Recommended Posts

[quote]می بینم که قدرت کره شمالی هم پوشالی بود! ما رو بگو به کی دلمون رو خوش کرده بودیم! حالا درسته نیروی دریایی کره جنوبی قدرتمنده ولی کره شمالی زیر دریایی هایی با قابلیت حمل کلاهک های هسته ای داره! نیروی هوایی کره شمالی هم که وضعش از ما تا حدودی بهتره (به دلیل وجود کارشناس چینی در بدنه صنعت دفاعی کره شمالی). حالا من نمی دونم اینها چطور می خوان با آمریکا درگیری بشند وقتی نتونستند حریف یک ناو کره جنوبی بشند؟![/quote]

بابا یه درگیری ساده بین دو تا ناو بوده ... از زیردریایی اتمی که استفاده نمیکنند .

تازه اینطور که معلومه مشت اول رو کره جنوبی زده ، خب طبیعیه که ناو کره شمالی آسیب ببینه و نتونه اونجور که باید و شاید جواب بده .

ضمنا ما دلمون به امام زمان خوشه نه به کره شمالی و کشورهای دیگه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان بیشتر شاخه های هوا فضا برای دانشجویان ایرانی در خارج از کشور بن شده. من خودم چندین نفر رو میشناسم که تنها به دلیل اینکه پرژه ی پایان تحصیل شون در زمینه ی سوخت و ایرودینامیک ها بوده نتونستن به کشور هایی مثل آمریکا, کانادا و استرالیا برن. روسیه هم که هیچ وقت نمیاد به متخصص های ما آموزش بده. همه این رو می دونن.
اونایی که در ناسا کار می کنند و یا اونایی که در رشته ی هوا فضا در آمریکا تحصیل کردند هیچ وقت نمیان ایران. مسئولین کشور بهتره برن به جای اینکه فکر برگردوندن تحصیل کرده های ایرانی خارج از کشور باشند کاری بکنند که دانشجویان ایرانی از کشور خارج نشوند.
تنها راه تقویت نیروی هوایی ایران خرید جنگنده از خارج کشور هست که اونم به دلیل کمبود شدید بودجه امکان پذیر نیست. فعلا بودجه ی کشور داره صرف بازسازی لبنان می شه.
جان من بیاین یکم واقع گرا باشیم.
یکی میگه هر چه جنگنده داخلی تر باشه بهتره icon_rolleyes :|
99% بحث هایی که دارید می کنید بر اساس خیالات بنا گذاشته شده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه باید با پانزر به طور کامل موافقت کنم! ما الان داریم قربانی کشورهایی مثل لبنان و فلسطین می شیم! (از قدیم گفتن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است). این پول هایی که به این کشورها داده می شه می تونه در پروژه های امنیتی و نظامی کشور سرمایه گزاری بشه! الان دارند مرز مارو با پاکستان و افغانستان دیوار کشی می کنند که در زمان حاضر این مهمترین مساله امنیتی کشور است! ولی الان بیش از 6 ماه از سال می گذره و بودجه امسال هنوز به این پروژه نرسیده...


اگر می خواهید از کشور دیگری حمایت کنید حداقل بصورت پنهان اینکارو انجام بدید و داد هم نزنید! اینطوری باعث ایزوله شدن بیشتر کشور می شید! همین پاکستان که خیلی ها با شنیدن اسمش یاد خرابه ها می افتند دوست دارم دوستان برند مسجد فیصل و فرودگاه کراچی رو ببینند که از فرودگاه آتاتورک ترکیه هم زیباتر ساخته شده! اونوقت ما هنوز فرودگاه امام خمینی رو بصورت کامل نساختیم! و بیشتر فازهاش مونده! این پول هایی که اینور اونور می ره می تونه توی کشور سرمایه گزاری بشه و باعث پیشرفت کشور بشه! الان بطور مثال کسانی که در آبادان زندگی می کنند بوی گند گاز رو متوجه می شند ولی هنوز لوله کشی گاز ندارند... تا چند سال پیش ما داشتیم هواپیمای حمل احشام ترکیه رو خریداری می کردیم و از اون بعنوان مسافربری استفاده می کردیم! جالب اینجاست که رئیس شرکت THY بلند شد گفت: با این پول ما می تونیم قسمتی از ناوگان هوایی خودمون رو نوسازی کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!! الان منابع ما داره باعث پیشرفت کشور هایی دیگه می شه نه کشور خودمون!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به این مسئله هم باید اشاره کرد که اگر فقط بخشی از پولهایی که در دو سه سال اخیر به شکل عجیب و باور نکردنی در دولت غیب شده پیدا می شد می تونستیم با همون پول ها 10 فروند جنگنده بخریم. مسئله این نیست که کشور تحریم هست. مشکل خود ما هستیم (دولت ما) ما خودمون نمیدونیم داریم چیکار می کنیم. وقتی وزیر اقتصاد و دارایی میاد می گه ما به جای اینکه پول ها رو به ریال محاسبه کنیم به دلار محاسبه کردیم و برای همین هست که 400 میلیارد تومان کم بود بودجه ایجاد شده. شما خودتون حساب کنید مشکل از کجاست . یعنی یه وزارت خونه با اون همه بست و بند نتونسته بودجه رو درست حساب کنه ؟ یا اینکه پول ها یه جوری از لبنان و فلسطین سر در آورده و صرف بودجه ی خرید سیستم تلفن سیار برای شهروندان فلسطین شده ؟
پس فردا بن می شم . میدونم. خیلی ها نمیتونن واقعیت رو قبول کنند. البته حق دارید بیشتر بچه های اینجا واقعا وطن پرست هستند و وقتی می بینند کشور به چه روزی افتاده دچار کمبود روانی میشن و مجبورند به اسم جنگ روانی و از این جور تصورات واحی با دروغ های گنده گنده مثل این قضیه که ایران 50 فروند اف 14 عملیتی داره و موشک های ما رو هیچ سیستم ضد موشکی نمی تونه هدف بگیره یا اینکه تانک های ساخت ایران آلیاژی دارند که در دنیا نا شناخته هست دل خودشون رو خوش کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بله منم موافقم هرچه جنگنده داخلی تر باشه محصول بهتر میشه[/quote]

علی جان آخه ما که نمی تونیم بر گردیم به صد سال پیش و همونکارهایی که برادران رایت و سایر محققان و دانشمندان کردند رو از اول انجام بدیم اینطوری باز هم 100 سال از دنیا عقب می افتیم! باید بریم چارتا از این فری لنسرهای چینی و روس رو گیر بیاریم استخدامشون کنیم توی یکی از موسسات فوق سری!! که در اونجا به ایرانی ها آموزش بدهند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
"گازیتا.رو" نوشت، روسیه برای اولین بار رسما تایید کرد که مذاکراتی را در خصوص صدور تسلیحات به عربستان سعودی انجام می دهد. قرارداد با این کشور می تواند برای مسکو میلیارد ها دلار به ارمغان آورد. [size=18]اما کارشناسان نگران آنند که کیفیت تسلیحات روسی ممکن است باعث یاس عربستانی ها شود.[/size]آژانس فدرال همکاری های فنی -نظامی فدراسیون روسیه برای اولین بار رسما برگزاری مذاکرات فروش سلاح و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی را تایید کرد.

"کنستانتین بیریولین" معاون مدیر این آژانس روز پنجشنبه به «ریا نووستی» گفت: ما مذاکراتی را با شرکای عربستانی درباره امکان صدور تسلیحات روسیه به این کشور انجام می دهیم و بر موفقیت آنها امیدواریم.

در این مقاله یادآوری شده که"ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه در ماه فوریه سال 2007 در جریان سفرش به عربستان سعودی، در مذاکرات با "عبدالله دوم" پادشاه این کشور دورنمای همکاری های فنی-نظامی دو کشور را بررسی کرد. پاییز همان سال یاداشت تفاهمی میان ریاض و مسکو امضا شد در ماه اکتبر سال 2008 رسانه های گروهی فرانسوی گزارش دادند که عربستان سعودی توافقنامه خرید بیش از 150 بالگرد روسیه مدل "می-35" (بر اساس کلاسه بندی ناتو - Hind) و "می-17" (Hip) را به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار امضا کردند. این خبر و همچنین خبری در مورد خرید مجخموله های پدافندی "اس-400" هنوز رسما تایید نشده است.

در ماه سپتامبر سال جاری "آندره نسترنکو" سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که روسیه و عربستان سعودی همکاری های فنی-نظامی خویش را توسعه می بخشند. اما درآن زمان وی درباره خبر رسانه های گروهی مبنی بر امکان عقد قراردادهای هنگفت توضیحی نداد.

[size=18]در همین مقاله تاکید شده که بیریولین اطلاع داد که روسیه مسئله تحویل سیستم های پدافند موشکی "اس-300" به ایران را با مذاکرات خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی با عربستان سعودی مرتبط نمی کند. وی اخباری مبنی بر اینکه گویا روسیه قصد دارد به جای قرارداد با ایران در خصوص صدور پدافند های موشکی اس-300"، قراردادی مشابه با عربستان سعودی منعقد سازد را شایعه و خیال پردازی نامید. وی گفت: من در این مورد استفاده از کلمه "به جای" را نمی فهمم. چرا "به جای"؟ اگر عربستان سعودی از ما درخواست خرید "اس-300" کند، ما آماده بررسی آن بدون ارتباط به کشور دیگری هستیم. روسیه هیچوقت به جای کشوری به کشور دیگر تجهیزات اعزام نمی کند.

بیریولین این ادعاها که روسیه انصراف از تحویل مجموعه های "اس-300" به ایران را با انصراف آمریکا از استقرار سپر ضد موشکی در اروپا معاوضه کرده است را نادرست نامید. وی اعلام کرد: برای من این هیجانی که پیرامون صدور سیستم های مذکور به این منطقه بوجود آمده را درک می کنم. آیا این سیستم ها تحت تحریم قرار دارند؟ حال که پاسخ منفی است، روسیه حق دارد که به طور مستقل در خصوص تحویل "اس-300" به هر کشوری که شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه آنها تحریماتی اتخاذ نکرده ، تصمیم گیری کند.

به گفته معاون مدیر آژانس همکاری های فنی-نظامی روسیه ، مسئله امکان تحویل "اس-300" به ایران در حال حاضر بررسی می شود. وی افزود: هم مسائل فنی در این زمینه وجود دارند و هم مسائل دیگر.[/size]

بر اساس این مقاله، کارشناسان معتقدند که نفوذ روسیه در بازار عربستان سعودی موفقیت بزرگی است. بازار عربستان از نظر حجم فقط از بازارهای آمریکا اروپا کمتر است. روسیه می تواند قراردادهای میلیاردی با ریاض منعقد کند. این می تواند به نوعی جایگزینی برای بازارهای چین و هند باشد. "روسلان پوخوف" مدیر مرکز تحلیل، استراتژی و فناوری ها معتقد است: پکن این اواخر عملا خرید تجهیزات و تسلیحات روسی را متوقف نموده و دهلی نو نیز با تردید به تسلیحات روسی نگاه می کند.

در ادامه مقاله آمده است که پیش از این عربستان سعودی از آمریکا، بریتانیا و برخی از کشورها غربی سلاح خریداری می کرد. پوخوف مطمئن است: واضح تر بگوییم که شوروی سابق و سپس روسیه با مشکلات چچن، موجبات نزدیکی به عربستان سعودی را فراهم نکرده است. اینکه مسکو امروزه توانسته که در بازار این کشور نفوذ کند را می تواند بعنوان موفقیت بزرگی برشمرد.

این مقاله با سخنان این کارشناس روس به پایان می رسد که معتقد است باید این مسئله را در نظر داشت که قرارداد با عربستان سعودی با برخی از مشکلات بالقوه و معین روبروست. پوخوف می گوید: عربستانی ها مردم بسیار ثروتمند اما مشکل پسندی هستند. آنها بارها قراردادهایی را باطل نموده و اقدام به جریمه کردن صادر کننده به خاطر دیرکرد در تحویل قطعات یدکی و عدم مطابقت کیفیت تسلیحات خریداری شده کرده اند. هم آمریکا و هم بریتانیا با این مسئله مواجه شده اند.

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 21 آبان ماه

http://pe.rian.ru/defense_safety/sotrudnichestvo/20091112/123950713.html



[quote]به گفته معاون مدیر آژانس همکاری های فنی-نظامی روسیه ، مسئله امکان تحویل "اس-300" به ایران در حال حاضر بررسی می شود. وی افزود: هم مسائل فنی در این زمینه وجود دارند و [size=18]هم مسائل دیگر[/size][/quote]

این مسایل دیگر یعنی همون باج گیری و باج خواهی و یکی به نعل و یکی به میخ زدن معروف روسها!



قابل توجه مدیران محترمی که خبرگزاری ریانووستی رو غیر رسمی و نا معتبر می دونن: اخبار این خبر گزاری بطور مرتب از ناحیه خبرگزاری های داخلی مانند ایسنا، ایلنا، و . . . مورد استفاده قرار می گیره و این خبرگزاری به نوعی بیان کننده نظرات مقامات رسمی روسیه هم هست. ضمنا مجله جنگ افزار هم که برخی از اعضاء همین سایت خودمون توش قلم می زنن خیلی از خبرهاش به نقل از ریانوستی هست.
ضمنا بنده عاشق چشم و ابروی این حضرات نیستم و از روسها هم خوشم نمیاد فقط از باب یاد آوری و تذکر گفتم. تا مقامات رسمی وزارت ارشاد یک خبرگزاری رو وارد لیست سیاه نکنن ما ازش خبر میذاریم!

[color=blue] تعیین سیاست سایت میلیتاری نه بر عهده من و مدیران دیگر و نه بر عهده مقامات رسمی وزارت ارشاد هست اینجا یک سایت خصوصی و جهت بندی اهداف آن بر عهده شخص صاحب سایت یعنی آقا سعید هست
خبر باید طبق قوانین سایت انتخاب بشه تا از دردسرهای احتمالی جلوگیری بشه
در مورد ریانووستی باید عرض کنم مطالبی مثل ملکه زیبایی سیبری یا زیباترین زن روسیه و ..... در شان یک خبرگزاری نیست و با دادن خبر از این خبرگزاری و لینک آن ناخواسته دوستان میلیتاری رو به بیراهه میفرستیم خبرهای مربوط به اس 300 هم همیشه با سیاستی خاص اعلام میشه که تا حالا همش دروغ بوده
اگر دقت کرده باشید خبرگزاری ریانووستی اکثرا منبع اخبار مربوط به عرضه اس 300 به ایران در خبرگزاریهای داخلی هست وگرنه اخبار آن در حد ملکه زیبایی و ...هست
با این وجود شما میتونید مستقیما با مدیر سایت صحبت کنید
ارشیا[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][size=18][color=red]نفوذ اطلاعاتي حزب الله در ارتش اسرائيل

منابع صهيونيستي از نفوذ حزب الله لبنان در ارتش اين رژيم خبر مي دهند.[/color][/size][/align]

روزنامه يديعوت آحارونوت در اين باره نوشت: در يكي از بولتن هاي داخلي حزب الله فعاليت هاي ارتش اسرائيل و فرماندهي بخش شمالي و لشكر 91 را در منطقه مرزي با تمام جزئيات توصيف كرده است. اين بولتن نشان مي دهد تا چه اندازه دستگاه ها و سرويس هاي اطلاعاتي و امنيتي حزب الله در لايه هاي ارتش اسرائيل وارد شده و نفوذ كرده اند و ثابت مي كند اين حزب منابع اطلاعاتي مطلوبي را در اين زمينه در اختيار دارد.

روزنامه اسرائيلي نوشت: بولتن فوق الذكر از 150صفحه تشكيل شده و نحوه منتشر شدن نيروهاي ارتش اسرائيل و فعاليت هاي زميني، هوايي و دريايي آنها را با جزئيات كامل توصيف مي كند. اين بولتن شامل عكس هاي زيادي است كه بيشتر اين عكس ها از طرف اسرائيلي و نقاط شناسايي و مراقبت ارتش اسرائيل، مناطق كارهاي مهندسي در مرز و غيره مي باشد. يديعوت آحارونوت، «جاسوسان حزب الله، استراق سمع و ارزيابي منابع انساني حزب الله» را 3 منبع تهيه اين گزارش دقيق عنوان كرده است.


منبع: [url=http://www.rajanews.com/detail.asp?id=39636]رجانیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]می بینم که قدرت کره شمالی هم پوشالی بود! ما رو بگو به کی دلمون رو خوش کرده بودیم! حالا درسته نیروی دریایی کره جنوبی قدرتمنده ولی کره شمالی زیر دریایی هایی با قابلیت حمل کلاهک های هسته ای داره! نیروی هوایی کره شمالی هم که وضعش از ما تا حدودی بهتره (به دلیل وجود کارشناس چینی در بدنه صنعت دفاعی کره شمالی). حالا من نمی دونم اینها چطور می خوان با آمریکا درگیری بشند وقتی نتونستند حریف یک ناو کره جنوبی بشند؟![/quote]

بابا یه درگیری ساده بین دو تا ناو بوده ... از زیردریایی اتمی که استفاده نمیکنند .

تازه اینطور که معلومه مشت اول رو کره جنوبی زده ، خب طبیعیه که ناو کره شمالی آسیب ببینه و نتونه اونجور که باید و شاید جواب بده .

ضمنا ما دلمون به امام زمان خوشه نه به کره شمالی و کشورهای دیگه[/quote]

برادر منظور من این بود که کره شمالی که هارت و هورت می کرد همین بود؟! درضمن از کی تاحالا کره جنوبی جرات کرده که ضربه اول رو بزنه؟! icon_rolleyes شاخ شدن؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به این مسئله هم باید اشاره کرد که اگر فقط بخشی از پولهایی که در دو سه سال اخیر به شکل عجیب و باور نکردنی در دولت غیب شده پیدا می شد می تونستیم با همون پول ها 10 فروند جنگنده بخریم. مسئله این نیست که کشور تحریم هست. مشکل خود ما هستیم (دولت ما) ما خودمون نمیدونیم داریم چیکار می کنیم. وقتی وزیر اقتصاد و دارایی میاد می گه ما به جای اینکه پول ها رو به ریال محاسبه کنیم به دلار محاسبه کردیم و برای همین هست که 400 میلیارد تومان کم بود بودجه ایجاد شده. شما خودتون حساب کنید مشکل از کجاست . یعنی یه وزارت خونه با اون همه بست و بند نتونسته بودجه رو درست حساب کنه ؟ یا اینکه پول ها یه جوری از لبنان و فلسطین سر در آورده و صرف بودجه ی خرید سیستم تلفن سیار برای شهروندان فلسطین شده ؟
پس فردا بن می شم . میدونم. خیلی ها نمیتونن واقعیت رو قبول کنند. البته حق دارید بیشتر بچه های اینجا واقعا وطن پرست هستند و وقتی می بینند کشور به چه روزی افتاده دچار کمبود روانی میشن و مجبورند به اسم جنگ روانی و از این جور تصورات واحی با دروغ های گنده گنده مثل این قضیه که ایران 50 فروند اف 14 عملیتی داره و موشک های ما رو هیچ سیستم ضد موشکی نمی تونه هدف بگیره یا اینکه تانک های ساخت ایران آلیاژی دارند که در دنیا نا شناخته هست دل خودشون رو خوش کنند.[/quote]
[align=justify]با سلام خدمت همه دوستان گرامي
همانطور كه مي دانيد مسپله امنيت براي هر كشور و نظامي از نان شب هم واجب تر است بنابراين مطمپن باشيد اگر اين ده جنگنده اي كه مي فرماييد را به ما مي فروختند حتما دولت و نظام اگر كمبود بودجه داشتند شده از نان شب مردم هم بزنند چنين خريدي را انجام مي دادند . كسي به ما جنگنده درست و حسابي نمي فروشد . كشور هم به روز خاصي نيافتاده است . امروز منطقه صحنه زورآزمايي بين دولتهاي مختلفي از جمله ماست و عراق و افغانستان و لبنان و فلسطين و حتي يمن هركدام يكي از اين صحنه هاي زور آزمايي است . آنها در افغانستان و عراق حضور دارند و طبيعي است اگر نگران لبنان و فلسطين نباشند ايران را صحنه زورآزمايي خواهند كرد . امروز اينطور نيست كه اگر ما كوتاه بياييم آنها هم كوتاه مي آيند و همه چيز به صلح و صفا ختم مي شود . آنها خواهند آمد كه ريشه مقاومت و مخالفت با خود را براي هميشه در منطقه بخشكانند و راه آن هم تجزيه ايران خواهد بود . نظريه گاليور ششم در زمان رياست جمهوري قبلي آمريكا مطرح شد و طي آن كليه كشورهاي قوي تر از اسراپيل در منطقه بايد تجزيه شوند تا ضعيف تر از اسراپيل باشند و يكي از اين كشورها ايران است كه بايد به هفت قسمت تجزيه شود يا عراق كه به سه قسمت بايد تجزيه شود و دارد مي شود يا عربستان يا تركيه يا پاكستان و غيره . چنگ و دندان نشان دادن بعضي از كشورها نشانه ضعف ما نيست بلكه نشانه ترس آنهاست . هركدام از بحرانهايي كه ما با آنها يك جا دست به گريبان هستيم و در عين حال به عنوان يك قدرت غير قابل انكار در منطقه حضور داريم به تنهايي كمر هركدام از اين كشورها را به راحتي مي شكست
در آموزش نظامي بايد عرق ريخت تا در خط مقدم دچار مجروحيت و خونريزي نشد . در خارج از كشور هم بايد خرج كرد تا تهديد را در خارج مرزها نگه داشت و اجازه ورود به داخل خاك كشور را نداد . ظهور امثال ريگي هم نشان دهنده آن است كه خرج كم شده و بايد بيش از اينها خرج شود
به هر حال سر پا نگه داشتن نيروي هوايي در عين تحريم كامل هنري است كه از عهده هر كشوري بر نمي آيد . روزهاي اولي كه مستشاران آمريكايي از ايران رفتند انتظار داشتند از فرودگاههاي ايران يك هواپيما هم بلند نشود و اكنون سالها از آن زمان مي گذرد و شما حداقل امروز جنگنده صاعقه را مي بينيد كه از حاشيه هايش كه بگذريم به هر حال قدمي است رو به جلو و مبارك .
نگراني هاي شما قابل احترام است اما همانطور كه هميشه بايد واقع گرا بود بايد انصاف گرا هم بود . دشمن اصلي ما ابرقدرت اول جهان است و دستش در همه زمينه ها پر است اما دشمن بزرگتر از آن براي هر ملتي نا اميدي و خود باختگي است كه جلو هر حركتي را خواهد گرفت . درگيري ها و مشكلات فعلي نيز به هر حال خواهد گذشت . كشور ما شرايط به مراتب سخت تر از اين را هم ديده و گرچه هزينه هاي جاني و مالي داده اما سربلند از آنها خارج شده است [/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][size=18][color=brown]تغيير آرايش نظامي اسراييل در مرز لبنان

روزنامه اسراييلي "يديعوت احرونوت" نوشت که ارتش اسراييل ، آرايش نظامي خود را در مرز شمالي با لبنان تغيير داده است.[/color][/size][/align]

به گزارش ايرنا ، روزنامه يديعوت احرنوت افزود: ارتش اسراييل پس از آن که متوجه شد حزب‌الله از وضعيت داخلي ارتش اسراييل آگاه است ، تصميم گرفت تا آرايش نظامي خود در مرز با لبنان را تغيير دهد.

"رونين برگمان" روزنامه نگار روزنامه يديعوت احرونوت در گزارشي افزود: فرماندهي ارتش اسراييل مشغول تحقيق است تا بداند که آيا حزب‌الله در ميان ارتش جاسوساني دارد يا خير ، چرا که برخي از اطلاعات حزب‌الله از ارتش اسراييل بسيار دقيق بوده و امکان ندارد حزب‌الله بدون وجود جاسوس در ميان سربازان يا افسران ارتش ، به آنها دست يافته باشد.

رونين برگمان گفت: طي 9 سال گذشته و از زمان عقب‌نشيني از جنوب لبنان ، حزب‌الله مشغول جمع‌آوري اطلاعاتي دقيق از ارتش اسراييل است که اين کار را با کمک سازمان‌هاي اطلاعاتي سوريه و ايران انجام مي‌دهد. با اين حال حزب‌الله به اطلاعات خود اکتفا نکرده و شروع به جاسوس‌گيري از ميان سربازان و افسران اسراييلي کرده است.

منبع: [url=http://www.rajanews.com/detail.asp?id=39680]رجا نیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][size=18]حراج ناو هواپیمابر انگلیسی[/size][/align]

وزارت دفاع انگلیس در راستای طرحهای خود برای کاهش هزینه ها قصد دارد یکی از ناوهای هواپیما بر دو میلیارد دلاری جدید خود را بفروشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر روزنامه گاردین نوشت، هند علاقه خود را نسبت به خرید این ناو اعلام کرده است.

فروش یکی از دو ناو 65.000 تنی باعث خواهد شد نیروی دریایی سلطنتی انگلیس تنها یک ناو هواپیما بر داشته باشد که شاید انگلیس را مجبور کند از ناوگان فرانسه ناو قرض کند که خود تنها دارای یک ناو هواپیما بر بود و تمایلی به ساخت ناوهای هواپیمابر بیشتر ندارد.

تابستان گذشته، نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه به گوردون براون نخست وزیر انگلیس پیشنهاد داد که نیروهای دریایی دو کشور در زمینه تعمیر و تجهیز ناوها با یکدیگر هماهنگی کرده تا بدین ترتیب یک ناو هواپیما بر همیشه در دریا مستقر باشد.

به گفته منابع دفاعی ارشد، دولت انگلیس در حال بررسی امکان پذیر بودن فروش این ناو به عنوان بخشی از یک طرح دفاعی است که در اوایل سال اینده میلادی اغاز شده و انتظار می رود منجر به کاهش شدید هزینه ها شود.


http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=73093

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بریم بخریمش! icon_rolleyes اونها هم بهمون دادن!! :| icon_cool :(

ان شا الله اگه نیاز باشه خودمون می سازیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام ...

عاقبت بی پولی و فلاکت ...


احتمالا ممکنه فردا بیان این ناو رو به عربستان سعودی یا اسراییل بفروشند ...

و این یه بهونه برای اینکار باشه ! هر چند که هزینه های خیلی زیادی داره نگهداری چنین چیزی ...
و بعیده کشوری که بنیه اقتصادی قوی ای نداشته باشه بیاد این رو بخره ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی جالبه از یک طرف کشورهای غربی دارند هزینه های دفاعی خودشون رو کاهش می دهند نمونه اش همین قضیه و طرح لغو خرید راپتور برای ارتش آمریکا از یک طرف هم اعراب همسایه ما دارند تسلیحات می خرند که چی ما قدرتمندیم به راستی که خلایق هر چه لایق icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.