Mehrdad-h

Members
  • تعداد محتوا

    108
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط Mehrdad-h


  1. اگر باز هم میخواهید بدونید از میون تموووووووووم این تفنگ ها و تسلیحاتی که موجوده من کدوم رو به عنوان یک سلاح واحد و در مقام بلا منازع "اول" دوست دارم خوب من میتونم به سلاح AN-94 یا به صورت کامل (با پسوند و پیشوند و همه چی) "آوتومات نیکونووا وینتووکا مادل دِویات ناتچات دِویانوستو چِتیره" اشاره کنم که در قلب بنده در مقامی حتی بالاتر از خانواده کلاشنیکف قرار گرفته. خوب این مسلسل هجومی میتونه برست های دو تیره رو با سرعت 1800 RPM شلیک کنه که با توجه به مکانیسم فنری و تا شونده ماشینری در داخل قاب سلاح (که باعث شده خشاب سلاح کمی کج و به سمت راست توی سلاح جا بخوره- مثل FAD که از چپ کجه) و سرعت شلیک بالایی که تیر دوم را 0.03 ثانیه پس از اولی شلیک میکنه، باعث میشه که قبل از اینکه لگد و پرش تیر اول حس بشه، تیر دوم لوله سلاح رو به سمت هدف ترک کنه. در واقع برست های دو تیری این سلاح صدای یک شلیک رو دارن و به سختی میشه صدای دو تا شلیک رو توی اون تشخیص داد. ویژگی دیگه این نوع شلیک اینه که حتی اگر این سلاح رو دست یک بچه 7 ساله بدید، میتونه هر دو تیر شلیک شده برست رو به یک نقطه بکوبه. یعنی هر چند اسلحه توی دستش خلی میپره یا شاید پرتش کنه عقب... اما خوب قبل از اعمال لگد تیر اول هر دو تیر شلیک شده و به سمت یک نقطه حرکت میکنند. این برخورد های پین پوینتی (هر چند اسلحه رو شل بگیرید) پیاپی باعث نفوذ بهتر به جلیقه های ضد گلوله و باعث مرگ آوری بی حد و نصاب این اسلحه میشه. گلوله های 5.45 در 39 میلیمتری روسی در چند پاره شدن و پیچ و تاب خوردن توی بدن قربانی معروفن (به خاطر داشتی کمی هوا در بین ژاکت مسی و هسته مرمی) که با تضمین اصابت گلوله دوم به زخم گلوله اول، گلوله دوم از حفره گلوله اول وارد بدن قربانی شده و پس از طی سوراخ 5 سانتی متری (حدودا) گلوله اول با رسیدن به اولین پیچ و تابی که گلوله اول ایجاد کرده، وارد بافت سالم شده و مجددا مسیری حدودا 5 سانتی متری را شکافته، تکه پاره شده و با ایجاد حفرات ریز و دائمی بسیار که بعضا با حفرات زخم گلوله اول میپیوندند، مسیری چند شاخه و گشاد و غیر قابل انسداد را برای خونریزی به بیرون ایجاد میکنند که به گفته خاطرات سربازان روس میزان خونریزی حاصل از برخورد نزدیک برست دو تیره این سلاح در چچنی ها را برابر با میزان خونریزی از یک قربانی سر بریده توصیف کرده اند. (نقل قول: در کمتر از بیست ثانیه صورتش سفید شده بود و خونی که ازش توی بیست ثانیه رفته بود 5 متر اونطرفتر از پلکان چکه میکرد.-برخورد 2 برست دو تیره توی سینه و شکم-).
    ویژگی دیگه این سلاح صدای شلیک کم اونه که چیزی ما بین صدای شلیک یک سلاح معمولی و صدای شلیک یک سلاح با صدا خفه کن هستش. علت این ویژگی رو توی عکس میتونید روی شعله پوش اون که شبیه سوت سگه ببینید. درسته. این شبیه سوت سگ نیست، واقعا یک نوع سوت سگه!!!!! (بازم بگین روسا خلاق نیستن!) اونا با قرار دادن یک سوت سگ سر لوله این سلاح (روی گردی اولش یک سوراخ ریز رو به بالا داره. درست مثل سوت) بیش از شصت درصد فشار گاز و صدایی که قرار ایجاد بکنه رو به کمک این سوت به فرکانس صوتی ای بالاتر از 20 کیلوهرتز تبدیل کرده اند. یعنی باعث نمیشه صدای سلاح "خفه" بشه. بلکه باعث میشه تبدیل به فرکانسی غیر قابل شنیدن برای گوش انسان بشه. این سلاح که نسبتا صدای شلیک ملایم و کمی داره به واسطه همین ویژگی میتونه از فاصله های حتی هزار متری باعث وحشت و گیجی و از کار انداختن سگ های دشمن (و البته خودی) بشه... خوب دوستان گلم... این هم حسن ختام امشب به عنوان خداحافظی قبل از سربازی من.


    [img]http://iranmilitary.persiangig.com/an94-1.jpg[/img]

    مهرداد ح :lol:
    • Upvote 8

  2. [quote][quote]به همین انگلیسیش اکتفا میکنم.... بالاشو بخوانی نوشته گلوبال سکوریتی...USAF Fact sheet


    Specifications (U-2S)

    Data from International Directory,[70] Global Security,[71] USAF Fact Sheet[72]
    General characteristics
    Crew: One
    Length: 63 ft (19.2 m)
    Wingspan: 103 ft (31.4 m)
    Height: 16 ft (4.88 m)
    Wing area: 1,000 ft² (92.9 m²)
    Aspect ratio: 10.6
    Empty weight: 14,300 lb (6,760 kg)
    Max. takeoff weight: 40,000 lb (18,100 kg)
    Powerplant: 1 × General Electric F118-101 turbofan, 19,000 lbf (85 kN)
    Performance
    Maximum speed: 434 knots (500 mph, 805 km/h)
    Cruise speed: 373 knots (429 mph, 690 km/h)
    Range: 5,566 nmi (6,405 mi, 10,300 km)[b]
    Service ceiling: 70,000+ ft (21,300+ m)[/b]
    Flight endurance: 12 hours

    www.globalsecurity.org[/quote]
    پیش از این به ویکی پدیای انگلیسی مراجعه کرده بودم ولی آن را معتبر ندانستم.
    لینک زیر همان لینکی است که ویکی پدیا از [b]GlobalSecurity[/b] قرار داده است. با بررسی آن به اشتباه ویکی پدیای انگلیسی (که در این سایت ارزشمند دیگر تبدیل به عادت شده است) پی می برید.

    http://www.globalsecurity.org/intell/systems/u-2-specs.htm

    گاهی اوقات ویکی پدیای آلمانی بهتر ظاهر می شود و منبع جالب تری به حساب می آید:

    http://de.wikipedia.org/wiki/Lockheed_U-2

    در کل، امروزه عدد 90000 در مقابل نام U-2 (البته مدل های جدید آن) عدد معروفی است و آن را جسته و گریخته در آمارهایی که راجع به رکورد شکنی های هواپیماها منتشر می شود، مشاهده می کنیم.[/quote]

    دیگه به ویکی هم نمیشه اعتماد کرد. ممنون از اطلاعاتت.

  3. [quote]این ابر هواپیما شاهکار جنگ سرد راشا است..هیچ هواپیمایی به گردش هم نمی رسید نه توی سرعت نه توی ارتفاع پرواز..تنها عیبش این بود قدرت مانور خیلی کمی داشت حتی از اف 4 هم کمتر بود..تنها هواپیمایی که میتونه اونو شکار کنه اف 14 با موشک مافوق مدرن فونیکس و اف 15 بود..البته شیرهای ایران توی 8 سال مقاومت به این مهم دست پیدا کردند تا توی تاریخ رکورد را به اسم خودشون ثبت کنند البته این کار خدا بود و بس...اما نمیدونم چرا شوروی این سیمرغ رو داد به عراقیها چطور دلشون اومد اینو بدن به عراقیها؟؟؟ واقعند این انقلاب اسلامی با دنیا چکار کرد که شوروی حاضر شد این برگ برنده اش را به اونها بدهد؟؟؟؟[/quote]

    یکی از کارهای خارق العاده ای که ایرانی ها انجام دادن شکار یک فروند میگ 25 عراقی توسط هواپیمای اف 5 به خلبانی یدالله جوادپور بود. هواپیمایی که تمام منابع انگلیسی زبون نوشتن واقعا نیاز به یک خلبان مافوق حرفه ای داره تا حتی بتونه به یک میگ 25 نزدیک بشه... چه برسه به این که اونو ساقط کنه.

  4. [quote][quote]یو 2 هم که اصلا در قد و قواره های حتی مقایسه با میگ 25 و اس آر 71 نیست..( از نظر ارتفاع )[/quote]
    حداکثر ارتفاع پروازی [b]U-2S[/b] حدود 27400 متر (90000 پا) است. این نمونه ی مدرنیزه شده از [b]U-2[/b] به یک موتور توربوفن [b]F118-GE-101[/b] ساخت جنرال الکتریک مجهز می باشد.[/quote]

    به همین انگلیسیش اکتفا میکنم.... بالاشو بخوانی نوشته گلوبال سکوریتی...USAF Fact sheet


    Specifications (U-2S)

    Data from International Directory,[70] Global Security,[71] USAF Fact Sheet[72]
    General characteristics
    Crew: One
    Length: 63 ft (19.2 m)
    Wingspan: 103 ft (31.4 m)
    Height: 16 ft (4.88 m)
    Wing area: 1,000 ft² (92.9 m²)
    Aspect ratio: 10.6
    Empty weight: 14,300 lb (6,760 kg)
    Max. takeoff weight: 40,000 lb (18,100 kg)
    Powerplant: 1 × General Electric F118-101 turbofan, 19,000 lbf (85 kN)
    Performance
    Maximum speed: 434 knots (500 mph, 805 km/h)
    Cruise speed: 373 knots (429 mph, 690 km/h)
    Range: 5,566 nmi (6,405 mi, 10,300 km)[b]
    Service ceiling: 70,000+ ft (21,300+ m)[/b]
    Flight endurance: 12 hours

    www.globalsecurity.org

  5. [quote]اخوی حجمش خیلی زیاده
    اف ال ویش میکردی
    بتونیم دانلود کنیم[/quote]

    کیفیتش میره هاااا! باشه...


    لینک FLV با حجم 33 مگابایت... کیفیت همچنان خوب مونده. مدیران لطفا این لینک رو هم در پست اول قرار دهند. بنویسید flv سی و سه مگابایتی

    http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://iranmilitary.persiangig.com/mig-25%20earth/MIG25%20EARTHVIEWS%20-%20Remastered%202011-640.flv

  6. [quote]میگ 31 با موتور رمجت؟
    منبعی دارین؟ تا حالا نشنیده بودم
    [/quote]

    منظورم رکورد پرواز به جز هواپیماهای دارای موتور رم جت است... مثل هایپر ایکس و غیره...


    [quote]رکورد ارتفاع پروازی میان هواپیماهای نظامی عملیاتی جهان به MiG-25 تعلق دارد. این رکورد گیری با یک اوج گیری تقریباً عمودی و سپس سقوطی به همین شکل انجام شد و ارتفاع پروازی بیش از 37 کیلومتر به دست آمد. ولی ملاک ارتفاع پروازی، انجام پرواز پیمایشی (Cruise) در آن ارتفاع است. با احتساب این نکته، ارتفاع پروازی MiG-25 به حدود 20 تا 21 کیلومتر محدود می شود. رتبه ی اول را هواپیمای U-2 در اختیار دارد و رهگیر MiG-31 نیز احتمالاً تا ارتفاع 25 کیلومتری می تواند پرواز پیمایشی داشته باشد.[/quote]

    رکورد میان هواپیماهای دارای موتور توربو جت یا توربو فن:

    1- اس آر 71 با 25900 متر ارتفاع پیمایشی یا کروز (85000 فوت)
    2- میگ 25 با 24400 متر ارتفاع پیمایشی یا کروز (کمی بیش از 80000 فوت)
    3- یو 2 با 21300 متر ارتفاع پیمایشی یا کروز (کمی بیش از 70000 فوت)

    رکورد شیرجه در آسمان با 37 کیلومتر ارتفاع برای میکویان میگ 25 ثبت شده است.

    رکورد میان هواپیماهای نظامی عملیاتی جهان (چون اس آر 71 عملیاتی نیست) همچنان متعلق به میگ 25 است.


    دقت کنید رکورد های گفته شده فقط و فقط برای موتورهای توربو جت و توربوفن است. وگرنه هواپیمای X-15 آمریکایی در 22 آگوست 1963 با موتور [b]راکتی[/b] به خلبانی ژوزف آلبرت واکر ارتفاع 107700 متری را در نوردید. یعنی بیش از 353000 فوت!!!!!

    و به غیر از ارتفاع کروز که اس آر 71 تنها برای دقایقی و قبل از اینکه موتورهایش فلیم اوت کنند میتواند از میگ 25 بالاتر رود... میگ 25 هنوز در زمینه ارتفاع پروازی رقیب ندارد.

    در 31 آگوست 1977 الکساندر فدوتوف توانست میگ 25 ام خود را تا ارتفاع 37650 متری یا 123523 فوتی برساند. در ویدیوی اول تاپیک که گذاشتم میگ 25 تا 24 کیلومتر ازتفاع میگیره و به حالت کروز پرواز میکنه.

    یو 2 هم که اصلا در قد و قواره های حتی مقایسه با میگ 25 و اس آر 71 نیست..( از نظر ارتفاع )


    [quote]ببخشید ایران MIG25 داره ؟[/quote]


    بله البته از نظر من اگر بتونن یک پرواز انجام بدن چیزی در حد معجزه میماند!

  7. سلام دوستان... من این فیلم رو از جایی (!) پیدا کردم و کیفیت نسبتا بالایی داره... آهنگ خیلی خیلی قشنگیم روش هست...

    همونطور که میدونین رکورد ارتفاع پرواز هواپیمای میگ 25 هنوز که هنوزه بعد از اس آر 71 مقام دوم را توی دنیا داره حتی از مدل پیشرفته تر خودش یعنی میگ 31 بالاتر میره (به جز نمونه های آزمایشی x با موتور های رم جت)

    خوب من این ویدیوی بسیار زیبا رو از پرواز یک میگ 25 تا ارتفاع 24.4 کیلومتری یعنی بیش از 80000 فوتی را به شما بچه های میلیتاری تقدیم میکنم.

    http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://iranmilitary.persiangig.com/mig-25%20earth/MIG25%20EARTHVIEWS%20-%20Remastered%202011.avi

    حجم 88 مگابایت (به خاطر کیفیت نسبتا بالا)

    واقعا توی اون ارتفاع میشه مرز فضا و جو رو احساس کرد... پایین سفید ... بالا سیاه... (روز)

  8. شهید حساب نمیشن؟؟؟

    حتما 4 و نیم صبح داشته میرفته تا آش ته نگرفته کشکو برسونه دست خانومش؟؟؟؟

    یا شایدم احساس خفقان بهش دست داده گفته یک جل بپرم یک نفسی تو آسمون تازه کنم و برگردم...؟؟؟

    بیخیال...............

  9. وقتی مسئله جنگ غیر کلاسیک از هر نوع و نبرد تکی و شرایط اضطراری میشه... تی 90 خیلی بهتره... آبرامز به درد ستون های زرهی ای میخوره که با فواصل 1 کیلومتر از هم پیش روی میکنن و زمین هم باید صاف باشه! :mrgreen:

  10. حتی روسیه هم طرح هایی از جنگنده نسل 6 که توسط سوخوی طراحی شده ارائه کرده... جنگنده ای با کانارد، 4 بال تاشو (دوتا رو به جلو و دو تا رو به عقب) در عقب و 2 بال عمودی زاویه دار. بال های اون در حالت های مختلف پروازی حالت هایی مثل هر دو بال هر سمت عقب (شبیه دلتا) هر دو بال هر سمت جلو (شبیه سوخو 47) و هر دو بال در جهت خود تا شده (شبیه حرف X) میگیره... و البته اینم بگم فقط یکی از 8 طرح مفهومی ارائه شده هستش

    1.jpg

    2.jpg

    3.jpg

    • Upvote 1

  11. ترجمه دقیق قسمتی از چت من و دوستم که 2 سال توی عراق راننده آبرامز بوده.


    من : توی خیلی از کلیپا دیدم که تانک تی 90 میره و میپره و تو هوا شلیک میکنه.... با سرعت حدود 60 کیلومتر از روی قلوه سنگایی به بزرگی بشکه رد میشه حتی ضربه میخوره و یک ورش 45 درجه میره بالا اما برمیگرده سر مسیرش و ادامه میده یا با سرعت خیلی بالا بسیار وحشیانه روی موانع بالا پایین میپره و رد میشه. اما آبرامز همیشه مثل یک حلزون از روی موانع میخزه و هیچوقت ندیدم بپره... واقعا چرا؟

    دوستم: آبرامز هم میتونه این کارو بکنه.... اما خوب اینکه بعدش بتونه به راهش ادامه بده رو نمیدونم!

    من: منظورت چیه؟

    دوستم: ببین ابرامز 62 تنه! با زره آپشنال وزنش بالاتر هم میره که خدارو شکر یونیت من از اونا داشت... اگر بخواد بپره و فرود میاد احتمال آسیب غلطک های هرز گردش خیلی بالائه. در ضمن زنجیرش هم ممکنه پاره بشه!

    من: خوب تی 90 هم خیلی سنگینه...

    دوستم: آره اما حتی یک تن سبک تر با داشتن شاسی ای با همون قدرت خیلی موثره. اینارا فراموش کن... اگه زیر آبرامز آلیاژ تیتانیوم هم بذاری نمیتونه بپره و توی شرایط جنگی نمیتونه با سرعت بالا از روی موانع بزرگ رد شه

    من: چرا؟

    دوستم: چون که موتورش توربینیه... تازه این ***** ها به عقلشون رسیده حالا دارن تند و تند موتور های توربینی رو با دیزل عوض میکنن.... نمیدونم قدرتش چقدره اما مطمئنا کمتره... به حرفم اعتماد کن پسر اما اون هیکلی که کیسی (اسم تانکشونه حتی تو کل یونیت اون تانک رو به اسم کیسی میشناسن) داره فقط یک موتور توربینی از پسش بر میاد... اما از اون طرف موتور توربینی افتضاحه (SUCKS!) میدونی من تا حالا چند بار وسط نا کجا اباد خاموش کردم مجبور شدیم تا 18 ساعت با کمک یک تیم مکانیک شن از تو موتور کیسی بکشیم بیرون؟ حتی بعضی جاها رو مجبور شدیم با بلوور تمیز کنیم! بعد صاف همون موقع یک باد میاد شن میاره دوباره از اول! دلم واسه ام 60 آموزشیمون تنگ شده!

    من: شن چه ربطی به پرش و مانور داره؟

    دوستم: هیچی من دلم پر بود از موتور توربینی اینارو گفتم... اگه با آبرامز بخوای بپری و یا حرکت ناگهانی و شدیدی روی موانع بلند انجام بدی ممکنه توربین موتورش از محور خارج شه و جام کنه.... یا بدتر... بشکنه یا موتور بترکه! این اتفاق واسه من نیفتاده اما تا حالا 7 تا از بچه ها وقتی محکم رفتن روی یک مانعی توربینشون جام کرده و تانک از کار افتاده! این یعنی حداقل 12 ساعت بلا تکلیفی! 12 ساعت عیت سیبل بودن! (Sitting Duck) فکر اینکه تو شرایط جنگی وسط صخره ها گیر کنم و بخوام مثل یه بانوی محترم دامنمو بگیرم بالا و پاورچین پاورچین از روی صخره ها و قلوه سنگا رد شم دیوونم میکنه! اگه یه تی 90 زیر پام بود میتونستم بزنم دنده 3 و با تمام قدرت از روشون گاز بدم رد شم. آبرامز تانک برتره نبرده... جایی که زمین صاف باشه و شن و ماسه ای هم در کار نباشه!

    من: دلت از آبرامز پره ها!

    دوستم: نه اصلا! عاشقشم! بهت اجازه نمیدم حتی یک کلمه به قدرت و دقت توپش و سیستمای سینکش توهیم کنی! لول!

  12. کاملا موافقم با شما... من خودم هدفم از ایجاد این تاپیک گذاشتن عکس هایی متضاد با عکس هایی بود که اکثرا از نیروهای بعثی ترکیده و کشته شده، آمریکایی ها پخش میکنند. من خودم دوست آمریکایی ای دارم توی عراق که الان یک بچه 2 ساله داره و لحظه شماری میکنه برگرده و من هم براش آرزوی موفقیت دارم.

  13. مگه عملیات Red Wings رو نخوندین؟

    یک آرپیجی شلیک میشه سمت شینوک در حال حرکت.... صاف از قسمت باز پشتیش میره تو کابین و توی هلیکوپتر میخوره به قسمت پارتیشن کاکپیت و شینوک سقوط میکنه. 8 تا navy seals و 8 تا night stalkers کشته میشن.

    این هم حتما یک جور Lucky shot بوده دیگه

  14. جنگ که فقط داشتن یونیت نیست! پشتیبانی، ساخت و خرید اون رو هم شامل میشه. وقتی نسبت های مختلفی را در مقایسه رعایت میکنیم. باید قیمت را هم دخالت بدیم!

    در ازای X دلار چند تا تانک میشه تهیه کرد؟

    در ازای X دلار چه مقدار قدرت هجومی یا دفاعی افزایش پیدا میکنه؟

    در ازای X دلار چند کیلومتر مربع رو میشه زیر پوشش پشتیبانی زرهی برد؟

    و

    و

    و

    و


    ببینید! پول و اقتصاد رکن اصلی جنگیدنه. خوب در تمام این مثال ها کاملا مشخصه که تی 90 بهتر عمل می کنه!

    تانک آبرامز به درد خود آمریکا میخوره که خودش میسازه و جیبش هم ماشاالله ته نداره! در اون شرایط (ته نداشتن جیب و تولید بومی = برای خود آمریکا) آبرامز از تی 90 بهتره!

  15. خوب با توجه به قیمت های اصلاح شده من حرفمو پس میگیرم. اما بازم به تی 90 رای میدم. در مورد تجربه جنگی هم خواهشا مقابله با تجهیزاتی مثل مین و IED دست ساز و RPG7 را برای آبرامز به مانند تجربه جنگی در نظر نگیرین! باید دید آبرامز در برابر پیشرفته ترین تسلیحات ضد تانک چگونه عمل میکنه! اون آبرامزی که توی جنگ اول خلیج فارس مورد اصابت هلفایر گرفت رو که عکسشو دیدین؟

  16. وقتی من میتونم با پول 100 تا آبرامز، 300 تا T90 بخرم خوب معلومه کدوم رو انتخاب مبکنم. رای من T-90 هست. میخوام ببینم 100 تا آبرامز در برابر 300 تا تی 90 حرفی واسه گفتن دارن؟؟؟