DR_CHAMRAN

" توافق هسته ای " ، جزییات ، آینده (1)

Recommended Posts

یک موردش که اجباره! یعنی فروش مواد غنی شده اون هم با اذعان خود موافقان که ذخایر ما در مورد مواد خام محدود هست و بعد ما تصمیم میگیریم موادمون را بفروشیم!! در حقیقت این تصمیم ما نیست، تصمیم درست اینه که این مواد را انبار کنیم برای روزی که مورد نیاز خواهد بود ولی چون غرب با این امر مخالفه ما در یک اقدام انتحاری مجبورمون می کنند!! اورانیوم خود را انتقال بدیم که حالا بابتش لطف کردند یک پولی میپردازند. (در اون مقیاس اصلا چه رقمی خواهد داشت؟!)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هنوز هم میگم : اجرای برجام نیاز به تصویب مجلس نداره ولی در صورت تصویب مجلس به طور اتوماتیک تمام تعهدات دولت از جمله قبول پروتکل الحاقی در آینده هم تصویب می شود و اتفاقا خیال اروپایی ها و امریکائیها هم راحت تر خواهد بود.
تله به دقت چیده شده ای بود که به همت دوستان خاله خرسه ای محترم توش افتادیم.
icon_cheesygrin 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واقعا این 5 نفر سواد و شعور ملت رو چی فرض کردند؟!

 

از بندهای تکراری و بندهایی که امتیازات داده شده را به عنوان مزیت برای ما تلقی کرده اند(!) بگذریم، بند 33 خیلی جالب است:

 

بندهای بسیار جالب دیگری هم در این گزارش شگفت آور وجود داره که یادآور شدنشون برای درک اینکه در ذهن این آقایان چه میگذره بسیار مفیده!

 

10- برای اولین بار ایجاد شکاف عمیق بین آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص ایران، شکاف بین این دو حتی در مسائل غیر مرتبط با ایران نیز پدیده ای نادر به شمار می رود.

16- خوشحالی و امیدواری و ایجاد اعتماد به نفس در دوستان و متحدین منطقه ای ایران

17- باز شدن زمینه همکاری گسترده تر با شرکای سنتی ایران مثل روسیه، چین و هند به دلیل برداشته شدن موانع ناشی از تحریم ها (در صورتیکه آقایان منتقد همواره از روابط زیان آور ایران و چین و واردات بی رویه از چین در سالهای گذشته معترض بوده اند!)

18- حفظ و تحکیم عزت و غرور ملی با به سرانجام رسیدن و تحقق شعار اصولی «انرژی هسته ای حق مسلم ماست»

22- تقویت روحیه اعتماد به نفس و حس افتخار ملی

40- این برنامه که نمایانگر اهداف مراحل اجرایی و جدول زمانی برای رسیدن به این اهداف می باشد در آژانس بین المللی انرژی اتمی ثبت خواهد شد.

73- قطع نامه شورای امنیت همکاری کشورها با ایران در این حوزه را تشویق و ترغیب کرده است.

81- نظام ایمنی هسته ای

84- حفاظت از محیط زیست

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بندهای بسیار جالب دیگری هم در این گزارش شگفت آور وجود داره که یادآور شدنشون برای درک اینکه در ذهن این آقایان چه میگذره بسیار مفیده!


84- حفاظت از محیط زیست

 

همین که دغدغه ی خانم ابتکار در نظر گرفته شده نصف راه را رفتیم. :)

در مقابل در مورد نقاط ضعف برجام (طبق ایرادی که به طرف مقابل در ندیدن نقاط مثبت میگیرند) هم بندهایی را مثال زدند و توضیحاتی داشتند (اگر آره به این تشعشع بوده؟! :) )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

زهی تأسف و زهی افسوس، ظاهرا با شانتاژ باند لاریجانی شاهد تصویب طرح آقایان در مجلس خواهیم بود، 

 

فقط یه سوال: اگه به دلیل گافهای امنیتی و دفاعی داده شده در برجام و قطعنامه، مملکت دوباره مورد تهدید وهجوم خارجی قرار بگیره، بازم باید بچه بسیجی ها برن بجنگن یا اینبار آقازاده ها و طرفداران برجام میرن؟!

  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

زهی تأسف و زهی افسوس، ظاهرا با شانتاژ باند لاریجانی شاهد تصویب طرح آقایان در مجلس خواهیم بود، 

 

فقط یه سوال: اگه به دلیل گافهای امنیتی و دفاعی داده شده در برجام و قطعنامه، مملکت دوباره مورد تهدید وهجوم خارجی قرار بگیره، بازم باید بچه بسیجی ها برن بجنگن یا اینبار آقازاده ها و طرفداران برجام میرن؟!

:applause:

متنتونو خوندم و از صاحب این عکسی که زیر متنتون بود خجالت کشیدم !

 

147852.jpg

  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اون کسانی که با سابقه نتیجه مذاکرات و قراردادهای عراق و لیبی و کره شمالی و حتی خود ایران در 82 با غرب باز هم دارن جاده صاف کنی این مسیر صد بار رفته رو برای کشور میکنند خجالت برای اونهاست !

  • Upvote 5
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فکر کردید نسل اونهایی که ترکمانچای و آخال و گلستان و پاریس رو بستن ، از بین رفته !؟

به خدا قسم که نسلشون پیشرفت کرده و از اون ننگین نامه ها ، به این « اعلانیه ی ختم » رسیدن ... فقط مونده انحصار وراثت کشور رو بنویسن ...

 

یک دفعه هم بعد از مدتها چهارتا وزیر درست موقع بررسی نهایی برجام ، یادشون میاد نامه ی سر گشاده بدهند ...

ویرایش شده در توسط Juicer
  • Upvote 4
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رهبر انقلاب : مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا این مذاکره نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضررهای بیشماری نیز دارد

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از خانواده های آنان و همچنین خانواده های شهدای این نیرو، با اشاره به نقش جوانان انقلابی نیروی دریایی سپاه و جوانان شجاع جنوب در تأمین امنیت دریا و ایجاد رعب در دشمن، تاکید کردند: دشمنان به دنبال تغییر محاسبات مسئولان و تغییر افکار مردم بویژه جوانان هستند و همه باید هوشیار و بیدار باشند.
 

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به اهمیت موضوع امنیت دریا گفتند: آمادگی ها باید همواره بگونه ای باشد که براساس دستور قرآنی، در دشمن ایجاد رعب کند و جرأت تجاوز را از او بگیرد زیرا اگر خاکریزها قابل نفوذ باشند، دشمن نفوذ خواهد کرد.
 

 ایشان خاطر نشان کردند: اکنون به برکت تشکیل جبهه انقلابی در جنوب کشور که متشکل از نیروی دریایی سپاه و جوانان شجاع جنوب است، دستور قرآنی ایجاد رعب در دشمن، محقق شده است.
فرمانده کل قوا با تأکید بر اینکه ما هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهیم بود، افزودند: اما طبیعت دشمن همواره خوی تجاوز و نفوذ است، بنابراین باید توانایی های علمی و تجهیزاتی در قالب نوآوریها، روز به روز افزایش یابند.

 

رهبر انقلاب اسلامی، هم افزایی نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش را بسیار ضروری خواندند و با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره جوانان با ایمان و انقلابی همچون شهید نادر مهدوی و همراهان وی که شجاعانه در مقابل ناو امریکایی ها ایستادند و به آنها درس فراموش نشدنی دادند، گفتند: با این رشادتها و ایستادگی ها، دشمنان نظام اسلامی متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران، نظامی نیست که هرگونه بخواهند بتوانند با او رفتار کنند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین از همراهی خانواده ها و بویژه همسران فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی برای حضور در مناطق جنوبی کشور قدردانی کردند.
 

ایشان در ادامه به برنامه های خطرناک قدرتهای استکباری برای منطقه اشاره کردند و با تأکید بر اینکه این قدرتها هیچ ابایی در استفاده از تجهیزات بسیار خطرناک و روش های غیر انسانی برای کشتار انسان های بیگناه ندارند، افزودند: ادعای آنها مبنی بر حمایت از حقوق بشر و حقوق شهروندی، خلاف واقع و کاملاً پوچ و بیهوده است.
 

رهبر انقلاب اسلامی حمله به بیمارستان در افغانستان و کشتار مردم در سوریه، عراق، یمن، فلسطین و بحرین را نمونه هایی از فجایع قدرتهای استکباری و بی رحمی و سنگ دلی آنها دانستند و خاطرنشان کردند: امروز بزرگترین خطر برای دنیا، نفاق و ریا و دروغگویی مدعیان حقوق بشر است.
 

حضرت آیت الله خامنه ای به نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی منطقه اشاره کردند و گفتند: در چنین شرایطی جمهوری اسلامی، به توفیق الهی علاوه بر جلوگیری از نفوذ دشمن در داخل، در بسیاری از موارد مانع از عملی شدن نقشه ها و برنامه های دشمن در منطقه شده است.
 

ایشان با تأکید بر اینکه ناکامی های دشمن در داخل و در منطقه، به برکت هوشیاری و آمادگی و عزم جوانان انقلابی و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه بوده است، خاطرنشان کردند: بر همین اساس بیشترین تلاش و برنامه ریزی قدرتهای استکباری، برای دشمنی با نظام اسلامی ایران است و ادعای آمریکا برای مذاکره با ایران نیز در همین چارچوب و برای نفوذ، است.
 

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از عده ای سهل انگار و سهل اندیش در داخل که متوجه ابعاد و عمق این موضوع نیستند، افزودند: در کنار این افراد سهل اندیش، بی خیالان جامعه و افرادی هم هستند که به مصالح و منافع ملی کشور هیچ اهمیت و توجهی ندارند.
 

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به طرح برخی مسائل از جانب افراد سهل اندیش و سهل انگار درخصوص مذاکره با آمریکا، گفتند: این افراد می گویند چگونه است که حضرت علی علیه السلام و حضرت امام حسین علیه السلام با دشمنان خود مذاکره کردند اما اکنون با مذاکره با آمریکا مخالفت می شود؟
 

ایشان در پاسخ به این شبهه افزودند: چنین تحلیلی درخصوص مسائل تاریخ اسلام و مسائل کشور، نهایت ساده اندیشی است زیرا حضرت علی علیه السلام با زبیر و حضرت امام حسین علیه السلام با عمر بن سعد، مذاکره به معنای امروز یعنی معامله نکردند بلکه هر دوی این بزرگواران به طرف مقابل خود نهیب زدند و آنها را نصیحت به خداترسی کردند.

 

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: متأسفانه عده ای برای توجیه مذاکره جمهوری اسلامی ایران با شیطان بزرگ، با نگاهی عوامانه، اینگونه مسائل را در روزنامه ها، سخنرانی ها و فضای مجازی مطرح می کنند، که کاملاً اشتباه است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه ایران هیچ مخالفتی با اصل مذاکره با کشورها، اعم از اروپایی و غیراروپایی ندارد، خاطرنشان کردند: اما در مورد آمریکا موضوع متفاوت است زیرا آنها تعریفی که از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کرده اند، به معنای نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل است.
 
 
ایشان با اشاره به همراهی و همکاری آمریکا و جریان صهیونیستیِ ضد بشریت، تأکید کردند: مذاکره با آمریکا به معنای باز کردن مسیر برای نفوذ در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی کشور است.
 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مذاکرات اخیر هسته ای گفتند: در این مذاکرات، طرف مقابل، تلاش داشت، از هر فرصتی برای نفوذ استفاده کند و حرکتی بر خلاف منافع ملی کشور انجام دهد، البته مذاکره کنندگان ایرانی، حواسشان جمع بود، اما بالاخره آمریکاییها در جاهایی فرصت پیدا کردند.
 

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا این مذاکره نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضررهای بیشماری نیز دارد.
 

رهبر انقلاب گفتند: شرایط کنونی از لحاظ فعالیت ها و تلاشهای دشمنان جمهوری اسلامی که ما بر آنها احاطه اطلاعاتی نیز داریم، مقطع مهمی است زیرا آنها به دنبال تغییر محاسبات مسئولان و تغییر افکار مردم درخصوص مسائل انقلابی، دینی و مصالح ملی کشور هستند.

 

ایشان با تأکید بر اینکه در موضوع تغییر افکار مردم، هدف اصلی جوانها هستند، جوانان را به هوشیاری بیش از پیش فراخواندند و افزودند: البته به لطف خداوند جوانان ما در دانشگاهها و همچنین در نیروهای مسلح بیدار و پای کار هستند و من از این جهت هیچ نگرانی ندارم.
 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سالروز مباهله و ایستادگی پیامبر اسلام (ص) و خاندان مطهر ایشان در مقابل جریان کفر، خطاب به جوانان انقلابی کشور، تأکید کردند: همانگونه که در قضیه مباهله در صدر اسلام، همه ایمان در مقابل کفر قرار گرفته بود، امروز نیز در جمهوری اسلامی ایران، همه ایمان در مقابل کفر قرار گرفته است و همانگونه که در آن زمان صفای معنوی پیامبر(ص) و خاندان ایشان توانست دشمن را از میدان خارج کند، امروز هم ملت ایران با اقتدار معنوی خود، دشمن را از میدان خارج خواهد کرد.
 

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود خاطرنشان کردند: اگر برای یاری دین خدا آماده و پا به رکاب باشیم، قطعاً وعده الهی مبنی بر نصرت یاری کنندگان دین خدا، محقق خواهد شد و بدخواهان نظام اسلامی در طرح ها و برنامه های امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی شکست خواهند خورد.
 

پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب، دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی با اشاره به رشادت‌های سپاه در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: سربازان شما منتظر فرمان هستند تا درس عبرتی تاریخی به شیطان بزرگ و ایادی موذی، میهمان‌کش و کودک‌کش آنها در منطقه بدهند.
 

سردار فدوی با تأکید بر اینکه در آماده‌ترین شرایط ممکن قرار داریم، گفت: نشان دادن بخشی از توان رزمی و آمادگی‌های نیروی دریایی سپاه موجب شد تا دشمنان از لزوم تغییر استراتژی دریایی خود سخن بگویند در حالی که آنچه آنها از ما می‌دانند نسبت به آنچه نمی‌دانند قابل قیاس نیست.

 

LEADER.IR

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس بار دیگر تاکید کرد که گزارش کمیسیون برجام در خارج از این کمیسیون نوشته شده است.

متن کامل پرسش و پاسخ با علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس به این شرح است:
 

شما گفته‌اید که گزارش کمیسیون ویژه برجام در خارج از کمیسیون نوشته شده است؟
بله، اتفاقا آقای زاکانی هم در مصاحبه اخیر خود این مطلب را تایید کرد و گفت که عده‌ای از افراد دانشگاهی آن را نوشته‌اند.

البته آقای نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون می‌گوید که ایشان و آقای زاکانی متن گزارش کمیسیون برجام را نوشته‌اند؟
 این هم نشان دهنده تایید حرف ماست که معلوم نیست این گزارش کجا نوشته شده است، به هر حال نمی‌تواند به نام کمیسیون باشد.

 آقای زاکانی گفته‌اند که گزارش کمیته‌های کمیسیون، خنده‌دار بود. نظر شما چیست؟
نکته اصلی همین جاست که کمیته‌ها در چارچوب تدابیر و نظرات و منطق رهبری اقدام کردند و تلاش شد در راستای منافع ملی، جلوی ورود و نفوذ آمریکا را در داخل بگیرند و از جانب دیگر با نفوذ آمریکا در منطقه مقابله شود.

به نظر جنابعالی علت پیدا شدن این اختلافات در کمیسیون چیست؟
برخی از این دوستان مقصر نیستند، کم‌تر با مسائل بین‌المللی در این سطح آشنایی دارند. با همه صداقتی که دارند، نوع مصاف با قدرت‌های جهانی متفاوت است، با گزارش بدی که تهیه کردند، ضربه بدی به کشور زدند. آقای دکتر لاریجانی چندین بار به کمیسیون تذکر دادند که متوجه باشید سند به دست دشمن ندهید، آقایان توجه نکردند و این اشتباه پیش آمد.

آقای نقوی حسینی گفته است که اصل گزارش یک هزار صفحه است؟
نمی‌دانم منظور ایشان چیست. آیا منظور تمام حرف‌هایی است که در کمیسیون زده‌اند که این اسمش صورت مذاکرات است، نه گزارش؛ ثانیا این عدد هزار از کجا پیدا شده، معلوم نیست. مشخص نیست کی نوشته‌اند؟ کجا نوشته‌اند؟ چطور به عدد هزار رسیده‌اند؟ به هر حال اکثر سیاسیون کشور رفتار برخی را در کمیسیون از ابتدا رصد کردند و می‌دانند این‌ها دنبال چه هستند.

برخی گفته‌اند که اطلاعیه 5 نفر از اعضای کمیسیون کار ناصوابی در مقابل مصوبه کمیسیون بود. نظر شما چیست؟
مصوبه کمیسیون مورد تایید 6 نفر بود و 5 نفر مخالفت کرده‌اند. سوال از این افراد این است که آیا مصوبه مجلس مهم‌تر است یا مصوبه کمسیون؟ وقتی علیه مصوبه مجلس، مقابل مجلس میتینگ غیرقانونی راه انداختند و مجلس را به کیف انگلیسی متهم کردند، نه تنها این آقایان آن کار ناشایست را محکوم نکردند بلکه رفتند و در جمع آن‌ها سخنرانی هم کردند. یک بام و دو هوا نمی‌شود.

آیا طرحی که در الان در اختیار مجلس است با توجه به همین ملاحظاتی که شما دارید تهیه شده است؟
بله. این طرح در راستای حفظ منافع ملی، مقابله با دخالت دشمنان در امور داخلی و حفظ قدرت منطقه‌یی ایران و جلوگیری از نفوذ منطقه‌یی آمریکا است که ان‌شاءالله می‌تواند در کنار برجام، خواسته‌های ملت ایران را بهتر محقق کند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گزارش ایسنا، طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در روز 13 مهر ماه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون اصلی مورد بررسی قرار گرفت که با اکثریت آراء به تصویب رسید که گزارش این صحن در اجرای ماده 146 آین نامه به مجلس ارائه شده است:

متن کامل این گزارش با یک ماده واحده و 9 بند به شرح زیر است:

«ماده واحده – دولت در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در صورتی می‌تواند به شکل داوطلبانه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اجرا کند که احکام و تکالیف زیر را در فرآیند اجرا رعایت نماید:

1- بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ دولتی در ایران حق تولید و به کارگیری سلاح هسته‌ای را ندارد و دولت موظف است سیاست‌ خلع سلاح هسته‌ای جهانی را به طور فعال دنبال کند و در کلیه تلاش‌های بین‌المللی، حقوقی و دیپلماتیک برای نجات بشریت از خطر سلاح‌های هسته‌ای و اشاعه آنها از جمله از طریق ایجاد مناطق عاری از سلاح‌های کشتار جمعی به ویژه در ایجاد ائتلاف منطقه‌ای خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای، فعالانه مشارکت نماید.

2- پایه برنامه جامع اقدام مشترک بر همکاری و احترام متقابل قرار دارد و هر گونه اقدام مبتنی بر فشار و تهدید به هر بهانه‌ای با تشخیص شورای عالی امنیت ملی موجب تجدید نظر در این همکاری می‌شود و لازم است در آن صورت مطابق مصوبات این شورا اقدامات متقابل در نظر گرفته شود.

3- دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم‌ها و یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده و یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه‌ی هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی سازی کشور به 190 هزار سو افزایش یابد. شورای عالی امنیت ملی مرجع رسیدگی به این موضوع می‌باشد.

4- دولت موظف است برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را با چشم انداز تجاری – صنعتی، از جمله در حوزه غنی سازی و تحقیق و توسعه منطبق با طرح دراز مدت سازمان انرژی اتمی کشور دنبال کند. سازمان انرژی اتمی کشور باید طرح دراز مدت 15 ساله کشور در حوزه غنی سازی و تحقیق و توسعه را حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب شورای عالی امنیت ملی برساند و به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه نماید به نحوی که پاسخگوی نیاز کشور برای سوخت راکتورهای قدرت و تحقیقاتی باشد.

5- بازطراحی راکتور آب سنگین اراک و هم چنین در صورت ضرورت تبادل ذخایر غنی شده، منوط به انعقاد قراردادهای قطعی و مطمئن جایگزین و حصول اطمینان نسبت به اجرای آنها باشد.

6- نظارت های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب مقررات بین‌المللی و با رعایت مصالح امنیت ملی کشور که شورای عالی امنیت ملی مشخص می‌کند انجام پذیرد و دولت باید مراقبت نماید که در مسیر اجرای برجام و پس از آن حفاظت کامل از اسرار و اطلاعات طبقه بندی شده به ویژه در حوزه نظامی و امنیتی صورت گیرد. میزان همکاری با آژانس منوط به اقدامات احتیاطی لازم برای تضمین این امر توسط آژانس است. همچنین هیچ گونه دسترسی نظارتی آژانس به مراکز نظامی و اشخاص حقیقی به بهانه برجام مجاز نمی‌باشد مگر آنکه موارد به صورت جداگانه و با جزییات به تصویب شورای عالی امنیت ملی برسد.

7- دولت و قوای مسلح کشور موظفند به منظور حراست از امنیت و منافع ملی کشور و حمایت از متحدین در مقابله با تروریسم، تدابیر لازم را نسبت به تقویت توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌های آفندی و پدافندی از جمله هوایی، دریایی، زمینی، موشکی، و ایجاد پدافند در مقابل حملات هسته‌ای و ساخت پیش‌ران‌ها ، باطری‌های هسته‌ای، تصویربرداری نوترونی و پزشکی هسته‌ای با قدرت و جدیت برنامه ریزی و اقدام کنند.

8- دولت و سایر دستگاههای حاکمیتی و عمومی موظفند در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی تدابیر لازم را در نظر بگیرند تا در اثر اجرایی شدن برجام به هیچ وجه اجازه‌ی فرصت طلبی و سوء استفاده در داخل کشور به آمریکا و یا دیگر دولت‌های خارجی داده نشود و فرصتی برای نفوذ یا سوء استفاده سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و امنیتی در اختیار استکبار جهانی قرار نگیرد.

9- دولت موظف است منابع ملی آزاد شده را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، سرمایه گذاری های ضروری و با اولویت نیازهای بخش خصوصی و تقویت صندوق توسعه ملی صرف کند.

تبصره 1- وزیر امورخارجه موظف است روند اجرای توافق نامه را هر سه ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موظف است هر شش ماه یک بار گزارش اجرای برجام را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

تبصره 2- با اجرای این قانون، قانون الزام دولت به تعلیق اقدامات داوطلبانه در صورت ارجاع و یا گزارش روند هسته‌ای به شورای امنیت مصوب 1384/9/1، قانون الزام دولت به تجدید نظر در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌" مصوبه 1385/10/6 قانون صیانت از دستاوردهای صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران" مصوبه 1389/4/29 و " قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران " مصوبه 1394/4/2 لغو می‌شود.

با توجه به تصویب یک فوریت این طرح در صحن علنی و امضای بیش از 50 نماینده برای بررسی با اولویت این طرح در صحن علنی، ابتدا تقاضای نمایندگان جهت بررسی طرح با اولویت در جلسه علنی فردا مورد بررسی قرار می‌گیرد که در صورت رای مثبت نمایندگان مجلس وارد بررسی کلیات و سپس جزییات طرح می‌شود.» 

 

لینک منبع 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امروز در مجلس مشکل اصلی ما با برجام مشخص بود 

اینکه در بررسی برجام به جای اهمیت دادن به منافع ملی در ابعاد مختلف، منافع حزبی و سیاسی و انتخاباتی مطرح است 

حالا این مورد را به اضافه بی اخلاقی سیاسی کنید تا عمق فاجعه مشخص شود 

 

وقتی خبر مجلس را خواندم گفتم داخل سایت ما چه جور بحث می کنیم ، آنها ه جور بحث می کنند 

یک لحظه شک کردم آن ها مجلسی با سابقه هستند و ما مردم عادی یا برعکس

دم بچه های سایت گرم 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نیویورک تایمز : تست موشک عماد احتمالا ناقض توافق هسته ای است 

 

روزنامه های غربی همچون نیویورک تایمز و ایندیپندنت در گزارشی با پوشش تست موشکی اخیر ایران ادعا کردند این تست برخلاف قطعنامه اخیر شورای امنیت و توافق هسته ای است 

 

http://www.nytimes.com/2015/10/12/world/middleeast/iran-tests-long-range-missile-possibly-violating-nuclear-accord.html

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نیویورک تایمز : تست موشک عماد احتمالا ناقض توافق هسته ای است 

 

روزنامه های غربی همچون نیویورک تایمز و ایندیپندنت در گزارشی با پوشش تست موشکی اخیر ایران ادعا کردند این تست برخلاف قطعنامه اخیر شورای امنیت و توافق هسته ای است 

 

http://www.nytimes.com/2015/10/12/world/middleeast/iran-tests-long-range-missile-possibly-violating-nuclear-accord.html

سلام

کسی کاری با ادعای اونها نداره . اونایی که طرف حسابمون هستند ، همچنین چیزی نگفته اند . 

اتفاقا باید کاملا باید متوجه ارتباط ازمایش موشک عماد و روز تصویب توافق در مجلس باشید. در واقع داشتیم طرف مقابلمون رو متوجه یک سری موضوعات می کردیم :)

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

کسی کاری با ادعای اونها نداره . اونایی که طرف حسابمون هستند ، همچنین چیزی نگفته اند . 

اتفاقا باید کاملا باید متوجه ارتباط ازمایش موشک عماد و روز تصویب توافق در مجلس باشید. در واقع داشتیم طرف مقابلمون رو متوجه یک سری موضوعات می کردیم :)

 

طرف مقابل هم متوجه شد !!!!!  time_out

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.