Recommended Posts

فکر میکنم این هم نوع دیگری از هواپیماهای فجر باشه
فجر 22
http://irupload.ir/images/531du9z5tudjp6jmc00f.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خبر خوبی هست و البته محصولات صادراتی ایران زمین تا آسمون با اونی که در داخل عرضه میشه تفاوت داره![/quote]

سعید جان منظورت اینه که بهتره یا بدتره؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته فكر كنم عكس اس-68 اين باشه.منبع كه اينو گفته بود!

http://www.tehranpic.net/images/zgtp55kvvx6tmr1edgf4.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی

با سلام

[size=18][b][color=red]شبکه تلویزیونی الجزیره از وقوع انفجار در خط لوله های نفت در جنوب یمن خبر داد. [/color][/size]
به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد که خط لوله های نفت در جنوب یمن منفجر شد.

خبرهای اولیه از احتمال دست داشتن شبکه القاعده در این حمله خبر داده است. به جزئیات بیشتری اشاره نشده است[/b].

منبع: [url=http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1183870]مهرنیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی

با سلام

[b][i][size=18][color=darkred]یک مسئول امنیتی یمن با بیان جزئیات انفجار در خط لوله های نفت در جنوب این کشور اعلام کرد که آتش سوزی هنوز مهار نشده است. [/color][/size][/i][/b]


[b][color=indigo]به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مسئول امنیتی یمن اظهار داشت: دو کامیون بمبگذاری شده امروز به طور همزمان در نزدیکی خط لوله های نفتی در استان "شبوه" واقع در جنوب یمن منفجر شد که در نتیجه آن خط لوله ها آتش گرفت.

یک شرکت کره ای کنترل این خط لوله ها را بر عهده دارد. این مسئول امنیتی به این موضوع که انفجار در این خط لوله ها تاثیری بر حجم صادرات نفت خواهد داشت اشاره ای نکرد.

این مسئول امنیتی در ادامه گفت: آتش سوزی همچنان ادامه دارد و ما نتوانسته ایم به خط لوله ها نزدیک شویم. در حال حاضر تلاش می کنیم شهروندان را از محل حادثه دور کنیم.

وی احتمال دست داشتن القاعده در این حمله تروریستی را بعید ندانست. القاعده تاکنون بارها مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی یمن به ویژه در استان "مارب" و جنوب شرق یمن را بر عهده گرفته است.

گفتنی است این حمله تروریستی پس از آن صورت می گیرد که آمریکا القاعده را به ارسال بسته های انفجاری به اماکن عبادی یهودیان در شیکاگو متهم کرده است. این بسته های انفجاری در دبی و انگلیس توقیف شدند.[/color][/b]

منبع: [url=http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1183942]مهرنیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر خوشحال كننده ايه
احتمالا خيلي از كشور هاي اين معامله و نتايجش رو دنبال مي كنن
اميدوارم بتونيم ابروداري كنيم...........

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیدوارم تا زمانی که قراره ایران 140 ها رو تحویل بدیم، این هواپیما در خطوط هوایی داخل مورد استفاده جدی قرار بگیره و امتحانش رو به خوبی پس بده.

حدس می زنم احتمالا این خرید ها به صورت اعتباری که از طرف ایران در اختیار بولیوی قرار می گیره انجام بشه، که اگه اینطور باشه سیاست تشویقی خوبی برای فروش این اقلام هست خصوصا در ابتدای راه، حتی ارسال اجاره ای اما رایگان این محصولات به دیگر کشور های دوست برای آزمایش اونها و بازاریابی این کالاها هم می تونه گزینه خوبی باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]امیدوارم تا زمانی که قراره ایران 140 ها رو تحویل بدیم، این هواپیما در خطوط هوایی داخل مورد استفاده جدی قرار بگیره و امتحانش رو به خوبی پس بده.[/quote] الان داره توسط سپاه استفاده میشه و شنیدم که پرواز روزانه به مقصد یاسوج !! داره ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] الان داره توسط سپاه استفاده میشه و شنیدم که پرواز روزانه به مقصد یاسوج !! داره ...[/quote]

با توجه به اینکه ارتفاع بولیوی هم از سطح دریا زیاده ، به لحاظ ارتفاعی مسیر یاسوج نمونه خوبیه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوماه پیش تعدادی در مهراباد نشستن حالا نمی دونم از کجا اومده بودن

ولی اینو میدونم که صدای حاصل موتورش کم بود (نسبت به دیگر موتورهای شبیه)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی

با سلام

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/IMAGE634246431221580000.jpg[/img]

[b][size=18][color=red]پديده ' اسکادا ' بُعد چهارم جنگ آينده [/color][/size][/b]

[b][i][color=green]'علي شهاب' تحليلگر مسائل استراتژيک در مقاله‌اي در مرکز مطالعات 'الزيتونه' از فناوري الکترونيک اسکادا و حضور آن در جنگ هاي آينده رژيم صهيونيستي پرده برداشت. [/color][/i][/b]

به گزارش مشرق، وي در اين گزارش مي‌نويسد که آمريکا و سازمان‌هاي جاسوسي اين کشور از سال 2001 نسبت به اقدام اسرائيل در نفوذ به سامانه‌هاي الکترونيک بخش هاي مختلف صنعتي در سرزمين‌هاي اشغالي هشدار داده‌اند.
اين در حالي است که حزب‌الله بخوبي تحرکات نظامي اسرائيل را دنبال مي کند و اين بدان معناست که جنگ آينده جنگي در تمامي ابعاد خواهد بود.
از سوي ديگر با افزايش تکيه کشورهاي مختلف دنيا به استفاده از سامانه‌هاي الکترونيک احزابي مانند حزب‌الله نيز توان خود را در استفاده از رايانه افزايش داده و خود را براي بروز جنگي در اين عرصه آماده کرده‌اند.
اين همان سلاحي بود که در حوادث پارسال در ايران نيز مورد استفاده قرار گرفت.
بنيامن نتانياهو در اين زمينه گفت که "توان اينترنت، ايران را شکست خواهد داد" و عاموس يادلين، رئيس اطلاعات نظامي اسرائيل نيز در اين رابطه گفته است که جنگ الکترونيک، بُعد چهارم درگيري با فلسطيني‌ها و اعراب خواهد بود.
اين مقاله در همين راستا مي‌نويسد که کشورها امروزه بسياري از منابع و زيرساخت‌هاي حياتي خود را با سامانه‌اي به نام "سامانه کنترل، نظارت و جمع‌آوري اطلاعات" اداره مي‌کنند که به صورت اختصار "اسکادا" ناميده مي‌شود، بر اساس اين مقاله قرار دادن فعاليت تمامي اين منابع و زير ساخت‌ها تحت اختيار دستگاه‌هاي الکترونيک خود به خود خطر نفوذ به آنها را نيز ايجاد مي کند.
اين مقاله در ادامه به نمونه‌‌هايي از اين نفوذها اشاره مي‌کند که البته به صورت فردي و تنها با هدف نشان دادن توان و مهارت افراد انجام شده، اما همين موضوع خطرات موجود در اين روش را نيز نمايان مي کند.
شهاب در اين مقاله از کشور استوني به عنوان اولين کشوري نام مي برد که در سال 2007 مورد هجمه گسترده اينترنتي قرار گرفت و سامانه‌هاي زيرساختي و حياتي اين کشور هفته‌ها از کار افتاد، در پي اين اقدام نيروهاي ناتو کارشناسان خود را به سرعت راهي اين کشور کردند تا با اين روند مقابله کند، از سوي ديگر کشورهايي مانند آمريکا نيز به فکر تقويت سامانه‌هاي نظامي خود در اينترنت افتادند تا مانع از اين حملات شوند.
شهاب در ادامه به اسکادا در اسرائيل مي پردازد و مي نويسد که اين رژيم تاکنون تنها مورد حملات کلاسيک قرار گرفته است، البته هکرهايي از لبنان، مراکش، ايران، ترکيه و عربستان بارها موفق شده‌اند تا ده ها هزار سايت اين رژيم را از کار بيندازند.
اين مقاله تأکيد دارد که شبکه‌هاي آبي و برقي سرزمين‌هاي اشغالي با سامانه‌هاي الکترونيک کنترل مي شود و از سوي ديگر بخش گاز و ارتباطات و بخشي از شبکه حمل و نقل نيز به وسيله اسکادا انجام مي‌گيرد.
اين تحليل‌گر مسائل منطقه‌اي ديگر نقاط مهمي که توسط اين سامانه اداره مي شود را تأسيسات هسته اي سرزمين‌هاي اشغالي مي‌داند که معمولاً در داخل پادگان‌هاي نظامي قرار دارند.
اين گزارش، شاباک را مسئول حفاظت از اسکادا در سرزمين‌هاي اشغالي معرفي کرده و در عين حال مي‌نويسد که نفوذ به اين شبکه، هميشه محافظان آن را آگاه نمي‌کند و از سوي ديگر تعويض دستگاه‌هاي مراقبت از اين سامانه هزينه‌هاي سنگيني را در بر دارد.
مطرح شدن بُعد چهارم در درگيري‌هاي احتمالي آينده خطرات ميدان جديد را براي دشمن اسرائيلي آشکار مي کند، بويژه اينکه ارتش اسرائيل سعي کرده است تا خود را بصورت الکترونيک اداره کند و مقامات صهيونيست اين را يکي از افتخارات خود تلقي کرده اند.
شهاب مي نويسد: درست است که اسرائيل معمولاً از جنگ الکترونيک بصورت علني ياد نمي‌کند، اما اين تحول باعث شده است تا تهديدات احتمالي را جدي بگيرد و سازمان‌هاي اطلاعات نظامي بخش جداگانه‌اي را به اين موضوع اختصاص دهد.
اين در حالي است که آمريکا نيز از سال هاي گذشته از پيروزي ارتش سايبري ايران در نفوذ به برخي شبکه هاي اين کشور خبر داده که آخرين آنها نفوذ به توئيتر بوده است.

منبع: [url=http://mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=13218]مشرق نیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرنوشت بسیاری از حیوانات این است که قربانی جنگهای انسانی شوند، اگر در میدان جنگ و در اثر بمب باران و آتش سوزی از بین نروند، از آنها برای کارهایی استفاده خواهد شد که انجامشان برای انسان بیش از اندازه خطرناک است، مثلا پاکسازی میدانهای مین!

به گزارش خبرگزاری مهر،APOPO سازمانی غیر دولتی در تانزانیا مرکزی است که از موشها برای این کار استفاده می کند. در واقع موشها برای جستجوی میدانهای مرگبار مین در این سازمان آموزش داده می شوند و تعداد دیگری از این جانداران که از قبل آموزشهای ویژه دیده اند تا کنون توانسته اند منطقه ای بزرگ و وسیع را در موزامبیک از مین پاکسازی کنند.
[align=center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/589177_orig.jpg[/img][/align]

سازمان APOPO با مشاهده توانایی بویایی بسیار قوی و تحریک پذیری بالای موشهای کیسه دار آفریقایی در برابر پاداش غذا، پروژه آموزش این موشها را برای اولین بار در جهان و در یکی از شهرهای تانزانیا راه اندازی و آغاز کرده است.
[align=center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/589178_orig.jpg[/img]
[/align]
موشها به گونه ای آموزش می بینند که بتوانند تی ان تی درون مینهای زمینی را ردیابی کنند، به بیانی دیگر این موشها در دوره آموزشی خود یاد می گیرند پس از شنیدن صدای کلیک کوچکی در صورتی که بتوانند مسیر صدا را به درستی تعیین کنند، پاداش غذا دریافت کنند.
[align=center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/589179_orig.jpg[/img][/align]

به گفته "بارت ویتجنز" رئیس سازمان APOPO ردیابی مینها یکی از دشوار ترین، پر هزینه ترین و خطرناک ترین بخشهای مین یابی است و از آنجایی که آموزش دادن به موشها بسیار ساده تر از آموزش دادن به سگها است، استفاده از این جانداران کوچک در چنین محیطهایی مناسب تر است.
[align=center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/589180_orig.jpg[/img][/align]

از سویی دیگر سرعت عمل موشهای آموزش دیده نسبت به انسانها بسیار بالا است، به طوریکه دو نفر مین یاب برای پاکسازی 200 متر مربع فضا یک روز زمان صرف می کنند، اما همین کار را می توان با کمک دو موش در عرض دو ساعت به پایان رساند. به گفته بارت ویتجنز این جانداران بسیار فعالند و میزان موفقیت آنها بسیار بالا است و تا کنون توانسته اند در بازگشایی و استفاده دوباره از دو میلیون متر مربع زمین کمک فراوانی کنند.

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/589181_orig.jpg[/img][/align]

موشها در این پروژه برای مهارتهای مختلفی آموزش می بینند، آنها توانایی بو کشیدن بیماری سل را از میان نمونه های بزاق فرا می گیرند تا به این شکل روشی تازه از تشخیص بیماری سل را در بیمارستانهای تانزانیا، جایی که دقت تشخیص آزمایشگاه های طبی در آن تنها 60 درصد است، راه اندازی کنند.
[align=center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/589182_orig.jpg[/img][/align]

آموزشها از چهار هفتگی موشها آغاز می شود، زمانی که این جانداران به اندازه ای در کنار انسانها قرار گرفته اند که دیگر ترسی از فضا و انسانها ندارند، سپس آموزش پاداش در ازای کلیک آغاز می شود.

پس از اینکه موشها این رفتار را آموختند، آموزش تشخیص رایحه تی ان تی از دیگر رایحه ها آغاز می شود. زمانی که این مرحله نیز با موفقیت به پایان رسید، متخصصان سعی می کنند رابطه میان شناسایی درست تی ان تی را با پاداش غذا به موشها بیاموزانند.

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/589183_orig.jpg[/img][/align]

کل دوره آموزش موشها 9 ماه به طول خواهد انجامید تا موش به یک مین یاب حرفه ای تبدیل شود. به گفته یکی از مربی های حاضر در این برنامه، آموزش دادن به موشها بسیار دشوار است، من گاهی اوقات ناامید می شوم اما دوباره به خود می گویم اینها حیوان هستند و آموزش دادن آنها می تواند جان انسانهای زیادی را نجات دهد.
[align=center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/589184_orig.jpg[/img][/align]

بر اساس گزارش تلگراف، قدم بعدی این پروژه پرورش دادن موشهایی با توانایی بو کشیدن مواد مخدر و یافتن بازماندگان حوادث طبیعی از قبیل زمین لرزه های بزرگ در میان آوارها است.


http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1188162

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دمت گرم داداش.مطلب جالب و باحالی بود.ایده ی جالبیه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.