Skyhawk

عملیات ها و حملات موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

 

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس:

 

2339684-561.jpg

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز (سه‌شنبه) در اطلاعیه‌هایی از انهدام مقر جاسوسی «موساد» در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در ادلب سوریه با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.

طبق اطلاعیه‌های صادر شده از سوی روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در این عملیات‌ها محل‌ تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر، به ویژه داعش، در سوریه شناسایی و با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم شدند.

علاوه بر این، در پاسخ به ترور برخی فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت توسط رژیم صهیونیستی، یکی از مقر‌های اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق (اربیل) نیز مورد هدف قرار گرفته و منهدم شد.

2339683-390.jpeg

 

۴ دی ماه سال‌جاری، سردار «سید رضی موسوی» از فرماندهان با سابقه سپاه در جبهه مقاومت در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به محل اقامتش در دمشق سوریه به شهادت رسید. پیش از آن نیز در جریان حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به یکی از مقر‌های نیرو‌های ایرانی در سوریه دو نفر از مستشاران نظامی سپاه نام‌های «محمدعلی عطایی شورچه» و «پناه تقی‌زاده» به شهادت رسیده بودند.

همچنین ۱۳ دی ماه امسال بر اثر عملیات تروریستی دو عامل انتحاری داعش در نزدیکی مراز شهید سلیمانی در کرمان حدود ۹۰ نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند.

۲۴ آذرماه نیز تروریست‌های گروهک جیش الظلم به فرماندهی انتظامی راسک حمله کردند که منجر به شهادت ۱۱ نفر از نیرو‌های انتظامی در این محل شد.

بر همین اساس سپاه پاسداران در اقدامی انتقام‌جویانه، در جریان این عملیات، هم مقر تروریست‌های داعش درسوریه مورد هدف قرار داد و هم مقر جاسوسی موساد در کردستان عراق منهدم کرد.

 

بر همین اساس منابع محلی در ادلب که در اشغال گروه‌های تروریستی تکفیری قرار دارد، اذعان کردند که موشک‌های ایران به مقر‌ها و مواضع گروه تروریستی موسوم به هیئت تحریرالشام (جبهه النصره) و گروه تروریستی موسوم به حزب اسلامی ترکستانی در منطقه جبل‌السماق و اطراف شهرک حارم و دیگر مناطق ادلب اصابت کرده است.

این منابع گفته‌اند که پایگاه‌های آموزش و مقر‌های پشتیبانی لجستیکی و یک مرکز پزشکی تروریست‌های حزب اسلامی ترکستانی هدف قرار گرفته است.

به گفته این منابع، در این منطقه تروریست‌های مسلح گروه موسوم به داعش خراسان آموزش می‌بینند و از آنجا از طرف عوامل آمریکایی به افغانستان و مرز‌های ایران برای ضربه وارد کردن به داخل این کشور، منتقل می‌شوند.

این منابع اذعان کردند که موشک‌های به کار گرفته شده، موشک بالستیک با دقت بسیار بالا بوده و به اهداف خود اصابت کرده است.

برخی منابع غیررسمی از هدف قرار گرفتن تأسیسات متعلق به رژیم صهیونیستی در أربیل نیز خبر دادند؛ بر همین اساس کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» به نقل از خبرنگار خود در کردستان عراق گزارش داد که منطقه‌ای در نزدیکی کنسولگری آمریکا در أربیل هدف حملات موشکی شدیدی قرار گرفته است و این شدیدترین حملات تاکنون به این منطقه بود.

در همین خصوص، «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه «المیادین» گفت: گزارش‌های مربوط به حملات موشکی به شمال عراق و سوریه را دریافت کرده و در حال بررسی هستند. هیچ پرسنل یا تاسیسات آمریکایی در [حملات موشکی ایران] هدف قرار نگرفت و ما با مقامات ارشد عراق و منطقه کردستان در تماس بوده‌ایم.

عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع تروریست‌ها و مقر جاسوسی موساد بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بویژه رسانه‌های غربی پیدا کرد در همین رابطه روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات محلی اقلیم کردستان نوشت که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که در این حمله‌های موشکی دست‌کم ۴ نفر کشته شدند.

2339688-643.jpg

نیویورک‌تایمز در ادامه افزود: بامداد امروز سه‌شنبه چند انفجار در نزدیکی ساختمان جدید و در حال ساخت کنسول‌گری آمریکا در شهر اربیل رخ داد و چند انفجار دیگر نیز در فرودگاه اربیل.

 

این روزنامه آمریکایی همچنین به نقل از یک مقام دولتی این کشور نوشت: هیچ‌کدام از تأسیسات آمریکایی هدف قرار نگرفتند؛ و در حال حاضر هیچ خسارتی به زیرساخت‌ها و مجروح‌شدن افراد گزارش نشده است.

وب‌سایت شبکه الجزیره نیز با انتشار خبر حمله موشکی ایران به نقل از بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به نقل از سه منبع امنیتی اعلام کرد که دست‌کم ۸ انفجار در شهر اربیل در شمال عراق شنیده شد و در پی آن رفت‌وآمد هواپیما‌ها در فرودگاه اربیل متوقف شد

نشریه پولیتیکو نیز با انتشار بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران درباره حمله موشکی بامداد امروز علیه مقر‌های جاسوس‌های موساد در شمال عراق و محل تجمع گروهک‌های تروریستی در سوریه اعلام کرد که در حمله موشک‌های بالستیک ایران به شمال عراق هیچ شهروند و تأسیسات آمریکایی صدمه ندید.

وب‌سایت روزنامه صهیونیستی «تامیز اسراییل» با انتشار بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حمله موشکی ایران علیه مقر جاسوس‌های سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در شمال عراق و گروهک‌های تروریستی در سوریه به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد در حمله موشکی ایران ۴ نفر کشته و ۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند که در بین کشته‌شدگان «پیشرو دیزایی» تاجر و مولتی میلیونر کردستان عراق نیز حضور دارد.

این روزنامه صهیونیستی درادامه همچنین مدعی شد که یک موشک محل اقامات یک مقام امنیتی ارشد اقلیم کردستان و یک مرکز اطلاعاتی اقلیم کردستان را هدف قرار داد.

بنابر گزارش‌ها «پیشرو دیزایی» که تایمز اسراییل آن را «تاجر کردستانی» معرفی کرده، عامل اصلی صادرات نفت کردستان عراق به رژیم صهیونیستی است و ارتباط نزدیکی با سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) دارد.

 

https://defapress.ir/fa/news/645253/بازتاب-عملیات-موشکی-سپاه-داعش-و-موساد-باهم-نقره-داغ-شدند-عملیات‌-تهاجمی-سپاه-تا-گرفتن-انتقام-آخرین-قطره‌-خون-شهدا-ادامه-دارد-تصاویر-و-فیلم

 

  • Like 5
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

8 عملیات موشکی نیروی هوافضای سپاه ایران بعد از جنگ تحمیلی 

24011101001568_org.jpg

2017-2020_Missile_Attacks_Map_v2.png

اولین عملیات موشکی سپاه پس از جنگ در اواسط دهه هفتاد و در حمله به مقر منافقین خلق در خاک عراق در پاسخ به ترورهایشان انجام شد. 

4e38454b-8d1b-4fde-855c-8f1c9f807f53.jpe

دومین عملیات در سال 1396 و در پاسخ به اقدام تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که به دیرالزور حمله ی موشکی انجام شد. 

Mayyadin-missile-strikes-web-2.jpg

سومین عملیات سپاه در شهریورماه سال 97 اجرا شد و طی آن مقر گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب حزب دموکرات کردستان در کوی سنج اقلیم کردستان مورد هدف قرار گرفت. 

400112Image1.jpg

چهارمین عملیات در مهرماه سال 97 و در پاسخ به عملیات تروریستی حمله به مراسم رژه در اهواز سپاه بود که برای نخستین مرتبه یک عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی را سپاه در شرق فرات و هجین انجام داد. 

IRGC-ISIS-Hajin-10mehr97-2oct18.jpg

پنجمین عملیات موشکی سپاه در 18 دی‌ماه 1398 و در پاسخ به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت، در این عملیات به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد با موشک های بالستیک حمله شد. 

Ain_al-Assad_air_base2C_8_jan_2020.png

ششمین عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اسفند ماه سال 1400 صورت گرفت اما این‌بار مقر جاسوسی موساد در اربیل کردستان عراق با موشک‌‌‌های بالستیک مورد هدف قرار گرفته منهدم شد.

IMG_20220315_010725_376.jpg

هفتمین عملیات نیز در سال 1401 بود که نیروی زمینی سپاه در جریان عملیات‌های ربیع 1 و 2 مقرهای مختلف گروهک‌های تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان عراق را با موشک و پهپاد مورد حمله قرار داد. 

3668922.jpg

هشتمین عملیات موشکی/پهپادی سپاه پاسداران نیز در سال 1402 است که برای نخستین مرتبه سپاه، همزمان اهداف مختلف در سوریه و عراق را در پاسخ به عملیات های تروریستی و ترور ها مورد حمله موشکی قرار داده است.

IMG_20240116_144017_246.jpg

IMG_20240116_144110_518.jpg

IMG_20240116_230951_272.jpg

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 4
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حمله ی موشکی/پهپادی به مقرهای گروهک تروریستی جیش الظلم در پاکستان

IMG_20240116_225440_312.jpg

بر اساس گزارش‌های موجود، عصر امروز ۲۶ دی ماه 1402، مناطق مرزی شهرستان سراوان در ایران و شهرستان پنجگور در ایالت بلوچستان پاکستان مورد اصابت موشک های بالستیک و پهپادهای انتحاری قرار گرفته است. 

 

منطقه هدف قرار گرفته منطقه ای به نام کوه سبز در استان بلوچستان پاکستان است که یکی از بزرگترین مقرهای گروهک جیش الظلم در آن قرار داشته است.

 

منابع رسمی تا این لحظه جزئیاتی از تلفات و خسارات احتمالی این حملات منتشر نکرده‌اند.

 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 7
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 hours قبل , mehdipersian گفت:

حمله ی موشکی/پهپادی به مقرهای گروهک تروریستی جیش الظلم در پاکستان

IMG_20240116_225440_312.jpg

بر اساس گزارش‌های موجود، عصر امروز ۲۶ دی ماه 1402، مناطق مرزی شهرستان سراوان در ایران و شهرستان پنجگور در ایالت بلوچستان پاکستان مورد اصابت موشک های بالستیک و پهپادهای انتحاری قرار گرفته است. 

 

منطقه هدف قرار گرفته منطقه ای به نام کوه سبز در استان بلوچستان پاکستان است که یکی از بزرگترین مقرهای گروهک جیش الظلم در آن قرار داشته است.

 

منابع رسمی تا این لحظه جزئیاتی از تلفات و خسارات احتمالی این حملات منتشر نکرده‌اند.

 

با سپاس فراوان از همه دوستان برای این تاپیک خوب

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جیش الظلم حمله موشکی و پهپادی به مراکز استقرار نیروهای خود را تایید کرد

العالم ـ آسیا

گروهک تروریستی جیش الظلم دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای حمله پهپادی و موشکی به محل استقرار نیروهای خود را تایید کرد.بنابر این گزارش، در بیانیه گروهک تروریستی جیش الظلم آمده است: حداقل ۶ پهپاد انتحاری و چند فروند موشک به مواضعی در کوه‌های مرزی بلوچستان اصابت کرده‌اند‌.

شامگاه سه شنبه (۲۶ دی ماه) دو مقر مهم گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل (جیش‌ الظلم) در خاک پاکستان منهدم شد.

منطقه هدف قرار گرفته منطقه ای به نام کوه سبز در استان بلوچستان پاکستان است که یکی از بزرگ ترین مقرهای گروهک جیش الظلم در آن قرار داشته است.

گروهک تروریستی تجزیه‌طلب جیش الظلم در سال‌های اخیر تعدادی از مردم و نیروهای نظامی ایران را به شهادت رسانده است. در همین زمینه اواخر آذرماه ۱۱ افسر پلیس در حمله به کلانتری راسک به شهادت رسیدند

https://fa.alalam.ir/news/6791418/جیش-الظلم-حمله-موشکی-و-پهپادی-به-مراکز-استقرار-نیروهای-خود-را-تای

  • Like 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

https://www.uplooder.net/files/ec42bb6f2161a09aeca82c9c7e5e6e36/5976089.mp4.html

اولین کلیپ از حمله موشکی و پهپادی سپاه به محل حضور تروریست‌های جیش‌الظلم در خاک پاکستان

منبع: viral vids

[وقتی درحمایت از تروریستها برای کشتار مردم ایران و انتشار فیلم شادی و خوشحالی بعد از حملات و شلیک تیر هوایی پیشقدم بودی به امروز فکر نمیکردی حالا زاری کن !  ]

  • Like 5
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

 

فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ ۚ وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ ۚ وَلِیُبْلِیَ الْمُؤْمِنِینَ مِنْهُ بَلَاءً حَسَنًا ۚ إِنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ

 

به نام خداوند رحمتگر مهربان

(ای مؤمنان) نه شما بلکه خدا کافران را کشت و (ای رسول)، چون تو تیر (یا خاک) افکندی نه تو بلکه خدا افکند (تا کافران را شکست دهد) و برای آنکه مؤمنان را به آزمونی نیکو از سوی خود بیازماید، که خدا شنوا و داناست.

 

سلام

ته همه ی این ماجراها یه خیریتی هست که همه منتظرش بودیم .

  • Like 5
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تحلیل رای الیوم؛ پیام‌های پنجگانه عملیات موشکی ایران علیه تروریست‌ها و موساد

العالم ـ ایران ـ سیاسی

 

عبدالباری عطوان تحلیلگر مشهور مسایل منطقه ای در مقاله جدید خود در پایگاه اینترنتی روزنامه عرب زبان رای الیوم که در لندن به روز رسانی می شود،‌ با اشاره به حملات موشکی ایران ضد گروه‌های تروریستی داعش و موساد در سوریه و عراق نوشت: این حملات واکنش انتقام جویانه و رویکرد هجومی بی‌سابقه ایران بوده که نه تنها بر اساس تمرکز و دقت اصابت موشک‌ها، بلکه بر اساس کیفیت و ابعاد مسافت طی شده توسط این موشک‌ها و پیام‌های ارسال شده به مخاطبین آن قابل بررسی است.

سردبیر رای الیوم در مقاله خود خاطرنشان کرد که چندین موضوع در بررسی این حمله موشکی مورد توجه است:

اول: نکته اول اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اولین بار از موشک‌های دقیقی استفاده می‌کند که مسافت ۱۲۳۰ کیلومتر را طی کرده و به اهداف خود در اربیل واقع در شمال عراق اصابت کرد.

دوم: این حمله موشکی واکنش انتقام جویانه دوجانبه نسبت به ترورها و اقدامات تروریستی انجام شده ضد ایرانیان در داخل و خارج از این کشور و انتقامی از حمله تروریستی شهر کرمان بود. حمله به مقر سازمان جاسوسی موساد در اربیل نیز که پشت صحنه اصلی این عملیات تروریستی بود، در همین رابطه صورت گرفت.

سوم: اعلام علنی و آشکار و بی‌سابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به انجام این عملیات دوجانبه از دیگر مسایل مورد توجه بود.

چهارم: این حمله انتقام جویانه واکنشی بسیار سریع نسبت به حوادث تروریستی گذشته بود که در نوع خود بی‌سابقه است و نشان می‌دهد ایران در زمان و مکان مناسب نسبت به اقدامات ضد ایرانی واکنش نشان می‌دهد.

پنجم: بر اساس بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این عملیات انتقام جویانه تنها در واکنش به اقدامات تروریستی ضد ایرانی‌ها نبود، بلکه واکنشی نسبت به ترور شخصیت‌های سوری، لبنانی و فلسطینی و عراقی بود که نشان دهنده وحدت عرصه‌های انتقام در محور مقاومت است که به خودی خود یک اتفاق جدید به شمار می‌رود. چرا که در روزها و هفته‌های گذشته علاوه بر سردار سید رضی موسوی، صالح العاروری نایب رییس دفتر سیاسی حماس و وسام حسن الطویل از فرماندهان گردان‌های رضوان در لبنان و ابو تقوی العراقی از رهبران جنبش النجباء در عراق هدف ترور دشمن قرار گرفتند.

پیام ایرانی‌ها از این عملیات کاملاً آشکار است مبنی بر اینکه واکنش ایران در زمان و مکان مناسب انجام می‌شود و این واکنش سریع خواهد بود.

در این مقاله همچنین آمده است: ما در برابر مرحله‌ای متفاوت از درگیری‌ها در خاورمیانه هستیم که محوریت آن را گروه‌های مقاومت به رهبری ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اختیار دارند و به نظر می‌رسد زمان صبر استراتژیک در آستانه اتمام است. نشانه‌های این مرحله جدید می‌تواند شامل گسترش تنش در جبهه یمن و جنوب لبنان و سوریه و عراق و همچنین گسترش توقیف کشتی‌های اسراییلی یا احتمال بسته شدن تنگه هرمز بعد از تنگه باب المندب باشد.

نویسنده این مقاله همچنین خاطرنشان کرده که این عملیات پیامی قوی از سوی ایران برای واشنگتن و تل‌آویو بود و حال باید دید آنها از این پیام به خوبی درس می‌گیرند یا به سیاست‌های استکباری خود ادامه می‌دهند و در نهایت هزینه سنگینی را در ازای این سیاست‌ها پرداخت می‌کنند؟

 

https://fa.alalam.ir/news/6791518/تحلیل-رای-الیوم؛-پیام-های-پنجگانه-عملیات-موشکی-ایران-علیه-تروریست

  • Like 4
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.