Recommended Posts

[quote]کجا ذکر شده استفاده از F7 ؟ F7 آموزشی رو به عنوان هدف پرنده استفاده کنند؟عـجب! فتوا دادی؟ Laughing [/quote]

بابا بنده خدا مثال زد براي اينكه يكم شاد باشيم چيكارش داري؟ :| icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]تولید رادارهای کوتاه برد و دوربرد در داخل کشور و بهینه سازی سامانه هاگ [/b]

[quote]ما هر راداری با هر بردی اعم از کوتاه برد مثلا در حد 300 کیلومتر و یا دوربرد در حد هزاران کیلومتر را، در داخل کشور تولید می کنیم و در حال حاضر نیز در حال ساخت این رادارها هستیم[/quote]
[quote]برای مثال سامانه ی هاگ که امروز استفاده می شود از سامانه هاگ در چند ده سال پیش متفاوت است و به روز و بهینه شده است؛ به طوری که با تجهیزات روز جهان برابری می کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ما هم آتشبارها و هم موشک های آن ها را در کشور تولید می کنیم.[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام دوستان این مسله به جریانات دیشب ربطی داره اخه تهران دیشت اواخر شب حدود 9 تا 12 دقیق یادم نیست بگم صدای زد هوایی و انفجار میومد کسی خبری داره[/quote]
دوست عزیز مطمئنی کدوم قسمت شهر؟ طرف فرودگاه؟
البته بهتر بود این موضوع رو مطرح نمی کردی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=darkblue]انجام چنین تمرین هایی به طور مستمر و سالانه جهت آمادگی خلبانان و فرماندهان وازمایش قابلیت های فنی و الکترونیکی تجهیزات بسیار مفیده! امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

[quote][quote]ميقاني افزود: در مرحله سوم، هواپيماها و موشك‌هاي دشمن به سمت مناطق حساس و حياتي ما حركت مي‌كنند كه با دفاع محكم ضدهوايي نيروهاي خودي مواجه مي‌شوند.[/quote]
F-7 به عنوان دشمن فرضی icon_rolleyes
بابا این F-7 ها رو کاریشون نداشته باشید خودشون سقوط می کنند . بعدش اینها رو گذاشتن به جای دشمن فرضی . F-7 در نقش گراولر :([/quote]

کجا ذکر شده استفاده از F7 ؟ F7 آموزشی رو به عنوان هدف پرنده استفاده کنند؟عـجب! فتوا دادی؟ icon_cool
[/color][/quote]
فتوا ندادم داداش :| . ولی اگه رزمایش های قبلی رو دیده باشی همیشه از F-7 به عنوان دشمن فرضی استفاده شده. اگه خواستی لینکشو میذارم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]وي با اشاره به بحث خودكفايي درسامانه‌هاي راداري گفت: در گذشته ما توانسته‌ بوديم تنها يك رادار ملي بسازيم اما امروز آنقدر در اين بحث پيشرفت داشته‌ايم كه به صورت تفكيكي رادارهاي تخصصي با بردهاي هزاران كيلومتر و يا برد كوتاه در داخل كشور مي‌سازيم و از آنها استفاده مي‌كنيم.[/quote]
icon_cool هزاران کیلومتر؟! یعنی سایت راداری فازی؟!

[b]lord_alone_dark,[/b]
بهتر است این موضوعات را مطرح نکنید چون هم بر خلاف قوانین سایت هست و هم ارزش بحث کردن ندارند! :(
[quote]فتوا ندادم داداش icon_rolleyes . ولی اگه رزمایش های قبلی رو دیده باشی همیشه از F-7 به عنوان دشمن فرضی استفاده شده. اگه خواستی لینکشو میذارم.[/quote]
بنده که جایی ندیدم،لینک رو بذاری ممنون میشم!
ولی مطمئنا به عنوان هدف ازش استفاده نمیکنند و استفاده از سایر هواپیماها هم به عنوان مهاجم باید منطقی تر باشه! :|

[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]اولین مرحله رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 2 باحضور امیر سرتیپ خلبان احمد میقانی فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا با رمز یا مهدی ادرکنی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر مستقر در قرارگاه عملیاتی واقع در استان مرکزی، نخستین مرحله این رزمایش با حضور یگان های واکنش سریع پدافند هوایی نیروهای مسلح تحت فرماندهی و کنترل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا درمناطق عملیاتی از پیش تعیین شده جابجا و گسترش یافتند و درجهت تقویت شبکه راداری و اعلام خبر دور علاوه بر رادارهای ثابت ، سیار و بهینه تولید شده به دست متخصصان صنایع نظامی کشورمان از انواع تاکتیکی در این مرحله رزمایش به منظور کشف و شناسایی و اعلام خبر به یگانهای عمل کننده ، مورد بهره برداری قرار گرفتند.

در این مرحله از رزمایش یگانهای حاضر اقدام مقابله با عملیات روانی دشمن فرضی و همچنین اقدام به فعالیت های مردم یاری توسط رزمندگان پدافند هوایی انجام شد.

درعین حال سردار سرتیپ احمد میقانی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء روز گذشته در این زمینه اعلنم کرده بود که رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 2 در گستره ای با وسعت بیش از 600 هزار کیلومتر مربع در محدوده مناطق عملیاتی شمال غرب ، غرب ، جنوب و جنوب غربی کشور با بهره برداری از توان رزمی شبکه فرماندهی و کنترل یکپارچه کشور در قالب مرکز عملیات پدافند هوایی ، مراکز عملیات منطقه ای ، مراکز کنترل گزارشات ، مراکز پست فرماندهی منطقه ای ، اصلی و فرعی ، یگانهای عملیات پدافندی، موشکی و توپخانه ای، دهها فروند هواپیما شکاری، رهگیری و شناسایی نیروهای هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همراه با یگانهای پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل سامانه های موشکی و جنگ افزارهای توپخانه ای، پدافند نیروی زمینی ارتش و پست های دیده بانی بسیج مردمی تحت فرماندهی، کنترل و هدایت عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار می شود.

در اجرای این رزمایش گسترده علاوه بر بکارگیری سامانه های پیشرفته موشکی و توپخانه ای ، پدافند هوایی و سامانه های راداری متنوع موجود در شبکه فرماندهی و کنترل یکپارچه پدافند هوایی و انواع هواپیماهای شکاری رهگیری نیروی هوایی ارتش ، مولفه های مهمی همچون بکارگیری تاکتیک های نوین دفاعی، تحرک و جابجایی یگانهای واکنش سریع در مقابله با نبردهای ناهمطراز و غیرمتقارن ، ایجاد هماهنگی بیشتر بین نیروهای پدافند هوایی ارتش و سپاه در برقراری امنیت و پوشش کامل پدافندی مراکز حیاتی و حساس کشور بویژه مراکز هسته ای به کارگیری و ارزیابی عملیاتی و فنی سامانه های پدافند هوایی ، ساخت و تولید صنایع داخلی برای اولین بار مورد توجه قرار گرفته است.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=988286
___________________________
[/color]
[color=red]مدیران محترم بخش لطفا نام تاپیک رو با توجه به رزمایش مشترک تغیر بدند![/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سردار حاجي‌زاده:
[b]جنگنده‌هاي اف 15 و اف 16 صهيونيست‌ها در تله پدافندي ايران نابود مي‌شوند[/b]

خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه تاكيد كرد: مطمئن باشيد در صورت وقوع هر تهاجم، جنگنده هاي F 15 و F 16 صهيونيست‌ها در تله پدافندي ما گرفتار و نابود خواهند شد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سپاه، سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه امروز در آغاز مرحله دوم رزمايش مدافعان آسمان ولايت گفت: اين رزمايش در ادامه سلسله رزمايش‌هايي كه در طول سال به صورت محدود و منطقه‌اي براي همه يگان‌هاي پدافندي در ارتش و سپاه پيش‌بيني شده است، به مدت 5 روز برگزار خواهد شد و بخش وسيعي از كشور را در برخواهد گرفت و در فرآيند آن شرايط واقعي يك جنگ را تجربه و همه امكانات پدافندي و سيستم هاي جنگ الكترونيك خود را به كار خواهيم گرفت.
وي مقابله با هواپيماهاي دور ايستا و همچنين مقابله با سيستم‌هاي موشكي كروز كه در ارتفاع كم پرواز مي‌كنند در سه مرحله كشف‌، پيشگيري و مقابله را از ويژگي‌هاي اين رزمايش برشمرد و اظهار داشت: بنا داريم به صورت گسترده از مجموعه‌هاي ديده‌باني بسيج كه در سراسر كشور به طور گسترده حضور دارند بهره‌مند شويم و همچنين پيش بيني شده است امكانات وسيع توليد داخل را بكارگيري كنيم كه استفاده از هواپيماهاي با RCS كم و نيز سيستم‌هاي راداري پيشرفته از آن جمله خواهد بود.
حاجي زاده افزود: بهره‌گيري از رادارهاي توليد داخل با بردهاي بالا، اولين سامانه راداري پسيو و بدون انتشار، استفاده از سامانه‌هاي تور M1 كه بهينه‌سازي آن اخيرا به پايان رسيد و برد آن در ارتفاع از 6 كيلومتر به 10 كيلومتر افزايش يافته است، از برنامه هاي مدنظر ما در اين رزمايش خواهد بود .
فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه با اشاره به ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين مرحله از رزمايش مدافعان حريم ولايت خاطرنشان كرد: براي اولين بار و به صورت گسترده مراكز كنترل فرماندهي را با طراحي خودمان در اين رزمايش به كارگيري مي‌كنيم كه براساس شرايط جنگ ناهمتراز طراحي شده است، همچنين نقش مهاجم و يگان حمله كننده خارج از چارچوب‌هاي پدافندي ارتش و سپاه مورد پيش بيني قرار گرفته است تا حمله كاملا غافلگير كننده باشد.
وي ادامه داد : همچنين در اين رزمايش براي نخستين بار توپخانه‌هاي برد متوسط و بردبالا كه براي مقابله با موشك كروز استفاده مي‌شود مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت و سامانه‌هاي سام 6 كه در داخل كشور بهينه سازي شده نيز براي نخستين بار به طور گسترده بكارگيري خواهد شد.
فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه در واكنش به تهديدات اخير رژيم صهيونيستي نيز تصريح كرد: تهديدات رژيم صهيونيستي بيشتر يك جنگ رواني است و ما مطمئنيم كه آنها قادر به انجام هيچ حركتي عليه ما نيستند چراكه تصور درستي از واكنش ما ندارد و به شدت نگران ميزان واكنش ما و تبعات اقدام خود هستند، اما به هرحال ما نظامي هستيم و از آمادگي لازم براي پاسخ به هرگونه تهديدي برخورداريم و هيچ تهديدي را ناديده نخواهم گرفت و آن را به فرصت تبديل خواهيم كرد.
وي با بيان اين جمله كه "سگي كه بتواند گاز بگيرد، پارس نخواهد كرد "، ادامه داد: آنها در هر نقطه از جهان كه توانسته‌اند يك حركت نظامي انجام بدهند درنگ نكرده‌اند اما هرگونه اقدامي عليه نظام مقدس ما براي آنان تبعاتي در پيش دارد كه قابل پيش‌بيني نيست و مطمئن باشيد در چنين صورتي همان اتفاقي كه براي تانك‌هاي مركاوا در جنگ 33 روزه افتاد، براي جنگنده‌هاي آنان نيز روي خواهد داد و جنگنده هاي F 15 و F 16 آنها قطعا در تله پدافندي ما گرفتار و نابود خواهند شد.
حاجي‌زاده در ادامه يادآور شد: اگر هم احيانا هواپيمايي از آنها بتواند از چنگال پدافند هوايي ايران بگريزد قبل از فرود، پايگاه‌هايي كه اين هواپيما‌ها از آنجا برخاسته اند مورد اصابت موشك هاي ويران كننده زمين به زمين ما قرار خواهند گرفت.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه تاكيد كرد: ممكن است شروع چنين جنگي با صهيونيست‌ها باشد اما بدون ترديد پايان آن با اراده ما خواهد بود.
حاجي زاده در پايان با اشاره به عزم و اراده شگفت‌انگيز ملت ايران و قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي فني و بومي نيروهاي مسلح در تامين فن‌آوري و سامانه‌هاي دفاعي مورد نياز در عرصه هوا، دريا و زمين تاكيد كرد: جمهوري اسلامي در زمينه نيازمندي‌هاي دفاعي خود منتظر ديگران نمي‌ماند و تامين امنيت فضاي كشور و سرزمين مقدس اسلامي ايران را نيز وابسته به دريافت سامانه موشكي s300 نخواهد كرد، هر چند تحقق قرارداد خريد موشكهاي s300 توسط وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حال پيگيري است.
رزمايش مشترك مدافعان آسمان ولايت 2 از امروز به مدت 5 روز با حضور يگان‌هاي پدافند هوايي ارتش جمهوري اسلامي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و مشاركت تعدادي از يگان‌هاي بسيج و نيروي انتظامي به وسعت بيش از 600 هزار كيلومتر مربع در منطقه غرب، شمالغرب و جنوب غرب كشور برگزار خواهد شد.

منبع :


[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8809011218]فارس[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اجي زاده افزود: بهره‌گيري از رادارهاي توليد داخل با بردهاي بالا، اولين سامانه راداري پسيو و بدون انتشار،[color=blue] استفاده از سامانه‌هاي تور M1 كه بهينه‌سازي آن اخيرا به پايان رسيد و برد آن در ارتفاع از 6 كيلومتر به 10 كيلومتر افزايش يافته است[/color]، از برنامه هاي مدنظر ما در اين رزمايش خواهد بود . [/quote]

این تور ! موشکش عوض شده !؟

قبلا گفته بودند بردش رو قراره از 12 به 20 افزایش بدن .../ حالا این بهینه سازی کار ایران بوده >؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا خداییش شما رادارهایی با برد هزاران (!!!!!!!!) کیلومتر باور می کنید؟! حالا اگر می گفتند هزار کیلومتر یک جورهایی قابل هضم بود! icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ان شاء الله که مانند رزمایش های قبلی تجربیات حاصل از این رزمایش بتواند به ارتقای توان رزمی نیروی هوایی بینجامد و از طرفی عاملی برای نگرانی و ترس دشمنان این مرز و بوم.

واریور جان موشک تور (9M330) از نظر مشخصات این قابلیت رو داره که بیشتر از 12 کیلومتر در طول یا 6 کیلومتر در ارتفاع عمل کنه و اکنون چرا شرکت سازنده برد رو محدود کرده شاید برای بالا بردن دقت هدفگیری باشه ولی میتوان برد این موشک را افزایش داد. حتی رادار این سامانه رو در نمونه ام2 ارتقا دادن و همزمان 4 هدف رو رهگیری میکنه که این رو هم خود ما باید بتونیم انجام بدیم.

برادر لیچ رادار با برد هزار کیلومتر داخل کشور ساخته شده و لفظ هزاران کیلومتر برای این رادار اشتباه نیست هر چند کمی اغراق باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

برادر لیچ رادار با برد هزار کیلومتر داخل کشور ساخته شده و لفظ هزاران کیلومتر برای این رادار اشتباه نیست هر چند کمی اغراق باشه.[/quote]

بله برادر منظور من هم همین بود! دو سال پیش حدودا اعلام شد که همزمان بود با تجهیزات جنگ الکترونیکی برای اف-14 ها! icon_rolleyes آخه وقتی می گند هزاران فکر می کنم منظورشون بالای هزار باشه؟ :| البته ما که از خدامونه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران از ارتقاء برد عملياتي سامانه پدافند موشكي تور ام 1 به 35 هزار پا خبر داد.[/b]
سردار امير علي حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي انقلاب اسلامي در گفتگويي تفصيلي با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس و سپاه نيوز، به تشريح ويژگي‌ها و نكات برجسته رزمايش مدافعان آسمان ولايت 2 پرداخت و گفت: اين رزمايش مشترك از برخي جهات حائز نكات مثبت بسيار مهمي بوده است كه از آن جمله مي‌توان به اجراي عمليات مشترك توسط نيروهاي پدافندي سپاه و ارش اشاره كرد
به گفته وي منطقه وسيع عمليات كه تقريبا نيمي از كشور را شامل مي‌شود، در كنار گسترده بسيجيان در بخش‌هاي ديده باني، اطلاع رساني و توپخانه به همراه بكارگيري گسترده تجهيزات جديد، از ديگر ويژگي‌هاي اين رزمايش است.

[b]* استفاده از توپخانه براي انهدام هواپيما [/b]
وي استفاده از توپخانه هاي ارتفاع متوسط كه توسط متخصصان دفاعي كشورمان ساخته شده است را از ديگر نكات مهم عملياتي عملياتي اين رزمايش خواند و افزود: توانسته‌ايم با شبكه كردن اين توپخانه‌ها براي انهدام هواپيماها در ارتفاع بالا از اين تجهيزات بهره بگيريم و آنها با مجهز شدن به سيستم‌هاي كنترل آتش، به صورت شبكه در اختيار ما هستند.
حاجي زاده همچنين استفاده از توپخانه‌ها با نواخت بالا را براي انهدام سامانه همچون موشك هاي كروز مورد اشاره قرار داد و افزود: اين توپخانه‌ها مجهز به سيستم كنترل آتش بوده و به صورت هوشمند عمل مي‌كنند و جزئي از شبكه بزرگ فرماندهي و كنترل پدافند نيروهاي مسلح هستند.
فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران ارتقاي مراكز كنترل و فرماندهي از سنتي به مدرن را ديگر دستاورد اخير اين نيرو دانست و افزود: هم سخت افزار و هم نرم افزار اين سامانه‌ها كاملا مدرن و بومي بوده و با سيستم‌هاي راداري و زير مجموعه هاي خود به صورت يك شبكه هوشمند عمل مي‌كنند.

[b]* ارتقاء سيستم موشكي تور ام 1 [/b]
حاجي زاده در ادامه با اشاره به خريد سيستم پدافند موشكي تور ام يك از كشور روسيه گفت: طي دو سال اخير و با توجه توانمندي بسيار بالايي متخصصان وزارت دفاع و سپاه پاسداران موفق شديم برد اين سامانه را از حالت استاندار خريداري شده به 35 هزار پا ارتقاء دهيم.
وي اضافه كرد: با توجه به اينكه عمده هواپيماها در ارتفاع بين 25 تا 35 هزار پايي اقدام به مانور و رهايي بمب مي‌كنند اكنون با سامانه جديدي مي‌توانيم اين ارتفاع را به خوبي پوشش داده و با آنها مقابله كنيم.

[b]* انهدام بمب‌هاي رها شده از هواپيما [/b]
فرمانده نيروي هوا فضا يكي ديگر از ويژگي‌هاي رزمايش مدافعان آسمان ولايت را هدف قرار دادند بمب‌ها و موشك‌هاي پرتاب شده از هواپيماهاي دشمن عنوان كرد و گفت: حدود يك سال است به چنين توانايي دست پيدا كرديم و علاوه بر هواپيما، موشك‌ها و بمب‌هاي آن را هم مي‌توانيم هدف قرار دهيم.
سردار حاجي زاده همچنين از ارتقاء سيستم‌هاي پدافندي سپاه پاسداران در مقابل جنگ الكترونيك خبر داد و گفت: ضمن مقابله با اين سيستم مي‌توانيم اثرات آن را به خوبي كنترل كرده و دشمن را از اين حربه مهم خود، خلع سلاح كنيم
مشروح اين گفت و گو طي روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8809031526

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][size=18]خودکفایی ایران در تولید رادارها[/size][/align]

وی درباره تهدیدات اسرائیل این سوال را طرح کرد که آستانه تحمل رژیم صهیونیستی که در مقابل حزب الله33 روز و در مقابل حماس 22 روز بود، در مقابله با ایران چقدر خواهد بود؟
-فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به خودکفایی ایران در تولید رادارها گفت : ایران به فناوری روز رادارهای فاقد انتشار فناوری دست یافته است و در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 2 از این رادارها استفاده می کند.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ حاجی زاده در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم با اشاره به اینکه رادارهای کشور می تواند هواپیماهای اس سی اس را ردیابی کند ، گفت : ارتفاع درگیری سامانه توره ام یک در دو سالی که وارد کشور شده از 6 کیلومتر به 10 کیلومتر افزایش یافته است.

وی افزود : تاکتیک های پرواز زیر 18 هزار پایی که از سوی برخی کشور پیگیری می شود قابل اجرا نیست و اکنون باید از تاکتیک های بالای 35 هزار استفاده کنند.

سردار حاجی زاده گفت :‌ تاچند سال آینده می توانیم صادر کننده انواع و اقسام رادارها باشیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره مشخصات رزمایش مدافعان آسمان ولایت دو نیز گفت : نیمی از وسعت کشور درگیر این رزمایش است و سپاه و ارتش تحت یک فرماندهی این رزمایش را انجام می دهند .

سردار سرتیپ حاجی زاده افزود: یگانهای تهاجم کننده مستقل از یگانهای پدافندی عمل می کنند.

وی اضافه کرد: در بخش دیده بانی و انتقال از بسیج استفاده زیادی می شود و بکارگیری تجهیزات جدید و بومی نیز از دیگر ویژگیهای این رزمایش است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه نیروهای ارتش و سپاه مکمل یکدیگرند و یک نقش را ایفا می کنند گفت : یگان های عملیاتی سپاه باید دفاع هوایی را به صورت منطقه ای انجام دهند.

وظیفه دفاع هوایی کشور به عهده قرارگاه پدافند در مجموعه ارتش و سپاه است.

سرتیپ حاجی زاده تصریح کرد : مسئولیت برخی مناطق حساس و عملیاتی با سپاه است اما فرماندهی و مسئولیت دفاع هوایی به عهده ارتش است.

استقرار تاسیسات پدافند غیرعامل و عامل در مراکز هسته ای

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما پدافند غیرعامل و عامل را مکمل یکدیگر دانست و گفت: تاسیسات پدافند غیرعامل در مراکز هسته ای مستقر شده است و از امکانات پدافند عامل نیز در این مراکز به صورت وسیع استفاده می شود.

سردار سرتیپ حاجی زاده درباره معایب بکارگیری فناوری های غربی و شرقی گفت: کشورهای بدون فناوری که در فضای ایران هراسی هستند دائما تجهیزاتی خریداری می کنند که بعد از مدتی از رده خارج می شود.

وی با اشاره به اینکه انواع توپخانه برد متوسط در کشور به وفور تولید می شود که می تواند در اختیار بسیج قرار گیرد افزود: در بخش کروز که اهداف در ارتفاع کم ردیابی می شوند به توانمندی و پیشرفتهای بسیار زیادی دست یافته ایم و در اینده نیز به امکانات جدیدتری دست خواهیم یافت.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه رادارهای تولید داخل به صورت انبوه در این رزمایش استفاده می شود گفت: شبکه کنترل فرماندهی که معمولا وارداتی است در داخل کشور تولید شده و بسیار خوب جواب داده است.

وی گفت : در مسیر پدافند ، مقابله با هواپیماها جزو توانمندیهای ما بود که اخیرا توانمندیها در بخش مقابله با کروز شلیک شده نیز به آن اضافه شده است.

حاجی زاده گفت:‌ انهدام کروز در ارتفاع پایین سخت است اما در این بخش ما به توانمندی خوبی رسیدیم و قادر به انهدام انها هستیم.

وی اضافه کرد: پیش از این در زمان درگیری باهواپیما خود هواپیما هدف قرار می گرفت اما اکنون می توانیم موشکها و بمب های رها شده انها را نیز هدف قرار دهیم که در این رزمایش نیز این ماموریت بخوبی انجام شد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه درباره تمرین جنگ الکترونیکی در این رزمایش گفت:هواپیمای جنگ الکترونیکی به منطقه پدافندی حمله کردند و تجهیزات جنگ الکترونیکی در زمین نیز بکارگرفته شد و در برخی مواقع نیز از روشهای میانبر استفاده شد.

سرتیپ حاجی زاده موضوع پدافند را امر نسبی دانست و گفت: تاچند سال پیش در مقابل موشکها بویژه کروز توان مقابله نداشتیم اما اکنون در کشف و مقابله با کروز توانمند هستیم.

وی گفت: می توانیم با بیش از 70 درصد موشکها مقابله کنیم و در تلاش هستیم این توانایی را به 100 درصد برسانیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: نیروهای مختلف ارتش و سپاه در یک شبکه منسجم فعالیت می کنند و ارتباطات کامل بین یگانهای سپاه وارتش وجود دارد.

وی گفت:‌کشور به توان بازدارندگی رسیده است و دشمنان ما می دانند که کیفیت رفتار ما در مقابل تهدید چیست و چگونه ان را به فرصت تبدیل می کنیم.

حاجی زاده گفت : کسی جرات تعرض به کشور ما را ندارد اما ما به عنوان نیروی نظامی همیشه در امادگی کامل قرار داریم.

وی درباره تهدیدات اسرائیل این سوال را طرح کرد که آستانه تحمل رژیم صهیونیستی که در مقابل حزب الله33 روز و در مقابل حماس 22 روز بود، در مقابله با ایران چقدر خواهد بود؟

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت:‌آنها می توانند شروع کننده باشند اما تمام کننده نخواهند بود.

[color=red]سرتیپ حاجی زاده افزود : دغدغه رژیم صهیونیستی سپر موشکی است تادر مقابل موشکهای زمین به زمین مقابله کند اما در مقابل موشکهایی که تبدیل به 50 موشک خواهد شد چه می تواند بکند؟[/color]

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=74555

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نکته جالب هشدار بدون مقدمه سردار حاجی زاده قبل از پایان برنامه بود با این مضمون که ما آسمان تمامی کشورهای منطقه-همسایه-را رصد میکنیم و بهتره اینان مراقب فضای پروازی کشورشون باشند تا سوئ استفاده ای از اون صورت نگیره (که بد میشه براشون اونوقت! درغیر اینصورت)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند روز پيش خبر خوشش رو داده بودم. ولي خب دوستان كمي دير باور هستند.
مجددا ميگم كار روي انواع رادار بشدت دنبال ميشه و همچنين بخش جنگال. منتهي فكر نكنم فعلا جزئيات بيشتري منتشر بشه. (ميترسن ذوق زده بشين icon_rolleyes )

همچنين چند نوع سلاح در مراحل ازمايش براي توليد انبوه هست. اگر سد رادار مخصوصا ارايه فازي شكسته بشه و به توليد صنعتي برسه انقلاب بزرگي در صنايع دفاعي كشور رخ خواهد داد.انشاالله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.