Recommended Posts

[quote]
متاسفانه بهانه ای که ما بهتره بگم مسئولین 8 سال قبل دست آمریکا دادن مثل بهانه دادن مادر خوارزم شاه به مچنگیز مغول بود با این تفاوت که چنگیز یه عقب مانده دست به شمشیر بود ولی آمریکا یه عاقل خودکار به دست که فعلاً چاقوش رو پشتش قایم کرده.
[/quote]

الحمد الله قبول کردی که آمریکا ذاتی همچون مغولان چنگیزی داره ... برای قدم اول خوبه .
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='rpg7' timestamp='1404661508' post='390879']
عجبا.....!!!
چقدر بعضیا خوب فرار به جلو میکنن!
الان مد شده هرکسی میاد یک فحش به احمدی نژاد و دولتش میده و میره
این روش هم آقای روحانی (علیه السلام) شروع کردن.... بعد گذشت 1 سال هنوزم تمام مشکلات ناشی از 8 سال قبل میدونه
و تو هر جلسه و فرصتی یک تیکه میندازه!!! بهرحال...
واقعیت مثل روز روشنه و نیاز به توضیح نداره
امام (ره) و امام خامنه ای به خوبی تکلیف رابطه با آمریکا مشخص کردن و خطی مشی مقاومت چندین بار بیان فرمودن..
اونهایی که ولایت مطلقه فقیه قبول دارن به خوبی میدونن که نظر رهبری چیه.... نیاز به هیچ جر و بحثی هم نیست!
[/quote]
بنام خدا
سلام دوست من
خوبه شما یک مهندس مکانیک قابلی هستی می دونی ساختن چقدر سخت و زمان بره وتخریب چقدر سریع وراحت!
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='blender' timestamp='1404659835' post='390874']
برادر عزیز ، چرا برای خودت همین جور می ری جلو !؟

سخن مستقیم ولایت رو برای من بیار که می گه انتقاد به اقایون خلاف شرعه ، تا من گردن بزارم .
[/quote]
اولا من برای خودم کجا دارم میرم برادر من؟ اون عبارتی قرمز رنگ [color=#0000cd]آیه قرآن[/color] هست و نه بقول شما اجتهاد شخصی من :winking: :winking:
ثانیا [color=#b22222]مخالفت با آقا منظور من هست[/color]. این انتقاد از آقایون رو اگه بفرمائید که از کجای بحث من استنباط کردید ممنون میشم icon_eek
من کاملا منظورم رو شفاف بیان میکنم. شما در خصوص کجاش ابهام پیدا میکنید رو من متوجه نمیشم.

توضیح مجدد:
[color=#800080]من میگم این مملکت صاحب داره و اینجوری نیست که هر کسی پاشه و برای خودش راه بیوفته و مذاکره کنه[/color] (مثلا یچیزی مثل عراق امروز نیست که کردها جدا مذاکره میکنن و سنی ها جدا و شیعه ها هم جدا)
هرکسی که برای مذاکره میره (خواه روحانی و خواه لاریجانی و خواه جلیلی و خواه ظریف) در قالب یک ماموریت با اجماع همه گروه های مهم نظام میره و توی مذاکرات هم حدود و مرز حرکتی اش براش تعریف میشه و نمیتونه از اون خطوط خارج بشه.

[color=#ff0000]شاهد ادعا: [/color]بعد از هر دور مذاکره، طرف مذاکره کننده ایرانی به ایران برمیگرده و بعد از مدتی دوباره برای مذاکره میره.خارج و دور جدید مذاکرات
این یعنی اینکه سر نخ مذاکرات دست کسی دیگر است و اینها فقط نقش سخنگو رو بازی میکنند و بس
اگر هر کدوم از طرفین اختیار تام داشتن که توی همون یکی دو جلسه مذاکرات به نتیجه میرسید (صفر یا صد) و خلاص !!!
[color=#b22222]دیگه دلیلی برای ژنو 2 و وین 6 و چه میدونم آدیس آبابا 58 و ... نبود[/color] :winking:

به همین دلیل هم هست که میگم توی موضوعی که تمام نظام بر سرش اجماع دارند، اعلام مخالفت فقط یک معنی داره و اون خالی کردن خاکریز نظام از نیروی پدافندی هست و مثل اصطکاک توی قوانین فیزیک فقط سرعت ما رو کم میکنه و این یعنی زیان و خسران به نظام و ... [color=#ff0000]و در انتها یعنی فعل حرام[/color]

========

[color=#ff0000]نقض غرض:[/color] اگه واقعا فکر میکنید که این گروه مذاکره کننده سر خود دارند مذاکره میکنند ، خوب [color=#008080]شما هم برای دور بعدی[/color] سیاسیتمدارانی مثل : رسائی ، عبدالله نوری ، حمیدرضا ترقی ، محمدرضا خاتمی ، اسفندیار مشائی و ... کلا هر کسی که دوست دارید رو بفرستید به کشورهای مختلف تا اونها هم به موازات ظریف و عراقچی مذاکره کنند و از کیان کشور در مقابل تاراج ظریف و ... جلوگیری کنند.
آیا اینکار شدنی هست به نظر شما؟ به چه دلیل؟ آیا غربی ها هم با اونها مذاکره میکنند؟ به چه دلیل؟
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='worior' timestamp='1404653376' post='390845']
میخواهید چه نتیجه ای حاصل بشه ؟ یک قطعنامه دیگر با اجماع سازمان ملل تصویب بشه ! الزاما نتیجه کسب منفعت نیست بلکه جلوگیری از ضرر بیشتر هم میتونه نتیجه باشه ، ...


سوالم اینه که ما میدانستیم وابستگی شدید و ضعف های بسیار داریم و با این وضعیت میخواستیم قوی ترین کشورها و ائتلاف های نظامی-سیاسی دنیا رو مبارزه دعوت کنیم ؟!
[/quote]

دو نکته برادر ابراهیم:
۱ - اگر دشمن بدونه قطعنامه، تحریم و یا هر ابزار دیگرش، بر ما کارگره، بعیده با مذاکره برش داره مگر اینکه امتیاز اساسی بگیره. وقتی هم امتیاز اساسی تونست بگیره، طمع به امتیاز بعدی می‌کنه و مسلسل
۲ - ما کسی رو دعوت به جنگ نکرده‌ایم. فقط استقلال پیشه کرده‌ایم و این برای زورگویان جهانی غیر قابل تحمله. ضمنا، تا فشار نباشه، ما کار نمی‌کنیم و پیشرفت رو ایجاد نمی‌کنیم. شاهد مثال هم اینکه دهها سال بدون درگیری و تحریم همین مشکل وابستگی اقتصادی رو داشته‌ایم ولی مسولین بی کفایت کاری نکردند. در عوض در این سختیها مرد از نامرد مشخص میشه و ارزش کار واقعی معلوم خواهد شد و به فضل الهی، اقتصاد ما به صورت اساسی پایه ریزی خواهد شد. همون طوری که صنایع نظامی گسترده ما به خاطر نیازهای دوره جنگ ایجاد شد.
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گزارش ویژه
[b][size=6][url="http://irannuc.ir/content/2275"]احتمال توقف مذاکرات درباره توافق جامع از هفته آینده [/url][/size]
برخی تحلیلگران می گویند احتمالا تیم های ایران و 1+5 مجبور خواهند بود از هفته آینده مذاکرات درباره توفق جامع را متوقف و درباره تدوین یک توافق موقت جدید مذاکره کنند.[/b]

حامد علوی، [b][url="http://irannuc.ir/"]ایران هسته ای[/url][/b]- برخی تحلیلگران می گویند احتمالا تیم های ایران و 1+5 مجبور خواهند بود از هفته آینده مذاکرات درباره توفق جامع را متوقف کنند.

در روزهای گذشته برخی تحلیلگران این موضع را مطرح کرده اند که با توجه به شکاف قابل توجه در مواضع طرفین درباره موضوع ظرفیت غنی سازی، احتمال دارد دو طرف به زودی مذاکرات درباره توافق جامع را –که هم اکنون در وین در حال انجام است- متوقف کرده و مجبور به آغاز مذاکرات درباره تدوین [b]یک توافق موقت[/b] جدید شوند.

این تحلیلگران می گویند اگر دورنمای بن بست در مذاکرات نمایان شود، این امر قاعدتا باید از هفته آینده آغاز شود چرا که هر دو طرف عقیده دارند یک توافق موقت جدید بهتر از آن است که در روز 30 تیر هیچ دستاوردی وجود نداشته باشد.

رابرت آینهورن مشاور سابق وزیر خارجه امریکا که تا سال گذشته عضو تیم مذاکره کننده این کشور بوده، اولین فرد امریکایی است که این احتمال را به طور رسمی مطرح کرده است.

وی روز 12 تیر 1393 (3جولای 2014) به لارنس نورمن خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال [url="http://blogs.wsj.com/brussels/2014/07/03/nuclear-talks-extension-would-hurt-iran-more-former-negotiator-says/"][b]گفته است[/b][/url]: «دستیابی به توافق همچنان ممکن اما سخت است و قطعا مستلزم تمدید مذاکرات فراسوی ضرب الاجل 20 ژوئیه خواهد بود. بنظر من پیش بینی 50-50 رئیس جمهور (درباره توافق) کاملا درست است. فکر می کنم تمدید (مذاکرات) اجتناب ناپذیر است و حتی در پایان دوره تمدید شده هم رسیدن به توافق دشوار خواهد بود».

وی ادامه می دهد: «انتظار دارم ایران و 6 قدرت، چنانچه پیشرفت عمده ای در روزهای آینده حاصل نشود، هفته آینده پرداختن به شرایط تمدید (مذاکرات) را آغاز کنند. اگر دو طرف به طور خصوصی درباره شرایط تمدید (مذاکرات) به خوبی تامل نکرده باشند،‌ بسیار جای تعجب خواهد داشت. بدیهی است که آنها نمی خواهند در روز 18 ژوئیه همچنان فاقد یک رویکرد کاملا سنجیده در برخورد با این مسئله باشند».

برخی تحلیلگران در تهران هم این موضوع را تایید می کنند که شاید چنین مذاکراتی آغاز شود.

همچنانکه «ایران هسته ای»[url="http://www.irannuc.ir/content/2273"][b]پیش تر تذکر داده[/b][/url] بود توافق ژنو قابل تمدید نیست و در صورت عدم حصول توافق نهایی، یکی از سناریوها این است که یک توافق موقت جدید تدوین شود.

همانطور که مقام های ایرانی و امریکایی گفته اند دو طرف تا کنون در این باره مذاکره جدی نکرده اند در حالی که تدوین یک توافق موقت جدید موضوعی بسیار پیچیده خواهد بود.

[b]تحلیلگران در تهران هشدار می دهند نباید تجربه توافق ژنو این بار تکرار شود در حالی که علائم حکایت از آن دارد که امریکا در هرگونه توافق جدید تلاش خواهد کرد حداقل امتیازها را واگذار کرده و اهرم های چانه زنی خود را برای روند تدوین توافق نهایی نگه دارد.[/b]

مهم ترین مسئله اختلافی میان ایران و 1+5 موضوع ظرفیت غنی سازی است. ایران اصرار دارد حتی یک ماشین را برنخواهد چید ولی امریکایی ها گفته اند حداکثر 6000 ماشین نوع اول فعال را در ایران می پذیرند.

با این حال، دیپلمات ها می گوید این موضوع هنوز قطعی نیست و شانس دست یابی به توافق جامع هنوز هم وجود دارد.

گزارش ویژه
[b][size=6][url="http://irannuc.ir/content/2276"]شرمن: معتقدیم ایران در لحظه آخر امتیاز می دهد [/url][/size]
براساس الگوی مذاکرات، این گونه به نظر می رسد که احتمالا ایرانیان تمایلی ندارند تا آخرین ساعات گفتگوها اعلام کنند که می خواهند چه امتیازی به طرف مقابل بدهند.[/b]

[b][url="http://irannuc.ir/"]ایران هسته ای[/url][/b]- وندی شرمن معاون وزیر خارجه و سرپرست تیم مذاکره کننده امریکا در مذاکرات وین 6 به خبرنگاران گفته است توافق نهایی تنها در صورتی حاصل خواهد شد که ایران بپذیرد تعداد ماشین هایی که می تواند در طول گام نهایی حفظ کند، [b]کسری [/b]از تعدادی باشد که هم اکنون در اختیار دارد.

شرمن که به صورت تلفنی و هم زمان با آغاز مذاکرات وین 6 با خبرنگاران گفت وگو کرده، نکات دیگری را هم مطرح کرده که نشان دهنده رویکرد امریکا در مذاکرات با ایران است.

مهم ترین نکات مطرح شده از سوی وی، بر اساس [url="http://iipdigital.usembassy.gov/st/english/texttrans/2014/07/20140704303212.html?CP.rss=true#axzz36XDRRrR1"][b]متن منتشر شده از سوی وزارت خارجه امریک[/b]ا[/url]، چنین است:

1- با وجود آن که شش قدرت جهانی و ایران می توانند مدت زمان مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران را برای شش ماه دیگر تمدید کنند، اما این اتفاق تنها در صورتی روی خواهد داد که هر دو طرف به سودمند بودن چنین کاری اعتقاد داشته باشند.تمدید مدت زمان مذاکرات آنگونه که برخی در رسانه ها عنوان کرده اند، اصلا به صورت خودکار انجام نخواهد شد.تمام طرف ها باید با چنین تصمیمی موافق باشند.

2- در موارد متعدد، قدرت های جهانی به ایران پیشنهادهای متفاوتی داده اند.

3- از نظر آمریکاییان هدف از این مذاکرات این است که کشوری را که قوانین بین المللی را نقض کرده است به پایبندی به این قوانین وادار کنند.

4- براساس الگوی مذاکرات، این گونه به نظر می رسد که احتمالا ایرانیان تمایلی ندارند تا آخرین ساعات گفتگوها اعلام کنند که می خواهند چه امتیازی به طرف مقابل بدهند. ما می دانیم زمان برخی از انتخاب هایی که ایران باید انجام دهد، احتمالا تا حد ممکن به تعویق خواهد افتاد.

5- امریکا ترجیح می دهد که ایران نباید برنامه غنی سازی داشته باشد چرا که فکر می کند ایران به برنامه غنی سازی احتیاج ندارد. اگر انان احتیاج داشته باشند ما باید در این باره صحبت کنیم، اما این غنی سازی باید خیلی محدود باشد یعنی کمتر از این مقداری که دارند باید باشد.

6- تمدید مدت مذاکرات نیاز به مذاکره جداگانه دارد.

7- ممکن است فقط چند روز تمدید لازم باشد اما همه چشم ها به ضرب الاجل بیستم ژوئیه دوخته شده است.

ارزیابی راهبردی
[b][size=6][url="http://irannuc.ir/content/2278"]سراب سازش در دقیقه 90 [/url][/size]
اگر می خواهید مذاکرات شکست نخورد، تهدید شکست مذاکرات در صورت عدم تعدیل دیدگاه های امریکا را، با استفاده از ترسیم خط قرمزهای علنی و رسمی، تبدیل به یک تهدید معتبر کنید.[/b]

مهدی محمدی، وطن امروز- قضاوت درباره اینکه تا روز 30 تیر در مذاکرات هسته ای چه رخ خواهد داد همچنان بسیار دشوار است. علت این امر هم این نیست که اطلاعات کافی درباره محتوای مذاکرات وجود ندارد، بلکه علت این است که حتی خود مذاکره کنندگان هم که در بطن مذاکرات قرار دارند، نمی دانند تا دقیقه 90 چه رخ خواهد داد.

نخستین نکته این است که ظاهرا امریکایی ها منتظرند –و مطمئن- که ایران در لحظات آخر کوتاه بیاید. اکنون مهم ترین اختلاف میان دو طرف ابعاد و حجم ظرفیت غنی سازی است که ایران می تواند در طول گام نهایی حفظ کند. امریکایی ها می گویند حداکثر 6000 ماشین سانتریفیوژ را خواهند پذیرفت تا زمان گریز هسته ای ایران به بیش از 6 ماه افزایش پیدا کند، اما طرف ایرانی می گوید نیازهای عملی اش اقتضا می کند کل تعداد ماشین های فعلی را نگه دارد و درباره نحوه افزایش آن تا 50 هزار عدد در سال های آینده مذاکره کند. وندی شرمن، رییس تیم مذاکره کننده امریکا قبل از آغاز مذاکرات به خبرنگاران در وین گفته است که می داند ایران موضع واقعی خود در این باره را تا لحظات آخر رو نخواهد کرد و اگر بنا باشد کوتاه بیاید، این امر تا حداکثر مقدار ممکن به تعویق خواهد انداخت.

رفع این سوء تفاهم در ذهن طرف غربی –که البته متاسفانه باید گفت مستقیما محصول متن توافق ژنو است- مستلزم آن است که ایران به طور رسمی و علنی به این مسئله تصریح کند که اگر امریکایی ها توافق نهایی را به «برچیدن ظرفیت غنی سازی صنعتی در ایران» مشروط کنند مذاکرات قطعا شکست خواهد خورد. «اعلان رسمی و علنی خطوط قرمز» در شرایطی که طرف مقابل به شدت نیازمند توافق است، نقض آن از سوی امریکا را بسیار دشوار خواهد کرد اما تا وقتی که طرف ایرانی خط قرمز های خود را رسمی و علنی نکند و به بیان تلویحی آن در مذاکرات درگوشی پشت درهای بسته بسنده نماید، نمی توان جلوی این سوء تفاهم از جانب امریکایی ها را که آنچه ایران می گوید «ابزاری برای چانه زنی تا دقیقه 90» است، گرفت. ایجاد ابهام به گونه ای که طرف غربی نتواند میان «ابزارهای چانه زنی» و «خطوط قرمز واقعی» تفکیک کند، شاید تا جایی به مذاکرات کمک کرده باشد ولی اکنون دیگر خاصیت خود را از دست داده و باید با یک استراتژی قاطعانه و صریح جایگزین شود. امریکا به دلایلی که به زودی از آن سخن خواهیم گفت به شدن نیازمند توافق است. مذاکره کنندگان ایران بیاد بتوانند از این نیاز به نحو حداکثری برای افزایش قدرت چانه زنی خود در مذاکرات بهره ببرند. به لحاظ راهبردی یکی از دقیق ترین جملاتی که می توان درباره مذاکرات فعلی گفت این است که تنها خط قرمز واقعی امریکا شکست مذاکرات است و جز این، هیچ خط قرمز کاملا واقعی وجود ندارد. تحت این شرایط، تیم ایرانی باید بداند تنها روش آنچه آقای ظریف «توهم زدایی از امریکا» خوانده این است که دورنمای شکست مذاکرات به شفاف ترین وجه ممکن آشکار شود. بگذارید صریح تر بگویم: [b]اگر می خواهید مذاکرات شکست نخورد، تهدید شکست مذاکرات در صورت عدم تعدیل دیدگاه های امریکا را، با استفاده از ترسیم خط قرمزهای علنی و رسمی، تبدیل به یک تهدید معتبر کنید.[/b]

دومین نکته این است که حقیقتا هیچ علامتی از اینکه امریکایی ها حتی به سمت برچیدن زیرساخت تحریم ها حرکت کرده باشند وجود ندارد و همین امر نشان می دهد که توافق نهایی یا حاصل نخواهد شد یا اگر هم حاصل شود یک توافق خوب نخواهد بود.

در روزهای گذشته دو اتفاق مهم در این حوزه رخ داده است. نخست امریکایی ها یک بانک فرانسوی به نام پاریبا را به دلیل آنچه »معاملات غیر قانونی با ایران» خوانده شده، با مبلغی نجومی -6 میلیارد دلار- جریمه کرده اند. این مبلغ چنان هنگفت بوده که صدای فرانسوی ها –کسانی که خود حامیان سرسخت اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران بوده اند- را هم درآورده است. نکته جالب این است که جک لو وزیر خزانه داری امریکا به صراحت گفته است دولت امریکا قصد دارد پس از این انک فرانسوی به سراغ دیگر بانک هایی برود که تحریم ها علیه ایران جدی نگرفته اند و در همین راستا امروز اعلام شد یک بانک ترکیه ای زیر فشار قرار گرفته است. وقتی امریکایی ها با اعمال جریمه های هنگفت علیه بانک هایی که هیچ قانون بین المللی را نقض نکرده اند، اراده خود برای پیام رسانی به دیگران درباره ممنوعیت هر اقدامی در زمینه بهبود اقتصاد ایران را آشکار می کنند، آیا می توان باور کرد که این روند از روز 30 تیر به آن طرف به یکباره معکوس شود و امریکا به سمت جمع کردن بساط تحریم حرکت کند. منطقا، اگر امریکایی ها حتی احتمال بدهند توافق نهایی حاصل خواهد شد و بر تعهد خود مبنی بر لغو همه تحریم ها پس از توافق نهایی پای بند باشند، حداقل کاری که اکنون باید بکنند این است که رژیم تحریم ها را از این که هست صلب تر و سخت تر نکنند. و وتی چنین می کنند، منطقی این است که تصور کنیم امریکا قصد ندارد رژیم تحریم ها را –حتی پس از حصول توافق نهایی- به طور جدی دستکاری کند چرا که اگر چنین بود معنا نداشت برای نازک کاری بنایی هزینه کند که به زودی قصد خراب کردن آن را دارد!

اتفاق دوم در سطحی راهبردی تر رخ داده است. به تازگی برخی از استراتژیست های نزدیک به دولت امریکا دیدگاه های خود در زمینه توافق نهایی را در اندیشکده بلفر منتشر کرده اند. یکی از این افراد چاک فریلیش تحلیلگر ارشد این موسسه است. نکته مهمی که فریلیش به آن اشاره می کند این است که دولت امریکا عقیده دارد حتی اگر توافق نهایی حاصل شود باز هم رقابت راهبردی با ایران در همه حوزه ها –از جمله حوزه هسته ای- ادامه خواهد داشت و امریکا نیازمند آن است که برنامه ای برای مدیریت ایران به مدت چندین دهه داشته باشد. از این رو، دولت امریکا به هیچ وجه نمی خواهد ابزارهای خود برای مدیریت ایران را در یک توافق هسته ای از دست بدهد بلکه اتفاقا درصدد آن است که از این توافق مدلی برای مدیریت سایر تهدیدات راهبردی که از سوی ایران متوجه امریکاست نیز بیرون بکشد. این کد را باید کنار مقاله بسیار کلیدی دیوید سانگر برای نیویورک تایمز در روز 12 تیر گذاشت. سانگر که به دولت امریکا بسیار نزدیک است در مقاله خود برای نخستین بار حرف دل امریکایی ها را زده است. او در این باره بحث می کند که دولت امریکا فعلا حاضر نیست بپذیرد که ایران تعداد زیادی سانتریفیوژ در اختیار داشته باشد ولی این موضع همیشگی نیست. سانگر می گوید از دید امریکا مسئله اصلی اساسا این نیست که ایرن چقدر ماشین می تواند در اختیار داشته باشد، بلکه مسئله این است که آیا ایران حاضر هست دشمنی با امریکا را کنار بگذارد یا نه؟ در واقع او به تلویح می گوید اگر امریکا نشانه هایی در اختیار داشته باشد که دولت ایران قصد دارد ارزیابی راهبرد خود از امریکا به مثابه یک دشمن را تغییر بدهد آن وقت هر تعداد ماشین سانتریفیوژ را هم می توان برای ایران پذیرفت و اساسا این مسئله اهمیت خود را از دست خواهد داد.

نتیجه این است که امریکایی ها تردیدی در این باره باقی نگذاشته اند که مسئله اصلی برای آنها این است که[b] ایران از ماهیت انقلابی خود تهی شود[/b]. اگر چنین اتفاقی بیفتد، صورت مسئله در مذاکرات هسته ای تغییر خواهد کرد و اگر چنین نشود امریکا آماده است که حتی در صورت حصول یک توافق هسته ای فشار ها بر ایران را تا حداکثر مقدار ممکن حفظ کند.

تیم مذاکره کننده ایران باید عمیقا در این امر تامل کند که نه صرفا محافظ برنامه هسته ای ایران بلکه نگهبان ماهیت انقلابی ایران هستند.

[b][url="http://irannuc.ir/"]ایران هسته ای [/url][/b]

گزارش ویژه
[b][size=6][url="http://irannuc.ir/content/2279"]تحت چه شرایطی امریکا با افزایش ماشین های سانتریفیوژ ایران موافقت می کند؟ [/url][/size]
تعیین اینکه ایران در نهایت چه تعداد ماشین سانتریفیوژ خواهد داشت، به دو متغیر دیگر از جمله میزان شفافیتی که بر برنامه غنی سازی ایران اعمال خواهد شد و میزان مواد قابل غنی سازی مجددی که انباشت می شود، بستگی دارد.[/b]

[b][url="http://irannuc.ir/"]ایران هسته ای[/url][/b]- یک روزنامه انگلیسی به نحو غیر مستقیم از یکی از راه حل های احتمالی درباره موضوع ظرفیت غنی سازی که تاکنون به طور علنی از آن سخن گفته نشده، پرده برداشته است.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز روز 11 تیر در مقاله ای گفته است تعیین اینکه ایران در نهایت چه تعداد ماشین سانتریفیوژ خواهد داشت، به دو متغیر دیگر از جمله [b]میزان شفافیتی که بر برنامه غنی سازی ایران اعمال خواهد شد[/b] و همچنین [b]میزان مواد قابل غنی سازی مجددی که ایران حق دارد انباشت کند[/b]، بستگی خواهد داشت.

این روزنامه در بیانی غیر شفاف در این باره نوشته است: «آنچه مذاکره کنندگان توصیف می کنند تکه هایی کوچک از توافق نهایی به زبانی دیپلماتیک و پر از پرانتز است. یعنی در مجموع مذاکرات به گونه ای نیست که با سرعت به توافقی در ماه جاری منتهی شود. با این حال مسائلی چون شفافیت، میزان نظارت و دسترسی به تاسیسات و در نهایت حجم ذخایر اورانیوم غنی شده می تواند به هنگام چانه زنی بر سر تعداد سانتریفوژها مفید واقع شود».

کارشناسان در تهران این موضوع را تایید می کنند که احتمال دارد در صورت افزایش شدید شفافیت برنامه غنی سازی ایران و همچنین کاهش شدید موادی که ایران می تواند به صورت UF6 انباشت و نگهداری کند، ممکن است غربی ها با تعداد ماشین های سانتریفیوژ بیشتری در ایران موافقت کنند.

با این حال این کارشناسان هشدار می دهند در صورتی که ایران نتواند مواد را به صورت گاز قابل غنی سازی مجدد انباشت کند، تعداد ماشین ها هر چقدر هم که باشد دارای ارزش چندانی نخواهد بود.

[b]یک منبع فنی در تهران به «ایران هسته ای» گفت: «وقتی امریکایی ها مذاکرات را به بازی مکعب روبیک تشبیه می کردند منظور شان همین بود. آنها می خواهند بگویند اینکه وضعیت متغیرهایی مانند شفافیت و ذخیره مواد چقدر باشد، بر مسئله تعداد ماشین ها اثر خواهد گذاشت».

وی ادامه داد: «با این حال نکته اصلی این است که ماشین ها فقط زمانی ارزش واقعی دارند که بتوان مواد تولید شده توسط آنها را انباشت کرد».[/b]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
الان دقیقا دوستانی که میگن وا دادیم و این شروعشه تا همه چیزمون رو نگیرن ولمون نمیکنن دقیقا بیان بگن چه نظر و فکری دارن ؟؟؟ بلکه پیشنهادشون منطقی بود و کارساز
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رهبری حرف های امروز خودش رو قبل از انتخاب حسن روحانی گفت .... در طی دو سال آخر احمدی نژاد .... گفت که من دیپلمات نیستم بلکه من انقلابی هستم ..... گفت که من به مذاکرات خوشبین نیستم ولی با آن مخالفتی ندارم .... رهبری هر آن چیز که لازم بود بگوید ، گفتند که کار به اینجا نکشد ..... طرف آمد و گفت دم کدخدای دنیا رو ببینیم بهتر است .... چرخ سانتریفیوژ بچرخد خوب است ولی به شرطی که چرخ کارخانه ها هم بچرخد .... مردم هم به او رای دادند .... البته خیلی هم دندان شکن رای نیاورد (( تمام چشم امید من به آینده همین است که این آقا به اندازه ی دور اول خاتمی مقتدرانه انتخاب نشد و امیدوارم خودش هم این را بداند )) .... به هر حال آش کشک خاله مان هست که چه بخوریم و چه نخوریم پایمان گذاشته اند ..... من مقصر اصلی این اتفاق را دو نفر می دانم .... اول محمود احمدی نژاد به خاطر لجبازی هایش .... به خاطر " من بهتر از همه می دانم هایش " ..... به خاطر تحمل پایین و نداشتن سعه صدر .... و در آخر به خاطر دشمنی هایش با یک حزب و شخص مشخص یعنی هاشمی رفسنجانی که تمام مصالح کشور را دو دستی قربانی این دشمنی کرد .... سایر گند هایی که احمدی نژاد به این مملکت زد مخصوصا در بخش اقتصاد ، فقط مربوط به خودش نبود .... حاصل سیستم سازی دولت های قبلی هم بود .... به خاطر منحل کردن سازمان برنامه و بودجه که کشور به این روز نیفتاده .... شما ببینید آقایان نوبخت ، نهاوندیان ، روغنی زنجانی ، نیلی و غیره توی این چند ده سال بعد از جنگ توی این کشور چه کاره بوده اند ؟ ..... اقتصاد بیمار این مملکت رو این آقایان و امثال همین آقایان پایه ریزی کردند که البته به هیچ حزبی در کشور تعلق ندارند و به هیچ حزبی هم پاسخگو نیستند ..... گویی از مریخ آمده اند !!! ...... متفکران اقتصادی آقای احمدی نژاد هم از مریخ آمده بودند ..... مثلا رئیس سابق قیمت گذاری و رقابت خودرو !!!! یا مسئول هدفمندی یارانه ها و وزیر اقتصاد ..... شما هیچ کجا نمی بینید از این آقایان انتقاد شود ..... همه ی انتقادات متوجه احمدی نژاد و مشایی و رحیمی و نهایتا وزرای نفت دولت سابق است که چرا مثلا بنزین آلوده وارد کردید .... هیچ کس هم به خاطر گند های اقتصادی دولت های قبلی به تئوریسین های اقتصادی انها گیر نمی دهد .... تمامی اقتصاد دان های این مملکت همگی جزء یک گروه هستند و اگر با این دید نگاه کنیم هر دولتی که آمد و رفت ، این آقایان و تفکرشان بر سر کار بود و هیچ تغییری در اینها با تغییر دولتها حاصل نشد .... همین آقای نوبخت رسما توی برنامه شناسه گفتند که ما از همان سال 84 دلمان با این آدم به عنوان رئیس جمهور این کشور صاف نشد و ایشان را در حد و اندازه های کشور و ملت نمی دانستیم !!! .... رای مردم هم کشک !!! .... دیگه شما حساب کن که توی این هشت سال چه جنگی بر سر قدرت در آن بالا بالا ها بوده است .... احمدی نژاد هم که بچه پیغمبر نبود که بتواند این جنگ را تحمل کند ولی مصالح کشور را قربانی آن نکند .... همه کس که رهبر مملکت نمی شود .... البته خوب شد مردم فهمیدن که هر گردی گردو نیست و هر حزب اللهی هم به درد مملکت داری نمی خورد .... در صدر اسلام هم داشتیم ... پیغمبر به ابوذر گفت که ابوذر کار تو درست است و من بهشت را برای تو تضمین می کنم ولی هیچ موقع کار اجرایی و حکومتی قبول نکن و حضرت ابوذر هم به این نصیحت گوش کرد و تا لحظه ی مرگش هیچ پست حکومتی نداشت .....

مقصر دوم در وضع کنونی مملکت شخص مشاور اعظم رهبری ، پزشک متخصص ، سیاستمدار و دیپلمات ، صاحب نظر در کتب درسی و صاحب نظر در مباحث فرهنگی و ادبی بود که با آدرس غلط دادن به مردم در مناظرات ریاست جمهوری باعث شد که این آقا رای بیاورد .... وقتی شما اوج چالش و مناظرات را محدود می کنید به مذاکرات هسته ای ، مردم فکر می کنند هر چه بدبختی می کشیم به خاطر این است که جلیلی رفته پای میز مذاکره ولی به جای مذاکره کردن برای حل مشکلات اقتصادی !! پای مصنوعی خودش رو گذاشته روی میز !!!!!!!!!!!! ..... شما توقع دارید مردم به کی رای بدهند ؟ .... به چه تفکری رای بدهند ؟ .... وقتی این آقا عمق بینش سیاسیش در شرایط بحرانی کشور اینه که به عنوان مشاور عالی چندین ساله ی رهبری ، بیاید و در مناظرات ریاست جمهوری تمامی بحث ها را روی شکل مناظره کردن و نه حتی اصل مذاکرده کردن (( که در شرایط کنونی خوب است یا بد )) مطرح کند معلوم است که مردم به چه کسی رای می دهند .... وقتی این آقا هم به جلیلی می توپه حتما رهبری هم از شرایط کنونی ناراضی هست دیگه !!!! .....

اصلا آیا درست بود توی اون شرایط همه ی حرف ها روی شکل مذاکره کردن باشه ؟ .... رهبری گفت که من دیپلمات نیستم من انقلابی هستم .... ولی اقایان در مناظره تمام بحث شان این بود که تو دیپلمات خوبی نیستی من از تو دیپلمات ترم .... با نفر دوم فرانسه یعنی میتران چایی می خوردم !!! ..... اون یکی هم می گفت تو با میترات چایی می خوردی ما موشک هاشو می خوردیم ..... بقیه هم که .......... استغفر الله .....

دوستان گذشته ها گذشته ..... رهبری گفت و ما گوش نکردیم .... ولی هنوز دیر نشده .... رهبری بعد از رای آوردن این آقا استراتژی جدید ما را مشخص کرد .... گفتند که باید سطح آگاهی مردم به برکت نداشته ی ! این مذاکرات بالا برود .... یعنی این که مردم بفهمند اولا آمریکا چگونه جانوری است .... آمریکا فقط نه ... کل 5 + 1 ...... دوم این که مشکل ما در این کشور نداشتن رابطه با آمریکا نیست بلکه مشکل جای دیگریست ..... مردم باید بفهمند که مشکل ما چرخیدن سانتریفیوژها نیست بلکه مشکل ما نچرخیدن چرخ مغز اقتصاددان های این مملکت است که از اول انقلاب تا به حال هیچ کس نگفته بالای چشمشان ابروست .... چون دارند کار علمی می کنند !!! .... گند زدن به این مملکت شده کار علمی .... کاری که باید بکنیم این است که انگشت اشاره ی مردم را از مذاکرات هسته ای و این که ایا به نتیجه می رسد یا نه حرکت دهیم به سوی مشکل اصلی ..... یعنی مثلا همین آقای نوبخت .... به عنوان مشتی نمونه از خروار .... به عنوان نماد نوعی از تفکر .... همان تفکری که مملکت را به اینجا رسانده است
  • Upvote 17
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=4][font=comic sans ms,cursive]هر بلایی که تا امروز بر سر این مملکت اومده از بی کفایتی خودمون نه تنها در سطح مدیران بلکه تمام ملت هستش.[/font][/size]
[size=4][font=comic sans ms,cursive]کم کاریم اقا.. کم کار. مدیریت نداریم آقا .. همش حرف میزنیم. ای کاش یکم جنم اون زن هایی که بعد جنگ حهانی دوم آلمان رو ساختن رو می داشتیم. ای کاش..[/font][/size]
[size=4][font=comic sans ms,cursive]حرفم که اصلا گوش نمی کنیم خودمون صاحب نظر تو همه امور می دونیم.[/font][/size]
[size=4][font=comic sans ms,cursive]از همه بدتر این نفت لامذهب پدر ما رو در اورده... تنبیل کرده مارو.[/font][/size]
[size=4][font=comic sans ms,cursive]تحریم ها خیلی سنگین هستن.. خیلی فلج کننده هستن... اینو دیگه مرغ خروسای خونه ما هم میدونن چراکه چند سال اخیر کمتر دون می خورن به جاش نون خشک![/font][/size]
[size=4][font=comic sans ms,cursive]بحثی سر این نیست. ولی مدیرت می خواد.[/font][/size]
[size=4][font=comic sans ms,cursive]ما هم که همیشه خدا سیاستمون از اقتصادمون جلو تر بوده[/font][/size]
[size=4][font=comic sans ms,cursive]اون از دولت استاد محمود! .... اینم ازاین دولت....[/font][/size]
[size=4][font=comic sans ms,cursive]مذاکره هم باید انجام بشه یا به نتیجه می رسه اگه نخوان تومبون پامون رو هم در بیارن... یا به نتیجه نمی رسه[/font][/size]
[size=4][font=comic sans ms,cursive]در هر دو صورت برد داره یه جورایی![/font][/size]
[size=4][font=comic sans ms,cursive]ختم کلام تحریم ها همه بهونست .قبل از هر چیزی نیاز به یه انقلاب فکری هستش تو مملکت... قبل از هرچیزی.[/font][/size]

[size=4][font=comic sans ms,cursive]والسلام...[/font][/size] ویرایش شده در توسط vahidg
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right][size=5]رهبر انقلاب: درمسئله هسته‌ای طرف مقابل به مرگ گرفته که به تب راضی باشد/ درمذاکره باید به نیاز آینده کشور توجه کرد/ ما به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم و مطمئنیم آنها اجازه دست‌اندازی به حقوق ملت را نخواهند داد.[/size][/right]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حناب احسان انیماتور ! من سوالی از شما دارم !

از بقیه دوستان هم همینطور !

آیا اگر مردم ایران کمی شعور داشتند تا کار مفید داشته باشند سر کار !
اگر شعور داشتند تا سطح علمی خود رو بالا ببرند !
اگر شعور داشتند که اقتصاد یک کشور رو خود مردم در واقع می چرخونند!
اگر مردم خود عاقل بودند و کمی جلوتر از نوک دماغشون رو می دیدند !
در این صورت آیا مسئولین سوار بر این حماقت الان می تونستند بشوند ؟
آیا اون امثال نوبخت دیگه جای حرف زدن داشتند؟

خوب الان شاید جواب بدید مردمی که گرسنه اند به این مسائل نمی تونند فکر کنند و ... !
اما ! آیا وضع ما از ژاپن بعد ج ج 2 بدتره ؟ مردم 70-80 سال پیش ژاپن بعد از اون جنگ خانمان سوز ! شعور داشتند ! اما چرا مردم ما شعور ندارند؟

از نظر من جواب تمامی این سوال ها در یک کتاب هست ! کتاب بی شعوری ! نوشته دکتر خاویر کلمنت .... .مردم ما به بی شعوری دچارند !...
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنام خدا
سلام دوستان
جراحی که توانایی عمل جراحی را ندارد ومریض را به کشتن دهد جنایت کار است
در چند سال گذشته چند جراحی در ارکان مختلف اقتصادی - سیاسی وحتی اجتماعی ما صورت گرفته که متاسفانه نتیجه چیزی که می بینید شده!
من نمی توانم قبول کنم کسی بدون غرض در اوج درآمد نفتی بیاید و خرید های خارجی کلان را به صورت یوزانس چند ساله با بهره های سنگین انجام دهدوزمانی که موعد پرداخت فرا رسد در فلاکت اقتصادی دست وپا بزنیم
رشد اقتصادی -رشد سیاسی -رشد قدرت نظامی وصنعتی و همه ارکان رشد وتعالی انسان به هم گره خورده ونمیتوان فقط در یک جنبه مثلا سیاسی به پیروزی رسید
دوستانی که از نیروهای مسلح -صنایع دفاع و... گله می کنند که چرا اینطور اند وآن طور اند بدانند که آنها با چنگ ودندان ودر یک وضعیت ورشکستگی اقتصادی هر کاری از دستشان بر بیاید میکنند ولی وقتی اقتصاد از بین برود همه چیز از بین میرود درست مثل وقتی که قدرت نظامی از بین برود و کشور اشغال شود ویرایش شده در توسط RAHRO313
  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[font=tahoma,geneva,sans-serif][size=4][color=#000000]حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص رفتار با دولت تأکید کردند:[color=#008000] بنده دولت را تأیید و حمایت می کنم و از همه توانی که در اختیار دارم، برای حمایت از دولت استفاده خواهم کرد و به مسئولان بلندپایه دولت اعتماد دارم.[/color][/color]
[color=#000000]ایشان با اشاره به حمایت رهبری از همه دولتهای منتخب مردم، در دورانهای گذشته، افزودند: [color=#008000]همه این دولتها دارای نقاط مثبت و نقاط منفی بودند و نقد دولتهای گذشته باید بصورت کارشناسی باشد و نقد در منبرهای عمومی خیلی به مصلحت نیست.[/color][/color]
[color=#000000]رهبر انقلاب اسلامی گفتند: البته درخصوص دولت کنونی نیز [color=#008000]هرگونه نقدی، باید منصفانه و محترمانه و دلسوزانه و به دور از هرگونه مچ گیری و اذیت رساندن به دولت باشد.[/color][/color]
[color=#000000]حضرت آیت الله خامنه ای توصیه هایی هم به دولت داشتند. جدی گرفتن سیاستهای اقتصاد مقاومتی اولین توصیه ایشان بود که گفتند: رئیس جمهور محترم و برخی مسئولان، کم و بیش درخصوص حمایت از سیاستهای اقتصاد مقاومتی سخن گفته اند [color=#008000]اما نیاز اصلی، عمل است و نباید اینگونه باشد که در سخن، از اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم اما در عمل، حرکت ما کُند باشد.[/color][/color]
[color=#000000]رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به شعار دولت یازدهم، یعنی «اعتدال» اشاره کردند و افزودند: اعتدال شعار بسیار خوب و مورد تأیید است زیرا افراط همواره محکوم است.[/color]
[color=#000000]حضرت آیت الله خامنه ای یک سفارش به دولت درخصوص شعار «اعتدال» کردند و گفتند: [color=#008000]مراقب باشید که برخی در صحنه سیاسی کشور، با شعار اعتدال، جریان های مؤمن را کنار نزنند زیرا همین جریان مؤمن است که در مواقع خطر زودتر از همه سینه سپر می کند و در مشکلات نیز، دولت را به طور واقعی کمک می کند.[/color][/color]
[color=#000000]ایشان تأکید کردند: اعتدال همان اسلام است. یعنی مقابله شدید با کفار و مهربانی با یکدیگر، یعنی امر به معروف و نهی از منکر. اعتدال به این معنا نیست که از کارهایی که جریان مؤمن، احساس وظیفه می کند، جلوگیری کنیم.[/color]
[color=#000000]رهبر انقلاب اسلامی سپس یک توصیه مهم به برخی جریانهای سیاسی و مطبوعاتی داشتند و خطاب به آنها گفتند:[color=#008000] امنیت فکری و ذهنی برای مردم مهم است و نباید با طرح برخی مطالب بی مبنا و تکرار حرفهای مطبوعات بیگانه با اعصاب و روان مردم بازی کرد.[/color][/color]
[color=#000000]رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع هسته ای، آنرا مسئله ای حساس خواندند و با تأیید سخنان رئیس جمهور درخصوص موضوع هسته ای گفتند: واقعیت این است که در این موضوع، طرف مقابل به مرگ گرفته است که به تب راضی شویم.[/color]
[color=#000000]حضرت آیت الله خامنه ای مسئله بسیار مهم ظرفیت غنی سازی را یکی از موارد اختلافی با طرف مقابل خواندند و افزودند: هدف آنها این است که در موضوع ظرفیت غنی سازی، جمهوری اسلامی ایران را به 10 هزار سو راضی کنند البته ابتدا از 500 سو و 1000 سو شروع کردند، که «10 هزار سو محصول حدود 10 هزار سانتریفیوژ از نوع قدیمی است که داشتیم و داریم»، در حالیکه به گفته مسئولان مربوط، نیاز قطعی کشور، 190 هزار سو است.[/color]
[color=#000000]ایشان حرف امریکاییها را که به بهانه نگرانی از سلاح هسته ای، با دانش و فناوری بومی هسته ای ایران مخالفت می کنند، ناحق و غیر منطقی دانستند و گفتند: [color=#008000]تضمین برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته ای، راههای مشخص و دستگاههای مسئولی دارد که جمهوری اسلامی ایران اشکالی در این موضوع نمی بیند و تضمین هم شده است،[/color] اما امریکا حق ندارد در مورد احتمال دستیابی کشورها به سلاح هسته ای اظهار نگرانی کند، زیرا خود امریکا از این سلاح استفاده کرده و اکنون نیز چند هزار بمب هسته ای دارد.[/color]
[color=#000000]رهبر انقلاب اسلامی خطاب به امریکاییها افزودند: با پرونده ای که شما درباره استفاده از سلاح هسته ای دارید نگرانی در مورد سلاح هسته ای به شما مربوط نیست.[/color]
[color=#000000]حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: البته ما[color=#008000] به تیم مذاکره کننده کشورمان اعتماد داریم و مطمئن هستیم که آنها به دست اندازی به حقوق کشور و ملت و کرامت ملت ایران، راضی نخواهند شد و اجازه چنین کاری را نیز نخواهند داد.[/color][/color]
[color=#000000]ایشان مسئله تحقیق و توسعه در موضوع هسته ای را یکی دیگر از مواردی دانستند که باید قطعاً در مذاکرات رعایت شود و افزودند: یکی دیگر از موارد مهم که طرف مقابل تکیه و حساسیت زیادی دارد، حفظ تشکیلاتی است که تخریب آنها برای دشمن امکان پذیر نیست.[/color]
[color=#000000]رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: آنها در مورد تأسیسات فردو می گویند، چون این تأسیسات قابل دسترسی و ضربه زدن نیست، بنابراین باید تعطیل شود که این سخن، خنده آور است![/color]
[color=#000000]حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه همچنین به مسائل منطقه و بویژه فتنه عراق اشاره کردند و گفتند: به توفیق الهی مردم مؤمن عراق، این فتنه را خاموش خواهند کرد و ملتهای منطقه نیز روز به روز بسوی رشد و اعتلای مادی و معنوی پیش خواهند رفت.[/color][/size][/font] ویرایش شده در توسط oldmagina
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا وکیلی هیچ کس هیچ راهکاری نداشت که نشه اینقدر از رهبری مایه نذاشت؟؟؟
==================================================
جناب احسان شمایی که اینقدر دلسوز نظام و کشور ایران هستین خب شد یک بار بیاین یک نظر بدین که چه کاری انجام بدیم که بهتر از مذاکره باشه؟؟؟

همه ما میدونیم امریکا بده مستکبره عاشق چشم و ابروی ما نیست ........ولی همین کشور با سیاست غلط مدیران داخلی کاری کرد که کشور ایران با این همه ثروت به لبه پرتگاه رسید الان دقیقا استراتژی شما چیه ؟؟؟
چکار باید بکنیم که جلوی ضرر بیشتر رو بگیریم ؟؟؟؟

اونم تو کوتاه مدت چون شرایط کشور خودمون که خودتون کاملا میبینین چطوریه و شرایط منتقه رو هم در نظر بگیرین
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='9km' timestamp='1404803406' post='391259']
خدا وکیلی هیچ کس هیچ راهکاری نداشت که نشه اینقدر از رهبری مایه نذاشت؟؟؟
==================================================
جناب احسان شمایی که اینقدر دلسوز نظام و کشور ایران هستین خب شد یک بار بیاین یک نظر بدین که [b]چه کاری انجام بدیم که بهتر از مذاکره باشه؟؟؟[/b]

همه ما میدونیم امریکا بده مستکبره عاشق چشم و ابروی ما نیست ........ولی همین کشور با سیاست غلط مدیران داخلی کاری کرد که کشور ایران با این همه ثروت به لبه پرتگاه رسید الان دقیقا استراتژی شما چیه ؟؟؟
چکار باید بکنیم که جلوی ضرر بیشتر رو بگیریم ؟؟؟؟

اونم تو کوتاه مدت چون شرایط کشور خودمون که خودتون کاملا میبینین چطوریه و شرایط منتقه رو هم در نظر بگیرین
[/quote]

عزیز دلم مغلطه نکن .
کسی نگفت مذاکره بده ، در مورد دستاوردهای مذاکره و روند مذاکره و کدهایی که دولت فعلی به غربی ها می فرسته ، بحث می کنیم .

در ضمن ، اگه به من به جای ظریف حقوق می دادن ، اونوقت وقت می گذاشتم و راه حل پیدا می کردم .
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='9km' timestamp='1404803406' post='391259']
خدا وکیلی هیچ کس هیچ راهکاری نداشت که نشه اینقدر از رهبری مایه نذاشت؟؟؟
==================================================
جناب احسان شمایی که اینقدر دلسوز نظام و کشور ایران هستین خب شد یک بار بیاین یک نظر بدین که چه کاری انجام بدیم که بهتر از مذاکره باشه؟؟؟

همه ما میدونیم امریکا بده مستکبره عاشق چشم و ابروی ما نیست ........ولی همین کشور با سیاست غلط مدیران داخلی کاری کرد که کشور ایران با این همه ثروت به لبه پرتگاه رسید الان دقیقا استراتژی شما چیه ؟؟؟
چکار باید بکنیم که جلوی ضرر بیشتر رو بگیریم ؟؟؟؟

اونم تو کوتاه مدت چون شرایط کشور خودمون که خودتون کاملا میبینین چطوریه و شرایط منتقه رو هم در نظر بگیرین
[/quote]

برادر عزیز - می دونید چرا وضع این طوری هست ؟؟

بنده خدمت شما عرض می کنم ؟
در زمان دفاع مقدس ، در ارتباط با نحوه اداره و پایان جنگ دو دسته آدم در این کشور وجود داشتند :
1- آنهایی که همچنان معتقد به شعار جنگ جنگ تا پیروزی بودند که فرمایش حضرت امام (ره) بود .
2- دسته دوم هم کسانی بودند که بر اساس یک تحلیل اشتباه ، ضعف نفس ، نگران بودن از حفظ قدرت خودشون ( به مانند الان که کسانی که مخالفشان حرف می زنند را جدید الاسلام خطاب می کنند ) ، شعار جنگ جنگ تا یک پیروزی را سر می دادند وفکر می کردند که ...... . همین ها بعد از جنگ که جام زهر را به امام (ره) دادند ، با آزاد گذاشتن دست یکسری سوء استفاده گر ، وضعیت را به انجایی رساندند که در میانه دهه 70 شمسی یکباره تورم به بالای 50 درصد رسید و مسائلی که گفتن آن باعث مشکل برای انجمن می شود .

خوب در قضیه هسته ای هم همین است . همین حضرات در زمانی که سکان سیاست خارجی را در دست داشتند ، امدند و سیاست تنش زدایی را مطرح کردند ، نتیجه بیش از 10 دور مذاکره با اروپا در ان زمان چی شد ؟؟؟ د
بعد آمدند بحث گفتگوی تمدن ها را راه انداختند ، طرف مقابل با دادن لقب محو شرارت چنان سیلی محکمی به آنها زد که ........... ( بماند )
تا رسید به سال 82 - حالا بر اثر یکسری اهمال کاری های امنیتی ، بحث غنی سازی ما متاسفانه آشکار شد و فشارها شروع شد
حالا شما خودتون قضاوت کنید که چه کسانی در این کشور ، از ابتدا سنگ نحوه مذاکره با این حضرات را کج گذاشتند ( نام نمی برم چون ظرفیت انتقاد پذیری در کشور ما بسیارپایین است )

براساس ضرب المثل " خشت اول گر نهد معمار کج -- تا ثریا می رود دیوار کج " این مذاکرات هم از ابتدا با خشت کج گذاشته شد و علیرغم تذکرات مکرر رهبری ، چه در دوره اصلاحات ، چه در دوره اصول گرایی و چه در دوره اعتدال !!!! ، ما همواره بدلیل تشتت و چند دستگی در داخل دچار مشکل بوده ایم -
حالا به نظر من در دوره 8 ساله دکتر احمدی نژاد ، علیرغم انتقادات وارده به آن ، حداقل ما از موضع تهاجمی و آفندی با طرف مقابل مواجه می شدیم ( شاید علیرغم ضررهای احتمالی ) اما حداقل این طرف مقابل بود که می بایست جواب می داد :
فقط شما لیست تعهداتی که ما در اوایل روی کار آمدن آقای روحانی امضا کردیم را نگاه کنید ، هر بیسوادی که به این لیست نگاه کند ، متوجه می شود که داده های ما بیشتر از ستاده های ما بشمار می رود
الان هم که زمزمه های امضای پروتکل الحاقی به گوش می رسد ، بعد هم احتمالا" محدودیت و برچیدن موشکهای ما را در نظر دارند ( دقیقا" همان بلایی که سر عراق بابت موشکهای الثمود آمد )

می فرمایید راه کار ؟؟

راه کار این است : اجرای یک دیپلماسی تهاجمی بر اساس سه اصل مهم در سیاست خارجی : عزت ، مصلحت و حکمت

ونه اینکه بجای در نظر گرفتن هر سه اصل فقط یکی و یا دوتا از انها را در نظر بگیریم برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری بعدی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ویرایش شده در توسط MR9
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.