GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

آزادی خان‌طومان آزادی سوریه

 

 

 

thumb_n00007649-b.jpg

سوریه از معدود کشورهایی است که کانون یک کشمکش جهانی قرار گرفته است. آمریکا، اروپا، کشورهای عربی، رژیم صهیونیستی، روسیه و... تمرکز ویژه‌ای روی این کشور نه‌چندان بزرگ پیدا کرده‌اند. سوریه در این میان پنج سال پرماجرا را سپری و به یک «نشانه» مهم تبدیل شده است؛ نشانه «ایستادگی و به نتیجه رساندن» یا «کوتاه آمدن و میدان سپردن». مردم سوریه، ایران، حزب‌الله، علویان، افغان‌ها، عراقی‌ها، پاکستانی‌ها و... هر کدام بخشی از خط دفاعی حفظ سوریه را برعهده گرفته‌اند و در این راه مجدانه تلاش می‌کنند.

در زمان جنگ ایران و عراق، سرلشکر «وفیق السامرایی» در کتابی با نام «دروازه‌های شرقی» نوشت: صدام‌حسین می‌دانست که اگر آن‌گونه که ایرانی‌ها با عملیات پی‌درپی فشار می‌آورند، بصره سقوط کند، به هیچ‌وجه نمی‌توان از سقوط بغداد جلوگیری کرد. السامرایی در این کتاب نوشته بود: اگر بصره با جنگ سقوط کند، برای سقوط بغداد نیازی به جنگ نیست. شاید وفیق السامرایی فقط حقایق جنگ ایران و عراق را تبیین کرده است، ولی اگر قصد تحریک کشورهای عربی، غربی و دیگرانی از این دو جنس را هم داشت، «تحریک‌کننده‌تر» از این عبارات پیدا نمی‌کرد.

هم‌اکنون ۳۵ سال از زمان نوشتن کتاب «دروازه‌های شرقی» السامرایی می‌گذرد و دروازه شرقی سقوط کرده، بغداد هم مطابق پیش‌بینی او بدون جنگ سقوط کرده و جنگ در سواحل مدیترانه میان همه آن سه گروه (غربی، عربی و دیگرانی از این دو جنس) جریان دارد و کم‌کم به اندازه زمان جنگ ایران و عراق طول کشیده و با برتری جبهه انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرده است.

در جنگی که پنج سال از آن می‌گذرد و هر ماه هزاران تن انواع سلاح‌های پیشرفته در آن استفاده می‌شود، پایتخت هنوز مقاومت می‌کند، بدون آنکه در جنگ آسیب چندانی دیده باشد؛ سواحل سوریه در دست دولت باقی مانده است، بدون آنکه حتی یک متر از آن سقوط کرده باشد؛ خطوط ارتباطی استان‌ها با دولت مرکزی حفظ شده و دمشق به همه مناطق تحت سیطره ارتش، اتصال زمینی دارد.

بحران شدید امنیتی، نظام سیاسی سوریه را فشل نکرده است و نه‌تنها رئیس‌جمهور، دولت و پارلمان سوریه باقی مانده‌اند، بلکه در این دوره پنج‌ساله برای هر کدام یک تا دو انتخابات هم برگزار شده و عجیب این است که سوریه در جنگ، «دموکراتیک‌تر» شده است. سوریه در دوره جنگ پای میز سیاسی است و با دشمنان داخلی خود گفت‌وگو می‌کند و برای به بن‌بست کشاندن آنان می‌کوشد؛ در عین اینکه به اندازه‌ای که آسیب نبیند، راه را برای آنان باز کرده است.

این در حالی است که اگر هر کدام از کشورهایی که هم‌اکنون برای اسقاط دولت و ارتش سوریه به این کشور تجاوز کرده‌اند، درگیر جنگ بودند، فضای سیاسی قفل می‌شد، دولت منتخب پارلمان جای خود را به دولت نظامی می‌داد و هرگونه تغییری به بعد موکول می‌شد. حفظ انسجام ارتش سوریه در این دوران خود حکایت جالبی است. ارتش سوریه ترکیب سنی دارد و علویان هم در آن حضور دارند و بخشی از رأس و بدنه را به خود اختصاص داده‌اند. این ترکیب پس از پنج سال حفظ شده است و حال آنکه اگر آن را با درگیری‌های لیبی یا یمن مقایسه کنید، تعجب خواهید کرد. یک‌صدم فشاری که روی ارتش سوریه وارد شد، روی ارتش‌های لیبی و یمن وارد نشد، اما امروز از ارتش‌های لیبی و یمن تقریباً جز یک عنوان و خاطره باقی نمانده است. لیبی به جز یک مقطع کوتاه مورد مداخله نظامی واقع نشد و فرماندهانی، نظیر «خلیفه هفتر» هم تلاش زیادی کردند تا با کمک غرب، سازمان و تأثیر ارتش را حفظ کنند، اما امروز دیگر خبری از ارتش نیست. ارتش یمن نیز که یک زمانی در بین ارتش‌های عربی، در رتبه «چهارم» قرار داشت، امروز تقریباً به طور کامل از میان رفته است و هر بخش از این ارتش تحت فرمان قبیله‌ای، حزبی و... است.

بقای ارتش سوریه و حفظ توان عملیاتی آن پس از پنج سال خود به یک معمای بزرگ تبدیل شده است؛ اما بعضی‌ها که توقع پیروزی یک ارتش کلاسیک را در یک جنگ نامتقارن دارند، تداوم بحران امنیتی سوریه را نشانه ناتوانی ارتش می‌دانند و به شماتت آن می‌پردازند.
جنگ در سوریه به مرحله‌ای رسیده است که تروریست‌های تحت‌الحمایه متوقف شده‌اند. داعش در بخشی از استان پهناور «دیرالزور» و نیز کل استان کوچک «رقه» در سوریه و بخش اعظم استان «نینوا» (موصل) سیطره دارد، ولی دست‌کم دو سال است که در همانجا متوقف مانده است. در عین حال، تبلیغات زیاد غربی‌ها وانمود می‌کند که مسئله آن داعش بوده و با آن در حال جنگ است.

در هفته‌ای که گذشت، بحث «خان طومان» اذهان زیادی را به خود معطوف کرد و این پرسش را پدید آورد که معنای سقوط این منطقه چیست؟ خان طومان در منطقه جنوبی حلب واقع شده و در ادامه منطقه «العیس» است که در جنوب شرق حلب قرار گرفته است. این منطقه بخشی از همان منطقه‌ای است که با محوریت ایران، در عملیات حیرت‌انگیز «نصر»، آزاد شد و البته این پیروزی تا منتهی‌الیه غربی سوریه امتداد پیدا کرد و به عبارتی «حلب» را به «زبدانی» متصل کرد.

پیروزی نصر، یک اقدام «فوق استراتژیک» بود؛ چراکه باز کردن دالانی به عمق نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتر مربع در دل منطقه اشغالی دشمن، یک اقدام محیرالعقول به شمار می‌آید. به عبارت دیگر، حرکتی که از چهار طرف زیر دید و تیر دشمن است، یک اقدام عادی و در چارچوب فرمول‌های نظامی شناخته‌شده جهان نیست. عملیات نصر ثابت کرد که طرف مقابل هنوز می‌تواند اقدامات فوق استراتژیک طراحی و اجرا کند و نه‌تنها منفعل نشده، بلکه می‌تواند ابتکار عمل هم داشته باشد. این عبارت که بعضی‌ها به مقامات آمریکایی نسبت داده‌اند و می‌گویند اوباما به سران عرب گفته است که ما در پشتیبانی از شما در برابر ایران از هیچ چیز کوتاهی نکردیم، اما کو سردار سلیمانی شما، معلوم نیست صحت داشته باشد؛ اما واقعیت این است که در جنگ سوریه، همه امکانات دشمنان انقلاب اسلامی پای کار آمده است  اما «سلیمانی» بر همه اینها غلبه دارد.

عملیات نصر 1 و 2 که از نیمه آبان تا نیمه بهمن سال گذشته در حد فاصل جنوب حلب تا شرق طرطوس و شمال حمص و حما امتداد پیدا کرد، یک عملیات در دل منطقه دشمن بود. در جنگ‌ها این طور آموخته می‌شود که برای موفقیت باید نقطه ضعیف دشمن را شناسایی کنی و با حمله به آن قسمت و غلبه بر آن در دل دشمن رعب بیندازی و روحیه آن را تضعیف کنی. به عبارتی، در بیشتر نظریات جنگ‌ها از حمله به نقطه قوت دشمن پرهیز داده می‌شود و نادیده گرفتن آن را شکست قطعی ارزیابی می‌کنند. همه با نظریه «کلازویتس» آشنا هستند؛ این نظریه معتقد است: «برای تأثیرگذاری بر روند جنگ، به پیروزی‌های کوچک مداوم نگاه کن، بگذار زنجیره‌ای از شکست‌های پی‌در‌پی ـ اگرچه کوچک ـ ذهن دشمن تو را به خویش مشغول کند و به جایی برسد که مقاومت در برابر تو را بی‌فایده ببیند.» اما در عملیات نصر 1 و 2، رزمندگان اسلام این نظریه را که انجیل مقدس «جنگ‌سالاران غربی» است، کنار گذاشتند و به عملیات از نوع دیگری که البته در آموزه‌های نظامی امام علی(ع) در جنگ صفین ریشه داشت، روی آوردند؛ یعنی حمله برق‌آسا به نقطه قوت دشمن و در همان جایی که او گمان حمله ندارد.

عملیات نصر در روز اول محرم سال گذشته از سه منطقه در جنوب‌شرق، جنوب و جنوب‌غرب حلب آغاز و در یک دوره سه ماهه سبب آزادسازی حدود 2000 کیلومتر مربع از مناطق آلوده به تروریسم منجر شد. وقتی این عملیات در نیمه بهمن به سرانجام رسید، صدها تروریست که حالا دیگر به محاصره درآمده بودند، تسلیم شدند یا فرار کردند و به این ترتیب پس از آن هر روز، بدون آنکه جنگی اتفاق بیفتد، منطقه‌ای به مناطق فتح شده اضافه می‌شد. این روند کار را به جایی رساند که رزمندگان اسلام به مرز ترکیه نزدیک شدند و با امتداد مناطق آزاد شده به صدها کیلومتر مرز ترکیه و قطع اتوبانی که عملاً به شاهراه انتقال سلاح از ترکیه به سوی تروریست‌ها تبدیل شده بود، برای اولین بار روی خطوط مواصلاتی خارج به داخل تروریست تأثیر جدی بر جای گذاشت.

عملیات نصر مانند صاعقه‌ای بر گروه‌های تروریستی و کشورهای حامی آنان وارد شد. آمریکایی‌ها که تا چند روز پیش از آغاز عملیات نصر، جنگ در سوریه را «فرسایشی» می‌دانستند، امکان پیروزی نظامی سوریه و حامیان آن را «محتمل جدی» برشمردند. در همان زمان، تهران سرگرم طرح‌های دیگری شد که مبنای آن «نجات نهایی» بود.
دشمن متوجه شد که پرونده سوریه در حال یک نقل و انتقال مهم است. غرب در این مواقع معمولاً روی یک راه حساب ویژه‌ای باز می‌کند؛ «اعتراف به قدرت حریف و سپس مذاکره». اما این اعتراف عمدتاً در جلسات خصوصی صورت می‌گیرد و دعوت به مذاکره و «حل سیاسی» به ترجیع‌بند سخنان تبلیغاتی آنها تبدیل می‌شود. آمریکا، روسیه را متقاعد کرد که سوریه را می‌توان از طریق یک طرح سیاسی با محوریت مسکو به آرامش برساند. پس از آن، طرح سیاسی سوریه با دو مبنای آتش‌بس و تشکیل دولت ائتلافی و ترکیبی در دستور کار قرار گرفت و دولت سوریه و ایران اگرچه ملاحظاتی داشتند، اما آن را رد نکردند. آتش‌بس از ۱۸ فروردین ماه به اجرا گذاشته شد و تقریباً همزمان با آن حرکت تروریست‌ها برای بازپس‌گیری بعضی از نقاط حساس که در «نصر» از دست داده بودند، آغاز شد که در این میان «العیس» و «خان طومان» سقوط کردند.


اما از این طرف اقدام تروریست‌ها در تسلط دوباره به این دو منطقه، راه حرکت دولت سوریه و متحدان آن را باز کرد. با توجه به اینکه آتش‌بس مقوله دوطرفه است، وقتی از سوی یک طرف شکسته شود، از جانب طرف دیگر هم اعتبار ندارد و این در حالی است که دولت سوریه از این پس با اقتدار بیشتر و بدون آنکه مسئول تداوم جنگ شناخته شود، جنگ را تا پاک‌سازی مناطق حساس ادامه می‌دهد.

هم‌اکنون همه خبرها از در پیش بودن روزهای حساسی حکایت می‌کند و محاصره منطقه «خان طومان» می‌تواند به آزادی کامل حلب منتهی شود؛ چراکه در این جنگ «حلب» در کانون سرنوشت جنگ قرار دارد و آزادی کامل آن از دست تروریست‌های تحت‌الحمایه به معنای آزادی سوریه خواهد بود. البته هم‌اکنون حداقل ۶۰ درصد حلب در دست دولت سوریه است که باید به طور کامل آزاد شود.

  انشالله
*سعدالله زارعی-صبح صادق

 

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/575314/%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%B7%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87

 

ارتش سوریه در آغاز درگیری ها  به تمام معنا   ضعیف بود

ولی به مرور طبق فرمایش حضرت امیر که میفرماید باقمیاندگان جنگ قویترند، به مرور خودشون رو پیدا کردن و بهتر شدن مثل نیرو های عصام زهرالدین تو دیرالزور که واقعا جوانمردانه و افسانه ای مقاومت کردن و میکنن (فیلمهایی که از دیر الزور میاد واقعا نشوندهنده همینه)

 

 

لعنة الله علی عدوک یا علی

ویرایش شده در توسط iron_man63
  • Upvote 10
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

«لاوروف» آب پاکی را روی دست آمریکا ریخت   (امیدواریم)

 

روابط روسیه و ترکیه همچنان تیره و تار است روابطی که از دیرباز با تنش همراه بوده و در شرایط بحران سوریه به اوج خود رسیده بخصوص از زمانی که هواپیمای سوخوی روسیه توسط ارتش ترکیه سرنگون شد.

از آن زمان آتش خشم روسیه تندتر شده و منتظر است که ترکیه بار دیگر دست به خطای دیگری بزند تا بهای سنگینی از آن بگیرد.

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه به تازگی طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه دولتی بلاروس گفت که رهبران ترکیه از تجارت نفت با تروریستها نفع برده‌اند.

لاوروف مبارزه با تروریسم را کاری پیچیده خواند و تاکید کرد که تروریست‌های داعش از کشورهای همجوار به سوریه و عراق می‌رسند و عملیات هوایی روسیه اوضاع سوریه را بهبود بخشیده است.

اظهارات مقام روسی درباره استفاده دولت ترکیه از ارتباط با تروریست‌ها اتهام آشکار به آنکارا در خصوص هماهنگی با تروریسم بود و لاوروف با گفتن اینکه داعش از کشورهای همجوار به سوریه و عراق می‌آیند پا را در محکوم کردن علنی ترکیه فراتر نهاد، چرا که منظور لاوروف نمی‌توانسته کشوری غیر ترکیه باشد.

مسکو آنکارا را پایتخت حمایت از تروریسمی می‌داند که غرب مدعی مبارزه با آن است و غربی‌ها به رهبری واشنگتن با ترکیه برای مبارزه با تروریسم همپیمان شده‌اند.

بنابراین با وجود اینکه روابط آمریکا و ترکیه در مدت اخیر با ناملایماتی همراه بود اما واشنگتن روابط خود را با ترکیه به عنوان عضو فعال در پیمان ناتو قطع نمی‌کند.

واشنگتن از شدت خصومت و دشمنی بین روسیه و ترکیه آگاه است بنابراین از ترکیه در مقام متحد خود به عنوان اهرم فشاری بر روسیه استفاده می‌کند و البته در کنار ترکیه کشورهای دیگری همچون افغانستان هستند که می‌توانند هر لحظه تهدیدی برای روسیه باشند.

چیزی که در سخنان لاوروف اهمیت دارد، اولا این است ک روسیه ترکیه را به حمایت از تروریسم و استفاده اقتصادی از آن متهم می کند و دوم اینکه وزیر روسی تایید کرده که حملات هوایی روسیه در سوریه اوضاع در این کشور را بهبود بخشیده است سخنان لاوروف پیامی آشکار برای آمریکا و ترکیه دارد که همانا حضور پرقدرت و همچنان روسیه در سوریه است و اینکه روسیه به همین سادگی صحنه را ترک نمی‌کند.

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/575538/%D9%84%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%A2%D8%A8-%D9%BE%D8%A7%DA%A9%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%B1%DB%8C%D8%AE%D8%AA

 

 

 

لعنة الله علی عدوک یا علی


گروه تروریستی تکفیری جندالاقصی وابسته به القاعده تصاویری از هجوم ایذایی روز گذشته عناصر این گروه به مواضع نیروهای ارتش سوریه و مدافعان حرم منتشر کرده است.

 
 
thumb_1639173_539.jpg
 
بنابر این گزارش، در تصاویر منتشر شده صدها تن از عناصر این گروه برای پیشروی به سمت مواضع نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهرک خان طومان تلاش کردند که با گلوله باران سنگین مواجه شده و پس از انهدام دو تانک همراه آنها، اقدام به عقب نشینی از منطقه کردند. شهرک خان طومان بیست روز پیش طی هجوم سنگین تروریستهای ارتش آزاد و القاعده به اشغال آنها درامده بود. در این هجوم 13 مستشار نظامی ایران و 21 نظامی سوری به شهادت رسیده اند. خان طومان به دلیل استقرار در نزدیکی اتوبان راهبردی حلب - دمشق از اهمیت نظامی فراوانی برخوردار می باشد.
 
thumb_1639174_567.jpg
 
 
thumb_1639175_563.jpg
 
 
 
thumb_1639176_764.jpg
 
thumb_1639202_671.jpg
 
ویرایش شده در توسط iron_man63
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عکس/ تشییع پیکر پنج شهید مدافع حرم در قم

 

 

 

پیکر پنج تن از شهدای مدافع حرم از لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون روز چهارشنبه در قم تشییع شد

thumb_resized_1639860_574.jpg

 

thumb_resized_1639871_508.jpg

 

 

thumb_resized_1639875_174.jpg

thumb_resized_1639876_396.jpg

 

دستگیری یکی از فرماندهان داعش در نزدیکی تدمر

 

نیروهای سوری امروز (چهارشنبه) در جریان درگیری با تروریست‌های داعش در نزدیکی شهر «تدمر» در استان حمص، «احمد مرشد العراقی» یکی از فرماندهان این گروه تروریستی را دستگیر و 8 تروریست دیگر را از ملیت‌های مختلف از پای در آوردند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با اعلام این خبر اما به محل دقیق درگیری اشاره‌ای نکرد.

بنا به این گزارش، در بین کشته شدگان تروریست‌ها، پنج تن از آن‌ها اهل قفقاز، یک ترکیه‌ای، یک تونسی و دیگری تابعیت عراقی دارد.

در حال حاضر عمده درگیری‌ها بین نیروهای ارتش و مقاومت سوریه با تروریست‌های داعش در این منطقه، در اطراف میدان گازی «شاعر» در شمال غربی شهر «تدمر» جریان دارد و نیروهای سوری و مقاومت روز گذشته (سه شنبه) موفق شدند، بر حومه غربی میدان نفتی شاعر در حمص سیطره یابند

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/575738/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%AA%D8%AF%D9%85%D8%B1

 

 

 

واقعا چرا وقتی داعش یه نفر رو میگیره هزار تا عکس ازش تو شبکه های مجازی می آد

حتی شایعه ساری میکنه مثل خان طومان

اما ما ....................

 

 

لعنة الله علی عدوک یا علی

ویرایش شده در توسط iron_man63
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

همزمان با گسترش عملیات هجومی نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه برای پاکسازی مناطق حاشیه فرودگاه نظامی استان دیرالزور این کشور، منابع میدانی از هلاکت دو فرمانده ارشد نظامی و امنیتی گروه تروریستی تکفیری داعش خبر داده اند.

 
thumb_1639259_298~0.jpg
 
بنابر این گزارش، "جمال عثمان العبيد الدرويش ملقب به أبو خالد المصري و طارق خلف عبدالله" دو تن از مسئولان ارشد نظامی داعش طی درگیری های 24 ساعت گذشته با ارتش سوریه به هلاکت رسیده اند. منایع میدانی سوری، ابوخالد المصری را مسئول کل امنیتی داعش در استان دیرالزور و طارق عبدالله را مسئول کل امنیتی و دست راست ابوبکر البغدادی رهبر داعش در سوریه معرفی کرده اند. لازم به ذکر است که در درگیری های سه روز گذشته در دیرالزور بیش از 250 تروریست تکفیری داعش به هلاکت رسیده اند.
 
thumb_1639260_237.jpg
 
 
لعنة الله علی عدوک یا علی
ویرایش شده در توسط iron_man63
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک خبرگزاری از درگیری مابین تروریست ها در غوطه شرقی خبر می دهد، دوستان تایید می کنند ؟

 

درگیری بی‌‌سابقه و خون‌بار در بزرگترین پایگاه تروریست‌ها در ریف دمشق؛ حداقل 700 تروریست «جیش الاسلام» به اسارت «فیلق الرحمن» درآمدند

گروه تروریستی «جیش الفسطاط» چند ماه قبل به دعوت سازمان تروریستی «جبهه النصره» در منطقه غوطه شرقیه تشکیل شد. در بیانیه اعلام موجودیت این گروه تروریستی، تأکید شده بود که شرایط جنگی حاکم بر فضای سوریه ایجاب می کند گروه های تکفیری وفادار به آن چه جهاد می خواند، متحد شده و در قالب یک عنوان علیه نظام و هر گروه معارضی که به مذاکرات سیاسی چشم دوخته است سلاح به دست گیرند. اعضای مؤسس آن در منطقه غوطه شرقیه، سه گروه «جبهه النصره»، «احرار الشام» و گروه «لواء فجر الامة» هستند که البته در جریان درگیری های اخیر، احرار الشام اعلام بیطرفی کرده و موقتا از جیش الفسطاط بیرون آمده است.

مهم ترین نتیجه این درگیری ها تا این لحظه، اسارت حداقل 700 تروریست وابسته به جیش الاسلام از سوی فیلق الرحمن و در مقابل بازداشت حداقل دو تن از رهبران فیلق الرحمن از سوی جیش الاسلام بوده است. اما مهم تر از آن ها، پیشروی ارتش در سه جبهه «بالا»، «زبدین» و «دیر العصافیر» بوده است که مهم ترین علت آن، اشتغال گروه های تروریستی به نبرد در دو سنگر و عدم امکان پشتیبانی از نیروهای حاضر در خط مقدم می باشد.

 

 

مطلب کامل تر در لینک موجود است 

http://www.fardanews.com/fa/news/523973/%D8%AF%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D9%88-%D8%AE%D9%88%D9%86%E2%80%8C%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%AF%D9%85%D8%B4%D9%82-%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D9%82%D9%84-700-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AC%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%AD%D9%85%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%D9%86%D8%AF

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارتش سوریه تازگیها روش تا کردن با تروریستها در پیرامون پایتخت رو بخوبی یاد گرفته و داره این روشها رو پیاده میکنه،
داریا و جوبر آنقدر انرژی و هزینه از ارتش و مقاومت گرفته که دیگه دنبال محاصره کامل یک شهرک یا محله نیستند. بهترین روش همین کاری هست که الان داره تو دیرالعصافیر و زبدین انجام میشه و قبلا در شرق حلب انجام شده.
همیشه باید یه راه فرار در پس ذهن تروریستها باقی بمونه.
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این راه فرار باز ءذاشتن تا یه جایی قابل انجام هست و وقتی حلقه محاصره تنگ تر بشه دیگه جایی واسه فرار نمیمونه.خدارو شکر در سال های اخخیر ارتش تونست خیلی از حفرخ های محاصره غوطه رو پر کنه و محموله های سلاح به داخل غوطه شرقی نرسیده.مسلحین غوطه توان سابق رو ندارن.مهمات سنگین چیزی نیست که بشه چند سال تو محاصره انبار کرد.هرچی بوده رو به اتمام گذاشته.
البته بهترین نیروها و تجهیزات ارتش سوریه هم در اطراف دمشق مستقرن مثل گارد ریاست جمهوری.هر وقت که این غده سرطانی برداشته بشه ارتش سوریه نفس راحتی میکشه و میشه نبرد در سایر مناطق رو جلو برد.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این راه فرار باز ءذاشتن تا یه جایی قابل انجام هست و وقتی حلقه محاصره تنگ تر بشه دیگه جایی واسه فرار نمیمونه.خدارو شکر در سال های اخخیر ارتش تونست خیلی از حفرخ های محاصره غوطه رو پر کنه و محموله های سلاح به داخل غوطه شرقی نرسیده.مسلحین غوطه توان سابق رو ندارن.مهمات سنگین چیزی نیست که بشه چند سال تو محاصره انبار کرد.هرچی بوده رو به اتمام گذاشته.
البته بهترین نیروها و تجهیزات ارتش سوریه هم در اطراف دمشق مستقرن مثل گارد ریاست جمهوری.هر وقت که این غده سرطانی برداشته بشه ارتش سوریه نفس راحتی میکشه و میشه نبرد در سایر مناطق رو جلو برد.

حرفتون درسته، یه جاهایی دیگه راهی برا عقب نشینی باقی نمی مونه، مانند اتفاقی که الان در شهر داریا افتاده. ولی باز هم هنگامی که تمام راههای عقب نشینی فیزیکی تموم شده باشه میتونیم از راههای عقب نشینی روانی استفاده کنیم، مثل بخشش، عفو عمومی یا چه میدونم آشتی ملی.
چیزی که مهمه کاشتن این وسوسه، پس ذهن دشمن هست که مدام بهش بگه لازم نیست تا آخرین قطره خون مقاومت کنی و بجنگی، ویرایش شده در توسط Ahad1394
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.