blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

12 hours قبل , aminor گفت:

این یک ماه حجم خسارتهای اکراین سهمگین بوده .اگر با همین فرمان حرکت کنند  نسل سربازان داوطلب اکراینی منقرض میشه . رسانه های اکراینی گزارش دادن  میزان داوطلبین  برای نبرد به روسیه به کمترین حد ممکن از زمان شروع جنگ رسیده به طوری که 90 درصد  نظامیان جذب شده بصورت اجباری  بوده و10 درصد بصورت داوطلبین  در کنار این موضوع بعد از اتمام طرح بسیج 200 هزار نفری ارتش اکراین در ماه گذشته بلافاصله طرح بسیج 90 هزار نفری ارتش اکراین کلید خورده

واقعا احساس میکنم طرف غربی داره با ریختن نفت روی این اتش! یه نسل کشی عجیبی از اسلاو ها بخصوص اوکراینی ها میکنه!!  زنان و دختران اوکراینی هم اکثرا توی اروپا اواره هستن!

عملا بعد از پایان جنگ این ملت نابود شده و منیاتوریزه هست! 

سرزمین و مناطقی که روسها بدست میارن مقابل چیزی که غربی ها بدست میارن واقعا ناچیزه!

ویرایش شده در توسط Overdose
  • Like 4
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
17 hours قبل , Overdose گفت:

واقعا احساس میکنم طرف غربی داره با ریختن نفت روی این اتش! یه نسل کشی عجیبی از اسلاو ها بخصوص اوکراینی ها میکنه!!  زنان و دختران اوکراینی هم اکثرا توی اروپا اواره هستن!

عملا بعد از پایان جنگ این ملت نابود شده و منیاتوریزه هست! 

سرزمین و مناطقی که روسها بدست میارن مقابل چیزی که غربی ها بدست میارن واقعا ناچیزه!

 

نزدیک ترین ملت به روسها از لحاظ نژاد، فرهنگ، دین و زبان همین اوکراینی ها هستند! به نظرم برای غربیها روس و اوکراینی و لهستانی و .... هیچ فرقی باهم ندارند!  برای غربیها این بهترین نوع جنگ با روسیه بود! کلا انگلیسیها تو این جور جنگ انداختن استادن تو تاریخ!!!

ویرایش شده در توسط habdollahi83
  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ای کسانی که سنگ روسیه رو به سینه میزنین از بیانیه روسیه و کشورهای عربی لذت بردین ؟؟؟؟ تا کی میخاین چشماتونو ببندین؟؟ این جنگ یه روزی تموم میشه و اینا اوضاع اقتضادیشون بدتر میشه و بخاطر چند میلیون دلار میفروشنتون از تاریخ درس بگیرین . . . . 

فقط میتونم یک آیه از قران رو بگم دیگه

مَثَلُهُمۡ كَمَثَلِ ٱلَّذِي ٱسۡتَوۡقَدَ نَارٗا فَلَمَّآ أَضَآءَتۡ مَا حَوۡلَهُۥ ذَهَبَ ٱللَّهُ بِنُورِهِمۡ وَتَرَكَهُمۡ فِي ظُلُمَٰتٖ لَّا يُبۡصِرُونَ 

صُمُّۢ بُكۡمٌ عُمۡيٞ فَهُمۡ لَا يَرۡجِعُونَ 

آنان (از شنيدن حقّ) كر و (از گفتن حقّ) گنگ و (از ديدن حقّ) كورند، پس ايشان (به سوى حقّ) باز نمى‌گردند.

ویرایش شده در توسط headshoter2
  • Upvote 6
  • Downvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

 

یک ویدئو هم هست اگر اشتباه نکنم باید مربوط به دو هفته گذشته و شدت گرفتن حملات اوکراینی ها در جبهه زاپروژیا باشد .که البته من به تازگی دیدم .

بارگذاری میکنم تا مورد استفاده سایر دوستان باشد .

 

 

 

 

رهگیری و انهدام کروز استورم شدو اوکراینی توسط سامانه پانتسیر اس 1 روسی
 

 

 
 
 
 
 

اوکراینی ها سعی دارند با استفاده از موشک های تازه تحویل شده استورم شدو انگلیسی و اسکالپ فرانسوی ( که جناب MR9 لطف کردند و خبر احتمال تحویل اش را امروز درج کردند) خطوط پشتیبانی عقبه "مدافعین" روسی را مورد تهدید و آسیب قرار بدهند .

 

اندر حکایت این "عنوان ضد حمله بهاری"

یک نکته ایی هم هست که مدتی است که قصد بیانش را داشتم . حالا هر کدام از عزیزان در توضیح اش کمک نمایند موجب خرسندی خواهد شد .

این کلمه " ضد حمله " برای عملیات های اخیر اوکراین را شخصا" یک مقداری باهاش مشکل دارم .

نمی دانم من مفهوم "حمله و ضد حمله" را بد متوجه شدم یا جناب استولتنبرگ و برادر زلنسکی قصد دارند مفاهیم جدیدی را خلق کنند !

الان روس ها در لاک پدافندی فرو رفتن و تمام قد آرایش دفاعی گرفتن .

اوکراین تماما" در حالت تهاجمی قرار دارد و عملیات های اش هم " حمله " جهت تصرف مواضع است .

روس ها در حالتی که سعی می کنند پدافند موثری داشته باشند و حملات را دفع کنند به ندرت هم چشم به انجام ضد حمله داشته اند ( مطابق گزارش های خوبه جناب aminor که فرمودند خبر همان معدود ضد حملات هم تایید نشده )

 

اگر منظور حمله ابتدایی روسیه به اوکراین هست . که آن مربوط به دوسال پیش است و هزارتا تحرک و عملیات دیگر این وسط در جبهه های تماس طرفین شکل گرفته و تمام شده ...

اینکه یک زمین در اصل متعلق به کدام کشور هست و چه کسی ادعای مالکیت حقیقی تری دارد هم که نمی تواند دلیل نامیدن یک عملیات رزمی تهاجمی که ماهیت طراحی آرایش آن مستقل است به ضد حمله شود ! ( مستقل به معنای اینکه : طراحی شده است که خطوط دفاعی را بشکند و نه اینکه در آرایش تهاجمی و فاز حمله حریف رخنه کند و ماهیت ضد حمله بگیرد )

 

اگر این گونه بود که خود ما در زمان ۸ سال جنگ عراق باید بگوییم عملیات های ضد حمله ..! البته که به مفهوم کلی در حالت دفاع از تجاوز بودیم اما بارها عملیات تهاجمی ( حمله و ضد حمله ) انجام دادیم دیگر .

 

 

اگر برداشت و نوع تفسیر من اشتباه هست که دوستان راهنمایی کنند لطفا"

 
  • Like 3
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اعتراض روسیه به حمله پهپادی اوکراین !

 

کرملین در واکنش به حمله پهپادی اوکراین به شهر محل استقرار یک نیروگاه هسته‌ای مهم روسیه، غرب را با حمایتهایش از کی‌یف به پشتیبانی از "تروریسم هسته‌ای" متهم کرد.

 

لینک خبر :

 

https://www.tabnak.ir/fa/news/1183193/اعتراض-روسیه-به-حمله-پهپادی-اوکراین

 

  • Like 3
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ظاهرا اکراینی ها تغییر استراتژی دادن و تمرکز کردن رو از بین بردن توپخانه روسها حتی گفته شده در یک روز 24 تا انواع توپ رو از بین بردن

به نظر تغییر تاکتیک ضد حمله از نوع آزادی خارکیو به نوع خرسون رو دارن انجام میدن

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
14 hours قبل , MR9 گفت:

غافلگیری قنیطره :
جنگ در ساعت 13:58 دقیقه بعد از ظهر روز 16 اکتبر 1973 آغاز شده بود . در ظرف 24 ساعت ، نیروی های تیپ 188 که در جبهه جنوبی از سوی دو لشکر سوری با 600 دستگاه تانک مورد حمله قرار گرفته بودند ، تار و مار شده و 90 درصد از افسران آنها کشته یا زخمی شدند و واحدهای مهاجم سوری فقط 10 دقیقه از رودخانه اردن و دریاچه جلیله فاصله داشتند . بنابراین به نظر می رسید که توان دفاعی واحدهای ارتش اسراییل درهم شکسته شده است و سوری ها موفق شده شده بودند تا مقرهای فرماندهی ستاد ارتش اسراییل را در این منطقه تصرف کنند .
در همان حال ، یک یگان زرهی به استعداد رزمی 500 دستگاه تانک در نیمه شمالی بلندی های جولان با همان شدت ، تیپ هفتم ارتش اسراییل را که با 100 دستگاه تانک مشغول دفاع بود را مورد حمله قرار داد .
در این ناحیه ، جنگ بمدت 4 روز به طول انجامید که طی آن تیپ هفتم توانست عملا" صدها دستگاه تانک و نفربر سوری را پیش از آنکه استعداد رزمی این یگان به 7 دستگاه تانک کاهش یابد ، از میان ببرد . در لحظه ای که این یگان با کمبود مهمات روبرو بود و در آستانه عقب نشینی ، 13 دستگاه تانک پس از اعمال تعمیرات صحرایی فوری به این واحد اضافه شد . تیپ هفتم در میان تعجب سوری ها ، دست به یک ضد حمله اعجاب آور زد که موجب شد تا سوری های از نفس افتاده و شروع به عقب نشینی نمایند .

 

سلام و درود بر شما

 

انصافا" مثال و نمونه تاریخی بجا و خوبی بود . که مشخص می کند که سران ناتو از اوکراین چه انتظاراتی دارند ! 

 

پس اگر بخواهیم از همین پنجره به چشم انداز جبهه های فعلی اوکراین نگاه کنیم :

 

دلیل اصرار قوای اوکراینی بر روی پیشروی در باخموت و یا زاپروژیا بهتر برای ما قابل درک می شود . ( اینکه بتوانند با توجه به محدودیت برد تسلیحات خودشان عمق بیشتری را در تیر رس داشته باشند . و دست بلندتری پیدا کنند برای تهدید خطوط پشتیبانی روسها ( اگر موفق شوند به پیشروی در این جبهه قطعا" با همین سلاح ها و برد های کنونی موشک هایشان هم می شود گفت تا مرز روسیه تمام نقاط را می توانند تهدید کنند و فشار مستمر بیشتری بر شبه جزیره کریمه وارد آورند )

 

اما گزینه روسها چیست ؟

با توجه به مواردی که در فوق گذشت باید برای خطوط عقبه خودشان عمق ایجاد می کردند . فارغ از عقب نشینی از خارکف و خرسون در زمستان پارسال باید فکری به حال محدوده دونباس تا زاپروژیا می کردند که البته نکردند ! . ( حالا به دلایلی که در تاپیک به تفصیل شما بارها ذکر کردید از این کار ناتوان بودند و عملاً اتفاق نیافتاد )

 

روس ها قبل از شروع بهار و با تکمیل کردن روند جذب پرسنل و تجهیزات جدید ( که تقریبا ابتدای بهار انجام شد ) دو راه بیشتر نداشتند :

یکی برای همین امر اقدام کنند و دست به عملیات تهاجمی بزنند و تلاش کنند منطقه مذکور را در اختیار بگیرند .

و یا اینکه تمام انرژی خودشان را متمرکز و با دفاعی متراکم و حفظ آتش پشتیبانی سعی کنند که استعداد و تجهیزات ( تازه تجدید شده ) اوکراینی ها را کاهش بدهند و آن هنگام به این کار دست بزنند .

 

طبق گزارش های دستگاه های اطلاعاتی غربی ( که در پست های قبلی شما و دیگر دوستان قرار دادید ) بر آوردها نشان می دهد که روسیه بر ادامه مخاصمه اصرار دارد و هیچ چشم اندازی نشان نمی دهد که پس از این ضد حمله اوکراینی ها ارتش روسیه قصدی برای توقف جنگ داشته باشند . ( که قطعا" دلیلش هم همان مواردی هست که ذکر شد ) تا منطقه مورد اشاره را نتوانند تصرف کنند و قوای اوکراینی را عقب نرانند دیر یا زود با حمله های مکرر و مستمر آنها ( و سیل تجهیزات اهدایی غربی ) پل زمینی به کریمه را از دست خواهند داد . و تا ابد قادر به حفظ لایه های دفاعی منسجم نخواهند بود .

 

پس باید " احتمال " قوی داد که جنگ اوکراین ( متاسفانه البته ) کماکان تا سال آینده نیز ادامه خواهد داشت ...

 

14 hours قبل , MR9 گفت:

ASSAULT-BREAKER-Concept-of-Operation.png

 

این عکس هم نکته جالبی داشت و آن هم این بود که استفاده از بمب های خوشه ایی ( که اخیراً تحویل دادند ) برای مقابله با قوای روسی از مدتها قبل در راهبرد نظامی ناتو قرار داشته است و فقط منتظر زمان مناسب اش بودند . ( و این خود نشان می دهد مطابق فرمایش شما جنگ حاضر پیاده کردن آیتم به آیتم طرح های عملیاتی تعریف شده قبلی ناتو هست بر علیه شوروی .. !! )

 

 

سپاس از شما برادر گرانقدر بابت اینکه در تحلیل جبهه های جنگ اوکراین پاسخگوی سوالات مکرر ما و دیگر دوستان هستید . :rose:

ویرایش شده در توسط parsneet
  • Like 2
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , MR9 گفت:

شاهین های تایوانی در اوکراین

سامانه های دفاع هوایی  از خدمت کنارگذاشته شده هاوک ارتش تایوان به اوکراین ارسال می شود

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

دارم فکر می کنم همینطوری پیش برود ، بزودی کار به شمشیر و نیزه می رسد . آخرش هم با لنگه کفش به جان هم می افتند . تایوانی ها بعدا به همین موشکها جلوی چین نیاز پیدا می کنند . این آمریکایی که من می ببینم همه عالم را سر کیسه خواهد کرد . 

  • Like 2
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بایدن ادعا کرده که منابع مسکو رو به اتمامه و پوتین همین حالا جنگ اوکراین رو باخته! از تمام متحدینشون تو دنیا هر چی که هست جمع می کنند میفرستند اوکراین! سرباز هم از هر جا بتونند جور می کنند حتی شده از روسیه یا هم جنس بازها! این جنگ هر چی بیشتر ادامه پیدا کنه و روسیه بیشتر درگیرش باشه به نفع آمریکاست! با دست این و اون مار میگیرند!

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 hours قبل , zed گفت:

سلام خدمت همه دوستان گرامی

دارم فکر می کنم همینطوری پیش برود ، بزودی کار به شمشیر و نیزه می رسد . آخرش هم با لنگه کفش به جان هم می افتند . تایوانی ها بعدا به همین موشکها جلوی چین نیاز پیدا می کنند . این آمریکایی که من می ببینم همه عالم را سر کیسه خواهد کرد

سلام -در جنگ دوم جهانی وقتی ارتش سرخ در مقابل ارتش المان دچار کمبود نیرو و تجهیزات شده بود واقعا از نیروهایی مجهز به سلاح سرد در خط مقدم استفاده کرد «سواره نظام مسلمان !!!!! ارتش سرخ از جمهوری قزاقستان سوار بر اسب و با شمشیر و شعار الله الله !!!!! به قوای آلمانی حمله میکردند » هیچ بعید نیست دوباره این راهکار تکرار شود !  تایوان پدافند جدید خریده و با توجه به وسعت محدود جغرافیایی جایی برای ذخیره تسلیحات  از رده خارج ندارد یا باید امحا کند یا با کمال میل به اربابش تقدیم کند ، در روز جنگ با چین { آیا پکن خواهد جنگید ؟ :thinking: }  اگر امریکا از تایوان دفاع کرد میتواند امید به مقاومت داشته باشد وگرنه مثل ماجرای افغانستان باید کلیدها را تحویل بدهند ! در مورد شیطان بزرگ هم حق با شماست تا تمام تسلیحات باقیمانده از جنگ سرد را نابود و با درآمد حاصل از جایگزینی آنها  خودش را شارژ نکند جهان آرامش نخواهد داشت !(ik-ptz.ru&client=ABOUT_THIS_RESULT&size= https://ik-ptz.ru/fa/literatura/konnica-vo-vtoroi-mirovoi-voine-sovetskaya-kavaleriya-v-gody.html= منبع با کیفیت افتضاح )

ویرایش شده در توسط MF44
  • Like 4
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.