death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[quote name='DEXON' timestamp='1359365697' post='296104']
من از اول شروع درگیری ها در سوریه اوضاع سوریه دارم پیگیری میکنم ولی از روی مطالب و تصاویری که از اوضاع درگیری های اخیر سوریه منتشر شده توی چند وقت اخیر میزان تلفات مخالفان اسد بسیار زیاد شده وخیلی راحت دارن منابع از انسانی و... از دست میدن به قول معروف دارن به شدت چکه میکنن!
به نظر توان رزمی ماشین جنگی اسد خیلی بهتر شده حالا سوال اینجاست به چه علت ارتش سوریه توی این چند وقت اخیر بهتر میجنگه؟ و اینکه در صورت ادامه همین روند ارتش ازاد عربی تا چه مدت میتونه این تلفات سنگین تحمل کنه؟
[/quote]
اسرای آزاد تأکید داشتن که هر دو طرف ( هم ارتش عربی سوریه و هم مخالفان ) نه فرماندهی درستی دارند و نه آموزش بالایی ، به قول خودشون تاکتیک = 0
در اوایل کار ژنرال های ترکیه ای داشتن مخالفان رو هدایت میکردن که خوب نتایجی رو هم بدست آورده بودند ولی بعد از اینکه چند نفر دستگیر شدند ، ترکیه دیگه از اینکار سرزد و تا قبل از مبادله اسرا توازن بین طرفین برقرار شده بود ولی بعد از اون راهکار های ارتش سوریه تغییر کرد ( چه در مقابله با تک تیر انداز ها ، چه در استفاده از نیروی زرهی و ... ) بیشترین احتمال اینه که ما الان داریم به ارتش سوریه مشاوره میدیم !!
فرستادن نیرو به سوریه هم کذب محض هستش ، ما در سوریه نیروی عملیاتی نداریم ، اگه پادگان شهر یکی از دوستان داره خالی میشه ، یحتمل سربازا فرار کردن الان دارن با عشقشون لاو میترکونن :mrgreen:
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در اردوگاههای ترکیه و اردن چه خبر است؟ + تصاویر
آیا ترکیه و اردن به وعده های خود به مردم سوریه عمل کردند؟ افراد وری که در این اردوگاهها به سر می برند، در چه وضعیتی هستند؟ از تجاوز به زنان و دختران سوری در این اردوگاههای به اصطلاح «امن» چه می دانید؟ با گزارش ویژه مشرق همراه باشید تا به پرده دیگری از توطئه آمریکایی علیه سوریه پی ببرید....
گروه گزارش ویژه مشرق؛ قریب به دو سال است که از بحران سوریه می‌گذرد، بحرانی که به اذعان دوستان و دشمنان نه یک انقلاب مردمی که توطئه‌ای جهت براندازی نظام سوریه و ضربه زدن به محور مقاومت است.

بحران سوریه بازتاب‌های منفی بسیاری را نه تنها بر دولت این کشور که بیش از آن بر مردم سوریه گذاشت. طرف نظر از کشته شدن شماری از غیر نظامیان در این بحران شماری زیادی به دلیل از دست دادن خانه و کاشانه خود و یا از بیم جان خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره کشورهای همجوار شدند.

کانون‌های بحران در سوریه

همانطور که تصویر زیر نشان می‌دهد، کانون اصلی بحران و درگیری در سوریه استان‌های غربی و شمال غربی یعنی قنیطره، سویداء، دمشق، حمص،‌ طرطوس، حماة، لاذقیه، حلب و ادلب هستند که بسیاری از اهالی ساکن آنها به دلیل شرایط نامساعد زندگی خانه‌های خود را ترک کرده و راهی کشورهای همجوار شده‌اند.


کانون‌های بحران و ناآرامی در سوریه

به تبع اینکه استان‌های غربی سوریه همجوار کشورهایی چون لبنان، اردن و ترکیه بوده‌اند، بنابراین طبیعی است که این کشورها پذیرای این آوارگان و پناهجویان باشند که در بنابراین جدیدترین آمار ارائه شده توسط «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه که یکم ژانویه 2013 ارائه شد، به بیش از 4 میلیون نفر می‌رسد.

وضعیت اسفبار اردوگاه‌ها

در این میان ترکیه در رتبه اول و اردن در رتبه دوم پذیرای پناهجویان سوری بوده‌اند و پناهجویان سوری به امید آنکه در اردوگاه‌هایی که برای آنها ایجاد شده است، اگر نه آسایش جسمی که آسودگی روحی را بیابند، راهی این اردوگاه‌ها شدند. اردوگاه‌هایی چون اردوگاه «الزعتری» در اردن که در بدترین نقطه آب‌ و هوایی یعنی بیابان‌های شمال اردن با طوفان‌های معروف شنش و تابستان‌های داغ و سوزانش و زمستان‌های سرد و یخبندانش به دور از هر نقطه مسکونی ایجاد شده بودند. شرایط بد معیشتی در این اردوگاه به حدی اسفناک است که تاکنون ده‌ها هزار پناهجوی سوری از این اردوگاه به کشور خود بازگشته‌ و صدها نفر نیز از آن به شهرهای اردن فرار کرده‌اند و هفته‌ای نمی‌گذرد که خبری از درگیری و ناآرامی از این اردوگاه و سرکوب آنها توسط نیروهای امنیتی در رسانه‌های مختلف منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای منتشر نشود، این درحالی است که این آوارگان بارها در اعتراض به اوضاع بد معیشتی در اردوگاه‌هایشان دست به تحصن و اعتراض زده‌اند.


نمایی از اردوگاه الزعتری در اردن



دانلود

اوضاع در اردوگاه‌های ترکیه که پذیرای بیش از 80 هزار پناهجوی سوری در 12 اردوگاه است، بهتر از اوضاع پناهجویان سوری موجود در اردن نیست و موارد بی‌شماری از ناآرمی‌ها در اردوگاه‌های پناهجویان سوری در خاک ترکیه گزارش شده که در آن نیروهای امنیتی کشور میزبان مجبور شدند، برای آرام‌کردن اوضاع وارد عمل شوند و برای متفرق کردن پناهجویان معترض به گاز اشک‌آور، باتوم و شلیک هوایی متوسل شوند. این افراد به کمبود مواد غذایی و آب آشامیدنی و شرایط نامساعد زندگی و عدم تامین حداقل امکانات زیستی اعتراض کرده‌اند.


عدم عمل به وعده‌های داده شده

بی‌تردید از جمله دلایل بروز پدیده‌ای تحت عنوان پناهجویان سوری وعده و وعیدهای کشورهای همجوار از جمله دولت ترکیه به مردم قرار گرفته در کانون بحران بوده است، به گونه‌ای که همزمان با آغاز ناآرامی‌ها در سوریه دولت ترکیه بارها با دادن وعده ارائه کمک‌های بلاعوض، بسیاری از خانواده‌های سوری را دعوت به حضور در اردوگاه‌های آوارگان در مناطق مرزی کرد، اما گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که پناهجویان سوری برخلاف وعده‌های داده شده از وضعیت انسانی مناسبی برخوردار نیستند و با وجود فرا رسیدن زمستان، نه دولت آنکارا نه دولت امان مواد غذایی و پوشاک زمستانی و مواد گرم‌کننده لازم در اختیار پناهجویان قرار نداده‌اند تا جایی که پلیس ترکیه اعتراض پناه‌جویان سوری را با ضرب و جرح افراد پاسخ داده است.


الأتاسي از عدم وفای کشورها به وعده‌هایشان می‌گوید

قضیه عدم وفای به عهد دولت‌های آنکارا و امان موضوعی است که پیشتر توسط «سهير الأتاسي»، نایب رئيس کمیته موسوم به «ائتلاف ملی معارضان سوریه» نیز قرار گرفته است.

الاتاسی که از اردوگاه پناهجویان سوری در «أطمه» ادلب دیدن کرده بود، تاکید می‌‌کرد که کشورها به وعده‌های خود در کمک به پناهجویان سوری و ارائه کمک‌های بشر دوستانه و امدادی به آنها عمل نکرده‌اند.

اما بدی آب و هوا و عدم وفا به وعده‌های داده شده و اوضاع بد معیشتی آن چیزی نبود که دل آوارگان سوری را به درد آورد. آنچه در این بین دردناک و تاسف‌آور می‌نمود و بهت و حیرت جامعه بین المللی را به دنبال داشت، انتشار خبرهایی در رسانه‌های مختلف جهان منتشر از درد و رنج و محنت جدید آوارگان سوری بود.


ازدواج اجباری زنان و دختران سوری را به شدت تهدید می‌کند

مافیای ازدواج در اردوگاه الزعتری اردن

رسانه‌ها از انواع سوء استفاده از دختران و زنان سوری می‌نوشتند، به عنوان مثال «ولید عواد»، از فعالان امور بشر که برای کمک‌رسانی به پناهجویان سوری ساکن اردوگاه‌ الزعتری اردن فعالیت می‌کند، از «مافیای ازدواج» با دختران سوری سخن می‌گوید.

وی در این‌باره توضیح می‌دهد که «برخی از مشایخ و علمای اردنی برای توجیه ازدواج با دختران و زنان سوری اصطلاحاتی مانند «ازدواج حمایتی» و «ازدواج اکراهی» را باب کرده‌اند.

«ولید عواد» تاکید مي‌كند، کسانی‌که در اردن خواستار ازدواج با دختران سوري هستند، كافي است به دو راهي امان، عمان، رمثا، اربد يا كرك در این کشور مراجعه كنند و دختري سوری را به قيمت 100 يا 200 دينار به عقد دایم خود در آورند.


یکی از قربانیان تعرض به دختران و زنان سوری

فاتن، دختری که در حمام مورد تعرض قرار گرفت

«فاتن»، دختر 29 ساله سوری یکی از این دختران است که اگرچه در معرض فروش قرار داده نشده، اما مورد تجاوز و تعرض قرار گرفته است. در حالی‌که اشک‌‌های بی‌امانش را با گوشه روسری‌اش پاک می‌کند، خاطره تلخ تجاوز چهار نفر از نگهبانان اردوگاه را به یاد می‌آورد.

فاتن از اهالی منطقه «الوعر» در شهر حمص است که هنگام رفتن به حمام عمومی اردوگاه مورد تعرض چهار نگهبان قرار گرفته بود. وی می‌گوید: هیچ‌گاه نمی‌تواند، آن کابوس وحشتناک را فراموش کند.


دانلود


توزیع نان بین پناهجویان سوری

اهانت در توزیع مواد غذایی و کمک‌های بشر دوستانه

«بسمه» 20 ساله یکی دیگر از دختران سوری است که پس از آنکه تمام اعضای خانواده‌اش در «درعا» توسط گروه‌های تروریستی قتل عام شدند، به همراه صدها پناهجوی سوری دیگر راهی اردوگاه الزعتری می‌شود که اگرچه در معرض تعدی و تجاوز قرار نگرفته است، اما از شیوه اهانت‌بار توزیع و پخش مواد غذایی و آب و کمک‌های بشر دوستانه بین پناهجویان شکایت می‌کند.

وی می‌گوید: آنها کمک‌های بشر دوستانه یا مواد غذایی و آب را با شنیدن انواع فحش‌ها و ناسزاها دریافت می‌کنند و کسانی‌که این کمک‌ها را بین پناهجویان توزیع می‌کنند، از هرگونه اهانت و آزار که زمانی به آزار جنسی هم منتهی می‌شود، واهمه ندارند.


ازدواج اجباری زنان و دختران سوری را به شدت تهدید می‌کند

رواج پدیده اجباری

بسمه پس از آن به رواج پدیده ازدواج اجباری بین دختران سوری می‌کند و می‌گوید: شرایط بسیار بد و اسفبار حاکم بر اردوگاه الزعتری موجب شده تا برخی از مردان ثروتمند و متمول اردنی از این شرایط بهره‌برداری کرده و با دستاویز بیرون آوردن آنها از اردوگاه و پذیرش کفالت، به آنها پیشنهاد ازدواج صوری را می‌دهند.

بسمه می‌افزاید: به خوبی مردی را به خاطر می‌آورم که با خودرو آخرین سیستم خود وارد اردوگاه شد و شروع به برانداز کردن زنان و دختران اردوگاه کرد، سپس به فردی که در کنارش بود، دستور داد از شماری از دختران اردوگاه عکس‌هایی تهیه کند.

زنان و دختران سوری در قبال 150 دلار

اوضاع در منطقه مرزی «الرمثا» نیز چنین است و پناهجویان سوری از آزار و اذیت دختران سوری از جمله دختران کم و سن و سال خبر می‌دهند که بارها به زد و خورد خشونت‌بار بین پناهجویان سوری و ساکنان محلی الرمثا منجر شده است

«ابو طیر»، یکی از فعالان اجتماعی است که به پناهجویان سوری کمک می‌کند. وی می‌گوید: این روزها محال است که در تجمعات اردنی‌ها بنشینید و سخنی از متاجره دختران و زنان سوری آن هم تنها به مبلغ 150 دلار به میان نیاید و تنها کافی است به درب اردوگاه‌هایی آوارگان سوری بروید و یکی از آنها را انتخاب کنید. این موضوع به چنان وضعیت نگران‌کننده‌ای تبدیل شده است که سازمان «يونيسيف» نیز حتی نسبت به آن هشدار داده و ابراز نگرانی کرده است. این درحالی است دایره قضایی اردن اعلام کرد که در نیمه اول سال 2011 میلادی 270 مورد و در سال گذشته میلادی (2012) 189 مورد ازدواج اردنی‌ها با دختران پناهجوی سوری به ثبت رسیده است.


وضعیت اسفبار زنان و دختران سوری در اردوگاه‌ها

اوضاع در اردوگاه‌های ترکیه اسفبارتر است

اوضاع آوارگان سوری در ترکیه نیز بهتر از اوضاع هموطنان آنها در اردن نیست. سوري‌هايي که در اين اردوگاه‌هایی همچون «یایلاداغی»، «آلتینوزو»، «حاتای»، «ریحان لی»، «بوينويوگون» و «کیلیس» اسکان داده شده‌اند،‌ صرف نظر از بد رفتاري و کمبود غذایی که با آن مواجه هستند و همچنین سرکوبگری‌های نيروهاي امنيتي ترک با سوء استفاده از دختران و زنان خود نیز مواجه هستند.

این درحالی است که رسانه‌های ترک و پایگاه‌های اینترنتی این کشور از جمله پايگاه اينترنتي «ايدنليک» آگوست 2012 از 400 مورد تجاوز به زنان سوري در اردوگاه‌هاي ترکيه و باردار شدن 250 نفر از آنان خبر داده بود.


اوضاع اسفبار کودکان پناهجویان سوری در اردوگاه‌ها

سوء تغذیه و مرگ و میر کودکان

بنا به اذعان زنان سوري که در این اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند، تنها در يکي از اين اردوگاه‌ها تاکنون به بيش از 70 دختر نوجوان تجاوز کرده‌اند و همان طور که گفته شد، این درد و رنج‌ها صرف نظر از گرسنگی، سوء تغذیه، بد رفتاری و بیماری‌‌های مسری است که بین پناهجویان و به خصوص کودکان شایع است و تاکنون موجب شده تا ده‌ها کودک سوری تنها بر اثر ابتلا به بيماري اسهال جان خود را از دست بدهند و این جدای از مشکلات روحی و روانی است که با آن مواجه هستند.

تحقیق صورت گرفته توسط بخش روان‌شناسی دانشگاه «بهجيشهر» ترکیه مدت سه ماه روی 300 کودک سوری مقیم اردوگاه «غازي عنتاب» تاکید می‌کند، این کودکان از افسردگی، نگرانی و پرخاشگری رنج می‌برند.

پناهجویان سوری اردوگاه‌های خویش را زندان‌هایي توصیف می‌کنند که اطراف آنها را سيم‌هاي خاردار متصل به برق و آغشته به ماده «فلکس» فراگرفته و همواره توسط نيروهاي مستقر در اطراف اين اردوگاه که مجهز به سلاح‌هاي گرم هستند،‌ کنترل می‌شوند.


ازدواج اجباری زنان و دختران سوری را به شدت تهدید می‌کند

قاچاق اعضای بدن پناهجویان سوری

هفته نامه‌فلسطینی «المنار» در یکی از گزارش‌های خود از اردوگاه‌های پناهجویان سوری نوشته بود، شبکه‌ای از چند کشور که در آن مسئولان ترک، امریکایی و فرانسوی حضور دارند، اعضای بدن آوارگان را قاچاق می‌کنند.

این هفته‌نامه در ادامه گزارش خود اظهار می‌کند که دولت «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه از بازگشت آوارگان سوری به سوری کشورشان جلوگیری می‌کند تا با آنها تجارت شود.

اعضای این شبکه، سوری‌های مقیم اردوگاه‌های ایجاد شده در خاک ترکیه را به صورت سازمان یافته به قتل می‌رسانند تا زمینه قاچاق اعضای بدن آنها فراهم کنند.

هر روز در اردوگاه‌های پناهجویان سوری در ترکیه تعدادی ناپدید و ربوده می‌شوند و اجساد کودکان در اطراف این اردوگاه‌ها، جنگلها و کوه‌های نزدیک پیدا می‌شود. این درحالی است که شماری از مردان و زنان سوری که برای مصاحبه با فرماندهان امنیتی ترک احضار شده بودند، هرگز به اردوگاه باز نگشته‌اند.

بسیاری از این پناهجویان تاکید می‌‌کنند که بسیاری از تجاوزها و تعدی‌هایی که در اردوگاه‌های موجود در ترکیه صورت می‌گیرد، با آگاهی و اطلاع مسئولان امر بوده است و در این ارتباط به اردوگاه «بوينويو گون» در منطقه «آلتن اوز» اشاره می‌کنند.


تجارت اعضا در اردوگاه‌های سوری در ترکیه

آگاهی مسئولان ترک از اوضاع جاری در اردوگاه‌ها

شماری از پناهجویان سوری اردوگاه «بوينويو گون» اظهار می‌کنند که مسئولیت این اردوگاه را فردی به نام «عبدو اصلانار» برعهده دارد. وی انجام کارهای خدماتی اردوگاه را به مناقصه می‌گذارد و مناقصه را یکی از شاخه‌های جوانان احزاب دست راستی ترک برنده می‌شود که ورود این جوانان ترک به این اردوگاه‌ با چه فجایع و مصایبی همراه بوده و موجب شد تا بسیاری از پناهجویان به نیروهای امنیتی و مسئولان اردوگاه شکایت این امر را ببرند. اما غافل از اینکه تمام این هتک حرمت‌ها با اطلاع مسئولان اردوگاه و همدستی آنها صورت می‌گرفته است. همچنین آشکار شد که عبدو اصلانار در اردوگاه و برای زنان و دختران سوری شبکه‌ فساد دایر کرده و هدایت این شبکه فساد را برعهده دارد، بگونه‌ای که زنان و دختران سوری با اجازه وی از اردوگاه خارج می‌شدند و در زمان مقرر شده برای آنها به آن باز می‌گشتند.

رسوایی عبدو اصلانار چنان بالا گرفت که خبر به استانداری «حاتای» رسید و عدم پیگیری امر توسط استانداری و سرپوش نهادن بر اقدامات او و توجیه کردن آنها برکناری استانداری «حاتای» و عبدو اصلانار را به دنبال داشت.

همدستی تروریست‌ها با متجاوزان

پناهجویان سوری تاکید کرده‌اند، قضیه تجاوز به عنف آنها فقط محدود به داخل اردوگاه‌ها نمی‌شود، بلکه این تجاوزات که همگی با حمایت دولت اردوغان صورت می‌گیرد، از زمان آواره کردن ساکنین مناطق و کانون‌های بحران و درگیری آغاز می‌شود و در موارد بی‌شماری پناهجویان سوری تاکید کرد‌ه‌اند که تروریست‌های مسلح آنها را وادار به ترک خانه‌هایشان کرده‌اند، با اینکه آنها خواستار چنین امری نبوده‌اند.

آنان می‌گویند: تروریست‌های مسلح پس از بیرون راندن ما از خانه‌هایمان، همگی را واداشتند تا از مرز ترکیه عبور کنیم و در اردوگاه‌هایی مستقر شویم که دولت این کشور پیشتر آنها را آماده کرده بود و این تروریست‌های مسلح که نام «انقلابیون» را بر خود نهاده بودند، برای خوش‌ خدمتی به نظامیان ترک هر شب زنان و دخترانی را پیش‌کش و در قبال این خوش خدمتی‌اشان مبلغی را دریافت می‌کردند. در این میان هرچه سن پیش‌کش کمتر بود، مبلغی که این به اصطلاح انقلابیون دریافت می‌کردند، بیشتر بود.


یکی از قربانیان تجاوز جنسی در اردوگاه‌های پناهجویان سوری

گروه‌های پزشکی بین المللی پرده از حقایق برمی‌دارند

این موضوع زمانی برملا شد که گروه‌های پزشکی وابسته به سازمان ملل و پزشکان بدون مرز وارد این اردوگاه‌ها شدند تا وضعیت بهداشتی پناهجویان را بررسی کنند و زمانی غافلگیر شدند که دریافتند، موارد بی‌شماری بارداری‌های جدید مواجه شدند، در حالی‌که بسیاری از این موارد یا دختر بوده و از‌دواج نکرده بودند یا اینکه اصلا همسران آنها در کنار آنها نبوده‌اند.

همچنین این گروه‌های پزشکی بین المللی سه مورد خودکشی‌ دختران نوجوان پناهجوی سوری را درمان کرده بودند که به شکلی جمعی توسط نظامیان ترک و به اصطلاح انقلابیون سوریه توامان مورد تعرض و تعدی قرار گرفته بودند.

کم سن و سالترین دختری سوری که مورد تجاوز نظامیان ترک و به اصطلاح انقلابیون سوریه قرار گرفته بود، دختری 13 ساله بود که به همراه مادرش از مناطق درگیری در سوریه فرار کده بود و به ترکیه به امید یافتن امنیت روی آورده بود.

ترک‌های اردوغانی

یکی از این قربانیان می‌گوید که به نظامی ترک التماس کردم که به من تجاوز نکند، چون من هم مانند او سنی هستم، اما او در پاسخ گفت که نه، من سنی اردوغانی هستم، اما تو سنی سوری هستی.

وی در ادامه می‌افزاید: برای اینکه مبادا داد و فریاد بزنم و جیغ بکشم، دهانم را بستند.


زنان قربانیان تجاوز جنسی در اردوگاه‌های پناهجویان سوری

فاطمه از درد و رنج خود می‌گوید

یکی دیگر از قربانیان این تعدی‌ها و تجاوزها زنان سوری است که «فاطمه» نامیده می‌شود و که پس از تخریب و نابودی خانه‌ و کاشانه‌اش راهی ترکیه می‌شود و پس از چشیدن انواع دردها و رنج‌ها ترجیح می‌دهد، با وجود جنگ‌ها و کشتارها به کشور خود بازگردد، در گفت‌وگو با تلویزیون سوریه ماجرای خود را اینگونه تعریف می‌کند.

هنگامی‌که در جسر الشغور به سرمی‌بردیم، تروریست‌های مسلح و خرابکاران که در تظاهرات‌‌ها حاضر می‌شدند، پس از تخریب و نابود کردن تاسیسات و زیر ساخت‌های دولتی و منازل شهروندان ما را با زور سلاح و ضرب قنداق تفنگ وادار کردند، خانه‌هایمان را خالی کرده و شهر را ترک کنیم.

فاطمه می‌افزاید: ترویست‌ها ما را می‌ترساندند که ارتش سوریه خواهد آمد، مردان را خواهد کشت و به تمام زنان تعدی و تجاوز خواهد کرد، من هم چهار فرزندم را از بیم جان برداشته و به همراه دیگر اهالی منطقه راهی منطقه «خربة الجوز» شدیم به این امید که امنیت را در آنجا بیابیم، غافل از اینکه مصایبی دیگر در آنجا انتظارمان را می‌کشید.

فاطمه ادامه می‌دهد: یک را در خربه الجوز به سر بردیم تا اینکه فردای آن روز دو نفربر ترک ما را به اردوگاه‌هایی بردند که ظاهرا برای استقبال از آوارگان سوری ترتیب داده بودند. دو روز اول برای چون ماه عسل گذشت و ترک‌ها به خوبی از ما استقبال کردند، اما پس از آن دو روز چهره واقعی آنها برای ما آشکار می‌شد، به گونه‌ای که در روز ششم همه چیز برای ما رو شده بود.

وی می‌گوید: فردی که «سامر عصفور» خوانده می‌شد و منتسی به یکی از بدنام‌ترین خانواده‌های «جسر الشغور» بو دبه همراه فرد دیگری که «محمد» نامیده می‌شد و همواره در کنار عصفور دیده می‌شد و از خرابکاران جسر الشغور به شمار می‌آمد، به خیمه ما آمدند و از من خواستند، با آنها بروم تا با آنها صحبت کنم، هنگامی‌که وارد خیمه آنها شدم، با سه مرد بسیار تنومند مواجه شدم که به ظاهر محافظ عصفور بودند، آنها با زور و خشونت لباس‌های مرا از تن درآوردند و چون مقاومت و مخالفت مرا دیدند، مرا به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و زمینه تعدی عصفور را به من اینگونه فراهم کردند.

فاطمه می‌افزاید: روز بعد بار دیگر دنبالم فرستادند و چون با مخالفت من مواجه شدند، عصفور به همراه دو نفر دیگر آمد و مرا با زور با خود بردند تا بار دیگر قربانی تجاوزات عصفور و همدستانش قرار بگیرم. پس از آن به سرعت تصمیم گرفتم، به سوریه بازگردم، اما وقتی خبر به گوش عصفور رسید، مرا تهدید کرد که جایی برای بازگشت به سوریه نداری، چون از تمام صحنه‌های تجاوز و تعدی به من فیلمبرداری کرده است و چون اصرار و پافشاری مرا دید، بار دیگر مرا تهدید کرد که اگر از این امر منصرف نشوم و به خواسته‌های آنها تن ندهم، به دخترانم تجاوز خواهد کرد که بزرگترین آنها 13 ساله و کوچکترین آنها 3 ساله است.

فاطمه در ادامه داستان خود می‌گوید: پنج روز بعد عصفور به من اطلاع داد که نظامیان ترک و مسئولان اردوگاه می‌خواهند که نزد آنها بروم و بالبطع چون با مخالفت من مواجه شدند، از زور و خشونت برای واداشتن من به این امر استفاده کردند.

وی ادامه می‌دهد: هنگامی‌که نزد آنها رفتم، عصفور مرا به یک فرد ترک سپرد و در ازای آن مبلغی را از وی دریافت کرد تا این بار قربانی هوس بازی‌های نظامیان ترک شوم.

وی تاکید می‌کند: در اردوگاهی که ما به سر می‌بردیم، ده‌ها دختر نوجوان مورد تعرض و تجاوز قرار گرفتند و ما در این اردوگاه‌ها انواع ظلم و ستم و درد و رنج را تحمل کردیم تا اینکه سرانجام موفق شدیم از این اردوگاه‌ها فرار کنیم و به کشور خود بازگردیم.


یکی از قربانیان تجاوز جنسی در اردوگاه‌های پناهجویان سوری



یک مادر سوری: مقابل دیدگانم به دو دختر تجاوز کردند

از سوی دیگر مادر یکی از دختران سوری که در معرض تجاوز و تعرض قرار گرفته بود، می‌گوید: نظامیان ترکی که در اردوگاه بودند، در مقابل دیدگانم به دو دخترم به نام‌های « فاطمة» و «وفاء» تجاوز کردند و برای اینکه این موضوع را در جایی بیان نکنم، اقدام به فیلمبرداری و تصویربرداری از آنها و مرا تهدید کردند، در صورت درز یافتن این خبر به جایی این فیلم‌ها و تصاویر را همه جا منتشر و پخش خواهند کرد.

آنچه گذشت تنها گوشه‌ای از مصایب و درد و رنج‌های پناهندگان سوری در اردوگاه‌های ترکیه و اردن به ویژه زنان و دختران پناهنده سوری است.

..............................................................................................
منابع مأخذ:


[url="http://news.wsla.at/?p=1018-"]http://news.wsla.at/?p=1018-[/url]

[url="http://www.moheet.com/2012/11/24/%D8%A3%D8%B7%D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D8%A7-%D9%81%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AE%D9%8A%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%8A%D9%88%D8%A7%D8%AC%D9%87%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%84%D8%B5%D8%AF%D9%85/"]http://www.moheet.co...-يواجهون-الصدم/[/url]

[url="http://www.sotaliraq.com/mobile-item.php?id=96524#ixzz2GoOrmRi5"]http://www.sotaliraq...4#ixzz2GoOrmRi5[/url]

[url="http://www.dp-news.com/pages/detail.aspx?articleid=97211#ixzz2GoOEgqtD"]http://www.dp-news.c...1#ixzz2GoOEgqtD[/url]

[url="http://www.albawaba.com/ar/%D8%A3%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D9%84%D8%A7%D8%AC%D8%A6%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%AA-%D9%84%D9%84%D8%B2%D9%88%D8%A7%D8%AC-442681"]http://www.albawaba....ت-للزواج-442681[/url]

[url="http://albadee.net/news/5268/%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%AA-%D9%81%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D9%8A..-%D9%84%D8%A7%D8%AC%D8%A6%D8%A7%D8%AA-%D8%A3%D9%85-%D8%B3%D8%A8%D8%A7%D9%8A%D8%A7-%D8%9F-"]http://albadee.net/n...ئات-أم-سبايا-؟-[/url]

[url="http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1456010"]http://www.iribnews....aspx?ID=1456010[/url]

[QUOTE]

من از اول شروع درگیری ها در سوریه اوضاع سوریه دارم پیگیری میکنم ولی از روی مطالب و تصاویری که از اوضاع درگیری های اخیر سوریه منتشر شده توی چند وقت اخیر میزان تلفات مخالفان اسد بسیار زیاد شده وخیلی راحت دارن منابع از انسانی و... از دست میدن به قول معروف دارن به شدت چکه میکنن!
به نظر توان رزمی ماشین جنگی اسد خیلی بهتر شده حالا سوال اینجاست به چه علت ارتش سوریه توی این چند وقت اخیر بهتر میجنگه؟ و اینکه در صورت ادامه همین روند ارتش ازاد عربی تا چه مدت میتونه این تلفات سنگین تحمل کنه؟
[/QUOTE]


سلام ...

البته بعد از دو سال درگیری ، تجریه ارتش سوریه در جنگ شهری به شدت بالا رفته و دیگه اون گوسفندهایی نیستند که در ماه های اول جنگ در شهرها سلاخی می شدند ....

خود همین افزایش تجربه ی ارتش سوریه یکی از نگرانی های غربی هاست ... اگه ارتش سوریه پیروز بشه و کنترل کشور رو به طور کامل به دست بگیره ، غرب و اسرائیل حالا با یک ارتش تماما یک دست که عناصر خائن و بزدلش فرار کردند رو به رو هست که علاوه بر تجربه ی جنگ های کلاسیک ، تجربه ی بسیار بالایی در جنگ های نامتقارن و شهری داره !!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان متن زیر را از یکی از اخبار یاهو ترجمه کردم که خواندن اون خالی از لطف نیست . متن زیر تنها یک ترجمه است و بیانگر اعتقادات بنده نیست .
با خواندن متن زیر و در کنار اخبار این روزهای سوریه قرار دادن اون به نظر می رسد جنگ در سوریه مطابق میل غربی ها پیش نمی رود !

رییس جمهور اوباما گفت در تلاش بوده تا به این پرسش پاسخ دهد که آیا مداخله نظامی ایالات متحده در جنگ داخلی {!؟} 22 ماه سوریه میتواند موجب حل این منازعه خونین شود یا باعث بدتر شدن آن می شود ؟
اوباما در مصاحبه های اخیر به منتقدانی که بر این باورند آمریکا آن طور که باید در مسئله سوریه ، جایی که به گفته مقامات سازمان ملل هزاران نفر از مردم کشته شده اند و میلیونها نفر آواره {نقل قول از متن اصلی .م.} ، واکنش نشان داده . رونوشت اصلی این دو مصاحبه در روز یکشنبه منتشر شده است .

ایالات متحده از بشار الاسد خواسته بود تا عقب نشسته هم چنین آمریکا ائتلاف مخالفین را به رسمیت شناخت هرچند مسلح سازی مخالفین را برای کوتاه مدت متوقف کرد .
اوباما در مصاحبه با مجله نیو ریپابلیک گفت : در مورد سوریه من باید بپرسم آیا ما می توانیم در این مورد تغییری ایجاد کنیم ؟
اوباما گفت او باید منفعت مداخله نظامی در سوریه و توانایی پنتاگون برای پشتیبانی نیروهای باقی مانده در افغانستان را بررسی کند جایی که آمریکا پس از 12 سال در حال صرف نظر از جنگ می باشد .
او هم چنین می افزاید : آیا این اقدام " مداخله نظامی " می تواند زمینه ساز بحرانی بدتر و یا بهره بری از تسلیحات شیمیایی باشد ؟ بهترین پیشنهاد برای رهبری دوران پس از اسد چیست ؟
دیدگاه اوباما در حالی مطرح می شود که رهبران جهان در داووس خواستار مشارکت بیشتر آمریکا در مسائل جغرافیای سیاسی {ژئوپلتیک} هم چون درگیری اخیر مالی و سوریه شده بودند . این در حالی است که پانتا ، وزیر دفاع آمریکا ، اعلام کرده که تانکرهای آمریکایی برای سوخترسانی به جتهای فرانسوی وارد کارزار خواهند شدند . تا پیش از این دخالت آمریکا در بحران مالی محدود به کمکهای اطلاعاتی و هوابرد می شد.
در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه شبکه سی بی اس زمانی که از اوباما خواسته شد به منتقدان که می گویند ایالات متحده نسبت به درگیر شدن در مسائل سیاست خارجه بی میل است پاسخ دهد تغییر حال داد {ترجمه درست واژه به کار رفته می شود سیخ شدن که فکر کردم شاید چندان مناسب نباشد .م. }
در این هنگام اوباما گفت : در دوره اجرایی او جنگنده های ایالات متحده در تلاش جهانی برای برکناری معمر قذافی در لیبی وارد میدان شدند وهدایت موج فشارها برای برکناری حسنی مبارک در این دوره رخ داده اما مدیریت او درباره سوریه می خواهد اطمینان حاصل کند که عمل آمریکا نتیجه معکوس به بار نیاورد .
اوباما : ما با پریدن پیش از دیدن { عجله کردن } ، زمانی که بدون اندیشه درباره پیامدهای احتمالی درگیر مسئله ای می شویم به هیچ کس خدمت نکرده ایم. ما نمی توانیم تمام جنبه های هر تغییر و گذاری در درگیری های گوشه و کنار دنیا را کنترل کنیم . گاهی آنها فرعی و یک جانبه هستند.

یاهو به نقل از رویترز
[url="http://news.yahoo.com/obama-says-struggling-over-whether-intervene-syria-012714607.html"]http://news.yahoo.com/obama-says-struggling-over-whether-intervene-syria-012714607.html[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/alalam-634950793992369511.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_alalam-634950793992369511.jpg[/IMG][/url]

فیلم


جنایت جدید در سوریه/از آب بیرون کشیدن دهها جنازه از نهر قویق در حلب

http://fa.alalam.ir/news/1441113 ویرایش شده در توسط aminor
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقای امینور از این جور پستها نزن ! شاید چند تا از کاربرا با این اخبار زوق مرگ بشند از خوشحالی!! به هر حال کلی حال میده یه عده تونسی بیاند چند تا جوون رو به جرم حمایت از کشورشون بدزدند و بعد تیر خلاص بندازنشون تو کانال آب !!!
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Royal_falcon' timestamp='1359475881' post='296374']
آقای امینور از این جور پستها نزن ! شاید چند تا از کاربرا با این اخبار زوق مرگ بشند از خوشحالی!! به هر حال کلی حال میده یه عده تونسی بیاند چند تا جوون رو به جرم حمایت از کشورشون بدزدند و بعد تیر خلاص بندازنشون تو کانال آب !!!
[/quote]

سلام
نه عزیز میاند و می گویند : " از کجا معلوم کار رژیم جنایت کار بشار اسد به همراه متحد جنایتکار تر از خودش نباشه !؟ "
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='100' timestamp='1359476910' post='296377']
[quote name='Royal_falcon' timestamp='1359475881' post='296374']
آقای امینور از این جور پستها نزن ! شاید چند تا از کاربرا با این اخبار زوق مرگ بشند از خوشحالی!! به هر حال کلی حال میده یه عده تونسی بیاند چند تا جوون رو به جرم حمایت از کشورشون بدزدند و بعد تیر خلاص بندازنشون تو کانال آب !!!
[/quote]

سلام
نه عزیز میاند و می گویند : " از کجا معلوم کار رژیم جنایت کار بشار اسد به همراه متحد جنایتکار تر از خودش نباشه !؟ "
[/quote]

بمب گذاری ها رو که می زنند این یکی که دیگه چیزی نیست!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طرح خطرناک قطر در مورد سوریه


انتشار برخی اسناد محرمانه نشان می دهد: دولت قطر به دنبال اجرای طرحی خطرناک در سوریه بوده تا بر مبنای آن نظام اسد به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم شود.
به گزارش جهان به نقل از شبکه روسیا الیوم، اسناد لو رفته از سایت شرکت امنیتی "بریتام دیفنس" انگلیس نشان می دهد: مقامات قطر پیشنهاد داده اند که تسلیحات شیمیایی قاچاق داده شده از لیبی به حمص در سوریه منتقل شود و در آنجا علیه مخالفان استفاده شود.

بنابر اسناد موجود، مقامات قطری این پیشنهاد را در راستای متهم کردن نظام سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی مطرح کرده اند.

قطریها حتی در این پیشنهاد به جزئیات موضوع نیز اشاره کرده اند و خواستار جا زدن اتباع اوکراینی به عنوان متخصصان روسی همپیمان سوریه شده اند. بر این اساس، باید فیلم ویدئویی از این اتباع اوکراینی که در حال گفتگو به زبان روسی هستند تهیه شود و این طور وانمود شود که آنها متخصصان روس برای کمک به نظام سوریه در استفاده از تسلیحات شیمیایی هستند.

لينک خبر : http://www.jahannews.com/vdchqwni-23n-vd.tft2.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از رهبران جنبش الاحرار بحرین اعلام کرد که رژیم آل خلیفه توافقنامه‌های نظامی خود با غرب را بدون سروصدا و بدور از چشم رسانه‌ها امضا می‌کند.
به گزارش مشرق، «جعفر الحسابی» از رهبران جنبش الاحرار بحرین و از مخالفان این کشور در گفت‌وگو با فارس، به همکاری‌های نظامی حکومت بحرین با کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: پس از وقوع انقلاب در بحرین کارشناسانی از اسکاتلندیارد(پلیس) انگلیس به بحرین آمدند و برای سرکوب تظاهرات‌های مردمی به حکومت آل خلیفه مشاوره می دهند. هم آمریکا و هم انگلیس به حکومت آل خلیفه مشاوره می دهند تا انقلاب مردمی را سرکوب کند جدای از آنکه به این رژیم سلاح نیز می‌فروشند. بحرین با انگلیس توافقنامه‌های نظامی دارد و این کشور به بحرین تسلیحات صادر می کند و چندی پیش نیز ولیعهد به این کشور رفت تا توافقنامه های جدید را به امضا برساند.

وی افزود: عربستان سعودی نیز با هرگونه تغییری در بحرین مخالف است و به مردم بحرین این گونه تلقین می کند که از هرگونه تغییری جلوگیری می کند و مردم باید به خانه های خود برگردند.

انعقاد توافقنامه‌های نظامی محرمانه

الحسابی به امضای توافقنامه های نظامی بحرین با کشورهای غربی اشاره و تصریح کرد: این توافقنامه‌ها کاملا بی سر‌وصدا و به دور از هر گونه پوشش رسانه‌ای انجام می شود تا مبادا رسانه‌ها به آن بپردازند و مساله بزرگ شود و کسی از حکومت بپرسد که برای چه تسلیحات می‌خرند.

وی افزود: بیشتر تسلیحاتی که می خرند برای سرکوب تظاهرات است نظیر گاز اشک آور و تفنگ های شکاری است که نیروهای امنیتی برای تیراندازی به سمت تظاهرکنندگان از آنها استفاده می کنند.بخش عمده این تسلیحات از انگلیس خریداری می شود.

مخالف بحرینی در ادامه تصریح کرد: معاهده نظامی که انگلیس پس از خروج از بحرین برای حفظ خاندان حاکم امضا کرده بود هنوز سر جای خود است و لغو نشده است .انگلیسی ها تمام تلاش خود را می کنند که خاندان آل خلیفه بر سر قدرت باقی بماند.

اتهام دو ملیتی‌ به مخالفان

الحسابی با اشاره به مساله دوملیتی بودن مخالفان که چندی پیش توسط وزیر کشور بحرین مطرح شده تاکید کرد: رژیم آل خلیفه تلاش می کند که این گونه تلقین کند که هرکسی در بحرین است دو ملیتی است و تلاش کرد به مردم بگوید به آیت الله «شیخ عیسی قاسم» ملیت داده شده است اما این گونه اظهارات دروغ و افتراست که رژیم تلاش می کند این دروغ ها را به خورد ملت بحرین بدهد.

وی افزود:آنها تلاش می‌کنند که بگویند به همه بحرینی ها ملیت داده شده است این در حالی است که بسیاری از بحرینی ها ساکنان اصلی این کشورند.این خود خاندان رژیم آل خلیفه است که از جای دیگر آمدند و ملیت بحرین بدست آوردند و اکنون کسی از خارج از کشور افراد را می آورند و به آنها ملیت می دهند. به بسیاری از افراد مقیم از سوریه،اردن،یمن و عربستان سعودی ملیت داده شد و اینها هستند که نیروهای ارتش و امنیتی را شکل می دهند اینها هستند که دوملیتی هستند.رژیم آل خلیفه دارد با گلوله آتشین بازی می کند که نمی توانند زیاد آن را در دست خود نگه دارند.

مخالف بحرینی تاکید کرد:آنها می گویند که شیخ قاسم ایرانی است و به او ملیت بحرینی داده شده است این در حالی است که وی تبعه بحرینی دارد.آنها عقده دارند و تلاش می کنند هر کسی با آنها مخالفت می کند را دوملیتی جا بزنند.

تلاش آل خلیفه برای تغییر بافت جمعیتی

الحسابی در خصوص آمار و تعداد کسانی که حکومت بحرین از خارج از این کشور آورده و به آنها ملیت داده ، گفت: رژیم حاکم بر بحرین در مورد تعداد و آمار کسانی که از کشورهای دیگر می آورد و به آنها ملیت می دهد پنهان کاری می‌کند به همین دلیل مشخص نیست چه تعداد غیربحرینی به کشور آورده و به آنها ملیت داده است.اما بر اساس یک گزارش که در سال 2010 منتشر شد احتمال مساوی شدن سنی‌ها با شیعیان در بحرین وجود دارد اما هنوز مشخص نیست که آیا نظام به این هدف رسیده یا نه.

اعطای تابعیت بحرینی به 5 هزار خانواده آواره سوریه

الحسابی در پایان به ادامه فرایند ملیت دادن به غیربحرینی اشاره کرد و عنوان کرد: فرایند ملیت دادن به مردم دیگر کشورها در بحرین توسط رژیم حاکم بر این کشور همچنان ادامه دارد و طبق آخرین اطلاعاتی که در دست داریم قرار است به 5هزار خانواده آواره سوری در اردن ملیت بحرینی داده شود.

لينک خبر : http://www.mashreghnews.ir/fa/news/190046/اعطای-تابعیت-بحرینی-به-۵-هزار-سوری

---------------------------
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
پنج هزار خانواده سوري اگر به طور ميانگين هر کدام جهار نفر جمعيت داشته باشند يعني بيست هزار نفر . اگر کار رژيم اسد در آينده نزديک تمام است چه دليلي دارد که به بيست هزار نفر که خانه و کاشانه اي در سوريه داشته اند تابعيت بحريني داده شود و آنها به خانه هاي خود در سوريه باز نگردند ؟
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='DEXON' timestamp='1359365697' post='296104']
من از اول شروع درگیری ها در سوریه اوضاع سوریه دارم پیگیری میکنم ولی از روی مطالب و تصاویری که از اوضاع درگیری های اخیر سوریه منتشر شده توی چند وقت اخیر میزان تلفات مخالفان اسد بسیار زیاد شده وخیلی راحت دارن منابع از انسانی و... از دست میدن به قول معروف دارن به شدت چکه میکنن!
به نظر توان رزمی ماشین جنگی اسد خیلی بهتر شده حالا سوال اینجاست به چه علت ارتش سوریه توی این چند وقت اخیر بهتر میجنگه؟ و اینکه در صورت ادامه همین روند ارتش ازاد عربی تا چه مدت میتونه این تلفات سنگین تحمل کنه؟
[/quote]

حدس میزدم با ادامه این روند مخالفان نتونن توانایی نظامی و لجستیکی خودشون حفظ کنند ...


[b] [url="http://www.asriran.com/fa/news/254988/%D8%B9%D9%82%D8%A8-%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%85"]عقب نشینی مخالفان اسد: آماده مذاکره ایم ![/url][/b]

مهمترین مخالفان اسد گفتگو با حکومت دمشق را به صورت مشروط پذیرفتند.

به گزارش [url="http://www.asriran.com/"]عصر ایران[/url] به نقل از خبرگزاری آلمان، معاذ الخطیب رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد که پذیرفته است برای جلوگیری از خونریزی و آماده سازی برای مرحله حکومت انتقالی در سوریه با نمایندگان حکومت بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه گفتگو کند.

ائتلاف ملی مخالفان سوریه مهمترین مجموعه مخالفان اسد هستند که برای سرنگونی حکومت دمشق تلاش می کنند. این گروه از سوی اکثر کشورهای غربی و عربی به رسمیت شناخته شده است.

قبل از این ائتلاف ملی مخالفان سوریه ، کناره گیری اسد را شرط هر گونه مذاکره با دولت سوریه اعلام می کردند اما این اقدام نشان دهنده عقب نشینی آنها از پیش شرط سابق است.

الخطیب در بیانیه ای اضافه کرد: رسانه ها خبر داده اند حکومت سوریه خواهان گفتگو با مخالفان است و نخست وزیر مسؤول این مذاکره شده است. وزیر کشور هم از سران مخالفان درخواست کرده است تا به سوریه بازگردند.

وی افزود: به صراحت باید بگویم هیچ اعتمادی به حکومت سوریه نداریم. موضوع خرید زمان، تمام شده است. به عنوان اقدام حسن نیت برای جستجوی راه حل سیاسی برای بحران سیاسی و برای مدیریت شرایط مرحله انتقالی و جلوگیری از افزایش خون ریزی ها، من اعلام می کنم آمادگی دارم با نمایندگانی از حکومت سوریه در قاهره، تونس یا استانبول جلسه مذاکره مستقیم برگزار کنم.

وی برای حضور در مذاکرات مستقیم با نمایندگان حکومت سوریه دو شرط مطرح کرد. نخست: آزادی 160 هزار نفر از زندانیان موجود در زندان های حکومت سوریه با اولویت آزادی زندانیان زن، بازداشتگاه های سازمان اطلاعاتی نیروی هوایی و زندان صیدنایا. دوم: دولت سوریه به تمامی سفارتخانه های سوریه در سراسر جهان برای تعویض گذرنامه های اتباع سوریه که مهلت اعتبار آنها پایان یافته یا تمدید حداقل دو ساله این گذرنامه ها بخشنامه بزند.

http://www.asriran.com/fa/news/254988/%D8%B9%D9%82%D8%A8-%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%85
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تروریست‌ها مواد غذایی سرقتی را از سوریه به ترکیه منتقل کردند
[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911112000145"]http://www.farsnews....=13911112000145[/url]
مقابله ارتش سوریه با تروریست‌ها در مناطق مختلف ریف دمشق
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911114001417

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right][color=#ff0000][size=5]خالد مشعل مدعی شد: سوریه شاهد "بهار" است نه توطئه[/size][/color][/right]
[right]رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با این ادعا که "نظام سوریه از گزینه نظامی علیه مردم خود استفاده می کند" اعلام کرد: حماس در کنار دولت سوریه قرار نمی گیرد.
خالد مشعل در ادامه افزود: تلاش زیادی کرده بودیم که اردوگاه های فلسطینی در سوریه را از گزند آسیب این درگیری ها حفظ کنیم اما پس از مدتی این اردوگاه ها مورد حمله قرار گرفت.
وی ادامه داد: در فوریه سال 2011 دقیقا یک ماه قبل از شروع درگیری ها در این کشور به مسئولان سوری نسبت به اوضاع آن هشدار داده بودم اما آنها گزینه نظامی را در پیش گرفتند... و ما هم به دولت سوریه گفتیم که این توطئه نیست بلکه خواسته مردم شماست. مشعل تصریح کرد: حماس نمی تواند هسته نظامی دولت سوریه را تشکیل دهد.[/right]

[right][url="http://www.tasnimnews.com/Detail?id=18498"]منبع[/url][/right] ویرایش شده در توسط saberin
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان موضع جدید عقب نشینانه مخالفان که از اعلام امادگی برای مذاکره تا دیدار با لاورف و صالحی از چه چیزی نشات گرفته است... ؟؟؟
از شکست های اخیر و کم شدن لجستیک دول منطقه یا یک بازی جدید؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب مارمولکیه این مشعل!
رییس شاباک گفته بود اسراییل در اولین فرصت خالد مشعل رو به سزای اعمالش میرسونه! الان بد نیست این کار انجام بشه چون الان ز هر طرف که شود کشته سود اسلام است.
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انفجار در مرکز دمشق یک کشته برجا گذاشت
[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911114001521"]http://www.farsnews....=13911114001521[/url]
ارتش سوریه به تسلط چندساعته تروریست‌ها بر بخشی از حلب پایان داد
[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911114001498"]http://www.farsnews....=13911114001498[/url]
ادامه درگیری ارتش سوریه با القاعده/ 120تروریست در حلب کشته شدند
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911115001415

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.