Recommended Posts

خدا عوض خیر به شما جوانان بده دل مردم ایران را شاد میکنید به کوری چشم دشمنان ملت ایران..............              چقدر بعضی ها نمک نشناسی میکنن و جوونای خودمون هیچی نفهم و کشور بد بختی مثل ترکیه را که دار و ندارشون از خارجی هاست رو خیلی بزرگ میبینند...

  • Upvote 9
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در صورت کپی کردن آر دی 33 روسیه نمیتونه اقدامی انجام بده؟

چون همونطور که میدونید شرکت های آمریکایی به خاطر ساخت آذرخش و چند تا بالگرد مشابه محصولات آمریکایی از ایران شکایت کردن! حتی با وجود مهندسی معکوس جی 85 ما یه تصویر درست و حسابی از این موتور نداریم و رونمایی رسمی صورت نگرفته و فقط تو یه نمایشگاه برای مقامات نمایش داده شده و فقط یه تصویر ناقص ازش موجود هست:

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/8S9K43905B15D.jpg]thumb_8S9K43905B15D.jpg[/url] 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اشکال از نوع فیلم برداری هست!

از این بهتر دیگه نمیشه:

kowsar_88_-2.jpg

 

ممنون.

ولی ایکاش به فرمت بهتری تبدیل میکردید تا جزئیات از بین نره! با نرم افزار ArcSoft MediaConverter میتونید به فرمت mkv تبدیلش کنید که حجم کم و کیفیت خیلی خوبی رو ارائه میده.

اگه ممکنه از این صحنه یه عکس با کیفیت بگیرید:

vlcsnap-2014-08-29-12h40m47s53.jpg

 

 

 

 

فیلم با فرمتmkv

http://s6.picofile.com/file/8184963942/IRINN_08282014_1943uploadkadeh.mkv.html

 

http://upload7.ir/imgs/2014-08/87049206180419612408.jpg

http://upload7.ir/imgs/2014-08/53857002585735379477.jpg

http://upload7.ir/imgs/2014-08/63777150726762537382.jpg

ویرایش شده در توسط Skyhawk
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه محاسبات سر انگشتی در مورد سیستم کشف اپتیکی:

قبلا در مودش بحث کرده بودیم اینجا قرار میدم شاید مورد توجه و رضایت دوستان قرار گرفت.

تصویر سامانه سوار بر خودرو حامل:

36128_726.JPG

 

اون چیزی که مشخص هست اینه که این سیستم اولا متحرک هست و این یعنی هر جا قرارگاه احساس نیاز و یا لزوم و ترس کنه می تونه سامانه رو بفرسته برای رصد.
دوم اینکه چون می گرده کاملا مشخص هست سامانه داره رصد می کنه تا هدف رو پیدا کنه و روی خود سیستم هم دوباره رادار رهگیر و اپتیکی گذاشتن تا بعد از شناسایی هدف رهگیری و هدایت رو هم انجام بده.

چهار تا دوربین روی سامانه گذاشتن و در واقع یک تصویر بزرگ در چهار قطعه می گیرن و اگر همونطوری که آنتی وار اشاره کرد از لنزهای واید و... استفاده شده باشه تصویری که به دست میاد تصویر بزرگی هست.
از طرفی ما داریم آسمان رو رصد می کنیم یعنی مکانی که اینقدر پیچیدگی نداره مثل سطح زمین یا دریا لاجرم هر تحرک و ششی به راحتی می تونه شناسایی بشه.

سیستم پردازی تصویر اون زیاد هم پیچیده نیست فق محیط رو شماره گذاری ساده ای می تونه بکنه و در صورت تغییر در بافت محیط سامانه راداری و هدایتگر رو می تونه کاربر انسانی به طرف هدف ردیابی شده بگیره اگر تهدید بود که کشف شده اگر هم نه که کاربر انصراف میده و منتظر هدف بعدی می مونه.

فکر می کنم ابتکار خیلی قشنگیه ولی چند تا ضعف هم داره البته ضعف نیتس بلکه باید کاملتر بشه.
مثلا اگر همزمان دوربین های حرارت یاب و تصویر بردار فرو سرخ هم روش نصب بشه عالی میشه در این صورت هدف نمی تونه توی مه و ابر و... خودش رو مخفی کنه و در هر صورت یکی از سه نوع دوربین شناسایی اش می کنه

*************

چند محاسبه انجام میدیم تا کمی مئله واضح تر بشه
فرض کنیم این دوربین ها بتونن تا 50 کیلومتر رو رصد کنن در این صورت بنا بر فرمول محیط دایره داریم:
قطر * عدد پی ====== (100*1000)*3.14=314000 متر

بنا به فرمول بالا دایره ای که دوربین ها باید رصد کنن 314000 هزار متر هست.که البته همیشه شما نصف دایره محدوده خطرتون هست معمولا ولی خوب نمیشه از کلش گذشت لاجرم باید همش رو رصد کنید.

حالا بنا بر زاویه پوشش دوربین ها و همچنین توان عکس برداری در واحد ثانیه میشه فهمید دوربین ها باید چند فریم بگیرن تا بتونن کل این محدوده رو رصد کنن.
امروزه دیگه داشتن دوربین هایی با توان 100 فریم چیز عادی هست و در عین حال توی سامانه دو تا دوربین هست یعنی در یک آن شما تصویر بزرگتری داری.
اگر هر عکس رو فرضا 100 متر در نظر بگیریم که پوشش بده در این فاصله 3140 عکس باید سامانه شما با یک دوربین بگیره تا بتونه کل فضا رو پوشش بده اما چون دوتا دوربین دارید این عدد میشه 1570 عکس .
و اگر سرعت گردش دوربین های سامانه 30 دور در دقیقه باشه لاجرم باید در هر ثانیه دوربین ها بتونن حدودا 800 عکس بگیرن.

سامانه مرکزی کنترل باید این 1600 عکس رو کنترل کنه و هر تغییر یفی رو به واحد هدایتگر گزارش بده تا به طرف هدف متمرکز بشه و به احتمال زیاد با دوربین های اپتیکی حرارتی لیزر فاصله یاب و رادار خودش اون رو کاملا روشن کنه...
حالا دوستان چک کنن ببینن ما توی دوربین های حال حاضر می تونیم چیزی توی این رنج پیدا کنیم یا نه؟

من فیلم رو چک کردم فکر می کنم هر 4 ثانیه طول میکشه تا سامانه یک دور کامل بچرخه. یعنی در هر دقیقه 15 دور.

با این حساب در هر دقیقه دوربین ها باید 400 عکس بگیرن یعنی دوربینی با 400 فریم در ثانیه قدرت عکسبرداری

 

 

وارجو جان(آخه اینم شد اسم معلوم نیست چی هست اصلا icon_cheesygrin ) موضوع این هست که اگر شما دوره دیدبانی رو دیده باشید هم به دیده بان میگن شما افق رو در نظر بگیر و طی سیر یک خط افق رو با دوربین دستت چک کن و مداوم همین کار رو انجام بده و همیهش فقط خط افق رو چک کن نه بالاتر رو اما دلیل:
زمین به طور طبیعی قوس داره و هر چقدر شما فاصله جلوتری رو با چشم نگاه کنید به دلیل این قوس جایی که در افق روبروی شما هست و در واقع با چشم شما زاویه 0 رو می سازه ارتفاع چند هزار متری هست و لاجرم بالاتر از اون کم کم به ارتفاعات خیلی بالا می ره که دیگه لازم نیست چک بشه چون هواپیما اصولا توی اون فاصله پرواز نمی کنه.
البته باید حساب کرد با قدرت و زوم دوربین ها که چند کیلومتر هست این میزان اندازه عمودی که هر دوربین باید بگیره تا مثلا از افق تا ارتفاق مثلا 8 هزار متری چقدر هست و باید اون اندازه عکس برداری بشه.

در کل با توجه به گردان بودن دوربین ها امکان اینکه کشف نباشن خیلی کم هست وگرنه لزومی نداشت دوربین ها گردان نباشن. و اگر این ابتکار رو کرده باشن با توجه به مرزهای کشور که مقدار زیادی دشت و کویر باز هست و هم آلودگی هوای کمی دارن و هم عوارش کم خیلی ابتکار به جا و جالبی بوده.
صد البته اگر بشه همین سیستم روی بالابر نصب کرد و مثلا از ارتفاع 20 متری این کار رو انجام بده که عالی میشه


این رو فراموش نکنیم که ما با این سامانه به طور طبیعی یک کره داریم که 180 درجه زیری اصلا نیازی به رصد نداره چون زمین هست و از میزان کره باقیمانده که در واقع سقف کره هست هم روی سر سامانه و میزان بسیار بزرگی هست که اونم نیاز به چک کردن نداره
لاجرم فقط نیاز هست اون نوار رو که دور و برش هست باید چک کرد و تازه اونم فقط در بدترین شرایط 180 درجه نه کل 360 درجه


یک نکته و اونم اینکه الان دوربین موبایل هم با کیفیت 16 و 20 مگاپیکسل هم هست چه برسه به دوربین های خاص

وارجو جان فرمول ۲πrh درش h ارتفاع هست یعنی در واقع این فرمول یک نیم کره رو حساب می کنه ولی ما کل فضای روی سر سامانه رو نمی خوایم لاجرم ما فقط یک سکتور می خوایم رو رصد کنیم.
یک موضوع دیگه هم هست که توی همین فرمول خودتون هست و اون اینکه این مساحت رو شما با داشتن یک دوربین در یک ثانیه محاسبه کردید ولی دیگه 4 تا که...

وارجو جان در وحله اول که هدف ما کشف هست رزولیشن بالا نمی خوایم در مرحله کشف ما فقط می خوایم وجود هدف در آسمان خودمون رو کشف کنیم بعد از این مرحله کار سامانه رهگیری و محاسبه ارتفاع و.... شروهع میشه. سامانه موقعیت هدفی رو که کشف کرده به ردار و پک زیر خودش میده و اون سیستم که به احتمال زیاد دوربین حرارتی، تلویزونی با دقت بسیار بالاتر و قویتر و فاصله یاب لیزری هست و همچنین داده های دریافتی رو با رادار خودش تطابق میده یک تصور واضح با کیفیت بسیار بالا به ما میده که دیگه اگر هوا هم بد باشه و... سیستم حرارتی ور اداری بتونن هدف رو دنبال کنن.

در ضمن ممکنه این سامانه در نقاطی مستقر بشه که مثلا رادارهای یو اچ اف و وی اچ اف هدف مشکوک رو بهش موقعیت بدن و این روش تمرکز کنه.
به هر حال فکر می کنم شدنی هست و این کار رو ظاهرا کردن و این خلاقیت بسیار عالی بوده

اما نکته آخری که گفتین دوربین در واقع چیزی جز سی سی دی نیست و میهش در همون واحدهایی که ما فکر می کنیم دوربین هستن و می چرخن چند تا سی سی دی روی هم قرار داده باشن و در واقع گستره بیشتری رو از دوربین عادی پوشش بدن یه چیزی توی مایه های لنزهای واید.(بچه هایی که عکاسی می کنن باهاش آشنا هستن و به شما اجازه میده زاویه دید خودتون رو گسترش بدین)

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، اولین تصاویر از سامانه موشکی پدافندی بُرد بلند ایرانی «باور 373» منتشر شد.

این برای اولین بار است که تصاویری از سامانه موشکی ایرانی به عنوان یکی از جایگزین‌های S300 روسی منتشر می‌شود و می تواند پیامی برای جهانیان مبنی بر خودکفایی و توانمندی نیروهای مسلح کشورمان در حفاظت از آسمان کشور باشد.

13930607000044_PhotoL.jpg

موشک سامانه پدافندی برد بلند باور 373

در پی عهدشکنی روس‌ها در واگذاری سامانه موشکی S300 به ایران، متخصصان کشورمان اقدام به طراحی و ساخت سامانه موشکی برد بلندی در سطح و توان سامانه S300 کردند.

13930607000045_PhotoL.jpg

رادار سامانه پدافندی برد بلند باور373

این خبر را امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در گفتگو با خبرگزاری فارس در سال 90 اعلام کرده بود.

13930607000046_PhotoL.jpg

رادار سامانه پدافندی برد بلند باور373

در جریان خرید این سامانه از روسیه، طرف ایرانی تمام مفاد قرارداد را تا سال 2007 به صورت کامل اجرا کرد و هیچ مورد شبهه‌ برانگیزی وجود نداشت و قرار بود این سامانه واگذار شود که البته به دلیل شیطنت دولت‌های غربی، این کار صورت نگرفت و این پرونده هم اکنون توسط وزارت دفاع پیگیری می‌شود.

در همان ابتدا و زمانی که اولین بحث‌ها مبنی بر تحویل ندادن S300 از سوی روسیه مطرح شد، نیروهای ایرانی هنوز در این کشور در حال طی دوره بودند که مقام معظم رهبری به وزارت دفاع دستور دادند «بروید و خودتان این کار را ملی کنید».

13920509000521_PhotoL.jpg

نمایش نمونه اولیه باور در یکی از رژه‌های نیروهای مسلح

از آن زمان، این موضوع  در دستور کار قرار گرفت و  طراحی مفهومی آن در وزارت دفاع، قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و برخی مراکز علمی و دانشگاهی کشور آغاز شد.

طبق اعلام قبلی مسئولان دفاعی کشور، قرار است در این سامانه از 2 یا 3 نوع موشک در لایه‌های مختلف استفاده شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی همچنین در گفتگو با فارس، با بیان اینکه زیرساختهای پروژه «باور 373» با رفع موانع گلوگاهی، کاملا مرتفع شده، از پایان کار ساخت این سامانه مدرن تا پایان برنامه 5 ساله پنجم خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان این برنامه بتوانیم یک سیستم خیلی خوب و توانمندتر از S300 را در چرخه پدافند هوایی شاهد باشیم.

برنامه 5 ساله پنجم که یکی از موارد آن ارتقاء کمی و کیفی سامانه پدافند هوایی کشور و ایجاد هماهنگی تحت نظر قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء (ص) است، سال 94 به پایان خواهد رسید.

S300 یک سامانه مدرن موشکی پدافند هوایی ساخت روسیه است که برای مقابله با اهداف در ارتفاع بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سامانه می‌تواند همزمان حدود 100 هدف را رهگیری و تعدادی از آنها (در برخی موارد 6 هدف و در انواع دیگر 24 هدف) را منهدم کند.

13930203000212_PhotoL.jpg

سامانه موشکی S300 روسی

به گزارش فارس، بر اساس تصاویر منتشر شده، برای اولین بار رادار ردگیر، گشت و شناسایی آرایه فازی برد بلند باور 373 و موشک بکارگرفته شده در این سامانه در نمایشگاه صنعت دفاعی وزارت دفاع به نمایش درآمده است که می‌تواند گویای این باشد که این سامانه استراتژیک پدافندی به زودی به چرخه عملیاتی شبکه پدافند یکپارچه کشور تحویل خواهد شد.

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930607000084#sthash.zBlFRQZi.dpuf

 

ویرایش شده در توسط bigbang
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

86479133158655431847.jpg

 

بنر زیری نوشته: "رادار آرایه فازی سامانه پدافند هوایی برد بلند ...... ردگیری اهداف هوایی و موشک بالستیک"

فکر کنم با سامانه ای طرفیم که هم قابلیت s300p (همونی که به ما ندادن) برای اهداف هوایی برد بلند رو داره و هم قابلیت s300v (همونی که روسها پیشنهاد دادن بجای s300p بردارید) برای زدن موشکهای بالستیک

 

thumb_1_28229~0.jpg

 

دوستان به مکانیزم چهار پره شدن بالگرد توجه کردید

 

 

 

 

thumb_4.JPG

 

دوستان به اون وسطی توجه کنید این پهپاد نیست (فاقد tail های مربوطه هست)

بیشتر شبیه بمب هواپایه هوشمند با گلاید بالا یا یک موشک کروز هواپایه هست ، به باله چرخشی جمع شونده آن توجه کنید.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر میرسه این موتور بهینه سازی شده آر دی  33  هست.

 

پهپاد کرار و موشک شفق:

thumb_karrar-22.jpg

معلوم نیست جستجوگر این موشک در کجا قرار داره! در قسمت دماغه که چیزی دیده نمیشه!

 با سلام

 

به نظرم موشک به جستجوگر احتیاجی نداره .

این موشک روی زمین سرعتی معادل 2.5 ماخ و بردی بین 12 تا 15 هزار متر خواهد داشت .

در ارتفاع بالا سرعتی بین 3.5 تا 4 ماخ خواهد داشت . به نظر می رسه پدافند ، کرار مسلح به این موشک را به سمت پرنده متخاصم هدایت می کنه ، بعد که  کرار با سنسورهاش اون را پیدا کرد ( کاری که موشکهای گرانقیمت باید با جستجوگرهای فعال و نیمه فعالشون انجام بدن  ) ،  در فاصله مطلوب اقدام به شلیک و هدایت موشک با لینک تلویزیونی خواهد کرد . به نوک گرد کرار دقت کن ، احتمالا دوربین یا حسگر فروسرخ داشته باشه که نوکش را مخروطی نکردن . فکر می کنم هواپیماها برای جمینگ باند VHF و UHF مشکل داشته باشند .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


 با سلام

 

به نظرم موشک به جستجوگر احتیاجی نداره .

این موشک روی زمین سرعتی معادل 2.5 ماخ و بردی بین 12 تا 15 هزار متر خواهد داشت .

در ارتفاع بالا سرعتی بین 3.5 تا 4 ماخ خواهد داشت . به نظر می رسه پدافند ، کرار مسلح به این موشک را به سمت پرنده متخاصم هدایت می کنه ، بعد که  کرار با سنسورهاش اون را پیدا کرد ( کاری که موشکهای گرانقیمت باید با جستجوگرهای فعال و نیمه فعالشون انجام بدن  ) ،  در فاصله مطلوب اقدام به شلیک و هدایت موشک با لینک تلویزیونی خواهد کرد . به نوک گرد کرار دقت کن ، احتمالا دوربین یا حسگر فروسرخ داشته باشه که نوکش را مخروطی نکردن . فکر می کنم هواپیماها برای جمینگ باند VHF و UHF مشکل داشته باشند .

سلام

ولی در بنر معرفی موشک چیز دیگری میبینیم:

thumb_shahfaq_missile_-_ah-1_cobra.jpgthumb_shahfaq_missile.jpg

 

 

 

در این مورد کسی نظری نداد!



من احساس میکنم صیاد 3 یه موشک دو مرحله ای هست و از بوستر استفاده میکنه!

sayyad-3.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در صورت کپی کردن آر دی 33 روسیه نمیتونه اقدامی انجام بده؟
چون همونطور که میدونید شرکت های آمریکایی به خاطر ساخت آذرخش و چند تا بالگرد مشابه محصولات آمریکایی از ایران شکایت کردن! حتی با وجود مهندسی معکوس جی 85 ما یه تصویر درست و حسابی از این موتور نداریم و رونمایی رسمی صورت نگرفته و فقط تو یه نمایشگاه برای مقامات نمایش داده شده و فقط یه تصویر ناقص ازش موجود هست:
thumb_8S9K43905B15D.jpg


والا موضوع حقوقیش رو ندانم !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

86479133158655431847.jpg

 

بنر زیری نوشته: "رادار آرایه فازی سامانه پدافند هوایی برد بلند ...... ردگیری اهداف هوایی و موشک بالستیک"

فکر کنم با سامانه ای طرفیم که هم قابلیت s300p (همونی که به ما ندادن) برای اهداف هوایی برد بلند رو داره و هم قابلیت s300v (همونی که روسها پیشنهاد دادن بجای s300p بردارید) برای زدن موشکهای بالستیک

 

thumb_1_28229~0.jpg

 

دوستان به مکانیزم چهار پره شدن بالگرد توجه کردید

 

 

 

 

thumb_4.JPG

 

دوستان به اون وسطی توجه کنید این پهپاد نیست (فاقد tail های مربوطه هست)

بیشتر شبیه بمب هواپایه هوشمند با گلاید بالا یا یک موشک کروز هواپایه هست ، به باله چرخشی جمع شونده آن توجه کنید.

تصویر پایینی مربوط به همین دوتا هست که فکر می کنم مشخص می کنه سمت راستیه یک موشک کروز هست. من رو یاد موشک های کروز اکراینی رو روسی می ندازه:

78322_orig.jpg

 

ای خدا این عکاس های خبری رو دست من بدن تا پدرشون رو جلوی چشمشون بیارم مسخره ها ببین یه عکس درست و درمان می گیرن

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ظاهرا کرار رهگیر دیتا لینک داره با رادار زمینی هدایت میشه به طرف هواپیمای دشمن (امیر اسماعیلی گفته) 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ولی در بنر معرفی موشک چیز دیگیری میبینیم:

thumb_shahfaq_missile.jpg

 

 

 

 

روی بنر موشک نوشته موشک شفق ، اسم این یکی شهاب ثاقبه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

والا موضوع حقوقیش رو ندانم !!!

درموضوع حقوقیش بنده دانم

اصل شکایت به خاطر بل206بود چون دربخش مالکیت های صنعتی مورد ثبت وحمایت قرار داشت وطبق قانون تا 20 سال ازش حمایت میشه که تمدید ان ممکن اما بالگرد های دیگه مثل 209 یا جنگنده اگر در بخش حمایت از مالکیت های صنعتی ثبت شده باشند ازشون حمایت میشه که برای این کارباید اطلاعات محصول ارایه شود واگر حاوی ایده نو بود ثبت می شود که چون ثبت نشده بود رای به نفع ایران صادر شد حتی درمورد206هم به علت نبود دلایل محکمه پسند حکم له ایران صادرشد بنابراین باید دید کالای مورد نظر خواه موتور یا وسیله دیگه ثبت بین المللی شده یا نه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.