Recommended Posts

سلام علیکم. باز هم ضایعه ی انسانی دیگری در این دنیا که جان عده ای از همنوعان ما را گرفت. تا بوده است خونریزی وکشتن بوده است. ظالمینی که هر دوره ای با عناوین مختلفی دست به کشتار می زنند. دولت ها و حکومتهایی مستبد و ظالم تا گروهکهایی تروریست. به اسم حق دیگران را می کشند. هر کسی دم از راه راستی می زند و با دستاویز ان مردمانی از خود یا دیگر ملتها را به خون می کشند. امروز نیز این جنایت.

خدمت دوستان عزیز عرض کنم این تاپیک و تاپیک دیگری که در مورد اتفاق امروز می باشد که بررسی کرده و متوجه شده ام که لینک ویدئویی که اسرائیل منتشر کرده نمی باشد.

[code]http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/10199480.stm[/code]
این لینک ویدئویی می باشد که اسرائیلیها منتشر کرده اند. قابل دانلود برای بنده نبود و تنها می توان در وب سایت مشاهده کرد.
اما سوالی برایم پیش امده است. این طور که متوجه شده ام اسرائیل درخواست یازرسی کرده بوده است که این اجازه داده نمی شود و اسرائیلیان با این بهانه حمله و دست به جنایت می زنند. اگر ان طور که گفته می شود دارای سلاح نبوده است چرا اجازه ی بازرسی داده نشد؟ شاید این جنایت اتفاق نمی افتاد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه نعالي

با سلام


[size=18][color=red]در دومین جنایت طی امروز صورت گرفت؛
حمله ارتش صهیونیستی به کشتی یونانی [/color][/size]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/755890510_orig.jpg[/img]


[size=18][color=brown]ساعاتی پس از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کشتی ترکیه،‌ خبرگزاری فرانسه به نقل از یک سازمان غیردولتی یونان خبر داد: ارتش صهیونیستی، کشتی یونانی ناوگان آزادی غزه را نیز هدف حمله قرار داده است.[/color][/size]


به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ بالگردها و قایق‌های رژیم صهیونیستی بعد از حمله به ناوگان آزادی غزه که 20 کشته و 50 زخمی بجا گذاشت،‌ در دومین جنایت خود طی امروز یک کشتی یونانی حامل کمک‌های بشردوستانه را نیز مورد هدف حمله قرار دادند.
خبرگزاری فرانسه در ادامه افزود: سازمان غیردولتی یونانی که مسئولیت این کشتی را بر عهده دارد،‌ اعلام کرد که بالگردها و قایق‌های اسراییلی به سمت کشتی یونانی که در قالب کاروان امدادرسانی عازم غزه بود، شلیک کردند.
این اقدام اسراییل علیه کشتی یونانی در حالی رخ داده که وزارت دفاع یونان در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کشتی ترکیه اعلام کرده بود که مانوری را که قرار بود به صورت مشترک با رژیم صهیونیستی انجام دهد، در اعتراض به این حمله و اعلام مخالفت خود با این اقدام لغو کرده است.
ادعاهای رژیم صهیونیستی درخصوص محق بودن در حمله به اسراییل،‌ در حالی است که "آوی بنایاهو" سخنگوی ارتش اسراییل ساعتی پیش در گفتگو با رادیو رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که حمله نظامیان این رژیم به ناوگان آزادی غزه، در آب‌های بین‌المللی صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس توافقنامه صلح سال 1993 اسلو، اسراییل کنترل آب‌های سرزمینی در سواحل نوار غزه را در فقط تا فاصله 37 کیلومتری از این منطقه بر عهده دارد.


منبع؛ ايران http://www.inn.ir/newsdetail.aspx?id=42965

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شایدم مربوط به همکاری اتمی ایران و ترکیه و برزیل باشه
با وجود 400 تا یا 500 کلاهک اتمی اسراییل کاری نمی شه کرد مگر اینکه به تکنولوژی های خیلی پیشرفته دست پیدا کنیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب هانس خدمتتون عرض کنم که اسرائیل از قبل گفته بود که این 10.000 تن مواد رو در یکی از بنادر خودش تحویل میگیره و پس از بازرسی تمام و کمال با کامیون به غزه میبره.
اما این گروه ها اصرار داشتن که محاصره نظامی غزه رو بشکنن خودشون تحویلشون بدن.
اسرائیل هم نیروی نظامی خودشو برای متوقف کردن اونا میفرسته.
4 یا 5 تا کشتی بدون دردسر و... تسلیم میشن اما اون کشتی ترک به محض ورود اسرائیلی ها با سلاح سرد بهشون حمله میکنن و حتی یکی از کماندوهارو چند نفری میگیرن از عرشه میندازن پایین! :confused:
خوب طبیعتا نمیشه انتظار داشت صبر کنن تا زیر مشت و لگد کشته بشن! شروع به تیر اندازی میکنن و چند نفرو میکشن و بقیه هم از ترس ساکت میشن!
این اصل قضایا بود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قدرت نظامیشون هم بخوره تو سرشون (اسرائیلو میگم) دیگه واقعا خدایش شورش رو درآورده
دیگه هیچی پیدا نکرد رفت به کشتی بی دفاع آزادی حمله کرد واقعا خاک برسرتون
خاک بر سر دبیر کل سازمان ملل که فقط از این حادثه بلده شوکه بشه و خاک بر سر اعراب مسلمان نمای بی صفت ،خاک بر سر آمریکا با حمایتش از این کثافت حالا نتیجه ی حمایتتون رو ببینید اونقدر جنایاتش رو روش روپوش گذاشتن که آخرش میشه همین واقعا که :confused: :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنظر من ایران بیاد یه کشتی حامل کمکهای بشردوستانه + اسکورت این کشتی توسط ناوگروه نیروی دریایی ارتش به غزه بفرسته اونوقت ببینیم اسرائیل بازم میتونه از این حمله ها بکنه :confused:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آره خیلی جالب میشد اگر این کشتی بارش رو به اسرائیل تحویل میداد اونا هم مثل هزاران تن محموله که سال گذشته متوقف و بالا کشیدن این رو هم نوش جان میکردن.

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنظرم بهتر بود که تحول اون بندر میدادند! اگر هم بالا میکشیدن میشد آبروشونو برد!
احتمالا فقط سیمان رو توقیف میکردن چون شامل تحرمه غزه هست اما مواد غذایی و دارویی رو نمیتونستن توقیف کنن.
این محموله هم چون بین اللملی بود و کشور های زیادی توش نقش داشتن نمیتونستن به قول شما بالا بکشن!
با این کار هم چندین نفر کشته شدن هم یک کنسرو هم به مقصد نرسید!
میشه بگید چه سودی برای جهان اسلام داشت؟ نکنه منتظر تحریم های بین اللملی یا حمله ترکیه به اسرائیل بودید؟ هیچ اتفاقی نیافتاد! هیچی! :confused:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بنظرم بهتر بود که تحول اون بندر میدادند! اگر هم بالا میکشیدن میشد آبروشونو برد!
احتمالا فقط سیمان رو توقیف میکردن چون شامل تحرمه غزه هست اما مواد غذایی و دارویی رو نمیتونستن توقیف کنن.
این محموله هم چون بین اللملی بود و کشور های زیادی توش نقش داشتن نمیتونستن به قول شما بالا بکشن!
با این کار هم چندین نفر کشته شدن هم یک کنسرو هم به مقصد نرسید!
میشه بگید چه سودی برای جهان اسلام داشت؟ نکنه منتظر تحریم های بین اللملی یا حمله ترکیه به اسرائیل بودید؟ هیچ اتفاقی نیافتاد! هیچی! :confused:[/quote]
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
طبق توافقنامه اسلو كنترل دريايي مرزهاي آبي فلسطين تا 20 مايلي ساحل در اختيار اسراپيليهاست و حمله انجام شده مايلها دورتر از اين فاصله و در آبهاي بين المللي انجام شده است . اگر اسراپيل قصد سوپي از اين امر نداشت مي توانست در همان فاصله 20 مايل كشتي ها را توقيف كند و نياز به پياده كردن كماندو در كشتي هم نداشت و بوسيله ناوگان رزمي خود اين كار را انجام مي داد و كشتي ها را تا مقصد مورد نظر اسكورت مي كرد . نكته دوم اينكه مي توانست اين عمليات را در روز انجام دهد در حالي كه نيمه شب را براي انجام عمليات انتخاب كرده بود كه سرنشينان كشتي معمولا خواب هستند در حالي كه تا صبح اين كشتي ها به محدوده تحت كنترل اسراپيل مي رسيدند . ضمن اينكه حمله اصلي به كشتي تركيه انجام شده كه حكومت آن اخيرا تنش زيادي با اسراپيليها داشته و با امضاي بيانيه تهران به نوعي بازي آمريكا و اسراپيل را برهم زده است بنابر اين زهرچشمي از تركها گرفته شد و از سوي ديگر با اين ددمنشي قصد دارند تا از ارسال كاروانها بعدي جلوگيري كنند و تلاش صلح طلبان را جهت شكستن محاصره غزه با شكست مواجه كنند . آنها به هرحال اكنون مجبور به پاسخگويي به كشورهايي هستند ( 44 كشور) كه اتباعشان در اين كشتي ها حضور داشته و مورد تهديد واقع شده اند . از جمله اشخاص كشته شده يكي از نمايندگان مجلس تركيه بوده است و بايد ديد تركها تا كجا مي توانند اين ماجرا دنبال كنند . ضمن آنكه اين واقعه نشان داد اين رژيم بيش از اين نمي تواند به محاصره غزه ادامه دهد چرا كه از آخرين راه حل در اول كار استفاده كرد و اگر سران عرب و اسلامي اندكي غيرت داشتند بايد كل مذاكراتشان را با اين رژيم متوقف كرده سفرايشان را از اين كشور فرا مي خواندند . از مجموع نه كشتي ناوگان آزادي هنوز سه كشتي باقي مانده اند و هم اكنون كشتي راشل كوري مربوط به ايرلند به سمت غزه حركت كرده است بايد ديد اين بار اسراپيل چه مي كند ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هیچ توجیهی نداره

رژیم نژادپرست صهیونیستی از اتفاقهای این چند روزه خیلی عصبانی هست

منتظر هیچی نباشید چون آمریکا جمع و جورش میکنه و کار به محکومیت نمیکشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا این عمل رو کل دنیا محکوم کردن ، بعد شما می گی تقصیر کاروان آزادی بوده ؟؟

اونا غزه رو محاصره کردن ، بعد شما می گی مسلمان هایی که می خواستن برای هم کیشان خودشون آذوغه بفرستن باید اول تحویل این اسرائیلی ها بدن که اونا اول بازرسی کنن بعد اگه صلاح دونستن به دست برادران ما بدن ؟؟

تحلیل شما از تحلیل دولت انگلستان هم خوشبینانه تر هست !!!

چرا ما باید کاری که اونها می خوان رو انجام بدیم ؟؟

یه چیز دیگه هم بگم ....

ایران هم مثل کل کشور های دنیا فقط محکوم کرد فقط با لحن شدید تر

انتظار می رفت ما غیر از محکومیت زبانی ، یک سری از اقدامات عملی هم انجام می دادیم تا معلوم بشه فرق ما با عربستان و مصر و اردن چیه

بالاخره ما در جهان اسلام پیشرو هستیم باید یک فرقی با سایر کشورهای مثلا مسلمان داشته باشیم

اگه ما یک کاروان آذوقه با اسکورت کشتی های نظامی به منطقه بفرستیم خیلی خوبه

چطور اون آشغالا زیر دریایی می فرستن خلیج فارس ولی ما نمی تونیم یک کشتی نظامی برای حفاظت از اموال خودمون بفرستیم اونجا

شاید بشه حضور نظامی آمریکا رو در خلیج فارس یه جوری تحمل کرد البته به سختی (( بالاخره ابر قدرته ، زورش زیاده ، زور می گه )) ولی این اسرائیل میمون تو آبهای ما چه غلطی می کنه ؟؟

اگه این خبر دروغه که هیچ ولی اگه راسته
..... خورده اومده اینجا ، شما خیلی راحت از روی این قضیه گذشتین .... مگه نگفتن که اسرائیل سه تا زیر دریایی مجهز به موشک های هسته ای آورده تو خلیج فارس .... باید با یه پس گردنی بندازیمش بیرون ....

من که خیلی عصبانیم ... هم از روی مسلمانی خودم هم از روی وطن پرستی

دارن براورد می کنن .... اگه جلوشون در نیایم پرو تر می شن و پاشون رو از گلیمشون دراز تر می کنن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احسان جان نکنه فکر کردی از عمل اسرائیل خوشحالم و تاییدش میکنم؟
نه خیر عزیز من! چون میدونم از جهان اسلام بخاری بلند نمیشه ناراحتم!
چون 20 نفر کشته شدن و آب از آب تکون نخورد ناراحتم! :confused: :( :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=green][size=18]اشتباه تل آویو در قضیه کاروان آزادی و بزدلی غربی ها در اعمال فشار بر اسرائیل[/size][/color]
به گزارش خبرگزاری مهر، ایندیپندنت در گزارشی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کاروان انساندوستانه اعزامی به غزه و کشته شدن 19 نفر و زخمی شدن 60 نفر نوشت که اسرائیل در توجیه اقدام وحشیانه خود بر این موضوع پافشاری می کند که این اقدام را تنها به منظور جلوگیری از ارسال محموله های کشتی به حماس انجام داده است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، این اولین باری نیست که رژیم صهیونیستی مرتکب یک فاجعه انسانی می شود و با کاروان های انساندوستانه به صورتی نابرابر مقابله می کند.

ایندیپندنت در ادامه می نویسد : از زمانی که حماس کنترل غزه را در سال 2007 بدست گرفت، اسرائیل این شهر را تحت محاصره خود در آورده و بار ها اقدامات وحشیانه ای را در این شهر انجامداده است.

بر اساس این گزارش هم اکنون تنها کشورهای عربی نیستند که از اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل خشمگین شده اند. روابط تل آویو و آنکارا در حال متزلزل شدن است، چنانچه "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه اقدام ددمنشانه رژیم صهیونیستی را به عنوان یک "تروریسم دولتی" خوانده است.

همچنین روزنامه ایندیپندنت در گزارشی دیگربه [color=green]قلم"رابرت فیسک" نوشت که مقامات غربی شهامت لازم را برای کمک کردن به حافظان صلح ندارند.[/color]
لینک
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1093396

---------------

[color=green][size=18]جهان خشمگین درپی محاکمه سران صهیونیست/ اسرائیل در آفساید قرارگرفته است[/size][/color]
به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در تحلیلی در این باره به قلم "پتر مونش" با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی نوشت: رژیم اسرائیل خود را در دنیا رسوا کرده است و آسیب های سختی را به جایگاه خود در منطقه وارد کرده است.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب با تاکید بر اینکه یک عملیات کمکی بین المللی برای مردم محاصره شده نوار غزه به یک فاجعه ختم شد این اقدام رژیم اسرائیل را قبیحانه توصیف کرد.

نویسنده همچنین با اشاره به حضور شخصیت های برجسته بین المللی در کشتی های کمکی به نوار غزه که مورد حمله رژیم اسرائبل قرار گرفت، نوشت: [color=green]هیچ چیزی این حمله و کشتار را توجیه نمی کند.[/color] این حمله خشونت بار اسرائیل را در سطح بین المللی گرفتار آفساید خواهد کرد.

در ادامه این مطلب به پیامد دیگر حمله نظامی رژیم اسرائیل به کاروان آزادی اشاره شده و آمده است: [color=green]ترکیه که زمانی می خواست به عنوان پلی بین اسرائیل و دنیای اسلام به کار گرفته شود از آسیب جبران ناپذیر به چنین نقشی سخن می گوید.[/color] غرب نیز در برابر چنین اقدامی از جانب رژیم اسرائیل حیران مانده است و جهان عرب نیز خشمگین مجازات رژیم اشغالگر قدس را در خواست می کند.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد که سیاست رژیم اسرائیل بعد از این فاجعه در برابر چالشی همچون دوران بعد از جنگ غزه در یک سال و نیم پیش که به کشتار غیر نظامیان فراوانی منجر شد، قرار می گیرد.
لینک
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1093612

---------------

[color=green] [size=18] 480نفر از فعالان صلح طلب در بازداشت رژیم صهیونیستی هستند[/size][/color]
رژیم صهیونیستی 48 نفر از افراد حاضر در کشتی آزادی را که اکثرا خدمه کشتی بوده اند، آزاد کرده و 480 نفر دیگر را بازداشت کرده است.

گفته می شود رژیم صهیونیستی فعالان صلح طلبی را که خود را معرفی نکرده و با آنان همکاری نداشته اند بازداشت کرده است.

این در حالی است که هم اکنون موج خشم جهانی علیه رژیم صهیونیستی و اقدام وحشیانه این رژیم در قلع و قمع فعالان صلح طلب و حقوق بشری که عازم نوار غزه بوده اند، شکل گرفته است.
لینک
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1093378

---------------

[color=green][size=18] گستاخی صهیونیست ها در برابر موج شدید محکومیت جهانی[/size][/color]
به نقل از خبرگزاری کویت، به رغم افزایش موج خشم جهانی نسبت به حمله صهیونیستی به کاروان انساندوستانه اعزامی به غزه، ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه با گستاخی تمام تهدید کرد در صورتی که کشتی راشل کوری به سفر خود برای رفع محاصره غزه ادامه دهد، به زور متوسل می شود.

[color=green]در همین حال رادیو اسرائیل به نقل از مقامات آگاه در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم در صورت لزوم به کشتی راشل کوری حمله می کند.

کشتی راشل کوری حاوی کمکی های انساندوستانه برای مردم غزه از ایرلند به سوی این منطقه محاصره شده توسط رژیم اسرائیل راه افتاده است.[/color]

این کشتی که به یاد راشل کوری فعال ضد جنگ آمریکایی کشته شده در سال 2003 در زیر بولدوزر اسرائیلی در فلسطین نامگذاری شده در راستای اعلام وحدت با مردم تحت محاصره نوار غزه عازم این منطقه می شود.
این کشتی باری یک هزار 200 تنی بخشی از "کاروان آزادی" است که شامل هشت کشتی باری حاوی کمک های انسانی برای غزه است. این ناوگان شامل فعالان ضد جنگ از 40 کشور جهان است و کشتی های از ترکیه و یونان نیز به آنها خواهد پیوست.
لینک
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1093317

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][b]سفر 3 فروند هواپيما ترکیه به اسرائیل [/b][/color]

خبرگزاري آناتولي تركيه اعلام كرد كه اين كشور سه فروند هواپيما را براي انتقال اجساد شهدا و زخمي‌هاي فعالان صلح كه در قالب كاروان كمك‌‌رساني عازم غزه بوده و مورد يورش صهيونيست‌ها قرار گرفتند به سرزمين‌ اشغالي فرستاد.

به گزارش فارس، خبرگزاري آناتولي تركيه اعلام كرد دو فروند هواپيماي نظامي و يك فروند هواپيماي غيرنظامي تحت نظارت وزارت بهداشت تركيه صبح امروز سه‌شنبه به سرزمين اشغالي فرستاده شدند.
اين هواپيماها قرار است زخمي‌ها و اجساد كشته‌هاي فعالان صلح كه در قالب كشتي‌هاي حامل كمك‌هاي انسان‌دوستانه عازم نوار غزه بودند به تركيه انتقال دهند.
دولت آنكارا ديروز از رژيم صهيونيستي خواست هر چه سريع‌تر فعالان صلح سرنشين 6 كشتي از جمله كشتي تركي را آزاد كنند.
رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير تركيه گفت: اسرائيل بايد كشتي‌ها و فعالان صلح را آزاد كند و ما اطلاعات كاملي را درباره قربانيان مي‌خواهيم و خواستار تحويل فوري اجساد و رسيدگي سريع به زخمي‌ها هستيم.
سه كشتي از جمع 6 كشتي كه در قالب كاروان امدادرساني عازم غزه بود حامل پرچم تركيه بوده است.
راديو رژيم صهيونيستي امروز سه‌شنبه اعلام كرد كه 480 نفر از سرنشينان كاروان آزادي در زنداني در بندر "اشدود " در جنوب فلسطين اشغالي در بازداشت به سر مي‌برند.
وي افزود: 48 نفر ديگر از سرنشينان كشتي‌ها به فرودگاه بين‌المللي "بن‌گورين " برده شدند تا از آنجا عازم كشورشان شوند.
راديو رژيم صهيونيستي افزود: 45 نفر ديگر كه بيشتر آنها اتباع تركيه هستند در بيمارستان‌هاي اسرائيل تحت درمان قرار دارند.
در پي تجاوز ديروز صبح رژيم صهيونيستي به كشتي "مرمرة " در كاروان حامل كمك‌هاي بشردوستانه براي مردم غزه، دست‌كم 20 نفر از فعالان حقوق بشر از جمع 650 نفر سرنشين كشتي‌ها به شهادت رسيدند و 50 نفر ديگر زخمي شدند.
اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي سواحل غزه را منطقه بسته نظامي اعلام كرده و تمام كشتي‌ها و سرنشينان آن را به بندر "اشدود " منتقل كرده است و ادعا مي‌كند تمام اين افراد مهاجران غيرقانوني هستند و تمام كساني كه از معرفي خود اجتناب ورزند و براي بازگشت تعهد ندهند، زنداني خواهند شد.
تهاجم نظامي رژيم صهيونيستي به كاروان حامل كمك‌هاي امدادرساني در حالي صورت گرفت كه اين كاروان شامل 10تن كمك‌هاي انسان دوستانه از بيش از 40 كشور جهان براي فلسطينيان تحت محاصره غزه بود.


http://alef.ir/1388/index.php?option=com_content&task=view&id=74015

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط Phantom3
      موشکDelilah یک موشک الکترو اپتیکال می باشد که در اسرائیل و توسط صنایع نظامی این رژیم (IMI) به منظور هدف قرار دادن اهداف متحرک و غیر متحرک ساخته شده است.موشک Delilah نام سری موشک های گوناگون اسرائیل می باشد که توسط IMI ساخته شده اند.این موشک در اصل به عنوان یک تله هوایی ساخته شده بود، اما در دهه 1990 نوع تهاجمی و ضربتی از این موشک عرضه شد که توسط F-16 ها و F-4E های آپگرید شده ، که نقش جنگنده های هجومی را ایفا می کردند ، استفاده می شد.نوع ضد رادار این موشک از نوع هواپرتاب می باشد. این گونه از نیمه دهه 60 میلادی وارد خدمت شد. وظیفه این نمونه یافتن سایت های راداری در هنگامی بود که این رادار ها در حال کار بودند و با این کار آنها را یافته و نابود می کرد.

      Delilah-1
      این گونه از نوع هواپرتاب می باشد و در رده موشک های کروز قرار می گیرد . این موشک دارای یک موتور توربو جت بود و این موتور توربوجت به آن این امکان را می داد تا با درنگ کردن درست به خوبی هدف قرار دادن اهداف متحرک ، اهداف با استتار بسیار خوب را نیز مورد هدف قرار دهد.که این ویژگی این موشک را به یک موشک ایده آل برای نابودی سایت های سام تبدیل کرده است.این موشک دارای بردی برابر 150 کیلومتر است و توانایی نابود اهداف ، چه دریایی و چه زمینی را دارد.هدایت خودکار به کار رفته درآن به خوبی سیستم های هدایتی INS/GPS می باشد که به موشک امکان انجام ماموریت های خود اتکا را می دهد.این موشک توانایی تطبیق با سرهای جنگی گوناگون را دارد و نیز می تواند توسط بسیاری از هواگرد ها حمل شود.این موشک توانایی شلیک از هواگردها ، بالگردها یا لانچر های زمینی را دارد. اندازه جمع و جور این موشک به آن این امکان را می دهد که توسط بالگردهای سیکورسکی UH-60A و SH-60B حمل شود.این موشک سر جنگی کوچک ولی موثر حمل می کند که به آن امکان هدف قرار دادن و نابودی اهداف با کمترین خطر را می دهد.این موشک نخستین بار توسط اسرائیل در جولای و آگوست 2006 ، یعنی درجنگ با لبنان، استفاده شد.این موشک در این جنگ توسط F-16D پرتاب می شد.



       
       
       
      Delilah-2
      این موشک با سرمایه گزاری چین درحال توسعه و ساخت توسط اسرائیل می باشد .این موشک از موتور Bet Shemesh Sorek 4 استفاده می کند که تراستی معادل 800 پوند ایجاد می کند. این ویژگی به موشک این امکان را می دهد که برد بیشتر و سر جنگی بزرگتری داشته باشد.




      Delilah-GL
      این موشک یک موشک زمین پرتاب می باشد که در اصل نوع تغییر یافته موشک کروز Delilah است و بردی معادل 250 کیلومتر دارد که ممکن است برد واقعی آن نباشد ، یعنی امکان دارد این موشک بردی بیش از 300 کیلومتر داشته باشد .
      این موشک با سر انفجاری متعارف 30 کیلوگرمی مسلح می شود اما توانایی حمل انواع دیگری را نیز دارد. این موشک توسط GPS هدایت می شود و توانایی گشت در منطقه جنگی را قبل از تایید هدف دارد.

      مترجم :Phantom3
      استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام مترجم و لینک به سایت Military.ir مجاز می باشد.
    • توسط farmandekoll
      F-117 نایت هاوک (شاهین تاریکی) نخستین هواپیمای عملیاتی است که به منظور استفاده از فناوری پنهانکاری طراحی شد. طراحی منحصر بفرد این هواپیمای تک سرنشینه تواناییهای استثنایی را به این هواپیمای تهاجمی می افزاید. اندازه این هواپیما در حدود F-15 ایگل می باشد که دو موتور توربو فن F404 که هرکدام نیرویی معادل 48 کیلو نیوتون (10800 پوند) ایجاد می کنند دارد. هم چنین دارای کنترل با سیم می باشد. قابلیت سوختگیری هوایی برد نایت هاوک را افزوده و آن را به یک سلاح بازدارنده و ترساننده ی ایالات متحده تبدیل کرده است. توانایی حمل انواع سلاح ها با سیستمهای ناوبری و حمله یکپارچه و سیستمهای الکترونیک پروازی ( اویونیک) موثر بودن این هواپیما را در عملیات مختلف اثبات می کند و بار کاری خلبان را کم می کند. کشیدن نقشه های با جزییات ریز برای عملیات روی نقاط با پدافند سنگین و قوی با استفاده از سیستم طراحی نقشه خودکار به ارزشهای این هواپیمای منحصر بفرد می افزاید.اولین F-117 در سال 1982 تحویل داده شد و آخرین تحویل در سال 1990 بود. تصمیم تولید F-117 در سال 1978 گرفته شد. اولین پرواز آن در سال 1981 انجام شد.

      جزییات :


      وظیفه : هواپیمای تهاجمی پنهانکار

      سازنده : لاکهید

      استفاده کننده : نیروی هوایی ایالات متحده

      موتور : دو موتور توربو فن بدون پس سوز F404-GE-F1D2 با قدرت 48 کیلو نیوتن (10800پوند)

      ابعاد : طول 10.08 متر، ارتفاع 3.78 متر، دهنه بال 13.20 متر

      اوزان: وزن خالی آن 13.381 کیلوگرم برآورد شده است، حداکثر وزن برخاست 13.814 کیلوگرم

      اجرا : حداکثر سرعت 0.98 ماخ یا 1040 کیلومتر بر ساعت(656 مایل بر ساعت)، سقف پرواز 15.240 متر برآورد شده است ( 50000 پا)

      سلاحها : تا 2268 کیلوگرم (5000 پوند) انواع بمب های هدایت شونده، موشکهای هوا به زمین، موشکهای زد رادار یا موشکهای هوا به هوای AIM-9 که در یک جایگاه درونی حمل می شوند.




    • توسط onin
      در ۲۵ فوريه ۵(۱۹۲۵ اسفند ۱۳۰۴) اولين خلبان ايراني كه كلنل احمدخان نخجوان نام داشت يك هواپيماي برژت -۱۹ را با پرچم و نشان ايران از فرانسه به پايگاه قلعه مرغي تهران پرواز داد. كلنل نخجوان در فرانسه دوره ديده بود و فقط ۲۰۰ ساعت پرواز داشت. بدين ترتيب در اين تاريخ اولين هواپيماي نيروي هوايي ايران با خلباني يك ايراني مرزهاي بين المللي را درنورديد و به فضاي پروازي ايران رسيد. در اين زمان ديگر خلبانان ايراني تحت نظارت يك استاد خلبان آلماني به نام «شفر» در ايران دوره مي ديدند. خريد هواپيما قسمت آسان كار بود. آموزش خلبانان براي پرواز كردن با آنها، نفرات پشتيباني زميني براي نگهداري و تعمير آنها و ساختن فرودگاه ها قسمت سخت كار بود كه زمان هم مي برد. در همين دوره زماني نيروي هوايي ايران از قالب يك اداره كوچك در ستاد فرماندهي ارتش خارج شده و به يك نيروي جداگانه تبديل شده بود كه «نيروي هوايي ارتش شاهنشاهي ايران» نام گرفته بود؛ اولين فرمانده نيروي هوايي ايران هم كسي نبود به جز كلنل احمدخان نخجوان. در سال ۱۹۲۴ (۱۳۰۳) اولين گروه از دانشجويان دوره خلباني و تكنسين پرواز به روسيه و فرانسه فرستاده شدند. بعدها در سال ۱۹۲۹ (۱۳۰۸) ايران ۱۵ خلبان داشت كه شش نفر از آنها در مدرسه پرواز ايستر فرانسه و ۹ نفر ديگر در مدرسه پرواز سباستوپول روسيه آموزش خلباني ديده بودند. در اين سال IIAF مخفف Imperial Iranian Air Force داراي ۳۳ فروند هواپيما از ۹ مدل مختلف بود. طي ۱۵ سال به يعني تا آغاز جنگ جهاني دوم بيش از ۳۰۰ هواپيما از ۱۸ مدل مختلف در اختيارنيروي هوايي ايران بود. در همان زمان هشت پايگاه هوايي كه مدارس آموزش خلباني و يك مركز آموزش تعميرات و نگهداري را شامل مي شدند ساخته شده بود. يك كارخانه مونتاژ هواپيما به نام «شهباز» هم ساخته شده بود كه قادر بود سه مدل مختلف هواپيما را مونتاژ كند. در سال ۱۹۴۱ (سوم شهريور ۱۳۲۰) بي طرفي ايران در جنگ جهاني دوم نقض شد و نيروهاي هوايي و دريايي انگليس و روسيه از شمال و جنوب به ايران حمله كردند. نيروي هوايي جوان ايران كه به تازگي به ساختن ساختارهاي اساسي خود مشغول شده بود، تحت هيچ شرايطي توانايي رويارويي با اين نيروي عظيم و توانمند را نداشت. با اين وجود تعدادي از پرسنل جوان اين نيرو تصميم به مقابله با بيگانه گرفتند و با كنترل پادگان قلعه مرغي دو هواپيما از اين پادگان به خلباني سروان وثيق و استوار شوشتري كه با شليك ضدهوايي مواجه شده و به ناچار آسمان تهران را ترك كردند. نيروهاي ائتلاف انگليس و روسيه كنترل دو پايگاه هوايي ايران را در دست گرفتند. آنها به ترتيب در مهرآباد و قلعه مرغي مستقر شدند. از نيروي هوايي جوان ايران تقريباً هيچ چيز باقي نماند. پس از پايان جنگ ارتش بريتانيا ايران را ترك گفت اما ارتش روسيه از ترك ايران سر باز مي زد و كنترل شمال ايران را در اختيار داشت. سه ماه پس از اين اتفاق نيروهاي سرخ روسيه ايران را ترك گفتند. پس از اين نيروي هوايي ايران هميشه به عنوان نيروي برتر در خاورميانه شناخته مي شود. موقعيت استراتژيك ايران توسط آمريكا ناديده گرفته نشد و آمريكا از اوايل دهه ۱۹۶۰ شروع به فروش تعداد زيادي از هواپيماهاي پيشرفته خود به ايران كرد. در سال ۱۹۶۵ ميلادي ايران اولين هواپيماجت خود با نام اف - ۸۴ جي جت ثاندر دريافت كرد. در سال ۱۹۶۵ هواپيماهاي اف-۵ فريدم توسط ايران خريداري شدند و به دنبال آن در سال ۱۹۶۸ اف-۴ فانتوم هم به ايران فروخته شد. در سال ۱۹۷۰ ايران داراي قوي ترين نيروي نظامي در منطقه بود. قبول فروش هواپيماهاي فوق پيشرفته اف-۱۴ اي تام كت به همراه موشك هاي پيشرفته اي آي ام - ۵۴ فينيكس از سوي آمريكا به ايران نشان دهنده روابط بسيار گرم بين ايران و آمريكا بود. در پي وقوع انقلاب اسلامي در سال ۱۹۷۹ دكترين و استراتژي نظامي ايران تغيير يافت و ايران ديگر به خريد تسليحات پيشرفته و گرانقيمت علاقه نشان نداد و همين باعث ايجاد نوعي تغيير قدرت در منطقه شد. ايران ديگر نه تنها دوست صميمي آمريكا نبود، كه به خاطر سياست هاي امپرياليستي و ضد انساني آمريكايي به دشمن اصلي آن تبديل شد. آمريكا و ديگر كشورهاي غربي تحريمي نظامي عليه ايران اتخاذ كردند. كمك هاي آمريكا قطع شده بود و نيروي هوايي ايران از فرار و بركناري افسران زمان شاه رنج مي برد كه همين امر به پايين آمدن سطح سرويس دهي در نيروي هوايي منجر شده بود. به دليل تحريم تسليحاتي ايران و نرسيدن قطعات مورد نياز، آمار عملياتي نيروي هوايي ايران سريعاً رو به كاهش بود. پس از انقلاب نيروي هوايي به «نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران» كه خود ارتشيان به آن «نهاجا» مي گويند تغيير نام داد. نام انگليسي آن هم Islamic Republic of Iran Air Force است كه به اختصار IRIAF خوانده مي شود. در همين اوضاع و احوال عراق با مناسب يافتن فرصت درصدد برآمد تا با حمله به ايران قسمت هاي وسيعي از خاك ايران را ضميمه قلمرو خود كند؛ به همين خاطر در ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ (۳۱ شهريور ۱۳۵۹) با يورشي عظيم به خاك ايران از طريق هوا، زمين و دريا جنگ تحميلي هشت ساله را عليه ايران آغاز كرد. جنگ با حمله هوايي نيروهاي عراقي به شش پايگاه نيروي هوايي ايران و چهار پادگان آغاز شد و همزمان چند لشكر و تيپ مستقل عراق در چهار محور از طول ۷۰۰ كيلومتر مرز مشترك با ايران به عمق خاك ايران يورش بردند. اولين حمله هوايي عراق چندان موفقيت آميز نبود. دلايل آن را مي توان به برنامه ريزي ناكافي و نادرست عمليات، نداشتن اطلاعات كافي از اهداف و استفاده نامناسب از بمب هاي جي پي(بمب هايي كه هدف خاصي ندارند و براي انهدام كلي به كار مي روند) برشمرد. در مهرآباد يك هواپيماي اف-۴ اي در هنگام جابه جايي براي در امان ماندن از حملات دشمن دچار سانحه شد و از همدان هم گزارش هايي در مورد خسارت يك فروند اف-۴ رسيد. اولين عمليات هوايي ايران در پاسخ اين حمله و بلافاصله پس از آن در خاك عراق موفقيت آميز بود. در اين عمليات چهار فروند هواپيماي اف-۴ به پايگاه دريايي الشعبيه در نزديكي بندر ام القصر حمله بردند. اين چهار فروند هواپيما كه ۴۵۰ كيلوگرم بمب بر سر اين پايگاه ريختند عمليات خود را از پايگاه بوشهر شروع كردند. در ميان اهداف چندباطري موشك ضد كشتي وجود داشت. اين عمليات تلافي جويانه نيروي هوايي ايران به قدري سريع بود كه خط پدافند عراق در طول مسير پرواز دچار غافلگيري شده بود. روز بعد در عملياتي غيرقابل باور ۱۴۰ فروند از جنگنده ها و جنگنده بمب افكن هاي ايران به ويژه اف-۴ و اف-۵هاي پايگاه هاي بوشهر، همدان و تبريز توانستند با نفوذ خود به خاك عراق تلفات سنگيني به پايگاه ها و تاسيسات نظامي عراق وارد كنند. در اولين روزهاي جنگ چندين حمله هوايي ديگر به تاسيسات نظامي عراق از قبيل ام القصر انجام شد. در يكي از اين حملات دو فروند اف-۴ كه هر كدام شش بمب جي پي ۳۴۰ كيلوگرمي حمل مي كردند به تاسيسات نظامي دريايي و كشتي هاي موشك انداز عراق حمله بردند. در حدود ۲۰ دقيقه بعد يك فروند هواپيماي آر اف-۴ اي عكس هاي شناسايي از منطقه گرفت كه نشان مي داد كشتي ها و تاسيسات بندري دچار صدمات و خسارات سنگيني شده اند. تاكتيك كلي در طول انجام چنين عمليات هايي رسيدن به هدف از راههاي مختلف، انجام يك پاپ -آپ بيش از رسيدن به هدف و شيرجه زدن روي هدف براي انهدام آن است. در هنگام بازگشت دو اف-۴ يكي از آنها توسط يك موشك سام مورد اصابت قرار گرفت كه باعث آسيب ديدن برخي از سيستم هاي آن شد اما همچنان مي توانست پرواز كند. اما آتش خاموش كن ها كار نكردند و بال راست - محل اصابت موشك - آتش گرفت. باند فرود نزديك ترين پايگاه هوايي هم به دليل هجوم اوليه ارتش عراق براي فرود مناسب نبود و به همين خاطر مجبور به فرود در يك باند ناآماده با سرعت بالا شد. چرخ ها تركيدند و هواپيما در حالي كه سرنشينان آن اجكت كرده بودند از انتهاي باند خارج شد. بعدها اين هواپيما با تعويض بال و ديگر تعميرات دوباره به جنگنده هاي مورد استفاده در جنگ پيوست. اين تعويض بال كه اولين بار در ايران انجام مي شد را مي توان نقطه آغاز انجام كارهاي غيرممكن در نيروي هوايي دانست. در اولين ماههاي جنگ «نهاجا» تلاش هاي خود را به جلوگيري پيشرفت نيروي زميني ارتش عراق معطوف كرده بود. جنگنده هاي ايراني براي اين كار با استفاده از راكت هاي ضد زره دانه به دانه تانك ها و زره پوش هاي عراق را شكار مي كردند و حتي گاهي اوقات تا ارتفاع سه تا چهار متر زمين هم پايين مي آمدند. در مقابل عراق هم از هواپيماهاي ميگ-۲۱ و ميگ-۲۳ براي پوشش نيروي زميني خود استفاده مي كرد كه اين پوشش به ناچار منجر به درگيري هوايي بين ايران و عراق مي شد كه مي توان پيروزي هاي ايران در اين زمينه را بيشتر از عراق دانست. مخصوصاً در اوايل جنگ كه آنها در مقابل هواپيماهاي اف-۱۴ ايران توانايي انجام هيچ عملي را نداشتند كه در اواخر جنگ با خريد ميراژ اف-۱ از فرانسه توانستند كمي جنگ هاي هوايي را متعادل كنند. جنگ تحميلي عليه ايران علاوه بر خسارات و تلفات جانبي بسيار، دستاوردهاي ارزنده اي براي نيروي هوايي ايران داشت. نيروي هوايي در اين هشت سال توانست به تكنولوژي ساخت بسياري از قطعات مورد نياز خود دست يابد و در برخي موارد به خودكفايي برسد.
    • توسط onin
      http://www.pinetreeline.org/planes/B-52-10.jpg هواپیمای بمب افکن B-52، بمب افکنی دور برد و در کلاس سنگین وزن است که می تواند گونه های مختلفی از ماموریت ها را به انجام برساند. این هواپیما قادر به پرواز در سرعت های بسیار بالا، البته زیر سرعت صوت و در ارتفاع بالغ بر 50,000 پا پرواز بوده و توانایی حمل بمب های هسته ای یا اتمی و همچنین بمب های معمولی را نیز دارد. http://www.saceliteguard.com/images/B-52 H dropping M-117 750 pound bombs.jpg هواپیمای بی 52 برای مدت بیش از 35 سال تنها بمب افکن دارای سرنشین سنگین وزن ایالات متحده بوده است. این بمب افکن، قادر به پرتاب و شلیک بیشتر سلاح های موجود است و حتی بدین صورت، بیم آن می رود که پس از به روز ساختن سیستم های اویانیکی و پیشرانه ها و دیگر قمست های آن، این هواپیما تا سال 2045 نیز در خدمت باشد. البته این بمب افکن آمریکایی را BUFF که مخفف عبارت Big Ugly Fat Fellow و به معنای مرد چاق گنده زشت است، نیز می نامند. اولین مدل هواپیمای بی 52 در سال 1954، اولین پرواز خود را انجام داده و مدل B آن نیز در سال 1955 وارد خدمت گشت. به طور کلی 744 بمب افکن بی 52 ساخته شده و آخرین گونه آن نیز که مدل H نامیده می شود، در سال 1962 تحویل شد. این بمب افکن استراتژیکی، دارای بردی برابر با 14,162 کیلومتر است که از این رو، هواپیمایی میان قاره ای یا کانتیننتال گفته می شود. البته این برد، در حالت بدون سوخت گیری هوا به هوا اندازه گیری شده است، و در غیر این صورت، برد این هواپیما، با سوخت گیری هوا به هوا می تواند نا محدود باشد. در این هواپیما، از مدل جی به بعد تغییراتی در شکل بدنه مانند کوتاه تر شدن سکان عمودی یا همان پایدار کننده عمودی آن داده شد. http://www.militarypictures.info/d/294-3/B-52.jpg این بمب افکن سنگین ساخت شرکت بوئینگ بوده و از هشت موتور توربوفن پرات اند ویتنی TF-33 هر یک با قدرت کشش بیش از 7000 کیلوگرم بهره می برد. بالاترین سرعتی که این هواپیما قادر به دستیابی به آن است، حدود 0/8 ماخ بوده که معادل 650 مایل بر ساعت نیز می باشد. هدایت این هواپیمای بمب افکن بر عهده 5 خدمه بوده که سیستم صندلی خدمه ها، از توانایی اجکت یا پرتاب کردن در مواقع خطر نیز برخودار است. لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این هواپیمای غول پیکر، حدود هفتاد و چهار میلیون دلار می باشد.
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.