super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

[quote name='zed' timestamp='1407592556' post='400495']
با سلام خدمت همه دوستان گرامی
این منش و روش برادران اهل سنت است که ولایت و بیعت شخص غالب را پذیرفته می دانند و یکی از دوستان نیز قبلا به آن اشاره کرده بود و همین حالا در عراق هم اتفاق افتاده و مردم موصل هم اکنون در حال درو کشته خویش در تسلیم شهر دو میلیون نفری به چند هزار چریک داعش هستند اتفاقی که یک روز قبل آن در سامرا نیافتاد چون اندک مدافعین شهر می دانستند که اگر داعش به 500 متری حرم نیز رسیده نباید دست از مقاومت بردارند تا نصرت خدا از آن استقامت کنندگان گرددتاریخ در چنین مواردی بسیار بی رحم است آنچنان که در هجوم مغول بود
[/quote]
برادر بزرگوار...بحث بنده روی کلیت تاریخ هزار سال پس از اسلام بود...شما معلوم نیست به چه دلیلی بحث را به ماجرای شیعه و سنی کشاندید ، در مثل جای مناقشه نیست ، ولی من مثل های زیادی دارم
مگر خواجه علی موید سربداری شیعه نبود که برای صلاح مردمش شهر سبزوار را تسلیم امیر تیمور گورکانی کرد؟
رکن الدین خورشاه مگر شیعه نبود که قلعه الموت را تسلیم هلاکو کرد؟
مقاومت هم وقتی فایده دارد که بدانید اندک احتمال پیروزی هست
وگرنه همین مجاهدین شیعه را گارد جمهوری صدام در سال 91 در داخل حرم ها سلاخی کرد و از کسی هم صدایی برنیامد...
بحث این است که هر ملت و هر طایفه و قومی در برابر قدرت برتر منافع خویش را در نظر می گیرد.
کردهای عراق هم پس از تجربه 90 سال قتل و کشتار توسط حکومت های مرکزی عراق می خواهند همان راهی را در پیش بگیرند که خیلی ملت های دیگر در پیش گرفته اند...ایرادی می بینید؟!
شما بودید تجربه گذشته را تکرار می کردید؟ ویرایش شده در توسط Moltke
  • Upvote 5
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Ernesto_Rommel' timestamp='1407588026' post='400469']
سلام

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10286/peshmarge_28129.jpg[/img][/center]

یاد رزمایش های خودمون افتادم !

دقت کنی دسمت چپ تصویر و دقت کنید به حالات ایستادن شون ...

داداش اینجا رزمایش نیست ... داعش نزدیکته ! تو هم داری شهر به شهر در میری از چنگ ش !


یا حق
[/quote]

فکرشو بکن اونطرف داعش به همچین سلاحی هم مجهز هست(البته این عکس مال الانباره).

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/13~3.jpg[/IMG]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]مساجد اروپایی عربستان، منشأ تروریسم وهابی[/b]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دیوید گارنر در مقاله ای در روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت: رژیم آل سعود شمار زیادی از "جهادی"ها را به جهان صادر کرده و همزمان، درصدد ترویج تفکر افراطی وهابیت است.

این تحلیلگر انگلیسی در ادامه می‌نویسد: عربستان فقط نفت صادر نمی‌کند، بلکه "کاروان"هایی از تروریست‌های موسوم به جهادی را هم به دنیا صادر می‌کند که همان وهابی‌های استفاده کننده از داروهای توهم‌زا هستند.

به نوشته گارنر، عربستان در دهه 1990 و همزمان با پایان جنگ سرد، به ساخت و تجهیز مساجد در اروپا روی آورد و در اغلب کشورهای حوزه غربی بالکان از جمله آلبانی، کوزوو، بوسنی، مقدونیه و مناطقی از بلغارستان، مساجدی با هدف ترویج وهابیت احداث کرد و چنان که شاهد هستیم، شماری از مهمترین گروه های تروریستی و از جمله "دولت اسلامی عراق و شام (داعش)"؛ از افکار وهابیت پیروی می کنند.

دیوید گارنر به عنوان شاهدی بر گفته های خود می افزاید: گروه تروریست داعش، تخریب زیارتگاه ها را ادامه می دهد؛ همچنان که وهابی ها دو قرن پیش این کار را آغاز کردند و بر کسی پوشیده نیست که رژیم سعودی به دست جنبش وهابیت تاسیس شد.

گفتنی است، اقدام عربستان در صدور تفکر افراطی وهابیت در سال های اخیر موجب شده که دولت های اروپایی نسبت به ساخت مسجد در کشورهای خود حساسیت نشان دهند، چنان که به نوشته روزنامه الموندو، دولت اسپانیا در ماه ژوئن 2014، درخواست قطر برای احداث مسجد در شهر بارسلون را به بهانه جلوگیری از "تکرار تجربه عربستان در انتقال تفکر وهابیت افراطی به اروپا"، رد کرد.

روزنامه سعودی "الشرق الاوسط"، 12 سال پیش در 2 اوت 2002 در واکنش به اظهارات مقامات اروپایی به تروریست پروری عربستان، به نقل از "فهاد عبدالله الزید" سفیر وقت سعودی در بوسنی نوشته بود: کمک هایی که ما به بوسنی می فرستیم، برای احداث مسجد و وام دادن به مردم است، نه برای حمایت از تروریسم!!

http://fa.alalam.ir/news/1621445

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='zed' timestamp='1407593948' post='400501']
با سلام خدمت همه دوستان گرامی
همانطور که در میان اهل سنت فرقه های مختلفی هست در میان شیعه هم فرقه های مختلفی است . قلعه الموت مرکز فعالیت فرقه اسماعیلیه بود که هفت امامی بودند و روش و منش ایشان جدای از شیعه دوازده امامی و اثنی عشری است چرا که از مشرب های فکری متمایزی برخوردارند . در مشرب ناب شیعه آنچه اصل است مصلحت اسلام است که در یک زمان سکوت امیر المومنین علی امام اول را در پی دارد و در زمان دیگر صلح امام حسن امام دوم شیعیان با معاویه را در پی دارد و در زمان دیگر جنگ و شهادت امام حسین علیه السلام و اندک یاران ایشان اسارت خانواده و خویشان ایشان به دست سپاه یزید را در پی دارد و هر سه به مصلحت اسلام است و نه به مصلحت قوم و قبیله و نژاد و شخص . چه اگر مصلحت شخص مقدم بود برای امام حسین راحت تر و سودمند تر بود که بیعت یزید را بپذیرد و در مدینه در مسجد پیامبر به مسئله گفتن بنشیند و احترام خاندان پیامبر و عالم عالمان دین در زمان خود را داشته باشد و حرارت تیغ و سختی تشنگی را نچشد . آنچه کردها انجام دادند مصلحت شخص خودشان هم نبود و حتی مصلحت اقلیم کردستان هم نبود در حالی که له شدن هم نژادهایشان را در سوریه زیر ضربات داعش می دیدند با داعش بستند و موصل را دادند تا کرکوک را بگیرند و امروز اربیل را هم دارند از دست می دهند . تاریخ در چنین مواردی بسیار بی رحم است و طبیعی است کسی که از تاریخ درس نگیرد مجبور به تکرار آن است . کردهایی که مغول و اسکندر از پس آن ها برنیامدند امروز از پس داعش به غول دوستان دمپایی پوش کلاش به دست بر نمی آیند
[/quote]
بزرگوار فرمودید شیعه...بنده هم مثال زدم .خواجه علی موید یک شیعه اثنی عشری بود.شیعیان لبنان تا نیمه دوم قرن بیستم که متحدانی یافتند هم تحت حکومت مسیحیان مارونی و قبلش عثمانیان و ممالیک و ایوبیان بودند و جزو طبقات فرودست بوده و هر بار هم که قیام کردند به شدت سرکوب شدند و بالاخره واقعیت موجود را پذیرفتند تا نزدیک 40 سال پیش که وضع دگرگون شد.
در مورد سایر امامان شیعه هم که خودتان ماجرای تقیه را دارید. ندارید ؟ بازهم مثال می خواهید ؟ یک خروار همراه دارم.
کردهای سوریه خواهی نخواهی از ترکش جنگ داخلی سوریه لطمه می دیدند و دولت اقلیم هم کاری در این مورد نمی توانست و نمی تواند انجام دهد.
کسی هم با داعش نبسته...کردهای عراق هم فقط توانایی نگه داشتن مناطق خودشان را دارند ان هم به سختی ...نکند توقع داشتید در جنگ شهری در مناطق سنی نشین عراق درگیر شوند...در مرحله بعد دولت مرکزی عراق هم هنوز نیرومند نشده و اگر بشود همان ماجرای صدام تکرار می شود.
داعش در برابر دولت مرکزی نیرومند عراق اصلا حساب نمی شود و کردها هم در مقابل ان قوی ترند و هم متحدان بیشتری دارند.
تصرف اربیل هم خیال خامی است.
مناطق تحت کنترل کردها در دوره صدام پس از 1991هم 15 تا 20 کیلومتر بیشتر با سنگرهای حکومتی فاصله نداشت و هیچ مشکلی هم پیش نیامد. ویرایش شده در توسط Moltke
  • Upvote 2
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='worior' timestamp='1407594087' post='400503']
مثال های شما و ایضا سایر دوستان اشتباه هست ، ...
---
اعراب که بنده 27 سال پیوسته باهاشون زندگی کردم ! ، جملگی تابع سیستم قبیله ای هستند ، هر قبیله یک شیخ یا همون رئیس قبیله داره (داستان های صدر اسلام رو بیاد بیارید) که اون با تنی چند از بزرگان مینشینند و تصمیم اصلی و کامل رو میگیرند ، غالب این شیوخ پیر هستند و کم دل و جرات و البته قدرت هیچ قبیله ای آنچنان زیاد نیست که بتونه در برابر یک اتحاد قوی چند قیله ای دوام بیاره ، این قبایل با هم پیمان میبندند و به هم زن میدن ، این پیمان ها وقتی گسترده تر میشه قدرت قبیله بشدت افزایش پیدا میکنه چه از نظر مالی و چه از نظر نیروی جواب برای مخاصمه ، فلذا در این قبایل حوزه ای از قدرت شکل میگیره و افرادی در اون جای میگیرند که بهش اهالی (حل و فصل عقد) میگن ، این شیوه سنتی حل مشکلات میان قبایل عرب (ایضا بسیاری از دیگر قبایل غیر عرب در سبک زندگی قبیله ای) بصورت سنتی از قدیم بوده و البته هنوز هم بینشون کاربردی هست ، منتهی همین شکل از مدیریت عقلانیتی به همراه میاره که از جنگ میخواد جلوگیری کنه و یا اینکه به جنگ های بشدت خشن در برابر اقوام تنها و یا ضعیف تر بپردازه ، بیشتر جنایت های دست جمعی که میبینید در واقع کشتن جوانان یک قوم خاص هست برای زهر چشم گرفتن که اون قوم بترسه و به پیمان تن بده ، وقتی وارد پیمان شدند البته مردانه بهش پایبند میمانند (لیکن تا زمانیکه این پیمان برتر بودن و امنیت رو تضمین کنه) ، و وقتی هم که بدانند این پیمان دیگر قادر به تامین قدرت و امنیتشون نیست ، براحتی ازش خارج میشن ! همونطور که راحت موصل رو تسلیم داعش کردند ، در واقع شکستن این پیمان ها تنها با " قدرت " و " ترس " ممکن هست ، از همین جهته که شما جنایت رو بصورت رسانه ای و علنی و با افتخار تمام در عراق شاهدید ، در واقع این قبایل دارن همدیگر رو پاره میکنند تا قدرتشون رو بهم ثابت کنند، نیازی هم نیست که کل قبیله بترسه ، کافیه همون چندتا پیرمرد(شیوخ) بترسن تا کل قوم تسلیم بشه و بره در یوغ اتحاد بزرگتر ، ...

علت وجود بساط و ترتیبات فوق نبود وضعیت دولت-ملت هست ، اعرابی که بصورت قبیله ای زندگی میکنند و در یک شهر همه با هم فامیل هستند ! معنی یک حوزه کلان قدرت بزرگتر رو براحتی درک نمیکنند (از جمله دلایل نفوذ سریع و راحت استعمار) براش تره هم خورد نمیکنند ، و ایضا تا چند اتحاد تشکیل میدن سریعا استقلال عمل میخواهند ، بنابراین اقتدار یک مرکز و یا دولت نظم دهنده رو نمیپذیرند و اون رو ستم میدونند ، بنابراین دولت هم چاره ای جز اعمال قدرت هم از نوع هژمونیک و هم از نوع سخت نداره ، کلیه پادشاهی های عرب نمود این اتحاد های قومی بزرگ هست ، یعنی یک قوم بسیار بزرگ و قوی از نظر سرمایه و امکانات و نفرات با چند قوم دیگر پیمان میبنده و پادشاهی تشکیل میده به سبک 10 هزار سال پیش ، باقی هم چاره ای جز پذیرفتن ندارند ، اسلام هم بوق هست ، نتیجه اولین اقدامی که نسبت به این وضعیت در جهان عرب شد حادثه کربلاست ، در واقع حکومت قهریه و ظالم ثروتمند که از نظر امکانات و جمعیت بزرگتر بود براحتی بر قیام حقه امام حسین پیروز شد ، در حالی که اگر دقت کنید در حادثه کربلا عمده افرادی که میجنگند عموزاده های هم هستند ،...
[/quote]

و یک سوال ! اگر در این سیستم سران قبایل در یک سری کار اطلاعاتی اکثرا کشته شوند چی پیش میاد ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط cheka، 18 مرداد 1393 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط cheka، 18 مرداد 1393 - دلیلی ارایه نشده است
وحوش از 70 ملیت مختلف تحت پرچم اسلام سلفی متحد شدن حالا ما داریم نژاد اریایی رو تفکیک میکنیم به کرد و فارس و غیره
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
ارسال شده در · مخفی شده توسط cheka، 18 مرداد 1393 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط cheka، 18 مرداد 1393 - دلیلی ارایه نشده است
[quote name='esygolden' timestamp='1407592251' post='400493']
ما کردها مثل شماها برای کاری که برای انقلاب و اسلام انجام میدیم منت نمیزاریم و کارمون رو برای رضای خدا انجام میدیم نه گرفتن امتیاز از دولت.ما کردا به کنار.یعنی رشادت شما شمالیا از مردم خرمشهرم بیشتر بود؟؟؟

مثل اینکه کردها به خیلیا زور انداختن که هر چی از دهنشون میاد به کردها میگن
[/quote]
[right]فکر نکنم بیان کردن رشادت های مردم ایران و هر خطه از اون منتی باشه!در ضمن کشوری که رهبرش خودش رو خدمت گذار مردم میدونه از منت هراسی نداره![/right]

[right]شما اگه عینک قومیت گرایی رو از چشمات ورداری و بذاری رو میزت متوجه میشی که منظور من این بوده همه مردم ایران در انقلاب سهیم هستن و زحمت کشیدن![/right]

[right]و قسمت عمده ای از عقب ماندگی ها به جز چند شهر بزرگ کشور امر عادی هست![/right]

[right]حالا به دلائل مختلف که یکی از اونها اینه ملت ما به دلائل تاریخی همیشه منتظر این هست که یک ناجی که برای مردم دور از پایتخت دولت مرزی هست![/right]

[right]بیاد و همه چیز رو گا و بلبل کنه!ما و ملت ما بیشتر از اینکه به دانشگاه امریکایی نیاز داشته![/right]

[right]به راه و اندیشه فکری اونها در زایش درونی جامعه و اقتصاد به صورت محلی نیاز داره تا به جای اینکه همیشه دستمون به سمت دولت باشه![/right]

[right]خودمون کمک کننده باشیم و بعد تاثیر گذار در سیاست ها![/right]
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
[color=#ff0000]بحث و اختلاف افکنی قومیتی بخصوص در قبال قوم های ایرانی به هیچ عنوان قابل تحمل نیست[/color]

[color=#ff0000]پست های مربوط به این مساله پاک و با متخلفان شدیدا برخورد خواهد شد[/color]


..........................................................................................

[b]TOS-1A Burantino در عراق[/b]

[b][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/p1526590.jpg[/img][/b]
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]دیروز رییس سی آی ای با یکی از ایرانی ها شخصا تماس گرفت و موارد جالبی رد و بدل شد[/right]

[right]الو سلام -[/right]

[right]علیک سلام-[/right]

[right]می شود بپرسم شما ایرانیها چرا اینجوری هستید؟[/right]

[right]مگر ما چه جوری هستیم مزدور استکبار جهانی؟[/right]

[right]ما نمی دانیم چرا همه کارها را شما دارید به ما نسبت می دهید؟[/right]

[right]بخاطر اینکه ما میدانیم مشکل تمامی مسایل جهان از شما و عمو سام و کلا هر اتفاق بدی که در جهان می افتد از شما و سگ شما اسراییل است[/right]

[right]ای بابا - مثلا چی[/right]

[right]مثلا همیش داعش وحشی دست پرورده خود شما و بچه ناخلف شما اسراییل است. شما با این حرامزادگان دارید آبروی هر چی مسلمان است می برید و تازه ژست حقوق بشری هم میگیرید.[/right]

[right]ای بابا داعش که 3 ساله درست شده تازه به ما مربوط نیست[/right]

[right]خیال کردید ما نمی دانیم خود شما داعش را درست کرده اید؟[/right]

[right]چه جوری ؟[/right]

[right]اسنودن خودتان افشا کرده![/right]

[right]چی[/right]

[right]بله مدارکی که اسنودن افشا کرده ثابت میکند که شما آمریکاییان که همیشه دشمن بشریت و مسلمانان هستید داعش را برای تسلط بر منطقه و با بی ثبات کردن حکومت های ملی درست کرده اید؟[/right]

[right]ای بابا - این بود مدرکتون[/right]

[right]نخیر - ضمنا ما میدانیم که شما نقشه تقیسم کشورهای منطقه را در سر دارید و می خواهید تمام کشورهای منطقه را تجزیه کرده و بر آنان مسلط شوید؟ - نمونش اعلام استقلال کردستان عراق پس از پیشروی های داعش در کشور عراق بخاطر تضعیف حکومت مرکزی است.[/right]

[right]ای بابا - اینست مدرکتون[/right]

[right]آره - ضمنا ما هم میدانیم که داعش دست پروده القاعده است و القاعده را شما برای بهانه حضورتان در خاور میانه درست کردید. ضمنا ما پس از فتح لانه جاسوسی شما متوجه شدیم که شما همیشه به دنبال توطعه در جهان هستید[/right]

[right]می توانم نظر خودم را بگویم[/right]

[right]می دانیم چیزی برای گفتن ندارید[/right]

[right]اول اینکه اسنودن به دنیا اعلام کرد که سازمان ان اس ای ما بطور غیر قانونی تمام اطلاعات رد و بدل شده کشورهای دیگر در جهان را شنود میکرده ، من متوجه نمی شوم چطوری ایشان متوجه شده که ما در حال ساختن داعش هستیم!!! شاید منظور شما ویکیلیکس است که دسترسی به اسناد سری سفارت خانه های ما داشته - آنهم که اطلاعاتش مال 3 سال پیش است و نمی تواند به اسناد جدید برفرض محال دسترسی داشته باشد.[/right]

[right]خوب ، بالاخره افشا کرده ما با بقیه مواردش کاری نداریم ، اسنودن تابحال هر چی گفته درست بوده پس این یکی اش هم درست است.[/right]

[right]گفتید داعش دست پروده القاعده است و القاعده را هم ما درست کرده ایم . اگر حرف شما درست باشد چرا سران القاعده با داعش توافق ندارند و در سوریه و عراق با هم در حال جنگ هستند، راستی شما که همواره از افراطیون مذهبی مسلمان که باعث خدشه دار شدن اسلام واقعی هستند بی زارید ، چرا مسبب بوجود آوردن آنان را مواخذه نمی کنید؟[/right]

[right]ما در حال همین کار هستیم - مسبب واقعی افراطیون شما هستید؟[/right]

[right]ای بابا - پس انگلیس که رسما وهابیت را درست کرده و حامی آن بوده چی میشه[/right]

[right]سکوت[/right]

[right]ضمنا میشود به ما بگویید با داعش چکار کنیم که شما راضی شوید - حمله به آنها نمی کنیم شما میگویید . بخاطر اینست که چاقو دسته خودش را نمی برد. حمله میکنیم میگویید به خاطر منافعمان بوده که خودمان را به کردهای تجزیه طلب نزدیک کنیم. شما بگویید ما چکار کنیم. ما که به دستور دولت عراق حتی نفکشی که نفت کردستان عراق را حمل می کرد مصادره کردیم و یا اینکه وزیر امور خارجه مان صریحا به کردها گفت که با استقلال کردستان مخالف است. دیگر چه کار دیگری بایستی می کردیم[/right]


[right]اینها همش حرفه : چرا وقتی این وحشی ها در حال کشتن شیعیان بودند صدای حقوق بشری شما در نیامد.[/right]


[right]کی همچین چیزی را گفته[/right]


[right]من میگویم[/right]


[right]مدرکی هم دارید ؟[/right]

[right]همین دستور حمله باراک حسین اوباما رییس جمهور تون - چرا اولش که داعش داشت پیشروی می کرد هیچ کاری نکرد و تا کردهای سنجار مشکل داشتند یکدفعه دستور حمله داد مگر شیعیان[/right]
[right]انسان نیستند؟ اینست حقوق بشری که در بوق و کرنا میکنید؟[/right]


[right]ما با رسانه های خودمان به دنیا نشان دادیم که داعش یک گروه وحشی و برای جهان خطر ناک است. همین توییتر و فیس بوکی که شما قبول ندارید خیلی به روشن شدن افکار عمومی در شناخت این متوحشان کمک کرد.[/right]


[right]سفسته نکن - دوباره می پرسم ، چرا موقعی که داعش شیعیان را داشت قتله عام میکرد کاری نکردید - نوری مالکی از شما سلاح خواست اما بهش ندادید. و مجبور شد از روسیه بگیره[/right]


[right]فکر کنم یک موضوعی را شما نمی دانید؟[/right]


[right]چه موضوعی ؟[/right]


[right]اینکه در ابتدا شورش علیه نوری مالکی فقط توسط داعش نبود؟[/right]

[right]یعنی چی ؟[/right]

[right]راستش سیستم امنیتی نوری مالکی بقدری به سنی ها ظلم کرده بود که قسمت اعظم شورشیان سنی بودند و ما به همین دلیل که پیش افکار عمومی عراق خراب نشویم از دادن تسلیحات طفره رفتیم[/right]

[right]دلیلی هم داری[/right]

[right]آره - نگاه کنید چرا مجلس عراق در ابتدای شورشها نمی توانست تصمیم جامعی بگیرد. و اینکه چرا شهرها به سرعت از طرف نظامیون به شورشیها واگذار می شده و یا می شوند.[/right]

[right]خوب اینکه تابلو هست - خیانت[/right]

[right]درسته ولی مگر صدا و سیمای شما نگفت که کل داعش 6000 نفرند . مگر میشود 6000 نفر به همین راحتی نصف عراق را عمدتا در شهرهای سنی نشین بگیرند . این مسئله نشان میدهد که مردم محلی هم از نحوه عملکرد نوری مالکی ناراضی بودند و به راحتی شهرها سقوط کردند.[/right]

[right]خوب که چی[/right]

[right]مسئله همین جا است که آنقدر این سیاستمدار بد عمل کرده که حتی آیت الله سیستانی هم حمایش از او را برداشته و ما به همین دلیل اعتقاد داریم مشکل اصلی عراق نارضایتی عمومی در کنار گروه وحشی داعش است- به همین جهت است که اقدامی نکردیم -[/right]


[right]راستی نگفتی چرا زمان قتل عام شیعیان چرا اوباما دستور حمله نداد و از دادن کمک نظامی طفره رفت؟[/right]


[right]------------------[/right]

[right]اگر دوستان موافق بودند بقیه مکالمه تلفنی رییس سی ای ای با این فرد ایرانی را در پست بعدی بگذارم[/right]

[right]------------------[/right]

[right]موفق باشید[/right]
  • Upvote 12
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی بیاد توان نظامی داعش رو (نفرات.تسلیحات.اموزش حدودا) بگه روش بحث کنیم.همینطور نیروهایی که باهاش مقابله میکنند. مثل گروه های شیعه .ارتش عراق.بعد ارتش عراق رو با ارتش سوریه مقایسه کنیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right][quote name='bahman1368' timestamp='1407604117' post='400538']
یکی بیاد توان نظامی داعش رو (نفرات.تسلیحات.اموزش حدودا) بگه روش بحث کنیم.همینطور نیروهایی که باهاش مقابله میکنند. مثل گروه های شیعه .ارتش عراق.بعد ارتش عراق رو با ارتش سوریه مقایسه کنیم
[/quote][/right]
[right]یکی از عوامل پیشروی تروریستهای عراق عدم توانایی نیرو های امنیتی در اطلاعات عملیات زمینی است شاید عکس های هوایی بسیار کارایی داشته باشن اما در صورتی است که با یک ارتش کلاسیک مواجح باشیم نه با کسانی که به صورت نامنظم در مناطق وسیع در حال حرکت هستند.به همین خاطر تروریستها گاهی شهر یا منطقه ای را تصرف و ناگهان اون را خالی می کنن[/right] ویرایش شده در توسط pareez

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.