Recommended Posts

به نظر من شاید دو رادار بوده باشه که بالطبع مقعیت فرودگاه هم با نسبت به موقعیت رادار تغییر می کنه یا اینکه تو اون عکس اولی رو این دو فرودگاه فوکوس کرده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با عرض تبریک به خاطر این موفقیت
چند تا سئوال داشتم
1. رادار مشایه این رادار در کشورهای دیگه هست؟ اگه میشه عکسش را بزارید
2.آیا فعال بودن این رادار موجب نمیشه که امواج کاری اون توسط سیستم های جنگ الکترونیک دشمن کشف بشه و علیهش استفاده بشه؟
3.آیا برد قطری این رادار 2200 کیلومتر؟
با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Marine101' timestamp='1401731334' post='382360']
[size=5]به نام خدا[/size]
سلام.

بر خلاف نظر دوستان در باب این موضوعی که [size=5]موازی کاری[/size] خطابش میکنند و مترادف با اتلاف سرمایه و وقت می دونندش ، این بنده ی حقیر اینجور فعالیت ها رو غیر مفید نمی دونم. به دو دلیل ... (همچین هم دیگه ابداع دوباره ی چرخ نیست که دوستان میگن!)
1-باعث میشه متخصص ها و کاربلدهای ما زیاد بشه و به دنبال اون انحصار تکنولوژی در یک نهاد خاص به وجود نیاد و به دنبال اون نوعی رقابت به وجود میاد که خودش عامل مهمی در کیفیت خواهد شد.
2-وقتی نیروهای رده ی پایین و با امکاناتی مقرون به صرفه تر و محدودتر، بر کاری مسلط بشن و بشه اون کار رو کاملاً به اونها سپرد، نیروهای نخبه تر و ظرفیت های تحقیقاتی-صنعتی گسترده تر رو میشه برد توی کارهای گنده تر و تُپل تر.
[/quote]


در آمریکا مرسوم هست که شرکتهای خصوصی (فوق صنعتی) میان و طرح های موازی بسیاری رو به اجرا میگذارن و هر کدوم در فناوری به سبک خودشون بالغ شدن ، این ایرادی نداره به هیچ عنوان ، چون که با پول خود اون شرکتها داره کارهای موازی به اجرا در میاد ، در نهایت دولت یک مناقصه برگزار میکنه و از میان این طرح های موازی ، طرح و پیمانکار اصلح رو انتخاب میکنه ، اما این اما خیلی مهمه ، میاد پروژه بصورت JOINT Production تعریف میکنه ، یعنی برتری های پیمانکار شکست خورده رو میاره در پروژه پذیرفته شده قرار میده و وادارشون میکنه این محصول رو بصورت مشترک تولید کنند تا هم بهترین محصول ساخته بشه و هم اینکه یکبار دولت هزینه کنه ، ...
اما اینجا پیش اومده که نهادی کار نهاد دیگر رو مهندسی معکوس میکنه !! از این خنده دار تر ؟!
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام دوستان یه مسئله این که دو یگان (سپاه و قرارگاهه خاتم) مستقل دارای پدافنئ هستن سببب بروز اختلال تو کار رهگیری و درگیری با اهداف نمیشه یعنی این امکان پیش نمیاد که سایتهای موشکی اشتباهن هواپیماهای خودیرو بزنن ماننده چند موردی کهه در زمان جنگ پیش اومد و پدافنده خارک F4 رو اشتباهن زد؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ldmdff' timestamp='1401781248' post='382441']
با سلام دوستان یه مسئله این که دو یگان (سپاه و قرارگاهه خاتم) مستقل دارای پدافنئ هستن سببب بروز اختلال تو کار رهگیری و درگیری با اهداف نمیشه یعنی این امکان پیش نمیاد که سایتهای موشکی اشتباهن هواپیماهای خودیرو بزنن ماننده چند موردی کهه در زمان جنگ پیش اومد و پدافنده خارک F4 رو اشتباهن زد؟
[/quote]

رادارها با فیبر نوری به هم لینک میشن ، ...

[quote name='anaKiN' timestamp='1401735834' post='382382']
سلام دوستان قدیمی و جدید در میلیتاری
یه بنده خدایی نوشت این سامانه ی ثابت بنظر خیلی آسیب پذیر میاد. با یه موشک داغون میشه
سوال منم همینه
چطور زش محافظت میشه؟
[/quote]

ارزش این رادارها در زمان جنگ نیست ، بلکه پیش از جنگ و رهگیری تهاجمات بزرگ هست ، که غافلگیری پیش نیاد ، اگر این رادار رو بخوان ابتدای جنگ بزنن باز هم فرقی نمیکنه چون فهمیدیم یک جنگ بزرگ در پیش هست ، ...

در مجموع پدافند استراتژی first , second و third hand داره ، یعنی این پیش اخطارها و کل سیستم پدافند بعد از درگیری اولیه ، پر ، بعد استراتژی دست دوم یعنی پیش اخطارهای اختفا سازی شده ، و استراتژی دست سوم در شرایط فوق پیچیده جنگ که از وانت های پدافندی مسلح بگیر تا واحد های پدافندی چریکی متکی به نفر و سامانه های مستقل از فرماندهی بصورت چریکی ،...
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='arash666' timestamp='1401749046' post='382409']
یا شلیک تعدا بالای موشک کروز میتونه شانس اش رو برای زدن زیاد کنه و نیازی هم نداره هواگرد هاش رو تو خطر بندازه

سیستم های توپخانه ای رو میشه در تعداد بلا کار گذاشت
[/quote]
خب این مسئله رو بنده هم در نظر گرفتم ولی باید در نظر داشت که موشک های ضد ناو ایران (بالستیک و کروز) تقریبا تمام خلیج فارس و دریای عمان رو پوشش میدن که همین مورد باعث میشه که ناو های دشمن از این مناطق فاصله بگیرن و اضافه شدن موشک های بالستیک ضد کشتی دوربرد باز هم مشکل رو تشدید میکنه و در صورت وجود این موشک ها ناوگان دشمن در دریای عرب هم در تیرس موشک های ما قرار میگیرن و هرچقدر این فاصله بیشتر بشه کارایی موشک های کروز سطح به سطح دشمن کاهش پیدا میکنه و عمق کمتری رو میتونن هدف قرار بدن ! تو بحث موشک های کروز هواپایه هم مشکل تعداد قابل حمل توسط هواپیمای حامل وجود داره و اینکه برای حمله به اهداف در عمق ناچارا باید وارد حریم هوایی کشور مذکور شد.
حالا بر فرض که ناوهای مذکور تونستن موشک هاشونو شلیک کنن در این صورت با توجه به سرعت کم و فاصله زیاد چند ساعتی رو تو راه خواهند بود و همین ضعف موجب میشه که در صورت شناسایی بتونیم با امکانات مختلف (مثل نیروی هوایی- پدافند موشکی و توپ های ضد هوایی مستقر در مسیر- جمرها و...) این موشک ها رو تهدید کنیم و در صورت دارا بودن سیستم های شناسایی و رهگیری معلق (بالن) میتونیم تعدادی از این موشک ها رو با موشک های دوربرد و میانبرد هدف قرار بدیم و از بار پدافندهای کوتاه برد مستقر در منطقه مورد نظر کم کنیم و باید در نظر داشت که تعدد اهداف هم خیلی زیاده و در عمل شاید این روش ها برای کشوری که همه تهدیدات رو بررسی و برای اونها برنامه ریزی کرده باشه زیاد جواب نده ! همه این تمهیدات به علاوه تهدید به حمله موشکی به فلسطین اشغالی و حمله به پایگاه های آمریکا در منطقه میتونه بازدارندگی به وجود بیاره .


[quote][quote="marshal1987"][b][color=#1F497D]Russia Today
July 26, 2013[/color][/b]

لینک : [url="http://rt.com/usa/army-raytheon-jlens-blimps-594/"]http://rt.com/usa/ar...ens-blimps-594/[/url]


ارتش امریکا یک جفت بالون پیشرفته خود را بر فراز واشنگتن به پرواز دراورد. این اولین آزمایش این بالون ها در دنیای واقعی است که میتواند نواحی وسیعی بالغ بر میلیونها هکتار از زمینهای اطرف خود را اعم از کارلینای شمالی تا آبشار نیاگارا در کانادا مورد رصد قرار دهد و قادر خواهد بود نیازهای نظامی ارتش را براورده سازد.

این کشتی های پرنده که توسط شرکت Raytheon ساخته شده اند در قابل برنامه ای با نام JLENS، به منظور دفاع در برابر تهدیدات کروز زمینی دنبال می شود.این بالن تا ارتفاع 10000 پایی اوج گرفته و میتواند با رادارهای 360 درجه خود تا 540 کیلومتر از هر سمت را مورد رصد قرار بدهد. همچنین این بالن میتواند یک ماه کامل را بدون نیاز به سوختگیری در فراز آسمان باقی بماند و به این ترتیب نیازهای ارتش امریکا جهت شناسایی و مراقبت را باکمترین هزینه برآورده سازد.

این سیستم همچنین قابلیت یکپارچه سازی با سیستمهای دفاه موشکی پاتریوت و موشکهای استاندارد را جهت مقابله با تهدیدات کروز و بالستیک دارد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/24406605784339787050.jpg[/img]
[/quote]


[quote="marshal1987"][b]اینفوگرافیک های مربوط به این بالون راداری امریکا :[/b]

[b][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/94639226997880978307.jpg[/img][/b]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/56355506178486572200.jpg[/img]

[/quote]

[b][url="http://www.centralclubs.com/jlens-t108491.html"]منبع[/url][/b][/quote]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان در رابطه با موشک های کروز یک موضوع رو به طور کل فراموش کردید:


[b] به تکنولوژی انحراف موشک‌های کروز دست یافته‌ایم[/b]


http://www.tasnimnews.com/Home/Single/25921

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5]به نام خدا[/size]
سلام.

با اجازه در باب نظر قبلی خودم در موضوع موازی کاری کمی توضیح بدهم، تا بهتر عزیزان منظورم رو درک کنند...
گلایه از این شد که چرا هم قرارگاه خاتم الانبیاء ، هم سپاه و هم زیرمجموعه های وزارت دفاع (در ظاهر مستقل) دارن روی رادارهای برد بلند (تقریباً یکسان) کار میکنند و این آیا موازی کاری نیست؟
این بنده ی حقیر پاسخ دادم که خیر بنده به این دلایل موازی کاری نمی دونمش...
[size=2](با اجازه خوردش میکنم و بیشتر توضیح میدهم تا بهتر درکش کنید)[/size]
[color=#0000ff]1-باعث میشه متخصص ها و کاربلدهای ما زیاد بشه.[/color]
من این رو از دوستان میپرسم، چقدر فوران متخصص و زیرساخت تحقیقاتی متمرکز در یک نهاد توی این مملکت داریم که بشه ادعا کرد اون نهاد به تنهایی و با کیفیت روز میتونه تمام نیاز تولیدی و R&D کشور در خصوص پدافند هوایی رو رفع کنه؟ ... (بحث این که چرا یک نهاد کلی و یکپارچه وجود ندارد ، چیز دیگریست که باید در جای خودش مطرح بشه)
[color=#0000ff]2-انحصار تکنولوژی در یک نهاد خاص به وجود نیاد.[/color]
حالا که ما توی مملکت موضوع چند نهادی رو داریم و هر کدوم از نهادهامون هم مستقلاً نمی تونند از پس یک فاز تولیدی (بازه ی زمانی طراحی و تولید و به روزآوری یک محصول) بر بیان، چرا باعث بشیم که تجمع متخصص و در پی اون انحصار تکنولوژی در یک نهاد خاص به وجود بیاد؟! مثلاً ، فرض کنید سپاه اکثر متخصص های پدافندی و مخابراتی کشور (سخت افزار و نرم افزار) رو در زیر مجموعه های خودش داشته باشه، خب قرارگاه خاتم کجا بیاد التماس سپاه کنه که بیا فلان رادار ما رو آپگرید کن؟! یا فلان شبکه ی راداری رو برای ما طراحی و اجرا کن؟! (در اینجا کاری به کار صنایع الکترونیک نداریم. big_grin)
[color=#0000ff]3-نوعی رقابت به وجود میاد که خودش عامل مهمی در کیفیت خواهد شد.[/color]
شما فرض رو بر این بگذارید که ارتش بیاد مستقل از وزارت دفاع یه محصولش رو تولید کنه که سابقاً از وزارت دفاع خریداری میکرد (به دلیل کیفیت) ، آیا وزارت نمیاد کیفیت کار و تولیدش رو بالا ببره تا دوباره مشتریش رو به دست بیاره؟!
[color=#0000ff]4-وقتی نیروهای رده ی پایین و با امکاناتی مقرون به صرفه تر و محدودتر، بر کاری مسلط بشن و بشه اون کار رو کاملاً به اونها سپرد، نیروهای نخبه تر و ظرفیت های تحقیقاتی-صنعتی گسترده تر رو میشه برد توی کارهای گنده تر و تُپل تر.[/color]
با توجه به همون مثال قبلی ، آیا وقتی مثلاً وزارت دفاع یه کار ابتدایی تر رو لازم نبود انجام بده ، نمیره ظرفیت هاش رو ببره توی کارهای بزرگ تر؟
......................................
موازی کاری توی کشور ما که هم [color=#4b0082]وسعت سرزمینی[/color] و هم [color=#4b0082]گستردگی نهادهای نظامی و امنیتی[/color] داریم ، این گونه تعبیر میشه که بیاییم کارهای بسیار بزرگ و هزینه بر رو در دو جای متفاوت، مستقلاً و به صورت موازی پیگیری کنیم ، مثلاً این که صنایع گسترده ایی مثل هسا داشته باشیم و بعد بریم یه جای دیگه هم صنعت مشابه ایی رو راه بندازیم و اینها بدون هیچ ارتباط و همکاری برن هر کدوم عشقی و میلی برای خودشون رهگیر ملی تولید کنند (اینجاست که موضوع کار مشترک مطرح میشه ، مثل پروسه ی باور-373 که کار کلفت و حساسی هستش ، نه تولید سامانه هایی مثل مرصاد و طبس که اهمیت کمیت بالاشون از کیفیتشون کمتر نیست) ...
[color=#0000ff]دوستان این مواردی رو که به عنوان موازی کاری مطرح میکنند، به مثابه ی جوی های آبی هستش که هر نهاد از رودخانه برای خودش بهره میگیریه، در صورتی که عزیزان احداث دو سد موازی در فاصله ی نزدیک حسابش میکنند![/color]
......................................


در پناه حق. :16:
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]
[url="http://www.military.ir/forums/user/3358-worior/"]worior[/url] عزیز ، امکان اینکه در مورد راهبرد های پدافندی که فرمودید بیشتر توضیح بدید یا اینکه منبعی برای مطالعه معرفی کنید ؟ با تشکر [/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#0000FF][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]2-انحصار تکنولوژی در یک نهاد خاص به وجود نیاد.[/right][/font][/color]
اين جمله چه معني ميده وقتي شرکت خصوصي وجود نداره
اين رويه خنده دار نيست
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mmerlin' timestamp='1401799112' post='382494']
[right]2-انحصار تکنولوژی در یک نهاد خاص به وجود نیاد.[/right]

اين جمله چه معني ميده وقتي شرکت خصوصي وجود نداره
اين رويه خنده دار نيست
[/quote]
برادر عزیز همین الانش از سپاه گرفته تا ارتش و برخی از زیرمجموعه های وزارت دفاع بخش های زیادی از موارد تولیدی و R&D رو برون سپاری میکنند به شرکت های خصوصی و دانش بنیان (کاری به این ندارم که این شرکت ها رو چه کسی به وجود آورده و امنیت اطلاعاتیش رو تامین میکنه) ، فقط موضوعی که اینجا مطرح هستش خرده پا بودن و تک سر رشتگی این شرکت ها هستش...همین کار رو اون سوپر کمپانی های آمریکایی هم انجام میدن. (مثلاً توی قضیه ی همین 170 ، لاکهید اومده رفته با یک شرکتی که تخصصش امنیت سایبری هست ، قرارداد نوشته). :) ویرایش شده در توسط Marine101
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='warjo' timestamp='1401768991' post='382420']
حالا كه تا اينجا اومديم بگذار شكم را بگم .
اگر تصويري كه شما گذاشتيد و بدرستي هم اشاره كرديد متعلق به رادار باشه ، مال رادار گرمسار نيست !( توي صفحه اول يكي از بچه ها به قمصر اشاره كرد ! )
مشخصه كه در تصوير متعلق به اين رادار فرودگاه امام خميني (ره) به شمال نزديكتر و فرودگاه مهر آباد جنوبي تر و در شرق قرار داره .
اين تصوير پائين كاملا گويا هست :
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10275/03.jpg"]http://gallery.milit...cs/10275/03.jpg[/url]

اما در يكسري تصاوير ديگه موقعيت اين دو فرودگاه متفاوت هست :
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10275/5~0.jpg"]http://gallery.milit...s/10275/5~0.jpg[/url]

مسلم هست كه در اين تصوير ترافيك هوايي را مي بينيم
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10275/5~0.jpg"]http://gallery.milit...s/10275/5~0.jpg[/url]

اما به همينجا ختم نمي شه و داده هايي مثل سمت و فاصله را هم داريم

اشكالي كه در كار وجود داره اينه كه به نظر مي رسه موقعيت و مكان فرودگاههاي داخلي در يك رادار يك چيز تعريف شده و در يك رادار ديگه مختصات متفاوتي وارد شده . نبايد چنين اشتباه صورت بپذيره .
****************************


احتمالا هليكوپتر يا پرنده اي با موتور ملخي باشه .
[/quote]

خوب مشکل این هست که توی این عکس ما سمت جغرافیایی را اصلا نداریم ...

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10275/03.jpg"]http://gallery.milit...cs/10275/03.jpg[/url]

یعنی مبنای و چهارچوب دید ما بیم رادار هست و مشخص نیست توی این صفحه شمال و جنوب جغرافیایی کجاست

اما این عکس روی نقشه مشخص هست جهات حالا جالب اینکه ان ایکون دکل دقیقا روی گرمسار هست و اگر زاویه دید را انجا بگیریم مهراباد میشه اول
البته بازهم دقیق نیست

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10275/5~0.jpg"]http://gallery.milit...s/10275/5~0.jpg[/url]

ولی اگر مبدا را قمصر بگیریم درست در نمیاد ! البته ایکون ها و جای ان ها روی نقشه دقیق نیست یعنی دقیق هم نشون نمیده ..... بلاخره این یک نمای کلی هست والا اطلاعات سمت و سرعت هر هدف مشخص میشه توسط رادار
============
البته من یک احتمال هم میدم که این رونمایی رونمایی صرف نبوده چون امیر اسماعیلی هم درباره طرح های مشابه صحبت کرد ممکن هم هست تصویر رادار دیگه ای را داریم اینجا میبینیم
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SHAHABESAGEB' timestamp='1401793689' post='382473']
خب این مسئله رو بنده هم در نظر گرفتم ولی باید در نظر داشت که موشک های ضد ناو ایران (بالستیک و کروز) تقریبا تمام خلیج فارس و دریای عمان رو پوشش میدن که همین مورد باعث میشه که ناو های دشمن از این مناطق فاصله بگیرن و اضافه شدن موشک های بالستیک ضد کشتی دوربرد باز هم مشکل رو تشدید میکنه و در صورت وجود این موشک ها ناوگان دشمن در دریای عرب هم در تیرس موشک های ما قرار میگیرن و هرچقدر این فاصله بیشتر بشه کارایی موشک های کروز سطح به سطح دشمن کاهش پیدا میکنه و عمق کمتری رو میتونن هدف قرار بدن ! تو بحث موشک های کروز هواپایه هم مشکل تعداد قابل حمل توسط هواپیمای حامل وجود داره و اینکه برای حمله به اهداف در عمق ناچارا باید وارد حریم هوایی کشور مذکور شد.
حالا بر فرض که ناوهای مذکور تونستن موشک هاشونو شلیک کنن در این صورت با توجه به سرعت کم و فاصله زیاد چند ساعتی رو تو راه خواهند بود و همین ضعف موجب میشه که در صورت شناسایی بتونیم با امکانات مختلف (مثل نیروی هوایی- پدافند موشکی و توپ های ضد هوایی مستقر در مسیر- جمرها و...) این موشک ها رو تهدید کنیم و در صورت دارا بودن سیستم های شناسایی و رهگیری معلق (بالن) میتونیم تعدادی از این موشک ها رو با موشک های دوربرد و میانبرد هدف قرار بدیم و از بار پدافندهای کوتاه برد مستقر در منطقه مورد نظر کم کنیم و باید در نظر داشت که تعدد اهداف هم خیلی زیاده و در عمل شاید این روش ها برای کشوری که همه تهدیدات رو بررسی و برای اونها برنامه ریزی کرده باشه زیاد جواب نده ! همه این تمهیدات به علاوه تهدید به حمله موشکی به فلسطین اشغالی و حمله به پایگاه های آمریکا در منطقه میتونه بازدارندگی به وجود بیاره .

[/quote]

من هم گفتم برای این مشکل توپ ها زد هوایی در تعداد بالا جوابگو هست ( همین توپ هایی که از 8 تا زو 23 استفاده میکنند ( اسم اش یادم رفته ))
که نیاز به نفر هم نباشه و اتوماتیک بعد از قرمز شدن وضعیت درگیر بشن
فقط باید برنامه نویسی بکنند که اینها با هم با یک هدف درگیر نشوند . مثلا دو تا توپ یه کروز رو هدف بگیرند
اینطوری موشک های گرون تر رو هم نیاز برای زدن کروز ها استفاده کنیم و برای تهدیدات مهمتر نگه میداریم
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.