hammed

Members
  • تعداد محتوا

    161
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط hammed


  1. چرا جنگ تو عراق یهو کند شد حتی حشدالشعبی هم داره لاکپشتی پیشروی می کنه یه حسی بهم میگه کار این نخست وزیر بی شرفشونه

     

    شرایط آب و هوایی رو هم در نظر داشته باشین. توی این گرمای طاقت فرسای عراق بازدهی نیروها شدیدا پایین میاد . با شروع فصل پاییز بدون شک بر شدت عملیاتها افزوده خواهد شد.

    • Upvote 3
    • Downvote 1

  2. به نظر من ارتش سوریه از همین الان باید به فکر ساخت یه دیوار مثل دیوار چین باشه . ولی از شوخی گذشته من اگه به جای اسد بودم برای شهرهای مهمم حد اقل یک دیوار دفاعی کامل در حومه شهر ایجاد میکردم تا حد اقل با تعداد کم محافظ هم بتونن حمله های اولیه رو پس بزنن تا نیروی کمکی برسه لطف دوستان مطلع ما رو روشن کنن آیا این اتفاق افتاده یا نه ..یادمه در کتاب های دفاع  مقدس زیاد به این جمله برخورده بودم که اگه نیروها بتونن 24 ساعت یه منطقه رو حفظ کنن با کارایی که یگان مهندسی انجام میده احتمال سقوط اون موضع به صفر میرسه (آیا مشاوران ما این کارو میتونن در سوریه انجام بدن ) ...نکته بعدی که ذهنم میرسه برای پیروزی در جنگ شهری باید به استفاده گسترده از نارنجک اندازهای 40 میلیمتری و ارپی جی 16 که برد زیادی داره و آنتیمتریالهای جدیدی که رونمایی شده بود روی بیاریم  . و ایضا سلاح های مدرنتر یادم میاد پارسال یه موشک لیزری که زمین به زمین بود تست شد و دوستان کلی ایراد گرفتن که این چیه و چرا از بالگرد و پهپاد شلیک نشد .به نظرم اینجور سلاحها خوراک سوریه هست و با یه پهباد و نشانه گذار لیزری خیلی راحت میشه جاهای مهم دواعش رو منهدم کرد و خسارتهای خیلی سنگینی بهشون وارد کرد اینو از این لحاظ میگم که اگه منطقه پرواز ممنوع هم ایجاد کنن باز هم میشه با این حربه حداقل انبار مهمات اونها رو منهدم کرد .ای کاش چند تا آپاچی یا حد اقل کاموف هم داشتیم 

     

    نکته ای که اشاره کردید واقعا کارایی فوق العاده داره . آلمانیها هم توی جنگ جهانی دوم شروع به ساخت برجهای تسخیر ناپذیری کردند تا بتونن از پدافند هوایی بالای این برجها به شکل مطلوب تری استفاده کنند که البته این برجها بعدا در مقابل نیروهای زمینی کارایی دوصدچندانترشون رو هم نشون دادن ولی حیف که آلمانیها دیر به فکر همچین چیزی افتادن و نتونستن به تعداد زیادی بسازن.

    iA9r9X7dIU.jpg

    VxgzfmDG9M.jpg

    3HSTsshoYd.jpg

    بشار باید برای شهرهای مهم که در کنترلشه اقدام به ساخت یه همچین چیزایی کنه و برای شهرهایی مثل حلب از برجهای کوچک پیش ساخته که حتی توانایی باز و بست داشته باشن

    • Upvote 6

  3. با تشکر از تاپیکتون

    البته در باب نفوذی نیاز به بدست آوردن اطلاعات دقیق از عملیاتهاشون نیست . افرادی که به عنوان ستون پنجم فرستاده میشن اگر فقط مختصات دقیق مراکز آموزشی این حرومزاده ها رو بدست بیارن میشه با بمبارانهای این مراکز تلفات زیادی ازشون گرفت . که با تعویق افتادن آموزش نیروها توان رزمیشون توی جبهه ها کاهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد. با این وجود من تابه حال خبر چندانی از حمله به مراکز آموزشی اینا ندیدم . علت چیه؟

    • Upvote 1

  4. واقعا عالی بود . حرف نداشت.

    یه سوالی که همیشه ذهن منو درگیر کرده اینه که چرا روسها بر روی زرهی های خودشون از توپ 23 میلیمتری استفاده نمیکنن؟


  5.  

    alalam_635623890560413416_25f_4x3.jpg

     

     

    --------------------------------------------------------------------------------------------

     

    چرا این کلیسا گنبد داره و شبیه مسجد ساخته شده ؟

     

     

    ساخت گنبد برای مساجد رو مسلمونها از مسیحیا یاد گرفتن که برای اولین بار اگر اشتباه نکنم مسجدالاقصی بود. خود مسیحی ها هم از رومی ها یاد گرفتن.

     

    • Upvote 2
    • Downvote 2

  6. سوخت راکت فجر 5 از نوع بدون دود هستش که شناسایی محل پرتابگر رو سخت میکنه ولی در عوض باعث میشه برد راکت کم بشه. حالا اگه نیاز باشه از این راکت برای بردهای بالاتر استفاده بشه فکر نمیکنم عوض کردن سوخته راکت برای متخصصان ما کار سختی باشه.

    • Upvote 1

  7. احمقانه ترین چیز اینه که ایران بخواد منطقه رو تصرف کنه( می خواهیم چیکار) این فکر یک فکر اسرائیلی طلب است و گرنه چرا دعوای بین المللی راه بندازیم برای ارامش منطقه یک پیمانی مثل ناتو تشکیل بدیم  

     

    این پیشنهاد شما خیلی خوبه

    بهتره ایران با کشورهایی از منطقه که باهاشون مناسبات خوبی داره یک پیمان نظامی ببنده.

    لطفا دوستان تو این زمینه نظراتشون رو بدن.

    از لحاظ فنی این کار شدنیه؟


  8. سلام

    این هلیکوپتر از رادار هم استفاده میکنه ؟

    توی عکسی که از کابین خلبان گذاشتید به نظر میاد که یکی از نمایشگرها مربوط به رادار باشه . اگر این مورد وجود داشته باشه امکانش هست که مشخصات رادار رو هم  بیان کنید.

    با تشکر.

    • Upvote 1

  9. این ملاح خیلی راهبردیه . از تلاشی که مخالفین برای پس گرفتنش میکنن کاملا میشه اینو فهمید . انشالله به برکت خون شهدای این عملیات محاصره کامل بشه تا کار این حلب یه سره شه.

    فقط این ملاح بیخ گوش حریتانه یعنی زیر آتیش توپخانه مخالفا . واسه اون چه فکری کردن؟

    • Upvote 4

  10. بیشتر فکر میکنم نمایشی باشه . بعید میدونم داعش بتونه ازش استفاده عملیاتی بکنه . پرتاب یه همچین موشکهایی تخصص زیادی میخواد تازه به احتمال زیاد قبل از اینکه غنیمت گرفته بشن قطعات حساس ازش جدا شدن


  11.  

    سلاح جدید داعش در عین‌العرب/عکس

     

     

    رسانه ها با انتشار تصاویری، از رونمایی از سلاح جدید داعش به طول ۳ متر و گلوله هایی با کالیبر ۲۳ میلیمتر در کوبانی خبر دادند.


    261433_989.jpg

     

    منبع

     

    فکر میکنم همین باشه . عجب کارایی میکنن این حرومزاده ها .

     

    411270_495.jpg

     

    منبع http://www.asriran.com/fa/news/369211/%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

    • Upvote 1

  12. دو بمب نسبتاً قوی به صورت همزمان در یکی از مناطق پرتردد بغداد منفجر شد.
    تسنیم: لحظاتی قبل دو انفجار به صورت همزمان در یکی از مناطق شلوغ و پر تردد بغداد، چهار راه السعدون به کراده منفجر شد.

    به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، گفته می شود در این حادثه تروریستی شماری از شهروندان عراقی کشته و زخمی شدند.

    امروز همچنین بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر کاروان عزاداران حسینی در نزدیکی تقاطع الدرویش واقع در جنوب بغداد، 14 نفر شهید و 30 نفر دیگر زخمی شدند.
    • Upvote 1

  13. الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    واسه اهل بیت ایرانی و غیر ایرانی نداره . شیعه و سنی هم نداره . بحث لیاقت هستش که خودشون تشخیص میدن . باید بطلبه .

    شیعیان پاکستان از ما ایرانیها شجاعتر نباشن کمتر نیستن اینو هر سال تو محرم ثابت میکنن . فکرشو بکن میدونی قراره وسط عزاداری بمب بترکه ولی بازم خالصانه ....

    تازه تو جنگ ایران و عراق هم کم شهید ندادن.

    • Upvote 11

  14. یه زمانی وقت حکایت جنگ جهانی دوم رو میخوندم به اونجا که میرسید امریکا زورش به ژاپن نمیرسید میدید برا گرفتن هر سانت خاک تلفات بده مجبور شد با زدن دو تا بمب اتم تو سر ژاپنیا به راه راست هدایتشون کنه.نکته این حملات این بود که جون زن و بچه و سربازاتون از جون سربازای ما مهمتر نیست.
    حالا شبیه همون قضیه رو ارتش بعث سر خودمون اورد بمباران شیمیایی و بمباران شهرها
    حالا ما که بمب اتم نداریم بزنیم تو سر اینا شیمیایی هم نداریم
    ناپالم که داریم
    راحت میشه سر عقلشون اورد به قول امریکایی ها گاهی خشونت زیاد جواب میده
    معنی نداره یارو تو رقه شب تو بقل زن و بچش بخوابه صبح بیاد سر سرباز ارتشه سوریه رو ببره
    اینهمه نقی یه بارم تقی

     

    البته اینی که شما فرمودید بهونه آمریکا بود و دلیل اصلی چیز دیگری بود چون عملا ژاپن جنگ رو باخته بود و هر روز شهرهاش با ناپالم بمباران میشدن و اگر بمب اتم استفاده نمیشد در نهایت جنگ بیشتر از یکی دو ماه ادامه پیدا نمیکرد . دلیل اصلی که امریکا اصرار داشت ژاپن هرچه سریعتر تسلیم بشه شوروی بود . چون شوروی در تدارک یک حمله گسترده بود و امریکا اصلا دوست نداشت که ژاپن و بالطبع اقیانوس آرام رو با شوروی تقسیم کنه و دیدیم که در نهایت شوروی فقط تونست نیمی از کره رو تصاحب بکنه. البته میدونم که ربطی به تاپیک نداشت . به بزرگواری خودتون ببخشید.

    • Upvote 5
    • Downvote 1

  15. تحقیر غربی ها توسط داعش .. John Cantile در کوبانی !!!!!

     

    واقعا انتخاب مدیاهای داعش قابل توجه و حرفه ایه ...

    در تازه ترین ویدیوی تبلیغاتی که توسط داعش منتشر شده ، ابتدا به سبک ویدیوهای قبلی تصاویر شهر از بالا نشان داده میشود و پس از دقایقی جولان بر فراز شهر جنگ زده ی کوبانی شاهد John Cantile اسیر بریتانیایی داعش هستیم که از داخل یکی از محله های شهر کوبانی صحبت میکند !! شهری که زیر نظر ماهواره های آمریکایی و زیر آتش جنگنده های ائتلاف هست ...

    تحقیر غرب از این بیشتر ؟؟؟

     

    لینک ویدیو : http://fs2.filegir.com/a7up/John%20Cantile%20in%20kobane.mp4

     

    john.jpg

     

    thumb_etesam2.jpg  thumb_etesam1.jpg

     

    این جای زخم که اطراف چشمش هست قبلا بوده یا جای شکنجست؟

    مشخصه که خیلی هم لاغر کرده . چه بلایی سرش آوردن ...