nasirirani

پرواز آزمايشي Falcon HTV-2 باسرعت 20 ماخ با شكست مواجه شد/ علت شكست، پارگي بدنه اعلام شد

Recommended Posts

تهران – هواپيماي بدون سرنشين جديد كه مي تواند با سرعت خيره كننده 20 ماخ حركت كند، نخستين پرواز آزمايشي خود را روز چهارشنبه از يك پايگاه هوايي در كاليفرنيا آغاز خواهد كرد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/30514774-1517645.jpg[/img]

به گزارش ايرنا، شبكه هاي تلويزيوني آمريكا روز چهارشنبه اعلام كردند كه هواپيماي فالكن HTV-2، به شكل يك پيكان طراحي شده، از سكوي ويژه اي پرتاب خواهد شد و پس از جداشدن از راكت پرتاب كننده خود، به سرعت 20 هزار كيلومتر در ساعت دست خواهد يافت.
در آوريل (فروردين) 2010 نيز نمونه ديگري از همين هواپيما به مدت 9 دقيقه پرواز آزمايشي انجام داده بود و توانسته بود سرعت بالاي 17 ماخ را به مدت 130 ثانيه حفظ كند.
سرگرد كريس شولتز، يكي از عوامل طراحي و ساخت اين هواپيما به خبرنگاران گفت دليل انجام پرواز آزمايشي امروز اين است كه بتوانيم فرضيه هايمان را كه روز كاغذ درست به نظر مي رسند، در عمل تاييد كنيم.
روي هواپيماي جديد، به روز رساني هايي صورت گرفته از جمله، مركز ثقل هواپيماي جديد تنظيم شده، زاويه تك كاهش يافته و از يك سامانه واكنش همراه، براي حفظ پايداري پرواز در هنگام عمليات استفاده شده است.
قرار است فالكن HTV-2، امروز ( چهارشنبه ) پس از پرتاب از پايگاه هوايي وندربرگ، مسافت 6 هزار و پانصد كيلومتر را بپيمايد.


http://irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30514774

-----------

[color=orange]عنوان به روز شد
mahdavi3d[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فکر کنم از روی B-52 H ‎‏ پرتاب میشه .[/quote]
نه! با استفاده از موشك مينوتاور-4 پرتاب مي شود.

[b]مينوتاور-4[/b]
http://www.b14643.de/Spacerockets_2/United_States_2/PK-Minotaur/Gallery/PKSLV1big.jpg
http://www.b14643.de/Spacerockets_2/United_States_2/PK-Minotaur/Description/Frame.htm

[b]پروفايل پروازي HTV-2[/b]
http://www.darpa.mil/Flight%20Overview%20slide--UPDATED%20as%20of%2029%20Jul%2011.html
http://www.darpa.mil/Our_Work/TTO/Programs/Falcon_HTV-2.aspx

[b]مسير پروازي آزمايش قبلي (2010)[/b]
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4c/FalconHTV2FlightPath.jpg/800px-FalconHTV2FlightPath.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/DARPA_Falcon_Project

[b]HTV-2[/b]
http://www.darpa.mil/assets/0/75/108/122/123/157/bb16f5b8-0771-4c61-aa15-1777f0983ebf.jpg
http://www.darpa.mil/assets/0/75/108/122/123/157/1aba2491-14fa-4a54-b25a-00a672d6cb90.jpg


به نظر مي رسد كه پرتابش به دليل نامساعد بودن شرايط جوي، 1 روز تاخير داشته (شايد هم دارد)
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread738990/pg1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دارپا حدود 3 ساعت پيش (7:45 صبح به وقت محلي و 7:15 دقيقه شب به وقت تهران)، HTV-2 را از پايگاه هوايي وندنبرگ كاليفرنيا پرتاب كرد.
[align=left]
[color=darkred][b]DARPA Launches Falcon HTV-2 Glider, the World's Fastest Plane[/b][/color]
Aug 11 2011

[color=blue]At 7:45 a.m. PDT, an unmanned glider was launched from Vandenberg Air Force Base in California aboard a Minotaur 4 rocket. Overseen by DARPA, the Defense Advanced Research Projects Agency, the glider, named HTV-4, is expected to reach suborbital space before reentering Earth's atmosphere at Mach 20 with the help of rocket thrusters to stay on course. If the hypersonic glider is able to reach Mach 20, or about 13,000 mph, it will become the fastest plane ever. At that speed, the HTV-2 could travel from New York City to Los Angeles in about 12 minutes.[/color]

Part of a program named the Prompt Global Strike, the HTV-2 is just one piece in DARPA's work to develop an advanced weapons system capable of reaching any point in the world in less than an hour.

"Assumptions about Mach 20 hypersonic flight were made from physics-based computational models and simulations, wind tunnel testing, and data collected from HTV-2's first test flight -- the first real data available in this flight regime at Mach 20," said Air Force Major Chris Schultz in a statement. "It's time to conduct another flight test to validate our assumptions and gain further insight into extremely high Mach regimes that we cannot fully replicate on the ground."

During that first flight, the glider overheated and crashed after just nine minutes. As engineers attempt to go from theory to practice, this is just one of the technical problems that must be overcome. At Mach 20, the HTV-2 needs to be able to withstand temperatures of nearly 2,000 Celsius, which is hotter than the melting point of steel.
[/align]
http://www.theatlantic.com/technology/archive/2011/08/darpa-launches-falcon-htv-2-glider-the-worlds-fastest-plane/243467/

[color=violet][size=9][i]ببخشيد كه پست پشت سر هم دادم، تاپيك بالا بيايد.[/i][/size][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
ببخشید یه سوال دارم : این پهباد هستش یا خلبان هم داره ؟
فکر نمی کنم خلبان بتونه رسیدن به همچین سرعتی رو تحمل بکنه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]به نظر مي رسد كه پروژه (مثل سال 2010) با شكست مواجه شده باشد.
اين طور كه از خبرها بر مي آيد، دارپا در مرحله گلايد پرنده، ارتباطش را با آن از دست داده است.[/b]



[align=left][color=brown][b]Second Flop: DARPA Loses Contact With HTV-2[/b][/color]
[color=blue]There were high expectations for DARPA's latest HTV-2 test flight, but the project seemingly has failed yet again[/color]
DARPA understood its latest test flight of the new hypersonic vehicle would cause an immense amount of pressure and stress on the actual HTV-2. As such, there was still a large amount of disappointment when it was discovered DARPA lost contact with the HTV-2 vehicle this morning.
The Hypersonic Technology Vehicle-2 successfully launched atop a Minotaur 4 rocket at 7:45 AM PST from Vandenberg Air Force Base. Active vehicle testing is necessary because it provides better information than ground-based testing that simply cannot mimic actual tests.
[b]The test flight was going as planned until the HTV-2 was supposed to enter glide phase, and that's when ground range technologies lost contact with the aircraft.[/b] Ideally, the HTV-2 will one day be able to enter suborbital space, re-enter Earth's atmosphere, and then glide while collecting data at fast speeds.
DARPA tweeted the following message: "Downrange assets did not reacquire tracking or telemetry. #HTV2 has an autonomous flight termination capability."
DARPA plans to try and release as much information as possible, but wants to ensure it's accurate and an investigation already is underway.
Researchers one day want the aircraft to hit an impressive Mach 20 traveling from Los Angeles to New York in a mere 12 minutes.
There was a significant amount of skepticism related to the DARPA effort, even though the amount of time in the air may have helped them collect more data. However, the vehicle is designed to soar through the upper atmosphere before it splashed into the ocean about 4,000 miles from Vandenberg AFB.
DARPA previously launched an HTV-2 aircraft in April 2010 for a test flight, but it took just nine minutes before it was intentionally crashed because of significant technical failure. However, the test reportedly reached speeds up to Mach 22 and communication/GPS was active despite the extremely fast 3.6 miles per second speed.[/align]
http://www.dailytech.com/Second+Flop+DARPA+Loses+Contact+With+HTV2/article22428.htm

[align=left]
[color=brown][b]DARPA’s Falcon HTV-2, fastest plane ever, goes missing after test launch[/b] [/color]
[color=blue]About three hours ago the federal government’s Defense Advanced Research Projects Agency, DARPA, launched the fastest plane ever into the sky. The Falcon Hypersonic Technology Vehicle 2 is still in research and development, but had its second test run today. And how fast was the plane flying in its test run? The Falcon HTV-2 is supposed to fly through the atmosphere at 13,000 mph. That’s 20 times faster than the speed of sound, and fast enough to fly from New York to Los Angeles in 12 minutes.[/color]
From that we know all was going well until the craft entered its glide phase and lost communication with DARPA’s monitoring stations. DARPA’s Twitter feed tell us that the HTV-2 launched around 8 am PT from Vandenberg Air Force Base in California and was successfully boosted into the Earth’s atmosphere at near orbital speeds by the Minotaur IV Lite launch vehicle. The HTV-2 then separated from the rocket and used its Reaction Control System to orient itself for reentry. After entering a reentry phase, the craft entered a pull-up phase to control the speed and altitude of the glide.
Once in the glide phase, the HTV-2 was supposed to perform maneuvers to test the aircraft’s aerodynamic performance. The last phase was to be its Terminal Phase, which has the aircraft roll and dive into the ocean to end the flight.
DARPA said in a Twitter post that it lost telemetry with the unmanned aircraft after the Glide Phase about two hours ago. The latest Tweet from DARPA says that “downrange assets did not reacquire tracking or telemetry.” DARPA tweeted that the HTV-2 has an autonomous flight termination capability and it would update us with more info.
On the Falcon HTV-2’s first flight, DARPA also lost contact with the vehicle nine minutes into the flight before completing its controlled landing in the ocean. The first flight proved it could travel 3.6 miles per second and still maintain GPS signals.
The intent of the second flight was to perform more tests while the plane is in flight to increase DARPA’s technical understanding of the hypersonic flight regime. The testing is something that can’t fully be replicated on the ground and must be tested in the air to validate the assumptions of DARPA’s aerospace engineers.
Monitoring stations along the craft’s flight path over the Pacific Ocean could not find the HTV-2, which means the craft is still MIA. We will keep you updated when we hear the latest news from DARPA about the status of the HTV-2.[/align]
http://www.geek.com/articles/geek-cetera/darpas-mach-20-htv-2-craft-fastest-plane-ever-goes-missing-after-test-launch-20110811/

-------------------

[quote]فکر نمی کنم خلبان بتونه رسیدن به همچین سرعتی رو تحمل بکنه ![/quote]آن چيزي كه روي بدن (و ايضا هر چيز ديگر) تاثير گذار است، شتاب است و نه سرعت!
شتاب يعني تغييرات سرعت.
سرعت هر چه قدر زياد يا كم باشد، در صورتي كه تغييراتي نداشته باشد، خلبان چيزي احساس نخواهد كرد. و البته اين پرنده بدون سرنشين است.

[quote]خوب با این سرعت حرکت میکنه چیزی هم میتونه ثبت کنه؟[/quote]ماهواره ها با سرعت بيشتري (كمي بيشتر) حركت مي كنند و به خوبي موارد مورد نياز را ثبت مي كنند. :? بنابراين مشكلي در اين رابطه وجود نخواهد داشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][b]
[quote]خوب با این سرعت حرکت میکنه چیزی هم میتونه ثبت کنه؟[/quote]ماهواره ها با سرعت بيشتري (كمي بيشتر) حركت مي كنند و به خوبي موارد مورد نياز را ثبت مي كنند. :? بنابراين مشكلي در اين رابطه وجود نخواهد داشت.[/quote]

سلام
مشکلش اینه که ماهواره ها تو خلا حرکت می کنند و این تو جو زمین ...
اصولا برای چی می خوان بسازنش !؟
شاید در نقش موشک اتمی جدید !؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]مشکلش اینه که ماهواره ها تو خلا حرکت می کنند و این تو جو زمین ...
اصولا برای چی می خوان بسازنش !؟
شاید در نقش موشک اتمی جدید !؟[/quote]
چون ارتفاع پروازيش بالا هست مشكلي در رسيدن به سرعت هاي بالا نداره .
توي جو زمين هم سرعت نميگيره بلكه با استفاده از شناب بالايي كه در مدار بدست مياره وارد جو ميشه ..
با موشك مينوتاور يا همون پيسكيپر (صلح بان) به فضا پرتاب ميشه .

--

در ضمن يكي از عمده ترين دلايل ساختن اين مدار پيما ايران و چين هست اسنادش هم موجوده !! ...

طبقحساب خودشون تا چند سال ديگه با ورود جنگنده هاي نسل پنج و اقدامات الكترونيك هم اكنون موجود هستند امكان درگيري دوربرد در عمق رو با استفاده از بي 2 هاشون از دست ميدن ! خصوصا اينكه براي اينكار فقط بي 2 رو هم دارن ..
خصوصا اينكه مجبور باشن منطقه خاور ميانه و شرق آسيا رو ترك كنند يا نتونند از كشورهايي كه توش پايگاه دارند حمله كنند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

بد نیست ها ، ایران و چین همین الکی الکی اونها رو وارد یه پروسه ی جنگ تسلیحاتی کردن ( از این ور هم ما فقط داریم مایحتاج تسلیحاتیمون رو اونم در حد کشورهای همسایه به دست میاریم )

بعدش هم اینها مفت می گن ، می خوان روسیه رو هم زیر نظر داشته باشن ...

همون موشک بسازن بهتر نیست !؟

اینجوری مثل اینه که دارن لقمه رو دور سرشون تاب می دن ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این فناوری رو آمریکائیها از آلمان نازی به غنیمت گرفتند.

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=667

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مثل اينکه آزمايش با شکست مواجه شد و هواپيما رو گم کردند !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برای رسیدن به این سرعت ها پیشرانه های سوختی مناسب نیستند و به قول دوستمون چرخاندن لقمه دور دهان است درست مثل اینکه برای افزودن به قدرت و سرعت یک موتور اتومبیل تعداد سیلندرها رو به طور سرسام اوری افزایش بدیم 4-6-8-12-16 ...!!! ولی این روش بهینه نیست

به شخصه تصور می کنم سرعت های 2-4 ماخ سقف بهینه تکنولوژی موتورهای جت است و برای رسیدن به سرعت های بالاتر بایستی منتظر اختراع پیشرانه های جدیدتر با مکانیزم متفاوت باشیم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين ازمايش ديروز انجام شد و شكست خورد چند دقيقه بعد از پرواز ارتباط اين وسيله با مركز كنترل قطع و سقوطش تاييد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.