Recommended Posts

[b]اطلاعات جدید از دستگیری و آزادی دیپلمات ایرانی[/b]

واحد مرکزي خبر: هنگامیکه وارد آپارتمان کوچک حشمت الله عطارزاده می شوم به سختی میتوانم او را از جمع حاضران تشخیص دهم ، عطار زاده از عکس منتشر شده اش بسیار پیرتر و شکسته تر است.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس میهمان او هستند و من از فاصله چندمتری به زحمت میتوانم صدای حشمت الله عطار زاده را بشنوم ، او بسیار آرام سخن می گوید به گونه ای که احساس میکنی ضعف جسمانی او را آزار میدهد ، همسر عطار زاده جایش را به من می دهد تا کمی نزدیکتر شوم و صدای همسرش را بشنوم ، او هم حال و روزی بهتر از همسرش ندارد هر چند برق شادی این آزادی را می شود در چشمانش دید .

در این شانزده ماه آنقدر عطار زاده به دست گروههای سیاسی از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل شده است که انگار هنوز در گیجی آن روزها سیر می کند .

اما عطار زاده چگونه آزاد می شود؟

[b]آدم ربا ها قصد دارند برای امنیت بیشتر گروگان خود را به گروه دیگری تحویل دهند ، هعوامل اطلاعاتی ایران بی صبرانه منتظر این لحظه اند و طی عملیاتی گروه تحویل گیرنده را از میان می برند و خود را به جای ان جا می زنند .

اومی گوید : وقتی برای آزادی من آمدند نمی دانستم که اینها از طرف ایران هستند و فقط همراه آنها شدم، من تصور نمی کردم که این بار از یک زندان به زندان دیگر منتقل نمی شوم بلکه این سفر سفر آزادی است ، ماموران آزادی من لباس بلوچی به تن داشتند و با لهجه افغانی صحبت می کردند و بعد از طی مسافتی به تن من هم لباس بلوچی کردند ، بعد از هر چند دقیقه رانندگی خودرو حامل ما توقف می کرد و آنها مسافتی مرا در کوه و دره و مسیرهای ناهموار پیاده می بردند و دوباره سوار خودرو می شدیم.
[/b]
آنها به اشاره میگفتند که من نگران نباشم اما هنوز مطمئن نبودم چه اتفاقی در حال رخ دادن است

عطار زاده میگوید : به ایست و بازرسی که میرسیدیم می گفتند عقب ماشین دراز بکش و چیزی نگو، ما شاید از ده ایست و بازرسی به همین شکل عبور کردیم تا اینکه رسیدیم

به تفتان ایران و خوشحالی من در این لحظه وصف ناپذیر است.


عطارزاده لحظه اسارت را نیز اینگونه وصف میکند: صبح پنج شنبه 23 آبان 87 به همراه محافظم در منطقه حیات آباد پیشاور پاکستان سوار خودرو شدیم که ناگهان صدای تیراندازی همه جا را فرا گرفت و تیری هم به سمت چپ خودروی ما اصابت کرد.

دقایقی بعد گروهی از افراد مسلح به سمت خودرو هجوم آوردند و مرا به زور از خودرو بیرون کشیدند و عقب یک خودرو دیگر سوار کردند ، ‌تکه پارچه ای روی من انداختند و اطرافم نیز افراد مسلح نشستند.

حدود سی دقیقه خودرو حرکت کرد تا به منطقه ای رسیدیم که حدس میزنم منطقه قبایلی پاکستان باشد و بعد دوباره مرا سوار خودرو کردند و پانزده دقیقه حرکت کردیم، اینجا جایی بود که ما باید سه روز می ماندیم.

حشمت الله عطارزاده هنوز پس از 16 ماه بی خبر است که چه کسانی او را دستگیر کرده اند و هدف اصلی آنها از این دستگیری چه بوده است و روشن است که آن سه روز هم وضعی غیر از این نداشته است.

روز سوم ساعت شش صبح حرکت دوباره آغاز می شود و وقتی حدود 1 ظهر به مقصد میرسند عطارزاده از شدت فشارهای این روزها بیهوش می شود.

اما اینجا هم مقصد نهایی نیست، افراد مسلح مدام او را از مکانی به مکان دیگر منتقل می کنند در حالیکه دست و پای او را در زنجیر است و چشم بند و سربند هم دارد عطارزاده میگوید: برای من عجیب بود کسانی که مرا در این روزها به نقاط مختلف منتقل میکردند انگلیسی و عربی را سلیس و بدون لهجه پاکستانی حرف میزدند.

عطارزاده سپس به گروهی تحویل می شود که ظاهر افغانی دارند و گاهی فارسی را دست و پا شکسته حرف میزنند این تمام دریافت عطارزاده است از کسانی که او را دستگیر کرده اند و می گوید : شش ماه از این 16 ماه در تمام طول شب دست و پای من در زنجیر بود.

عطار زاده می گوید : آنها از من می خواستند در مقابل دوربین از رئیس جمهور ایران بخواهم امکان آزادی مرا فراهم کنند اما نمی دانستم منظور آنها از امکانات لازم برای آزادی چیست .

او قصد ندارد همه چیز را بگوید و انتظاری هم نبود که در این زمان کوتاه جزئیات این شانزده ماه را بشنویم اما این جملات هم به عنوان نخستین اظهارات عطارزاده پس از آزادی برای ما شنیدنی و غنیمت بود .

[url=http://www.rajanews.com/detail.asp?id=47486]رجا[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری برنا، هواپيماي حامل "لخ كازينسكي " رئيس جمهور لهستان كه از "ورشو " پايتخت لهستان پرواز كرده بود، ساعتی پیش در نزديكي فرودگاه "سمولينسك" در غرب روسيه سقوط كرد.

اين هواپيما از نوع "توپولوف TU-154 " بوده و در فاصله 1،5 كيلومتري فرودگاه سمولينك و در هوايي مه‌آلود سقوط كرده است.


گفته می شود در این حادثه، تمام 87 نفر سرنشین این هواپیما كشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور لهستان، همسر وي، رئيس بانك مركزي و رئیس ارتش و تعدادي ديگر از مقامات ارشد اين كشور از جمله سرنشینان این هواپیما بوده اند.

شایان ذکر است، كازينسكي در سفر به شهر سمولينسك روسيه قصد داشت در هفتادمين سالگرد كشتار "كاتين" كه در جريان آن، ارتش شوروي سابق هزاران لهستاني را قتل عام كرد، شركت كند.

http://www.bornanews.ir/vdcdfo0x.yt0f96a22y.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میدونم که اکثر ایرانیها دل خونی از توپولف-154 دارن، ولی قبل از اینکه موضوع به بیراهه بره توجه داشته باشید که اینجا و در رابطه با این سقوط مسائل مهمتری وجود داره که باید در درجه اول مد نظر قرار بگیره.

مثلاً روابط روسیه و لهستان پس از فروپاشی شوروی و اقمارش کاملاً شکرآب بوده، از زمان گسترش ناتو به شرق اوضاع بدتر هم شده بود، مسائل تاریخی بسیاری از جمله همین کشتار کاتین در سال 1940 بین دو کشور وجود داشته، در جریان کشتار کاتین تعداد زیادی از افسران ارشد لهستانی که در آینده ممکن بود در مقابل ارتش سرخ و نیروهای دست نشاندش در لهستان بایستن یکجا توسط نیروهای استالین قتل عام شدن و شیرازه ارتش لهستان از هم پاشیده شد و کار شوروی رو در بعد از جنگ جهانی آسان کرد.

امسال پس از سالها بالاخره روسیه یک نیمچه عذرخواهی کرد و از مقامات لهستان دعوت کرد بیان و در مراسمی یاد اون کشته شده ها رو گرامی بدارن که این اتفاق افتاد، نکته قابل توجه اینکه در خبرها اومده که "تمامی فرماندهان ارشد ارتش لهستان در هواپیما بودن و همه کشته شدن". در سالگرد کاتین، اون فاجعه یکبار دیگه و تقریباً به شکلی مشابه تکرار شده.

در مورد چگونگی حادثه گفته شده که در منطقه سلمونسک که هواپیما قصد فرود داشته مه بسیار شدید دید رو کاملاً مختل کرده بوده و پس از سه مرتبه تلاش خلبان برای فرود در مرتبه چهارم هواپیما به درختان برخورد میکنه و همه مافران و خدمه کشته میشن.

حالا چرا خلبان اصرار داشته که حتماً در اون فرودگاه خاص فرود بیاد و به فرودگاه دیگه نرفته، یا اینکه اقدامات لازم برای هدایت هواپیما به مسیر درست (از جمله علامت گذاری مسیر با مشعلهای خاص) بخوبی صورت گرفته بوده یا اینکه ...

بهر حال امیدوارم که تنها یک حادثه بوده باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چقدر جالب جمع همه جمع بوده !

این روسها هم یا چیزی نمیخواهند یا اگر خواستند همه را با هم .....

البته توپولف های ایران که به اندازه یک پیکان 48 هم جان سرنشینان را حفظ نمی کردند باید دید این هواپیما هم از همون نوع بوده یا نه .

خلاصه قضیه خیلی بو داره

این روزا چقدر اتقاقات جالب اون بالا ها می افته !




[color=white].[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين چه رييس جمهوري بوده كه سوار توپولوف ميشده..با اتوبوس ميرفت سنگسين تر بود خدا بيامرز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين قضيه به نظر خود من هم مشكوك بود ولي واقعا يك فاجعه است جداي از بينش سياسي حاكم در دنيا بايد به مردم لهستان و خانواده هاي داغدار تسليت گفت اتفاق دردناكي است. كه تصور آن واقعا سخته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عبداللهي در گفتگو با فارس خبر داد:
درخواست امان‌نامه از سوي برخي اعضاي گروهك ريگي

خبرگزاري فارس: معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور گفت: تعدادي از سران ارشد گروهك ريگي از جمهوري اسلامي ايران درخواست امان‌نامه كرده‌اند كه بايد رسيدگي شود.

علي عبداللهي معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، در خصوص اخباري مبني بر درخواست امان‌نامه از سوي چند تن از سران برجسته گروهك ريگي از جمهوري اسلامي ايران گفت: كميته امان‌نامه در استان سيستان و بلوچستان فعال شده و اختيارات خوبي هم دارد و دستور‌العمل‌ها و آئين‌نامه‌ها هم بازنگري شده و شرايط مناسب است.
وي افزود: تعدادي از سران ارشد گروهك ريگي درخواست امان‌نامه كرده‌اند كه بايد رسيدگي شود و بخشي در استان سيستان و بلوچستان در حال رسيدگي است و بخشي هم در اختيار كميته مركزي امان‌نامه است كه در تهران تشكيل مي‌شود.
معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور در خصوص شرايط درخواست امان‌نامه تصريح كرد: شرايط درخواست امان‌نامه اين است كه بايد خود افراد به صورت كتبي درخواست كنند.
عبداللهي با بيان اينكه بخشي از افرادي كه درخواست امان‌نامه كرده‌اند عضو گروهك جند‌الله هستند، اظهار داشت: از گروهك‌هاي ديگر و برخي افرادي ديگر بودند كه در گذشته شرارت داشتند و الان درخواست امان‌نامه كرده‌اند كه در دست بررسي است و اميدواريم بعد از تمام بررسي‌ها بتوانيم به كساني كه داراي شرايط هستند امان‌نامه بدهيم.

*با دستگيري ريگي ديگر اين گروهك از هم پاشيده است و توان عملياتي ندارند

وي در ادامه سخنان خود در خصوص ادامه فعاليت گروهك ريگي با وجود دستگيري عبدالمالك ريگي، گفت: هر چند در رسانه‌ها هم خبر معرفي جانشين براي ريگي اعلام شد ولي عملا بعد از دستگيري ريگي اين گروهك از هم پاشيد اما براي اينكه از تك و تا نيافتند فردي را به عنوان جانشين معرفي كردند.
معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور در همين خصوص افزود: بعد از دستگيري ريگي اعضاي اين گروه چندين بار كه به دنبال اقدامات تلافي جويانه بودند با هوشياري دستگاه اطلاعاتي، نيروي انتظامي و سپاه در استان سيستان و بلوچستان ضربه جدي خوردند و خيلي توان عملياتي ندارند.
عبداللهي در بخش ديگري از سخنان خود به سفرهاي وزير كشور كه در راستاي انجام توافق‌نامه‌هاي امنيتي به برخي از كشورهاي همسايه صورت مي‌گيرد، اشاره و خاطرنشان كرد: براساس توافقات و موافقتنامه‌هاي امنيتي كه با بعضي از كشورهاي همسايه منعقد شده است، يك ارتباط امنيتي با آنها داريم، ولي با بعضي از كشورها هم در شرف مبادله هستيم از جمله پاكستان كه متن موافقت‌نامه امنيتي تنظيم شده و به دنبال فرصت مناسبي هستيم كه سفري صورت بگيرد تا اين موافقت‌نامه به امضاي دو طرف برسد و بعد نيز بايد در مجلس و در مسير خود به تصويب برسد.
وي با بيان اينكه علاوه بر پاكستان با چند كشور موافقت‌نامه‌ امنيتي داريم و با چند كشور نيز در حال تنظيم و موافقت‌ متن اصلي هستيم تا اين كار انجام شود، اظهار داشت: رفت و آمد و سفرهاي امنيتي در راستاي موضوعاتي همچون بحث تروريسم، مواد مخدر، قاچاق انسان، جعل و موضوعات گوناگون است كه به نوعي همه كشورها به دنبال اين هستند كه بتوانند اينها را كنترل كنند به همين دليل اين موافقت‌نامه‌هاي امنيتي، توافقنامه‌ها و رفت و آمدها و ملاقت‌ها مرزي به صورت مرتب استمرار دارد.
معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور با اشاره به نام‌گذاري سال 89 از سوي رهبر معظم انقلاب به سال همت مضاف، كار مضاعف در خصوص برنامه‌هاي اين معاونت گفت: روند مسائل امنيتي در كشور يك روند بسيار مثبتي بوده و اين در شرايطي است كه در كشورهاي اطراف ما ناامني بيداد مي‌كند ولي بحمد‌الله در جمهوري اسلامي يك امنيت خوبي وجود داشته و در اين چند ماه گذشته شاخص‌ها نشان مي‌دهد كه شرايط بهتري اتفاق افتاده و يك آرامش خوبي در جامعه از جهت عيني و ذهبي حاكم است.
عبداللهي ادامه داد: برنامه‌ ما در سال 89 اين است كه تمام تلاش و توان خود را بگذاريم براي اينكه شاخص‌هاي امنيتي در ابعادهاي مختلف بهبود پيدا كند.
وي تصريح كرد: هماهنگي خوبي در دستگاههاي اطلاعاتي، امنيتي و انتظامي به وجود آمده كه بسيار ارزشمند است. انشا‌ء‌الله بتوانيم امسال با استفاده از اين سرمايه عظيم كه انسجام است شرايط امنيتي باز هم بهبود پيدا كند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8901210913

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه کلوم ختم کلوم بنده فداتم توپولف!

البته همونطور که یکی از سروران اشاره داشتند شما اگه به ترکیب سرنشینان این هواپیما دقت کنید می بینید که چه مصیبتی بر لهستان وارد اومده که روسای سه تا نیروی ارتششون به اضافه رییس ستاد کل و . . . دود شدن رفتن هوا.

عجب سوتی امنیتی دادن. اینجا هیات دولت که می خواد بره یه استانها، با 3 تا هواپیما میرن اونوقت اینا همگی چپیدن تو یه هواپیما؟! اونهم توپولف؟! عجب عقلی داشتن اینا!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]قضیه به سپر موشکی مربوط نمی شه؟؟؟[/quote]

نمی تونه بی ربط هم باشه، اینطوری احتمالا یه رییس جمهور طرفدار روسها میاد روی کار و قضیه سپر موشکی هم فعلا ماست مالی میشه.

بعد از گرجستان این دومین لقمه بزرگ روسها در یک هفته اخیر بود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]قضیه به سپر موشکی مربوط نمی شه؟؟؟[/quote]

نمی تونه بی ربط هم باشه، اینطوری احتمالا یه رییس جمهور طرفدار روسها میاد روی کار و قضیه سپر موشکی هم فعلا ماست مالی میشه.

بعد از گرجستان این دومین لقمه بزرگ روسها در یک هفته اخیر بود![/quote]

فکر کنم منظورتون دومین لقمه بزرگ بعد از قرقیزستان باشه، درسته!

واقعاً که عجب شانسی دارن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.