RedArmy

نيروي هوايي جمهوري خلق چين

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ارابه فرود ودم و هواکش ورودی موتور خیلی شبیه شاهد سری جدید هست

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چین پس از حل مشکل موتور جنگنده های رادارگریز جی 20، برای تولید انبوه این هواپیماها آماده شده است.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست نوشت: با رفع معضل موتورهای مدل 'دبلیو اس 15 تک کریستالی' فوق سرعت این جنگنده ها، تولید انبوه آنها در سال جاری میلادی شروع خواهد شد.

متخصصان چینی سال ها بود که روی این موتورها و برطرف کردن نقایص فنی آن کار می کردند و با رفع این نقایص، موفقیت های شایانی کسب کرده اند.

نیروی هوایی چین پس از مدت ها آزمایش های صورت گرفته روی جنگنده رادارگریز جی ـ 20 ماه مارس سال 2017 آنها را رسما به خدمت گرفت.

تحلیلگران بر این باورند که به خدمت گرفتن این جنگنده، یک نوع رقابت میان چین با کره جنوبی و ژاپن است که درصدد خرید جنگنده های اف 35 رادارگریز آمریکا هستند هنوز مشخص نیست که چند فروند از این جنگنده ها به ارتش تحویل شده است اما مشخصا این هشداری به دو کشور است که با آمریکا اتحاد نظامی دارند.

تلویزیون مرکزی چین تصاویری منتشر کرده است که نشان می دهد این جنگنده ها در کنار هواپیماهای ترابری 'وای ـ 20 ' و بمب افکن های 'اچ ـ 6 ' چین در حال پرواز هستند گزارش حاکی است که این جنگنده ها همچنین تمریناتی را به صورت مشترک با نیروهای نظامی ارتش و واحدهای موشکی انجام داده اند.

نشریه ساوت چاینا مورنینگ پست هنگ کنگ هم از قول منابع نظامی در همان زمان نوشت که این جنگنده ها به موتورهای 'دبلیو اس ـ 15' ساخت چین مجهز است ولی چون موتورها به تولید انبوه نرسیده، چین فعلا تعداد کمی از این هواپیماها را ساخته است.

در حالی که اسکادرانی از جنگنده های رادارگریز اف 35 آمریکا در ژاپن آرایش داده شده است قرار است در سال 2018 میلادی هم 40 فروند از این هواپیما در اختیار کره جنوبی قرار گیرد به نظر می رسد که همین تحولات و تقویت روز افزون روابط نظامی آمریکا با این دو کشور، چین را بر آن داشته است تا بسرعت نیروی هوایی خود را تقویت کرده و به این شکل به این کشورها هشدار بدهد.

چین برای دو دقیقه این جنگنده را در نمایشگاه هوایی جوهای در نوامبر گذشته در جنوب این کشور به نمایش گذاشت و تارنمای ارتش هم تصاویری از این جنگنده را در ماه دسامبر سال قبل منتشر کرد.

این هواپیما به دلیل برد بالایی که دارد و همچنین امکان حمل تسلیحات بزرگتر و با ظرفیت بالاتر از جنگنده های اف 22 و اف 35 ، قدرت فراوانی به ارتش چین داده است.

غربی ها می گویند چین طرح این جنگنده را از روی اف 22 نمونه برداری کرده است اما در مورد جزییات ساخت آن، اطلاعی در دست نیست و همه چیز برای آنان رازآلود است.

لینک : https://www.scmp.com/news/china/military/article/2162765/china-nearing-mass-production-j-20-stealth-fighter-after-engine

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 22 آذر 1387 در 23:18 , hexman گفت:

بيش از 1000 فروند ميگ 19 دارن..آيا كاربردي هم ميتونن داشته باشن؟؟

 

 

13 سال پیش یا خدا..

 

هنوز این میگ 19 ها عملیاتی هستن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , hexman گفت:

 

 

13 سال پیش یا خدا..

 

هنوز این میگ 19 ها عملیاتی هستن؟

دیگه جی۷ وجی۸ هم دارن بساطش را جمع میکنن!

 

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چین داره با سرعت خیره کننده ای در همه ی نقاط قدرت اقتصادی و نظامی پیشرفت میکنه و هر سال تعداد زیادی تجهیزات نظامی جدید تولید میکنه. کاملا ارتش خودش را مدرن کرده و هر سال قابل مقایسه با سال قبلش هم نیست چه برسه به 13 سال قبل

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, MR9 گفت:

بخش سوم 

 

پیشرانه برای جت های رزمی

 

این عمر تعمیرات اساسی 500 ساعت همون پارامتریه که واسه موتور جنگنده های غربی چند هزار ساعته ؟؟ گویا موتور استرایک ایگل 6000 ساعته !!

  • Like 2
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
29 minutes قبل , alvand90 گفت:

این عمر تعمیرات اساسی 500 ساعت همون پارامتریه که واسه موتور جنگنده های غربی چند هزار ساعته ؟؟ گویا موتور استرایک ایگل 6000 ساعته !!

 

بسم ا... 

اصطلاح  time between overhauls یا به شکل خلاصه TBO در این مورد معمولا بکار گرفته می شود که بطور مثال برای پیشرانه میگ-29 حدود 500 ساعت ، برای تی اف-30 حدود 700 ساعت  و همین طوری بقیه پیشرانه های موجود 

با این حال یک مساله ای هم هست ، باید بین جتهای رزمی تک موتوره و دو موتوره یک تفاوت اساسی وجود داشته باشد .. مثلا خدمه زمینی اف-16 براساس چیزهایی که خودشون منتشر کردند ، زیر 1000 ساعت اصلا نیازی نمی بینند که  موتور را از جنگنده جدا کنند و ببرند برای تعمیرات اساسی ، یعنی ممکن هست که پره های توربین را تعویض کنند که می شود تعمیر و نه تعمیر اساسی . معمولا بعد از 600 ساعت پرواز ، پیشرانه اف-16 نیازمند یک بررسی اولیه هست ولی بطور مثال در اف-15 این عدد یک مقداری بالاتر می رود .

  • Like 3
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , MR9 گفت:

 

بسم ا... 

اصطلاح  time between overhauls یا به شکل خلاصه TBO در این مورد معمولا بکار گرفته می شود که بطور مثال برای پیشرانه میگ-29 حدود 500 ساعت ، برای تی اف-30 حدود 700 ساعت  و همین طوری بقیه پیشرانه های موجود 

با این حال یک مساله ای هم هست ، باید بین جتهای رزمی تک موتوره و دو موتوره یک تفاوت اساسی وجود داشته باشد .. مثلا خدمه زمینی اف-16 براساس چیزهایی که خودشون منتشر کردند ، زیر 1000 ساعت اصلا نیازی نمی بینند که  موتور را از جنگنده جدا کنند و ببرند برای تعمیرات اساسی ، یعنی ممکن هست که پره های توربین را تعویض کنند که می شود تعمیر و نه تعمیر اساسی . معمولا بعد از 600 ساعت پرواز ، پیشرانه اف-16 نیازمند یک بررسی اولیه هست ولی بطور مثال در اف-15 این عدد یک مقداری بالاتر می رود .

زنده باد .
بازم این اعدادی که میفرمایید خیلی فاصله داره با اون ارقام عمر موتور جنگنده ها . خیلی جاها هم مقایسه میکنن مدل های روسی رو که در بهترین حالت به 4500 ساعت رسیدن گویا ! اون پارامتر دیگه اییه ؟ مثلا عمر کلی موتوره شاید  ! 

  • Like 2
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
18 minutes قبل , alvand90 گفت:

زنده باد .
بازم این اعدادی که میفرمایید خیلی فاصله داره با اون ارقام عمر موتور جنگنده ها . خیلی جاها هم مقایسه میکنن مدل های روسی رو که در بهترین حالت به 4500 ساعت رسیدن گویا ! اون پارامتر دیگه اییه ؟ مثلا عمر کلی موتوره شاید  ! 

 

این موردی که فرمودید دیگر خیلی تخصصی هست و امکان تشریح آن به شکلی که بشود صد درصد به آن مطمئن بود را ندارم  ولی اگر درست بخاطر بیارم ، در حوزه پیشرانه ، ما 2 دو شیوه را می تونیم رصد کنیم ... یکی بازکردن موتور براساس دستورالعمل های شرکت سازنده ( برنامه ریزی شده ) دوم  روند برنامه ریزی نشده ( مثل صدمات ناشی از برخورد اشیاء خارجی مثل پرنده یا مشکلاتی که ممکن هست به هر دلیلی در کارکرد نرمال موتور ایجاد اختلال کند ) .

 

The-view-of-Pratt-Whitney-F100-PW-229.pn

 

 

در حالت نرمال ، (براساس استاندارهای غربی ) به ندرت پیش می آید که موتور جنگنده را زیر 1000 ساعت  برای TBO پائین بیاورند . توی دستور العمل های نیروی هوایی کشورهای غربی ، اگر درست بخاطر بیارم ، موتورها بیشتر از 1000 ساعت هم کار می کنند ( مثل اف-110 ) و چون حالت غیرنرمالی در آن دیده نمی شود نیازی به جدا کردن کامل آن از پرنده نیست ، حتی برای تعویض نازل خروجی موتور هم چنین کاری نمی کنند . مثال می زنم ، موتور F100-PW-229 سیکل 6000 را برای خودش ثبت کرده ، در مقایسه با موتور اف-100 که سیکل 4300 را داشته .  البته این مدت به نوع استفاده از پرنده هم بستگی دارد . یعنی اگر پرسنل فنی شما ماهر باشند می تونند این عددها را افزایش هم بدند .

 

  • Like 3
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.