Recommended Posts

سلام می خواستم این برنامه بسیار جالب رو معرفی کنم که تو نوع خودش برترین هست.

برنامه میل یک برنامه جامع از اطلاعات نظامی است که برای پلتفرم اندروید طراحی گردیده است.
امکانات:
1) یک مرکز اطلاعات بزرگ نظامی از تمامی تجهیزات نظامی
2) یک گالری تصاویر نظامی
3) بخش موسیقی های نظامی (جالبه)
4) بخش ویدیو های نظامی از تجهیزات نظامی جهان
5) بخش مجلات نظامی
6) بخش اینفوگراف های نظامی
7) بخش ویژه
8) طراحی متفاوت و خاص

لینک دریافت برنامه در کافه بازار

نکته! ) این بخش مخفی برنامه رو هم من پیدا کردم روی نوک عقابه تاچ کنید باز میشه.

نکته 2 ) میل مخفف Military Intelligence Library است Mil

برخی از تصاویر رو میتونید در اینجا مشاهده فرمایید:

military.sina.information.mil1.jpgmilitary.sina.information.mil4.jpgmilitary.sina.information.mil3.jpgmilitary.sina.information.mil6.jpg
military.sina.information.mil5.jpgmilitary.sina.information.mil7.jpg
military.sina.information.mil0.jpg

ویرایش شده در توسط alialavi
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بمب افکن پیر دوباره به آسمان باز می گردد؛ این بار برای مبارزه با داعش

 

635927027853804684-140528-F-PB123-102.JP

 

 

 

نیروی هوایی آمریکا اعلام نمود که بمب افکن B-1  برای انجام آپگریدهای برنامه ریزی شده در تابستان به پایگاهای خود باز می گردند، بنابر این از این پس بمب افکن های B-52 اجازه خواهند داشت بجای بمب افکن هایB-1، به بمب باران داعش بپردازند. هرچند هنوز مشخص نگردیده که چند فروند از این بمب افکن ها در عملیات شرکت خواهند داشت.

 

در جنگهای گذشته مانند جنگ افغانستان، این بمب افکن تنها از بمب های غیر هدایت شونده استفاده می کرد اما در عملیاتی که اکنون برای آن در نظر گرفته شده این بمب افکن قادر خواهد بود از بمب های هدایت شونده دقیق بهره ببرد.مقامات نیروی هوایی آمریکا با انجام ارتقا های مختلف در این مدت می خواهند مطمئن شوند که بمب افکن B-52 همچنان می تواند تا سال 2040 به انجام ماموریت بپردازد.

 

بمب افکن B-52 با دارا بودن ظرفیت حمل 70000 پوند تسلیحات می تواند انواع بمب ازجمله بمب های خوشه ای ف موشکهای هدایت شونده و بمب های دور ایستا را با خود حمل نماید.

 

 

http://www.defensenews.com/story/military/2016/03/04/b52-stratofortress-isis/81318630/

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تحویل هشت فروند بالگرد UH-60A Blackhawk به اردن

 

 

https://i.ytimg.com/vi/o3lpJUJBx9o/maxresdefault.jpg

 

 

سفارت آمریکا در اردن روز شنبه اعلام کرد که در راستای کمک به  اردن به عنوان هم پیمان آمریکا در مبارزه با تروریست های داعش و برای مراقبت از مرزهای این کشور در برابر این گروه تروریستی، واشنگتن هشت فروند بالگرد UH-60A Blackhawk را به امان تحویل می دهد.

 

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که همین چند روز پیش نیروهای نظامی اردن چند فرد شبه نظامی که گفته شده از اعضای داعش بودند، را در شمال این کشور به هلاکت رساندند.  سفارت امریکا در اردن همچنین اعلام کرد که این کشور در راستای برآورده ساختن نیازهای عملیاتی فوری اردن روند تحویل تسلیحات به امان را سرعت بخشیده و در همین راستا بیش از 26000 عدد تفنگ و تیربار به همراه 3000000 گلوله مورد استفاده انها، صدها بمب و بیش از 5000 دستگاه دید در شب به اردن تحویل گردیده است.

 

معون رئیس جمهور امریکا، جو بایدن در سفر دوره ای خود به خاورمیانه در تاریخ 10 مارچ از امان بازدید و با عبدلله دوم پادشاه اردن دیدار خواهد کرد. او همچنین از روند آموزش نیروهای اردنی توسط مشاوران آمریکایی در راستای کمپین مشترک مبارزه با داعش، بازدید به عمل خواهد آورد.

 

 

 

 

 

http://www.defencetalk.com/us-delivers-uh-60a-blackhawk-helicopters-to-jordan-66937/

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روسیه تجهیزات جنگ الکترونیک خود را به رخ غرب می کشد

 

 

russia-jamming-equipment-696x448.jpg

 

 

روزنامه روسی Zvezda، با برشمردن اقدامات روسیه در نوسازی تجهیزات نظامی خود به حضور دو دستاورد پیشرفته این کشور در جنگ الکترونیک می پردازد. این روزنامه با نام بردن از سیستمهای Borisoglebsk-2 و Rtut-BM آنها را پیشرفته ترین تجهیزات جمینگ می داند و معتقد است که توانایی دفاعی روسیه را به نحو قابل توجهی افزایش می دهند.

 

سیستم جمینگ Borisoglebsk-2، یک سیستم چند منظوره جنگ الکترونیک می باشد که از سال 2004 فرآیند ساخت و توسعه آن به منظور استفاده توسط نیروهای زرهی روسیه آغاز شده است. این سیستم موفق شد آزمایشات سنجش خود را در سال 2010 با موفقیت پشت سر گذاشته و از سال 2014 وارد تولید ابتدایی شده است.

 

جمینگ Borisoglebsk-2، قادر است چهار ایستگاه مختلف جنگ الکترونیک را به یک سیستم واحد با کنسول کنترل مشترک تبدیل نماید. این موضوع اپراتور را قادر می سازد تا در برابر رخدادهای مختلف بتواند ظرف چند ثانیه تصمیم گیری و اقدام نماید.از کاربردهای این سیستم جمینگ می توان به اختلال در ارتباطات ماهواره ای متحرک و همچنین از کار انداختن سیگنال های مسیریابی ماهواره ای اشاره نمود.

 

جنگ افزار دیگر سیستم جمینگ Rtut-BM است که برای محافظت نیروهای پیاده ارتش روسیه در برابر حملات توپخانه و به طور مشخص در برابر گلوله هایی با فیوز مجاورتی، طراحی شده است. این نوع گلوله ها قدارند زمانی که به ارتفاع 3-5 متری سطح زمین می رسند منفجر شده و باعث تلفات نیروهای پیاده گردند. اما سیستم جمینگ مذکود با امواج رادیویی خود فیوزهای این گلوله ها را در ارتفاع خیلی بالاتر فعال و آنها را آنجا منفجر می کند و با این روش از جان نفرات پیاده محافظت به عمل خواهد آورد.

 

سیستم Rtut-BM، با داشتن آنتن پرقدرت قادر است منطقه ای به مساحت 500000 مترمربع یا به عبارتی نیمکره ای به شعاع 400 متر را پوشش دهد. ای جنگ افزار به دو نفر خدمه نیاز داشته و می تواند ظرف 10 دقیق آماده کار شود.

 

 

http://www.defencetalk.com/russia-touts-second-to-none-jamming-equipment-66999/

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فكرميكنم 400كيلومتردرست باشه اخه 400متر خيلي كمه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فكرميكنم 400كيلومتردرست باشه اخه 400متر خيلي كمه.

 دوست عزیز سلام

با قبول مساحت 500000 مترمربع (طبق منبع مطلب) میشه دایره ای به شعاع 400 متر که کم منطقه ای نیستش برای پوشش یگان مجتمع پیاده باتوجه به حجم و اندازه سامانه

پوشش  جنگ الکترونیکی برای شعاع 400 کیلومتر یعنی یک مساحتی  باور نکردنی برای همچینی سیستمی و تقریبا غیر ممکن حتی بر روی کاغذ

یعنی یکیشو مثلا بزاری وسط استان خوزستان همه استان رو برات پوشش بده حتی خیلی بیشتر!!! و گلوله توپ مجاورتی بی مجاورتی!!

همون 400 متر شعاع هم برای همچین سامانه ای مقدار مناسبیه

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترکیه اقدام به خرید بمب های سنگر شکن می کند

 

 

https://i.ytimg.com/vi/A1y_vPlPBhI/maxresdefault.jpg

 

 

اخیراً دولت ترکیه قراردادی جهت خرید بمب های هوشمند به ارش 700 میلیون دلار را با سازندگان آمرییکایی این بمب ها منعقد کرده است. بر اساس این قرار داد پیش بینی می شود هزاران بمب از جمله بمب های Bunker Buster تا سال 2020 به ترکیه تحویل گردند.

 

ترکیه از سال 1990 با استفاده از جنگنده های F-16 خود اقدام به پرتاب مهمات هوشمند نموده است اما این اولین بار است که آنها بمب هدایت لیزری BLU-109 با وزن 2000پوند را سفارش می دهند. این بمب سنگر شکن می تواند در استحکاماتی به ضخامت 5 متر نفوذ کند که این مقدار در مورد نفوذ به زمین بیشتر هم می شود. احتمال داده می شود که ترکیه از این بمب ها بر علیه نیروهای PKK و داعش و استحکامات آنها در غارها یا زیر زمین استفاده نماید.

 

گفتنی است که در سال 2015 جنگنده های F-16 ترکیه بیش از هزار عدد بمب هوشمند را بر علیه PKK و داعش مورد استفاده قرار داده اند. هرچند تنشهای نظامی اخیر بین روسیه و ترکیه نیز در سفارشات نظامی این کشور تاثیر دارد.

 

 

 

http://strategypage.com/htmw/htairw/articles/20160308.aspx

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نصب تجهیزات پیشرفته هدایت لیزری بر روی بالگرد Mi-28

 

russian_m_1457608256.jpg

 

 

 

روسیه در حال نصب یک سیستم پردازش تصویر پیشرفته چند منظوره و نسخه ای ارتقاء داده شده از تجهیزات هدایت لیزری برای جدیدترین نمونه بالگرد تهاجمی MI-28NM است. پاولبادگف، مدیر شرکت سازنده، در این باره می گوید:" بخشی از عملیات توسعه مربوط به نصب سیستم پردازش تصویر چند منظوره و بخش دیگرنصب تجهیزات مربوط به سلاح های هدایت لیزری است. هر دوی این تجهیزات جدید نسبت به سیستمهای آنالوگ قبلی به طور کامل متفاوت هستند".

 

بالگرد Mi-28NM، نمونه مدرن شده بالگرد تهاجمی Mi-28N معروف به شکارچی شب است که از سال 2008 تولید می شود. از زمان شروع به ساخت روسیه 10 سفارش جهت صادرات این نوع بالگرد داشته است.

 

 

 

http://sputniknews.com/military/20160310/1036055359/mi-28-guidance-systems.html

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 تحویل جنگنده های Su-35 به چین، به تاخیر افتاد

 

1025612272.jpg

 

 

 

سرگی چمزوف، رئیس شرکت رستک در پاسخ سوالی از سوی روزنامه وال استریت ژورنال، اعلام کرد که تحویل جنگنده های Su-35 در سال 2016 آغاز نمی شود. پیش از این قرار بود که از اوایل سال 2016 برنامه تحویل جنگنده های Su-35 به چین  شروع شود.

 

چمزوف در این باره می گوید که قرار داد فروش این جنگنده ها به چین امضا شده اما هنوز اجرایی نگشته زیرا طرفین هنوز این قرار داد را تصویب نکرده اند. او اضافه کرد :" انتظار می رود فرآیند تصویب قرار داد در تابستان یا پاییز سال 2016 انجام گیرد".

 

در نوامبر 2015 اعلام شد که چین و روسیه قراردادی به ارزش 2 میلیارد دلار برای خرید 24 فروند جنگنده Su-35 به امضا رسانده اند. جنگنده Su-35 یک جنکنده نسل ++4 است که از برخی ویژگی های نسل پنجم نیز بهره می برد.

 

لازم بذکر است که پیش از این خبرگزاری TASS روسیه اعلام کرده بود که بنا بر قرار داد منعقد شده روسیه تا انتهای امسال (2016) چهار فروند از این جنگنده ها را به چین تحویل خواهد داد و باقی جنگنده ها ظرف دوسال بعد تحویل خواهند شد.

 

 

 

 

http://eng.belta.by/society/view/russia-will-supply-first-four-su-35-fighter-to-china-by-end-of-2016-source-89132-2016/

 

http://sputniknews.com/military/20160311/1036111954/su-35-russia-china.html

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک فروند زیردریایی کره شمالی مفقود شد



55d96dffc36188bb158b457a.jpg



شبکه خبری CNN به نقل از مقامات نظامی آمریکا گزارش داد که از اوایل این هفته، کره شمالی ارتباط خود را با یکی از زیردریایی هایش از دست داده است. به گفته این مقام نظامی آمریکا زمانی که این زیر دریایی در ساحل شرقی کره متوقف شد آنرا زیر نظر داشت و به وسیله هواپیماها و ماهواره ها دیده می شد که کشتی های کره شمالی طی چند روز به دنبال این زیردریایی مفقود شده می گشتند.

به گفته مقامات آمریکایی هنوز مشخص نیست که آیا این زیردریایی غرق شده یا خیر. آنها احتمال میدهند که زیردریایی در اثر تمرین نظامی دچار مشکل فنی شده باشد.

اخیراً تنشها در شبه جزیره کره به دنبال چهارمین آزمایش هسته ای کره شمالی و تمرین نظامی مشترک کره جنوبی و امریکا، افزایش یافته است. در این مانور نظامی مشترک که از آن به عنوان بزرگترین تمرین نظامی امریکا و کره جنوبی یاد می شود، 17000 نفر از نیروهای نظامی آمریکا در کنار 300000 نظامی کره جنوبی اقدام به انجام تمرینات نظامی نموده اند.



http://edition.cnn.com/2016/03/11/politics/u-s-says-north-korean-submarine-missing/

ویرایش شده در توسط rezatizi
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اولین پرواز جنگنده ی اموزشی بال رو به جلوی روسی با نام sr-10 (به روسی cp-10)

 

 

این پرواز در فرودگاه کوچکی در منطقه oreshkovo توسط یک خلبان تست برجسته  با نام یوری میخایلوویچ صورت گرفت.

 

1457784134_107.jpg

 

1457784013_9.jpg

 

1457783984_6.jpg

 

thumb_1457784088_106.jpg   thumb_1457783995_29.jpg    thumb_1457783994_3.jpg

 

thumb_1457783988_15.jpg    thumb_1457783984_4.jpg    thumb_1457783982_13.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
"خاسکی"، جدیدترین زیردریایی روسیه مسلح به موشک های کروز"سیرکون" خواهد 
 
"خاسکی"، جدیدترین زیردریایی اتمی چند منظوره روسیه مسلح به موشک های کروز مافوق صوت "سیرکون" خواهد بود.
 
یک سخنگوی عالی رتبه مجتمع صنایع دفاعی روسیه روز پنج شنبه ضمن اعلام این مطلب به خبرگزاری "ریا نووستی" افزود آزمایش موشک های سیرکون آغاز شده است.
قراراست سرعت این موشک 5 تا 6 برابر سرعت صوت باشد.
تصویر 
 
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ژاپن نظارت و مراقبت دریایی در دریای چین را افزایش می دهد

 

 

635938365942360321-Senkaku-Islands-Getty

 

 

در پی افزایش مناقشه ها  بین ژاپن و چین بر سر جزایر Senkaku، دولت زاپن تصمیم گرفته که ضمن نصب یک رادار نظارتی جدید اقدام به افزایش پروازهای مراقبت و نظارت بر فراز این منطقه نماید.

 

سرهنگ ماساشی یاماماتو، در این باره می گوید:" با توجه به افزایش فعالیت های کره شمالی و تعرضات پی در پی چین به این جزایر، فکر میکنیم که باید ظرفیت های جاسوسی خود را افزایش دهیم تا به این وسیله ژاپن بتواند عکس العمل بهتری از خود نشان دهد"

 

جزایر Senkaku که کشور چین آنها راDiaoyu می نامد، شامل هشت جزیره ی صخره ای غیر مسکونی است که هر دو کشور ادعای مالکیت آنها را دارند. این مجمع الجزایر که در 300 مایلی غرب شهر Okinawa ژاپن قرار دارد از سال 1895 تحت مالکیت ژاپن قرار دارد. این جزایراکنون برای دو کشور دارای اهمیتی دو چندان است زیرا علاوه بر مناطق غنی از نظر ماهیگیری، دارای پتانسیل بالایی در ذاخیر نفت و گاز نیز هستند.

 

ایستگاه راداری نظارتی جدید زاپن در جزیره ای در 90 مایلی شرق تایوان نصب خواهد شد و این امکان را به زاپن می دهد تا شبکه نظارت خود را تا 200 مایلی گسترش دهد.

 

 

http://www.defensenews.com/story/defense-news/2016/03/17/japan-china-senkaku-islands-diaoyu-dispute-territorial-radar-surveillance-intrusion/81937524/

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتش امریکا در پی موشک اندازهایی با برد بلندتر

 

 

multi-rocket-launcher-missile-test-696x3

 

 

شرکت  Raytheon  اعلام داشت  که با توجه به نیاز ارتش امریکا به موشکهای دقیق با برد بلند (LRPF) بزودی طرحی را در این زمینه ارائه می کند. دکتر توماس باسینگ، نایب ریس بخش موشکی شرکت مذکور در این باره می گوید :" طراحی جدید ما در سیستمها برد بلند موشکی به ارتش آمریکا قدرتی دو برابر سابق خواهد داد زیرا در این طراحی جدید در هر لانچر 2 موشک قرار خواهد گرفت که این خود در جهت کاهش هزینه،  اثر زیادی دارد".

 

او همچنین افزود :" پیشرفت های صورت گرفته در پیشران موشکها باعث می شود انها با سرعت بیشتر، مسافت بالاتری را طی کنند (حدود 500 کیلومتر) و اهداف زمینی ثابت مورد نظر را مورد اصابت قرار دهند".

 

سیستم موشکی جدید جهت ادغام با راکت اندازهای M270 MLRS و M142 HIMARS  طراحی خواهد شد. برد بالاتر موشک های جدید واحدهای نیروی زمینی ارتش امریکا را قادر خواهد ساخت تا در مناطقی پرخطر برعلیه تهدیدات مورد نظر اقدام نمایند.

 

 

 

http://www.defencetalk.com/raytheon-to-offer-new-long-range-missile-for-us-army-fires-requirement-67094/

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

طی توافق نیروی هوایی آمریکا و شرکت Raytheon؛

قرارداد ساخت موشکهای مختل کننده ابزارهای الکترونیکی امضا شد

 

http://bloximages.chicago2.vip.townnews.com/tucson.com/content/tncms/assets/v3/editorial/6/77/677b5a7b-380f-5287-abd8-0f71c5f6cda7/56f31a565a3a3.image.jpg?resize=620%2C352

 

 

 

نیروی هوایی آمریکا قراردادی به ارزش 4.8 میلیارد دلار با شرکت Raytheon به امضا رساند که طی این قرار داد شرکت مذکور برنامه ساخت موشکهای کروز حامل سلاح مایکروویو پرقدرت را ادامه خواهد داد. این سلاح جهت از بین بردن ابزارها و تجهیزات الکترونیکی بدون آسیب رسیدن به ساختمانها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

پروژه موشکهای پیشرفته مایکروویو پرقدرت ضد الکترونیک (CHAMP) از سال 2012 و بعد از آزمایش سلاح ضد الکترونیک شرکت بوئینگ توسط شرکت  Raytheon دنبال می شود زیرا بوئینگ از ادامه کار بر روی ان انصراف داد و به عنوان حامی این پروزه در کنار شرکت Raytheon حضور داشت. این همکاری ها و روند رو به جلو این پروژه خود حاصل سالها تحقیق مشترک بین این شرکت ها و آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکاست.

 

در سال 2012 بوئینگ سلاح ضد الکترونیک خود را در قالب پروزه CHAMP ، درپایگاه هوایی Hill واقع در صحرای Utah مورد آزمایش قرار داد.  شرکت بوئینگ طی آزمایش سلاح EMP خود با استفاده از موشکی که به پرنده بی سرنشین شباهت داشت در طی یک ساعت توانست 7 هدف را ازجمله ساختمانهای مختلف با ابزارهای الکترونیکی مثل کامپیوترها را غیر فعال سازد. در این آزمایش حتی دوربین هایی که در ساختمانها مستقر و عملیات را ضبط می کردند نیز از کار افتادند.

 

 

 

 

https://www.flightglobal.com/news/articles/raytheons-ktech-nabs-contract-for-counter-electroni-423454/

 

http://mil-embedded.com/news/raytheon-emp-missile-tested-by-boeing-usaf-research-lab/

 

http://tucson.com/business/local/raytheon-to-revive-work-on-flying-blackout/article_ff097d62-f84c-59b2-93fd-0111e72f1933.html

 

http://www.gizmag.com/boeing-champ-missile-test/24658/

 

با سلام و تشکر ویژه از جنابعالی برای بالا بردن سطح علمی اعضای سایت و قرار دادن مطالب ناب نظامی.

 

در متن ارزش قرار داد 4.8 میلیارد دلار قید شده که، عدد درست 4.8 میلیون دلار می باشد.

 

با تشکر

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    1 member