00Amin

داریوش بزرگ

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

مصطفي جان - در هقته بعد هر زمان كه وقت داشتید در مورد مبحث ذوالقرنین تماس با هم داشته باشيم - در خدمت هستم. ايميل شخصي خودم را خدمتتان ارسال كرده بودم.

دوست من منظور دوستمون قدردانی از اسم مصدق به عنوان کسی که به تنهایی با تلاشش در دادگاه این روز را موجب شد. بود. پاسخ بقیه مواردی که در پستتون اشاره کردید حضورا عرض میکنم.

دوستان دیگر - این یکی هم مرده پرستی است؟
----------------------------------------------

has عزيز اينجوري كه معلومه هنوز داري تو خوشي سير ميكني و خماري از سرت نپريده! فقط تعجب من از اينه كه وقتي آدمهايي مثل شما رو تو تلويزيون ميبينم - حتي نمي تونند روي پاهاشون بايستند - چه جوري اين همه مطلب را پشت سرهم از خودت در و ميكني - ايولا داره
خداييش دارم كم ميارم .

خوش باش ولي قول بده زياد مصرف نكني . گفتم كه جيزت ميكنه . اخه :lol:

---------------------------------------------------------------------------------------------

دوست من Iraniansoldier دلایل زیادی وجود داره انشاالله اگر در خدمت دوستان بودم مفصل راجع به این موضوع شرح خواهم داد. اما بطور اجمالی عرض کنم که بناهای تاریخی این دوره قدیمیترین و باعظمت ترین بناهای باقی مانده از تاریخ ایران هستندو به تعداد زیادی آثار باسنانی از این دوره بیادگار مانده .بناهای تاریخی دیگری هم در سالهای پیش از این دوره به تعداد خیلی ناچیز پیدا شده اند که بدلیل قدمت و گذر زمان و عدم استفاده از مواد مقاوم در برابر شرایط جوی اکثرا نابود شده اند. اما موضوع مهم چیز دیگری است که در آینده همانطور که عرض کردم مفصل در مورد آن صحبت خواهم کرد.

---------------------------------------------------------------------------

بازهم سوال خودم را تکرار میکنم - جالبه هیچ کسی جوابی نداره - مثل اینکه کوچک نوشتم - ایندفعه بزرگتر مینویسم.



بلاد اسلامی چطور و چگونه و چرا تشکیل شد ؟


-----------------------------------

موفق باشید

امپراتور

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اندر احوالات هخامنشيان: آن سان كه كوروش شمشير بركشيد و به شهر هاي بين النهرين تاخت تا به آنها آزادي هديه كند ! و شهر يكي پس از ديگر ويران ميشدند اور- نينوا -كاگاش- نيب پور و ...تا امپراطوري ملوك الطوايفي و مستعجل هخامنشي بدست عده اي دامپرور اسب فروش پايه گذاري شود! و پس از آن كوروش با فراق بال بنشيند و تز « حقوق بشرش » را بنويسد تا قرن ها بعد فيلسوفان عصر روشنگري فرانسه را انگشت به دهان كند! و دست آخر به دست پسر عموهاي آريايي وحشي اش « سكا ها» كشته شد ُ تا سرير قدرت به سردار ش داريوش برسد! داريوش نيز تا توانست كشت و برد تا وظيفه اش را انجام دهد و سال ها بعد به همت نوادگان خودخوانده ي تاريخ جعل كنش - بخوانيد تاريخ نويسش- اقب كبير را همانند سلفش كورش بدست آورد تا به داريوش كبير تبديل گشت! و آنگاه كار به كمبوجيه رسيد اما او چندان حكم نراند ولي فرصت آن را داشت تا به وصيت كوروش عمل كند و آزادي را به مردم مصر هديه كند از همان سنخ آزادي كه بوش به عراقيان داد! پادشاه بعدي خشايار بود - او يا در كنار معشوقان متعددش بود يا امپراطوري را درگير جنگ هاي طولاني و بي فايده كرد كه تنها نتيجه اش فرسايش امپراطوري و قيام هاي متعدد مللا تابعه بود! و پس از مرگش هخامنشيان در سراشيبي سقوط افتاد هر ساتراپ راه خود را رفت و هر قوم زدگي خود را و از هخامنشيان نماند جز چند ساتراپ چتد ده شاهزاده كه يك قرن در آشوب جنگ داخلي فرو رفت تا انگاه آن ياغي مقدونيايي سر خر را سوي بابل كج كردو وقتي رسيد جنگ بود خون و آتش... و پس از فتح بابل در همتنجا مرد و به چشم تخت جمشيد را نديد كه بعد ها روايت كنند آتش زد! و يران كرد! و به تعبيري تاريخ رو فاتحان مي نويسند!....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]در مورد اون سوال که باید گفت آیا اون حکومت رو پیامبر یا ائمه به وجود آوردند؟!
این حکومت توسط ابتدا ابوبکر و عمر گسترش یافت و پس از به دست گرفتن حکومت توسط امویان و بنی عباس این حکومت از شرق تا غرب دنیای اون روز کشیده شد.آیا حکومت اموی یا بنی عباس مورد تایید شما یا دیگر اعضای سایت هست؟
واضحه که حکومت اموی و بنی عباس فقط از اسم اسلام استفاده می کردند و به نظر شما ممکنه کسی مثل یزید به اسلام مقید باشه؟پس کار این گروه که به اسم اسلام به کشور گشایی پرداختن با خود اسلام فرق داره و مورد تایید نیست.دلیل تشکیل این حکومت واضحه که قدرت طلبی بوده ،مثل صلح و دموکراسی و آمریکا در همین روزگار خودمون.

داریوش و کوروش هم به عنوان پادشاهانی قدرتمند که این کشور رو تبدیل به ابر قدرت کردند مورد احترام اکثر قریب به اتفاق مثل آقا سعید و مصطفی هستند و گروهی که می خوان به این افراد توهین کنند دارن بخشی از هویت ملی خودشون رو زیر پا میذارن.امّا اگر ما به بهانه توجه به یک بخش از تاریخ به قسمت های دیگه بی اعتنا باشیم یا حتی به اون ها توهین کنیم این مورد هم قابل قبول نیست.البته واضحه که شما از این دسته افراد نیستید و دلیل حساسیت دوستان اعمال نا شایستی هست که گاهی در سطح جامعه یا از القائاتی که از خارج به کشورمون وارد میشه دیده میشه.
[/align]

امیدوارم به این پستم توجه کرده باشید.


اندر احوالات هخامنشيان:
آن سان كه كوروش شمشير بركشيد و به شهر هاي بين النهرين تاخت تا به آنها آزادي هديه كند ! و شهر يكي پس از ديگر ويران ميشدند اور- نينوا -كاگاش- نيب پور و ...تا امپراطوري ملوك الطوايفي و مستعجل هخامنشي بدست عده اي دامپرور اسب فروش پايه گذاري شود! و پس از آن كوروش با فراق بال بنشيند و تز « حقوق بشرش » را بنويسد تا قرن ها بعد فيلسوفان عصر روشنگري فرانسه را انگشت به دهان كند! و دست آخر به دست پسر عموهاي آريايي وحشي اش « سكا ها» كشته شد ُ تا سرير قدرت به سردار ش داريوش برسد!
داريوش نيز تا توانست كشت و برد تا وظيفه اش را انجام دهد و سال ها بعد به همت نوادگان خودخوانده ي تاريخ جعل كنش - بخوانيد تاريخ نويسش- اقب كبير را همانند سلفش كورش بدست آورد تا به داريوش كبير تبديل گشت!
و آنگاه كار به كمبوجيه رسيد اما او چندان حكم نراند ولي فرصت آن را داشت تا به وصيت كوروش عمل كند و آزادي را به مردم مصر هديه كند از همان سنخ آزادي كه بوش به عراقيان داد!
پادشاه بعدي خشايار بود - او يا در كنار معشوقان متعددش بود يا امپراطوري را درگير جنگ هاي طولاني و بي فايده كرد كه تنها نتيجه اش فرسايش امپراطوري و قيام هاي متعدد مللا تابعه بود!
و پس از مرگش هخامنشيان در سراشيبي سقوط افتاد هر ساتراپ راه خود را رفت و هر قوم زدگي خود را و از هخامنشيان نماند جز چند ساتراپ چتد ده شاهزاده كه يك قرن در آشوب جنگ داخلي فرو رفت تا انگاه آن ياغي مقدونيايي سر خر را سوي بابل كج كردو وقتي رسيد جنگ بود خون و آتش... و پس از فتح بابل در همتنجا مرد و به چشم تخت جمشيد را نديد كه بعد ها روايت كنند آتش زد! و يران كرد! و به تعبيري تاريخ رو فاتحان مي نويسند!....

شما که نمی دونید کمبوجیه قبل از داریوش به پادشاهی رسید لازم نیست از هر روش ممکن برای توهین استفاده کنی،دوما اسکندر تا هند رفت و در برگشتن مدتی رو در بابل موند که در اون جا مرد.
این همون دسته ای هست که تو هویت ملیش مشکل داره :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فكر كنم توضيحات لازم رو دوستمون FeldMarshall فرمودن. البته بنده پاسخ به سوال رو گذاشته بودم براي عرض رو در رو. ولي دوستمون كه اشاره فرمودن، گفتم بيام اينجا و بگم. بلاد اسلامي، اگه منظور شما حكومت‌هاي اطراف عربستان هست، بايد عرض شه كه اكثريت اين حكومت‌ها، تحت لواي لشكركشي‌هاي خلفاي اول تا سوم (بخصوص عمر خطاب) بود و اسلام، دستوري مبني بر پيشبرد اسلام با شمشير رو به جايي ارائه نكرد. از افسانه‌ها هم كه بگذريم، اين مردم كشورهاي مختلف بودن كه خود، اسلام رو پذيرفتن؛ در غير اينصورت، اگه فشار شمشير برداشته مي‌شد، دين نيز بايد تغيير مي‌كرد. درمورد اروپا و بالكل گسترش اين حكومت‌ها به كشورهاي دورتر هم ديگه خودتون داستان رو بهتر مي‌دونين. اصولاً كار غلط، غلط هست و ربطي به اسلام و مسيحيت و يهوديت و كافريت نداره. نتيجه هم اهميتي نداره؛ چرا كه كار از ريشه غلط بوده. اسلام، به عنوان ديني الهي، چنين چيزي رو دستور نداده و اگه كسي هم به نام اسلام اين كار رو انجام داده، نشون مي‌ده از اسلام چيزي نفهميده. البته دفاع از خويش و حمله‌ي متقابل، فرق مي‌كنه و اگه كشوري، در نتيجه تحريك و حمله كشور ديگه، با استفاده از قدرت نظامي اون‌جا رو بگيره، اين با حملات كشورگشايانه خيلي فرق مي‌كنه. امام علي (ع)، سه جنگ داشتن كه در هيچ‌كدوم، كشورگشايي مدنظر قرار نگرفت. پيامبر اكرم (ص) هم همين‌طور. سيره‌ي ائمه اطهار هم همين بوده. حتي ساير پيامبران هم به منظور كشورگشايي، حمله نمي‌كردن. حتي داوود نبي و سموئيل نبي هم اين كار رو نكردن. داوود (ع)، وقتي براي فتح اورشليم لشكركشي كرد كه يهوديان ديندار، تحت نظر حكومت كافر زمانه، آسيب مي‌ديدن و مورد اذيت و آزار بودن و شرايط به گونه‌اي تنگ اومده بود كه راهي جز با جهاد در راه خدا نمي‌شد كاري كرد. تمامي اين داستان‌ها هم در قرآن اومده. طالوت، پادشاه برگزيده‌ي قرآن هم چنين سيره‌اي داشت و هيچگاه براي گسترش مرزها و استفاده از منابع، شمشير نكشيد. اين، سيره‌ي پيامبران، امامان و عادلان بوده. فكر نكنم نيازي به توضيح بيشتر باشه. ----------------------------------- كوروش، به عنوان كسي كه پيشرفت رو به كشورمون هديه كرد، محترم هست و هر شخصي مي‌تونه بهش تعلق خاطر داشته باشه و دوستش داشته باشه. ولي دوست داشتن كوروش نبايد امري حتمي تلقي بشه و اجبار كنيم كه همه بايد دوستش داشته باشيم و در حد پيامبر و يا خدا بپرستيمش!! كوروش رو بايد دوست داشت، چون فلان و چنان كارها رو كرده. همون‌طور كه پادشاهان و انسان‌هاي خوب ديگر اين سرزمين هم خيلي از كارها رو كردن و مورد تقدير قرار بايد بگيرن! اگه هم بخوايم اين تاريخ رو بررسي كنيم، نبايد متعصبانه بايستيم و هر بررسي رو توهين به ايران و ايراني و كوروش و داريوش كنيم!! بحث، بحث تاريخ و علم تاريخ هست؛ نه تعصبات خشك! شرط متمدن بودن و بافرهنگ بودن هم همين هست؛ يعني حتي كوچكترين سوء تعبيرها رو هم با بحث و نه با تهاجم بررسي و كنكاش كنيم. موفق باشيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب جهاندار ، شما بهتره بجای عذرخواهی از نویسنده این کتاب بدلیل حذف القاب مشاهیر و برزگان این مرزوبوم ، از عاشقان به تاریخ و هویت ایران زمین عذر خواهی کنید.

من هیچ وقت خوشم نمیاد برای افراد و اشخاص ( هر کسی ! ) لقبهای پرطمطراق به کار ببرم ! میخواد کوروش باشه میخواد یه شخصیت مهم سیاسی امروزی باشه . در مورد علتش هم نمیخوام بحث کنم چون تاپیک رو بیش از این به انحراف میبره . اما این رو بدونید که نظر هر انسانی تا جایی که به دیگران ضربه نزنه برای خودش محترمه و مطمئن هم باشید اگر کوروش و داریوش و ... اون شخصیتی که شما در موردشون میگید باشند ( البته نه اینکه من بگم این چیزها دروغه ! در تمام ملتها افرادی که به میهنشون خدمتی کرده باشند قابل احترامند چه برسد به افرادی مثل کوروش و داریوش {که در آن روزگار که بسیاری از نقاط دنیا در توحش به سر میبردند و یونانیهای نژادپرست به ظاهر متمدن خودشون رو سرور و سالار میدونستند و دیگر ملتها رو بربر میخواندند } آنچنان افکاری در ذهنشون بوده که نیازی هم به بزرگنمایی ندارند و اسناد درجه یک باقیمانده از آن روزگار که همان سنگ نوشته ها و لوحه های گلی باشند خود بهترین شاهد بر بزرگمنشی اونهاست ) نیازی به القابی همچون معظم و بزرگ و کبیر و ... ندارند . و با نگفتن این القاب از جانب من هیچ لطمه ای به شخصیت اونها وارد نمیشه و نیازی هم به عذرخواهی از به اصطلاح عاشقان نمیبینم . اون عذرخواهی از نویسندهء اون متن تنها به دلیل دستکاری در متنش بود و نه چیز دیگری . در ضمن دوست عزیز امیدوارم این مطلب رو قبول داشته باشید که تفتیش عقاید کسی بخاطر علاقه نداشتن به القاب ... کار پسندیده ای نیست و خودش میتونه عواقب خطرناکی رو برای یک ملت در پی داشته باشه و با این تفکرات و طرز برخوردها هر کسی حرفی زد به انواع و اقسام تهمتها متهمش میکنند و ... آخر عاقبت چنین جامعه ای روشنه ...

فقط نمی دانم چه زمانی افرادی مثل شما باید یاد بگیرند که احترام به تاریخ این مملکت و بزرگان آن احترام به هویت ایران و ایرانی است .

دادن یا ندادن یه لقب به افراد چیزی از احترام اونها کم نمیکنه . مثلا الان در خیلی جاها بجای انگلیس میگن great britain ( بریتانیای کبیر !!! ) به نظرتون این لقب کبیر چیزی به انگلیس اضافه میکنه ؟؟؟ ندادن این لقبها چیزی از افراد کم نمیکنه دادنشون هم چیزی اضافه نمیکنه .

اگر واقعا دنبال حقیقت هستی بدانید که استوانه کوروش ( اولین بیانیه حقوق بشر ) در موزه بریتانیا در لندن نگاهداری می شود و نمونه ای این استوانه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در سرسرای منتهی به شورای امنیت قرار داده شده است.

ببین عزیز دلم . اون پست من کاملا واضحه و چیز غیر قابل فهمی توش نمیبینم . به نظرم میاد شما قصد فرافکنی دارید ! من کجای پستم گفتم استوانهء کوروش وجود نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟ بنده گفتم چیزی به نام وصیت نامهء کوروش که دوستمون قرار داده بود و به آتوسا و غضنفر !!!! وصیت کرده بود وجود خارجی نداره و دروغی بیش نیست و این رو از ادبیات این وصیتنامهء ادعایی براحتی میشه فهمید . وگرنه هر کسی که اندک مطالعه ای در زمینه ء تاریخ باستان داشته باشه شکی در وجود استوانهء کوروش نمیکنه . اون محل نمونهء استوانه در سازمان ملل رو هم که لطف کردید از همان متنی که بنده قرار دادم برای من گذاشتید !

چند اصل از منشور کوروش بزرگ را بخوان تا متوجه بشوي احترام به اين بزرگمرد را نبايد هيچ وقت فراموش كني

من هیچوقت احترام به افراد رو تا حد تملق بالا نمیبرم و ای کاش دیگران هم اینگونه بودند . در ضمن انقدر کوروش کوروش کردن درست نیست عزیز من . این مملکت همانطور که دوستان گفتند چندین هزار سال سابقهء تمدنی داره اونوقت شما و امثال شما تنها امپراطوری هخامنشی رو چسبیدید و دور اون میگردید ! انگار نه انگار مردمان و حکومتهای دیگری هم در تاریخ این مملکت وجود داشته . کلا این امپراطوری چند ساله بوده ؟؟ امپراطوری ساسانی طولانیتر بود یا امپراطوری هخامنشی ؟؟؟ امپراطوری اشکانی طولانیتر بود یا امپراطوری هخامنشی ؟؟؟مگر همین امپراطوری هخامنشی طبق ادعاهای شما بدست اسکندر گجستک از بین نرفت و متعاقبش ایران بدست بیگانه نیفتاد ؟؟ خوب عزیز من این نشون میده این امپراطوری در اواخر عمرش به فساد و تباهی کشیده شده بوده که با اون عظمت نتونسته جلوی وحشیهای غربی رو بگیره . غیر از اینه ؟ همانند اواخر عمر امپراطوری ساسانی . لطفا مسائل رو یکطرفه نگاه نکنید و هیچ چیزی ( هیچ چیز ... ) رو تقدیس نکنید و تابو نسازید . اگر خودمون تاریخ خودمون رو به نقد نکشیم و در موردش بحث نکنیم و شبهات رو رفع نکنیم زمانی که دیگران این کار رو بکنند حرفی برای گفتن نخواهیم داشت .

بجای اینکه شما یا این نویسنده به خودتون زحمت بدهید و از دیگران طلب مدرک کنید می توانید با مطالعه و تحقیق بیشتر حقیقت را پیدا کنید .

بنده اندک مطالعه ای در مورد تاریخ داشتم و ادعایی نیست اما اون نویسنده سواد تاریخیش دهها برابر من و شماست . قبل از قضاوت سری به سایتش بزنید و دیگر مطالبش رو مطالعه کنید . متاسفانه این مملکت بارها از قضاوتهای سریع ضربه ها خورده و به نظرم حالا حالاها هم خواهد خورد ...

جهاندار عزيز لينك مربوط اينجاس

http://www.ariarman.com/mandegar.html

عزیز دل ، سایت بالا برای وصیت نامهء ادعاییش هیچگونه منبع و ماخذی نداره .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امپرور و رستم عزيز
اميد وارم ببخشيد كه تند و بد نوشتم
نميدونم چرا اينهمه داغ كردم
ولي ببخشيد ديگه
شرمنده اگه توهيني چيزي كردم هر چند كار از توهين گذشت
در ضمن امپرور جان مفنگي هم خودتي :!:
دوستت دارم
سايت رو ترك نكن
بازم ميگم
ببخشيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ولی تحمل این رو ه م ندارم که بعضی از دوستان کسی مثل نادر شاه رو ستایش می کنند.
خدا وکیلی تا حالا چند بار به این فکر کردید که نادر شاه چه گلی به سر ایران زده که این همه بهش افتخار می کنید. رفته هند و توی یک جنگ پیروز شده و بعدش با غنائم به ایران برگشته. همین، یعنی هر کس دیگه ای هم چنین کاری بکنه قابل ستایشه؟

شما خودتون برای ایران و ایرانی چکار کردید که به این راحتی و در یک جمله مردی رو که برای کشورش جنگیده ( و البته از دید شما تنها برای قدرت طلبی ... ) زیر سوال میبرید ؟ متاسفانه اینجور قضاوتها همیشه مشکل کشورهای جهان سومی بوده . شما میدونید زمانی که نادر شروع کرد به جنگیدن و فتح و فتوح ! در مملکت ایران چه خبر بوده ؟ در زمانی که نادر ظهور کرد هر کسی در هر گوشه از ایران برای خودش سازی میزد . افغانها هم که در اثر ظلم و ستم و بی کفایتی پادشاهان متاخر صفوی به ستوه اومده بودند و سر به شورش و قتل و غارت برداشته بودند . نادر در یه همچین زمانی دست به اون کارها زد . برای اینکه انقدر بحث توی بحث نیاد تاپیک دیگری در مورد نادر ایجاد کردم که اگر بحثی در موردش داشتید اونجا بنده و دیگر دوستان در خدمتیم .

تا حالا به این موضوع توجه کردید که بعد از حمله نادر شاه به هند بوده که زمینه برای حمله انگلیسی ها به هند فراهم میشه و کمپانیه هند شرقی تشکیل می شه و هند توی اون زمان تبدیل میشه به هارت لتد و اون جا و با سرمایه مستعمره هند بوده که انگلیس کل منقطه رو هرج و مرج میکشونه و کلی مستعمره برای خودش دست و پا می کنه!!!! حالا شانس اوردیم که هندی ها و دیگر مستعمرات انگلیس در منطقه از دستمون شکایتی ندارند.
بله یک اقدام نسنجیده و از روی شکم ممکنه چنین عواقبی آن هم برای این همه مدت در پی داشته باشه.
در پایان باید به یاد داشته باشید که نادر شاه صرفا یک شاه و نابغه نظامی بوده. نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر :!:

در اونموقع که نادر به هند لشکرکشی کرد بازماندگان سلسلهء مغول بر هند حکومت میکردند ( گورکانیان ) . همین سلسله مشکلات بسیاری رو برای ایران ایجاد میکرد و در منابعی خوندم که مدام به افغانستان دست اندازی میکردند و اگر ذهنم یاری کنه در شوراندن افغانها هم نقش داشتند . در تاپیک نادرشاه هم در متن قرار داده شده آمده که پس از تصرف قندهار عده ای از افغانیهایی که در دیگر نقاط ایران دست به قتل و غارت زده بودند به هند فرار میکنند و تحت حمایت حاکم گورکانی هند قرار میگیرند . نادر هم از اون میخواد که افغانیها رو تحویل بده . اما حاکم هند سر باز میزنه و همین امر هم نشوندهندهء سیاستهای حکومت هند در افغانستان بوده ( البته من نمیدونم این اسم افغانستان از کی وارد فرهنگ لغت شد !!! ). به همین دلیل هم نادر به هند حمله میبره . ضمنا نادر اگر آنقدر آدم لایعقل و ظالمی بود که شما میگید باید آثار تاریخی هند مثل کاخهای پادشاهان رو نابود میکرد و در هند دست به قتل و غارت میزد در صورتی که یک همچین چیزی اتفاق نیفتاد ( اگر کسی غیر از این اعتقاد داره در تاپیک مربوطه بگه ) ... اما اینکه در آخر عمر احوالاتش عوض میشه و به نوعی دچار جنون میشه و پسرش رو کور میکنه و ... بحث دیگه ایه ! در ضمن همین که گورکانیان بر هند حکومت میکردند خودش برای تسلط انگلیس بر اون کشور کافیه . چون در هر صورت وقتی مردم ببینند یه بیگانه بر کشورشون حکومت میکنه مطمئنا چندان ازش طرفداری نمیکنند . البته ممکنه حملهء نادر در تضعیف اونها نقش داشته باشه اما آیا تصرف دیگر نقاط جهان در دوران استعمار بدست استعمارگران اروپائی هم تقصیر نادر بوده ؟؟؟ مستعمره شدن آفریقا هم تقصیر نادر بوده ؟ آمریکای جنوبی چطور ؟؟؟ تصرف و استعمار کشورهای آسیای شرقی چطور ؟؟؟تصرف آمریکای شمالی و نابود کردن بخشی از مالکان اصلی آمریکا و کوچ اجباری بخشی دیگر به آمریکای جنوبی هم تقصیر نادر بوده ؟؟؟ نه عزیز من اون دوران دورانی بود که اروپا در بیداری تاریخی پس از رنسانس به سر میبرد و برعکسش اغلب تمدنهای قدیمی دنیا در خواب تاریخی به سر میبردند . نتیجشم این شد که غربیها تقریبا تمام دنیا رو زیر سلطهء خودشون در آوردند . حتی همین چین که حالا کسی جرات چپ نگاه کردن بهش نداره زمانی به تصرف فرانسه و انگلیس در میاد و مهمترین شهرش که شهر تاریخی پادشاهان چند سلسلش بود ( شهر ممنوعه ) توسط اون اجنبیهای حرامی به آتیش کشیده میشه و کار تا جایی پیش میره که چینیها در معاهده ای ننگین بخشی از خاکشون رو ( هنگ کنگ رو عرض میکنم ) برای مدت صد سال ( تا همین چند سال پیش اگه خاطرتون باشه ) به انگلیس اجاره میدن ( و در حقیقت استعمار اونرو رسما قبول میکنند !!! ) ... به همین خاطر چینیها از این دوکشور کینهء عمیقی به دل دارند و در برخی فیلمهاشون میشه این مطلب رو دید . اما اگه به تفکر شما باشه مردم چین باید بگن خدا بیامرزه پدر مادر انگلیسیها و فرانسویها رو که کاخهای شهر ممنوعه که با خون ملت چین توسط پادشاههای ظالم به پا شده بودند رو نابود کردند !!!! درست میگم ؟؟؟ غیر از این فکر میکنید ؟ و یا اگر به شما باشه چینیها باید امروز از دیوار چین هم متنفر باشند !!! چون در زمان ساختش مرم به بردگی کشیده شدند و کسانی رو که میمردند درون دیوار دفن میکردند !!! اما میبینید که دیوار چین امروزه تبدیل به نماد سربلندی و غرور و عظمت مردم چین شده ... این مهم در خیلی کشورهای دیگر هم دیده میشه . سعی کنیم مسائل رو از یک بعد نگاه نکنیم ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از دیگر اقدامات انسان دوستانه داريوش بزرگ این بود که پس از تصرف بابل 25 هزار يهودي برده را كه در آن شهر بر زير يوق بردگي شاه بابل بدون مزد کار میکردند را آزاد كرد . این فرمان در ادامه فرمان تاریخی کورش بزرگ مبنی بر گناه بودن برده داری و آزادی انسانها صادر شد . حس ملی گرایی و و طن پرستی داریوش بزرگ در برابر کشوری مقدس همچون ایران از دیگر سرمشق های این ابر مرد تاریخ است . هرودوت میگوید: هرگز یک ایرانی از خدای خود برای شخص خویشتن آرزوی سلامتی و نیکی نمیکند بلکه او درخواست سعادت برای تمام ملت ایران , برای کشور ایران و سپس برای شاه ایران میکند آنگاه خود را مشمول این دعا میداند . به گفته پرفسور گیریشمن : حس وطن پرستی داریوش بزرگ در درجه عالی و به شکل بی سابقه ای نمایان است و همه هم و غم او آرزوی ایرانی بود بدون شورش , با اقتدار شاهنشاهی بزرگ , مردمانی که در صلح زندگی کنند , برده داری و غلامی در آنجا نباشد , کشور در قحطی به سر نبرد و مردمان آزادی انتخاب دین داشته باشند . این گفته در کتیبه های وی به روشنی دیده میشود و می بینیم که تلاش وی برای این امر مهم به حقیقت پیوست و شاهنشاهی وی در تاریخ به صورت بی سابقه به ثبت رسید . برجسته ترین اقدام داریوش بزرگ بنیانگذاری نیروی دریایی ارتش ایران برای نخستین بار در تاریخ آریا بوم بوده است . به گفته هرودوت داریوش 2 گروه اکتشافی به دریا گسیل داشت . یکی از هند به دریای عمان و دریای سرخ و سپس از رود نیل روانه دریای مدینترانه نمود . گروهی را تا دریای اژه در کنار ایتالیا و از طرف دیگر گروهی تا نزدیکی آفریقا فرستاد . این اقدام داریوش بزرگ به حدی به سرعت پیشرفت کرد که در زمان لشگر کشی تاریخی خشیارشا به اروپا به گفته هرودوت 4000 تا 5000 هزار ناوگان دریایی ارتش شاهنشاهی ایران روانه اروپا شده بود . که خشیارشا آنان را به 4 دسته تقسیم کرده بود : " ناوگان جنگی" برای پرتاب گوی های آتشین , ناوگان سرگور برای دنبال کردن دشمن و تعقیب آنان , ناوگان بارکش برای جابجایی ارتش و سربازان – ناوگان مهندسی برای جابجایی وسایل مهندسی برای پل سازی و کانال زدن و اقدامات مهندسی نظامی . استماریژان موله و پرفسور هرتزفلد: تقويم كنوني ماه 30 روزایران به دستور داريوش بزرگ پايه گذاري شد . او هياتي را براي اصلاح تقويم ايران به رياست دانشمند بابلي “دني تون” بسيج كرده بود . بر طبق تقويم جديد داريوش روز اول و پانزدهم ماه تعطيل بوده و در طول سال داراي 5 عيد مذهبي و 31 روز تعطيلي رسمي كه يكي از آنها نوروز و ديگري سوگ سياوش بوده . هرودوت : از دیگر اقدامات مهم داریوش شاه ابداع خط میخی پارسی باستان است . وی خطوط بین المللی ایلامی , بابلی را در ایران رواج داد و یک خط مشترک برای قلمرو شاهنشاهی ایران توسط اندیشمندان ایرانی ساخت که نام ان را میخی پارسی نام نهاد . که به زودی در 28 کشور جهان رونق یافت . هرودوت داريوش بزرگ پادگان و نظام وظيفه را در ايران پايه گذاري كرد و به مناسبت آن تمام جوانان چه فرزند شاه و چه فرزند وزير بايد به خدمت بروند و تعليمات نظامي ببينند تا بتوانند از سرزمين ایران دفاع كنند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ماشاء الله كوروش٬ يه قدم تا خدا شدن فاصله داره (البته اگه هنوز نشده)!
اول كه ذوالقرنين شد.
حالا هم كه پيامبر شده.
فقط خيلي دوست دارم بدونم اگه پيامبر بوده٬ پس نداهاي دعوت به سوي خداوند ايشون در كدوم يك از جزوات تاريخي منتشر شده

اولا كه كوروش ذوالقرنين نشد از اول بود ، دوما من فكر ميكنم شما تابحال آيه هايى مربوط به ذوالقرنين رو نخونديد پيشنهاد ميكنم يه نگاه بندازيد تو اين آيه ها خدا با ذوالقرنين صحبت ميكند كه نشان دهنده وحي الهي است حتما ميدونيد كه وحي مختص پيامبران است (نظر من نيست علامه طباطبايي صاحب تفسير الميزان . مكارم شيرازى صاحب تفسير نمونه . مولانا ابوالکلام محيی الدين احمد آزاد صاحب ترجمان قرآن . شادروان خزائمی صاحب اعلام القرآن و دکتر فريدون بدره ای زبانشناس بزرگ معاصر هم همين نظر رو دارند حالا شما نظر ديگه اي داريد در جاي خود محترمه)
از شمايي كه اطلاعات خوبي دارين٬ گفتن اين حرف بسيار بعيد بود! چرا كه اين حرف٬ دليل واهي يك مشت بي‌سوادي است كه گوش به زنگ شبكه‌هاي خارجي هستن
منظور من اين نبود كه كار اشتباهى ميكردن منظور اين بود كه خود جناب خمينى هم ميخواستن جنگ رو تا فتح بغداد و تغيير رژيم ادامه بدن كه از نظر من هم درستش همين بود كه متاسفانه نشد تا عراق امروز به دست آمريكا بيفته
در مورد ليونيداس هم يكى از دوستان جوابتون رو دادن حمله به اطرافيان بخاطر كشور گشايي نبوده بلكه دلايل ديگرى وجود داشته
شايد شما انتظار داشتين يه ميدون باشه به نام كوروش كبير٬ يكي باشه به نام داريوش كبير٬ يكي باشه به نام خشايارشا كبير٬ يكي ديگه به نام فلان كبير و چنان كبير تا اين رو به چنين نشانه‌اي بگيرين!!!
بله چرا نبايد باشد يعني حق كوروش نيست كه يك خيابون نا قابل براى احترام بهش نامگذاري بشه ؟!؟! گرچه از نظر آقايان حق كورش همان دو وجب خاك هم نيست . وگرنه با سدسازي به آرامگاهش آسيب نميزدند (با پادشاهان ديگر كار ندارم فقط منظورم نقطه عطف تاريخ باستاني ماست)
من نمي‌دونم شما در كدوم شهر زندگي مي‌فرمايين. ولي حداقل در تهران٬ تا دلتون بخواد از اين نام‌ها هست!
من تو تهران زندگى ميكنم ،شما كه از اين خيابون ها زياد ميشناسيد يه چند تا هم به ما معرفي كنيد نه اينكه مارو به فلان ديوار حواله كنيد
راستي. روز ملي شدن صنعت نفت كيه؟! چرا تعطيله؟!!
روز ملى شدن صنعت نفت به اين دليل تعطيله كه از نظر جمهوري اسلامى جناب كاشانى به تنهايى و يك تنه صنعت نفت ما رو ملى كردن (اتفاقا بلوارشون هم از بالا خونه ما رد ميشه)
از كوروش بگذاريم لابد خالد اسلامبولي يا عماد مغنيه بيشتر از مصدق به گردن ما حق دارن كه اينطور ازشون تجليل ميشه و تف و لعنتش براي مصدق و دارودستش حواله ميشه
كوروش، به عنوان كسي كه پيشرفت رو به كشورمون هديه كرد، محترم هست و هر شخصي مي‌تونه بهش تعلق خاطر داشته باشه و دوستش داشته باشه. ولي دوست داشتن كوروش نبايد امري حتمي تلقي بشه و اجبار كنيم كه همه بايد دوستش داشته باشيم و در حد پيامبر و يا خدا بپرستيمش
كسى نگفت همه بايد به كوروش علاقه داشته باشن ولى همه وظيفه دارن احترام بذارن مثلا خود من هيچ گونه علاقه به رهبر انقلاب جناب خامنه اى ندارم با خيلى از عقايدشون هم مشكل دارم اما وظيفه خودم ميدونم احترام رو رعايت كنم چونكه ايشون مورد احترام ميليونها ايرانى هستن و رهبر حال حاضر ايران و با هركس هم كه به ايشون توهين كُنه برخورد ميكنم پس علاقه يك چيز است احترام چيز ديگر
همين كاربر epex اگه اشتباه نكنم هر صفت خونوادگيشون رو در پست ها و بحث هاي مختلف به كوروش نسبت دادن اما چى شد ؟! آب از آب تكون نخورد و اگه ۱۰۰۰ بر ديگر هم اين كار رو تكرار كنن باز هم مديران سايت ككشون هم نميگزه
اين يعني اينكه ما به كسانى كه غير ما فكر ميكنن احترام نميگذاريم
وسلام

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست من؛ Cyrax. پست شما كه توهين‌آميزتر بود!
يكم آروم‌تر اخوي! يكم ديگه با سكته فاصله داري!!

همون‌طور كه عرض شد، زيادي احساساتي بحث مي‌فرمايي.
شما يه حرف از حضرت امام (ره) بيار كه عقيده‌اش فتح بغداد بود؛ من دست و پا و سر شما رو مي‌بوسم و كوروش رو به عنوان خدا مي‌پرستم.
خدا رو شكر كه هم فيلمش هست؛ هم سخنان مكتوب ايشون. ديگه نمي‌دونم بنده‌ي خدا كي اين ادعايي كه شما مي‌فرمايين رو مطرح كرده! حتماً مي‌خواسته بغداد رو فتح كنه و خودش خبر نداشته! :!:

شما از هر صحبت، هر جاش رو كه دوست دارين پاسخ مي‌دين.
جواب اين حرفم رو نگرفتم :

ولي بالفرض كه ايشون پيامبر بوده. اگه تسلسل اديان و جايگزيني اون رو بدونين چي هست كه حتماً مي‌دونين٬ قاعدتاً ايشون بايد دين يهود مي‌داشتن و بشارت مسيح رو مي‌دادن! پس منطقاً دين كشور عزيزمون هم بايد يهود مي‌بود! چرا كه ما چند دين نداريم و اديان٬ مكمل همديگه هستن؛ نه در عرض هم!!!!


دوست من. ما اينجا جمع شديم كه منطقي بحث كنيم؛ نه از روي بغض و كينه و نه براي پوز همديگه رو زدن و تضييع هم.
پس بهتره شما هم كمي آروم‌تر شي تا منطقت رو اين خشم كور نكنه.
درمورد ليونايدس هم شكي نيست! آخه كل يونان جمع شدن كه ايران رو اذيت كنن. ما هم از بيخ و بن، هرچي كشور اون حول و حوش بود رو به خاكمون ملحق كرديم. مثل امريكا كه با حمله‌ي پيشدستانه، همه‌ي كشورها رو واسه خودش برمي‌داره.
گفتم كه. Power make Right!

---------------------------------------

متأسفانه در حال حاضر، شما منطقي بحث نمي‌فرمايين و فقط دارين به هر مستمسكي چنگ مي‌زنين كه ادعاهاي خودتون رو ثابت كنين. كمي ديگه بگذره، پاي اصول و فروع دين رو هم وسط مي‌كشين كه حقانيت خودتون رو ثابت كنين.
پس بهتره اين بحث رو با شما خاتمه بدم تا كار به جاهاي باريك‌تر كشيده نشده و به نفي بقيه‌ي موارد و نسبت دادن تمامي مقام‌ها و مناصب عالم به كوروش هخامنشي نشده!

اميدوارم شما هم كمي دايره‌ي ديدتون رو وسيع‌تر بفرمايين و تمدن‌هاي 4000 ساله و 5000 ساله‌ي ايران زمين رو هم ببينين و روي يك قسمت 200 ساله از تاريخ گسترده‌ي اين مرز و بوم، اينقدر توقف نفرماييد.

موفق و مؤيد باشيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Jahandar

شما خودتون برای ایران و ایرانی چکار کردید که به این راحتی و در یک جمله مردی رو که برای کشورش جنگیده ( و البته از دید شما تنها برای قدرت طلبی ... ) زیر سوال میبرید ؟

بنده به یاد ندارم که ادعایی در باره دسته گلی که به سر ایران زدم یا نزدم رو داشته باشم. و در ضمن به یاد ندارم که گفته باشم تنعا برای قدرت طلبی بوده.
اما حالا که صحبتش شد بله فقط به دلیل قدرت طلبی بوده وگرنه در شرایطی که خودتون هر بهتر می دونید بعد از شورش افغان ها کشور بلبشو بوده و تازه می خواستیم به اوضاع داخلی سرو سامون بدیم این جنگ خارجی چه دلیل منطقی داشته :| و دستاورد این جنگ برای ایران چی بوده icon_cheesygrin تا حالا به این موضوع فکر کردید که اگه جنگ رو می باختیم چه بلایی سر کشورمون میومد icon_cheesygrin

متاسفانه اینجور قضاوتها همیشه مشکل کشورهای جهان سومی بوده .

خواهشا فرفکنی نکنید.

شما میدونید زمانی که نادر شروع کرد به جنگیدن و فتح و فتوح ! در مملکت ایران چه خبر بوده ؟ در زمانی که نادر ظهور کرد هر کسی در هر گوشه از ایران برای خودش سازی میزد . افغانها هم که در اثر ظلم و ستم و بی کفایتی پادشاهان متاخر صفوی به ستوه اومده بودند و سر به شورش و قتل و غارت برداشته بودند . نادر در یه همچین زمانی دست به اون کارها زد .

بله دیگه، به همین دلایل بوده که نادر به خودش این اجازه رو میده که برای جنگ با کفار و اشاعه اسلام و البته گوش مالی کشور هند به این جاه طلب دست بزنه در صورتی که فراموش کرده بوده که تیمور قبلا یک دفعه این وظیفه دینی رو تمام کمال انجام داده icon_cheesygrin
واقعا این حرف ها رو از ته دلی می گید یا........
امیدوارم چنین تفکراتی توی سر سیاستمدران دنیا نباشه چون اگه باشه باید شبکه های خبری به جای اعلام وضع هوا به اعلام آخرین نقشه های جغرافیای سیاسی دنیا بپردازه icon_cheesygrin

در اونموقع که نادر به هند لشکرکشی کرد بازماندگان سلسلهء مغول بر هند حکومت میکردند ( گورکانیان ) . همین سلسله مشکلات بسیاری رو برای ایران ایجاد میکرد و در منابعی خوندم که مدام به افغانستان دست اندازی میکردند و اگر ذهنم یاری کنه در شوراندن افغانها هم نقش داشتند . در تاپیک نادرشاه هم در متن قرار داده شده آمده که پس از تصرف قندهار عده ای از افغانیهایی که در دیگر نقاط ایران دست به قتل و غارت زده بودند به هند فرار میکنند و تحت حمایت حاکم گورکانی هند قرار میگیرند . نادر هم از اون میخواد که افغانیها رو تحویل بده . اما حاکم هند سر باز میزنه و همین امر هم نشوندهندهء سیاستهای حکومت هند در افغانستان بوده ( البته من نمیدونم این اسم افغانستان از کی وارد فرهنگ لغت شد !!! ). به همین دلیل هم نادر به هند حمله میبره .

عجب icon_cheesygrin
تا حالا به این فکر کردید که دلایلی که دارید سر هم می کنید چقدر شبیه دلایل مغول ها برای حمله به ایرانه؟ اونها هم برای تحول گرفتن یک مرزبان که کاروان تاجران مغول را تاراج کرده بود به ایران حمله کردند.
عجب روزگاری شده

ضمنا نادر اگر آنقدر آدم لایعقل و ظالمی بود که شما میگید باید آثار تاریخی هند مثل کاخهای پادشاهان رو نابود میکرد و در هند دست به قتل و غارت میزد در صورتی که یک همچین چیزی اتفاق نیفتاد ( اگر کسی غیر از این اعتقاد داره در تاپیک مربوطه بگه )

میگم، شما مطمئن هستی که داری جواب من رو میدی؟
من کی از ظلم و ستم و نابودی آثار تاریخی حرف زدم؟؟؟!!؟!؟!؟!؟

اما اینکه در آخر عمر احوالاتش عوض میشه و به نوعی دچار جنون میشه و پسرش رو کور میکنه و ... بحث دیگه ایه !

بله به هر حال هر ابر قهرمانی در داستان های اسطوره ای هم از این خطاها می کنه. مثل هرکول که فرزندان و زنش مگرا رو میکشه :!: حالا این بنده خدا که تازه کاری نکرده فقط پسرش رو کور کرده و چندتا ار سردارها و زیر دست هاشو رو کشته که اصلا به حساب نمیاد icon_cheesygrin

در ضمن همین که گورکانیان بر هند حکومت میکردند خودش برای تسلط انگلیس بر اون کشور کافیه . چون در هر صورت وقتی مردم ببینند یه بیگانه بر کشورشون حکومت میکنه مطمئنا چندان ازش طرفداری نمیکنند .

اولا گورکانیان از بازماندگان تیمور بودند و در ثانی ایشان هم از هندی تبارهای وفادار به تیمور بودند که بعد انقراض گورکانیان در ایران به حکومت خود بر هند ادامه می دادند و هندی اینان رو به هیچ وجه اجنبی نمی دونستند که شما این فرمایشات رو می کنین.

البته ممکنه حملهء نادر در تضعیف اونها نقش داشته باشه اما آیا تصرف دیگر نقاط جهان در دوران استعمار بدست استعمارگران اروپائی هم تقصیر نادر بوده ؟؟؟ مستعمره شدن آفریقا هم تقصیر نادر بوده ؟ آمریکای جنوبی چطور ؟؟؟ تصرف و استعمار کشورهای آسیای شرقی چطور ؟؟؟تصرف آمریکای شمالی و نابود کردن بخشی از مالکان اصلی آمریکا و کوچ اجباری بخشی دیگر به آمریکای جنوبی هم تقصیر نادر بوده ؟؟؟ نه عزیز من اون دوران دورانی بود که اروپا در بیداری تاریخی پس از رنسانس به سر میبرد و برعکسش اغلب تمدنهای قدیمی دنیا در خواب تاریخی به سر میبردند .

و باز هم عجب icon_cheesygrin من گفتم کل منطقه یعنی شرق آسیا نه کل دنیا که شما این طور ....
شما ظاهرا زیاد اهل تماشای فیلم نیستید وگرنه باید در فیلم های مختلف مشاهده می کردید که انگلیسی ها چطور از سربازهای هندی برای جنگ با دیگر کشورها استفاده کرده تازه بحث فقط سر سرباز و نیروی انسانی نیست سرمایه زیادی در زمان اشغال هند به نفع استعمار پسر از این کشور خارج شده. همین خاور میانه خودمون رو این انگلو ساسکون ها با کمک کمپانی هند شرقی به کثافت کشیدند اون وقت شما برو بگو امریکای جنوبی چه و چه....

نه عزیز من اون دوران دورانی بود که اروپا در بیداری تاریخی پس از رنسانس به سر میبرد و برعکسش اغلب تمدنهای قدیمی دنیا در خواب تاریخی به سر میبردند . نتیجشم این شد که غربیها تقریبا تمام دنیا رو زیر سلطهء خودشون در آوردند . حتی همین چین که حالا کسی جرات چپ نگاه کردن بهش نداره زمانی به تصرف فرانسه و انگلیس در میاد و مهمترین شهرش که شهر تاریخی پادشاهان چند سلسلش بود ( شهر ممنوعه ) توسط اون اجنبیهای حرامی به آتیش کشیده میشه و کار تا جایی پیش میره که چینیها در معاهده ای ننگین بخشی از خاکشون رو ( هنگ کنگ رو عرض میکنم ) برای مدت صد سال ( تا همین چند سال پیش اگه خاطرتون باشه ) به انگلیس اجاره میدن ( و در حقیقت استعمار اونرو رسما قبول میکنند !!! ) ... به همین خاطر چینیها از این دوکشور کینهء عمیقی به دل دارند و در برخی فیلمهاشون میشه این مطلب رو دید .

اصفهانی خا یک ضرب المثل دارن که واقعا خیلی جالبه:
کاسه داریم ارک برک
من پر می کنم تو پر ترک
اخه اگه انگلیسی ها هر غلطی کردند ما هم حق داریم بکنیم؟ اگه این خونخوارها هر کاری سر بقیه ملت دنیا در اوردند ما هم باید همون کار رو بکنیم؟

اما اگه به تفکر شما باشه مردم چین باید بگن خدا بیامرزه پدر مادر انگلیسیها و فرانسویها رو که کاخهای شهر ممنوعه که با خون ملت چین توسط پادشاههای ظالم به پا شده بودند رو نابود کردند !!!! درست میگم ؟؟؟ غیر از این فکر میکنید ؟ و یا اگر به شما باشه چینیها باید امروز از دیوار چین هم متنفر باشند !!! چون در زمان ساختش مرم به بردگی کشیده شدند و کسانی رو که میمردند درون دیوار دفن میکردند !!!

داره کم کم جالب میشه
از قرار معلوم شما از مرتازی هم سر درمیارید و می تونید فکر طرف مقابل رو هم بخونید و تازه جالب تر از اون بعد از این پیشگویی ها حکم هم در موردشون صادر می کنید icon_cheesygrin
من کی و کجا چنین حرف هایی زدم که شما تازه تفسیرش هم می کنی؟؟!!؟؟؟!!؟!

سعی کنیم مسائل رو از یک بعد نگاه نکنیم ...

ای کاش خودتان هم به حرف عمل می کردید

موفق و بهروز باشید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من تا حدي اين بحث رو دنبال كردم مشكل اين جاست كه دوستان درست نميدونن دارن رو چي بحث ميكنن من چند پست زدم و رفتم سر اصل مطلب ولي يكم تند رفتم (فقط يكم) ----------------------------------- نگاه كنيد تو اين بحث كسي مشكلي با فرهنگ ايران نداره اين جا يه عده هستن ناسيوناليست يه عده هم هستن نا ناسيوناليست(يعني ناسيوناليست نيستن) هر چند اصل مطلب ناسيو ناليزم هم نيست ولي خوب اين مشكلات دامنه هاي زيادي داره كه پاي حكومت فعلي و اسلام و حكومت قبلي و ... رو وسط ميكشه به خاطر همين دوستان شروع كردن به موضع گيري هاي متفاوت در مورد تاريخ يا شخص هاي بخصوصي در تاريخ در واقع الان حالتي كه پيش اومده اينه كه دو تا كشور دارن سر يه رود خونه دعوا ميكنن اما در اصل اين دو تا كشور سر رود خونه دعوا نميكنن و اين فقط يه بهانه بچه گونه هست اين كشور ها از دو اعتقاد متضاد هستن كه در كنار هم نميتونن باشن ----------------------------- اين حرف ها رو زدم كه يه مقدار روشن شيد و با ديد باز و با تمام قدرت دعوا كنيد :!: در هر صورت اين جا چند جبهه وجود داره و متعصفانه به دلايل امنيتي نميشه سر اصل مطلب بحث كرد( كه همون پايتخت ها باشه) البته من ميتونم به پايتخت بعضي ها (فقط بعضي ها هجوم بيارم) ولي شما نه چون پايتختم رو پيدا نكردين يا اشتباه پيدا كردين به پايتخت بعضي ها هم كه اصلا هيچكس نميتونه هجوم ببره چون بلا فاصله نابود ميشه چون تو اين سايت حق وتو دارن :| ----------------------------- دوستتون دارم تا بعد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

[b]
همين كاربر epex اگه اشتباه نكنم هر صفت خونوادگيشون رو در پست ها و بحث هاي مختلف به كوروش نسبت دادن اما چى شد ؟! آب از آب تكون نخورد و اگه ۱۰۰۰ بر ديگر هم اين كار رو تكرار كنن باز هم مديران سايت ككشون هم نميگزه
اين يعني اينكه ما به كسانى كه غير ما فكر ميكنن احترام نميگذاريم
وسلام

فکر می کنم مدیران دیدن که این فرد که ترتیب پادشاه های هخامنشی رو نمیدونه ارزش پاسخ دادن و به تشنج کشیدن این تاپیک رو نداره.بعد مگه من مدیر نیستم،خوب من که بهش گفتم...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کاملا با فلدمارشال و cyrax موافقم.

خیابان مصدق هم حتی باهاش مخالفت شد!!بابا مرمان عاقل این بابا اومده نفت شما رو داده دست شما و ما حتی یه خیابون اصلی هم به نامش نداریم!!اخه عماد مغنیه که مال یه کشور دیگس به ما چه؟؟! :!: مثل این می مونه که ما خودمون رو نشناسیم بریم از یه کشور دیگه شخصیت بیاریم بگیم ما اینا بودیم!!!یه خارجی میاد تو ایران از بس اسم عربی رو خیابون ها و... می بینه شک می کنه اینجا ایرانه!!

saman_777 عزیز

به نظر من شما با این حرفها سعی در بستن این تاپیک دارید . مثل چند تاپیک دیگر که وسط بحث اومدید و دیگران رو متهم به تندروی کردید و حرف از قفل شدن تاپیک زدید ! و بلافاصله بعد از پست شما تاپیک قفل شده !!! اما خواهشن بزارید این بحث و این تاپیک روند خودش رو طی کنه . اگر در این مورد میخواهید بحث کنید خواهشن تاپیک دیگری ایجاد کنید و بحث رو اونجا ادامه بدید . هم شما هم دوستانی که اول این بحث نامگذاری رو مطرح کردند .

در ضمن به دوستانی که بیشتر تاکیدشون روی تاریخ هخامنشی هست باید عرض کنم که من نمیدونم شما چی فکر میکنید اما بزارید یک چیز رو بهتون بگم . اگر دقت کنید در میان غربیها هم وقتی از تاریخ ایران باستان صحبت میشه بیشترین تاکید بر روی دوران هخامنشیه . میدونید چرا ؟؟؟ برای اینکه اونها میگن مردمان بومی ایران !!!! قبل از هخامنشیان تمدن قابل ملاحظه ای نداشتند . و وقتی اقوام مهاجر به ایران اومدند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و بر ایران سلطه یافتند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و تمدن هخامنشی رو پایه ریزی کردند تازه این مملکت تونست عرض اندامی در بین تمدنهای دیگر بکنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! کاملا پیداست هدف این نظریهء مهاجر بودن پایه گذاران حکومت هخامنشی و بعدش هم تنها صحبت و تمجید از اونها در هنگام بحث از تاریخ ایران باستان چیه ! مهمترین هدفش توجیه استعمارگریهای خود غربیها و اشغال کشورهای دیگر هست . غربیها همیشه ادعا میکردند که ایرانیان از خودشون خط نداشتند و مهاجرین آریائی !!!! خط و تمدن رو به ایران آوردند ( و بعدش هم به این نتیجهء من درآوردی میرسیدند که تمدن متعلق به غربه حال اون غرب گاهی بین النهرین بوده اما اکثرا غربیها تمدن رو تمام و کمال میزنند پای قبالهء یونانیهای بعضا دیوانه ! ) . به عنوان مثال این مطلب رو ( آوردن تمدن و خط توسط هخامنشیان ) همون خانم هاید ماری کخ در کتابش که دوستمون به بنده توصیه کرد بخونم ( از زبان داریوش ) نوشته . اما با تحقیقات جدید خود محققین ایرانی ( بر خلاف همیشه که دشمنانمون برامون تاریخ مینوشتند و تنها هنر تاریخدانان ایرانی استناد به تحقیقات غربیها بود ... ) تمام اینها اگر نگوئیم پدرسوختگی و دروغی بیش نبوده حداقل اشتباه بوده . همانطور که در تاپیکی که ایجاد کردم و نظریات دکتر درخشانی رو در اون قرار دادم ایشون هم این مطالب رو بیان میکنه و با نظریات خودش اثبات میکنه که اقوام آریائی از جای دیگری به ایران نیامدند و ساکنان خود ایران بودند . چند سال پیش هم که پس از سیلی در جیرفت تمدنی در اونجا نمایان شد که برخی نظریات ایشون رو که فکر میکنم قبل از اون سیل ارائه شده بود تایید میکرد ( در مورد وجود یکی از اقوام ایرانی یا آریائی در حوالی کرمان ) . در همین تمدن جیرفت خطهایی پیدا شده که اگر از خطوط بین النهرین قدیمیتر نباشه همزمان با اونه .

در کل مقصود این بود که بگم این جور تک بعدی نگریستن به تاریخ ایران باستان از کجا آمده و سررشتش در کجاست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.