Recommended Posts

سلام به همه برادران


به نظر من احتمال جنگ داخلی در عراق هست، ولی خیلی ضعیفه.

در عراق همین الان هم قدرت بین همسایه ها و کردها تقسیم شده. یه طرف ایران، یه طرف عربستان و طرف سوم کردها. هر زمان که شیعیان به ائتلاف برسند، بیشترین قدرت دست اونهاست و هر زمان که اونها باهم نباشن سنی های تحت حمایت عربستان به قدرت رسیدن. کردها هم که تاحدی استقلال دارن و فعلا به فکر پیشرفت اقتصادی و صنعتی هستند تا تجزیه. (به نوعی دارن برای آینده برنامه ریزی می کنن.) امروز جنگ توی عراق بیشتر از حالت نظامی، یه جنگ اطلاعاتی گسترده است بین قدرتهای اطلاعاتی دنیا.
امریکا رسما در عراق شکست خورد و نتونست تو این جنگ اطلاعاتی دووم بیاره. هرچند خیلی تلاش کرد و عملیات تروریستی زیادی رو سازماندهی کرد و حتی در مواردی به پیروزی های مقطعی هم رسید ولی عدم شناخت کامل منطقه و فرهنگ اون باعث شد امریکا نتونه به موفقیت خاصی برسه و ترجیح داد طرف خودش رو به اسرائیل واگذار کنه.

موساد قصد داره همون برنامه ای که برادر واریور مطرح کردن رو اجرا کنه. البته نه به قصد حمله به ایران؛ تجزیه عراق چند حسن داره. مهمترینشون ایجاد فاصله بین کشورهای حوزه مقاومته. همچنین همونطور که برادر واریور فرمودن، رفتن مساله اسرائیل به حاشیه و درگیر کردن کشورهای منطقه در جنگ زمینی هم دلایل مهم دیگه ای هستن.
اما عربستان و ایران به جنگ فکر نمی کنن و مهمترین دغدغه اونها حفظ یکپارچگی عراق و قدرت گرفتن در اون کشوره.
عراق تجزیه شده نه به درد ایران میخوره، نه عربستان و نه سوریه و ترکیه.

خروج امریکا واقعا به معنای شکست اون بود و نیروهای خارج شده از عراق به مرور زمان به کشور خودشون برمی گردن. امریکا فقط کنترل بخش نظامی عراق رو در دست گرفت و همین هم براش کافیه. چون تقریبا همه سیاستهای امریکا با خشونت همراهه و برای اونها ارتش یعنی همه چی. و من فکر می کنم این مهمترین دستاورد امروز امریکا در عراقه.


یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]صدرا جان كمي بيشتر توضيح بده .... آيا پيش بيني ها در زمينه وقوع يك جنگ احتمالي بين ايران و آمريكا در چند سال آينده عملي خواهد شد ؟

نقل و انتقال نيروها چيزي نيست كه صرفا به منظور جنگ رواني انجام بگيرد .... از طرف ديگه اوباما دستور افزايش نيروهاي آمريكايي در افقانستان را صادر كرده .... آيا آمريكايي ها افقانستان را هم خالي خواهند كرد ؟[/quote]
بايد خدمت تون عرض كنم كه مابين خروج نيروهاي امريكايي از عراق و افغانستان و داستان حمله به ايران رابطه مستقيمي وجود نداره و در راستاي يك طرح بزرگ امنيتي براي كل خاورميانه صورت مي پذيره كه از چند مرحله تشكيل شده كه يكيش همين بحث خروج ار عراق هست !
به عبارت بهتر خليج فارس با مساحتي در حدود 226 هزار كيلومتر مربع شامل كشورهاي ايران – عراق- كويت – عربستان – بحرين – قطر – امارات متحده عربي – و عمان داراي 63% از ذخاير كل نفت جهان و 30% از گاز جهان هست كه با كم شدن ذخاير انرژي موجود در بخش هاي ديگه جهان و وجود ذخاير سرشار انرژي در خليج فارس اين منطقه به يكي از حساس ترين نقاط دنيا تبديل شده كه هر گونه آشفتگي در اين منطقه اثرات مخربي بر اقتصاد سه قاره امريكا – اروپا و افريقا خواهد گذاشت!
بنابراين امريكايي ها يه طرح كلي امنيتي براي منطقه ( خاورميانه ) تدارك ديدن كه از چند مرحله تشكيل شده :
[color=red]مرحله اول :
خروج نيروهاي امريكايي از عراق و افغانستان و پخش شدن در ساير كشورهاي منطقه :[/color] دوستان عنايت داشته باشن تا مادامي كه غرب در خليج فارس منافعي داره به هيچ عنوان اين منطقه رو ترك نخواهد كرد ! در اين مسير ممكنه تاكتيك هاشون تغيراتي داشته باشه ولي استراتژي شون به هيچ عنوان ترك خليج فارس نيست ( عراق و افغانستان رو هم به صورت كامل ترك نخواهند كرد)
اخيرا" هم كه تاكتيك جديدي رو در پيش گرفتن كه يك از خصوصيات بارز اون كنترل منطقه از داخل خود كشورهاي منطقه هست كه البته اين تاكتيك تبعات بسيار كمتري نسبت به تاكتيك چند سال اخيرشون كه حضور نظامي در كشورهاي منافي منافع اونهاست را براشون در بر داره !
يه عبارت ديگه اونها تصميم دارن از اين به بعد پتانسيل پايگاههاي موجودشون در كشورهاي منطقه رو به شدت افزايش بدن تا براي كنترل منطقه از خاك همين كشورها (كه به نسبت كشورهايي مثل عراق وافغانستان امن محسوب ميشه) استفاده كنن تا مجبور نشن تجربه تلخ اسرائيل رو در دوران اشغال جنوب لبنان دوباره تكرار كنن !
[color=red]مرحله دوم[/color]
[color=red]2- تسليح كليه كشورهاي متحد با منافع ايالات متحده به سامانه هاي دفاعي فوق پيشرفته و برخي سامانه هاي تهاجمي پيشرفته ![/color]
كه اين مرحله هم با فروش شبكه هاي پدافندي نسل پنجمي و برخي سيستم هاي تهاجمي پيشرفته به كليه اين كشورها شروع شده و حداكثر تا سال 2012 تموم ميشه كه واكاوي خود اين داستان نياز به ايجاد چند تا تاپيك داره كه ...
بعد از اتمام اين طرح بزرگ امنيتي ايالات متحده قادر خواهد بود از درون خود منطقه بخش زيادي از بحران ها رو كنترل نمايد !

اين بحث اونقدر گسترده است كه تا فردا صبح هم بنويسم كم نوشتم ...
اعراب از ايجاد يك همچين طرحي چه سود و ضرري خواهند كرد ..... ؟
رژيم صهيونيستي چه سودي خواهد برد ؟
ايالات متحده ( و كل يوم ...غرب) چه سودي خواهد برد ؟
اين وسط تكليف ما و هم پيمانان مون چي ميشه و بايد چكار كنيم ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
االان مدتهاست که اسراییل در کردستان یکه تازی میکنه البته به پشتوانه آمریکا و خیلی وقته سعی دارن یک کشور به نام کردستان در اونجا درست کنند
ولی در این میان کشورهای متضرر ایران و ترکیه و سوریه هستند و شاید عربهای خلیج پارس واق واقی بکنند ولی در اصل این تهدید است که باعث اتحاد ایران و ترکیه و سوریه شده چرا که ما بیشترین جمعیت کرد رو در این سه کشور همجوار داریم و این یعنی تزلزل درون مناطق کردنشین این کشورها
با تمام خشونتو جدیتی که این سه کشور نشون دادند و بارها به اونجا حمله کردن باز هم میبینید که هم در ترکیه و هم در ایران از گروههای کرد ساده دل ضربه میخورن و این یعنی اینکه خیلی پشتشون قرصه
در مورد تجزیه جنوب عراق من فکر میکنم اونها میخوان با کمک عربستان و اردن و کویت یه کشور سنی ایجاد کنن و شیعیان در اونجا مثل بحرین باشن یعنی اکثریته در اقلیت ! و با اینکار اونا حتما نتیجه میگیرن ولی باید دید ایران و سوریه و حزب الله و ترکیه و شایدم جامعه ملل ساکت میمونن یا اینکه اینکارو محکوم میکنن
البته با توجه به وضعیت گرجستان که تجزیه شد و یا یوگسلاوی بعید میدونم سازمان ملل یا روسیه حرفی برای گفتن داشته باشن و فقط ما میمونیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان و برادران عزیز یه خواهشی از همتون دارم.

این عبارت «حکومت شیعه» و «حکومت سنی» همون بحثیه که رسانه های امریکا و اسرائیل مطرح می کنن و هدف اصلی اون ایجاد جنگ بین مذاهبه. لطفا از این عبارات استفاده نکنین. اختلاف ما با عربستان و حکومتهای از این دست به خاطر سنی بودن اونها نیست. توجه داشته باشیم که هم حکومت سوریه و هم حماس هردوشون که جزء مهمترین متحدین ما هستن سنی اند و این مساله هیچ خللی در روابط و اتحادمون ایجاد نمیکنه.

بهتره حکومتها رو با عبارات «سازشگر» و «مقاومت» تقسیم بندی کنیم. البته به جای سازشگر میتونیم از وهابی هم استفاده کنیم ولی سنی بودن صرف، به هیچ وجه مغایر منافع ما نیست و ما هم از حکومت مستقل و یکپارچه در عراق حمایت می کنیم. همه امید و تلاشمون هم اینه که عراق در جبهه مقاومت قرار بگیره. وگرنه حتی حکومت شیعی که مثل آذربایجان بشه یه سرباز اسرائیل به هیچ وجه به درد ما نمیخوره. (البته بحث شیعه بودن یا نبودن حکومت آذربایجان هم مبحث مفصلیه که جای اون اینجا نیست.)

______________________________________

برادر صدرا تحلیل خوبی ارائه دادن. اما من معتقدم ما هم بیکار نیستیم و فعالیتهای زیادی در منطقه انجام میدیم.
کاملا درسته که امریکا به هیچ وجه نمیخواد منطقه رو از دست بده، و کاملا قبول دارم که در صدد تغییر راهکار و حضور غیر مستقیم در منطقه و استفاده ابزاری از متحدینش در منطقه است اما در همین منطقه قدرت بزرگی به اسم جمهوری اسلامی ایران هم فعالیت می کنه که اگه نفوذ و قدرت فعالیت منطقه ای اون بیشتر از امریکا نباشه مطمئنا کمتر هم نیست. (با توجه به اینکه امریکایی ها در منطقه، بیگانه محسوب میشن) بعلاوه این مساله که باوجود تبلیغات زیاد رسانه های غربی در مورد مخالفت حکومتهای عربی با ایران، واقعیت چیز دیگه ایه و در همین کشورهای حاشیه خلیج فارس، ما متحدین نظامی هم داریم و کشورهایی که با اونها قراردادهای همکاری نظامی بستیم.

با تمام اینها، من با تحلیل شما موافقم و معتقدم همین تحلیلها میتونه جلوی ضربه های ناگهانی رو بگیره. خیلی ممنون و منتظر ادامه تحلیل شما هم هستیم.


یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منم با نظر دوستان موافقم اونها می خوان که عراقو تجزیه کنند چون که اگه عراق رو به حال خودش بذارند میشه لبنان دوم بدون شوخی!
بنظر من بهترین کار اینه که ما رابطه مون رو با کردستان عراق تقویت کنیم. چون پیشنه تاریخی قوی داریم داستان دوستی ایران با کرد های عراق رو که همه ی دوستان می دونند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]منم با نظر دوستان موافقم اونها می خوان که عراقو تجزیه کنند چون که اگه عراق رو به حال خودش بذارند میشه لبنان دوم بدون شوخی!
بنظر من بهترین کار اینه که ما رابطه مون رو با کردستان عراق تقویت کنیم. چون پیشنه تاریخی قوی داریم داستان دوستی ایران با کرد های عراق رو که همه ی دوستان می دونند[/quote]

با نظرت مخالفم در حد تیم ملی ...

ما باید سعی بکنیم در عراق وحدت رو بیشتر بکنیم و کمک بکنیم دولتش جوری پا بگیره که نتونند برای تجزیه اش هر غلطی بکنند.

برای تجزیه چیکار می کنند ؟؟؟ 1. جنگ داخلی 2. بوجود آوردن فضای سیاسی آلوده و نفاق آلود ( و صد البته وابسته به خودشون )

در مورد دومی نتونستند ، چون دیدین که با ائتلافی که شد حزب حامی غرب از اکثریت افتاد و یه حورایی ضایع شدند.

اما در مورد اولی باید بگم که دور شدن سلیقه ها و خیلی مسایل دیگه منجمله قومی و قبیله ای نگاه کردن به مسئله باعث بروز جنگ داخلی می شه، این حملات تروریستی هم می شه پیاز داغش، خوب بنظرتون چی از توش در میاد.

حالا ما باید چیکار بکنیم، با انجام مذاکرات چند جانبه و حضور تمام طرفین باید سعی بکنیم وحدت رو بیشتر بکنیم، با کمک کردن به آنها راه رو برای سر و سامان دادن به آنها باز کنیم و ... ، خوب آن وقت شما می یای می گی که بزار تجزیه بشه ما هم می ریم از کردستان حمایت می کنیم. این که همون چیزی هست که دشمن می خواد.

یه چیزی می گم فکر کنم هیچ کس توش شک نداره، توی ایران هر ایرانی از هر قوم و قبیله ای باشه اول می گه من مسلمانم، دوم می گه من ایرانی ام سوم می گه چه قوم قبیله ای داره، مثلا می گه من یک عرب ایرانی مسلمانم ( اینکه سر و ته شد نه بخاطر اینه که مردم بر عکس من فکر می کنند ، بخاطر اینکه در ادبیات فارسی یکمی برعکس گفتنش مشکله :mrgreen: «مسلمان ایرانی عرب» ولی عرب ایرانی مسلمان یکمی رو زبون راحت تره )

خوب ما باید کمک بکنیم در عراق این وضع پیش بیاد و از رشد وهابیت و بهائیت و ... جلوگیری بکنیم، وگرنه باید منتظر یه جنگ داخلی در عراق باشیم و بعد از آن هم هر قسمت کوچک شده ای در عراق برای اینکه بتونه به وسعت خودش اضافه بکنه به یه قسمت ایران یورش می یاره، اعراب به خوزستان ، کردها به کردستان و کلی دردسر دیگه...

پس همه با هم به سمت یک عراق متحد ...

یوهوووووووووووووووووووووووووووووووووووو

یا علی

در پناه حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]برادر صدرا تحلیل خوبی ارائه دادن. اما من معتقدم ما هم بیکار نیستیم و فعالیتهای زیادی در منطقه انجام میدیم.
کاملا درسته که امریکا به هیچ وجه نمیخواد منطقه رو از دست بده، و کاملا قبول دارم که در صدد تغییر راهکار و حضور غیر مستقیم در منطقه و استفاده ابزاری از متحدینش در منطقه است اما در همین منطقه قدرت بزرگی به اسم جمهوری اسلامی ایران هم فعالیت می کنه که اگه نفوذ و قدرت فعالیت منطقه ای اون بیشتر از امریکا نباشه مطمئنا کمتر هم نیست. (با توجه به اینکه امریکایی ها در منطقه، بیگانه محسوب میشن) بعلاوه این مساله که باوجود تبلیغات زیاد رسانه های غربی در مورد مخالفت حکومتهای عربی با ایران، واقعیت چیز دیگه ایه و در همین کشورهای حاشیه خلیج فارس، ما متحدین نظامی هم داریم و کشورهایی که با اونها قراردادهای همکاری نظامی بستیم.

با تمام اینها، من با تحلیل شما موافقم و معتقدم همین تحلیلها میتونه جلوی ضربه های ناگهانی رو بگیره. خیلی ممنون و منتظر ادامه تحلیل شما هم هستیم.[/quote]
ميثم جان:
موافقم ( كه ما هم بيكار ننشستيم ) اما موضوع بحث ما مشخص كردن اهداف ايالات متحده در خروج از عراقه ! ( وگرنه تحليل محور مقاومت + تركيه و ... نياز به تاپيك جداگانه داره )
برگرديم سراغ بحث خودمون :
خدمت دوستان عرض كردم كه ايالات متحده به طور كامل ار عراق و افغانستان خارح نخواهد شد و ترديدي نداشته باشيد كه آمريكايي ها حضور نظامي خود شون را در اين دو كشور به حدي كه بتونن از زمين و آسمان براي عمليات هاي آتي استفاده كنند، حفظ خواهند نمود واين جزئي از همون طرح يانكي ها براي كل خاورميانه هست كه بايد در قالب همين طرح ديده بشه تا بتونيم تجزيه و تحليلش كنيم .... ( بعضي از دوستان اين داستان رو به طور جداگانه ودر رابطه مستقيم با ايران تحليل ميكنن كه در حقيقت به جاده خاكي ميزنن) !
[quote][quote]- واكاوي انگيزه هاي طرفين و پاسخ به سئوالات بالا همه چيز رو روشن ميكنه ![/quote]
تجزيه كردن عراق ! و حمله اردن سوريه و عربستان و احتمالا تركيه براي تقسيم اين كشور !! ...[/quote]
خب به غير از استاد ابراهيم عزيز دوستان نظر ديگه اي نداشتن ؟
[quote] اعراب از ايجاد يك همچين طرحي چه سود و ضرري خواهند كرد ..... ؟
رژيم صهيونيستي چه سودي خواهد برد ؟
ايالات متحده ( و كل يوم ...غرب) چه سودي خواهد برد ؟[/quote]
........ ؟؟؟ !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
با نظرت مخالفم در حد تیم ملی ...

ما باید سعی بکنیم در عراق وحدت رو بیشتر بکنیم و کمک بکنیم دولتش جوری پا بگیره که نتونند برای تجزیه اش هر غلطی بکنند.

برای تجزیه چیکار می کنند ؟؟؟ 1. جنگ داخلی 2. بوجود آوردن فضای سیاسی آلوده و نفاق آلود ( و صد البته وابسته به خودشون )

در مورد دومی نتونستند ، چون دیدین که با ائتلافی که شد حزب حامی غرب از اکثریت افتاد و یه حورایی ضایع شدند.

اما در مورد اولی باید بگم که دور شدن سلیقه ها و خیلی مسایل دیگه منجمله قومی و قبیله ای نگاه کردن به مسئله باعث بروز جنگ داخلی می شه، این حملات تروریستی هم می شه پیاز داغش، خوب بنظرتون چی از توش در میاد.

حالا ما باید چیکار بکنیم، با انجام مذاکرات چند جانبه و حضور تمام طرفین باید سعی بکنیم وحدت رو بیشتر بکنیم، با کمک کردن به آنها راه رو برای سر و سامان دادن به آنها باز کنیم و ... ، خوب آن وقت شما می یای می گی که بزار تجزیه بشه ما هم می ریم از کردستان حمایت می کنیم. این که همون چیزی هست که دشمن می خواد.

یه چیزی می گم فکر کنم هیچ کس توش شک نداره، توی ایران هر ایرانی از هر قوم و قبیله ای باشه اول می گه من مسلمانم، دوم می گه من ایرانی ام سوم می گه چه قوم قبیله ای داره، مثلا می گه من یک عرب ایرانی مسلمانم ( اینکه سر و ته شد نه بخاطر اینه که مردم بر عکس من فکر می کنند ، بخاطر اینکه در ادبیات فارسی یکمی برعکس گفتنش مشکله :mrgreen: «مسلمان ایرانی عرب» ولی عرب ایرانی مسلمان یکمی رو زبون راحت تره )

خوب ما باید کمک بکنیم در عراق این وضع پیش بیاد و از رشد وهابیت و بهائیت و ... جلوگیری بکنیم، وگرنه باید منتظر یه جنگ داخلی در عراق باشیم و بعد از آن هم هر قسمت کوچک شده ای در عراق برای اینکه بتونه به وسعت خودش اضافه بکنه به یه قسمت ایران یورش می یاره، اعراب به خوزستان ، کردها به کردستان و کلی دردسر دیگه...

پس همه با هم به سمت یک عراق متحد ...

یوهووووووووووووووووووووووووووو� �وووووووو

یا علی

در پناه حق

[/quote]
عزیزم شما اشتباه متوجه شدید منظور من این بود که رابطه مون رو با سنی های عراق وکرد های عراق تقویت کنیم واز نفوذ امریکا ودر نتیجه تفرقه جلوگیری کنیم نه ایجاد تفرقه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
ميثم جان:
موافقم ( كه ما هم بيكار ننشستيم ) اما موضوع بحث ما مشخص كردن اهداف ايالات متحده در خروج از عراقه ! ( وگرنه تحليل محور مقاومت + تركيه و ... نياز به تاپيك جداگانه داره )
[/quote]

ببخشید، شرمنده. من متوجه این قضیه نبودم. چون عنوان بحث خروج امریکا از عراق بود فکر کردم همه مسائل منطقه رو در نظر گرفتین. اگه بحث فقط اهداف امریکا باشه در اینصورت حق با شماست.

[quote]
خدمت دوستان عرض كردم كه ايالات متحده به طور كامل ار عراق و افغانستان خارح نخواهد شد و ترديدي نداشته باشيد كه آمريكايي ها حضور نظامي خود شون را در اين دو كشور به حدي كه بتونن از زمين و آسمان براي عمليات هاي آتي استفاده كنند، حفظ خواهند نمود واين جزئي از همون طرح يانكي ها براي كل خاورميانه هست كه بايد در قالب همين طرح ديده بشه تا بتونيم تجزيه و تحليلش كنيم .... ( بعضي از دوستان اين داستان رو به طور جداگانه ودر رابطه مستقيم با ايران تحليل ميكنن كه در حقيقت به جاده خاكي ميزنن) !

[/quote]

کاملا درسته. امریکا به هیچ وجه حاضر نیست منطقه خاورمیانه رو از دست بده.

توجه به این نکته هم ضروریه که ارتباط امریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی، صرفا یه ارتباط سیاسی یا مذهبی نیست. البته این موارد هم جزء دلایل مهم هستند اما حمایت امریکا از اسرائیل دلایل دیگه ای هم داره.

همه ما میدونیم که قبل از انقلاب اسلامی، ایران ژاندارم منطقه (یا به عبارت واقعی تر سگ نگهبان امریکا در منطقه) بود. اون موقع شکل ارتباط امریکا با ایران، نه از نوع مذهبی بود و نه سیاسی معمولی (مثل بقیه کشورها). باید بررسی کنیم که این منطقه چه ویژگی داره که باعث شده امریکا (و البته بقیه قدرتها، از قدیم تا به امروز، چه کمونیست و چه امپریالیسم و ...) چشم به این منطقه داشته باشن؟

یکی از مطالب مطرح شده مساله انرژی بود. یکی از دلایل مهم دیگه مساله ارتباطاته که این منطقه محل اتصال 3 قاره بزرگه. مطالب دیگه ای هم وجود داره که باید مورد بررسی قرار بگیره.
البته من نمیخوام از بحث اصلی منحرف بشیم و هدفم از طرح این مبحث بصورت خلاصه، این بود که بدونیم امریکا به هیچ قیمتی حاضر نیست از منطقه خارج بشه و اگه فکر کنیم اونها بی خیال اینجا شدن یا میخوان منطقه رو به ساکنینش بسپارن کاملا در اشتباهیم.
الان تنها مساله اینه که راهکار چندساله امریکا در منطقه، به علت ضعف نفوذ و اطلاعات در مقابل جبهه مقاومت، با شکست مواجه شده و اونها به فکر اجرای سناریوی جدیدی در خاورمیانه هستند.

برادر صدرا فکر می کنم برای بررسی کامل این مساله بهتره تاپیکی ایجاد بشه که بطور مفصل تو اون، مسائل رو بررسی کنیم و علاوه بر مسائل روز، گذری هم به تاریخ معاصر بزنیم که دید بهتری نسبت به قضیه پیدا کنیم. به هر حال اینجا یه تاپیک خبریه و زیاد نمیشه وارد مسائل تحلیلی شد. اگه زحمتش رو خودتون بکشین واقعا ممنون میشم.

ببخشین که زیاد نوشتم.

یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] بعضي از دوستان اين داستان رو به طور جداگانه ودر رابطه مستقيم با ايران تحليل ميكنن كه در حقيقت به جاده خاكي ميزنن[/quote]

صدرا جان اگه طرح خاور میانه دلیلش ایران نیست پس کیه ؟

اساسا چه عاملی غیر از ایران در خاور میانه دخیل هست که آمریکایی ها بخوان براش برنامه ریزی کنن ؟

من قبول دارم که این طرح بزرگ خاورمیانه کشورهای دیگر مثل عراق سوریه عربستان و ترکیه رو دخیل می کنه
ولی هر کاری که آمریکا و اسرائیل و کشور های بالا بخوان انجام بدن ، مستقیم یا غیر مستقیم مربوط به ایران می شه
آمریکا مشکلی در خاورمیانه غیر از ایران نداره
اگه ایران نبود قضیه عراق فلسطین لبنان رو دو یا حداکثر سه ماهه حل می کرد
این گفته ی من نیست بلکه حرف خودشونه

اصولا خاور میانه روی محور ایران میچرخه .... همون قضیه جزیره ی ثبات که همگی بهش اذعان داریم

به نظر من دوستان سعی کنن تحلیل هاشون رو حول ایران ارائه بدن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]

[quote] - واكاوي انگيزه هاي طرفين و پاسخ به سئوالات بالا همه چيز رو روشن ميكنه ![/quote]


تجزيه كردن عراق ! و حمله اردن سوريه و عربستان و احتمالا تركيه براي تقسيم اين كشور !! ...[/quote]


خب به غير از استاد ابراهيم عزيز دوستان نظر ديگه اي نداشتن ؟ [/quote]

نیروهاشون رو خارج میکنند چون:

1- هزینه ها کاهش پیدا کنه
2- در باب مسائل داخلی به خصوص نزدیکی انتخابات کنگره ، برگی برای رو کردن داشته باشند.
3- تلفات رو کمتر کرده و با نیروهای کمتر، هدفمند تر کارها رو انجام بدهند. کارهایی مثل: ترور بی نظیر بوتو. که تونست، به طور کامل سرنوشت آینده ی پاکستان رو عوض کنه.
4- آمادگی برای آرایش جدید نظامی در منطقه. براساس استراتژی جدیدی که دارند که تا حدودی شما اونها رو توضیح دادید.
و بقیه اش رو الان یادم نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote] بعضي از دوستان اين داستان رو به طور جداگانه ودر رابطه مستقيم با ايران تحليل ميكنن كه در حقيقت به جاده خاكي ميزنن[/quote]

صدرا جان اگه طرح خاور میانه دلیلش ایران نیست پس کیه ؟

اساسا چه عاملی غیر از ایران در خاور میانه دخیل هست که آمریکایی ها بخوان براش برنامه ریزی کنن ؟

من قبول دارم که این طرح بزرگ خاورمیانه کشورهای دیگر مثل عراق سوریه عربستان و ترکیه رو دخیل می کنه
ولی هر کاری که آمریکا و اسرائیل و کشور های بالا بخوان انجام بدن ، مستقیم یا غیر مستقیم مربوط به ایران می شه
آمریکا مشکلی در خاورمیانه غیر از ایران نداره
اگه ایران نبود قضیه عراق فلسطین لبنان رو دو یا حداکثر سه ماهه حل می کرد
این گفته ی من نیست بلکه حرف خودشونه

اصولا خاور میانه روی محور ایران میچرخه .... همون قضیه جزیره ی ثبات که همگی بهش اذعان داریم

به نظر من دوستان سعی کنن تحلیل هاشون رو حول ایران ارائه بدن[/quote]

اگه 2 یا 3 ماهه همه چی رو میتونستن حل کنن که همون قبل انقلاب حل می کردن برادر!

خاورمیانه مسائل خیلی پیچیده ای داره که نیاز به بررسی خیلی موشکافانه تر داره و برای همین هم من از برادر صدرا میخوام یه بحث جدید تو بخش دکتزین در این زمینه ایجاد کنن.

ایران محور مقاومت در منطقه هست ولی اگه طرحهای خاورمیانه فقط به خاطر ایرانه و هیچ چیز دیگه ای نیست، میتونن این یه منطقه از جهان رو بی خیال بشن. این همه کشور تو دنیا وجود داره؛ میتونن فرض کنن اصلا چیزی به اسم ایران تو دنیا نیست!

خودشون خیلی حرف می زنن. حتی میگن طرح اسرائیل بزرگ برای همیشه منتفیه، درحالیکه مهمترین هدف اسرائیل رسیدن به نیل تا فراته.


یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان عزيز امروز صبح خبري به دستم رسيد كه من را هيجان زده و متحير كرد!!
اگر بخواهم سربسته عرض كنم اينطور بگم كه خروج نيروهاي آمريكايي از عراق به خاطر ترس از ايران بوده.(عقب نشيني بالاجبار)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به همه كاربران عزيز ميليتاري

بحث خوبيه من هم نمي خوام با زياد حرف زدن ، اين تاپيك را بالا نگه دارم . پس اين تاپيك دكترين چي شد؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر صدراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

کجایی عزیز دل!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.