newday

Members
  • تعداد محتوا

    406
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های newday

  1. newday

    اخبار عمومی منطقه و جهان

    quote]علاوه بر امام حسین (ع) که قیام کرد جز ایشون 11 امام دیگر هم قبل و بعد عاشورا به امامت رسیدند و رفتار و سیاست هر یک به گونه ای متناسب با مقتضیات زمان خود بود و با این که همیشه دنباله رو حق و حقیقت بودند اما الزاما همیشه حق با قیام و شهادت به دست نمی آید. گاهی باید انسان از طرق دیگر وارد شود خود را تقویت کند آمده شود بعد اقدام کند. مساله امروز فلسطین اگر سیاست ایران نبود مطمئن باشید خیلی سالها قبل به نفع اسرائیل بسته میشد!/quote] سياست ايران! ايران سياست واضحي در قبال مساله فلسطين دارد؟ يكي ميگويد اسراييل بايد از روي نقشه زمين محو شود مشاورش ميگويد ما دوست مردم اسراييل هستيم! آن يكي ميگويد سياست ايران بر دموكراسي در سرزمين هاي اشغالي است و راي گيري و تشكيل پارلمان ميان اعراب و يهوديان است! در اين ميان با تندروي هاي ما مردم فلسطين بيشتر كشته ميشوند! و نقش ميانه رو را نيز تركيه و عربستان و ساير كشورهاي اسلامي بازي ميكنند! با تندگويي هاي ما كمك هاي نظامي به اسراييل چندين برابر ميشود با تندگويي هاي ما آلمان مجبور ميشود براي براعت از تفكر دولت ايران غرامات باقيمانده به اسراييليان را بپردازد تا دلار آخر! با تندگويي هاي ما بيشترين كمك مالي را جرج بوش در تاريخ آمريكا به اسراييل اعطا ميكند از همه اينها بگذريم چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است! امروز كه مسايلي وحشتناك تر از فلسطين در جاهايي ديگر در حال وقوع است~ طرح مساله خراب كردن خانه هاي فلسطينيان و گريه و مويه براي آن مرا ياد اشك هاي عمرعاص در سريال امام علي مي اندازد!
  2. newday

    اخبار عمومی منطقه و جهان

    [quote]واقعا اين عكسو ديدم دلم خون شد. به نظر من تنها راه حمله به اسراپيله!!مگه از احاديث و احكام نيست اگه مسلموني صداي مسلمون ديگه اي او بشنوه و به دادش نرسه مسلمون نيست؟ به نظر من يه تاپيك بذاريم و طرح هاي خودمونو در باره چگونگي حمله به اسراپيل بيان كنيم؟فك كنم خيلي تاپيك داغي شه!!؟نظرتون؟ [/quote] مگر از احاديث و احكام نيست كه اگر مسلماني صداي مسلمان ديگري رو بشنوه و به دادش نرسه مسلمان نيست؟ مگر امام حسين نگفت همه زمين ها كربلا و همه زمانها عاشوراست [color=red]مگر نه اين است كه هرجا حقي پايمال شود و فريادي حق جو به خون كشيده شود آنجا به منزله كربلاست و ما هميشه در آزمون الهي؟[/color] مگر امام حسين نگفت خداي را خداي را [b]اگر مسلمان نيستيد حداقل آزاده باشيد؟[/b] پس چرا در برابر دژخيمان سكوت ميكنيد؟ چرا با يزيديان زمانه بيعت كرده و سكوت ميكنيد؟ به خدا قسم در محضر خدا ( اگر به جهان باقي اعتقاد داريد ) سكوت شما برابر است با شركت و همدستي در جرم ها و قتل ها و جنايت هايي كه ميبينيد و چشم بر آن ميبنديد تا منافع و يا جان خود و اطرافيانتان را آسوده نگاه داريد. ما مسلمانيم ايراني هستيم شيعه! از اينها گذشته [color=red]انسانيم[/color] چه چيز باعث شده كه انسانيتمان و نفس عدالت طلبمان را دور بيندازيم و با مصلحت انديشي و شايد حتي كج انديشي در جناياتي كه در اطرافمان ميگذرد سهيم باشيم؟ اي واي فلسطين؟ اي واي لبنان ؟ فغان فغان كه... چراغي كه به خانه رواست- به مسجد حرام است!
  3. newday

    قاهر F-313

    [quote]عزیزان قضیه موشک سجیل2 که از قبل برنامه ریزی نشده بود [b]یه آزمایش اجباری بود برای تحت الشعاع قرار دادن مذاکره سران اسرائیل و آمریکا[/b] که مسلما تصمیمات بدی علیه ایران گرفته میشد. قبول دارم بد قولی شد خود من از این اتفاق ناراحتم چند ماه منتظر بودیم ولی مسائل کلان سیاسی نظامی همینه معلوم نیست هیچ چی هم قطعی نیست.[/quote] فكر كنم اين سياست هوشمندانه نظام باعث كمك تسليحاتي و حمايت بيشتر آمريكا از اسراييل در اين مذاكرات بشه!
  4. newday

    قاهر F-313

    اي كاش اين دو را ميشد به بعضي مسوولين ياد داد: 1- احترام به شعور و شخصيت مردم 2- احساس وظيفه در قبال حرف هايي كه ميزنند و قول ها و وعده هايي كه ميدهند
  5. [quote][quote][quote][quote]30 نفر مرد آموزش ديده و نظامي پارسي با سلاح سبك و تجهيزات نه چندان پيشرفته ميتونند اسراييل يا هر كشوري در اون ابعاد رو به كلي فلج كنند.[/quote] شما مطمئنید که حالتون خوبه![/quote] بله فقط كافيه 5 تا گروه 6 نفره چريكي به تاسيسات اتمي و نظامي و فرودگاه ها و صنايع ارتباطات و تاسيسات اصلي انرژي اسراييل نزديك شوند و دستگاه هاي اپتو ليزيك و راداري كه موشك هاي ايراني رو دقيقا به سمت هدف هدايت ميكنه در نزديكي اين تاسيسات كار بگذارند و هدايت كنند. تو چند ساعت بعد از ورود اولين هواپيما به ايران كشور اسراييل از نظر نظامي فلج ميشه[/quote] برادر اگر به این راحتیا بود نه تنها ایران بلکه سایر کشورها هم برای فراهم کردن تجهیزات و شرایط مناسب دفاعی چنین هزینه های مادی و معنوی نمیکردن، هر کاری راه و چاه خودشو داره...[/quote] نه عزيز دل برادر مقياس اسراييل و ايران قابل مقايسه نيست
  6. newday

    اخبار عمومی منطقه و جهان

    بهتر است بفرماييد واي به حال حكومت و دولتي كه چنين ننگي در آن ثبت شود
  7. [quote][quote]30 نفر مرد آموزش ديده و نظامي پارسي با سلاح سبك و تجهيزات نه چندان پيشرفته ميتونند اسراييل يا هر كشوري در اون ابعاد رو به كلي فلج كنند.[/quote] شما مطمئنید که حالتون خوبه![/quote] بله فقط كافيه 5 تا گروه 6 نفره چريكي به تاسيسات اتمي و نظامي و فرودگاه ها و صنايع ارتباطات و تاسيسات اصلي انرژي اسراييل نزديك شوند و دستگاه هاي اپتو ليزيك و راداري كه موشك هاي ايراني رو دقيقا به سمت هدف هدايت ميكنه در نزديكي اين تاسيسات كار بگذارند و هدايت كنند. تو چند ساعت بعد از ورود اولين هواپيما به ايران كشور اسراييل از نظر نظامي فلج ميشه
  8. 30 نفر مرد آموزش ديده و نظامي پارسي با سلاح سبك و تجهيزات نه چندان پيشرفته ميتونند اسراييل يا هر كشوري در اون ابعاد رو به كلي فلج كنند.
  9. newday

    اخبار برتر نظامی

    ايران چندتا از اينا داره؟
  10. newday

    متحدین ایران!!!!

    تاريخ نشان داده بزرگترين دشمن ما اعراب و يا تمدن هاي ضعيف و اصطلاحا بربر ديگر هستند نبرد ايرانيان و غربيان (روم و يونان و انگليس و پرتغال و آمريكا) هرگز هرگز هرگز صدمه اي كه نبرد با قبايل بي فرهنگ جنوبي و شمالي امان به ما زد را در مقياس كوچك تر هم به ما در طول تاريخ وارد نكرده و نخواهد كرد. بايد متحدين ايران از جنس ايران (با تمدن غني- بزرگ - پر قدرت) و داراي منطق و وضعيت و سابقه و استعداد بزرگي و عزت باشند. كشورهايي نظير چين و هند و ژاپن در شرق و كشورهاي اروپايي نظير اسپانيا - آلمان - فرانسه!!! و ايتاليا ميتوانند به بهترين متحدين سياسي و نظامي و اقتصادي كشور ايران تبديل شوند. تركيه هم در همسايگي ما بهترين متحد ايران در منطقه ميتواند باشد مسير راه ابريشم بايد دوباره بازگشايي شود و با مركزيت دوباره ايران در قلب زمين - راه انرژي و تبادل كالا و توريست و ... بازگشايي شده و توليد و صنعت گري به مهد خود بازگردد و از عزت و قدرت پوشالي روسيه و آمريكا به اين شكل با دور ماندن از شاهراه تمدن بشري به شدت كاسته شود. فراموش كنيد سرزمين هاي صحرايي جنوبي و كشورهايي كه به واسطه ويراني ايران در جنوب خليج فارس قد علم كرده اند. نظام ايران بايد بسيار قوي و حامي بشريت باشد (نه دين و مرام و فرقه اي خاص از دين در جهان) و اين است تنها راه بزرگي و عظمت دوباره ايران و ايراني
  11. newday

    اخبار عمومی منطقه و جهان

    تاحالا كه اسراييل از موضوع هسته ايران + پديده احمدي نژاد بيشترين سود رو برده نمونش گرفتن آخرين غرامت هاي هولوكاست بعد از سخنراني احمدي نژاد در سازمان ملل از دولت آلمان آنهم درست پيش از بحران جهاني! گرفتن كمك مالي و نظامي بلاعوض سنگين و بزرگي از اروپا و انگليس و آمريكا در اين چهار سال تقويت ارتش و اقتصاد اين كشور توسط حاميانش ترغيب مصر و عربستان به همكاري با اسراييل!!! آنهم نزديك تر از همكاران اروپايي اسراييل براي ادامه نسل كشي از اعرابي كه مانند سردمداران مصر و عربستان فكر نميكنند فروش سلاح هاي آمريكايي ساخت اسراييل در همسايگي ما به كشورهاي مختلف ! و ده ها لابي و سود ديگر كه از كنار تهديد دانستن ايران به جيب ميزند راستي مگر مغز خر خورده اند چنين موقعيتي را از دست بدهند؟
  12. newday

    اخبار برتر نظامی

    [quote]خبر ندارین ! الان رو میزه کاره منه !!!! دارم با پیچ گوشتی چشمشو باز می کنم !!!!!! [/quote] مواظب باش كورش نكني !
  13. newday

    اخبار برتر نظامی

    ايران 6 سالي هست تيم هاي قوي و قدري تو منطقه داره كه حتي آهن باقي مونده از پاره هاي سلاح ها وبمب ها و موشك ها و تانك ها و ... آمريكايي رو جمع آوري ميكنه و از آلياژ گرفته تا فيها خالدونشون رو درآورده و روش تحقيق كرده بعيد نيست سقوط اين پهباد و كش رفتنش هم كار يكي از اين گروه ها باشه حتما واسه همچين شكاري از روسيه يا ايران پول خوبي خواهند گرفت!
  14. newday

    اخبار برتر نظامی

    فكر كنم الان ديگه بشه تو يكي از موسسات هوا و فضاي سري ايران پيداش كرد
  15. بايد گازوييل با اكتان پايين تر از 50 پي پي ام رو جايگزين نيمي از سوخت بنزين خودروهاي كشور كرد بايد جايگاه هاي سوخت گاز را بسازند و سوخت گاز به عنوان سوختي براي وسايط حما و نقل عمومي و نيمه عمومي (تاكسي و ميني بوس و اتوبوس) به صورت صد در صدي استفاده شود بايد بيشترين سرمايه گذاري در بخش حمل و نقل ريلي (مترو و قطار هاي سريع السير بين شهري) انجام شود هرچقدر بنزين توليد كنيم با اين وضع دود ميشود و ميرود
  16. newday

    " اخبار برتر علمی"

    فكر كنم قبل از اينكه بشر مجال فرار از زمين به سيارات ديگر را پيدا كند در زمين نابود شود طول عمر بشر در مقياس طول عمر ستارگان و آسمانها مانند كثري از ثانيه و مانند مدت روشنايي جرقه ايست برخواسته از ذغال قلياني كه ميكشيد در برابر طول عمر خودتان. شايد هزاران بار در سرتاسر هستي بشرهايي از نوع ما اينگونه به وجود آمده و با حادثه اي نيست و نابود شده باشند.
  17. newday

    اخبار عمومی منطقه و جهان

    فقر فرهنگي يادش بخير وقتي انتخابات دوره دوم رياست جمهوري خاتمي بود رفتيم شيرودي سخنراني ايشون گفت اقتصاد ما وابسته به فرهنگ ماست اگر فرهنگ عمومي مردم ايران بالاتر نرود اقتصاد ما هم با مشكل مواجه خواهد شد ما نيازمند تحول فرهنگي در آغاز هستيم و مهمترين مساله ما پيشبرد فرهنگ مردمان در كنار اقتصاد ومعيشت آنان است. و من در آن زمان با اين حرف موافق نبودم و ميپنداشتم اقتصاد است كه فرهنگ مردم را با خود بالا ميبرد و جوامع مدرن از بعد فرهنگي مرهون اقتصاد و پولي هستند كه در بازار و دست مردمشان جاريست ما به ايشان انگ عدم آگاهي از اقتصاد را ميزديم هرچند دوستش داشتيم و داريم و راي هايمان را هم به او داديم. (بعلت كناره گيري ايشان از انتخابات اميدوارم اين مطلب به تبليغ سوء تعبير نشود) ولي امروز بزرگترين مشكل مردم ما فرهنگ است دانشگاهيان ما روزنامه و كتاب نميخوانند! (مگر صفحه حوادث و آگهي ها) مردم بي اطلاعند! معلم و استاد دانشگاه الگوي خوبي از نظر رفتاري و شخصيتي براي دانش آموز و دانش جو نيست. فرهنگ مكالمات و سخنوري در ايران آنقدر ضعيف شده كه ديگر حرف هم را هم نميفهميم نمونه اش چند مربي پيشين تيم ملي فوتبال و فرهنگ سخنوري آنان!!! مردم روز به روز به شدت شخصيت خود را از دست ميدهند!!! ملي گرايي و ميهن پرستي كه تا چند سال پيش يك پز اجتماعي بود امروز در برخي جمع ها تعبيري به واپس گرايي ميماند و زماني بود كه مسعود ده نمكي پايين شهر ميگشت به دنبال فقر و به دبي سفر ميكرد پي پرونده فحشا! تا فيلم فقر و فحشا را بسازد و امروز كه اين فيلم به اكران عمومي در جاي جاي جامعه در آمده ايشان فيلم جك و لطيفه پراكني ميلياردي ميسازند!!!
  18. قوم بني اسراييل هميشه ترسو و سياست كار بوده اند اطمينان داشته باشيد اسراييل اگر نتواند آمريكا را به اين جنگ متقاعد كند تنهايي ديگر به لبنان هم حمله نخواهد كرد
  19. newday

    اخبار عمومی منطقه و جهان

    اي كاش به جاي فقط سخن گفتن از پيوند هاي شيعي ميان ايران و لبنان و ... به پيوندهاي قومي و نژادي مان با آذري ها و كردها و بلوچ ها و اوستيايي ها و تاجيك ها و ... هم مي انديشيديم!
  20. newday

    اخبار عمومی منطقه و جهان

    [quote]با پوزش، دوستان این تنها یک پرسش است به این دانشمند ابن سینا مگویند، درست است؟ خوب این عربیست، ابن عربیست به فارسی یعنی پسر اگر درست حدس زده باشم.[/quote] شما بفرماييد (پور سينا) در آن زمان بزرگان ايران نيز اينگونه خود را معرفي ميكردند مانند امروز كه استفاده از كلمات انگليسي كلاس دارد و زبان علم است و هر دكتر و مهندسي كه اين زبان را بداند به منابع علمي دسترسي بهتري دارد در آن دوره نيز زبان علم و كتاب هاي علمي همه به زبان عربي بودند و كساني كه دانشمند بودند لاجرم اين زبان را ميدانستند و در گفتگوهايشان از واژگان عربي نيز سود ميبردند
  21. newday

    اخبار عمومی منطقه و جهان

    [quote]بدبختی ما ایرانیا اینه که در شعار حرفه ای هستیم تو عمل! این همه مسئولین و رسانه ها و اشخاص صاحب نظر گفتن مردم محترم چرا اینقدر به دوبی سفر میکنید؟ چرا پول تو جیب کسانی میریزید که به خاک کشورتون چشم دارن؟! بیخیال این حرفها الان به هر کسی بگی بیا این بلیط دوبی با کله میره! اول خودمون رو اصلاح کنیم.[/quote] درود بدبختي يكي دوتا هم نيست فلان خواننده لس آنجلسي كه شعر خايج فارس را هم خوانده هر سال در دوبي كنسرت برگزار ميكند افراد زيادي هم هستند كه سالانه بايد حتما عمره يا تمتع حج به جا بياورند و هواپيما را از آشغال هاي چيني خريداري شده در بازار بن لادن! پر كنند و بازگردند سفر مخاطره آميز و احمقانه بعضي دوستان به سرزمين مقدس كربلا هم داستان جديديست!
  22. newday

    اخبار برتر نظامی

    هزينه نگهداري اين تسليحات سنگين رو اگر خرج عمران و آبادي كشورشون ميكردند الان وضع بشر خيلي بهتر از اينها بود
  23. newday

    تانک اصلی میدان نبرد مرکاوا

    17 تا تكه آهن پاره آلياژي و ورق هاي نسوز كه اينهمه تعريف و تمجيد اضافي كردن نداره اينها رو بنده هم اگر پول و وقت كافي داشتم ميتونستم روي خودروي شخصي خودم نصب كنم !
  24. newday

    اخبار عمومی منطقه و جهان

    حداقل ايران بايد نام راكتور هسته اي بوشهر رو راكتور خليج فارس ميگذاشت يا راكتور جديدي كه كاملا ايراني هست رو به اين نام معرفي كنه! و در جواب اين كار اعراب دوبي فكر كنم بهترين تو دهني رو ايرانيان مقيم امارات متحده عربي با فرستادن كارت پستال هاي خليج فارس به اعراب زدند و اين ميتونه شروع اين حركت و عظم ملي ايرانيان داخل و خارج از كشور باشه به اميد روزي كه هيچ ايراني به كشورهاي عربي كه سردمدارنشون چنين تبليغاتي بر ضد ايران و ايراني ميكنند سفر تجاري و تفريحي و سياحتي و حتي زيارتي هم نكند!