GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

انگليس عددي نيست كه بخواد در سوريه دخالت نظامي بكنه و اين ادعا رو فقط امكان پذير دونسته ..


ولي اونچه كه مهمه لفظ تهديد هست ...


قبلا توي اون تاپيك تظاهرات در كشورهاي عربي گفته بودم كه اسد بدنبال حفظ شرايط دروني سوريه از ايجاد جنگ داخلي مثل ليبي هست و به همين خاطر دست به خشونت زده ! .


همين تهديدات كافيه تا دولت سوريه رو وادار كنه براي رفع تهديد و تبديل شدن اون به درگيري خارجي هر چه سريعتر در سركوب مخالفين خشانت بيشتري به خرج بده !! ..
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسكو در باره اقدام نظامي ناتو عليه سوريه هشدار داد

نماينده روسيه در ناتو روز جمعه تاكيد كرد كه كشورمتبوعش با به كارگيري نيروي نظامي عليه سوريه مخالف است.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا و به نقل از پايگاه خبري 'العالم'، 'ديميتري روگوزين' نماينده روسيه در ناتو يادآور شد كه ناتو برنامه ريزي براي عمليات نظامي عليه سوريه را آغاز كرده است، اما مسكو همانگونه كه با عمليات نظامي عليه ليبي مخالفت كرد، با استفاده از قدرت نظامي عليه سوريه نيز مخالفت مي كند.
وي افزود: واقعيت اين است كه ناتو تنها در نظام ها و حكومت هايي كه با نظرات كشورهاي غربي هم عقيده نيستند، مداخله نظامي مي نمايد.
نماينده روسيه در ناتو، با ابراز نگراني كشورش از بر افروختن آتش جنگي گسترده در منطقه افزود : روسيه از حمله ناتو به ليبي درس گرفته است و با هر قطعنامه تحميلي عليه سوريه در شوراي امنيت مخالفت مي كند.
وي همچنين افزود: پيامدهاي درگيري هاي گسترده در شمال آفريقا مي تواند به ويراني همه جهان منجر شود.
گفتني است 'فوگ راسموسن'، دبير كل ناتو اخيرا اعلام كرده بود كه با توجه به شرايط فعلي، احتمال مداخله نظامي در سوريه بعيد به نظر مي رسد.

http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30507803

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]انگليس عددي نيست كه بخواد در سوريه دخالت نظامي بكنه و اين ادعا رو فقط امكان پذير دونسته ..


ولي اونچه كه مهمه لفظ تهديد هست ...


قبلا توي اون تاپيك تظاهرات در كشورهاي عربي گفته بودم كه اسد بدنبال حفظ شرايط دروني سوريه از ايجاد جنگ داخلي مثل ليبي هست و به همين خاطر دست به خشونت زده ! .


همين تهديدات كافيه تا دولت سوريه رو وادار كنه براي رفع تهديد و تبديل شدن اون به درگيري خارجي هر چه سريعتر در سركوب مخالفين خشانت بيشتري به خرج بده !! ..[/quote]

در ابتدای اعتراضات اساسا بحث ساقط کردن نظام نبود خواسته ها مثلا برکنار کردن فلان مسئول یا توجه بیشتر به فلان شهر بود!!
نظام سوریه بود که با سرکوب شدید این خواسته رادیکال تر کرد!
حتی اگر امروز هم بشار اسد حاضر شود بخشی از قدرت را به مردم بدهد یا برخورد دستگاه امنیتی را با مردم تصحیح کند اوضاع به سوی آرامش می رود اما بعید می دانم؟!
بحث دخالت نظامی در کشوری مثل سوریه به این راحتی ها نیست!
امنیت سوریه با امنیت لبنان عراق و ترکیه گره خورده است! سوریه برایش سخت نیست که این کشورها را ناامن کند خصوصا لبنان!
اساسا کدام کشور حاضر هزینه و نیرو برای دخالت نظامی بفرستد؟
آمریکا ،فرانسه، انگلستان
هر کدامشان در چند جنگ گرفتارند و از طرفی بحث اقتصادی هم به آن ها اجازه دخالت را نمی دهد! همه ی این کشورها دنبال کم کردن بودجه ی دفاعی هستند؟
از طرفی دخالت نظامی خارجی برای حاکمان سوریه نعمتی است که به آن ها مشروعیت سیاسی بیشتری دهد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در ابتدای اعتراضات اساسا بحث ساقط کردن نظام نبود خواسته ها مثلا برکنار کردن فلان مسئول یا توجه بیشتر به فلان شهر بود!!
نظام سوریه بود که با سرکوب شدید این خواسته رادیکال تر کرد![/quote]
جدا ؟!

ميشه بگيد اعتراضات در سوريه از كي شروع شد ؟ و مصادف بود با چه وظعيتي در جهان عرب ؟!
شعار مردم چي بود و گروههاي ناشناسي كه همون ابتدا تو خيابون مردم رو به تيربار ميبستن از كجا اومده بودن ؟


[quote] طرفی دخالت نظامی خارجی برای حاکمان سوریه نعمتی است که به آن ها مشروعیت سیاسی بیشتری دهد!
[/quote]صحبت من هم بر روي همين هست ! ...
تهديد كشورهايي مثل تركيه و انگليس كه عضو ناتو هستند اين مشروعيت رو به سوري ها ميده تا خشونت رو بيشتر كنند و هدف از اين تهديدات هم چيزي بيش ازاين نيست .
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان! بحث بر سر منافع ملي ايران است. متاسفانه تنها كشوري كه از بشار اسد دفاع ميكنه ما هستيم . شما تركيه رو ببينيد قبل از تظاهرات متحد اسد بود ولي الان ميگه اسد فاقد مشروعيت است! ما در هر حال مي بايستي طرف مردم رو ميگرفتيم .
در حال حاضر ايران سرمايه گذاريهاي كلاني در بخش هاي مختلف سوريه انجام داده و چون شدت تحريمهاي سوريه به اندازه ما نيست ،بسياري از عمليات بانكي مون رو از طريق سوريه انجام ميداديم و بازار خوبي براي كالاهاي ايراني هست ولي با اين سياستي كه در پيش گرفتيم آينده روابط با سوريه روشن نيست! و متاسفانه ارتباط ما با حزب الله قطع خواهد شد.در ثاني بشار اسد جنايات كمي انجام نداده ! ما كه مسلمان هستيم نبايد بي تفاوت باشيم .
در حال حاضر وضعيت سوريه اصلا مناسب نيست و احتمال سقوط بشار اسد بسيار زياد است . حتي اگر سقوط نكند باز هم قدرت قبلي را نخواهد داشت .
يا علي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name="worior"][quote]
جدا ؟!

ميشه بگيد اعتراضات در سوريه از كي شروع شد ؟ و مصادف بود با چه وظعيتي در جهان عرب ؟!
شعار مردم چي بود و گروههاي ناشناسي كه همون ابتدا تو خيابون مردم رو به تيربار ميبستن از كجا اومده بودن ؟

تهديد كشورهايي مثل تركيه و انگليس كه عضو ناتو هستند اين مشروعيت رو به سوري ها ميده تا خشونت رو بيشتر كنند و هدف از اين تهديدات هم چيزي بيش ازاين نيست .[/quote]

اعتراضات از شهر درعا شروع شد.
ماجرا از آن جا شروع شد که دستگاه امنیتی سوریه چند نوجوان را به جرم نوشتن شعار الشعب یرید اسقاط نظام دستگیر کردند!
اطرافیان آن نوجوان برای اعتراض جلوی ساختمان دستگاه امینیتی جمع شدند و اعتراض کردند.مامورین امنیتی هم شدیدا آنها سرکوب کردند و عده ای از آن ها را دستگیر کردند و عده ای را هم کشتند! بعد از این ماجراها مردم تنها خواسته شان فقط برکناری رییس دستگاه امنیتی در درعا و برخورد با آن و آزادی افراد بود.مردم شهر درعا مردم با فرهنگ عشیره ای است.در فرهنگ عشیره ای اگر به یک فرد توهین شود تمام عشیره به او کمک می کنند . اما دولت سوریه به جای آنکه با گفتگو مساله را حل کنند نیروی نظامی فرستادند و مردم را سرکوب کردند!
توی یکی دیگر از مناطق سوریه مردم فقط خواستار برکناری استاندار آن استان و توجه بیشتر دولت به آن منطقه بودند !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فرستاده روسيه در ناتو اعلام كرد كه اين ائتلاف قصد دارد با به راه انداختن يك كمپين نظامي عليه سوريه، حكومت بشار اسد را سرنگون كند.

به گزارش ايسنا ديميتري روگوزين، فرستاده روسيه در ناتو در مصاحبه با روزنامه روسي ايز‌وستيا، اعلام كرد: سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) هم‌چنين قصد دارد در بلند مدت ايران را مورد هدف قرار دهد.

به گزارش خبرگزاري شينهوا، روگوزين خاطرنشان كرد: بيانيه‌اي كه از سوي سازمان ملل صادر شد و طي آن اعلام شد كه اوضاع سوريه هنوز مداخله نظامي ناتو را نمي‌طلبد، نشان مي‌دهد كه يك كمپين نظامي براي اين كار در حال راه‌اندازي بوده است.

وي اظهار داشت: اين امر يك نتيجه‌گيري منطقي درباره‌ عمليات‌هاي نظامي است كه كشورهاي غربي مشابه آن را در آفريقاي شمالي انجام دادند.

فرستاده روسيه در ناتو گفت كه مسكو درس‌هايي را از عمليات ليبي گرفته است و همچنان با صدور هرگونه قطعنامه عليه سوريه مخالفت خواهد كرد.

وي افزود: ائتلاف ناتو قصد آن دارد كه تنها با رژيم‌هايي به مقابله نظامي بپردازد كه نگرش‌شان با نگرش غرب يكسان نيست.

اين ديپلمات روسي همچنين درخصوص عواقب تنش‌ها و درگيري‌ها در منطقه هشدار داد.

به گفته‌ روگوزين، ناتو قصد دارد با راه‌اندازي كمپين نظامي عليه سوريه، به براندازي رژيم بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه كمك كند و به دنبال اين امر، ايران را در منطقه مورد حمله قرار دهد.

شوراي امنيت سازمان ملل پيش‌تر خشونت‌ها در سوريه را محكوم كرد و از مقام‌هاي اين كشور خواست از بروز خشونت جلوگيري كنند. با اين حال اين شورا اعلام كرد، اوضاع سوريه در حدي نيست كه مستلزم مداخله نظامي نيروهاي ناتو باشد.

در همين حال در حاليکه عمليات ارتش سوريه در شهر حماة ادامه دارد، رهبران آمريکا، فرانسه و آلمان بر تشديد فشارها بر حکومت بشار اسد تاکيد کرده‌اند.

کاخ سفيد با صدور بيانيه‌اي اعلام کرده که باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا طي تماس تلفني با نيکولا سارکوزي، رئيس جمهوري فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، درباره سوريه به رايزني پرداخته است.

بنا بر بيانيه کاخ سفيد، رهبران سه کشور موافقت کرده‌اند که براي تحت فشار قرار دادن حکومت بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه، اقدامات بيشتري را مورد بررسي قرار دهند.

بر اساس اين بيانيه، اوباما، سارکوزي و مرکل "خشونت‌هاي خودسرانه" در سوريه را محکوم و از بيانيه اخير شوراي امنيت در اين رابطه استقبال کرده‌اند.

با اين وجود، آمريکا هنوز رسما خواهان کناره گيري رئيس جمهوري سوريه نشده است.

حکومت سوريه چنين اظهاراتي را دخالت در امور داخلي کشورش مي‌داند و مي‌گويد که در ناآرامي هاي جاري، با گروه‌هاي مسلح تبهکار مبارزه مي‌کند.

در همين حال وزارت خزانه داري آمريكا، پنجشنبه محمد حمشو، سرمايه دار بزرگ و از اعضاي پارلمان سوريه را به اتهام پيشبرد منافع مالي بشار اسد، رئيس جمهوري اين کشور، تحريم کرد.

اين در حاليست که مخالفان سوري از دولت اوباما خواسته‌اند که صنايع نفت و گاز سوريه را تحريم کند.

آمريکا تاکنون شمار زيادي از مقام‌هاي سوري به ويژه، رئيس جمهوري اين کشور را تحريم کرده است.

بشار اسد و مقامات سوريه از زمان آغاز ناآرامي‌ها در اين كشور بارها "گروه‌هاي خلافکار مسلح" را که از سوي قدرتهاي خارجي حمايت مي‌شوند مسئول ايجاد ناآرامي‌ها معرفي کرده‌اند.

از سوي ديگر، ديميتري مدودف، رييس جمهوري روسيه در واکنش به اتفاقات اخير در سوريه گفته است که اگر بشار اسد فورا نسبت به انجام اصلاحات در کشورش و مصالحه با مخالفان اقدامي نکند، با "سرنوشتي تلخ" روبه‌رو خواهد شد.

[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/181795/%D9%86%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D9%82%D8%B5%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AD%D9%83%D9%88%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D9%86%DA%AF%D9%88%D9%86-%D9%83%D9%86%D8%AF]منبع خبر[/url]

[color=green]
ادغام شد.

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

به قول یکی از تحلیلگران ( فکر کنم تو روزنامه ی جام جم بود ) ترکیه فراموش کرد که همونطور که اون با سوریه 850 کیلومتر مرز مشترک داره ، سوریه هم با اون 850 کیلومتر مرز مشترک داره

اصولا اینقدر همین جریان قذافی گندش در اومده که دخالت نظامی رو بعید می دانم ، بیشتر با یان تهدیدات می خوان ارتش سوریه رو تو حالت انفعالی قرار بدن تا عمالشون به اقداماتشون ادامه بدن ....

من کلا ضد غربم و اتفاقا هم زیاد تاریخ می خونم ... برای همین هم از ترکیه و هم از انگلستان متنفرم ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برخی منابع از احتمال حمله ارتش سوریه به استان «دیرالزور» در شرق این کشور خبر می‌دهند.

[color=red]به گزارش رویترز[/color]، ساکنان شهر دیرالزور که شاهد تظاهرات‌های گسترده و نیز درگیری‌های مسلحانه مخالفان با نیروهای دولتی بود، گفتند: «شهر به هم ریخته و مردم مواد غذایی و آب و نان ذخیره می‌کنند.»

طبق گزارش‌های منتشر شده، دولت سوریه نیز در اقدامی تلافی‌جویانه پرداخت حقوق کارکنان دولتی را در منطقه دیرالزور را قطع کرد. این اقدام برای مجازات کارکنان دولتی صورت می‌گیرد که در تظاهرات علیه نظام «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، شرکت کرده بودند.

در همین حال، رسانه‌‌ها گزارش دادند که همه بیمارستان‌ها تعطیل شده و شرایط برای درمان زخمی‌ها مناسب نیست.

از سوی دیگر، ۵۰ تن از شیوخ قبایل استان دیرالزور طی نشستی اعلام کردند که خود را برای مقابله با هر گونه حمله‌ای توسط ارتش آماده می‌کنند. در نوار ویدیوئی که در پایگاه اینترنتی «یوتیوپ» منتشر شده، یکی از شیوخ دیرالزور گفت: «مذاکرات با دولت برای آزادی زندانیان و بازداشت‌شدگان و نیز خروج ارتش به نتیجه نرسیده و نیروهای امنیتی عزم خود را برای حمله به دیرالزور جزم کرده است.»

این شیخ قبیله‌ای افزود: «دولت سه افسر از «حلب» برای مذاکره پیش ما فرستاد و آنها ایجاد پنج هزار فرصت شغلی را پیشنهاد کردند، ولی ما قبول نکردیم.»

وی ادامه داد: «هر کس که اسلحه دارد باید خودش را برای حمله ارتش آماده کند، زیرا هیچ کدام از خواسته‌هایمان برآورده نشده و همه چیز تمام شد.»

جمعه پیش نخستین درگیری مسلحانه میان ساکنان دیرالزور و افسران سازمان اطلاعات نظامی سوریه به دنبال کشته شدن پنج نفر از مخالفان به وقوع پیوست. تنش میان دولت و مخالفان زمانی در دیرالزور بیشتر شد که پلیس مخفی سوریه شیخ «نواف الخطیب» شیخ قبیله «البقارة» را در دمشق ربود.

الخطیب به صراحت از حملات نظامی علیه تظاهرکنندگان انتقاد می‌کرد.

در همین حال فعالان سوریه‌ای اعلام کردند که در حمله نیروهای دولتی به ده‌ها هزار تظاهرکننده در نقاط مختلف این کشور پس از نماز جمعه ۱۸ نفر کشته شدند. در همین حال، برخی از کسانی که از شهر حماة فرار کرده اند، گفتند: «حمله تانک‌های ارتش به این شهر که از شش روز پیش شروع شد تا کنون ۳۰۰ کشته بر جای گذاشته است.»

وزارت خارجه آمریکا نیز از شهروندان آمریکایی که در سوریه هستند خواست تا خاک این کشور را ترک کنند. همچنین از آمریکایی‌هایی که قصد سفر به این کشور را دارند نیز خواست سفر خود را به علت خشونت‌های گسترده میان هزاران معترض و دولت به تاخیر بیندازند.
http://ilna.ir/newsText.aspx?id=200357

[color=red]خبرگزاري فارس[/color]: وزارت خارجه آمريكا با انتشار بيانيه‌اي از شهروندان خود در سوريه خواست هر چه سريعتر اين كشور را ترك كنند و از هرگونه سفر غيرضروري به اين كشور خودداري كنند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزارت امورخارجه آمريكا روز گذشته از تمام اتباع آمريكايي كه در سوريه هستند، خواست تا اين كشور را ترك كنند و از تمامي شهروندان آمريكايي نيز خواست تا اگر قصد سفر به سوريه را دارند، سفر خود را به تعويق اندازند.

بنا بر اين گزارش، وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد: با توجه به بلاتكليفي و خلأ موجود، از شهروندان آمريكايي خواسته مي‌شود تا سوريه را هرچه سريعتر ترك كنند و همچنين در موارد غيرضروري از سفر به اين كشور خودداري كنند.

بر اساس اين گزارش، پيش از اين در اواخر ماه آوريل وزارت خارجه آمريكا در بيانيه‌اي از خانواده‌هاي كاركنان دولت آمريكا خواسته بود تا به هيچ عنوان به سوريه سفر نكنند و در صورتي كه در سوريه هستند، اين كشور را هر چه سريعتر ترك كنند.

ناآرامي در سوريه از ماه مارس گذشته با فعاليت گروهك‌هاي تروريستي در شهر درعا در جنوب سوريه آغاز شد و با پراكنده شدن افراد مسلح در شهرهاي مرزي، اين درگيري‌ها به شهرهاي مرزي گسترش يافت و هم‌اكنون اين درگيري در شهر حماه كم‌وبيش ادامه دارد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9005150737

[color=red]همكاري اطلاعاتي آمريكا و عربستان عليه سوريه

خبرگزاري فارس: منابع رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه آمريكا و عربستان سعودي براي تقويت قدرت مخالفان سوريه مشغول هماهنگي و همكاري اطلاعاتي هستند.[/color]


به گزارش فارس، منابع اسرائيلي از همكاري اطلاعاتي آمريكايي-عربستاني خبر دادند و اعلام كردند كه اين همكاري با هدف تقويت مخالفان نظام سوريه صورت مي‌گيرد.

پايگاه خبري اخبار العرب با انتشار اين خبر نوشت كه محور همكاري اطلاعاتي دو كشور به قرار زير است:

• اقدام اطلاعات عربستان به تجهيز و پشتيباني مالي از يك شبكه ماهواره‌اي به نام شباب سوريا (جوانان سوريه).

• اقدام اطلاعات عربستان به قاچاق گسترده به خاك سوريه كه شامل قاچاق هزاران دستگاه تلفن همراه پيشرفته نيز مي‌شود.

اين پايگاه خبري همچنين اعلام كرد: اطلاعات درز كرده نشان مي‌دهده كه دستگاه‌هاي پيشرفته تلفن همراه، از طريق دستگا‌ه‌هاي اطلاعاتي آمريكا به دستگاه اطلاعاتي عربستان رسيده است كه عربستان نيز به نوبه خود آن را در هفته‌هاي گذشته از طريق عوامل خود وارد مناطق قبليه‌اي و عشايري مرز عراق و مشخصا در مرز استان الانبار در مرز با سوريه كرده است.

بر همين اساس كارشناسان پيش‌بيني كردند كه در روزهاي آينده ارتباطات رسانه‌اي مخالفان سوريه بهبود چشمگيري پيدا كند و تصاوير با سرعت بيشتري از سوريه به خارج آن ارسال شود.

گفته مي‌شود اين دستگاه‌هاي پيشرفته تلفن همراه با شبكه‌هاي ماهواره‌اي در ارتباط است و طبيعتا تحت شبكه تلفني (مخابرات) سوريه كار نمي‌كند و خارج از آن فعاليت مي‌كند.

پيش از اين نيز اخباري از اين دست از جمله همكاري عربستان سعودي، قطر و تركيه با مخالفان سوريه با هدف سرنگون كردن دولت سوريه منتشر شده بود.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9005150632

[color=red]دیلی میل نوشت: نیروهای وفادار به بشار اسد در طی 5 روز محاصره ی شهر "حما" 250 نفر را کشتند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، گفته می شود که یک بچه ی یک ساله در میان کشته شدگان روزهای اخیر است.[/color]

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1390/5/15/10108_479.jpg

یکی از ساکنان شهر حما گفت: مردم در خیابان ها مثل گوسفندان در حال قتل عام شدن هستند
.

وی می گوید: من با چشم های خودم دیدم که یک یچه نوجوان که سوار بر موتور بود و سبزی در دست داشت از طرف تانک ارتش مورد حمله قرار گرفت.

این معترض سوری در ادامه گفت: این تانک ارتش بر روی این چه نوجوان رفت.

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1390/5/15/10111_412.jpg

گزارش شده است که خانواده ها اجساد نزدیکان خود را در باغچه هایشان خاک می کنند. تک تیراندازها به کسانی که به قبرستان می ایند شلیک می کنند.

فیلم هایی که پخش شده است تصویر وحشتاکی را از اوضاع این شهر نشان می دهد.

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1390/5/15/10110_955.jpg

بمباران ساکنان شهر "حما" باعث شده است که در روز گذشته سه نفر کشته و 15 نفر زخمی بشوند.

نیروهای امنیتی همچنین بر روی ده ها هزار نفر از معترضان که در سراسر سوریه به حایابان ها ریخته بودند اتش گشودند.

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1390/5/15/10109_308.jpg

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، گفته شده است که ارتش از رسیدن غذا، دارو و آب به 800 هزار نفر در این شهر جلوگیری می کند. همچنین گزارش شده است که بشتر وسائل ارتباطی قطع شده است.

یک از ساکنان شهر حما می گوید: مردم برای ماه رمضان اقدام به جیره بندی غذای خود کرده اند.

http://www.entekhab.ir/fa/news/33989

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دمیتری راگوزین" نماینده دایمی روسیه در ناتو گفت که ناتو با هدف اماده شدن برای حمله به ایران قصد دارد علیه سوریه عملیات نظامی اجرا کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، راگوزین درمصاحبه با روزنامه "ایزوستیا" گفت: این عملیات می توانست پایان منطقی آن عملیات آتشباری و خبری باشد که برخی از کشور های غربی در رابطه با آفریقای شمالی اجرا کرده اند.

وی گفت: اجرای این عملیات بویژه درکشورهایی امکان پذیر شده که دیدگاه های هیئت حاکمه آنها با تصورات غرب مطابقت نداشته است.

راگوزین همچنین افزود روسیه با پیش بینی اینکه همچون لیبی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بطور غلط تفسیر خواهد شد، مانع پیشرفت رویدادها در مسیر قهری خواهد شد.

سایت اسرائیلی دبکا به نقل از منابع روسی خود نوشت: راگوزین گفته است که من با این نظر که سوریه و یمن می توانند اخرین گام ناتو برای حمله به ایران باشند موافقم.

نماینده روسیه در ادامه می گوید: موضوع حمله به ایران در حال جدی تر شدن است. برنامه ریزی ها برای حمله نظامی به ایران در حال انجام شدن است و ما در مورد وخیم تر شدن در گیری ها در منطقه خیلی نگران هستم.

http://www.entekhab.ir/fa/news/33979

[color=green]
ادغام شد.

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دمیتری راگوزین" نماینده دایمی روسیه در ناتو گفت که ناتو با هدف اماده شدن برای حمله به ایران قصد دارد علیه سوریه عملیات نظامی اجرا کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، راگوزین درمصاحبه با روزنامه "ایزوستیا" گفت: این عملیات می توانست پایان منطقی آن عملیات آتشباری و خبری باشد که برخی از کشور های غربی در رابطه با آفریقای شمالی اجرا کرده اند.

وی گفت: اجرای این عملیات بویژه درکشورهایی امکان پذیر شده که دیدگاه های هیئت حاکمه آنها با تصورات غرب مطابقت نداشته است.

راگوزین همچنین افزود روسیه با پیش بینی اینکه همچون لیبی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بطور غلط تفسیر خواهد شد، مانع پیشرفت رویدادها در مسیر قهری خواهد شد.

سایت اسرائیلی دبکا به نقل از منابع روسی خود نوشت: راگوزین گفته است که من با این نظر که سوریه و یمن می توانند اخرین گام ناتو برای حمله به ایران باشند موافقم.

نماینده روسیه در ادامه می گوید: موضوع حمله به ایران در حال جدی تر شدن است. برنامه ریزی ها برای حمله نظامی به ایران در حال انجام شدن است و ما در مورد وخیم تر شدن در گیری ها در منطقه خیلی نگران هستم.

http://www.entekhab.ir/fa/news/33979

[color=green]
ادغام شد.

00Amin[/color][/quote]

این بگم
بیشتر این حرف ها که تازگی باب شده که احتمال حمله به ایران هست و .... اینه که اولا ایران رو مشغول کنن و از تحولات منطقه عقب بندازن
ثانیا ایران رو به پذیرش مدالیته جدید روسی وادار کنن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][b]ثانیا ایران رو به پذیرش مدالیته جدید روسی وادار کنن[/b][/quote]

با اين يكي كاملا موافقم ! چون هر وقت روسها طرحي رو پيشنهاد ميدن پشت سرش تهديدي هم صورت ميگيره در نهايت كار ميره شوراي امنيت و روسيه ميگه طرح منو قبول نكردي ! منم راي ممتنع يا مثبت ميدم و ....


ـــــــــــ

اما اونچيزي كه خنده داره چرندگويي هاي راگوزين يا چرندگويي از زبان راگوزين (عجب اسم بيخودي)‌هست ..

[quote]نماينده روسيه در ناتو: غرب توان راه انداختن جنگ ديگري را ندارد
مسكو - نماينده روسيه در سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) گفت: غرب از راه انداختن جنگ ديگر در خاورميانه ناتوان است و منابع نظامي و انساني كشورهاي غربي اين اجازه را به آنها نمي دهد.


به گزارش ايرنا از مسكو، 'دميتري راگوزين' امروز جمعه در مصاحبه با روزنامه روسي 'ايزوستيا' خاطرنشان كرد: غرب اقدامات نظامي در افغانستان را بتدريج و بدون گرفتن نتيجه مشخصي بپايان مي رساند.
وي افزود: كشورهاي اروپايي، نيروهاي نظامي خود را از اين كشور خارج مي كنند.
راگوزين گفت: عمليات جنگي غرب عليه ليبي هم نشان داد كه شماري از متحدان مهم آمريكا همچون نروژ و ايتاليا تمايل به جنگيدن ندارند و از ادامه شركت در جنگ خودداري مي كنند.
نماينده روسيه در ناتو، با بيان اينكه اروپا از منابع نظامي ، انساني، مادي و سياسي كافي براي انجام اقدامات جنگي برخوردار نيست، گفت: كشورهاي اروپايي نمي خواهند بجنگند.
وي اضافه كرد: ممكن است برخي كشورهاي عضو ناتو همچون فرانسه كه سرانش مي خواهند از طريق شركت در اقدامات نظامي ،مسائل سياسي داخلي و انتخاباتي را حل كنند ، خواهان جنگ باشند، اما بسياري از كشورهاي اروپايي با جنگ مخالفند.
نماينده روسيه در سازمان پيمان آتلانتيك شمالي گفت: بعيد به نظر مي رسد كه آمريكا هم كه تامين 75 درصد بودجه ناتو را برعهده دارد، توانايي آغاز جنگ بزرگ ديگري را داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: علاوه بر آن برافروختن آتش جنگ جديد توسط آمريكا، باتوجه به اينكه اوباما دارنده جايزه صلح نوبل مي باشد، وجهه وي را بيش از پيش مخدوش خواهد كرد
http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30507386[/quote]

ما سرته اين اخبار رو بالاخره نفهميديم ! شما چطور ؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند ساعت پیش نیروهای سوری با قوای زرهی به شهر دیرالزور حمله کردند
دیرالزور توی منطقه مرزی با عراق هست و یک فرهنگ عشیره ای خیلی شدید دارد!
احتمالا کشته های درگیری ها صدها نفر شود!
اهالی دیرالزور بعد از اشغال عراق نقش زیادی در وارد شدن تروریست های خارجی به عراق داشتند و سلاح زیادی هم به وسیله ی قاچاق در اختیار دارند!
احتمال هم دارد که تعدادی از نیروهای رده پایین سوری هم از ارتش جداشوند!
احتمالا هم جنگ سنگینی هم صورت بگیرد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چند ساعت پیش نیروهای سوری با قوای زرهی به شهر دیرالزور حمله کردند
دیرالزور توی منطقه مرزی با عراق هست و یک فرهنگ عشیره ای خیلی شدید دارد!
احتمالا کشته های درگیری ها صدها نفر شود!
اهالی دیرالزور بعد از اشغال عراق نقش زیادی در وارد شدن تروریست های خارجی به عراق داشتند و سلاح زیادی هم به وسیله ی قاچاق در اختیار دارند!
احتمال هم دارد که تعدادی از نیروهای رده پایین سوری هم از ارتش جداشوند!
احتمالا هم جنگ سنگینی هم صورت بگیرد![/quote]

پس برای ارتش سوریه آرزوی موفقیت میکنیم icon_cheesygrin icon_smile icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]نیروهای ارتش سوریه به دیرالزور حمله کردند/27 نفر کشته شدند
[/color]
فعالان مخالف دولت در سوریه می گویند سربازان با پشتیبانی تانک‌های ارتش عملیاتی را در دیر الزور و حمص آغاز کرده که تا کنون ۲۷ نفر کشته شده‌اند.

بخش اعظم دیر الزور هم اکنون تحت کنترل نیروهای دولتی قرار گرفته است.

مخالفان می گویند در این شهر ۲۳ نفر کشته شده اند.

این شهر شاهد اعتراضات مردمی علیه دولت بشار اسد بوده است.

گروهی از فعالان گفته اند که صدای "انفجارهای شدیدی" به گوش رسیده است.

به گفته این افراد، عملیات ارتش پیش از سپیده دم امروز با بمباران شهر شروع شد و پیاده‌نظام از چند نقطه در حومه شهر، تهاجم خود را آغاز کرد.

بسیاری از ساکنان شهر، پیش از آغاز عملیات ارتش، شهر را تخلیه کردند اما گروهی از ساکنان اکنون در دام افتاده اند.

فعالان مخالف دولت در سوریه می گویند گروهی از سربازان از شلیک به سوی شهروندان خودداری کرده و با ترک ارتش به معترضان پیوسته اند.

دیرالزور شهری است که در آن، برخی رهبران قبایل محلی، وفاداری خود را به دولت سوریه اعلام کرده اند.

مرکز حقوق بشر سوریه، که در لندن مستقر است به خبرگزاری فرانسه گفته است چند دستگاه تانک ارتش سوریه امروز یکشنبه، هفت اوت وارد شهر دیرالزور در ۴۵۰ کیلومتری دمشق شد.

این مرکز از گلوله باران شهر خبر داده و گفته است که در عملیات ارتش از ۲۵۰ تانک و خودروی زرهی استفاده شده است.

تانک های ارتش همچنین روز گذشته به شهر حمص در مرکز سوریه اعزام شدند.

فعالان حقوق بشر سوری می گویند در شهر حوله در حمص نیز امروز چهار نفر کشته شده اند.

حمص و دیرالزور در کنار حماة، سه شهری هستند که شاهد بزرگ ترین تظاهرات ضد دولتی در سوریه بوده اند.

عملیات نظامی ارتش سوریه علیه معترضان در حالی ادامه دارد که بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در تماس تلفنی با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، از او خواست تا عملیات ارتش علیه معترضان را متوقف کند.

بشار اسد نیز به بان کی مون گفت که شمار زیادی از نیروهای ارتش و امنیتی در درگیری ها کشته شده اند.

این اولین مکالمه دو طرف طی چند ماه گذشته بود. مقام های سازمان ملل متحد می گویند که بشار اسد از گفت و گوی تلفنی با بان کی مون خودداری می کرد.

مقام های سوری ناآرامی های این کشور را به توطئه کشورهای خارجی نسبت داده اند.

اسد تلاش کرده تا بحران موجود در کشور را با دادن امتیازهایی به مخالفان حل کند اما تا کنون در این امر موفق نبوده است.

اکنون بسیاری از معترضان خواهان سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهور جمهور سوریه هستند.

مخالفان تاکید کرده‌اند تا زمانی که خشونت ها ادامه داشته باشد، با دولت وارد مذاکره نخواهند شد.

http://www.entekhab.ir/fa/news/34147


[color=red]اردوغان: تحولات سوريه به منزله مسئله داخلي تركيه است[/color]


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آناتولي تركيه، رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه روز گذشته در مراسم ضيافت افطار يكي از بنيادهاي اسلامي تركيه با اشاره به تحولات سوريه اظهار داشت كه در تاريخ 9 اوت احمد داوداوغلو وزير امور خارجه را به سوريه اعزام مي‌كند.

اردوغان تصريح كرد كه داوداوغلو در سوريه مذاكرات لازم را صورت داده و پيام هاي وي را به اطلاع مقامات سوري خواهد رساند و موضع بعدي تركيه در قبال سوريه به جواب‌هايي كه به اين پيام ها داده مي‌شود، بستگي دارد.

نخست وزير تركيه مدعي شد كه تاكنون نيز در قبال سوريه خيلي صبر كرده و منتظر مانده اند تا توصيه ها اجرا شود، اما اينك به نقطه پاياني صبر خود نزديك شده اند و در همين راستا روز سه شنبه آتي داوداوغلو را به سوريه مي‌فرستد.

اردوغان دليل موضع خود در قبال تحولات سوريه را نيز به اين صورت عنوان كرد كه تركيه تحولات داخلي سوريه را به منزله مسائل داخلي خود تلقي مي كند، چونكه تركيه با سوريه 850 كيلومتر مرز مشترك دارد و دو ملت تركيه و سوريه داراي پيوندهاي خوني و فرهنگي و تاريخي هستند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9005160739

[color=red]پاسخ تند مشاور اسد به مقامات ترکیه[/color]

مشاور رئیس جمهور سوریه در واکنش به اظهارات مقامات ترکیه در قبال تحولات این کشور تاکید کرد: وزیر خارجه ترکیه با واکنش محکمتری روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری العربیه دقایقی پیش در خبری فوری از واکنش شدید "بثینه شعبان" مشاور اسد به اظهارات اخیر مقامات آنکارا خبر داد.

مشاور اسد با تاکید بر این مسئله که وزیرخارجه ترکیه با واکنش محکمتری روبرو می شود، اظهارت اخیر آنان در قبال تحولات داخلی سوریه را زیر سوال برد.

وی همچنین از عدم محکومیت کشتار مردم، نیروهای امنیتی و ارتش توسط مقامات ترک شدیدا انتقاد کرد. خاطر نشان می شود نخست وزیر ترکیه در سخنانی تند ضمن هشدار به دمشق درباره ادامه آنچه خشونت ها در این کشور خواند، گفت که صبر آنکارا در این باره به سر آمده است.

اردوغان که روز گذشته در یک مراسم افطار صحبت می کرد گفت: ما تاکنون خیلی صبور بودیم منتظریم تا ببنیم که آیا می توانیم این را درست کنیم یا نه و اینکه آیا آنها آنچه که ما گفته ایم گوش کردند یا خیر. اردوغان تاکید کرد: باید به صدای مردم سوریه گوش فرا داد و خواسته‌های آنها را اجابت کرد.

http://www.tabnak.ir/fa/news/182141/پاسخ-تند-مشاور-اسد-به-مقامات-ترکیه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.