wilhelm

Members
  • تعداد محتوا

    227
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های wilhelm

  1. مسلسل‌های دستی کوچک که قابلیت تحرک بالایی را برای نفرات حمل‌کننده به ارمغان می‌آورند از جمله سلاح‌های مهم و حیاتی برای نیروهای کاماندویی و ویژه می‌باشند. اخیرا نیروهای مسلح کشورمان و نیروهای ویژه حزب‌الله لبنان اقدام به استفاده از نوع جدیدی از این نوع آتشبارهای کوچک دستی نموده‌اند. به گزارش ایسنا، مسلسل‌های کوچک، عموما با کالیبر 9 میلیمتری و با یک دسته که خشاب مسلسل را نیز درون خود جا داده است از جمله سلاح‌های مهم و مورد استفاده نیروهای ویژه هستند. این مسلسل‌ها به دلیل سبکی و کوچکی قابلیت تحرکم و مانور بالایی را برای نیروهای ویژه فراهم می‌سازند، این مسلسل‌ها به راحتی به صداخفه‌کن مجهز می‌شوند و قابلیت انجام عملیات ویژه مخفیانه مانند نفوذ به قرارگاه‌ها و پادگان‌های دشمن و یا عبور بی‌سروصدا از ایست‌های بازرسی را فراهم می‌آورند. در دوران حکومت شاهنشاهی با توجه به ارتباط دوستانه رژیم شاه با رژیم صهیونیستی مسلسل‌های اسرائیلی یوزی برای استفاده نیروهای تکاور دریایی ارتش خریداری گردید. مسلسل یوزی در دست رزمندگان ایرانی و در طول سال‌های جنگ خوش درخشید و بارها در عملیات‌های متحورانه نفوذ به خاک عراق که جهت انهدام سایت‌های راداری یا آسیب زدن به خطوط نفتی انجام می‌شد، تکاوران تیپ 65 و 55 نیروی مخصوص ارتش و یا تکاوران دریایی را همراهی نمود. پس از جنگ و در سال‌های اخیر فرماندهی نیروهای ویژه ارتش با مطالعه جنگ افزارهای به روز جهان یک جایگزین توانمند برای یوزی قدیمی و بعضا پر اشکال انتخاب کرد. بنا بر شواهد موجود مسلسل جدید نیروهای ایرانی مسلسل مدل Z-84 می‌باشد که مصدر طراحی آن به صنایع اسلحه‌سازی اسپانیا بر می‌گردد. Z-84 ازجمله مسلسل‌های دستی کوچک معروف جهان می‌باشد که علی رغم کارایی بالا به دلیل مسائل سیاسی هرگز در اسپانیا به تولید انبوه نرسید. صنایع دفاع کشورمان با بدست آورد نمونه‌هایی از این سلاح اقدام به بهینه‌سازی و تولید انبوه آن نموده‌اند و این سلاح به کرات در دست نیروهای ویژه ایرانی مشاهده گردیده است. از جمله ویژگی های Z-84 می توان به نواخت بالای تیر آن و همچنین مقاومت بالای آن در برابر فرو رفتن در آب اشاره نمود که این مسلسل کالیبر9 را به یک گزینه ایده‌آل برای نیروهای ویژه دریایی تبدیل می‌کند. از جمله ماموریت‌های نیروهای ویژه دریایی می‌توان نزدیک شدن به ناوهای جنگی دشمن با استفاده از زیردریایی‌های کوچک و سپس حمله به کشتی و از بین بردن خدمه آن اشاره نمود که در چنین ماموریتی Z-84 یک سلاح ارزشمند برای کماندوهای ایرانی خواهد بود. [url="http://www.tabnak.ir/fa/news/302214/%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C"]http://www.tabnak.ir/fa/news/302214/%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C[/url]
  2. wilhelm

    بدون سرنشین تارانیس (BAE Systems Taranis)

    آنها رونمایی دارند   ، ما هم رونمایی داریم....................................  
  3. [quote name='SoheilEsy' timestamp='1381077330' post='343270'] حداقل تا سال 95 از سپهر خبری نیست ! سیمرغ هم یه مشکل اساسی داشت که حل شده ولی چند ماه طول میکشه که برای پرتاب آماده بشه ! برای من عجیبه ! ما به کره ای ها کمک کردیم تا اونها 3 رو پرتاب کنن ... ولی خودمون تو سیمرغ موندیم ! برای من قابل درک نیست ! چرا سیستم هایی که قبلا درست کار می کردن یهو تصمیم گرفتن درست کار نکن !؟ و مجبور میشیم دوباره از اول طراحی کنیم و بسازیم !!! فکر کنم قبلا ماهواره بر رو با آیت الکرسی پرتاب میکردن ... الان یادشون میره که ... [/quote] دلیلش احتمالا شهادت تعداد زیادی از متخصصین موشکی ما در انفجار بیدگنه(انفجار منجر به شهادت شهید تهرانی مقدم) و احتمالا برخی خرابکاری در قطعات وارداتی توسط برادران صهیونیست است.
  4. [color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]یک کلیپ دردناک از شهدای مدافعان حرم در آپارات دیدم،حالم را وحشتناک خراب کرد.پیکر پاک شهدا افتاده دست تکفیریهای کثیف...........[/right][/font][/color] [url="http://www.aparat.com/v/m8Ww9"]http://www.aparat.com/v/m8Ww9[/url][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right] [/right][/font][/color]
  5. [quote name='SoheilEsy' timestamp='1380898873' post='343092'] مگه یاور در این مورد حرفی زده ؟ [/quote] نه ،منظورم گفتگوت با یاور در ایران میلیتاری فروم بود.
  6. ژیموسی جان خناصر آزاد شد؟
  7. بالاخره خناصر آزاد شد یا نه؟؟
  8. wilhelm

    تک تیراندازی در طول تاریخ

    دوست عزیز و گرامی ارنستو رومل عزیز،از دو جهت از شما سپاسگزارم.اول بابت نوشتن این مقاله بسیار جامع و پربار در مورد اسنایپر ها که مشخصه زحمات زیادی جهت تهیه آن متقبل شده اید.برای من بسیار آموزنده بود. اما تشکر دوم و سپاس بی اندازه بابت معرفی که از شهدای گرانقدر ما در انتهای هر بخش مقاله انجام داده اید.بسیاری از این شهدا از جمله شهید قجه ای بسیار مظلوم و ناشناخته هستند.من خودم بالشخصه ارادت بی اندازه ای به شهید متوسلیان،شهید قجه ای و شهید محمود شهبازی و البته سایر شهدای عزیزداشته و دارم.باز هم ممنونم بایت این زحمات شما.اجرتان با امام حسین.
  9. دوست عزیز یک سرچ در اینترنت بکن تا اقدامات قهرمانانه این مجاهدین راه خدا را ببینی. تا دلت بخواد فیلم هست از صحنه هایی که مجاهدین قهرمان دارند سر یک اسیر دست بسته را با اشکال مختلف می برند.اسیر دست بسته را آتش می زنند.بچه را دار می زنند.مردم غیر نظامی را تیرباران می کنند. و البته همه هم با نوای تکبیر(که به کمرشان بزنه) و در راه رضای حق(که البته همان شیطان رجیمه).از کی دفاع می کنی؟؟؟اگر دین ندارین لااقل آزاده باشید
  10. سهیل جان اون پهپاد استراتژیکی که سردار اسلامی خبر رونماییش را داده بود همین شاهد 129 هست یا پهپاد شبیه سازی شده آر کیو؟
  11. سهیل زیر پستت چی نوشته بودی که پاکش کردی؟؟ راستشو بگو...
  12. اوضاع حلب خرابه سیموسی جان؟؟
  13. داداش این تاپیک مربوط به سال 2008 میلادیه عکس های رژه امسال هنوز آپ نشده
  14. [quote name='rasoolmr' timestamp='1379630152' post='339740'] اگر فکر کنیم مفاخر کشور تصادفی تصادف میکنن سادهئ انگاری هست . اشکال از خود ماست که در حفاظت از ذخایر کشورمون کوتاهی و سهل انگاری ابلهانه میکنیم شاید چندمین بار هست که میشنوم از امرای ارتش در تصادف ساختگی به خیل شهدا پیوستن نمیدونم کی میخواد درس عبرت بشه و جلوی تکرار این وقایع که با کمترین تدبیر قابل پیشگیری هست گرفته بشه [/quote] یعنی می فرمایید ایشون ترور شدند؟؟
  15. [quote name='Ximosi' timestamp='1379574852' post='339565'] این شهدای کتائب سیدالشهدا همشون تو غوطه شهید شدن ..تو غوطه بیش از 50 هزار تا تروریست با انواع واقسام تجهیزات محاصره هستن... [/quote] 50 هزار تروریست فقط در غوطه؟؟؟؟ آقا اشتباه نمی کنی؟ بنا بر آمار کل تروریست هایی که در سوریه می جنگند 100 هزارتاست.اونوقت چطوری نصفشون در غوطه محاصره اند؟؟؟؟
  16. باید خون گریه کرد.تکخال برتر کشور که در آسمان میراژها را به زیر می کشیده باید در جاده رودهن بوسیله یک خاور با راننده احتمالا معتاد از بین بره.واقعا باید خون گریه کرد برای این همه مفاخر و استعدادهایی که سالانه در جاده های مرگ ایران از بین می روند...
  17. آقا چرا تعداد این شهدا اینقدر زیاده؟؟؟؟ مگه اینا مدافع نیستند؟مگه داخل سنگری چیزی نیستند؟اون هم در زینبیه که داخل دمشقه یعنی باید از مناطق دیگر مثل حلب که پر از وهابیه امن تر باشه.پس چرا اینقدر تعداد شهدا بالاست؟؟؟؟؟
  18. الهم صل علی محمد و آل محمد
  19. [quote name='hossein9' timestamp='1379362780' post='339104'] خدا لعنت کنه این حروم زاده ها رو و محشورشون کنه با خلفای غاصبین. فیلم خلبان هلیکوپتر واقعا مشمئز کننده بود. همین قدر بگم که سرشو از تنش جدا کردن... [/quote] می شه منبع فیلم را اعلام بفرمایید؟
  20. اینها حیوان هم نیستند.... نمی دونم اینا را چی میشه خطاب کرد