arash_slayer

تاپیک جامع رهبر آلمان نازی ..آدولف هیتلر

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=24]فولكس قورباغه اي (يادگار هيتلر)[/size]

سو تيتر:


هیتلر هیچ وقت خودش رانندگی نکرد؛ یعنی بلد نبود رانندگی کند. با این حال، علاقه عجیبی به ماشین داشت. او وقتی در جوانی در زندان بود، با مهندس فردیناند پورشه جوان آشنا شد و همان جا سفارش ساخت این ماشین را داد. فولکس واگن در زمان پیشوایی هیتلر به تولید انبوده رسید و ماشین ارتش آلمان شد.

[size=18]فولکس واگن پرفروش ترین ماشین تاریخ است[/size]

متن:

برای مدتها فولكس قورباغه ای اتومبیل شخصی بسیاری از افسران عالی رتبه آلمانی بود.
تاریخچه فولكس بیتل (beetle به معنای سوسك كه در آلمانی به آن Kaefer گفته می شود) یا به قول ایرانی ها فولكس قورباغه ای به قبل از جنگ جهانی دوم در آلمان برمی گردد.
آن هنگام كه [b]فردیناند پورشه [/b](Ferdinand Porsche) در این فكر بود تا به تولید انبوه اتومبیلی بپردازد كه قشر متوسط آلمان هم بتوانند آن را خریداری كنند.
[color=red]او فكرش را با آدولف هیتلر (Adolf Hitler)، جوانی كه حتی رانندگی كردن نمی دانست [/color]ولی از علاقمندان جدی اتومبیل بود در میان گذاشت.
هیتلر از مدت ها قبل - سال ۱۹۲۳ - با خواندن زندگینامه هنری فورد (Henry Ford) در زندان به شدت تحت تاثیر او و تولیدات شركت فورد بود.
فردیناند پورشه پیش از این روی یك سری اتومبیل كوچك كار كرده بود. هدف او از اینكار آزمایش قطعاتی بود كه قرار است بعد ها در اتومبیل مورد علاقه اش بكار برده شود. یك نمونه ساخته شده از این اتومبیل ها مدل ۳۲ NSU در سال ۱۹۳۴ بود كه چهار سیلندر داشت و موتورش در قسمت عقب ماشین بود و تا حدودی شبیه فولكس قورباغه ای امروزی كار می كرد.[color=red]فوریه سال ۱۹۳۳ هیتلر صدر اعظم آلمان شد [/color]و در نمایشگاه اتومبیل برلین تصمیم خود را برای تولید ماشین در آلمان اعلام كرد.
یك سال بعد در نمایشگاهی توضیح داد كه دولتش از تولید یك اتومبیل مردمی حمایت خواهد كرد.
تحت تاثیر قابلیت های طراحی پورشه، [color=red]هیتلرطراحی اولیه اتومبیل مورد نظر خود را به او داد، [/color]هدف آن بود كه اتومبیل بتواند دو بزرگسال و سه كودك را با سرعت شصت كیلومتر در ساعت و با مصرفی در حدود ۳۳ مایل بر گالن حمل كند.
قیمت این ماشین نباید بیش از قیمت یك موتور سیكلت، یعنی حدود ۱۰۰۰ مارك (Reichmark) در می آمد.پورشه مطمئن نبود كه قیمت تمام شده این ماشین را بتوان واقعا تا این اندازه پایین آورد، اما به هر حال این پروژه را قبول كرد. نام این پروژه مدل ۶۰ بود و به دلیل محدودیت زمانی در ساخت آن از همان اجزاء و طراحی NSU استفاده شد.

هیتلر به هنگام بازدید از كارخانه KdF-Stadt اواخر ۱۹۳۵ اولین نمونه ساخته شده از این ماشین در دو مدل V۱ و V۲ - كه كروكی بود و سقفی قابل باز و بسته شدن داشت - در خیابانها مشاهده می شد. بدنه آنها متشكل از آلومینیومی بود كه روی چوب پرس شده بود. اما در سال ۱۹۳۶ بدنه استیل و یك موتور با حجم ۹۸۴ سی سی و قدرت ۲۲ اسب بخار كه حداكثر سرعت آن ۶۵ مایل بر ساعت بود جایگزین بدنه و موتور مدلهای قبلی شد.مدل ۳۰ ، نمونه ساخته شده بعدی بود كه توسط دیملر بنز (Daimler-Benz) ساخته شد. هر چند او معتقد بود شهرت و اعتبار نامش با ساخت چنین ماشین ارزان قیمتی ممكن است به خطر بیفتد و به همین دلیل برای ساخت آن خیلی مشتاق نبود.

ماشین ساخته شده توسط دیملر بنز در سربازخانه های نیروهای SS در نزدیكی شهر اشتودگارت (Stuttgart) تست شد و حدود ۲۰۰ سرباز با آن رانندگی كردند، تا زمانی كه تمام اشكالات داخلی آن رفع شد. در این مدت پورشه به منظور آشنایی با روش های جدیدی كه در ساخت ماشین استفاده می شد به آمریكا رفت و تعدادی از مهندسان مهاجر آلمانی را كه در كارخانه های آمریكایی كار می كردند، استخدام كرد. در سال ۱۹۳۷ از كارخانه اصلی كه درشهر اشتودگارت بود درخواست شد تا تعداد سی عدد اتومبیل برای ارسال به فستیوال ها و نمایشگاه های مختلف بسازد. آنها می خواستند از این طریق توجه عموم مردم آلمان برای خرید این ماشین را جلب كند. هیتلر همچنین یك طرح پس انداز به مردم ارائه كرد، در این طرح عموم مردم می توانستند تمبر جمع كنند و به جای پول ماشین به دولت بدهند.

در ماه مه ،۱۹۳۸ در مراسم جشنی با حضور جمعیتی هفتاد هزارنفری از مردم و ۱۵۰ خبرنگار، هیتلر كارخانه جدید ساخت این ماشین را افتتاح كرد. او اعلام كرد كه مدل این ماشین بنام صKdF-Wagen یاagen Strength through joy است. شهری كه كارخانه این اتومبیل در آن واقع بود به حمایت از كارخانه، كی دی اف اشتاد (KdF-Stadt) نام گرفت. تولید این كارخانه از سپتامبر ۱۹۳۹ آغاز شد، همان ماهی كه جنگ جهانی دوم آغاز شد و هیچ یك از هزاران نفری كه تمبر جمع آوری كرده بودند صاحب ماشین نشدند.مدل سال ۱۹۴۹ كمپانی Kamrmann در زمان جنگ، KdF-Wagen تبدیل به وسیله نقلیه نظامی شد و Kubelwagen (كوبل واگن) نام گرفت كه یك ماشین تست شده با بدنه ای بسیار محكم بود و بعدها موتور آن برای استفاده در ماشین های دیگر توسعه داده شد. در سال ،۱۹۴۲Kubelwagenبا Schwimmwagen كه یك وسیله نقلیه چهار چرخ بود كه هم در خشكی و هم در آب حركت می كرد، ادغام شد.
در سال ۱۹۴۳ بیش از دوازده هزار نفر از زندانیان در این كارخانه كار می كردند كه در آن زمان تقریبا كارش تعمیر هواپیما بود. پس از آن نیز در این كارخانه تا پایان جنگ بمب های دور برد ساخته می شد كه سرانجام توسط نیروهای آمریكایی تخریب شد. بالاخره جنگ به پایان رسید و در سال ۱۹۴۵ هیتلر خودكشی كرد. آلمان به چند بخش تقسیم شد و كارخانه KdF در بخشی كه تحت كنترل انگلیس ها بود قرار گرفت. كارخانه مذكور، به منظور حمل و نقل نیروهای اشغالی شروع به ساخت مجدد فولكس قورباغه ای (beetle) كرد. نام شهری كه كارخانه در آن قرار داشت به ولفزبورگ (Wolfsburg) و نام كارخانه بهWolfsburg Motor Works تبدیل شد.تا سال ۱۹۴۶ فقط از قطعات قابل دسترس و موجود در انبار برای ساخت ماشین ها استفاده می شد. پس از آن به تدریج تولیدات كارخانه به هزار عدد در ماه رسید.
در این سال دو مدل مخصوص ماشین ساخته شد كه یكی از آنها Radclyffe بود، ماشینی دو نفره برای رفت و آمد كلنل Charles Radclyffe در تابستان ۱۹۴۶ و دیگری ماشینی چهار نفره بود كه برای رفت و آمد شخصی Ivan Hirst استفاده می شد.انواع مدل كارخانه Hebmuller در سال ۱۹۴۹ در سال ۱۹۴۸ بعد ازاینكه هینز نوردهوف (Heinz Nordhoff) به عنوان مدیر كمپانی فولكس واگن منصوب شد، تصمیم گرفت كمپانی را توسعه دهد و در این راستا دو كارخانه برای تولید نمونه هایی با سقف متحرك (كروكی) فولكس قورباغه ای در نظر گرفته شدند. یكی از آنها كارمان (Karmann) برای ساخت نمونه چهار نفره و هبمولر (Hebmuller) برای نمونه های دو نفره در نظر گرفته شد. كاپوت و پنجره ها در هر دو یك شكل بودند و مدل های ساخته شده توسط فولكس واگن تست و تایید می شد.تا آخر سال ۱۹۴۹ تعداد ۳۵۸ نمونه كروك دار دو نفره و ۳۶۴ نمونه چهار نفره ساخته شده بود. در۲۳ جولای همان سال كارخانه Hebmuller دچار حریق شد، با وجود خسارات بسیار پس از چهار هفته به كمك كارگران، مجددا شروع به كار كرد. اما خط تولید كند پیش می رفت بطوریكه در سال ۱۹۵۰ فقط ۳۱۹ اتومبیل ساخته شد در حالیكه درهمان زمان تعداد تولیدات Karmann به ۲۶۷۹ رسیده بود.
سرانجام در سال ۱۹۵۲ خط تولید آن به كارخانه Karmann منتقل شد. فولكس واگن ادعای فروش ۶۹۶ مدل Hebmuller از ۷۵۰ ماشین تولید شده را كرد. كارخانه Wolfsburg تا سال ۱۹۷۸ به تولید خود ادامه داد. در سال ۱۹۷۱ با ساخت Super Beetle تغییر بزرگی بوجود آمد (از انواع قدیمی كه هم اكنون در برخی شهر های ایران هم مشاهده می شود). در این مدل جدید جای باك بنزین و لاستیك زاپاس عوض شده بود، پس از آن مدل ۱۳۰۲S از Super Beetle كه دارای موتور ۱۶۰۰ سی سی و قدرت ۵۰ اسب بخار بود نیز به بازار آمد. در ۱۷ فوریه ،۱۹۷۲ بالاخره فولكس قورباغه ای از مدل T كمپانی فورد كه عنوان محبوب ترین اتومبیل را بخود اختصاص داده بود، پیشی گرفت. آخرین تولیدات آلمانی این ماشین در ژانویه سال ۱۹۷۸ بود. پس از آن در پوابلای (Puebla) مكزیك در كارخانه ای كه در سال ۱۹۵۴ ساخته شده بود، تولید آن ادامه پیدا كرد. در ماه مه سال ۱۹۸۱ تعداد بیست میلیون beetle در مكزیك ساخته شد و برای فروش به اروپا صادر شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان ميدونيد كه بنز شخصي هيتلر الان توي ايرانه و توي موزه نگهداري ميشه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان ميدونيد كه بنز شخصي هيتلر الان توي ايرانه و توي موزه نگهداري ميشه ![/quote]

بنز هيتلر؟ در كدام موزه ؟
عكسي از اين مواشين داريد؟

ماشين هايي كه گفته ميشه مال هيتلر بوده تا حالا تو موزه برلين- تو كشور نپال و فرانسه ديده شده ولي هيچ جا نشنيدم بنز هيتلر در ايران باشد!
البته اگر هم چنين اتفاقي افتاده باشد بايد براي آن شاه فقيد تشكر كرد كه خودروهاي قيمتي و گران بهايي رو براي موزه داري ماشين ايران امروز فراهم كرد.

............................................................

[color=red]ضدیت با حکومت یا خیانت به میهن؟ [/color]

من به خوبی می توانم درک کنم که ضدیت با حکومت

توسط عده ای میهن پرست دلیر ، آینده نگر و لایق با هدف آزاد ساختن یا نجات کشورترتیب

می یابد . اما اگراین کاردرزمانی صورت بگیرد که ملتی می رود درگیر یک نبرد مسلحانه

شود یا قبلا درگیر شده است ، آنوقت جنبه اخلاقی و حقوقی آن فرق می کند . چون در این

صورت فروپاشی دولت قویا به دشمن کمک خواهد کرد و ضدیت با حکومت خود به خود

تبدیل به خیانت به میهن خواهد شد . نوع اخیرازخیانت ، درهر موقعیتی غیر قابل دفاع است.

و دیگر نمی توان از میهن پرستی گفتگو کرد .



[color=red]مطالب فوق برگرفته از کتاب جنگ ناشناخته نوشته اتواسکورزنی کماندوی افسانه ای آلمانها

که در فهرست ۱۰ کماندوی برتر قرن قرار دارد است [/color]. (صفحه ۶۶ . پاراگراف ۱۵ )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستی کسی نمیدونه اسم اون لشکر اس اس اسلامی چیه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
بنز هيتلر؟ در كدام موزه ؟
عكسي از اين مواشين داريد؟

ماشين هايي كه گفته ميشه مال هيتلر بوده تا حالا تو موزه برلين- تو كشور نپال و فرانسه ديده شده ولي هيچ جا نشنيدم بنز هيتلر در ايران باشد!
البته اگر هم چنين اتفاقي افتاده باشد بايد براي آن شاه فقيد تشكر كرد كه خودروهاي قيمتي و گران بهايي رو براي موزه داري ماشين ايران امروز فراهم كرد.
[/quote]
این حرف به نقل از هفته نامه خودرو با تصاویری مستند بود که گویا شاه مخلوع اقدام به خرید این خودرو برای کلکسیون شخصی میکند و الان در کدام موزه یا جا که یادم نیست نگه داری میشود گویا از موزه های مختلف درخاست های خرید زیادی هم برای این ماشین وجود دارد که همچنان در ایران نگهداری خواهد . این خبر رو خیلی وقت پیش خوندم و الان که اسم هیتلر و فولکس واگن اومد یادم افتاد اما قطعا صحت دارد در موردش تحقیق کنید.
اگر اشتباه نکنم یک بنز بدون سقف یا سقف کشویی با 8 سیلندر موتور بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]راستی کسی نمیدونه اسم اون لشکر اس اس اسلامی چیه[/quote]

من در اين حد ميدونم كه وقتي انور سادات با اسراييل ميجنگيد (قبل از صلح با اسراييل) به آلمان رفت و اتفاقا مورد توجه هيتلر قرار گرفت و در حدي كه تعدادي از اعراب و همچنين مسلمانان اروپا (بوسنيايي ها و ...) در ارتش اس اس ها هنگي به نام اس اس هاي اسلامي تشكيل دادند!
همينطور در سال ۱۹۵۳ انور سادات نوشتاری مبنی بر طرفداری از هیتلر به رشتهٔ تحریر درآورد
......................................................................................................

[size=18]از میراث هيتلر[/size]:

از زمان شکست آلمان در جنگ جهانی دوم، هیتلر، حزب نازی و پیامدهای نازیسم در اکثر نقاط جهان با نگرشی منفی مواجه شده‌اند. نمادهای تاریخی و فرهنگی هیتلر تا حدودی طبق توافق عمومی در غرب محکوم شده‌اند. [color=red]نمایش صلیب شکستهٔ نازی یا دیگر نمادهای نازی در آلمان ممنوع است[/color].
با وجود محکومیتی که توسط بسیاری از شخصیت‌های ملی، علیه هیتلر صورت گرفت، نمونه‌هایی از افرادی که به میراث هیتلر الفاظی بی طرفانه نسبت داده‌اند و یا به طرفداری از آن برخاسته‌اند نیز به ویژه در جنوب امریکا و بخش‌هایی از آسیا وجود داشته‌است.
. او گاهی اوقات، تنها به دلیل ویژگی یهودی ستیزیش، به عنوان چهره‌ای مثبت در جهان اسلام توصیف شده‌است. در سال ۱۹۵۳، [color=indigo]رئیس جمهور پیشین مصر انور سادات نوشتاری مبنی بر طرفداری از هیتلر به رشتهٔ تحریر درآورده‌است[/color].
لوویس فاراخان به او نسبت «مرد بسیار بزرگ» داده‌بود.
بال تاکرای (Bal Thackeray) رهبر جناح راست حزب شیو سنا (Shiv Sena)، در ایالت ماهاراشترای هند در سال ۱۹۹۵ نشان داد که یکی از تحسین کننده‌های هیتلر است.

اما خارج از زادگاه هیتلر -براونا-آم-این در اتریش- نشان سنگی حکاکی شده‌ای وجود دارد که ترجمهٔ آزاد آن اینچنین است:
«برای دستیابی به صلح، آزادی و دموکراسی -حکومت فاشیستی هرگز- میلیونها مرده را به یاد بیاور.»
:oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]
بنز هيتلر؟ در كدام موزه ؟
عكسي از اين مواشين داريد؟

ماشين هايي كه گفته ميشه مال هيتلر بوده تا حالا تو موزه برلين- تو كشور نپال و فرانسه ديده شده ولي هيچ جا نشنيدم بنز هيتلر در ايران باشد!
البته اگر هم چنين اتفاقي افتاده باشد بايد براي آن شاه فقيد تشكر كرد كه خودروهاي قيمتي و گران بهايي رو براي موزه داري ماشين ايران امروز فراهم كرد.
[/quote]
این حرف به نقل از هفته نامه خودرو با تصاویری مستند بود که گویا شاه مخلوع اقدام به خرید این خودرو برای کلکسیون شخصی میکند و الان در کدام موزه یا جا که یادم نیست نگه داری میشود گویا از موزه های مختلف درخاست های خرید زیادی هم برای این ماشین وجود دارد که همچنان در ایران نگهداری خواهد . این خبر رو خیلی وقت پیش خوندم و الان که اسم هیتلر و فولکس واگن اومد یادم افتاد اما قطعا صحت دارد در موردش تحقیق کنید.
اگر اشتباه نکنم یک بنز بدون سقف یا سقف کشویی با 8 سیلندر موتور بود.[/quote]

يك بنز بدون سقف سياه ؟
منظورت اين ماشينه؟

[img]http://xs216.xs.to/xs216/07235/salut_hitler[1].jpg[/img]

براستي شاه فقيد و فرح چه گنجينه هايي در زمينه موزه داري از سرتاسر جهان در ايران جمع كرده اند!
نمونه اين ماشين هيچوقت تو جهان تكرار نخواهد شد و براي ديدنش خيلي ها حاضرن به ايرن سفر كنند! (يعني درآمدزايي از توريست تا ابد ! صدها برابر پولي كه احتمالا شاه براي اين ماشين پرداخته!)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اون روزنامه رو ندارم یکسالی هست که تخوندمش اما در مورد همین بنز بود.
[quote]براستي شاه فقيد و فرح چه گنجينه هايي در زمينه موزه داري از سرتاسر جهان در ايران جمع كرده اند!
نمونه اين ماشين هيچوقت تو جهان تكرار نخواهد شد و براي ديدنش خيلي ها حاضرن به ايرن سفر كنند! (يعني درآمدزايي از توريست تا ابد ! صدها برابر پولي كه احتمالا شاه براي اين ماشين پرداخته!)[/quote]
البته اون کلکسیون شخصی بوده و جز کسی جز افراد معتبر روبرای دیدن اونجانمیبرده بعد از خلع شدن ماشین روبهموزه میبرند و قضیه معتبر بودن اون مشخص میشه گویا این ماشین راه زیادی طی کرده تا به ایران رسیده .
اما امیدوارم کسی نخواد مجددا سوارش بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امروز همه شما شاهد این هستید که که سخنان این مرد به حقیقت پیوسته.
جنایات یهودیان در زمان پهلوی و در فلسطین و [color=red]رسوایی انها در حمایت گروه های شیطان پرستی[/color] همه گواه بر این است که او
راست می گفت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://www.dostan.net/cl_upload/khodkoshihitler7.jpg[/img]

این عکس متعلق به یک روزنامه روسی است که مدتی پس از فتح برلین منتشر شد و در آن ادعا شده بود که متعلق به هیتلر است. در آن زمان بحث ها و جنجال های بسیاری در مورد این عکس و هویت واقعی آن انجام گرفت اما هیج وقت هیتلر بودن آن ثابت نشد و در حد ادعا باقی ماند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرنوشت هیتلر به صورتی مشکوک پایان یافت. روسها میگویند جسد را یافتیم و طرفداران آلمان هم مدعی سوازنده شدن جسد هیتلر هستند. این احتمال رو هم خودم میدم که هیتلر مشمول هیچ کدام از این دو نبوده و رفت دنبال زندگیش ...! هر چی بود الان دیگه مرده قطعا. :x

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من همین هفته پیش به صورت کامل به این موضوع پرداختم .. به صورت اتفاقی اعصابم خراب شد از بعضی نوشته ها در وبلاگ های دیگر بعد رفتم سراغ واکاوی مطلب

این موضوع عکس خودکشی خالی بندی بیشتر نیست به اینجا مراجعه کنین:

http://www.daneshju.ir/forum/f341/t29937.html


خیلی برام جالب بود به فاصله چند روز یهو این تایپیکم دیدم.. از قول من به تمام کسانیکه خیالات به هم بافتند تسلیت بگین! با سرلشکر خودمونمم وافقم.. خودکشی اونم از جلو! ها ها ها ها ها !

راجبه خوب یا بد بودن هیتلر هم ارزش نداره بحث بشه چون بی نتیجه اس اخرش!

نظر هرکسی واسه خودش محترمه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببينم كي اين تاپيك و فعال كرد زماني كه عكس ها باز نمي شه براي چي اين تاپيك و فعال مي كنيد ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.