aminmessi

شکارجانور قندهار/ به دام افتادن پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا RQ170

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

میگم دوستان نکنه امریکا میخواسته پدافند ایرانو امتحان کنه؟ منظورم اینه که این او آر-کیو-۱۷۰ اصلی نباشه icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اخه دوستان یکی به من بگه چرا رنگ این زرده همه خارجیها میگن ایران قلابیشو اورده نشون بده :mrgreen: icon_twisted[/quote]

بخاطر کیفیت فیلم برداری ست!وایت بالنس مثلا یکی !در ضمن خارجی ها یکم احمق تشریف دارند!
مثلا یادم هست که در سال 2000 بود که یک نظر سنجی در اروپا انجام شد در موضوع چرخش کره زمین و چرخش خورشید،69% مردم اروپا هنوز فکر میکنند زمین ثابت و مرکز جهان و خورشید به دور زمین میچرخد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به نظر ارابه ی فرود سالم و چرخ ها باز هستند و پرنده روی پاهای خودش ایستاده!![/quote]

يعني ارابه هاي فرودش انقدر درازه؟ :mrgreen: icon_cheesygrin

http://up7.iranblog.com/viewer.php?file=4hl3r962garv5mcla2l.jpg

icon_twisted

http://up7.iranblog.com/viewer.php?file=w2f7ub2uc2lifcztrup2.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

[b]جناب اولد مگینا [/b]صفحه11 من توضیح کامل روش شما رو با تمام جزئیات دادم می تونید ببینید.
[/quote]
منظورتون اینه :
[quote]

جناب نپتون یکی از دوستان کمی اشاره کردن که چجوری میشه یه هواپیمای بی سرنشین رو هک کرد ولی من بیشتر توضیح میدم .
یکی از راه ها اینه که برای مدتی هواپیما رو تحت نظر بگیرین و هر دستوری که از ماهواره برای اون ارسال میشه(پهبادهای امریکایی مثل همین مدل و پردیتور و ریپر ماهواره ای کنترل میشن نه کنترل زمینی یا هوایی) ضبط و عکس العمل هواگرد رو هم بررسی کنید در این حالت بعد از مدتی نیاز به کدگشایی هم ندارین دقیقا می دونید که چه پالس هایی با چه فرکانسی و چه طول موجی بفرستین که هواپیما ارتفاع کم زیاد به چپ یا راست بگرده وبا همین روش میشه تمام دستورات اون رو کشف کرد.

در عین حال شما چون روی زمین امکانات اخلال قویتری از ماهواره دارین به راحتی می تونین امواج قویتری بفرستین و به راحتی هواگرد رو متاثر کنین و یا حتی اگر انتن های اون جهت دار باشه با استفاده از هواگردهای اخلالگر این کار رو بکنین مثلا فرض کنین یه هواپیمای سی۱۳۰ یا ایران ۱۴۰ برای این کار آماده شده باشه در این حالت چون از بالا میشه اون رو مختل کرد و قدرت امواج قویتر هست به راحتی میشه دستورات مشابه فرستاد و به طور کامل هدایت اون رو در دست گرفت .

برای جلوگیری از شروع به کار سیستم خودانتهاری هم میتونید در زمانی که هیچ دستوری ارسال نمی کنید کل باندهای ارسال و دریافت هواگرد رو جم کنین که سیستم اصلی دشمن نتونه کد خودانتهاری رو ارسال کنه.در این حالت سیستم کامل در دست شما هست و دشمن هم نمی تونه هیچ کاری بکنه مگر اینکه در همون زمان در منطقه سیستم های مشابه شما ولی قویتر داشته باشه که این مورد نشدنی هست زیرا خبر نداره شما کجا و به چه شکلی می خواین این کار رو بکنین .در عین حال اصلا خبر نداره که شما می خواین این کار رو بکنین.

این یه روش بود .
روش دیگه دقیقا هک هست و اونم به این وسیله که دریافت اطلاعات و ارسال اطلاعات پهباد رو دریافت و سپس ارتباط بین اعمال پهباد و ارتباطات رو کشف کنین این کار هم توسط متخصصین رمز گذاری انجام میشه نه مهندس نرم افزار یا گرایش هوش مصنوعی رایانه که شما ادعا کنین بهش وارد هستین و این مورد رمزگشایی در شاخصه ریاضی خودش گرایش و متخصص داره و اتفاقا تا جایی که من خبر دارم در این مورد بسیار قوی هستیم.
در ضمن هوش مصنوعی ارتباط خاصی به سیستم هک یا دی هک نداره و استفادش در سیستم های اتوپایلوت هست وگرنه در هک برنامه نویسی هوش مصنوعی موضوعیت نداره.
بعد از رمزگشایی مدتی دوباره سیستم رو کنترل می کنین تا ببینین که نتایج درست هست یا نه و در صورت درستی یعنی کار به اتمام رسیده و شما می تونید هدایت هواگرد رو در اختیار بگیرین.

اما روش بعدی استفاده از اخلالگرهای جی پی اس هست که معذرت می خوام ببخشید گلاب به روتون توی ایران مثل پشکل ریخته فقط یه کار می خواد و اون اینکه اینقدر قوی باشن که بتونن آنتن هواگرد رو متاثر کنن یا باید اون رو روی هواگردهایی مثل سی ۱۳۰ سوار کنین در این حالت با این روشی که بنده در زیر عرض می کنم میشه به راحتی هواگرد رو مجبور به فرود کرد.
شما کافی هست که مختصات خودتون رو به این هواگرد و آنتن جی پی اس اون القا کنین([b]چند وقت پیش خبر گذشتن ایران از این فناوری و رسیدن به فناوری القا و هدایت موشک های دشمن پخش ش[/b]د) با این کار بدون اینکه خود هواگرد بدونه می تونید وارد فضای کشورش کنید و بعد با القا ارتفاع بالاتر و بالاتر سیستم اتوپایلوت هواگرد سعی در تثبیت ارتفاع روی عدد خاصی می کنه و چون ارتفاع القایی شما خیلی بالاتر هست هی ارتفاع رو کم می کنه تا جایی که شما می خواین بعد شما مختصات یه زمین هموار یا حتی فرودگاه رو بهش القا می کنین در این حالت خودش عین کفتر جلد میاد روی باند و در این حالت می تونید به رادار تعبیه شده در دماغه فقط یه مانع القا کنین(البته همه از این نوع رادار ندارن) و اگر رادار رماغه برای شناسایی عوارش روبروش نداشت باز فرقی نمی کنه شما تورهای مهار هواپیمای باند رو فعال می کنین و هواگرد با اندکی خسارت گرفتار میشه و بعد از این کار تمام باندهای دریافت و ارسال رو مختل می کنین تا دمشن توان فعال نمودن سیستم خودانهدامی اون رو از دست بده و خود هواگرد و خلبان اتوماتیک اون هم اصلا نمی فهمه چی سرش اومده.
نهایتا اگر مختصات القایی شما تا آخرین لحظه مختصات فرودگاه مبدا باشه هواگرد حتی خودش هم سیستم رو فعال نمی کنه چون منطقه خطر رو تشخیص نمیده.

اگر تور هم نداشتین باز عیبی نداره ارتفاع رو اینقدر اروم کم می کنین تا هواگرد به ارامی به زمین برسه و به باند یا زمین بماله در این حالت ممکنه ملغ هم بزنه ولی نهایتا خواهد ایستاد .
در این مورد هم باید همزمان تمام باندهای ارسال و دریافت در حال جم باشن و مختصات فرودگاه مبدا رو القا کنین در این حالت باز هواگرد با کمی خسارت در اختیار شما خواهد بود.

با توجه به اینکه گفته شده هواگرد زیاد وارد فضای کشور نشده من حدث می زنم از این روش استفاده شده باشه و امریکاییها هم فهمیدن هواگردشون داره به طرف ایران میره و نمی تونن کنترلش کنن چون تمام باندهاشون جم شده بوده.
این احتمالا یه نقشه طراحی شده از قبل بوده.برای همین غافلگیری کامل به همراه داشته و دشمن نتونسته کاری بکنه.
بعد از فرود هواگرد هم مهندسین سراغش رفتن و سوخت و مواد منفجره رو خارج کردن و بعد با خیال راحت منتقلش کردن به جایی امن.
[/quote]
البته میتونین تفاوتش رو ببینین:
[quote]سلام
خیلی جالب است که دوستان گرامی در مورد تمام چیزها در این تاپیک بحث می کنند غیر از چیزهای اصلی که باید در موردش بحث بشه.
نشون دادن پهباد خیلی چیزها رو در مورد نحوه فرود آوردن اون مشخص کرد. برای تحلیل درست موضوع به یک سری موضوع اشاره می کنم و با توجه به اونها نحوه فرود آوردن رو توضیح میدم :
1 - این هواپیما با استفاده از سیستم کنترل ماهواره ای هدایت میشه .
2 - در صورت بروز هر گونه اشکال در سیستم هدایت ماهواره ای به صورت اتوماتیک سیستم کنترل به اتو پایلوت منتقل میشه که در این صورت بنا به برنامه ریزی اولیه سیستم اتو پایلوت می تواند با استفاده از مختصات [color=green]GPS[/color] ماموریت را ادامه دهد[color=red] یا [/color] با استفاده از [color=green]GPS[/color] به فرودگاه مبدا برگردد.
3 - با توجه به مشخصات هواپیما و تکنولوژی های سری مستقر شده بر روی آن طبیعی است در صورت بروز هر گونه اشکال در سیستم هدایت ماهواره ای بالاترین اولویت خارج ساختن آن از منطقه دشمن است.
[color=red]نتیجه 1 - پس به احتمال قوی هواپیما برنامه ریزی شده بود که در صورت اختلال در سیستم هدایت ماهواره ای با اتو پایلوت و هدایت GPS به فرودگاه مبدا بازگردد.[/color]
4 - در نمای نشان داده شده از هواپیما در تلویزیون ایران قسمت میانی و روی آن کاملا مشخص بود و قسمت زیرین آن کاملا پوشانده شده بود.
5 - تنها آسیب مشخص روی ظاهر هواپیما یک له شدگی در قسمت نزدیک به مرکز ، در جلوی بال چپ بود.
6 - بالهای هواپیما به صورت مشخصی دوباره به بدنه مرکزی وصل شده بودند.
7 - دماغه هواپیما کاملا سالم بود و هیچ گونه علامتی از برخورد آن قسمت با زمین یا عوارض زمینی مشخص نبود.
8 - در صورت فرود بدون چرخ خسارات وارده به بدنه هواپیما محدود به قسمت زیرین آن نمیشود و حد اقل دماغه آن هم باید دارای خوردگی یا ضربه باشد . یا بالها دچار آسیب دیدگی می شوند.
[color=red]نتیجه 2 - هواپیما کاملا به صورت فرود با چرخ به زمین نشسته است .[/color]
9 - افسر ارشد خلبانی که در فیلم نشان داده شده ، داشت برای سردار توضیح می داد ، در حین حرف زدن کاملا بخار دهانش کاملا مشخص بود ( هوای سرد ورزشگاه ) و زمان فیلمبرداری هم ظاهرا روز بود ( تابش خورشد به داخل ورزشگاه ) .
[color=red]نتیجه 3 - با توجه به وضعیت آب و هوایی این روزهای کشور زمان فیلمبرداری یک یا دو روز بعد از زمان نشاندن هواپیما ( چند روز قبل از زمان اعلام رسمی خبر ) و در منطقه ای خارج از منطقه فرود بوده است.[/color]
سناریوی احتمالی :
با ورود پهباد به داخل کشور و مشخص کردن آن ابتدا کانال ارتباط ماهواره ای آن مختل شده است و همزمان GPS ساختگی بر روی آن اعمال شده است . اتو پایلوت پهباد برای برگشت به پایگاه اصلی با هدایت GPS ساختگی به محل مورد نظر کشانده شده است و در محل مورد نظر فرود تقریبا بی نقصی داشته است . به علت این که محل فرود بلا فاصله قابل پیدا کردن توسط آمریکاییها بوده است ( فضای باز ) پهباد در سریعترین زمان ممکن به قسمتهای اصلی تقسیم شده و از محل مورد نظر منتقل شده است . با فاصله یک یا دو روز بعد از انتقال هواپیما و کارهای اولیه در محل دیگری ( که ظاهرا منطقه ای کوهستانی است ) قطعات اصلی ( بالها و بدنه و ارابه فرود ) موقتا سر هم شده اند تا تصاویر ویدیویی ضبط شوند و سپس جابجایی اصلی برای [color=darkred]اقدامات بعدی ؟! [/color] صورت گرفته است.
[color=red]دوستان عزیزی ! [/color] که در بدر دنبال مشخص کردن جای ورزشگاه و یا محل دقیق فرود این پهباد هستند خیال خودشون رو راحت کنند که الان دیگه حتی رد چرخهایش را هم نمی توانند در اون دو جا پیدا بکنند icon_twisted
این موضوع رو هم که الان کجا میتونه باشه قبلا بحثش شد و هم این که از موضع گیریهای [color=red]دولتهای نسبتا محترم ! دوست و دشمن[/color] میشه فهمید. :mrgreen:

[size=9]پی نوشت : به نظر میرسد له شدگی جزئی روی لبه جلویی بال چپ به خاطر عجله در جابجایی و یک بی دقتی جزئی اتفاق افتاده باشد.[/size][/quote]
icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]به نظر ارابه ی فرود سالم و چرخ ها باز هستند و پرنده روی پاهای خودش ایستاده!![/quote]

يعني ارابه هاي فرودش انقدر درازه؟ :mrgreen: icon_cheesygrin

http://up7.iranblog.com/viewer.php?file=4hl3r962garv5mcla2l.jpg

icon_twisted

http://up7.iranblog.com/viewer.php?file=w2f7ub2uc2lifcztrup2.jpg[/quote][quote]


اگه شما به مشخصات ذکر شده توسط نیروهای مسلح دقت کنین ارتفاعش رو 184 سانتیمتر فکر کنم گفتن ! خبر مشخصات در مشرق هست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر می کنم هر چی جلوتر می ریم باید از فکر اخلال جی ئی اس بیایم بیرون و بیشتر روی سنریوی هک تمرکز کنیم.
در هر حال وضع هر بار داره بدتر میشه برای امریکاییها.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سردار گفت که این غنیمت به کسی داده نمیشه ! که به نظر من شامل روس ها و چینی ها هم میشه [/quote]

سردار به این صراحت نگفتن و جای فرار هم گذاشتن به قولی سیاستمدارانه حرف زدند
کاملا هم منطقی است
شاید بشود با بعضی از قسمت ها در حالت تحقیقات مشترک و یا اجازه بررسی محدود از چین و روسیه وسایل دیگر را گرفت
این ها دیگر هنر و فن تجارت و صنعت است که مسئولان نظامی با شرایط های موجود در هر زمان تصمیم می گیرند

اما نکته اصلیش ترساندن آمریکایی ها از دیدن این تکنولوژی توسط چین و روسیه بود و به نحوی این در رفتن از جواب از صدتا جواب برای آمریکا بدتر بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نکته بعدی در حرفهای سردار
منکر این نشد که جریان پهبادهای اسرائیل و هکشون بوسیله حزب الله کار ما نباشه
یعنی اونم کار ما بوده icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فرضیه های ناتمام صهیونیست ها :
ایران چگونه هواپیمای آمریکایی را به دست آورد ؟

سرویس بین الملل – کارشناسان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اسرائیل چندین روز پس از شکار هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دنبال گمانه زنی درباره چگونگی انجام چنین عملیاتی هستند .

به گزارش «تابناک» ، «دبکا فایل» در این زمینه 5 فرضیه را مطرح کرده و نوشته که هر کدام از این فرضیه ها به تنهایی یا به صورت ترکیبی احتمال دارد در این عملیات نقش ایفا کرده باشند . این پنج فرضیه عبارتند از :

1-نفوذ ایران در پایگاه آمریکایی ها در قندهار جایی که آمریکایی هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای عملیات مخفی در آنجا نگه داری می کند .

2- پاکستان در ماه های اخیر با آمریکا مشکلاتی داشته است ، مشکلاتی که از زمان عملیات آمریکا در خاک پاکستان برای کشتن بن لادن شروع و به حمله نیروهای آمریکایی به پاسگاهی در پاکستان و قتل 24 سرباز پاکستانی در هفته های اخیر ختم شده بود . یک احتمال هم این است که نیروهای اطلاعاتی پاکستان برای تحقیر باراک اوباما اطلاعاتی را درباره این هواپیما به ایرانی ها داده باشند .

3- احتمال بعدی کمک چین به ایران است . در زمان عملیات آمریکایی ها برای کشتن بن لادن ، آمریکایی ها از هلی کوپترهایی استفاده کرده اند که به دلیل جنس خاص آن از دید رادار های پاکستانی مخفی مانده است . در همان زمان وقتی که در حین آن عملیات یکی از هواپیماهای آمریکایی سقوط کرد مقامات پاکستانی از چینی ها خواستند که مواد به کار رفته و سنسور هایی این هلی کوپتر را مورد بررسی قرار دهند ، از آنجا که جنس هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از همان موارد رادار گزیز به کار رفته در ساخت هلیکوپتر ساقط شده آمریکایی بوده احتمالا چینی ها اطلاعات تحلیلی خود را در اختیار ایران قرار داده اند .

4- روسیه 25 اکتبر اعلام کرد که یک سیستم قابل حمل نظامی به ایران فروخته است که این سیستم می تواند هواپیماهای بدون سرنشین و یا راکت هایی را که به هدف نزدیک می شوند را شناسایی کنند . البته این سیستم بخشی از یک سیستم بسیار پیشرفته تر است که هنوز به صورت کامل در اختیار ایران قرار گرفته نشده است .در صورت فروش کامل این سیستم به ایران این کشور قادر خواهد بود ورود هر هواپیما یا راکتی را پیشاپش به خاک خود را شناسایی کند .

5- ایران ممکن است از هیچ یک از این کشور ها کمک نگرفته باشد ، اما در عین حال ممکن است ماموران اطلاعاتی ایران در قالب صد ها دانشمندی که در آمریکا در صنایع مرتبط با ساخت چنین هواپیماهای بدون سرنشینی فعالیت می کنند اطلاعات این گونه هواپیماها را در اختیار گرفته باشد.
اگر چه مقامات صهیونیستی می کوشند که به تقلیل توان ایران در شناسایی و شکار هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بپردازند ، اما با این وجود و بر اساس چنین ذهنیتی آنان هیچگاه نتوانسته اند توان اطلاعاتی ایران را نادیده بگیرند .

http://www.tabnak.ir/fa/news/209356/ایران-چگونه-هواپیمای-آمریکایی-را-به-دست-آورد-

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بازم میگم اگر این پهباد چتر برای فرود اضطراری داشته باشه منتظر شدن به مقدار کافی که وارد ایران شد اول ارتباط ماهواره با پهباد مختل کردند و با یه gps تقلبی اون داخل ایران این قدر دور گردوندند تا سوختش تمام بشه و با چتر نجات راحت نشسته زمین اون فرور رفتگی جلوی پهبادم برای اینکه چتر در قسمت انتهایی پهباد باز شده و در هنگام فرود با چتر احتمالا بخاطر باد به اون طرف فرود اومده و اون قسمتش به جایی خروده و مقداری فروه رفته مثلا سنگی چیزی که توی بیابون هم زیاد پیدا میشه(با توجه به وزنش باید سرعت فرود با چترش زیاد باشه!) اگر پهباد با چرخ فرود می یومد حتی اگر فرود خوبی هم نداشت! اسیب دیدگش باید به صورت سایشی می شد نه به صورت فرو رفتگی...
در ضمن به گفته مقامات امریکایی این پهباد سیستم خود انفجاری نداشته...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بازم میگم اگر این پهباد چتر برای فرود اضطراری داشته باشه منتظر شدن به مقدار کافی که وارد ایران شد اول ارتباط ماهواره با پهباد مختل کردند و با یه gps تقلبی اون داخل ایران این قدر دور گردوندند تا سوختش تمام بشه و با چتر نجات راحت نشسته زمین اون فرور رفتگی جلوی پهبادم برای اینکه چتر در قسمت انتهایی پهباد باز شده و در هنگام فرود با چتر احتمالا بخاطر باد به اون طرف فرود اومده و اون قسمتش به جایی خروده و مقداری فروه رفته مثلا سنگی چیزی که توی بیابون هم زیاد پیدا میشه(با توجه به وزنش باید سرعت فرود با چترش زیاد باشه!) اگر پهباد با چرخ فرود می یومد حتی اگر فرود خوبی هم نداشت! اسیب دیدگش باید به صورت سایشی می شد نه به صورت فرو رفتگی...
در ضمن به گفته مقامات امریکایی این پهباد سیستم خود انفجاری نداشته...[/quote]

این حرف شما از نظر منطقی با فرض عدم داشتن خود انتحاری قابل پذیرش است من هم این طرز روش را دور از عقل نمی دانم
اما یک نکته می شود در خلاف حرف شما می توان زد استفاده سیستم های ترکیبی برای مسیریابی در سیستم های نوین بویژه جاسوسی است
معمولا از جی پی اس، ژیروسکوپ، طیف سنج مغناطیسی و ... استفاده می شود که سیستم هدایت را بسیار امن تر می کند
بویژه با درک آمریکا از پیشرفت اخلال گر های جی پی اس

اگر این موضوع استفاده صرف از جی پی اس در پهباد مطرح باشد حرف شما خیلی به واقعیت می تواند نزدیک شود
که باز هم همین کار کاری عظیم است اما نکته بالا باعث عدم اطمینان من می شود از سویی دیگر عکس های نشان داده شده از سوی رهبر حزب الله

البته دوستانی که خیلی از روش بدست گرفتن کنترل مطمئن هستند و از روی درک و اطلاعات بالای آنها است
بپذیرند که امثال من و این دوست بدنبال راه حل های آسان برای حل مشکل هستیم و چرا که جنگ هشت ساله نشان داد که خلاقیت می تواند تا حدودی زیاد جای کمبود تکنولوژی را بگیرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]بازم میگم اگر این پهباد چتر برای فرود اضطراری داشته باشه منتظر شدن به مقدار کافی که وارد ایران شد اول ارتباط ماهواره با پهباد مختل کردند و با یه gps تقلبی اون داخل ایران این قدر دور گردوندند تا سوختش تمام بشه و با چتر نجات راحت نشسته زمین اون فرور رفتگی جلوی پهبادم برای اینکه چتر در قسمت انتهایی پهباد باز شده و در هنگام فرود با چتر احتمالا بخاطر باد به اون طرف فرود اومده و اون قسمتش به جایی خروده و مقداری فروه رفته مثلا سنگی چیزی که توی بیابون هم زیاد پیدا میشه(با توجه به وزنش باید سرعت فرود با چترش زیاد باشه!) اگر پهباد با چرخ فرود می یومد حتی اگر فرود خوبی هم نداشت! اسیب دیدگش باید به صورت سایشی می شد نه به صورت فرو رفتگی...
در ضمن به گفته مقامات امریکایی این پهباد سیستم خود انفجاری نداشته...[/quote]

این حرف شما از نظر منطقی با فرض عدم داشتن خود انتحاری قابل پذیرش است من هم این طرز روش را دور از عقل نمی دانم
اما یک نکته می شود در خلاف حرف شما می توان زد استفاده سیستم های ترکیبی برای مسیریابی در سیستم های نوین بویژه جاسوسی است
معمولا از جی پی اس، ژیروسکوپ، طیف سنج مغناطیسی و ... استفاده می شود که سیستم هدایت را بسیار امن تر می کند
بویژه با درک آمریکا از پیشرفت اخلال گر های جی پی اس

اگر این موضوع استفاده صرف از جی پی اس در پهباد مطرح باشد حرف شما خیلی به واقعیت می تواند نزدیک شود
که باز هم همین کار کاری عظیم است اما نکته بالا باعث عدم اطمینان من می شود از سویی دیگر عکس های نشان داده شده از سوی رهبر حزب الله

البته دوستانی که خیلی از روش بدست گرفتن کنترل مطمئن هستند و از روی درک و اطلاعات بالای آنها است
بپذیرند که امثال من و این دوست بدنبال راه حل های آسان برای حل مشکل هستیم و چرا که جنگ هشت ساله نشان داد که خلاقیت می تواند تا حدودی زیاد جای کمبود تکنولوژی را بگیرد[/quote]

مسلما این پهباد از سیستم های مسیر یابی به روش شناسایی عوارض زمینی بر خوردار بوده ولی این سیستم ها به دلیل ارتفاع بالای پروازی این پهباد نمی تونند مثل موشک کروز دقیق عمل کنند احتمالا ترکیبی هم نبودند یعنی اول هدایت توسط اپراتور در صورت قطع ارتباط شیفت روی gps و...(چون شاید احتمال اختلال در حالت مسیر یابی ترکیبی در سیستم پهباد وجود داشته)

تصاویر حزب الله مربوط به خیلی سال پیش هست حتی گفته میشد طالبان هم با هک پهباد امریکا می تونست تصاویر پهباد دریافت کنه و از محل فرار کنه(راست و دروغش با خود امریکایی ها!)ولی بعد از اون روی سیستم ارتباطی این پهبادها کدگذاری پیشرفته قرار گرفت میشه این سوالام مطرح کید چرا حزب الله تصاویر پهباد های اسرائیلی در زمان جنگ 33 منتشر نکرد ...

ولی حتی اگر یک عکس از تصاویر ارسالی این پهباد منتشر بشه نظریه شما درست از اب در میاد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]سردار سلامی در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 تشریح کرد؛
چگونگی کنترل پهپاد جاسوسی آمریکا توسط ایران[/align]

سردار سلامی با بیان اینکه به صورت طبیعی همه کشورهای پیشرفته جهان به شدت تشنه دست‌یابی به جزئیات پرنده جاسوس آمریکا هستند،گفت:همین اندازه که ما به این پرنده دست یافته‌ایم آمریکا را در زمینه خلع سلاح اطلاعاتی خود به یک بازنگری استراتژیک وادار می‌کند.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو در خصوص دستاورد اخیر نیروهای مسلح کشورمان در کنترل هواپیمای بدون سرنشین آمریکا گفت: یک اصل در نبردهای اطلاعاتی وجود دارد و آن این است وقتی طرفی در برخورد اطلاعاتی موفق می‌شود روش‌های خود را مخفی نگه می‌دارد و ما نیز در بیان روش‌های رصد، کاوش، کنترل، کشف و شناسایی تلاش‌های اطلاعاتی دشمن و روش‌های غلبه فناورانه تاکتیکی و تکنیکی بر دشمن معذوریم.

وی افزود: اگر باور این موضوع که هواپیمای پیشرفته راهبردی آمریکا در به زمین نشاندن و به کنترل درآوردن آن توسط ایران یک باور سخت و خارج از تصور افکار عادی است باور اینکه این هواپیما با تنوع فناوری‌ها هدایت و کنترل از کنترل خارج شده و سالم روی زمین نشسته سخت‌تر از باور اول است.

سلامی ادامه داد: این پرنده از سیستم‌های هدایت متنوع و چندگانه برخوردار است و هر سیستم دارای هدایت دوگانه است. اولین سیستم خط دید مستقیم زمینی براساس دید پرنده است. بعد از آنکه پرنده از خط دید خارج می‌شود ماهواره‌های ویژه و پیشرفته که دوره تناوب آنها با دوره تناوب زمین یکسان است و نسبت به یک ناظر زمینی همیشه در موضع ثابتی قرار می‌گیرند موضوع رله امواج برای هدایت این وسیله را برعهده می‌گیرند.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: این پرنده همزمان با این سیستم هدایت از طریق ۳ سیستم هدایتی و کنترلی دیگر به نام‌های دیسمک، ترکام و آی‌ان‌اس هدایت می‌شود. یکی از این سیستم‌ها براساس تطبیق ارتفاع وسیله پرنده با توپولوژی زمین و دریافت اطلاعات واقعی از ارتفاع پرنده نسبت به اطلاعات برنامه‌ریزی شده در رایانه سیستم‌های هدایت کنترل استفاده می‌کند و موقعیت خود را ترسیم می‌کند و حرکتش را براساس برنامه‌ریزی انجام می‌دهد. یکی دیگر از این سیستم‌ها براساس تصاویر دریافتی از پرنده و تطابق آن با تصاویر کامپیوتری آن را هدایت می‌کند و سیستم دیگر براساس شتاب‌سنج‌هایی است که با گرفتن انتگرال دوگانه از شتاب موقعیت جسم پرنده در شرایط واقعی تعیین می‌شود و نسبت به موقعیتی در رایانه آن جسم پرنده تعبیه شده انحرافاتش اندازه‌گیری می‌‌شود و این به سیستم هدایت کنترل بازخورد داده می‌شود و او خودش را اصلاح می‌کند.

در ادامه این گفت‌وگو سلامی اظهار داشت: همه این وسایل هدایت و کنترل در این پرنده از دقت‌های فوق‌العاده بالایی برخوردارند و اگر یکی از آنها عمل نکند سیستم پشتیبان دیگری آن را هدایت می‌کند تا پروازش را از روز مسیرهای از پیش تعیین شده هدایت کند و اگر همه این سیستم‌ها به دلیلی از کار بیفتد که امری غیرممکن است و جسم پرنده از محدوده مورد نظر خارج شود این وسیله به صورت خودکار منفجر می‌شود تا قطعات آن در اختیار کشور هدف قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه این پرنده تا ارتفاع 45 هزار پا می‌تواند اوج بگیرد تاکید کرد: با توجه به این شرایط و اینکه این پرنده از فناوری‌های مخفی‌سازی استفاده می‌کند و رادارها نمی‌توانند آن را کشف کنند چطور ممکن است از کنترل خارج شود و سالم به روی زمین بنشیند. پذیرش این موضوع امکانپذیر نیست که بدون غلبه فناورانه این امر صورت گرفته باشد. این پرنده توسط سیستم ثانوی در کنترل قرار گرفته و این معمایی است که آمریکایی‌ها و دیگران باید راجع به آن فکر کنند.

سلامی در ادامه با اشاره به جایگاه ایران در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین گفت: ما در خصوص فناوری پرنده‌های بدون سرنشین جزء چند کشور معدود برتر جهان هستیم و مدرن‌ترین پرنده‌های بدون سرنشین و هدایت و کنترل و اسکن و کاوشگر آنها را داریم. ما پرنده‌هایی داریم که کاملا رادارگریز هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما دومین کشور دارای فناوری‌ پرنده‌های بدون سرنشین در جهان هستیم و دارای پرنده‌ای هستیم که از فناوری کامل استیلز بهره‌مند است و توسط دقیق‌ترین رادارها تست شده است.

وی ادامه داد: این پرنده و پرنده‌های دیگر ما می‌توانند ده‌ها ساعت بصورت مداوم پرواز کنند و سیستم‌های هدایت و کنترل دقیقی دارند. ما دارای آرایه متنوع از پرنده‌های بدون سرنشین از جثه کوچک دست‌پرتاب گرفته تا پرنده‌های دوربرد و رادارگریز دارای سیستم جمع‌آوری و کشف اطلاعات پیشرفته هستیم.

سلامی با بیان اینکه ما به لبه‌های جدید و نوین فناوری‌های پرنده‌های بدون سرنشین و هدایت و کنترل و کشف شناسایی آنها دست یافته‌ایم گفت: این پرنده‌ آمریکایی که اخیرا به دست آورده‌ایم خیلی فاصله زیادی با فناوری‌های ما در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین ندارد. البته این پرنده جامع جمیع دستاوردها و پیشرفت‌های اطلاعاتی، هوانوردی، هدایت و کنترل است و می‌تواند دستاوردهای فناورانه‌ای برای ما داشته باشد. البته باید ابتدا در معرض تحلیل و آنالیز اطلاعاتی و فناورانه ما قرار بگیرد تا ببینیم چقدر می‌تواند باعث افزایش اطلاعاتی و فناوری ما باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه این عملیات یک پیروزی برای ما و نیروهای مسلح بود اظهار داشت: علاوه بر آن این یک شکست اطلاعاتی برای دشمنان ما خواهد بود و آنها مطمئن هستند که آزادی عمل‌شان در توسعه فناوری علیه ما به نقاط خطرناک و آسیب‌پذیری رسیده است.

وی با بیان اینکه با گذشت زمان مشخص خواهد شد فناور‌های به کار رفته در این سیستم چه کمکی به ما می‌کند تصریح کرد:‌فاصله ما با آمریکا و رژیم صهیونیستی و دیگر کشورها اینقدر نیست که دستیابی به این پرونده یک آرزو برای ما بوده باشد. البته این یک پیروزی و موضوعی عادی برای ما به حساب می‌آید.

وی افزود: اعتماد به نفس نیرومندی در حوزه فناوری نیروهای مسلح ما صورت گرفته و ثابت کردیم در فضای تحریم و انزوا قادر هستیم به فناوری‌های لازم در حوزه‌های دفاعی دست یابیم.

سلامی بااشاره به دستاوردهای ایران در عرصه جنگ الکترونیک و مقابله با پرنده‌های بدون سرنشین تاکید کرد عبور از مرز اینگونه فناوری‌ها امروز برای ما یک امر طبیعی است یک پرنده بدون سرنشین که تصاویری از سطح زمین و یا هر پارامتر فیزیکی و یا هندسی را که دریافت می‌کند آن را از طریق امواج منتشر می‌کند و هر پایگاه زمینی که بدون رمز و منطق آن دستگاه غلبه کند می‌تواند اطلاعات پرنده را دریافت کند. این فناوری امروز برای دانشمندان عرصه دفاعی و نظامی ما یک فناوری دست‌یافتنی‌، ساده و در اختیار است و پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در این حوزه داریم و آثارش را دیده‌ایم.

سلامی با بیان اینکه در موضوع نبردهای سایبری اصلا دست‌بسته نیستیم اظهار داشت: دنیا باید این توانایی ما را بپذیرد و باور کند هر چند که مصداق‌هایی از آن را دیده است. دشمنان درک درستی از ظرفیت و پتانسیل ما در حوزه‌های دفاعی پیدا کنند و محاسباتشان را براساس توانمندی‌های ما، واقعی کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص بعضی از اخبار مبنی بر اینکه این هواپیما از سوی ایساف در افغانستان به پرواز درآمده و متعلق به آنهاست گفت: فرقی نمی‌کند که این پرنده از چه مبدای و توسط چه گروه و کشوری به فضای کشور ما نفوذ کرده باشد این یک تجاوز و عمل خصمانه تلقی می‌شود و هیچ کس از یک پرنده جاسوسی در کشورش استقبال نمی‌کند و آن نماد جاسوسی و اطلاعاتش را به متجاوز پس نمی‌دهد. آمریکا باید بداند کسانی که می‌توانند پیچیدگی‌های این تکنولوژی را در دست بگیرند و آن را کنترل کنند آنقدر ساده نیستند که با این نامه‌ها گناه آمریکایی‌ها را نادیده بگیرند.

وی افزود: این یک پرنده آمریکایی است و توسط آنها هدایت و کنترل می‌شود حتی در اختیار وزارت دفاع آمریکا هم نیست و تحت اختیار سازمان اطلاعات آمریکاست حال چطور نیروهای ایساف می‌توانند از آن استفاده کنند آمریکا باید با روش‌های درست این خطای تجاوزکارانه خود را جبران کند.

سلامی در ادامه در خصوص درخواست برخی کشورها از جمله چین و روسیه برای بازدید از این هواپیما اظهار داشت: تاکنون درخواستی دریافت نشده و من اطلاعی ندارم اما بصورت طبیعی همه کشورهای پیشرفته جهان بخصوص آنها که در جنگ اطلاعاتی با آمریکا هستند به شدت تشنه دست یافتن به جزئیات این پرنده هستند و همین اندازه که ما به این پرنده دست یافته‌ایم آمریکا را در زمینه خلع سلاح اطلاعاتی خود به یک بازنگری استراتژیک وادار می‌کند.

سلامی با اشاره به اینکه ایران قبلا نیز پرنده‌های بدون سرنشین دشمن را در اختیار گرفته گفت: قبلا هم پرنده‌های بدون سرنشین ولی در کلاسهای پایین‌تری که ارزش افزوده خاصی نداشتند در دریا و نقاط مرزی ما سرنگون شده‌اند ولی به دلیل اینکه این هواپیماها بسیار پائین‌تر از سطح تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین ما بوده‌اند آنها را رسانه‌ای نکردیم و البته بعضا توسط برخی فرماندهان ما اعلام شده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: آمریکایی‌ها هر چه تاکنون سعی کرده‌اند در فضای اطلاعاتی ما نفوذ کنند با شکست مواجه شدند و از این به بعد نیز همین‌طور است فضای ایران برای هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا بسیار ناامن است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: ما به خصوص بعد از دفاع مقدس تمام توسعه توانمندی دفاعی و بازدارنده خود را بر مبنای خطرناک‌ترین و قوی‌ترین سناریو با قدرتمندترین قدرت‌های نظامی جهان بنا گذاشته‌ایم. حتی در فرضیات خود ائتلافی از قدرت‌ها را پیش‌بینی کرده‌ایم با این فرض که هیچ پشتیبانی جز ملت و تدابیر رهبر معظم انقلاب و فناوری‌های خود نداریم.

سلامی تاکید کرد: امروز با اطمینان اعتماد کامل به تمام بنیه دفاعی خود در مولفه‌های دفاعی در دریا، زمین، هوا و نبرد در فضای مجازی و جنگ نرم و همه زمینه‌هایی که دشمن می‌تواند علیه ما سناریوسازی کند، داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: پیام ما به دشمنان این است که در محاسبه اشتباه نکنند و پیاممان به دوستان این است که اطمینان می‌دهیم امروز مقتدرانه در استقلال، تمامیت ارضی، ارزش‌های انقلاب اسلامی به شکل کامل و پیروزمندانه قدرت دفاعی داریم.

وی با اشاره به عملیات دستگیری ریگی گفت: ما دستاوردهای بزرگی در عرصه اطلاعاتی داریم و دستگیری ریگی یک شاهکار اطلاعاتی بزرگ در کنار دستیابی اخیر به این پرنده آمریکایی بود.

سلامی در خصوص پاسخ ایران به اینگونه اعمال خاطرنشان کرد: ما به نوعی از قانون سوم نیوتن تبعیت می‌کنیم یعنی هر عملی را عکس‌العملی است و با توجه به ملت انقلابی ما ممکن است عکس‌العمل‌های ما بزرگتر هم باشد و این طبیعی است و نمی‌توانیم اقدامات دشمنانمان را بدون پاسخ بگذاریم. آنها باید تبعات و مسئولیت اقدامات تجاوزکارانه و خارج از قوانین بین‌المللی را ببینند. دشمنان آثار پاسخ ما به اعمالشان را خواهند دید.

وی در ادامه در خصوص پیگیری این موضوع در عرصه سیاسی و دیپلماتیک تاکید کرد: هر اتفاق نظامی حتما دارای یک ماهیت سیاسی است و بصورت طبیعی دفاع دیپلماتیک، تهاجم دیپلماسی و دفاع حقوقی در نهادهای امنیت بین‌المللی موضوعی است که باید حتما دنبال شود و مقابله به مثل آن در عرصه دیپلماسی باید انجام شود.

وی افزود: ارمغان آمریکایی‌ها در اشغال کشورهای دیگر برهم زدن روابط عادی کشورهاست و باید با یک ادبیات سیاسی قدرتمند تعقیب شوند و پاسخگوی اعمالشان باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: جهان را نمی‌شود با ادبیات سیاسی دوگانه مدیریت کرد. جهانیان بیدار شده‌اند ولی آنها هنوز بیداری اسلامی را درک نکرده‌اند و نمی‌توانند علائم و آثار قدرت در کشورهای دیگر را کشف کنند. تحولات اخیر با سرعت پایه‌های نفوذ سیاسی و شخصیت بین‌المللی و هویت قدرت آنها را از بین می‌برد و آنها به زوال خود نزدیک می‌شوند.

[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/84077/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DA%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%D9%BE%D9%87%D9%BE%D8%A7%D8%AF-%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نسخه چاپيارسال به دوستان
سردار سلامی در گفت‌و‌گوی تفصیلی:
کشورهای پیشرفته جهان تشنه دستیابی به جزییات پرنده جاسوس آمریکا هستند

خبرگزاری فارس: سردار سلامی با بیان اینکه به صورت طبیعی همه کشورهای پیشرفته جهان به شدت تشنه دست‌یابی به جزئیات پرنده جاسوس آمریکا هستند،گفت:همین اندازه که ما به این پرنده دست یافته‌ایم آمریکا را در زمینه خلع سلاح اطلاعاتی خود به یک بازنگری استراتژیک وادار می‌کند.
خبرگزاری فارس: کشورهای پیشرفته جهان تشنه دستیابی به جزییات پرنده جاسوس آمریکا هستند

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو در خصوص دستاورد اخیر نیروهای مسلح کشورمان در کنترل هواپیمای بدون سرنشین آمریکا گفت: یک اصل در نبردهای اطلاعاتی وجود دارد و آن این است وقتی طرفی در برخورد اطلاعاتی موفق می‌شود روش‌های خود را مخفی نگه می‌دارد و ما نیز در بیان روش‌های رصد، کاوش، کنترل، کشف و شناسایی تلاش‌های اطلاعاتی دشمن و روش‌های غلبه فناورانه تاکتیکی و تکنیکی بر دشمن معذوریم.

وی افزود: اگر باور این موضوع که هواپیمای پیشرفته راهبردی آمریکا در به زمین نشاندن و به کنترل درآوردن آن توسط ایران یک باور سخت و خارج از تصور افکار عادی است باور اینکه این هواپیما با تنوع فناوری‌ها هدایت و کنترل از کنترل خارج شده و سالم روی زمین نشسته سخت‌تر از باور اول است.

سلامی ادامه داد: این پرنده از سیستم‌های هدایت متنوع و چندگانه برخوردار است و هر سیستم دارای هدایت دوگانه است. اولین سیستم خط دید مستقیم زمینی براساس دید پرنده است. بعد از آنکه پرنده از خط دید خارج می‌شود ماهواره‌های ویژه و پیشرفته که دوره تناوب آنها با دوره تناوب زمین یکسان است و نسبت به یک ناظر زمینی همیشه در موضع ثابتی قرار می‌گیرند موضوع رله امواج برای هدایت این وسیله را برعهده می‌گیرند.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: این پرنده همزمان با این سیستم هدایت از طریق ۳ سیستم هدایتی و کنترلی دیگر به نام‌های دیسمک، ترکام و آی‌ان‌اس هدایت می‌شود. یکی از این سیستم‌ها براساس تطبیق ارتفاع وسیله پرنده با توپولوژی زمین و دریافت اطلاعات واقعی از ارتفاع پرنده نسبت به اطلاعات برنامه‌ریزی شده در رایانه سیستم‌های هدایت کنترل استفاده می‌کند و موقعیت خود را ترسیم می‌کند و حرکتش را براساس برنامه‌ریزی انجام می‌دهد. یکی دیگر از این سیستم‌ها براساس تصاویر دریافتی از پرنده و تطابق آن با تصاویر کامپیوتری آن را هدایت می‌کند و سیستم دیگر براساس شتاب‌سنج‌هایی است که با گرفتن انتگرال دوگانه از شتاب موقعیت جسم پرنده در شرایط واقعی تعیین می‌شود و نسبت به موقعیتی در رایانه آن جسم پرنده تعبیه شده انحرافاتش اندازه‌گیری می‌‌شود و این به سیستم هدایت کنترل بازخورد داده می‌شود و او خودش را اصلاح می‌کند.

در ادامه این گفت‌وگو سلامی اظهار داشت: همه این وسایل هدایت و کنترل در این پرنده از دقت‌های فوق‌العاده بالایی برخوردارند و اگر یکی از آنها عمل نکند سیستم پشتیبان دیگری آن را هدایت می‌کند تا پروازش را از روز مسیرهای از پیش تعیین شده هدایت کند و اگر همه این سیستم‌ها به دلیلی از کار بیفتد که امری غیرممکن است و جسم پرنده از محدوده مورد نظر خارج شود این وسیله به صورت خودکار منفجر می‌شود تا قطعات آن در اختیار کشور هدف قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه این پرنده تا ارتفاع 45 هزار پا می‌تواند اوج بگیرد تاکید کرد: با توجه به این شرایط و اینکه این پرنده از فناوری‌های مخفی‌سازی استفاده می‌کند و رادارها نمی‌توانند آن را کشف کنند چطور ممکن است از کنترل خارج شود و سالم به روی زمین بنشیند. پذیرش این موضوع امکانپذیر نیست که بدون غلبه فناورانه این امر صورت گرفته باشد. این پرنده توسط سیستم ثانوی در کنترل قرار گرفته و این معمایی است که آمریکایی‌ها و دیگران باید راجع به آن فکر کنند.

سلامی در ادامه با اشاره به جایگاه ایران در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین گفت: ما در خصوص فناوری پرنده‌های بدون سرنشین جزء چند کشور معدود برتر جهان هستیم و مدرن‌ترین پرنده‌های بدون سرنشین و هدایت و کنترل و اسکن و کاوشگر آنها را داریم. ما پرنده‌هایی داریم که کاملا رادارگریز هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما دومین کشور دارای فناوری‌ پرنده‌های بدون سرنشین در جهان هستیم و دارای پرنده‌ای هستیم که از فناوری کامل استیلز بهره‌مند است و توسط دقیق‌ترین رادارها تست شده است.

وی ادامه داد: این پرنده و پرنده‌های دیگر ما می‌توانند ده‌ها ساعت بصورت مداوم پرواز کنند و سیستم‌های هدایت و کنترل دقیقی دارند. ما دارای آرایه متنوع از پرنده‌های بدون سرنشین از جثه کوچک دست‌پرتاب گرفته تا پرنده‌های دوربرد و رادارگریز دارای سیستم جمع‌آوری و کشف اطلاعات پیشرفته هستیم.

سلامی با بیان اینکه ما به لبه‌های جدید و نوین فناوری‌های پرنده‌های بدون سرنشین و هدایت و کنترل و کشف شناسایی آنها دست یافته‌ایم گفت: این پرنده‌ آمریکایی که اخیرا به دست آورده‌ایم خیلی فاصله زیادی با فناوری‌های ما در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین ندارد. البته این پرنده جامع جمیع دستاوردها و پیشرفت‌های اطلاعاتی، هوانوردی، هدایت و کنترل است و می‌تواند دستاوردهای فناورانه‌ای برای ما داشته باشد. البته باید ابتدا در معرض تحلیل و آنالیز اطلاعاتی و فناورانه ما قرار بگیرد تا ببینیم چقدر می‌تواند باعث افزایش اطلاعاتی و فناوری ما باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه این عملیات یک پیروزی برای ما و نیروهای مسلح بود اظهار داشت: علاوه بر آن این یک شکست اطلاعاتی برای دشمنان ما خواهد بود و آنها مطمئن هستند که آزادی عمل‌شان در توسعه فناوری علیه ما به نقاط خطرناک و آسیب‌پذیری رسیده است.

وی با بیان اینکه با گذشت زمان مشخص خواهد شد فناور‌های به کار رفته در این سیستم چه کمکی به ما می‌کند تصریح کرد:‌فاصله ما با آمریکا و رژیم صهیونیستی و دیگر کشورها اینقدر نیست که دستیابی به این پرونده یک آرزو برای ما بوده باشد. البته این یک پیروزی و موضوعی عادی برای ما به حساب می‌آید.

وی افزود: اعتماد به نفس نیرومندی در حوزه فناوری نیروهای مسلح ما صورت گرفته و ثابت کردیم در فضای تحریم و انزوا قادر هستیم به فناوری‌های لازم در حوزه‌های دفاعی دست یابیم.

سلامی بااشاره به دستاوردهای ایران در عرصه جنگ الکترونیک و مقابله با پرنده‌های بدون سرنشین تاکید کرد عبور از مرز اینگونه فناوری‌ها امروز برای ما یک امر طبیعی است یک پرنده بدون سرنشین که تصاویری از سطح زمین و یا هر پارامتر فیزیکی و یا هندسی را که دریافت می‌کند آن را از طریق امواج منتشر می‌کند و هر پایگاه زمینی که بدون رمز و منطق آن دستگاه غلبه کند می‌تواند اطلاعات پرنده را دریافت کند. این فناوری امروز برای دانشمندان عرصه دفاعی و نظامی ما یک فناوری دست‌یافتنی‌، ساده و در اختیار است و پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در این حوزه داریم و آثارش را دیده‌ایم.

سلامی با بیان اینکه در موضوع نبردهای سایبری اصلا دست‌بسته نیستیم اظهار داشت: دنیا باید این توانایی ما را بپذیرد و باور کند هر چند که مصداق‌هایی از آن را دیده است. دشمنان درک درستی از ظرفیت و پتانسیل ما در حوزه‌های دفاعی پیدا کنند و محاسباتشان را براساس توانمندی‌های ما، واقعی کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص بعضی از اخبار مبنی بر اینکه این هواپیما از سوی ایساف در افغانستان به پرواز درآمده و متعلق به آنهاست گفت: فرقی نمی‌کند که این پرنده از چه مبدای و توسط چه گروه و کشوری به فضای کشور ما نفوذ کرده باشد این یک تجاوز و عمل خصمانه تلقی می‌شود و هیچ کس از یک پرنده جاسوسی در کشورش استقبال نمی‌کند و آن نماد جاسوسی و اطلاعاتش را به متجاوز پس نمی‌دهد. آمریکا باید بداند کسانی که می‌توانند پیچیدگی‌های این تکنولوژی را در دست بگیرند و آن را کنترل کنند آنقدر ساده نیستند که با این نامه‌ها گناه آمریکایی‌ها را نادیده بگیرند.

وی افزود: این یک پرنده آمریکایی است و توسط آنها هدایت و کنترل می‌شود حتی در اختیار وزارت دفاع آمریکا هم نیست و تحت اختیار سازمان اطلاعات آمریکاست حال چطور نیروهای ایساف می‌توانند از آن استفاده کنند آمریکا باید با روش‌های درست این خطای تجاوزکارانه خود را جبران کند.

سلامی در ادامه در خصوص درخواست برخی کشورها از جمله چین و روسیه برای بازدید از این هواپیما اظهار داشت: تاکنون درخواستی دریافت نشده و من اطلاعی ندارم اما بصورت طبیعی همه کشورهای پیشرفته جهان بخصوص آنها که در جنگ اطلاعاتی با آمریکا هستند به شدت تشنه دست یافتن به جزئیات این پرنده هستند و همین اندازه که ما به این پرنده دست یافته‌ایم آمریکا را در زمینه خلع سلاح اطلاعاتی خود به یک بازنگری استراتژیک وادار می‌کند.

سلامی با اشاره به اینکه ایران قبلا نیز پرنده‌های بدون سرنشین دشمن را در اختیار گرفته گفت: قبلا هم پرنده‌های بدون سرنشین ولی در کلاسهای پایین‌تری که ارزش افزوده خاصی نداشتند در دریا و نقاط مرزی ما سرنگون شده‌اند ولی به دلیل اینکه این هواپیماها بسیار پائین‌تر از سطح تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین ما بوده‌اند آنها را رسانه‌ای نکردیم و البته بعضا توسط برخی فرماندهان ما اعلام شده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: آمریکایی‌ها هر چه تاکنون سعی کرده‌اند در فضای اطلاعاتی ما نفوذ کنند با شکست مواجه شدند و از این به بعد نیز همین‌طور است فضای ایران برای هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا بسیار ناامن است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: ما به خصوص بعد از دفاع مقدس تمام توسعه توانمندی دفاعی و بازدارنده خود را بر مبنای خطرناک‌ترین و قوی‌ترین سناریو با قدرتمندترین قدرت‌های نظامی جهان بنا گذاشته‌ایم. حتی در فرضیات خود ائتلافی از قدرت‌ها را پیش‌بینی کرده‌ایم با این فرض که هیچ پشتیبانی جز ملت و تدابیر رهبر معظم انقلاب و فناوری‌های خود نداریم.

سلامی تاکید کرد: امروز با اطمینان اعتماد کامل به تمام بنیه دفاعی خود در مولفه‌های دفاعی در دریا، زمین، هوا و نبرد در فضای مجازی و جنگ نرم و همه زمینه‌هایی که دشمن می‌تواند علیه ما سناریوسازی کند، داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: پیام ما به دشمنان این است که در محاسبه اشتباه نکنند و پیاممان به دوستان این است که اطمینان می‌دهیم امروز مقتدرانه در استقلال، تمامیت ارضی، ارزش‌های انقلاب اسلامی به شکل کامل و پیروزمندانه قدرت دفاعی داریم.

وی با اشاره به عملیات دستگیری ریگی گفت: ما دستاوردهای بزرگی در عرصه اطلاعاتی داریم و دستگیری ریگی یک شاهکار اطلاعاتی بزرگ در کنار دستیابی اخیر به این پرنده آمریکایی بود.

سلامی در خصوص پاسخ ایران به اینگونه اعمال خاطرنشان کرد: ما به نوعی از قانون سوم نیوتن تبعیت می‌کنیم یعنی هر عملی را عکس‌العملی است و با توجه به ملت انقلابی ما ممکن است عکس‌العمل‌های ما بزرگتر هم باشد و این طبیعی است و نمی‌توانیم اقدامات دشمنانمان را بدون پاسخ بگذاریم. آنها باید تبعات و مسئولیت اقدامات تجاوزکارانه و خارج از قوانین بین‌المللی را ببینند. دشمنان آثار پاسخ ما به اعمالشان را خواهند دید.

وی در ادامه در خصوص پیگیری این موضوع در عرصه سیاسی و دیپلماتیک تاکید کرد: هر اتفاق نظامی حتما دارای یک ماهیت سیاسی است و بصورت طبیعی دفاع دیپلماتیک، تهاجم دیپلماسی و دفاع حقوقی در نهادهای امنیت بین‌المللی موضوعی است که باید حتما دنبال شود و مقابله به مثل آن در عرصه دیپلماسی باید انجام شود.

وی افزود: ارمغان آمریکایی‌ها در اشغال کشورهای دیگر برهم زدن روابط عادی کشورهاست و باید با یک ادبیات سیاسی قدرتمند تعقیب شوند و پاسخگوی اعمالشان باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: جهان را نمی‌شود با ادبیات سیاسی دوگانه مدیریت کرد. جهانیان بیدار شده‌اند ولی آنها هنوز بیداری اسلامی را درک نکرده‌اند و نمی‌توانند علائم و آثار قدرت در کشورهای دیگر را کشف کنند. تحولات اخیر با سرعت پایه‌های نفوذ سیاسی و شخصیت بین‌المللی و هویت قدرت آنها را از بین می‌برد و آنها به زوال خود نزدیک می‌شوند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900919001464

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.