sazan

Members
  • تعداد محتوا

    21
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

25

درباره sazan

  • رتبه حساب کاربری
    سرباز دوم

Profile Information

  • Gender
    Male

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

530 نمایش های پروفایل
  1. می دونم که بهترین فرصت برای ایران در حال حاضر برای بدست آوردن یک راه تنفس حداقل برای نیروی هوایی این است اما به چه قیمتی. من حرفم را گفتم تا در حافظه این انجمن ثبت شود تا در آینده توسط دوستان قضاوت شود. من به سیاست اکراین و روسیه وامریکا و اروپا و هیچ کوفت زهر مار دیگه کار ندارم . من فقط به این کار دارم که چند میلیون زن و کودک از خانه و کاشانشان آواره هستند و مسبب این آوارگی اظهر من الشمس است.
  2. سلام من ترجیح می دهم اینجا بیشتر خواننده باشم و از نظر دوستان استفاده کنم ولی خوب اشاره دوست خوبم به گورهای دسته جمعی و بحث پیش آمده مجبورم کرد تا این احادیث را اینجا قرار دهم تا شاید دوستان یک مقدار تأمل کنند. وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ ﴿١١٣﴾ و به کسانی که ستم کرده اند، تمایل و اطمینان نداشته باشید و تکیه مکنید که آتش به شما خواهد رسید ودر آن حال شما را جز خدا هیچ سرپرستی نیست، سپس یاری نمی شوید. سوره هود آیه(۱۱۳) قال علی علیه السلام: «الْعامِلُ بِالظُّلْمِ والرّاضِی بِهِ وَالْمُعینُ عَلَیهِ شُرَکاءُ ثَلاثَةٌ»[1] ظالم، همکار او و نیز راضی به عمل او هر سه در ظلم شریکند. قال رسول اللَّه صلی الله علیه و آله: «مَنْ مَشی مَعَ ظالِمٍ لِیعینَهُ وَهُوَ یعْلَمُ انَّهُ ظالِمٌ فَقَدْ خَرَجَ مِنَ الاسْلامِ»[2] کسی که با ظالم به قصد یاری وی، در حالیکه بداند او ظالم است راه رود از اسلام خارج شده است. «الدُّخُولُ فی اعَمالِهِمْ وَالْعَوْنُ لَهُمْ والسَّعْی فی حَوائِجِهِمْ عَدیلُ الْکفْرِ وَالنَّظَرُ الَیهِمْ عَلَی الْعَمْدِ مِنَ الْکبائِرِ الَّتی یسْتَحَقُّ بِهِ النّارَ»[3] داخل شدن در کارهای ظالمان، یاری آنها، رفع نیازهای آنان، همسنگ کفر است و توجه عمدی به آنها از کبائری است که مستحق آتش می باشد. قال رسول اللَّه صلی الله علیه و آله: «مَنْ اعانَ ظالِماً عَلی ظُلْمِهِ جاءَ یوْمَ القیمَةِ وَعَلی جِبْهَتِهِ مَکتُوبٌ آیسٌ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ»[4] کسی که ظالم را در ظلمش یاری رساند، روز قیامت در حالی میآید که بر پیشانیش نوشته شده از رحمت خدا مأیوس است. قال رسول اللَّه صلی الله علیه و آله: «اذا کانَ یوْمُ القیمَةِ نادی مُنادٍ اینَ الظَّلَمَةُ وَاعوانُهُمْ، مَنْ لاقَ لَهُمْ دَواةً، اوْ رَبَطَ لَهُمْ کیساً، او مَدَّ لَهُمْ مَدَّةَ قَلَمٍ، فَاحْشُروُهُمْ مَعَهُمْ»[5] چون قیامت شود، منادی حقّ ندا می دهد، کجایند ستمکاران و کمک کاران آنها، و آنانکه برای آنها دواتی لیقه کرده اند یا سرکیسه ای را برایشان بسته اند یا قلمی را برای آنها نوک کرده اند، همه آنها را با ظالمان یکجا محشور کنید. [1] بحار الانوار- جلد 75- صفحه 312 و وسايل الشيعه- جلد 12- صفحه 128. [2] كنز العمال- 7596. [3] بحارالانوار- جلد 75- صفحه 374. [4] كنز العمال- 14950. [5] بحارالانوار- جلد 75- صفحه 372 و عقاب الاعمال- صفحه 593.
  3. در سایه ناتوانی دیپلماتیک چین عملکرد شوکه کننده روسیه، فعلا نظام چند قطبی را به تعویق انداخته است صرف نظر از نتیجه جنگ اوکراین، این جنگ نابودی گفته‌های بسیاری درباره تغییر نظامی تک قطبی و تبدیل آن به نظام چند قطبی یا اصلا بدون هیچ قطبی را نشان داد. از زمانی که برای اولین بار این گفته مبنی بر کاهش قدرت آمریکا و ظهور قدرت های جدید مطرح شد، نشانه‌های متعددی در راستای تایید این مقوله بروز کرد. از جمله آنها بحران مالی ایالات متحده آمریکا در سال 2008 است که باعث شد این کشور از عراق خارج شود. اما جنگ اوکراین به تمام گفته‌ها درباره پایان عصر سیطره آمریکا و رفتن به سمت جهان چند قطبی پایان داد؛ چرا که شیوه مدیریت نبرد از سوی واشگتن برای مقابله با حمله روسیه به اوکراین و سرعت و قدرت تحرک این کشور میزان قدرت این کشور در نظام بین المللی را ثابت کرد. در سطح سیاسی و دیپلماتیک واشنگتن طی چند روز توانست متحدان خود را بسیج کند تا مسکو را در عرصه بین المللی منزوی کند و در سطح اقتصادی توانست از طریق اعمال مجموعه تحریم‌های بی‌سابقه‌ای دولت بزرگی مانند روسیه را از سیستم مالی بین المللی جدا کند. اما در سطح نظامی، واشنگتن توانست صدهزار سرباز را در مرزهای ناتو با روسیه طی مدت زمانی کوتاه بسیج کند. برتری تسلیحات آمریکایی که به اوکراین سرازیر شد نیز نشانه دیگری از میزان شکافی است که واشنگتن را از نزدیک‌ترین رقبای خود متمایز می‌کند. در این راستا موشک‌های جاولین توانستند زیان‌های شدیدی به تانک‌های روسی، ستون فقرات نیروی نظامی روسیه، وارد آورند. این در حالی است که موشک‌های استینگر توانستند نیروی هوایی روسیه را در میدان نبرد کنار بزنند با وجود این که آمریکا نسل قدیم آنها را ارائه کرد. فراتر اینکه عملکرد شوکه کننده نیروهای روسیه هم در سطح برنامه‌ریزی و هم کارآیی پایین رزمی و نیز شکست آنها در تامین نیازهای لوجستیکی در جریان مقابله با نیرویی بسیار ضعیف‌تر از خود سطح واقعی این نیروها را نشان داد. نیروهایی که خواستار رقابت برای رهبری جهان هستند. این بحران همچنین وزن واقعی چین در عرصه بین المللی را نشان داد. پکن علاوه بر یکه خوردن از روش اداره جنگ و تحقیر روسیه از سوی واشنگتن، کاملا در کمک کردن به متحد روس خود ناتوان به نظر رسید. در برابر برتری قاطعانه اقتصادی، تکنولوژیکی و نظامی غرب به نظر می‌رسد چین در بحران اوکراین تنها از جان سالم به در بردن خود راضی خواهد بود. آنچه گفته شد به این معناست که هنوز راه درازی تا ظهور نظام چند قطبی در پیش داریم؛ اما مشکل ما اینجاست که چگونه مشتاقان ظهور این نظام جدید را به این نتیجه گیری متقاعد کنیم و آنها را متوجه کنیم که پیروزی روسیه و چین درصورت وقوع برای ما عواقب کمتری نسبت به ادامه سیطره آمریکا نخواهد داشت. منبع : العربی الجدید / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11
  4. تا حالا 100 بار تو این منابع اخبار شما ذکر شده ماریوپول سقوط کرد، فرداش میگن در حال تصرف است. تو این خبر ها هر روز صدبار پادگان ها و انبار و کار خانه های سلاح اکراینی بمبارون میشه و هر روز روس ها در حال پیش روی هستند فکر کنم تا الان باید دو سه دور ، دور کره زمین و زده باشند و یه دونه سرباز اکراینی هم زنده نباشه. این جنگ یک چیز رو خوب ثابت کرد اون هم دروغ گویی روس جماعت و حالا هی شما بیاید بگید نه این تاکتیک جنگی و از این حرفاست ما هم ساده. دوستان عزیز یک چیز رو من خوب درک میکنم یک کشور در حال توسعه که در قرن بیستم درجا میزنه حالا هرچی گذشتش غولی بوده برای خودش برای قرن بیست و یک حرفی برای گفتن نداره حالا هی با دروغ و حیله گری و قلدری بخواد خودش و قوی و پیشرفته نشون بده مطمئن باشید یه جا گیر میوفته و بادش خالی می کنند.مثال ارتش قرن بیستمی روسیه با تمام یال و کوپالش در برابر سلاح های قرن بیست یکمی هیچ شانسی ندارد مثال این رزمناو دوازده هزار و پانصد تنی مسکوا با سلاح های پدافندی و اون رادار عظیمش که اندازه یک ساختمان 3 طبقه بود کلی دم و دستگاه برای شناسی اهداف مهاجم سطحی و زیر سطحی و هوایی که به عنوان یک چتر حمایتی برای ناوگان تحت فرماندهی اش عمل میکرد عین آب خوردن کمتر از 12 ساعت غرق شد. اکراینی ها میگن با موشک اکراینی زدیم ماه هم باور میکنیم( اکراینی ها هم برادر روس ها هستند دیگر دروغ در ذات اسلاو ها ریشه دار است) فکر میکنم یک سلاح قرن 21 یکمی دمار از روزگار موسکوای بیچاره در آورده.نشون به این نشونه که جانسون حیله گر گفته بود که حالا که حال روس ها را روی زمین گرفتیم نوبت اینه که رو دریا هم بگیریم و تمام.
  5. سلام، بله من سالهاست که در این انجمن عضو هستم ولی به ندرت پیامی می گذارم، بیشتر دوست دارم از دانش دوستان بهره مند شوم، البته جسارت بنده در مورد نوشته شما در مورد نحوه سفر امام موسی صدر به لبنان می باشد.
  6. سلام فکر کنم ، شما احتیاج به خواندن تاریخ معاصر دارید. متشکرم
  7. راستی دوستان يه پیشنهاد ، روس ها از انزلی و رشت هم خیلی خوششون میاد و آرزوشونه با اهل و عیال تشریف بیارند انزلی و با بیکینی حموم آفتاب بگیرند، بیایید این جاها روهم سر جهازی بهشون بدیم ، دیگه کیفشون کوک شه
  8. من موافقم تازه باید استفاده از کیسه پره شال هم دوباره رایج بشه تا پول هاتو توش بریزی و پر شالت ببندی چون اگه پولهای مسی و نقره ایت و تو جیبت بریزی ممکنه سوراخ کنه جیبت و  icon_cheesygrin
  9. یک سوال از اساتید دارم ، آیا انقلابهای عربی یا همان  بهارهای عربی  درکشورهای  سوریه ، مصر ، تونس و غیره  از ابتدای شکل گیریشان برای مرزهای ما تحدید بوده است و نیاز به سرکوب داشته اند؟  تشکر پیشاپیش از جوابهای روشنگرتان.
  10. درود خدا بر این عزیزان جان برکف ، عزیزان زحمتکش و بی ادعا ، خداوند پشت و پناه و یاورتان باشد انشالله
  11. راست میگی طفلکی روسها حق دارند، اول روسها باید پولشون را کامل بگیرند ، بعدش با خیال راحت جنس های ساخته شده با پول ما را با یک بهانه مندراوردی به یک کشور ثالث بفروشند تا  سود مضاعف کنند طفلکیها.
  12. يک سوال. آیا متحدان آمریکا هم جرات دارند، با هر توجیهی بر علیه آمریکا رای صادر کنند؟ در امریکا هر یک دلار حساب شده خرج یک متحد میشود و درقبالش 10 دلار باید بازده داشته باشد. اگر آن بازدهی بشود 9 دلار گوش متحد از جا کنده خواهد شد. حال متحد ما شریک دزد و رفیق قافله نشان نمی دهد؟؟؟ پس کجا باید متحدین از هم حمایت کنند؟؟ ما که در دوستی و رفاقت ، برادری خود را ثابت کرده ایم ، در زمانی که جهان عرب همگی بر علیه ما شده اند نباید انتظار یک حمایت ساده در دیپلملسی نه در دنیای سخت افزار از آن متحد داشته باشیم؟؟ دمه لبنان گرم که الحق برادران و متحدان واقعی ما هستند.
  13. دوستان مین ضد نفر و نقلیه پس به چه دردی میخوره؟؟؟؟ جاده را هم میتوانند با موانع بصورت مارپیچ در بیاورند و پل معلق بزنند ، 10000 سال پیش خندق اختراع شد و روی خندق پل متحرک گذاشتند . موانع فولادی همراه مین ضد نقلیه . خیلی ابتدایی و بی نهایت کار آمد.