7mmt

بدون سرنشین nEUROn : هوشمندی از بلاد فقانس

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

neuron_dassault.jpg

 

 

اسم این هواپیمای مسافربری سه موتوره چیه؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کمپانی داسو یک پرواز در ارایش چند فروندی شامل پهپاد نرون , جنگنده ی رافائل و یک جت تجاری فالکون ایکس-7 , را در مارچ 2014  اجرا کرد , این برای اولین بار در جهان بود که یک پهپاد در یک فرمیشن در کنار دیگر هواپیماها پرواز کرد . کل عملیات , که حدود 1 ساعت و 50 دقیقه به طول انجامید , بر فراز دریای مدیترانه در بردی چند صد کیلو متری اجرا شد .

 

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Falcon_7X

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مصداق بارز خسر الدنيا والاخرة می شید اگر نبینید  icon_cheesygrin

 

 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فک کنم تارانیس از این سرتر باشه

 

همینجوری گفتین یا واقعا دلیل فنی هم برای حرفتون دارین؟! اینطوری نیست که هیچ اطلاعاتی از زیر سیستم ها منتشر نشده هنوز شما دارین از روی * نظر میدین!!!

بر اساس ظاهر میشه گفت nEUROn و تارانیس هردو  از روی پروژه "فانتوم ری" الهام گرفتن. خود پروژه Ray از لحاظ تکنولوژیکی قبل از پلتفرم x47b قرار میگیره که در ادامه توسعه ظاهرن طراحان قابلیت داشتن بال های متغیر  رو هم در نظر گرفتن که نشون دهنده پیچیدگی عظیم پروژهx47 و کار سنگین مهندسین امریکایی هست.

فرانسه و انگلیس هر دو غول فناوری های نظامی هستن و با این حال هنوز بسیار بسیار عقب تر از تکنولوژی امریکا قرار دارن

ویرایش شده در توسط JackTheReaper

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

Dassault nEUROn

هواپیمای بدون سرنشین رزمی  (UCAV) (2018)

 

DA00017839_M-Dassault-Aviation-Droits-Reserves.jpg

 

داسو nEUROn اثبات گر فناوری پهپاد رزمی است که برای ارائه یک UCAV مستحکم، با دوام و مسلح به قدرت های اروپایی ساخته شده است. با اینکه این برنامه توسط کنسرسیوم فرانسوی (داسو) رهبری می شود،  nEUROn پروژه مشترک اروپایی است که شامل ساب AB از سوئد، Alenia Aeronautica از ایتالیا، EADS CASA از اسپانیا، EAB از یونان، RUAG از سوئیس، Thales از فرانسه و EADS فرانسه می شود. داسو مسئول مونتاژ و آزمایش های پروازی خواهد بود، طراحی پایه، اویونیک و سامانه سوخت توسط ساب توسعه داده می شوند. مجموعه سلاح ها توسط Alenia Aeronautica و سامانه ارتباطی توسط EADS CASA  و Thales ساخته خواهند شد.

 

NEUROn_-_Dassault_Aviation_-_.jpeg

 

منشا nEUROn به طرح یک بمب افکن 2 موتوره پنهان کار بدون سرنشین بزرگتر توسط داسو بر می گردد. با مشارکت بیشتر کشور های اروپایی، داسو این طرح را به اندازه ای کوچک‌تر؛ با 1 موتور و تسلیحات مرسوم تر تقلیل داد. اطلاعات جمع‌آوری شده از این طرح برای تولید انبوه یک محصول نهایی با دوام (پهپاد یا هواپیمای سرنشین دار) در آینده استفاده خواهد شد. از آنجایی که بسیاری از کشور های شرکت کننده برای دهه های آینده انتظار یک هواپیمای سرنشین دار بزرگ مقیاس را ندارند، برنامه این پهپاد رزمی نیاز به مشارکت و تجارب بیشتری در طراحی مشترک، توسعه و ساخت یک هواپیما با مبدا اروپایی دارد. از این رو، فواید طولانی مدت این برنامه کاملا مشخص است.

 

DA00015270_S.jpg

 

داسو nEUROn ظاهری بال دلتا با برجستگی هایی روی قسمت بالایی دارد، بخش زیرین بدنه و بال ها تا جای ممکن صاف و ساده هستند. تک موتور آن به همراه ورودی هوای ذوزنقه ای شکلش در وسط قسمت بالایی بدنه نصب شده است. خروجی آن طرح خاص و رادار گریزی دارد که در پشت قرار گفته. سطوح بدنه و بال ها تبدیل به یک سطح ترکیبی یکپارچه شده اند تا ویژگی های پهنان کاری آن افزایش یابد. به دلیل نبود هیچ سطح دمی عمودی، اساسا nEUROn طرحی بال پرنده است. چرخ ها (از نوع سه‌گانه مرسوم) کاملا به داخل بدنه جمع می شوند. سلاح ها در محفظه داخلی حمل می شوند تا توانایی های پنهان کار  nEUROn بیش از پیش افزایش یابد.

 

DA00017508_S.jpg   nEUROn.jpg   DA00019306_S.jpg

 

nEUROn از نظر ابعاد، با حدود 10 متر طول و 12 متر طول بال، هم سطح هواپیما های سرنشین دار تمام اندازه یا پهپاد های رزمی مانند "RQ-170 "Sentinel لاکهید مارتین قرار می گیرد. وزن خالص آن 4900 کیلوگرم است که در حالت تجهیز کامل به محموله های ماموریتی به 7000 کیلوگرم می رسد. توان nEUROn از طریق یک موتور توربوفن Rolls-Royce-Turbomeca Adour / SNECMA M88 در وسط بدنه تامین می شود. حداکثر آن بالای 980 کیلومتر بر ساعت تخمین زده می شود و انتظار می رود تا ارتفاع 14000 متری پرواز کند. کنترل پرواز و انتقال سلاح کاملا خودکار طراحی شده اما در صورت نیاز امکان مداخله انسانی به عنوان پشتیبان نیز وجود دارد.

 

AP_PGX1704_S.jpg

 

با شروع برنامه از سال 1999، داسو تبدیل به اولین قدرت اروپایی شد که پرواز آزمایشی پهپاد های رزمی پنهان کار را انجام داد.

در آپریل 2014، nEUROn به همراه جنگنده چند منظوره رافال و جت تجاری فالکون 7X در بالای دریایی مدیترانه دیده شد.

در نوامبر سال 2015، nEUROn آزمایش های پروازی و رهاسازی سلاح را در سوئد به پایان رساند.

در ژانویه سال 2019، جنگنده اسپانیایی یوروفایتر تایفون وارد فرانسه شد تا وارد مبارزه با داسو nEUROn شود. انتظار می رود این آزمایش توانایی های پنهان کاری nEUROn را به نمایش بگذارد.

 

مشخصات

- سال ورود به خدمت: 2018

- وضعیت: تحت توسعه

- تعداد فروند ساخته شده: 1

- سازنده: Dassault Aviation (فرانسه)

- کشورهای مصرف کننده: فرانسه (احتمالی)، ایتالیا (احتمالی)، هلند (احتمالی)، سوئد (احتمالی)

- نقش: حملات زمینی (هدایت بمب های هواپایه برای نابودی اهداف زمینی توسط تیر بمب موشک و راکت)، X-Plane (توسعه ای، نمونه اولیه، اثبات گر فناوری؛ این هواپیما برای نمونه سازی اولیه، اثبات فناوری، تحقیق و کسب اطلاعات توسعه داده شده است)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد)

- طول: 9.5 متر

- طول بال ها: 12.5 متر

- وزن: 4900 کیلوگرم

- حداکثر وزن برخاست: 7000 کیلوگرم (2100 کیلوگرم ظرفیت بار)

– قوای محرکه: 1 موتور توربوفن Rolls-Royce-Turbomeca Adour / SNECMA M88 با رانش 40 کیلو نیوتن

- حداکثر سرعت: 980 کیلومتر بر ساعت

- ارتفاع پروازی: 14000 متر

- تسلیحات: 2 موشک هوا به سطح یا بمب های هدایت دقیق 230 کیلوگرمی

- نسخه ها: nEUROn (نام پروژه)

 

 

منبع

  • Like 3
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.