Mehrdad-h

Members
  • تعداد محتوا

    108
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

24

2 دنبال کنندگان

درباره Mehrdad-h

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان سوم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. اگر باز هم میخواهید بدونید از میون تموووووووووم این تفنگ ها و تسلیحاتی که موجوده من کدوم رو به عنوان یک سلاح واحد و در مقام بلا منازع "اول" دوست دارم خوب من میتونم به سلاح AN-94 یا به صورت کامل (با پسوند و پیشوند و همه چی) "آوتومات نیکونووا وینتووکا مادل دِویات ناتچات دِویانوستو چِتیره" اشاره کنم که در قلب بنده در مقامی حتی بالاتر از خانواده کلاشنیکف قرار گرفته. خوب این مسلسل هجومی میتونه برست های دو تیره رو با سرعت 1800 RPM شلیک کنه که با توجه به مکانیسم فنری و تا شونده ماشینری در داخل قاب سلاح (که باعث شده خشاب سلاح کمی کج و به سمت راست توی سلاح جا بخوره- مثل FAD که از چپ کجه) و سرعت شلیک بالایی که تیر دوم را 0.03 ثانیه پس از اولی شلیک میکنه، باعث میشه که قبل از اینکه لگد و پرش تیر اول حس بشه، تیر دوم لوله سلاح رو به سمت هدف ترک کنه. در واقع برست های دو تیری این سلاح صدای یک شلیک رو دارن و به سختی میشه صدای دو تا شلیک رو توی اون تشخیص داد. ویژگی دیگه این نوع شلیک اینه که حتی اگر این سلاح رو دست یک بچه 7 ساله بدید، میتونه هر دو تیر شلیک شده برست رو به یک نقطه بکوبه. یعنی هر چند اسلحه توی دستش خلی میپره یا شاید پرتش کنه عقب... اما خوب قبل از اعمال لگد تیر اول هر دو تیر شلیک شده و به سمت یک نقطه حرکت میکنند. این برخورد های پین پوینتی (هر چند اسلحه رو شل بگیرید) پیاپی باعث نفوذ بهتر به جلیقه های ضد گلوله و باعث مرگ آوری بی حد و نصاب این اسلحه میشه. گلوله های 5.45 در 39 میلیمتری روسی در چند پاره شدن و پیچ و تاب خوردن توی بدن قربانی معروفن (به خاطر داشتی کمی هوا در بین ژاکت مسی و هسته مرمی) که با تضمین اصابت گلوله دوم به زخم گلوله اول، گلوله دوم از حفره گلوله اول وارد بدن قربانی شده و پس از طی سوراخ 5 سانتی متری (حدودا) گلوله اول با رسیدن به اولین پیچ و تابی که گلوله اول ایجاد کرده، وارد بافت سالم شده و مجددا مسیری حدودا 5 سانتی متری را شکافته، تکه پاره شده و با ایجاد حفرات ریز و دائمی بسیار که بعضا با حفرات زخم گلوله اول میپیوندند، مسیری چند شاخه و گشاد و غیر قابل انسداد را برای خونریزی به بیرون ایجاد میکنند که به گفته خاطرات سربازان روس میزان خونریزی حاصل از برخورد نزدیک برست دو تیره این سلاح در چچنی ها را برابر با میزان خونریزی از یک قربانی سر بریده توصیف کرده اند. (نقل قول: در کمتر از بیست ثانیه صورتش سفید شده بود و خونی که ازش توی بیست ثانیه رفته بود 5 متر اونطرفتر از پلکان چکه میکرد.-برخورد 2 برست دو تیره توی سینه و شکم-). ویژگی دیگه این سلاح صدای شلیک کم اونه که چیزی ما بین صدای شلیک یک سلاح معمولی و صدای شلیک یک سلاح با صدا خفه کن هستش. علت این ویژگی رو توی عکس میتونید روی شعله پوش اون که شبیه سوت سگه ببینید. درسته. این شبیه سوت سگ نیست، واقعا یک نوع سوت سگه!!!!! (بازم بگین روسا خلاق نیستن!) اونا با قرار دادن یک سوت سگ سر لوله این سلاح (روی گردی اولش یک سوراخ ریز رو به بالا داره. درست مثل سوت) بیش از شصت درصد فشار گاز و صدایی که قرار ایجاد بکنه رو به کمک این سوت به فرکانس صوتی ای بالاتر از 20 کیلوهرتز تبدیل کرده اند. یعنی باعث نمیشه صدای سلاح "خفه" بشه. بلکه باعث میشه تبدیل به فرکانسی غیر قابل شنیدن برای گوش انسان بشه. این سلاح که نسبتا صدای شلیک ملایم و کمی داره به واسطه همین ویژگی میتونه از فاصله های حتی هزار متری باعث وحشت و گیجی و از کار انداختن سگ های دشمن (و البته خودی) بشه... خوب دوستان گلم... این هم حسن ختام امشب به عنوان خداحافظی قبل از سربازی من. [img]http://iranmilitary.persiangig.com/an94-1.jpg[/img] مهرداد ح
  2. Mehrdad-h

    فیلم بسیار زیبا از میگ 25 در اوج

    [quote][quote]به همین انگلیسیش اکتفا میکنم.... بالاشو بخوانی نوشته گلوبال سکوریتی...USAF Fact sheet Specifications (U-2S) Data from International Directory,[70] Global Security,[71] USAF Fact Sheet[72] General characteristics Crew: One Length: 63 ft (19.2 m) Wingspan: 103 ft (31.4 m) Height: 16 ft (4.88 m) Wing area: 1,000 ft² (92.9 m²) Aspect ratio: 10.6 Empty weight: 14,300 lb (6,760 kg) Max. takeoff weight: 40,000 lb (18,100 kg) Powerplant: 1 × General Electric F118-101 turbofan, 19,000 lbf (85 kN) Performance Maximum speed: 434 knots (500 mph, 805 km/h) Cruise speed: 373 knots (429 mph, 690 km/h) Range: 5,566 nmi (6,405 mi, 10,300 km)[b] Service ceiling: 70,000+ ft (21,300+ m)[/b] Flight endurance: 12 hours www.globalsecurity.org[/quote] پیش از این به ویکی پدیای انگلیسی مراجعه کرده بودم ولی آن را معتبر ندانستم. لینک زیر همان لینکی است که ویکی پدیا از [b]GlobalSecurity[/b] قرار داده است. با بررسی آن به اشتباه ویکی پدیای انگلیسی (که در این سایت ارزشمند دیگر تبدیل به عادت شده است) پی می برید. http://www.globalsecurity.org/intell/systems/u-2-specs.htm گاهی اوقات ویکی پدیای آلمانی بهتر ظاهر می شود و منبع جالب تری به حساب می آید: http://de.wikipedia.org/wiki/Lockheed_U-2 در کل، امروزه عدد 90000 در مقابل نام U-2 (البته مدل های جدید آن) عدد معروفی است و آن را جسته و گریخته در آمارهایی که راجع به رکورد شکنی های هواپیماها منتشر می شود، مشاهده می کنیم.[/quote] دیگه به ویکی هم نمیشه اعتماد کرد. ممنون از اطلاعاتت.
  3. Mehrdad-h

    فیلم بسیار زیبا از میگ 25 در اوج

    [quote]این ابر هواپیما شاهکار جنگ سرد راشا است..هیچ هواپیمایی به گردش هم نمی رسید نه توی سرعت نه توی ارتفاع پرواز..تنها عیبش این بود قدرت مانور خیلی کمی داشت حتی از اف 4 هم کمتر بود..تنها هواپیمایی که میتونه اونو شکار کنه اف 14 با موشک مافوق مدرن فونیکس و اف 15 بود..البته شیرهای ایران توی 8 سال مقاومت به این مهم دست پیدا کردند تا توی تاریخ رکورد را به اسم خودشون ثبت کنند البته این کار خدا بود و بس...اما نمیدونم چرا شوروی این سیمرغ رو داد به عراقیها چطور دلشون اومد اینو بدن به عراقیها؟؟؟ واقعند این انقلاب اسلامی با دنیا چکار کرد که شوروی حاضر شد این برگ برنده اش را به اونها بدهد؟؟؟؟[/quote] یکی از کارهای خارق العاده ای که ایرانی ها انجام دادن شکار یک فروند میگ 25 عراقی توسط هواپیمای اف 5 به خلبانی یدالله جوادپور بود. هواپیمایی که تمام منابع انگلیسی زبون نوشتن واقعا نیاز به یک خلبان مافوق حرفه ای داره تا حتی بتونه به یک میگ 25 نزدیک بشه... چه برسه به این که اونو ساقط کنه.
  4. Mehrdad-h

    فیلم بسیار زیبا از میگ 25 در اوج

    [quote][quote]یو 2 هم که اصلا در قد و قواره های حتی مقایسه با میگ 25 و اس آر 71 نیست..( از نظر ارتفاع )[/quote] حداکثر ارتفاع پروازی [b]U-2S[/b] حدود 27400 متر (90000 پا) است. این نمونه ی مدرنیزه شده از [b]U-2[/b] به یک موتور توربوفن [b]F118-GE-101[/b] ساخت جنرال الکتریک مجهز می باشد.[/quote] به همین انگلیسیش اکتفا میکنم.... بالاشو بخوانی نوشته گلوبال سکوریتی...USAF Fact sheet Specifications (U-2S) Data from International Directory,[70] Global Security,[71] USAF Fact Sheet[72] General characteristics Crew: One Length: 63 ft (19.2 m) Wingspan: 103 ft (31.4 m) Height: 16 ft (4.88 m) Wing area: 1,000 ft² (92.9 m²) Aspect ratio: 10.6 Empty weight: 14,300 lb (6,760 kg) Max. takeoff weight: 40,000 lb (18,100 kg) Powerplant: 1 × General Electric F118-101 turbofan, 19,000 lbf (85 kN) Performance Maximum speed: 434 knots (500 mph, 805 km/h) Cruise speed: 373 knots (429 mph, 690 km/h) Range: 5,566 nmi (6,405 mi, 10,300 km)[b] Service ceiling: 70,000+ ft (21,300+ m)[/b] Flight endurance: 12 hours www.globalsecurity.org
  5. Mehrdad-h

    فیلم بسیار زیبا از میگ 25 در اوج

    [quote]اخوی حجمش خیلی زیاده اف ال ویش میکردی بتونیم دانلود کنیم[/quote] کیفیتش میره هاااا! باشه... لینک FLV با حجم 33 مگابایت... کیفیت همچنان خوب مونده. مدیران لطفا این لینک رو هم در پست اول قرار دهند. بنویسید flv سی و سه مگابایتی http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://iranmilitary.persiangig.com/mig-25%20earth/MIG25%20EARTHVIEWS%20-%20Remastered%202011-640.flv
  6. Mehrdad-h

    فیلم بسیار زیبا از میگ 25 در اوج

    [quote]میگ 31 با موتور رمجت؟ منبعی دارین؟ تا حالا نشنیده بودم [/quote] منظورم رکورد پرواز به جز هواپیماهای دارای موتور رم جت است... مثل هایپر ایکس و غیره... [quote]رکورد ارتفاع پروازی میان هواپیماهای نظامی عملیاتی جهان به MiG-25 تعلق دارد. این رکورد گیری با یک اوج گیری تقریباً عمودی و سپس سقوطی به همین شکل انجام شد و ارتفاع پروازی بیش از 37 کیلومتر به دست آمد. ولی ملاک ارتفاع پروازی، انجام پرواز پیمایشی (Cruise) در آن ارتفاع است. با احتساب این نکته، ارتفاع پروازی MiG-25 به حدود 20 تا 21 کیلومتر محدود می شود. رتبه ی اول را هواپیمای U-2 در اختیار دارد و رهگیر MiG-31 نیز احتمالاً تا ارتفاع 25 کیلومتری می تواند پرواز پیمایشی داشته باشد.[/quote] رکورد میان هواپیماهای دارای موتور توربو جت یا توربو فن: 1- اس آر 71 با 25900 متر ارتفاع پیمایشی یا کروز (85000 فوت) 2- میگ 25 با 24400 متر ارتفاع پیمایشی یا کروز (کمی بیش از 80000 فوت) 3- یو 2 با 21300 متر ارتفاع پیمایشی یا کروز (کمی بیش از 70000 فوت) رکورد شیرجه در آسمان با 37 کیلومتر ارتفاع برای میکویان میگ 25 ثبت شده است. رکورد میان هواپیماهای نظامی عملیاتی جهان (چون اس آر 71 عملیاتی نیست) همچنان متعلق به میگ 25 است. دقت کنید رکورد های گفته شده فقط و فقط برای موتورهای توربو جت و توربوفن است. وگرنه هواپیمای X-15 آمریکایی در 22 آگوست 1963 با موتور [b]راکتی[/b] به خلبانی ژوزف آلبرت واکر ارتفاع 107700 متری را در نوردید. یعنی بیش از 353000 فوت!!!!! و به غیر از ارتفاع کروز که اس آر 71 تنها برای دقایقی و قبل از اینکه موتورهایش فلیم اوت کنند میتواند از میگ 25 بالاتر رود... میگ 25 هنوز در زمینه ارتفاع پروازی رقیب ندارد. در 31 آگوست 1977 الکساندر فدوتوف توانست میگ 25 ام خود را تا ارتفاع 37650 متری یا 123523 فوتی برساند. در ویدیوی اول تاپیک که گذاشتم میگ 25 تا 24 کیلومتر ازتفاع میگیره و به حالت کروز پرواز میکنه. یو 2 هم که اصلا در قد و قواره های حتی مقایسه با میگ 25 و اس آر 71 نیست..( از نظر ارتفاع ) [quote]ببخشید ایران MIG25 داره ؟[/quote] بله البته از نظر من اگر بتونن یک پرواز انجام بدن چیزی در حد معجزه میماند!
  7. Mehrdad-h

    فیلم بسیار زیبا از میگ 25 در اوج

    در ضمن اگر تکراریه به بزرگواری ببخشید
  8. سلام دوستان... من این فیلم رو از جایی (!) پیدا کردم و کیفیت نسبتا بالایی داره... آهنگ خیلی خیلی قشنگیم روش هست... همونطور که میدونین رکورد ارتفاع پرواز هواپیمای میگ 25 هنوز که هنوزه بعد از اس آر 71 مقام دوم را توی دنیا داره حتی از مدل پیشرفته تر خودش یعنی میگ 31 بالاتر میره (به جز نمونه های آزمایشی x با موتور های رم جت) خوب من این ویدیوی بسیار زیبا رو از پرواز یک میگ 25 تا ارتفاع 24.4 کیلومتری یعنی بیش از 80000 فوتی را به شما بچه های میلیتاری تقدیم میکنم. http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://iranmilitary.persiangig.com/mig-25%20earth/MIG25%20EARTHVIEWS%20-%20Remastered%202011.avi حجم 88 مگابایت (به خاطر کیفیت نسبتا بالا) واقعا توی اون ارتفاع میشه مرز فضا و جو رو احساس کرد... پایین سفید ... بالا سیاه... (روز)
  9. دوستان ذوالفقار 4 چیزیه که من فقط اسمشو جدیدا چند جا شنیدم.... اگر شایعست منو ببخشین و اگر واقعا قراره بیاد یا خبری ازش هست و کسی میدونه لطفا قرار بده.
  10. شهید حساب نمیشن؟؟؟ حتما 4 و نیم صبح داشته میرفته تا آش ته نگرفته کشکو برسونه دست خانومش؟؟؟؟ یا شایدم احساس خفقان بهش دست داده گفته یک جل بپرم یک نفسی تو آسمون تازه کنم و برگردم...؟؟؟ بیخیال...............
  11. البته من منظورم رادارش و سیستمای الکترونیکش بود. و منظورم پیشرفته تر از تونگوسکا بود. نه تونگوسکا ام 1
  12. این که یک کپی از تونگوسکای روسی یه! اما خوب با توجه به چیزی که خوندم از اون خیلی پیشرفته تره... تونگوسکا خیلی قدیمی تره
  13. وقتی مسئله جنگ غیر کلاسیک از هر نوع و نبرد تکی و شرایط اضطراری میشه... تی 90 خیلی بهتره... آبرامز به درد ستون های زرهی ای میخوره که با فواصل 1 کیلومتر از هم پیش روی میکنن و زمین هم باید صاف باشه!
  14. میدونم... منم خوشحالم که فرصت شد بیام... اما علی جون خیلیییییی درگیر زندگی و مشکلاتشم.... نمیدونم ازدواج کنم باید چه کنم!؟
  15. مسلما همه کشورهای مطرح تو صنایع هوافضا حرفی برای گفتن خواهند داشت. من حتی انتظار دارم چین هم چند طرح از جنگنده نسل 6 برای خودش بسازه و اون ها رو بررسی کنه.