labester

تکنولوژی های نظامی به کار رفته در جستجوی پرواز MH370 مالزی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]گسترده‌ترین جستجوی ماهواره‌ای برای یافتن هواپیمای گم‌شده مالزی[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD] 4 شبانه‌روز پس از مفقود شدن هواپیمای مسافربری مالزی ایزلاینز، دولت چین ماموریت ده ماهواره خود را به یافتن نشانه‌هایی از این هواپیما تغییر داد.[/color]
محمدامین آهنگری: دولت چین اعلام کرد ۱۰ ماهواره خود را برای جستجوی آثار هواپیمای ناپدید شده مالزی به کار گرفته است. هواپیمای متعلق به خط هوایی مالزی ایرلاینز یک ساعت پس از پرواز بامداد شنبه گذشته به وقت محلی با 239 سرنشین شامل 227 مسافر و 12 خدمه در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و هنوز هیچ‌گونه شواهد و نشانه قطعی در خصوص سرنوشت این هواپیما به دست نیامده است.

[b][url="http://www.scmp.com/news/china/article/1445698/10-chinese-satellites-deployed-search-missing-plane"]به گفته رسانه‌های چینی[/url][/b]، وزارت دفاع این کشور برای پیدا کردن آثار این هواپیما که ۱۵۴ تبعه این کشور را با خود حمل می‌کرد، موقعیت چندین ماهواره خود را در فضا تغییر داده است. مرکز پایش ماهواره‌ای شیان چین نیز مأموریت‌های اصلی برخی ماهواره‌های خود را به صورت تعلیق در‌آورده و آن‌ها را برای کمک به جستجوی هواپیمای ناپدیدشده اختصاص داده است.

چین در این برنامه جستجوی فضایی که در نوع خود گسترده و کم‌نظیر است، بر ماهواره‌های نظارت بر زمین گائوفن که از دوربین‌هایی با دقت بسیار بالا برخوردار هستند و در ارتفاعی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر قرارگرفته‌اند تکیه کرده است. در گزارش‌های مختلف برای این سری ماهواره‌ها از دقت تفکیک مکانی معادل ۸۰ سانتی‌متر تا ۱ متر ذکر شده است؛ اما ماهواره‌های نظارت بر زمین تنها گزینه چین در این عملیات نیستند. این کشور از انواع مختلف ماهواره‌ها بهره گرفته است. ماهواره‌های مخابراتی چین برای تقویت ارتباطات نیروهای امدادی که در زمین، هوا و دریا در حال جستجوی منطقه هستند به کار گرفته‌شده‌اند و ماهواره‌های هواشناسی نیز برای پیش‌بینی وضعیت هوای منطقه جستجو، فعالیت خود را متمرکز کرده‌اند.

پیش از این نیز در زلزله مهیب چند ماه پیش پاکستان که تلفات و خسارات گسترده‌ای بر جای گذاشت، چین با ارائه تصاویر ماهواره‌ای توانست نقش فعالی در امدادرسانی و برآورد خسارات بر عهده گیرد.

امروزه از ماهواره‌ها در هنگام وقوع بلایای طبیعی برای انجام مأموریت‌های مختلفی استفاده می‌شود. ماهواره‌ها می‌توانند وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور و نیز روند مهار یا گسترش آتش را با دقت و سرعت بالایی آشکارسازی کنند. همچنین پایش یونوسفر و پیش‌بینی تغییرات بحرانی جوی با استفاده از فناوری‌های فضایی، به سادگی امکان‌پذیر است. از طرفی این فناوری‌ها می‌توانند با پایش حرکت‌های تکتونیکی پوسته زمین به پیش‌بینی زلزله پرداخته و جان بسیاری از انسان‌ها را نجات دهند، یا پس از وقوع بلایا به سرعت خسارات وارده را برآورد کرده تا منابع به صورتی هوشمندانه، سریع و صحیح با توجه به شدت خسارات در نواحی مختلف تخصیص یابد. ماهواره‌ها می‌توانند در عملیات جستجو و نجات نیز نقش پر رنگی داشته باشند. این نکته حائز اهمیت است که در شرایط بحران زیرساخت‌های زمینی صدمه می‌بینند، اما ماهواره‌ها می‌توانند فارغ از حوادث روی زمین برای برگرداندن شرایط به حال طبیعی به گونه‌ای پایدار به اطلاع‌رسانی پرداخته و ارتباطات را برقرار نگاه دارند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]20 اسفند 1392 [/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.khabaronline.ir/detail/343802/science/technology[/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdavi3d' timestamp='1394596766' post='369305']
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]گسترده‌ترین جستجوی ماهواره‌ای برای یافتن هواپیمای گم‌شده مالزی[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]4 شبانه‌روز پس از مفقود شدن هواپیمای مسافربری مالزی ایزلاینز، دولت چین ماموریت ده ماهواره خود را به یافتن نشانه‌هایی از این هواپیما تغییر داد.[/color]
محمدامین آهنگری: دولت چین اعلام کرد ۱۰ ماهواره خود را برای جستجوی آثار هواپیمای ناپدید شده مالزی به کار گرفته است. هواپیمای متعلق به خط هوایی مالزی ایرلاینز یک ساعت پس از پرواز بامداد شنبه گذشته به وقت محلی با 239 سرنشین شامل 227 مسافر و 12 خدمه در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و هنوز هیچ‌گونه شواهد و نشانه قطعی در خصوص سرنوشت این هواپیما به دست نیامده است.

[b][url="http://www.scmp.com/news/china/article/1445698/10-chinese-satellites-deployed-search-missing-plane"]به گفته رسانه‌های چینی[/url][/b]، وزارت دفاع این کشور برای پیدا کردن آثار این هواپیما که ۱۵۴ تبعه این کشور را با خود حمل می‌کرد، موقعیت چندین ماهواره خود را در فضا تغییر داده است. مرکز پایش ماهواره‌ای شیان چین نیز مأموریت‌های اصلی برخی ماهواره‌های خود را به صورت تعلیق در‌آورده و آن‌ها را برای کمک به جستجوی هواپیمای ناپدیدشده اختصاص داده است.

چین در این برنامه جستجوی فضایی که در نوع خود گسترده و کم‌نظیر است، بر ماهواره‌های نظارت بر زمین گائوفن که از دوربین‌هایی با دقت بسیار بالا برخوردار هستند و در ارتفاعی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر قرارگرفته‌اند تکیه کرده است. در گزارش‌های مختلف برای این سری ماهواره‌ها از دقت تفکیک مکانی معادل ۸۰ سانتی‌متر تا ۱ متر ذکر شده است؛ اما ماهواره‌های نظارت بر زمین تنها گزینه چین در این عملیات نیستند. این کشور از انواع مختلف ماهواره‌ها بهره گرفته است. ماهواره‌های مخابراتی چین برای تقویت ارتباطات نیروهای امدادی که در زمین، هوا و دریا در حال جستجوی منطقه هستند به کار گرفته‌شده‌اند و ماهواره‌های هواشناسی نیز برای پیش‌بینی وضعیت هوای منطقه جستجو، فعالیت خود را متمرکز کرده‌اند.

پیش از این نیز در زلزله مهیب چند ماه پیش پاکستان که تلفات و خسارات گسترده‌ای بر جای گذاشت، چین با ارائه تصاویر ماهواره‌ای توانست نقش فعالی در امدادرسانی و برآورد خسارات بر عهده گیرد.

امروزه از ماهواره‌ها در هنگام وقوع بلایای طبیعی برای انجام مأموریت‌های مختلفی استفاده می‌شود. ماهواره‌ها می‌توانند وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور و نیز روند مهار یا گسترش آتش را با دقت و سرعت بالایی آشکارسازی کنند. همچنین پایش یونوسفر و پیش‌بینی تغییرات بحرانی جوی با استفاده از فناوری‌های فضایی، به سادگی امکان‌پذیر است. از طرفی این فناوری‌ها می‌توانند با پایش حرکت‌های تکتونیکی پوسته زمین به پیش‌بینی زلزله پرداخته و جان بسیاری از انسان‌ها را نجات دهند، یا پس از وقوع بلایا به سرعت خسارات وارده را برآورد کرده تا منابع به صورتی هوشمندانه، سریع و صحیح با توجه به شدت خسارات در نواحی مختلف تخصیص یابد. ماهواره‌ها می‌توانند در عملیات جستجو و نجات نیز نقش پر رنگی داشته باشند. این نکته حائز اهمیت است که در شرایط بحران زیرساخت‌های زمینی صدمه می‌بینند، اما ماهواره‌ها می‌توانند فارغ از حوادث روی زمین برای برگرداندن شرایط به حال طبیعی به گونه‌ای پایدار به اطلاع‌رسانی پرداخته و ارتباطات را برقرار نگاه دارند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]20 اسفند 1392 [/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.khabaronline.ir/detail/343802/science/technology"]http://www.khabaronl...ence/technology[/url][/font][/size]
[/quote]

ما کجای کاریم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا واقعا چه معنی میده تو این روزگار یه هواپیما به این گنده گی یهو محو بشه و اثری از آثارش نباشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]110 ساعت بی‌خبری از پرواز MH370: مگر می‌‏شود هواپیمایی را در قرن 21 گم کرد؟[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]با گذشت 5 روز از ناپدید شدن پرواز MH370 مالزی ایرلاینز، کسی از سرنوشت آن خبر ندارد. چگونه می‌توان در عصر پیشرفت فناوری‌های ارتباطی، هواپیمایی به این بزرگی را گم کرد؟[/color]
محمود حاج‌زمان: زمانی‌که هواپیمای بویینگ 777 پرواز MH370 خط هوایی مالزی ایرلاینز نیمه‌شب جمعه گذشته از کوالالامپور به مقصد پکن برخاست؛ شاید هیچ کس گمان نمی‌کرد که تنها یک ساعت پس از پرواز، این هواپیما با 239 سرنشین خود (شامل 227 مسافر و 12 خدمه) در میانه مسیر و بر فراز خلیج تایلند از روی صفحه رادار ناپدید شود. عجیب‌تر از ناپدید شدن ناگهانی هواپیما این که علی‌رغم جستجوهای گسترده، هنوز هیچ‌گونه شواهد و نشانه قطعی در خصوص سرنوشت این هواپیما به دست نیامده است.

تا کنون نظریه‌های مختلفی در خصوص سرنوشت هواپیما مطرح شده است، اما خط هوایی مالزی، شرکت بوئینگ و بازرسان هوایی مالزی کلیه حدس و گمان‌ها را رد می‌کنند. 9 کشور به هم پیوسته‌اند تا شاید بتوانند این هواپیما را که اکنون 5 روز از ناپدید شدنش می‌گذرد پیدا کنند. 34 هواپیما، 40 کشتی، 10 ماهواره و مجموعه بزرگی از انواع فناوری‌های جستجو و نجات در این عملیات حضور دارند. اما سوال اینجاست که در عصری که همه ما دستگاه‌های جی‌پی‌اس را روی تلفن همراه خود داریم، خودروها به مسیریاب خودکار مجهز هستند و سازمان‌های جاسوسی به راحتی هر کسی را در هر جایی ردیابی می‌کنند؛ آیا واقعا ممکن است که هواپیمایی به آن بزرگی ناگهان ناپدید شود؟
[b][url="http://www.wired.com/autopia/2014/03/malaysia-air/"]به گزارش وایرد[/url][/b]، متخصصان هوایی تنها در یک نکته با هم توافق دارند: هر اتفاقی که برای هواپیما افتاده باشد، به سرعت اتفاق افتاده است. این حقیقت که گم شدن هواپیما بر فراز اقیانوس رخ داده است (احتمالا در جنوب دریای چین، اما شاید هم خلیج تایلند)، به این معناست که شاید ماه‌ها و حتی سال‌ها طول بکشد که بتوان دریافت واقعا چه اتفاقی افتاده است. اقیانوس جای بسیار بزرگی است و یافتن سرنخ در چنین مکانی به کندی پیش می‌رود. برای حادثه مشابه سقوط پرواز شماره 447 خطوط هوایی ایرفرانس که در سال 2009 / 1388 رخ داد، 2 سال طول کشید تا بازرسان توانستد جعبه سیاه هواپیما را در اقیانوس اطلس پیدا کنند. کول جوزف، خلبان بازنشسته نیروی دریایی و مشاور پروازی می‌گوید: «حقیقت ساده و نامطبوع این است که پیدا کردن اجسام در آب کار بسیار مشکلی است.»

[b]پرواز کن، هدایت کن، بعد تماس بگیر[/b]
واقعیت دلسرد کننده‌ای که در خصوص این حادثه وجود دارد این است که ظاهرا هواپیما بدون بر جای گذاشتن کوچک‌ترین ردی ناپدید شده است. خلبان هواپیما که سابقه بیش از 18 هزار ساعت پرواز را داشته، هیچ گونه پیام هشدار یا درخواست کمکی نداده است. هیچ نشانه‌ای دال بر اشتباه وجود ندارد و البته عملی غیرعادی هم رخ نداده است؛ چرا که نخستین اولویت خدمه پروازی در موقعیت‌های اضطراری مواجهه با شرایط موجود است. دستورالعمل رسمی چنین شرایطی می‌گوید: «پرواز کن، هدایت کن، بعد تماس بگیر». به همین دلیل است که خلبان پاتریک اسمیت، سکوت رادیویی پیش از گم شدن هواپیما را مورد عجیبی به شمار نمی‌آورد. وی می‌گوید: «در واقع ارسال پیام اضطراری عملی غیرعادی‌تر است. به عقیده من یکی از دو حالت زیر رخ داده است: نخست آنکه رخدادی بسیار فاجعه‌آمیز و چنان ناگهانی رخ داده که زمانی برای ارسال پیام نمانده است. دوم آنکه خدمه پروازی به گونه‌ای آموزش دیده بودند که تماس با پایگاه زمینی اولویت ثانویه آنها در مواجهه با موقعیتی بوده است که در آن گرفتار شده‌اند.»

این مساله شاید توضیح دهد که چرا خلبان ظهیر احمد شاه و کمک خلبان اول وی، فریق الحمید راجع به مشکل پیش آمده به برج مراقبت خبر نداده یا درخواست کمک نکرده‌اند. اما واقعا چه طور می‌شود که کنترل ترافیک هوایی نمی‌داند پرواز 370 پس از محو شدن از صفحه رادار کجا رفته است؟ بر خلاف انتظار، پاسخ بسیار ساده است: «چون هواپیما بر فراز اقیانوس بوده است.»

[b]هیچ راداری برای ردگیری هواپیماها بر فراز اقیانوس وجود ندارد[/b]
این موضوع که خلبان‌ها در تماس دائمی با کنترل ترافیک هوایی هستند، یا اینکه هواپیماها به شکل پیوسته روی رادار دیده می‌شوند، تصور غلطی است. زمانی‌که هواپیما 150 یا 200 کیلومتر از ساحل دور می‌شود، رادار دیگر کارایی ندارد. دلیل آن هم چیز عجیبی نیست: اگرچه میزان دقیق برد رادارهای ساحلی به نوع رادار، وضعیت آب‌وهوایی و پارامترهای دیگر بستگی دارد، ولی به هر حال برد رادار محدود است.

بر فراز اقیانوس هواپیماهای تجاری عمدتا از امواج رادیویی فرکانس بالا برای ارتباط استفاده می‌کنند. خدمه پروازی در «نقاط گزارش‌دهی» مسیر پرواز وضعیت خود را ثبت می‌کنند و موقعیت هواپیما، سرعت باد و ارتفاع پرواز را گزارش می‌دهند. البته داشتن سکوت رادیویی بین نقاط پروازی مساله‌ای غیرعادی نیست، چرا که در ارتفاع 10 هزار متری بالای زمین پرواز معمولا بدون حادثه مهمی انجام می‌شود. سامانه‌های ارتباطی برخی از هواپیماها نیز نیازی به تماس خلبان ندارند و رایانه‌های مدیریت پرواز به صورت خودکار اطلاعات را از طریق ارتباطات ماهواره‌ای مخابره می‌کنند.

اگرچه سامانه‌های پیشرفته امروزی مدیریت پرواز از جی‌پی‌اس برای ناوبری استفاده می‌کنند، اما نکته ظریفی در این میان وجود دارد: این سامانه‌ها تنها به هواپیما اطلاع می‌دهند که کجا قرار دارد، و موقعیت هواپیما را به کنترل ترافیک هوایی گزارش نمی‌دهند. مثل این می‌ماند که تلفن همراه هوشمند خود را به قلب کویر لوت ببرید: جی‌پی‌اس گوشی تلفن‌تان به شما می‌گوید که کجا هستید؛ اما نمی‌توانید از برنامه «جستجوی تلفن» استفاده کنید، چرا که اصولا پوشش تلفنی در آن منطقه وجود ندارد. اگرچه با استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای امکان ارسال بلادرنگ اطلاعات از هواپیما وجود دارد، اما برقراری چنین سامانه‌ای در مقیاس صنعتی ده‌ها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

با تمام این اوصاف، جوزف معتقد است سکوت پرواز 370 به شدت غیرمحتمل است. اغلب هواپیماهای تجاری نشانگر موقعیت اضطراری دارند که خدمه پروازی می‌توانند آن را در کسری از ثانیه راه‌اندازی کنند. این نشانگر در شرایط خاصی مانند برخورد به آب نیز به شکل خودکار به کار می‌افتد؛ اگرچه در عمق زیاد کارایی ندارد. هرچند سامانه‌های هوانوردی غیرنظامی فاقد ایستگاه راداری یا دیگر فناوری‌های ردیابی در دریا هستند، اما سازمان‌های نظامی و امنیتی به احتمال فراوان چنین امکاناتی را در اختیار دارند. این امکان وجود دارد که یک کشتی، هواپیما یا ماهواره دولتی سرنخی داشته باشد؛ همانند حادثه سال 1983 / 1362 که طی آن جت جنگنده روسی پرواز 007 خطوط هوایی کره‌جنوبی را ساقط کرد.

[b]اگر بقایای هواپیما بزرگ است، اقیانوس عظیم است[/b]
اگر هواپیما سقوط کرده باشد، باید جایی فرود آمده باشد که به این معناست که چیزی از بقایای هواپیما آن بیرون وجود دارد. اما پس از 5 روز جستجو، بازرسان هنوز نشانه‌ای از هواپیما پیدا نکرده‌اند. اگرچه چنین مساله‌ای غیرعادی محسوب می‌شود، اما چندان هم بی‌سابقه نیست.

به گفته اسمیت ساده‌ترین توضیح آن است که شناورهای جستجو و نجات احتمالا در مکان درستی نیستند، چرا که واقعا مطمئن نیستیم هواپیما کجا سقوط کرده است. همچنین اگرچه احتمال کمی وجود دارد، اما ممکن است هواپیما پس از برخورد به آب تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده باشد و در نتیجه غرق شده است.

گمانه‌زنی‌های بسیاری در خصوص اتفاقی که ممکن است رخ داده باشد وجود دارد: از وقوع آتش‌سوزی در هواپیما گرفته تا سقوط عمدی هواپیما توسط خلبان و البته تروریسم. وقوع صدمه جدی به هواپیما مانند خرابی یا از دست دادن یک مولفه حیاتی، یا از دست دادن ناگهانی فشار از دیگر احتمالات موجود است.

متخصصان هوانوردی عقیده دارند که برای گمانه‌زنی در خصوص اتفاقی که ممکن است رخ داده باشد بسیار زود است، و اطلاعات بسیار اندکی نیز وجود دارد. اما بسیاری از آنها موافق هستند که هر اتفاقی که افتاده است، بسیار سریع و در ارتفاع بالا رخ داده است؛ و باعث شده است تا بقایای هواپیما در ناحیه‌ای وسیع پخش شود.

در ارتفاع 10 هزار متری زمین سرعت باد به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و قطعات کوچک به راحتی کیلومترها جابه‌جا می‌شوند. در چنین شرایطی، قطعات آیرودینامیک مانند بال یا دم هواپیما همانند کاغذی در باد به این سو و آن سو برده می‌شوند. قطعات سنگین‌تر مانند موتور هواپیما یا ارابه فرود مستقیما به سمت پایین سقوط می‌کنند، اما در اعماق آب فرو می‌روند. سوخت و دیگر مایعات نیز در سطح آب پخش می‌شوند، و اثر اندکی از خود باقی می‌گذارند. به همین دلیل جستجوی بقایای هواپیما در میانه جایی به بزرگی اقیانوس بسیار دشوار است. جوزف می‌گوید: «شناسایی چیزی در میانه آب بسیار بسیار دشوار است، مگر آنکه درست بالای سر آن باشید.»[/font][/size]


[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]21 اسفند 1392 [/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.khabaronline.ir/detail/343958/science/technology[/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] [url="http://www.tabnak.ir/fa/news/386647/%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%B2%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B1%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA"]هواپیمای مالزیایی ربوده شده است[/url][/b]


اکنون اینکه خلبان یا یک فرد آشنا به خلبانی هواپیما را ربوده باشد، دیگر یک فرضیه نیست، بلکه «جمع‌بندی» بررسی‌های صورت گرفته است.

یک مقام مالزیایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است جمع‌بندی تحقیقات نشان می‌دهد که هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی این کشور توسط فرد یا گروهی ربوده شده و مسیر حرکت آن تغییر کرده است.

به گزارش فارس، یک مقام مالزیایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است جمع‌بندی تحقیقات نشان می‌دهد که هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی این کشور توسط افرادی ربوده شده و مسیر حرکت آن تغییر کرده است.

این مقام مالزیایی که خواسته نامش فاش نشود، می‌گوید اکنون اینکه خلبان یا یک فرد آشنا به خلبانی هواپیما را ربوده باشد، دیگر یک فرضیه نیست، بلکه «جمع‌بندی» بررسی‌های صورت گرفته است.

به گفته وی، هنوز انگیزه هواپیماربایی مشخص نشده و معلوم نیست هواپیمای پرواز «ام‌اچ370» خطوط هوایی مالزی نهایتا به چه سرنوشتی دچار شده است.

این هواپیما یک هفته قبل در حالی که یک ساعت از خروجش از «کوالالامپور» می‌گذشت از صفحه رادارها محو شده و تا الان تلاش ده‌ها تیم جست‌وجو و امداد هیچ نتیجه‌ای نداشته و اثری از هواپیما به دست نیامده است.

دو روز قبل بوده که روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» به نقل از منابع خود گزارش داد که پالس‌های ارسالی از موتور هواپیما نشان می‌دهد که پرواز تا 4 ساعت بعد از محو شدن هواپیما از روی رادار هم ادامه داشته و مسیر پرواز هم تغییر کرده است. همین موضوع فرضیه احتمال هواپیماربایی را تقویت کرد.

دیروز هم خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه و بر اساس اطلاعات رادارهای نظامی نوشت که هواپیما بعد از محو شدن از روی رادارها در مسیرهای از پیش‌تعیین شده هوانوردی مسیر انحرافی خود را پیموده و بر همین اساس می‌توان گفت که خلبان یا هرکس که هواپیما را تحت کنترل داشته، دقیقا می‌دانسته که می‌خواهد به کجا برسد.

در همین حال روزنامه نیویورک‌تایمز هم بر اساس اطلاعات همین رادار نوشته است که هواپیما احتمالا بعد از چند ساعت در ارتفاعی بالاتر از حد مجاز پرواز بوئینگ 777 قرار گرفته و به همین جهت ممکن است که دچار سانحه شده و از بین رفته باشد. برخی دیگر هم می‌گویند هواپیما چندین ساعت پرواز کرده و نهایتا با اتمام سوخت سقوط کرده است.

وال‌استریت‌ژورنال امروز در گزارش دیگری به نقل از مقامات هندی از آغاز جست‌وجو برای یافتن لاشه هواپیما در 572 جزیره خالی از سکنه شرق اقیانوس هند خبر داده ست. اغلب این جزایر پوشش کاملا جنگلی داشته و فرود هواپیما در آن‌ها تقریبا غیرممکن است.

[url="http://www.shahrekhabar.com/analysis/1394858820587449"]http://www.shahrekha...394858820587449[/url] ویرایش شده در توسط labester
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حال میده فردا پس فردا خبر رفتن یه 777 با سر به به امپایر استیت رو بشنویم! :)....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی جالب میشه اگه مذاکرات هسته ای رو به بهانه انجام اقدامات تروریستی ( البته منظورم تنها این هواپیما ربایی نیست) از جانب ایران متوقف بکنن! البته بعید هم نیست! چراکه اینها به هیچ عنوان حاضر نمیشن تحریم ها رو بردارن و باید یه کاری بکنن که وجهه اشون خراب نشه و همه کاسه کوزه ها رو در نهایت سر ایران بشکنن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

الحمدلله رب العالمین مملکتی داریم که سایه سار ولایت فقیه بر سرش هست و تا ولی فقیه هست هیچ باکی نداریم ، رهبری مثل همیشه پیش از وقوع ماجرا از اصل ماجرا خبر دادند و تمامی اهدافی که امروز دشمن با به وجود آوردنش بیش از پیش خودش رو بی آبرو کرده بیان داشتند

وقتیکه رهبری اذن حمایت از مذاکرات رو دادند بسیار صریح اشاره کردند به وقایع دولت آقای خاتمی و اینکه گفتند هیچ اعتمادی به امریکا نیست و همونطور که در دوره آقای خاتمی خرابکاری شد و گفته بودم خرابکاری بشه( عقب نشینی های شدید بی حاصل) خودم شخصا وارد کار میشم و در همین دولت هم باید عقب نشینی ها تعدیل بشوند

در دولت اقای روحانی هم فرمودند که اگر اینطور بشه خودم وارد میشوم

اما مهمترین پیش بینی ایشون این بود : باذن الله اتفاق تلخی که به ضرر ما به اون صورت کامل ش باشه رخ نمیده ولی مردم خواهند فهمید که امریکایی ها چقدر پست و غیرقابل اعتماد هستند و البته انتظارات مردم از مذاکرات براورده نمیشه چونکه این امریکا همون امریکایی هست که یک قدم عقب بگذاری میاد تو دهنت

الان هم به صراحت میگم ، فقط مونده در رابطه با رنگ و نوع شورت زنان و ناموس کشورمون نظر بدن و بگن مرتبط هست با تحریم ها !!!!

جالبه تحریم ها اول به اسم هسته ای بود الان گفتند موشکی ، ولایت فقیهی !!! و نیز حقوق بشری هست !

این است نتیجه عقب نشینی که قرآن فرمود خوار میشوید وقتیکه در مقابل دشمن گامی عقب بگذارید

اما الحمدلله که زودتر از واقعه مثل همیشه نهادهای اصل کاری فکر امروز و فردا رو کردند و میکنند چون سخنرانی های رهبری رو با گوش دل و جان به یاد میسپرند .... نه مثل برخی ها به باد !!!!

در عین حال وقایع امروز جوابی هست به یکی از دوستانی که تو سایت مدعی چیزی میشد و در بیرون سایت مدعی چیزی دیگر .... این هم عقب نشینی برادر .... دیدی ؟ جواب نداد .... !
یا حق
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نقل از عصرایران
یک روزنامه ژاپنی نوشت: با توجه به شواهد مداری ممکن است هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی مالزی پس از آخرین تماس با زمین ، به سمت پاکستان و آب های اقیانوس هند آمده باشد.

به گزارش [url="http://www.asriran.com"]عصر ایران[/url] روزنامه ژاپن تایمز با اشاره به این فرضیه می نویسد: هواپیما 4 ساعت پس از قطع ارتباط با زمین در آسمان به سمت شمالغرب تغییر مسیر داده و مسیری به سمت اقیانوس هند را در پیش گرفته است.

بر اساس این گزارش در این صورت این هواپیما می توانسته 2200 مایل (3500 کیلومتر) مسیر بپیماید که اگر در جهت مسیر طی شده خود ادامه داده باشد، به نزدیکی مرزهای پاکستان رسیده است.

دیروز نجیب رزاق نخست وزیر مالزی در یک نشست خبری از دستکاری عمدی سیستم ارتباطی این هواپیما توسط یک فرد آشنا به پرواز یا کادر پروازی خبر داد.

نخست وزیر مالزی گفت نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهد یک عامکل انسانی به صورت عامدانه سیستم ارتباطی هواپیما را قطع کرده است و پس از این قطعی این هواپیما 4 ساعت به مسیر خود ادامه داده است.

این هواپیمای مسافربری بویینگ 777 بامداد شنبه گذشته (8 روز پیش) با 239 مسافر از شهر کوالالامپور مالزی عازم پکن بود ، که به محض رسیدن به حریم هوایی ویتنام ارتباط آن با زمین قطع شد و تا کنون هیچ اثری از آن در آسمان و زمین یافت نشده است.

مقامات مالزیایی اعلام کرده اند این هواپیما از مسیر پروازی خود به سمت چین تغییر مسیر داده و در جهت مخالف حرکت کرده و سپس در تغییر جهتی دیگر به سمت شمالغرب تغییر مسیر داده است.


http://www.asriran.com/fa/news/326574/%D9%81%D8%B1%D8%B6%DB%8C%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D9%85-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کاش در مورد اون سنسوری که فرستادن کف دریا برای حس کردن پینگ ها و همچنین زیر دریایی های نظامی یا بی سرنشین که الان در اعماق 4 کیلومتری و مرموز اقیانوس هند دارن جستجو میکنن هم مینوشتین!
ممنون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.