worior

موشک کروز استراتژیک بسازید(ساخت بوستر)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

در ادامه مبحث ساخت موشک کروز ابتدا به ساخت بوستر پرتاب آن میپردازم

بوستر بهترین ابزار مناسب جهت تولید نیروی پیشران مناسب در وقت کم میباشد که با استفده از آن میتوان پرتابه را تا ارتفاع مورد نظر بالا برد و به آن سرعت مناسب را بخشید

تصویر

بوستر یک پیشران ترموشیمیایی است که از گونه راکت میباشد راکت ها عمدتا از دو گونه سوخت مایع و سوخت جامد استفاده میکنند که به لحاظ ساختمان داخلی با هم متفاوتند
هر راکت از یک محفظه احتراق وشیپوره تشکبل شده است که شیپوره به راکت متصل است و محفظه احتراق درون بدنه قرار دارد طبق قوانین نیوتن سیال اگر بافشاربه سمت محفظه ای با ابعاد کوچکتر هدایت شود فشار سیال تبدیل به سرعت میشود و سیال بسته به اندازه فشار و اندازه مجراه به سرعت های متفاوتی میرسد اما این فشار به کجا انتقال میابد .
این سیال فشار خود را به بدنه بوستر انتقال میدهد که نتیجه آن حرکت بوستر به سمت مخالف جهت خروج سیال می باشد مواردی مانند راکتها این فشار درون محفظه احتراق بسیار عظیم است همچنین به همین دلیل می باشد که موشک ها توان پیشروی در فضا خلاء بدون هوا را دارند .
تصویر چند نوع بوستر موشکهای کروز:

تصویر

و

تصویر

خروجی بوستر یا همان شیپوره
جنس فلز شیپوره ها بدلیل اینکه تحت حرارت بسیار شدیدی قرار دارند معمولات از فلز مولیبدن یا آلیاژی از آن است که تحمل حرارتی آنرا بالاتر ببرد این فلز تحمل بیش از 2500 درجه حرارت را داراست که بخاطر خنک کردن آنرا بیرون و در معرض هوا قرار میدهند.
تصویر شیپوره :
تصویر
ناحیه قرمز رنگ

بوستر سوخت مایع:
این راکت از مایعات قابل اشتعال جهت تولید نیروی پیشران استفاده میکند که مایع سوخت با اکسید کننده ترکیب میشود و تا نفجار حاصلاز آن تولید فشار در محفظه احتراق بکند این فشار با استفاده از شیپوره به نیروی پیشران تبدیل میشود
تصویر محفظه احتراق سوخت مایع:

تصویر

بوستر سوخت جامد :
که مورد بحث ما نیز میباشد در این بوستر بر خلاف بوستر سوخت مایع سوخت درون محفظه احتراق قرار دارد و شروع به سوختن میکند که به همراه فشار تولید شده از شیپوره خارج میشود این نوع سوخت مانند فشنگ میباشد که چاشنی آن منفجر شده و هوای متراکم درون محفظه احتراق را شعله ور میکند که با سوختن قالب های سوخت بصورت کنترل شده مدتی ادامه میابد.
سوخت جامد:
این سوخت از ترکیبات اکسید شونده و اکسید کننده که با هم ترکیب شده اند استفاده میکند و نیازی به خدمات ویژه مانند آنچه در سوختهای مایع برای نگهداری مایعات قابل اشتعال مانند سرد کردن نیست و به راحتی آنهم بصورت قالبی بروی هم گذاشته میشود که تعداد و اندازه آنها در استفاده از انها مهم است.
این ماده تراکم بسیار بالاتری نسبت به مایعات سوختی دارد و از ماندگاری بالایی به لحاظ شیمیایی برخوردار است و از این لحاظ سالها پایدار میماند ولی ضربه تولیدی این خرج نسبت به مایع به دلیل خروج پرفشار مایعات کمتر است این نوع خرج ارتعاشات کمتری در هنگام تولید پیشرانش اجاد میکند که کنترل آن بسیار ساده است ولی باید برای سوخت مایع از تدابیری برای جلوگیری از ارتعاشات مایع درون کپسول های سوختهم چنین ادامه خروج پر فشار آن داشت .
انواع خرج جامد:
خرج پرتاب های جامد به دو دسته اصلی تقسیم میشوند .وقتی که سوخت واکسید کننده مرکب از تعداد ملکول های یکسانی باشند چنین خرجی را همگن میگویند و .وقتی خرج شامل ترکیب های مناسبی از سوخت واکسید کننده باشد بعنوان غیر همگن تو صیف میگردد.
دو جزء ترکیب اصلی نوع اول (نیتروسلولز و نیترو گلیسیرین ) میباشدو چنین ترکیبی را خرج پرتاب دو پایه ای گویند
خرج پرتاب ناهمگن مرکب است از پرکلرات آمونیوم بلوری بعنوان اکسید کننده و یکی از دسته پیوند های پلیمری بعنوان سوخت . چنین خرجی دارای طبیعت لاستیک مانندی است.

البته نوع سومی هم وجود دارد که از ترکیب دو پایه و مرکب شامل پرکلرات آمونیوم و آلومینیوم پودر شده در قالبی از نیترو سلولز – نیترو گلیسیرین میشود. این ترکیب مولد نیروی بسیار زیادی است اما دود سفید و متراکمی دارد که تولید زحمت میکند.
معمولا از خرج پرتاب مرکب استفاده میشود چون بدون دود بوده و و میتواند بدون شعله نیز در بیاید .
شکل قالب خرج پرتاب جامد :

تصویر
و

تصویر
این نوع خرج دارای قالب اینچنینی بوده که میان آن یک مجراست و سوختن از درون آن اغاز میشود

نحوه قرار گرفتن درون بوستر:
تصویر


انتهای بوستر یک چاشنی وجود (بارنگ سیاه در شکل نمایان است) دارد که پس از انفجار شروع به سوختن خرج میکند که کپسول سوخت با فشار هوا تا حد احتمالا 70 پی اس ای پرشده و همین باعث انفجاری درون کپسول میشود و حفاظ شیپوره از بین میرود در این هنگام بدلیل استفاده از فواصلی که یک لایه خرج ها را از هم جدا میکند این خرج ها آرام و بطور یکنواخت با هم شروع به سوختن میکنند و از شیپوره خارج میشوند:

تصویر


یه وقت از این کارها نکنید بعدش منفجر بشید بیفته گردن من البته هنوز خیلی چیزها رو نگفتم چون دیگه کار عملی میشه مثلا نحوه تولید یک نوع سوخت جامد و اینکه بجای اون کپسول میشه از کپسول آتس نشانی استفاده کرد یا غیره...


در صورت نیاز ادامه خواهد داشت :lol:
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه برادر نمی خوام ضد حال بزنم بت ولی سعید بیاد می بنده! اگر نمی بست تا حالا خودم طرز تهیه انواع اقسام سلاح های میکروبی رو اینجا می زاشتم بچه ها حال کنند! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط ساختمانشو تو ضیح دادم نحوه تهیه سوخت وخیلی چیزهای دیگه مثل ریخترگری فلزات برشکاری لایه های درونی فواصل بین سوخت ها کنترل آتش نحوه استارت کنترل خروجی کنترل حرارت کنترل فشار محفظه و ... رو نگفتم خومدم حساب مسایل رو کردم نگران نباش
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا جان سریع تمامی مطالب رو ادیت کن کلا!!!چون کاملا خلاف سایته!! اگه اینطوری باشه می بینه ملت چارشنبه سوری موشک کروز ول می دن تو خونه هم!!! :lol: مدیر مربوطه رسیدگی کنه لطفا. کاملا با لیچ موافقم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب برادر واریور همشهری! حالا خودت اینا رو با پینت طراحی کردی یا از جایی زدی؟! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اون دوتا عکس ها که مال موشک کروزه و اون تصویر بوستر سوخت مایع کار دوستانه ولی باقی عکسهای بوستر کار نرم افزار maya و با پینت نیست.البته اگه متوجه نمیشی (شینهای الامیج) تا برات با پینت بکشم :lol:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اون دوتا عکس ها که مال موشک کروزه و اون تصویر بوستر سوخت مایع کار دوستانه ولی باقی عکسهای بوستر کار نرم افزار maya و با پینت نیست.البته اگه متوجه نمیشی (شینهای الامیج) تا برات با پینت بکشم :mrgreen:


برادر دمت گرم اینقدر شوت نیستم! :oops: منظور من اون دوتا موشک کروزه بود! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]این تاپیک قدیمی و مال یک سال پیش میباشد icon_cheesygrin
.
فراموش شده عزیز...
.
مگه داری میسازی؟ icon_cheesygrin
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وای تاپیک های قدیمی داره اسگرول میشه تا داغه در مورد ساخت کلاهک اتمی هم یه توضیحاتی بدید ممنون می شم icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=darkblue]این تاپیک قدیمی و مال یک سال پیش میباشد icon_cheesygrin
.
فراموش شده عزیز...
.
مگه داری میسازی؟ icon_cheesygrin
[/color][/quote]
مطالب خوب هيچ وقت فراموش نمي شن. . .
خدا رو چه ديدي شايد ساختيم فيلم و عكسش رو هم گذاشتيم تو گالري!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]مطالب خوب هيچ وقت فراموش نمي شن. . .
خدا رو چه ديدي شايد ساختيم فيلم و عكسش رو هم گذاشتيم تو گالري![/quote]
با این حساب از فردا آموزش ساخت توپ خودکششی و ضد موشک برد بلند و تجهیزات اخلالگر هم داده میشه... icon_cheesygrin :lol:
.
میخوای موشک کروز استراتژیک بسازی؟ icon_cheesygrin icon_cheesygrin
خوب،خوبه،صنایع پیشرفته کشور از میلیتاری سرچشمه میگیره!!! :( [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصول و مبانی یک سیستم هدایت اینرسیایی پیشنهادی جهت موشک های کروز
فرض کنید می خواهیم از نقطه A به نقطه B برویم، اگر بخواهیم توسط یک پرنده بدون سرنشین این کار را انجام بدهیم روال معمول آن این است که از دستگاههای مختصاتی جهت گرا دهی و هدایت پرنده استفاده کنیم برای این کار می توانیم از دستگاه مختصات سه گانه بر مبنای X,Y,Z استفاده کنیم و یا مختصات دقیق را با استفاده از دو زاویه و یک ارتفاع(h یا همان Z) به دست بیاوریم برای استفاده از سیستم اول ما به کمک کننده های خارجی(مانند ماهواره ها) نیاز داریم تا بتوانیم مختصات دقیقی را از موقعیت لحظه به لحظه موشک داشته باشیم تا بدین وسیله موشک با دانستن موقعیت خود و موقعیت هدف( که مختصات سه گانه آن قبلاً در حافظه موشک ذخیره شده است) بتوند مسیری را به سمت هدف پیموده و با آن برخورد نماید. اما متأسفانه فعلا امکان استفاده از سیستم های ماهواره ای جهت هدایت موشک های کروز وطنی وجود ندارد پس چه باید کرد؟ در اینجاست که ما متوجه سیستم دوم ( یعنی هدایت بر اساس دو زاویه و یک Z )می شویم. این سیستم کاملا متکی بر ابزار آلات و لوازم هدایتی داخل خود موشک بوده و هیچ وابستگی خارجی ندارد.
خب Z را دانستیم که ارتفاع است اما آن دو زاویه چه هستند؟
زاویه اول α ، زاویه بین خط طولی موشک( محور طولی موشک) با شمال جغرافیایی است. زاویه دوم β ، بین خط مستقیمی که موشک را به نقطه مبدأ A وصل می کند و خط افق تشکیل می گردد حال اگر در ذهن خود موشک را در حال پرواز تصور کنید در هر لحظه موشک دارای یک زاویه نسبت به شمال، یک زاویه نسبت به نقطه پرتاب و یک ارتفاع است که این سه با هم یک نقطه را در فضا مشخص می کنند و آن نقطه موقعیت موشک در فضاست.
اما این زوایا و ارتفاع چگونه محاسبه شده و یا بدست می آیند؟
ارتفاع h را ارتفاع سنج لیزری یا ارتفاع سنج معمولی دقیق به ما می دهد.
زاویه α را قطب نمای لیزری بصورت کاملا دقیق نسبت به شمال مغناطیسی محاسبه کرده و عدد آن را بصورت ααα."αα°αα'αα به واحد پردازشگر مرکزی موشک یا CPU ارسال کرده و در آنجا با توجه به اختلاف زاویه شمال مغناطیسی با شمال جغرافیایی ، CPU این زاویه را برحسب شمال جغرافیایی محاسبه می نماید.
زاویه β: تانژانت زاویه β برابر است با ضلع مقابل( ارتفاع از سطح زمین یا همان h ) تقسیم بر ضلع مجاور( فاصله ای که موشک از ایستگاه پرتاب دارد) بنابراین با بدست آوردن Arctanβ به راحتی β هم محاسبه می گردد.

خب حال بعد از این توضیحات ، دوستان عزیز میلیتاری برگردیم به مسأله اول ، می خواهیم از نقطه مبدأ به مقصد برویم ولی اگر فقط متکی به همین دو نقطه باشیم و موشک در طول راه ، مسیر خودش را چک نکند قطعا به هدف نخواهیم رسید پس چه باید کرد؟
برای حل این مشکل از نقاطی در مسیر به نام CHECK POINT استفاده می کنیم تا موشک با رسیدن به آنها در بازه زمانی مشخص از صحت مسیر خود مطمئن شود و با رسیدن به یک چک پوینت، راه چک پوینت بعدی را در پیش بگیرد و همینطور به راه خود ادامه دهد تا چک پوینت نهایی که در حقیقت همان نقطه B است. مختصات این چک پوینت ها هم بر اساس همان دو زاویه و یک ارتفاع مشخص می شود.
خب بیایید کمی بیشتر مسأله را بشکافیم تا چگونگی عملکرد سیستم بهتر مشخص شود:
برای مسیریابی و هدایت دقیق ما به چند پارامتر نیاز داریم:
الف) سرعت
ب) شتاب (مستقیم و جانبی)
ج) زمان دقیق
د) جهت حرکت نسبت به شمال
ه) ارتفاع
سرعت توسط سرعت سنج معمولی یا اگر دقیق تر بخواهیم سرعت سنج لیزری محاسبه می شود البته در صورت داشتن ژیروسکوپهای بسیار دقیق لیزری و همچنین داشتن زمان دقیق می توان با استفاده از آنها هم سرعت را بدست آورد. شتاب ( مستقیم و جانبی) توسط ژیروسکوپ ها محاسبه می گردد و بهتر است که تعداد آنها کمتر از سه عدد نباشد. زمان دقیق با استفاده از یک ساعت دقیق بدست می آید. جهت حرکت به سمت شمال را هم همانطور که گفتم با استفاده از قطب نمای لیزری بدست می آوریم.ارتفاع هم توسط ارتفاع سنج لیزری و یا ژیروسکوپها و ساعت قابل محاسبه است.

چگونگی ارسال اطلاعات به CPU و محاسبات توسط آن
سرعت سنج ، سرعت موشک را از لحظه پرتاب (V0) محاسبه و هر صدم ثانیه یکبار به CPU ارسال می کند.
جایروها شتاب موشک را از لحظه پرتاب(a0) محاسبه و همچنین نوع آن اعم از مثبت یا منفی و مستقیم یا جانبی بودن را هر صدم ثانیه یکبار به CPU ارسال می کنند.
ساعت که خود جزئی از مدارات سیستم می باشد زمان را هر صدم ثانیه بصورت aa:aa:aa.aa به CPU ارسال می نماید.
قطب نمای لیزری هر صدم ثانیه یک بار زاویه محور طولی موشک نسبت به شمال مغناطیسی را بصورت ααα."αα°αα'αα محاسبه و به CPU ارسال می نماید.
ارتفاع سنج لیزری هم هر صدم ثانیه یک بار ارتفاع دقیق موشک را از سطح زمین و ارتفاع سنج هم هر صدم ثانیه یک بار ارتفاع موشک از سطح دریاهای آزاد را محاسبه و با دقت سانتی متر به CPU ارسال می کنند.
نکته: در صورت انحراف موشک از مسیر خود به هر دلیل( مثلاً بادهای جانبی) ، لحظه شروع انحراف مشخص است( چون زمان آن ثبت است) و میزان و شدت آن هم مشخص است( آن هم بوسیله جایروها مشخص و ثبت شده است) لذا با ارسال این پارامترها به CPU ، این واحد میزان حرکت بالک های کنترلی ، شهپرها و سکان عمودی را مشخص کرده و جهت اعمال به سرو موتورها ارسال می نماید. این دستورات تا به آنجا ادامه می یابد که انحراف صورت گرفته جبران شده و موشک مجددا به مسیر اصلی بازگردد.
موشک به همین ترتیب طی مسیر کرده و پس از رسیدن به چک پوینت نهایی(:evil: با آن برخورد می کند موشک می تواند جوری برنامه ریزی شود که مستقیما با هدف برخورد نماید و یا ینکه بر روی هدف دریچه های زیرین خود را باز کرده و مانند یک هواپیما هدف را بمباران نماید. در فاز نهایی حمله موشک می تواند برای افزایش دقت، از یک دوربین تصویر بردار معمولی یا فروسرخ جهت انطباق تصاویر دریافتی از آن با تصاویر ذخیره شده در حافظه خود بپردازد تا حمله دقیقا به سمت هدف مورد نظر صورت پذیرد به این ترتیب در صورت وجود خطاهای جزئی ، موشک در فاز نهایی با کمک دوربین حمله دقیقی خواهد داشت.

کلیه اطلاعات خامی که ذکر آنها رفت بصورت Data وارد CPU شده و پس از پردازش به information تبدیل و در حقیقت بصورت دستورات نمود می یابند. مثلا در صورتی که همه چیز طبیعی و بر اساس روال باشد دستور CPU حفظ وضع موجود خواهد بود و در صورتی که اینگونه نباشد دستورات جنبه اصلاحی خواهند داشت.

دوستان میلیتاری جهت درک بهتر نحوه عملکرد CPU به مثال زیر دقت کنید:
فرض کنید در زمان aa:aa:aa.a1 سرعت برابر 5/876 کیلومتر بر ساعت شتاب جانبی صفر شتاب مستقیم برابر s2 /m 1/0 زاویه α برابر 178."17°25'36 ، ارتفاع از سطح دریاهای آزاد برابر 25/572 متر و ارتفاع از سطح زمین برابر 44/136 متر باشد.

حال یک صدم ثانیه بعد یعنی در زمان aa:aa:aa.a2 این مقادیر برابر این اعداد باشند: سرعت برابر 4/876 کیلومتر بر ساعت شتاب جانبی برابر 03/0 متر بر مجذور ثانیه و پاد ساعتگرد شتاب مستقیم برابر 08/0-متر بر مجذور ثانیه، زاویه α برابر 225."17°25'36 ارتفاع از سطح دریاهای آزاد برابر 25/572 متر و ارتفاع از سطح زمین برابر 127 متر باشد.(تغییر ارتفاع از سطح زمین و ثابت ماندن ارتفاع نسبت به دریا به معنی وجود موانع و ارتفاعات در سطح زمین در زیر پای پرنده می باشد)
فرض کنید مختصات اول کاملا صحیح و بر اساس پروفایل از قبل تنظیم شده باشد ولی تغییرات ایجاد شده در مختصــات دوم ناخواسته بوده و باید اصلاح گردند، لذا ابتدا CPU مقادیر انحرافات را بطور دقیق تعیین می کند سپس بر اساس برنامه نوشته شده(بر اساس زبان C++ یا DELPHI ) دستورات لازم را به سطوح هدایتی جهت بازگرداندن موشک به مسیر و ارتفاع اصلی صادر می کند. اما دوستان میلیتاری اینجا یک نکته بسیار مهم وجود دارد:
نکته: اگر CPU موشک را تنها به مسیر قبلی خود باز گرداند باز هم موشک در مسیر خود خطا خواهد داشت و علاوه بر بازگشت به مسیر قبلی باید اصلاح مسیر نیز صورت گیرد برای درک بهتر مطلب به شکل زیر توجه کنید:

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/pic_no1.JPG[/img]

لذا موشک باید مقداری هم در جهت تصحیح انحراف به وجود آمده حرکت کند تا مجدداً به مسیر اصلی خود باز گردد. میزان و مقدار این حرکت اصلاحی با محاسبات CPU حساب و فرامین حرکتی آن صادر می گردد. پس از اصلاح انحراف به وجود آمده موشک دوباره در مسیر خود قرار خواهد گرفت.
اگر مسیر به درستی انتخاب و برنامه ریزی شده باشد نیازی به سیستم های پیچیده و گران قیمت احتراز از عوارض زمینی نخواهد بود( با انتخاب و برنامه ریزی صحیح، خلبان خودکار در موقع مناسب ارتفاع موشک را کم و زیاد می کند و البته مقداری تلرانس را نیز در نظر می گیرد) البته احتمال برخورد موشک با عوارض پیش بینی نشده، صفر نیست ولی بسیار کم است. بخصوص اگر نقشه برداری مسیر حرکت موشک(در روی خشکی) توسط پهپاد صورت گرفته باشد و یا از نقشه های ماهواره ای با تفکیک زیر 2 متر استفاده شده باشد.
برای هر 10 ثانیه یک چک پوینت در نظر گرفته خواهد شد و در بازه زمانی رسیدن موشک از یک چک پوینت به بعدی، مختصات و مشخصات بدست آمده با چک پوینت دوم چک می شود. یعنی هر 1000 مختصات ( هر صدم ثانیه یک بار که ذکر شد) با یک چک پوینت کنترل می شود و به همین ترتیب به محض رسیدن به آن، CPU چک پوینت بعدی را جایگزین می کند. در لحظه رسیدن به چک پوینت تمامی مختصات و مشخصات نقطه ای آن لحظه موشک با مختصات و مشخصات چک پوینت کنترل می شود و در صورت وجود مغایرت CPU دستورات اصلاحی را صادر می کند. 10 ثانیه بعد و در چک پوینت بعدی مجدداً میزان انحرافات احتمالی مشخص گردیده و باز در صورت نیاز دستورات اصلاحی صادر می گردد. به همین ترتیب تا آخرین چک پوینت این کار صورت می گیرد در چک پوینت یکی به آخر (ماقبل هدف) موشک با زاویه مشخص شده به سوی هدف( در واقع به سوی آخرین چک پوینت) شیرجه می زند و به هدف برخورد می کند. و یا با قرار گرفتن در یک راستای خاص ( با همان چک پوینتها) و باز کرده دریچه های زیر بدنه به بمباران اهداف خاص ( مانند باندهای فرودگاهها ، پادگانها، اردوگاهها و. . .) می پردازد و پس از اتمام بمباران یک چاشنی انفجاری کوچک قسمتهای الکترونیکی داخل موشک را نابود کرده( تا به دست دشمن نیفتند) و موشک با زمین برخورد می کند.
اگر برد نهایی این موشک را 2000 کیلومتر در نظر بگیریم، برای طی این مسیر با سرعت 900 کیلومتر بر ساعت به تقریبا 2:15 زمان نیاز است که شامل 810 چک پوینت می شود. این چک پوینتها توسط اپراتور یا فرمانده سیستم طراحی و قبل از پرتاب توسط یک کابل رابط از کامپیوتر دستگاه پرتاب گر به کامپیوتر موشک منتقل می شود. (البته با یک بار طراحی مسیر می توان از آن در موشکهای با مسیر مشابه استفاده کرد)
در نزدیکی نقطه B (فرض کنید یک یا دو چک پوینت قبل از آن یا به عبارت دیگر چک پوینت نهایی یا هدف) یک دوربین هدف یاب روشن می شود و از تصاویر روبروی خود تصویر برداری کرده و به مقایسه آنها با تصاویر ضبط شده در حافظه می پردازد. CPU اقدام به پردازش تصاویر می کند و سعی می کند هدفی مشابه هدف ذخیره شده در حافظه را بیابد و در صورتی یافتن آن و اختلاف مابین مسیر موشک و رسیدن به هدف، مسیر را به سمت هدف اصلاح می کند و به سمت هدف ادامه مسیر می دهد تا با آن برخورد کند و یا بر فراز آن اقدام به بمباران نماید.


این بود از کلیات این طرح و می دانم قطعا نقاط ضعفی دارد که از چشم من پوشیده مانده لذا امیدوارم از نظرات شما بهره مند شوم.
البته با یک نرم افزار می توان این سیستم اینرسیایی را شبیه سازی کرد و نقاط ضعف آنرا اصلاح وبهینه نمود به عنوان مثال در ارتفاعات بالا بادهای شدید با سرعت بالای 100 کیلومتر بر ساعت می وزند که نحوه تأثیر آنها بر حرکت موشک قابل توجه است و مهم خواهد بود و یا تأثیرات دما و فشار هوا و یا بارش باران و برف و. . .

تقدیم به وریور عزيز icon_eek
می خواستم این مطلب رو بصورت یه تاپیک مستقل ارائه کنم ولی دیدم وریور مدتها قبل از من به اون پرداخته و ثابت کرده که اهل عمل هست و نه حرف( مثل بنده) و لذا دیدم به احترام ایشون باید این مطلب رو در ادامه مطلب موشک کروز وریور بیارم.
فقط دوستانی که می خواهند نظر بدهند به این نکات توجه کنند:
از بیان مطالب کلی مانند «این که نشدنی هست» یا «نه نمیشه» و یا «نه امکان نداره خیلی نقطه ضعف داره» و امثال اینها خودداری و به طور دقیق، مشروح و علمی در بحث شرکت نموده و نقاط ضعف را به صراحت بیان نمایند. از انحراف تاپیک( که این روزها متأسفانه مد شده!) خودداری و مباحث غیر مرتبط رو در تاپیک خودش مطرح کنند. یه لطفی هم بکنید از به هم پریدن و درگیری با هم خودداری فرمایید.
ممنون از توجه همه تون و سپاس. :?
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام امیر جان خسته نباشی با این مطلب مفید شما درک موضوع خیلی ساده تر میشه.

فناوری اصلاح مسیر و بازگشت به مسیر میدونید در دست کدام کشورها هست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام سعيد جان
تا اونجا كه بنده مي دونم تمام موشكهاي كروز اين سيستم را بايد داشته باشند و الا احتمال برخورد آنها به هدف ضعيف خواهد بود پس فناوري آن در دست كشورهاي سازنده موشك كروز است البته موشكهاي داراي سيستم هاي هدايت مبتني بر اطلاعات ماهواره اي( مانند جي پي اس يا گلوناس) راحتتر و دقيقتر اين كار را انجام مي دهند.
اين سيستم هدايت اينرسيايي طراحي و پيشنهاد شده توسط خودم بود سعيد جان. مزيت اين سيستم اينه كه هيچ وابستگي بيروني به سيستم هاي ماهواره اي نداره و در مقابل جنگ الكترونيك هم مقاوم هست.
ممنون
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.