Recommended Posts

[quote]سرعت موج او یک میلیون برابر بیشتر از TNT شده[/quote]

عدد که غير واقعيست, چون سرعت انفجارTNT (6900 m/s) است که یک میلیون برابرش ميشه بيشتر از سرعت نور !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkblue]اولین فرودگاه اختصاصی طراحی شده برای هواپیماهای بدون سرنشین، با باند فرودگاهی به طول 4100 فوت، در شهر ویلز، افتتاح خواهد شد. بدین ترتیب، با اجرای این پروژه، هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین، درآسمانی مشترک به پرواز خواهند درآمد.[/color]
هواپیمای بدون سرنشین Watchkeeper Drone، تنها یکی از هواپیماهای بدون سرنشین نظامی است که دولت بریتانیا، در فرودگاه هواپیماهای بدون سرنشین جدید خود، میزبان آن خواهد بود.
در کنفرانس انجمن بین المللی سیستم های نقلیه ی بدون سرنشین ( AUVSI ) که دو هفته پیش برگزار شد، از ایده ی استفاده ی ترکیبی از تکنولوژی رباتیک و تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین، در صنعت ملی هوافضای کشور بریتانیا، بسیار استقبال شد.
به گزارش گروه هوافضای هیتنا، سازمان هوانوردی غیرنظامی بریتانیا، بدون اتلاف زمان و با هدف توسعه ی پرواز سیستم ها و هواپیماهای بدون سرنشین، بخشی از آسمان و فرودگاه های خود را از جمله قسمتی از شهر Wales را به وسعت 500 مایل مربع را به هواپیماهای بدون سرنشین اختصاص داده است.
این فضای اختصاص داده شده محدود نبوده و سازمان های هوانوردی عمومی و نظامی، حتی با اختصاص یافتن این بخش از آسمان به این هواپیماها، همچنان می توانند به فعالیت های خود بصورت عادی ادامه دهند. بنابراین شرکت هایی که تمایل دارند به گونه ای در آینده ی صنعت هواپیماهای بدون سرنشین سهمی داشته باشند، از فضایی واقعی برای انجام تست های هوانوردی و کسب تجربیات لازم، برخوردار خواهند بود.
این امکان، هم برای شرکت های سازنده ی هواپیماهای بدون سرنشین و هم برای دولت بریتانیا، بسیار عظیم و با ارزش است. دولت ایالات متحده، به تدریج در حال درک این موضوع است که آینده ی تجارت هوافضا و هوانوردی خصوصی، در گرو پیشرفت های بشر، در تکنولوژی و صنعت هواپیماهای بدون سرنشین خواهد بود؛ اما به هر حال، به نظر می رسد که برای آن ها، هیچ فرصتی برای ادغام این دو صنعت و پیشرفت همزمان تکنولوژی آن ها وجود ندارد.
تعداد اندکی از ایالت های این کشور، نظیر اوکلاهاما و ارگن، بخشی از آسمان خود را به توسعه ی صنعت هواپیماهای بدون سرنشین اختصاص داده اند، اما برای اجرای تست ها و پرواز در این منطقه، باید از هفته ها قبل با اداره ی کل هوانوردی فدرال، هماهنگی شده و برای آن برنامه ریزی شود. از طرف دیگر، این هواپیماها، باید رد ارتفاعی پیایین تر از 400 فوت پرواز کرده و همواره در محدوده ی دید خلبان قرار گیرد.
به عبارت دیگر، حتی احتمال دارد که هیچ فضایی برای پروازهای بدون سرنشین تجاری و یا نظامی که از قبل برای آن ها برنامه ریزی شده است نیز اختصاص داده نشود. با این حال درصورتی که عملی شدن این پروژه، مجددا 15 سال دیگر به تعویق نیفتد، دولت بریتانیا که بطور جدی در حال توسعه ی سیستم های هواپیماهای بدون سرنشین، با ادغام سیستم های رباتیک با صنعت هوافضای ملی خود است، آینده ای روشن را برای این صنعت رقم خواهد زد.

[color=olive]22/6/1390[/color]
منبع: آويا
http://avia.ir/Nsite/FullStory/?Id=5927[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][b]منبع:[/b]
http://khabarfarsi.com/ext/968365

------------

يادم هست كه چند سال پيش خبري از اخبار تلويزيون پخش شد كه وزارت دفاع نسل جديدي از مواد منفجره ساخته است.
اميدوارم دانشمندان كشورمان كه در زمينه شيمي فعال هستند موفق به ساخت مواد منفجره بسيار پرقدرت بشوند زيرا اين كار تاثير توان موشكي جمهوري اسلامي را هم افزايش مي دهد.[/quote]
سلام
خبر تولید ecl20 را که دارم کار تحقیقاتیش مربوط به خیلی قبل تر هست ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkred][b]هند موشک پیشرفته شوریا را با موفقیت آزمایش کرد[/b][/color]

[color=darkblue]هند یک موشک بسیار پیشرفته با قابلیت حمل کلاهک هسته ای یک تنی به نام شوریا را با موفقیت آزمایش کرد.[/color]
این موشک در محل دائمی آزمایش های موشکی هند در چاندیپور در آب های ایالت اوریسا در شرق هند در 14 کیلومتری بالاسور شلیک شد.
بر اساس این گزارش، منابع نظامی هند با اعلام اینکه این موشک از نوع زمین به زمین است، گفتند: این دومین آزمایش موشک شوریا است. نخستین آزمایش موشک شوریا در 12 نوامبر سال 2008 میلادی با موفقیت شلیک شد.
هزینه نگهداری موشک شوریا در مقایسه با موشک های دیگر بسیار کمتر است و می توان آن را به راحتی از جایی به جای دیگر منتقل و برای مدت طولانی انبار کرد.
قابلیت مانور موشک شوریا موجب می شود که میزان آسیب پذیری آن در برابر تجهیزات نظامی موجود، کمتر باشد.
موشک شوریا از یک سوخت جامد دو مرحله ای استفاده می کند و می تواند یک کلاهک یک تنی هسته ای و غیرهسته ای را تا فاصله 750 کیلومتری حمل کند.
یک محقق نظامی هند گفت: موشک شوریا به گونه ای طراحی شده است که بتوان آن را از زیر آب و از روی خشکی به راحتی شلیک کرد.
مقامات دولتی در بخش بالاسور صبح روز شنبه حدود 400 خانوار ساکن در شعاع دو کیلومتری محل آزمایش این موشک را به مناطق امن منتقل کردند.

[color=olive]۴ مهر ۱۳۹۰[/color]
منبع: هيتنا
http://hitna.ir/4888-fa.html

----------

[color=darkred][b] هند عملکرد هواپیمای جنگی ساخت خود را آزمایش می کند[/b][/color]

[color=darkblue]هند مرحله نهایی آزمایش هواپیمای جنگی سبک تیجاس(Tejas ) ساخت این کشور را برای حضور عملیاتی در نیروی هوایی اجرا می کند.[/color]
پرتاب موشک های هوا به هوا از جمله این آزمایش هاست که به منظور بررسی قابلیت سرنگون کردن هواپیماهای دشمن صورت می گیرد.
چند روز قبل هم در بخشی از نخستین فاز آزمایش پرتاب بمب و موشک، مهارت های هوایی تیجاس در محدوده جایسالمر در ایالت راجستان مورد آزمایش قرار گرفت.
مقام های سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند روز شنبه اعلام کردند که این آزمایش ها تا پایان ماه جاری ادامه خواهد یافت و در جریان آن شلیک بمب های لیزری تعبیه شده در این هواپیماها نیز آزمایش می شود.
این مقام ها تاکید کردند: این بخشی از این آزمایش ها مربوط به توسعه هواپیمای جنگی سبک است و بیشترین آزمایش ها از این نوع در ماه آینده به اجرا درمی آید.
این نوع هواپیما در اوایل امسال به خدمت نیروی هوایی هند درآمد و در پی آن آزمایش های موفقیت آمیزی به اجرا گذاشته شد تا به منظور رسیدن به سطح عملیاتی در ماه دسامبر 2012 تغییرات لازم در آن اعمال شود.
تا سال 2014، در مجموع هفت اسکادران (بیش از 120 هواپیمای جنگی) نوع پیشرفته هواپیمای سبک با سیستم و قابلیت های پیشرفته به خدمت نیروی هوایی هند در می اید.
نیروی هوایی هند تا پایان دهه جاری بر ترکیبی از هواپیماهای Su-30 MKI، 126 هواپیمای جنگنده چند نقشی و هواپیمای جنگی سبک تکیه دارد.

[color=olive]۴ مهر ۱۳۹۰[/color]
منبع: هيتنا
http://hitna.ir/4887-fa.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سازمان ملل شمار کودکانی که در جنگها از آنان استفاده می شود را حدود 250 هزار نفر در جهان برآورد کرد.

واحد مرکزی خبر به نقل از تلویزیون العربیه گزارش داد، این کودکان به زور مجبور به شرکت در درگیریها و جنگها در مناطق مختلف جهان می شوند.

بیشتر "کودکان جنگ" در افغانستان، کشورهای آفریقای مرکزی، چاد، کلمبیا، کنگوی دموکراتیک، عراق، سودان و سومالی هستند.

تاکنون صد کشور پیمان بین المللی منع استفاده از کودکان در جنگها را امضا کردند.

این پیمان در نشستی در سال 2007 در پاریس تصویب شده بود.

روسیه، چین و پاکستان امضای این پیمان را رد کردند.

یونیسف در سال 2010 موفق شد ده هزار کودک را از شرکت در جنگها در جهان نجات دهد.

[url=http://www.absarnews.com/fa/pages/?cid=13986]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نخستین ناوشکن ساخت ترکیه در مراسمی با حظور رئیس جمهور این کشور عبدالله گل و نخست وزیر رجب طیب اردوغان تحویل نیروی دریایی این کشور شد.با این کار ترکیه عملا به جمع 10 کشوری پیوست که در جهان توان تولید چنین شناورهایی را دارد.ترکها نام این شناور را "هايبلی آدا" گذاشته اند که نام یکی از جزایر اطراف استانبول است.ساخت این شناور از سال 2004 شروع شده و در مجموع 260 میلیون دلار هزینه در پی داشته است.

http://elfagr.org/Portal_News/Big/206212011928594.jpg
http://www.onislam.net/arabic/oimedia/onislamar/images/mainimages/turkish.jpg

مشخصات ناوشکن :

وزن:2300تن

سرعت:15 گره و حداکثر 29 گره دریایی

طول:93

تسلیحات :

یک مسلسل 76 میلیمتری و2 مسلسل 12.7میلیمتری

8 موشک هارپون

وموشک های ssram برای دفاع هوایی

ازدرهای mk32

بالگرد جنگی سى هوك

http://www.onislam.net/arabic/oimedia/onislamar/images/mainimages/turkish.jpg

مجهز به سونار و رادار 3 بعدی
تعداد سرنشین:108 نفر

موتور نامشخص
Turkish Navy is responsible for the initial design and for the determining technical specification of the weapon, sensor, machinery and other sub systems
SSM is responsible of purchasing these systems.

CENTRAL CLUBS

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من زیاد سر در نمیارم یکی بگه این بهتر از جماران خودمونه یا نه ؟[/quote]
اینم تقریبا تو کلاس جماران خودمونه منتها از خیلی جهات برتری داره
این از نظر وزنی بزرگتره، طراحی رادارگریز داره و از سلاح های آمریکایی استفاده می کنه!
در کل فک نمیکنم یه تجربه واقعی برای ساخت ناو توسط ترکها باشه و ازین لحاظ جماران بواسطه توسعه دانش بومی برتری داره!(البته اگه در پروژه ترک انتقال فناوری انجام نشده باشه!)
از بعد نظامی شناور ترک برتره icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من تنها برتري اين ناوشكن نسيت به جماران غرور آفرين ما بحث رادارگريزي اون هست كه تو اين ابعاد خيلي موثر نيست اما ميشه برتري دونست

اما تسليحات جماران بومي هست و به راحتي قابل ارتقا مثلا براحتي ميشه به جاي نور از قادر استفاده كنيم و غيره اما تسليحات شناور تركها بدليل وارداتي بودن كاملا غير قابل تغيير مي باشد

دومين برتري جماران ساختن در تحريم مي باشد كه مزاياي دو چنداني براي ما دارد نه مانند تركها كه هر چه بخواهند فراهم مي باشد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر از مطلب
منبع رو یادت رفته اخوی زحمت منبع هم بکش

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فكر كنم اين خبر هم بي ربط به بحث دوستان نباشه بنظر من مقايسه تركيه و ايران در صنعت كشتي سازي كار درستي نيست و هر كدوم از اين دو كشور به اندازه وسع و توان خودشون پيشرفت كردند كه پيشرفت هر دو كشور هم قابل تقديره

خبر آرشيوي:

ترکیه ششمین کشتی ساز بزرگ جهان شد

موفقیت ترکیه در ارتقاء از رتبه بیست و سوم به رده ششم را که طی سالهای ۲۰۰۳ الی ۲۰۰۸ بدان دست یافته، نباید نادیده گرفت.
تی آر تی: ترکیه از نظر ساخت کشتی در رده ششم جهان قرار دارد.

بینعلی ییلدیریم وزیر راه و ترابری ترکیه با سفر به یالووا اظهار داشت: موفقیت ترکیه در ارتقاء از رتبه بیست و سوم به رده ششم را که طی سالهای ۲۰۰۳ الی ۲۰۰۸ بدان دست یافته، نباید نادیده گرفت.

ییلدیریم با ارئه اطلاعاتی در رابطه با راه زمینی استانبول – ازمیر که کار احداث آن در فوریه گذشته آغاز گردیده، گفت: این اتوبان باعث ایجاد سهولت برای رانندگان و صرفه جویی در وقت خواهد گردید.

ییلدیریم در رابطه با پل خلیج نیز که ۳ هزار متر طول دارد و یکی از پروژه های ارتباطی بسیار مهم در ترکیه است، با بیان اینکه این پروژه بزرگترین پروژه در سطح اروپا می باشد، گفت: کار احداث این پل در سال میلادی جدید آغاز خواهد شد.

هزینه پل خلیج که دومین پروژه بزرگ ارتباطی در سطح جهان می باشد، ۱۱ میلیارد دلار خواهد بود.

بینعلی ییلدیریم با بیان اینکه "این امر نشاندهنده قدرت ترکیه است " گفت: این پروژه جزو ۵ پروژه بزرگ برنامه ریزی شده در سطح جهان می باشد.

http://www.fardanews.com/fa/news/160035/%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%B4%D8%B4%D9%85%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%AF

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با عرض پوزش بابت ارسال پست مجدد آخه پست قبليم ويرايش نشد، الان چند عكس از اين ناوشكن پيدا كردم كه گفتم براي دوستان هم قرار بدم
Heybeliada milgem F 511

http://www.irupload.ir/viewer.php?file=zts0bv5r41pnftwq197q.jpg

http://www.irupload.ir/viewer.php?file=45wadj880z1zpuoe8ywb.jpg

اين هم دومين ناوشكن از همين كلاس هست كه مراحل پاياني ساختش رو طي ميكنه و در چند ماه آينده عملياتي خواهد شد

F 512

http://www.irupload.ir/viewer.php?file=eun0ojqcyzfzvogkd85s.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.