GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ارتش سوریه و حزب الله بعد از پاکسازی مسجد بردی و مناطق اطرافش در حال پیشروی به سمت شمال و پاکسازی مناطق غربی و جنوب غربی زبدانی هستند ....

 

------------------------------------------------------------------

 

ارتش سوريه و نيروهاي مشترك با پشتيباني قوي نيروي هوايي و توپخانه موفق شد،نيروگاه حرارتي زيزون، مساكن زيزون و روستاي مرج زهور رو تصرف كنه.

 

نيروي هوايي با بيش از ٣٥٠ حمله هوايي در اين منطقه باز،با موشكهاي جنگنده ها و بمبهاي بشكه اي بالگردها نقش چشمگيري در تحميل تلفات به مسلحين و هدف قرار دادن خطوط امداد آنها در دشتهاي سهل الغاب داشتند......



به نقل از پیچ تحولات جهان اسلام

 

نقشه با کیفیت زبدانی : http://s2.img7.ir/oFI9h.jpg

 

نقشه با کیفیت شمال سهل الغاب : http://s2.img7.ir/2xRzR.jpg

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه سوال از بقیه دارم؟

 

به نظرتون در کدوم بخش سوریه الان مردم در رفاهه بیشتری هستند ؟

 

1 - منطقه تحت کنترل بشار

 

2-منطقه تحت کنترل کوردها 

 

3- خدای نکرده داعش ؟

 

این رفاه میشه از لحاظ ازادی اجتماعی و سیاسی و فرهنگی برشمرد

سوال از پایه اشتباهه چون مردم سوریه دیگه چیزی به اسم رفاه ندارن فرقیم نمیکنه کجا باشه باید بگی در کجا آرامش و اطمینان بیشتری دارن که بازم فرقی نمیکنه چون سایه جنگ در همه نقاط این کشور وجود داره اونایی که میتونستن رفتن و اونایی که توانشو نداشتن یا ایدشون بر ایستادگی بود موندن 

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه سوال از بقیه دارم؟

 

به نظرتون در کدوم بخش سوریه الان مردم در رفاهه بیشتری هستند ؟

 

1 - منطقه تحت کنترل بشار

 

2-منطقه تحت کنترل کوردها 

 

3- خدای نکرده داعش ؟

 

این رفاه میشه از لحاظ ازادی اجتماعی و سیاسی و فرهنگی برشمرد

 

تا منظور از رفاه چی باشه ...

حقیقتش را بخواهید ، در هیچ جای سوریه چیزی به اسم آزادی اجتماعی و سیاسی و فرهنگی وجود ندارد . نه در مناطق تحت تسلط حکومت مرکزی دمشق ، نه مناطق شورشیان غیرداعشی ، نه حوزه نفوذ PYD و نه منطقه تحت کنترل گروه دولت اسلامی .

 

در همه این مناطق کنترل کامل فعالیت اقتصادی در انحصار نیروهای مذکور است . نه چیزی به اسم مطبوعات آزاد هست ، نه آزادی بیان ، نه تجارت آزاد و نه موسسات مستقل خصوصی . بحث وجود جنگ یا نبود آن هم نیست . در آینده هم اگر جنگی در کار نباشد همین طور خواهد بود .

 

در دو منطقه تحت نفوذ حکومت مرکزی و حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) ، تظاهر به آزادی های ظاهری می شود . مثلا دولت دمشق و طرفدارانش در رسانه ها ( به منظور جلب حمایت افکار عمومی غربی ) تبلیغ می کنند که در حکومت ما چیزی به اسم شریعت اسلامی دخالت ندارد ، زنان می توانند بی حجاب باشند ، کلوپ های شبانه رقص  و عیش و نوش وجود دارد ، در ساحل لاذقیه و طرطوس می شود با هر پوشش دلخواه تفریح کرد ، مشروبات الکلی نوشید ، زناکار سنگسار نمی شود ، همجنس باز از بالای ساختمان ها به پایین پرت نمی شود و ...

 

حزب اتحاد دموکراتیک هم با ایده موسوم به ( خودمدیریتی دموکراتیک ) ماشالله حمایت همه چپ گراهای دنیا را دارد . برای همین است که می بینیم از همه جای دنیا نیروی نظامی هم جذب می کند . ایده خودمدیریتی دموکراتیک هم از آثار یکی از نظریه پردازان مشهور چپ به اسم مورای بوکچین گرفته شده و البته شرحش مفصل است و این جا نمی شود بازش کرد . در کل اما ، همانند همه ایده های چپ ( در اینجا چپ افراطی ) ، دولت و حزب همه کاره است و آشکار است که در چنین محیطی چیزی به اسم آزادی سیاسی و اجتماعی وجود خارجی نخواهد داشت . منتهی در این جا قوانین منشا بشری دارد نه دینی .

 

دولت اسلامی یک سیستم بنیادگرای اسلامی سنی با سنت گرایی هر چه بیشتر است . به این معنی که سعی دارد شریعت اسلامی را با وفاداری هر چه بیشتر به آن چه در منابع فقهی آمده و بدون هیچ توجهی به مسائل اجتماعی و سیاسی دنیای مدرن اجرا کند . به قول خودشان اجرای یک حد الهی بیشتر از همه دنیا ارزش دارد .

 

بخش عمده شورشیان غیر داعشی ( سوای گروه های معدودی از ارتش آزاد ) نیز همان مساله شریعت را در نظر دارند البته با عمل گرایی بیشتر از داعش و توجه به مسائل جدید  . شاید النصره و جندالاقصی در این مورد سنت گراتر باشند اما جبهه اسلامی و گروه های اسلامی برنامه ای در نظر دارند شبیه همین برنامه موجود در ایران البته از نوع سنی .

 

بخش بعدی مساله رفاه برمی گردد  به مساله امنیت ، که در این مورد مناطق تحت تسلط PYD از همه امن تر هستند چون نه بمباران هوایی رویشان هست و نه آتش توپ و خمپاره . و این برمی گردد به بی طرفی در درگیری شورشیان و نظام دمشق و حمایت ائتلاف در برابر داعش . در مورد مناطق تحت تسلط حکومت مرکزی هم مناطق ساحلی تقریبا چنین وضعی دارند . قلمرو داعش در درجه بعدی است چون حملات ائتلاف کمتر به غیرنظامیان صدمه می زند و هواپیماهای دولتی هم کمتر گذارشان به آن می افتد . اما منطقه شورشیان غیر داعشی از این لحاظ بدترین وضع را دارد و دائما زیر آتش سلاح های سنگین است .

 

یک بخش دیگر از امنیت هم امنیت مالی و رفت و آمد است که در این مورد داعش و PYD وضع بهتری دارند ، در مناطق آن ها باج گیری و سواستفاده از سلاح در آزار و تهدید ساکنان کمتر است . ولی در مناطق شورشیان غیرداعشی و دولت ، باج گیری و تهدید و سرقت به وفور موجود است ، از یک سو گروه های خلاف کار متعدد در مناطق شورشی ، و از سوی دیگر نیروهای موسوم به دفاع وطنی و افراد شاغل در نهادهای اطلاعاتی و امنیتی  در مناطق تحت تسلط دولت به این کارها شهره اند .

 

در بحث خدمات شهری هم به ترتیب داعش ، نظام ، PYD  و شورشیان ...

  • Upvote 16
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

این نشون میده که تسلیحات خوب و کارآمد حتی در دستان یک مشت احمق هم میتونه خطرناک باشه.

 

بنظرم احمق کسانی دیگه باشن که اینها به پای اونها انیشتین حساب میشن

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه سوال از بقیه دارم؟

 

به نظرتون در کدوم بخش سوریه الان مردم در رفاهه بیشتری هستند ؟

 

1 - منطقه تحت کنترل بشار

 

2-منطقه تحت کنترل کوردها 

 

3- خدای نکرده داعش ؟

 

این رفاه میشه از لحاظ ازادی اجتماعی و سیاسی و فرهنگی برشمرد

مسلما مناطق غرب سوریه. تا حالا جنگ به اوون مناطق کشیده نشده و ضمنا از طرفدارای بشار اسد هم هستن.

 

البته مناطق تحت کنترل جیش الفتح و بقیه تندروهای مذهبی هم میتونست جز گروه چهارم باشه.

 

حتی مناطق امن امروزی هم ممکنه تا چند وقته دیگه درگیر جنگ  بشن و اون وقت خبری از رفاه نیست. در سوریه کردها بیشترین درگیری رو با داعش داشتن و البته یه جورایی تحت فشار ترکیه هم قرار دارن. باید منتظر درگیری بین گروههای سلفی و داعش باشیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتش سوریه و نیروهای مشترک در ادامه ی پیشروی های خودشان تل اعور ، بلندی مهم تل حمکه ، سلة الزهور و شهر مهم فریکه رو از مسلحین پس گرفتند .
تروریستها  هم به از  دست رفتن این مناطق اعتراف کردند ...
با این حساب مناطق زیادی که در این هفته از دست رفته بود دوباره به دست نیروهای سوری افتاد .

درگیریها ادامه داره ، انشالله مشیرفه و تل خطاب رو هم پس میگیرند .
نقشه با کیفیت بالاتر : http://s2.img7.ir/KUzoV.jpg

 

shl_lGb_500mtr_2_gwst_10_mrdd_loww.JPG

 

**

بعضی منابع این پیشروی ها رو تکذیب کردند ، در هر صورت پیشروی ها بر اساس چند منبع مخالف ارتش ترسیم شده

**

 

 

این نقشه رو هم مد نظر داشته باشید ، بچه ها معتقدند وضعیت به این صورت هست :

 

shl_lGb_500mtr_2_gwst_10_mrdd_SlH_shdhlo

 

گفته میشه تروریستها از فریکه عقب نشینی کردند و ارتش در حال تصرف تل حمکه هست .

با کیفیت : http://s2.img7.ir/ZOjW9.jpg

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

خبرهای کوتاه از سوریه:

الفوعه و کفریا: مسلحین جیش الفتح در بیانیه ای از شروع دور دوم حملات به الفوعه و کفریا خبر دادند.

سهل الغاب: علی رغم خبر غلط مرصد سوری (SOHR) فریکه هنوز به دست ارتش تصرف نشده. موثق ترین خبر از تصرف سیلوهای گندم در جنوب فریکه و آماده شدن نیروهای ارتش برای هجوم نهایی به شهر هست.

حسکه: به محض این که دیروز ارتش سوریه در اعلامیه ای پاکسازی کامل شهر حسکه رو اعلام کرد، امروز درگیری بین نیروهای دفاع وطنی و ی پ ژ در شهر شروع شد. گفته میشه همزمان مذاکرات بین طرفین هم در حال انجام هست.

 

به نقل از پیچ تحولات جهان اسلام

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طبق خبر هایی که مخالفین در توییتر اعلام کردند واحدهایی که در حال نبرد در ادلب هستند نیروهای تایگر به فرماندهی سهیل حسن و واحد کوچکی از نیروهای حزب الله و دفاع ملی هستند.کاروان بزرگ مخالفین از جسر الشغور و ادلب اماده حرکت هستند فقط منتظر تاریک شدن هوا برای در امان ماندن از نیروی هوایی هستند .
نیرو هوایی سوریه هر چی هلیکوپتر دریا پایه تو لاذقیه داشته وارد نبرد کرده عکس هلیکوپتر های زیادی که رنگ ابی ( رنگ دریاپایه) هستند از طرف مخالفین منتشر میشه
تلفات مخالفین حدود 114 نفر و ارتش حدود 45 نفر تخمین زده شده
نیروهای جبه النصره عمدتا برای عملیات همه جانبه علیه فوعه و کفرایا و کوه های ترکمان نزدیک مرز لاذقیه و ترکیه رفته بودند که با پیشروی های اخیر ارتش دارن برمیگردن
سه روز اینده درگیری ها بسیار خونبار خواهد شد
گفته شده هدف نهایی ارتش جسرالشغور هست بین سرمانیه تا جسر الشغور ارتش حدود 11 تا حاجز مستقر کرده بود که همه رو از دست داده اگه بتونه این یازده تا حاجز رو پس بگیره
فتح کارخانه شکر و بیمارستان ملی دور از ذهن نخواهد بود.
فرودگاه ابوظهور زیر حملات شدیدی هست امیدوارم داعش حمله نکنه سمت فرودگاه تیاس t4
نیرو هوایی خیلی کارش سخت شده الان
محمد خدور و عصام زهر الدین هم در دیر الزور هستند
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان خبر زیر رو لطفا تحلیل کنید



اوباما دستور حمله به ارتش سوریه را صادر کرد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰
رئیس جمهور آمریکا مجوز حمله جنگنده های این کشور به ارتش سوریه را در صورتی که شورشیان مورد حمایت واشنگتن را تحت فشار قرار دهند صادر کرد.

به گزارش مهر به نقل از وال استریت، آمریکا در ادامه حمایت از گروه های شورشی حاضر در سوریه مجوز جدیدی صادر کرد.

به موجب این مجوز، آن دسته از گروه های شورشی مورد حمایت آمریکا در صورتی که از سوی ارتش سوریه مورد حمله قرار گیرند، جنگنده های ارتش آمریکا در حمایت از این گروه ها وارد عمل می شوند.

به موجب این مجوز همچنین اگر این گروه های شورشی از سوی دیگر گروه های شورشی و تروریستی که مورد حمایت آمریکا نیستند هدف حمله قرا گیرند نیز جنگنده های آمریکایی در حمایت از آنها وارد عمل خواهند شد.

این وضعیت در حالی است که بر اساس استراتژی آمریکا، گروه های شورشی ارتش زمینی آمریکا در جنگ علیه حکومت قانونی سوریه و همچنین گروه داعش هستند و از همین رو واشنگتن آموزش آنها را در خاک سوریه و عربستان مد نظر

داردhttp://alef.ir/vdcb80b59rhbwwp.uiur.html?286819.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.