Recommended Posts

سلام.دوستان حتما گزارش تصویری رو هم قرار بدن. اگه اشتباه نکنم فردی که داشت در مورد رادار ارش 2 به فرمانده قرارگاه  پدافند هوایی توضیح میداد گفت این رادار قابلیت کشف اهداف در حد 2 متر مربع را از فاصله 400 کیلومتری داره.

همچنین1دهم مترمربع با 90درصد احتمال دربرد150کیلومتری

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: تلفیق سامانه‌های تلاش ۱ و ۲ و ۳، با سامانه اس‌۲۰۰، این قابلیت را به قرارگاه پدافند هوایی می‌دهد که بتواند انشاءالله هرگونه هدف متخاصم احتمالی را سرنگون و در جای خودش سرکوب کند.
به گزارش مشرق، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا صبح امروز در مراسم رونمایی از چند دستاورد مهم کشور در زمینه پدافند، گفت: در حقیقت این سامانه پروژه انتقال اطلاعات هادی، هرآنچه را که تجزیه و تحیلل اطلاعات راداری، شنود الکترونیکی و دیده‌بانی هست را باید به شبکه ارسال کند. اما این سوال مطرح است که این شبکه باید کجا قرار داشته باشد که مورد تهاجم و تخاصم دشمن قرار نگیرد؛ این نتیجه پروژه هادی است که هر آنچه را که راس دریافت و تجزیه و تحلیل می‌کند، پروژه هادی آن را به مراکزی صدها کیلومتر دورتر منتقل کرده و اهداف در آنجا تجزیه و تحلیل می‌شود.

وی با اشاره به اعلام ایکائو مبنی بر اینکه فضای جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین فضا در خاورمیانه است، گفت: ما شاهد سه‌برابری پروازهای عبوری از فراز کشور عزیزمان، جمهوری اسلامی ایران هستیم که دلیل آن نیز این است که دوستان جوان ما در بخش ارتباط قرارگاه پدافند هوایی، سامانه‌ای را به نام FAC2 کار کرده‌اند که flight plan ها یا طرح‌های پروازی کشوری را به موقع، در زمان و دقیق و با سرعت کامل تجزیه و تحلیل می‌کند و آن را به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور ارسال می‌کند.

امیر اسماعیلی ابزار پدافند هوایی را سامانه های موشکی عنوان کرد و گفت: این سامانه‌ها، سامانه تلاش یک در ارتفاع پایین و متوسط، تلاش 2 در ارتفاع متوسط به بالا و سامانه تلاش 3 که امروز رونمایی می‌شود و در شبکه تست شده و تست آن نیز موفق بوده است، در ارتفاع بالا و خیلی بالا جواب داده است.

وی در پایان تاکید کرد: تلفیق سامانه‌های تلاش 1 و 2 و 3، با سامانه اس‌200، این قابلیت را به قرارگاه پدافند هوایی می‌دهد که بتواند انشاءالله هرگونه هدف متخاصم احتمالی را سرنگون و در جای خودش سرکوب کند.
ویرایش شده در توسط MILAD110
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

اینا هیچ کدام بوی گل و بلبل نمیدن.

من و شما با هم چه سر و سری دارریم که باهاتون از گل و بلبل و بوش بگم ؟

 

 

 

ان شا الله دفعه بعد تا آخر تاپیک رو بخونید و بعد نقل قول و جواب بدید.

همون یک پست گویا بود

 

 

ما تولید هاوک و حتی استاندارد رو همون زمان جنگ شروع کرده بودیم. اما از همون ابتدا هم مشخص بود شکل بدنه و باله های هاوک پسای فراوانی برای هواگرد ایجاد می کنه. ولی یکی از دلایل همونی بود که عرض کردم و مشکل در رها سازی متخصصین ما رو برد طرف هاوک هر چند ممکنه حرف شما هم درست باشه و کمبود استاندارد موجب این امر شده باشه.

من همون طور که گفتم ، علت کم بودن موشک ها بود شما اگه دلیلی دارید قرار بدین ممنون میشم ، هاوک رو اونقدر داشتیم که اصلا نیازی به تولید اش نداشتیم ، استاندارد رو هم نمیدونم تولید میکردیم یا نه

 

 

قضیه اسپارو و اف14 رو اولین بار هست می شنوم. اصولا منطقی هم نیست اسپارو موشکی بود که یکی از سلاح های اصلی اف14 بوده. ولی اگر جایی نوشته بدین منم بخونم.

10517483-723468977721151-157765325108079

 

کاملا منطقی هست اسپاروهای ما با رادار اف 14 که به صورت داپلر بود منطبق نبودند ، بنابراین نمونه مختص خود اف 14 سفارش داده شد ( این نمونه روی فانتوم ها کارایی نداشت ) خریداری شد که قبل از تحویل قرار داد اش لغو شد ( عکس بالا )

در مورد متن الان متن دقیقی در دسترس ندارم ولی میتونید به خاطرات خلبانان اف 14 مراجعه کنید

سایدواندر ها همین طور به طوری که اف 14 های ما هواپیماهایی رو که با توپ دماغه زدند بیشتر از اون هایی هست که با سایدواندر زدند

 

 

اما اینکه چرا در طول جنگ روی اف14 موشک فونیکس نصب میشد هم کاملا مشخص هست. اولا بزرگترین برتری اف14 همین زوج فونیکس و رادار اف14 بود و گرنه اینم مثل بقیه بود و دوم استفاده ایران به عنوان مینی آواکس از اون و سوم به عنوان جنگنده درگیری دور. از طرفی همونطور که عرض کردم اسپارو حتی روی اف4 هم از همون اول موش درست و درمان و قابلی نبود و لاجرم نمی صرفید این جنگنده چیزی رو لود کنه که به درد نمی خوره و درصد انهدام پایینی داره تازه اونم در وضعیتی که باید رادار روی هدف قفل می موند ولی فونیکس فایر اند فورگت هست.

 

 

اون تیکه قرمز رنگ رو که از غیب گفتین ولی حالا به من بگید به جای فونیکس چه گزینه دیگه ای داشتیم که روی تامکت ها نصب کنیم و از کارایی 100% اش مطمئن باشیم ؟

همون اسپارویی که نمیصرفید و با رادار هم مچ نبود و هونطور اون سایدواندر که برد خیلی کمتری از حالت معمولی پیدا میکرد به علاوه فونیکس در تمام جنگ روی تامکت ها سوار بود و بدون آن ها نمیپریدند

 

 

اما خود پروژه سجیل به دلیل کم بودن فونیکس ها بود که باعث شد متخصصین ما به طرف موشکی دیگه به عنوان آلترناتیو برن ولی مشکل اینجا بود که تولید فونیکس شروع ولی تولیدش سخت بود ولی هاوک انتخاب شد. خوب فکر نمی کنم مچ کردن اسپارو سخت تر از هاوک باشه ولی موضوع چیز دیگه ای بود برد و کلاهک و دقت و... هاوک برتری کامل نسبت به اسپارو داشت پس این کار شد.

تو این یک مورد با هم مشکلی نداریم

 

 

جدی نگیرید ساختن حامل موشک چیز پیچیده ای نیست و شکل بدنه استاندارد هم در بدترین حالت عالیتر از هاوک هست.

اتفاقا شما جدی بگیرید ، اگر کاری نداشت همین کار رو با استاندارد میکردند و به جای هاوک از استاندارد استفاده میشد

 

 

خلاصه به نظر من تولید سه موشک برد بلند به جای فونیکس، اسپارو(یا همین سجیل فعلی) و سایدویندر بهتر هست ولی تا اون زمان نصب استاندارد و صیاد بهتر از هاوک هست.

این ماجرا مال شرایط جنگ بد و مشکلات جنگ نمیشه کاری رو که از سر ناچاری انجام دادیم رو هنوز به عنوان یکی از راهکارهای اصلی انجام بدیم

 

 

در ضمن فونیکس موشکی با برد بالای 150 کیلومتر هست و هیکلش خیلی برای یک موشک میانبرد نیه فعال راداری بزرگ هست البته استایل کوچکترش شاید انتخاب خوبی برای این کار باشه

تامکت ها طوری طراحی شده اند که بدون هیچ دستکاری ای بتونند 6 عدد موشک فونیکس رو حمل کنند پس نیاز به تجهیزات اضافه هم نیست

موشک فونیکس در جنگ بار ها در فاصله های نزدیک 20 مایلی شلیک شده اگه این فاصله میانبرد نیست پس چیست ؟

من هنوز نظرام استفاده از بدنه فونیکس و استفاده از تجهیزات موشک های صیاد و یا مرصاد و ... است

و بدون هیچ مشکلی هم میشه از اون استفاده کرد

البته این هم راه حل نهایی نیست چرا که نیروهای ما نیاز به موشکی همچون آمرام دارند که بشه از اون در انواع پلتفورها و انواع جنگنده هامون استفده کرد نه این که برای هر جنگنده یک موشک داشته باشیم و یا برای هر جنگنده یک موشک زمین به هوا رو هوا به هوا کنیم

  • Upvote 5
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تلاش 3 رونمایی نشد ولی امیر اسمائیلی گفتن که امروز رونمایی میشه , شاید یه رونمایی همراه با پرتاب داشته باشیم.

گزارش ها رو هم به زودی آپلود میکنم.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هیچ گونه درک صحیحی از رسانه و اثر گذاری اون در نیروهای مسلح وجود نداره ....

---------

امیر اسماعیلی اعلام کرد که تلاش 3 هم رونمایی میشود ، ولی تصویری از این سامانه مشاهده نشد ....

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط 00Amin، 11 شهریور 1393 - ????
مخفی شده توسط 00Amin، 11 شهریور 1393 - ????
اشتباه دادم ..... ویرایش شده در توسط Sami1993

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

این تصویر رو برای این گذاشتم که انگار درتمام عکس ها بخش پایین با پرچم ایران پوشونده شده

http://upload7.ir/imgs/2014-09/94389808928352037212.jpg

ویرایش شده در توسط sohrabirani
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قسمت آنتن یا همون رادار سیستم آرش 2 رو نشون ندادن !

 

تو گزارش مراتی باز به تلاش 3 اشاره شد و همراش تصویر نیمه شطرنجی سیستمی رو نشون داد که بنظر اپتیکی بود !

 

چیزی مثل این !

 

1_281129.jpg

 

یعنی باز تا شب رونمایی داریم ؟!؟!؟

ویرایش شده در توسط Sami1993
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از آنجایی که تلاش-3 تست شده؛ میشه امیدوار بود که فیلم شلیکش را امروز پخش کنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.