Recommended Posts

[quote][quote] بعضي از دوستان اين داستان رو به طور جداگانه ودر رابطه مستقيم با ايران تحليل ميكنن كه در حقيقت به جاده خاكي ميزن[/quote]
صدرا جان اگه طرح خاور میانه دلیلش ایران نیست پس کیه ؟ [/quote]
احسان جان عزيز:
شما مي خواين بگين كه ارتباط معنا داري بين خروج نيروهاي امريكايي از عراق با ايران وجود داره ... ! خب بنده منكر اون نيستم ( قبول دارم ) ولي ميخوام اين نكته رو خدمت شما و همه عزيزان عرض كنم كه تفسير اين داستان بدون در نظر گرفتن دكترين امنيتي جديد ايالات متحده در منطقه موجب اون خواهد شد كه همه مون در تحليلي نهايي و كلان اين مسئله دچار اشتباه استراتژيك بشيم !
به عبارت ساده تر اين حركت ايالات متحده يه حركت تاكتيكي بود كه ... نه تنها در استراتژي كلان امريكا در منطقه تاثير چنداني ايجاد نميكنه ... بلكه اون رو پايدارتر خواهد كرد !
( پس به اين نتيجه رسيديم كه ايران باعث تغيير تاكتيك ايالات متحده در اين حوزه شده نه استراتژي اون)
[quote] من قبول دارم که این طرح بزرگ خاورمیانه کشورهای دیگر مثل عراق سوریه عربستان و ترکیه رو دخیل می کنه
ولی هر کاری که آمریکا و اسرائیل و کشور های بالا بخوان انجام بدن ، مستقیم یا غیر مستقیم مربوط به ایران می شه
آمریکا مشکلی در خاورمیانه غیر از ایران نداره
اگه ایران نبود قضیه عراق فلسطین لبنان رو دو یا حداکثر سه ماهه حل می کرد
این گفته ی من نیست بلکه حرف خودشونه
اصولا خاور میانه روی محور ایران میچرخه .... همون قضیه جزیره ی ثبات که همگی بهش اذعان داریم
به نظر من دوستان سعی کنن تحلیل هاشون رو حول ایران ارائه بدن[/quote]
اينكه فرمودين هر كاري كه ايالات متحده و ... بخوان انجام بدن مستقيم يا غير مستقيم مربوط به ايران ميشه رو به طو كامل قبول ندارم !
امريكايي ها از وهابي هاي عربستان بيشتر از ايران واهمه دارند و دليلي اين مدعا هم استقرار اولين گروه نظاميان امريكايي در خليج فارس ( عربستان) به بهانه ازاد سازي كويت بود ! ( ژنرال دیوید پترائوس اخیرا اعلام کرده که شبه جزیره عربستان به دلیل اهمیتی که برای منافع واشنگتن [color=red]و توان بالقوه ای که برای ناامنی داشته و داره[/color] ، مورد توجه زیاد کاخ سفید بوده و هست)
- استقرار يگان هاي رزمي ايالات متحده در پاكستان رو چه جوري تفسير ميفرمايين ( به بهانه سيل)
- و ........
در هر صورت امريكايي ها براي كل منطقه يه دكترين جديد امنيتي تعريف كردن كه [color=red]مقابله با ايران بخشي از اون هست نه تمام اون[/color] !

[quote]نیروهاشون رو خارج میکنند چون:

1- هزینه ها کاهش پیدا کنه
2- در باب مسائل داخلی به خصوص نزدیکی انتخابات کنگره ، برگی برای رو کردن داشته باشند.
3- تلفات رو کمتر کرده و با نیروهای کمتر، هدفمند تر کارها رو انجام بدهند. کارهایی مثل: ترور بی نظیر بوتو. که تونست، به طور کامل سرنوشت آینده ی پاکستان رو عوض کنه.
4- آمادگی برای آرایش جدید نظامی در منطقه. براساس استراتژی جدیدی که دارند که تا حدودی شما اونها رو توضیح دادید.
و بقیه اش رو الان یادم نیست[/quote]
رضا جان ... همه اين مواردي كه فرمودين درسته و ميشه در قالب همون دكترين جديد امنيتي ايالات متحده بررسي كرد !
[quote]خاورمیانه مسائل خیلی پیچیده ای داره که نیاز به بررسی خیلی موشکافانه تر داره و برای همین هم من از برادر صدرا میخوام یه بحث جدید تو بخش دکتزین در این زمینه ایجاد کنن.[/quote]
[quote] سلام به همه كاربران عزيز ميليتاري
بحث خوبيه من هم نمي خوام با زياد حرف زدن ، اين تاپيك را بالا نگه دارم . پس اين تاپيك دكترين چي شد؟![/quote]
ممنون از بذل عنايت دوستان به اين مبحث !
ظرف چند سال اخير يه سري اتفاقاتي دور وبر كشور ما افتاده كه در هياهوي رسانه هاي داخلي و خارجي گم شده ...
يكي اين اتفاقات رو كم رنگ جلوه داده ...
يكي پر رنگ جلو داده ...
- مثلا" يه زماني تو همين سايت خودمون حرف از شكستن ديوار صوتي امارات بود ... بدون در نظر گرفتن[color=red] توان دفاعي[/color] بي نظير اونها ...
- يه زماني حرف از بي بخار بودن نظاميان وهابي سعودي ... بدون توجه به [color=red]توان تهاجمي[/color] عالي ارتش اين رژيم و انگيزه وافر وهابيون در كشت و كشتار و ...
- يا همين چند وقت پيش كه بحث دست درازي صهيونيست ها به سايت هاي هسته اي خودمون بود .... بدون در نظر گرفتن [color=red]توان دفاعي[/color] بي نظير خودمون ( كه كمتر از اون سخن گفته شده)
- الان هم كه بحث دكترين جديد امنيتي ايالات متحده هست ... بدون در نظر گرفتن [color=red]معماري و ساختار اين دكترين[/color] ... !

دكترين امنيتي جديدي كه از چند سال پيش شروع شده و به ارامي به دور از هياهوي رسانه ها قدم به قدم پيش رفته !
- دوستان تا الان به امار پايگا ههاي نظامي كه ظرف چند سال اخير برای قوای آمریکائی و متحدانش در منطقه احداث ، تقویت - بنا و یا توسعه یافته اند توجه كردن ؟
- به طراحی‌های امنیتی آمریکا در منطقه كه در سال‌های اخیر با گرایش بیشتر کشورهای عربی ( به همکاری و افزایش پیوند ) با آمریکا همراه شده توجه كردين ؟ ( همون ابر شبكه پدافندي ارعراب كه قراره با ايالات متحده لينك بشه .... يا همكاري نزديك سازمان هاي جاسوسي و اطلاعاتي اعراب با امريكا و .... )
- به نقش امريكا در كنترل و مهار درگيري بين ايران و رژيم صهيونيستي توجه كردين ؟ ( چرا صهيونيست ها بايد براي هر گونه اقدام بر عليه ايران از ايالات متحده اجازه بگيرن ؟ .... چرا امريكا شبكه پدافند هوايي خودش رو با رژيم صهيونيستي يكپارچه كرده ؟ ... چرا بر سر شبكه پدافندي ايران با روس ها معامله كرد ؟ )
- چرا فقيرترين کشورهاي عربي خليج فارس ( به نسبت اوناي ديگه) حتي اگر با گدايي هم شده، براي خريد سلاح هاي پيشرفته دارن اقدام مي کنند ؟
- چرا تهدیدات منطقه‌ای ناشی از ایران بسیار جدی و پر رنگ جلوه داده می‌شه ؟
- چرا مركز فرماندهي آمريكا از اقيانوس هند (ديوگوگارسيا) به خاورميانه منتقل شده ؟
اينها تمام سئوالاتي هست كه بايد در دكترين جديد امنيتي امريكا پاسخ داده بشه كه نياز به تاپيك جداگانه داره !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اينها تمام سئوالاتي هست كه بايد در دكترين جديد امنيتي امريكا پاسخ داده بشه كه نياز به تاپيك جداگانه داره ![/quote]

صدرا جان پس منتظر چی هستی برادر ..... زحمتش رو بکش .... من و فکر کنم بقیه دوستان منتظریم تا این تاپیک ایجاد بشه .... این موضوع بسیار مهمه و خیلی کم به اون پرداخته شده و صدرا جان دست شما رو می بوسه ....

:mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر صدرا پس ما هم منتظریم که این تایپیک رو بزنید.

فقط به یه نکته توجه کنید. تو تیتر تایپیک، یه جوری بزنید که اشاره به زمان داشته باشه. چون دکترین جدید ایالات متحده ممکنه، که دو سال بعد هم نیاز به تایپیک بررسی داشته باشه و با هم قاطی میشه.

مثلا بزنید: دكترين جديد امنيتي امريكا پس از اشغال عراق.

البته فقط پیشنهاد بود. شرمنده.

-----------------------------------------------

[quote]امريكايي ها از وهابي هاي عربستان بيشتر از ايران واهمه دارند[/quote]

من تمام صحبت ها تون رو قبول دارم، اما این رو نه!!

این وهابی ها رو که خودتون میشناسید. معذرت میخوام، تازگی ها، حتی مارک لباس زیر شون ..... هم امریکایی نباشه، گناه داره.
اینها که هیچ غلطی نمیکنن.

اگر منظورتون همون طیفی هست که هماهنگی چندانی با حکومت سعودی نداره، و مثل بن لادن، از این آل سعود جداشدند، باید بگم که ممکنه، اما همون ها رو هم تماما امریکا با واسطه ی امارات تجهیز میکرده و نگرانی در این مورد نداره.

وگرنه ، بیشتر مردم عربستان، به جز شیعه ها، وهابی مذهب هستند. و اصلا هم از امریکا بدشون نمیاد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]گزارش كامل //
دغدغه‌هاي رژيم صهيونيستي از خروج آمريكا از عراق[/b]

[img]http://media.farsnews.com/Media/8906/Images/jpg/A0902/A0902671.jpg[/img]

به گزارش فارس، پايگاه اطلاع رساني "المشهد الاسرائيلي " در شماره اخير خود به تصميم اخير دولت آمريكا مبني بر خارج كردن نيروهايش از عراق طي سال جاري را دنبال مي‌كند. بنا به اهميت موضوع اين پايگاه طي مقاله‌اي به بررسي ديدگاه تحليل‌گران برجسته نظامي و سياسي رژيم صهيونيستي در اين زمينه پرداخته كه نظرات آن‌ها عينا جهت اطلاع نقل مي‌شود.
المشهد در مقدمه و در ابتداي بحث تلاش دارد، نگاهي كلي به مسئله خروج نيروهاي آمريكايي از عراق و دل‌نگراني‌هاي رژيم صهيونيستي به اين خروج بياندازد و در اين باره مي‌نويسد:
بر اساس مجموعه تحليل‌ها و تفسيرهايي كه اخيرا به اين موضوع پرداختند، نگراني رژيم صهيونيستي صرفا به خاطر عدم حضور نيروهاي آمريكايي در منطقه استراتژيكي چون خاورميانه نيست، بلكه به اعتقاد مقامات اين رژيم اين عقب‌نشيني دشمنان اسرائيل را جري خواهد كرد و جري شدن صرف بروز يك چالش را در بر نمي‌گيرد، بلكه چالش‌ها و به زباني گوياتر خطرهاي بي‌شماري را به دنبال خود در پي خواهد داشت كه در راس آن‌ها بايد از امكان بازگشت عراق به ايفاي نقش در جبهه عربي ياد كرد. اين درحالي است كه چندي پيش يك گزارش اطلاعاتي ‌- ‌صهيونيستي همزمان با خروج نيروهاي آمريكايي از عراق از احتمال سر بر آوردن خطري به نام "جبهه شرقي " سخن به ميان آورده بود.
المشهد به اين ترتيب نتيجه مي‌گيرد كه عقب‌نشيني آمريكا از عراق به‌ويژه اگر در قالب شكست و ناكامي و نه پايان ماموريت انجام شود، دروازه عراق را به روي احتمالات و گزينه‌هاي بي‌شماري خواهد گشود كه هيچ‌يك از آن‌ها مورد پسند و رضايت رژيم صهيونيستي نخواهد بود.
اين پايگاه اطلاع رساني معتقد است، اولين بازتاب خروج آمريكا از افزايش نفوذ ايران در اين كشور خواهد بود كه به دنبال خود امكان دسترسي ايران به جبهه شمالي رژيم صهيونيستي با گذر از سوريه و لبنان را فراهم خواهد ‌ساخت و اگر تاكنون اين آمريكا بوده كه با حضور در عراق سد و مانعي ميان ايران و رژيم صهيونيستي ايجاد نموده، با خروج خود از عراق ديگر چنين مانعي نيز وجود نخواهد داشت و مي‌توان گفت ايران و رژيم صهيونيستي رو در روي هم قرار خواهند گرفت.

• قدرت هسته‌اي ايران و توان اين كشور در ايجاد دگرگوني‌هاي استراتژيك در منطقه

المشهد به اين ترتيب به اين دغدغه مهم رژيم صهيونيستي اشاره مي‌كند كه خروج آمريكايي‌ها از عراق اين كشور را به دروازه چالش‌ها و خطرها براي اين رژيم تبديل خواهد كرد و در راس اين خطرات و چالش‌ها بي‌شك قدرت هسته‌اي ايران و توان اين كشور در ايجاد دگرگوني‌هاي استراتژيك در منطقه قرار دارد.
اما به اعتقاد المشهد بازتاب اين خروج فقط خطرات متصوره از كشورهاي منطقه را در بر نمي‌گيرد، بلكه مهمترين بازتاب فرامنطقه‌اي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق و در پي آن از افغانستان افول محبوبيت و پشتيباني و حمايت از آن در آمريكا چه در ميان يهوديان اين كشور و چه در ميان شهروندان آمريكايي است، به‌ويژه آنكه رژيم صهيونيستي به شدت احساس مي‌كند قدرت بازدارندگي خويش رو به افول نهاده و به تصور خويش چون گذشته قدرتمند نمي‌نمايد.
در ادامه اين مقاله به ايده‌ها و نظرات "ساموئل روزنر " تحليلگر امور آمريكا در زمينه تاثير عقب‌نشيني نيروهاي آمريكايي از عراق بر رژيم صهيونيستي مي‌پردازيم، وي در اين‌باره مي‌گويد:
از همان ابتدا "باراك اوباما " رئيس جمهور آمريكا مخالف جنگ در عراق بود و همين امر موجب گشت تا بارها و بارها وعده خروج نيروهاي آمريكايي از اين كشور را بدهد و تاكيد كند، بايد نگاه‌ها را متوجه افغانستان كانون مهم‌تر نماييم و اكنون او مي‌خواهد به وعده خود عمل كند.
روزنر مي‌افزايد: پس از كش و قوس‌هاي فراوان سرانجام تصميم گرفته شد و مقرر گرديد، دولت آمريكا در قبال خروج نيروهاي آمريكايي از عراق سربازان خود را در افغانستان افزايش دهد و بر ميزان حضور نيروهايش در اين كشور بيفزايد.
اين تحليلگر امور آمريكا در اين زمينه به كتابي تحت عنوان "وعده " اشاره مي‌كند كه سه ماه پيش در آمريكا چاپ و منتشر گرديد، نويسنده در اين كتاب ضمن تحسين اوياما به خاطر وفاي به وعده‌اش در خروج از عراق به اين نكته اشاره مي‌كند كه بي‌شك مهمترين عامل تاثير گذار بر خروج نيروهاي آمريكايي از عراق تصميم و اقدام جورج بوش به افزايش تعداد و حضور اين نيروها در اين كشور بود كه از همان ابتدا اوباما و ديگر دموكرات‌ها به آن اعتراض داشتند و مخالف آن بودند.
اين نويسنده كه كسي به جز "جوناتان آرتور " خبرنگار مجله "نيوز ويك " نيست، در كتاب خود مي‌نويسد: اگر اوباما در سال 2009 تاكيد نمي‌كرد كه به وعده خود مبني بر خروج نيروهاي آمريكايي طبق جدول از پيش زمان‌بندي شده عمل مي‌كند، بي‌شك تعداد سربازان كشته شده آمريكايي در عراق طي سال فوق‌الذكر كاهش 50 درصدي را در مقايسه با سال پيش از آن يعني سال 2008 ثبت نمي‌كرد و سال 2009 سالي بسيار سخت‌تر از سال 2008 براي آمريكايي‌ها مي‌نمود.
سپس روزنر مي‌افزايد: جلساتي كه اوباما طي اولين سال بدست گرفتن قدرت در آمريكا برگزار نمود، اين فرصت را به وي داد تا با تمركز بيشتري به موضوع عراق بپردازد و اقدام به آن چيزي نمايد كه اين تحليلگر امور آمريكا آن را "اصلاحات داخلي " مي‌نامد.
بر اين اساس روزنر ادعا مي‌كند، اين جورج بوش بود كه با افزايش تعداد نيروهاي آمريكايي در عراق و ايجاد بحران در اين زمينه در آمريكا براي اوباما زمينه اصلاحات را فراهم ساخت.
هم‌چنين روزنر به اين نكته اشاره مي‌كند كه اين اقدام اوباما بازتاب‌هاي مختلفي از خود در ميان آمريكايي‌ها بر جاي گذاشت، از جمله اين واكنش‌ها اين كه از زمان كاهش تعداد سربازان كشته ‌شده آمريكايي در عراق ميزان توجه مردم آمريكا و خشم آنها نسبت به اين جنگ نيز كاهش يافت.
روزنر در اين باره به سخنان "برايان كاتوليس " از مركز تحقيقاتي و پژوهشي "پيشرفت آمريكا " استناد مي‌جويد كه درباره اهميت عراق گفته بود، اين كشور در رده دوازدهم اولويت‌بندي‌هاي آمريكا قرار دارد و به اعتقاد او اگر در اين ميان اوباما از عراق سخني به ميان مي‌آورد، هدف منحرف كردن افكار عمومي آمريكا از جنگ افغانستان است كه بر اساس آخرين نظرسنجي مركز گالوپ 62 درصد آمريكايي‌ها معتقدند، جنگ در افغانستان آنگونه كه بايد پيش نمي‌رود و 43 درصد هم عنوان كرده‌اند، اين جنگ از پايه و اساس اشتباه بوده و فقط 36 درصد شهروندان آمريكايي اعتقادي غير از اين دارند و از سياست‌هاي آمريكا در افغانستان حمايت مي‌كنند.
او در اين باره تاكيد مي‌كند: دل نگراني‌هاي رژيم صهيونيستي به دليل خروج نيروهاي آمريكايي از عراق به هيچ عنوان اهميتي براي آمريكا ندارد، چرا كه اگر غير از اين بود، هنگامي كه يكي از روزنامه صهيونيستي طي مقاله‌اي به نام "نگراني در قدس " از دلواپسي‌هاي مقامات صهيونيستي از خروج از عراق سخن گفته بود، كاخ سفيد در پاسخ تاكيد نمي‌كرد كه تصميم در اين زمينه گرفته شده و مقامات اين رژيم را زير سوال نمي‌برد، كه چرا تا سال گذشته اسرائيل از اين دغدغه‌ها سخني به ميان نمي‌آورد، چرا وقتي "ايهود باراك " وزير جنگ رژيم صهيونيستي كه چند روز پس از اعلام اوباما مبني بر خروج از عراق از واشنگتن ديدار مي‌كرد، سخني از صرف‌نظر كردن از عقب‌نشيني به ميان نياورده بود و حالا اين مقامات لب به سخن مي‌گشايند و از دغدغه‌هاي خود مي‌گويند.
اين تحليلگر امور آمريكا در ادامه با اشاره به خشم و غضب مقامات آمريكايي از اين واكنش رژيم صهيونيستي در آستانه خروج نيروهاي آمريكايي از عراق به سخنان يكي از مسئولان كاخ سفيد اشاره مي‌كند كه در اين باره به صهيونيست‌ها گفته بود: "اگر كارها را به دست شما بسپاريم شما به خاطر منافعتان اجازه نخواهيد داد، حتي يك سرباز آمريكايي هم نه تنها از عراق كه از هيچ نقطه جهان عقب‌نشيني نكند " و تنها چند ساعت پيش از ايراد اين سخنان اين مقام آمريكايي ارتش رژيم صهيونيستي در مرزها با نيروهاي لبناني درگير مي‌شود تا شايد به مقامات آمريكايي ياد آوري كند، خروج از عراق به چه بهايي براي آمريكايي‌ها تمام خواهد شد و همين كاخ سفيد را وا مي‌دارد با تشكيل جلسه‌اي فوق‌العاده راه‌هاي جلوگيري از بروز يك جنگ جديد در خاورميانه و ورود به بحراني ديگر در اين منطقه را بررسي كند.
روزنر معتقد است، صهيونيست‌ها عمدا دست به اين اقدام زدند تا به اوباما ياد آوري كنند، اتخاذ تصميم خروج از عراق ممكن است براي وي به همين راحتي انجام نشود.
با اين وجود وي با اين كه بسان صهيونيست‌ها معتقد است، خروج آمريكا از عراق فرصت و زمينه مناسبي به حزب‌الله و سوريه و ايران مي‌دهد و اين خطر بزرگي براي امنيت رژيم صهيونيستي تلقي مي‌شود و بر دل نگراني‌هاي دولت آمريكا مي‌افزايد، اما تاكيد مي‌كند، آمريكا بايد از عراق خارج شود.
در ادامه به بررسي دغدغه‌هاي رژيم صهيونيستي از خروج نيروهاي آمريكايي از عراق به ديدگاه‌هاي "يعقوب آميدور " ژنرال ذخيره ارتش رژيم صهيونيستي مي‌پردازيم.
وي در اين باره مي‌گويد: اوباما تاكيد كرد كه در آستانه برگزاري انتخابات ميان دوره‌اي كنگره آمريكا خروج نيروهاي آمريكايي از عراق را آغاز خواهد كرد و پس از آن تنها 50 هزار سرباز در عراق باقي خواهد گذاشت تا آموزش ارتش عراق را ادامه دهند و بر اين اساس وظيفه رويارويي با تروريسم داخلي و خارجي برعهده عراقي‌ها خواهد بود.
آميدور مي‌افزايد: آمريكا درحالي نيروهاي خود را از عراق خارج مي‌كند كه بر همگان ثابت گشته، روياي تشكيل امپراتوري آمريكا در آنجا امري محال و غير ممكن است. آمريكايي‌ها با اين كه توانستند، رژيم "صدام حسين " را ساقط كنند، اما در آنجا با چالش‌هاي بسيار بزرگي مواجه شدند، از جمله تفاوت‌هاي فرهنگي و جمعيتي كه به دنبال خود تفاوت‌هاي سياسي را در اين كشور به دنبال داشت و بيش از آنكه اين تفاوت‌ها تعجب و شگفتي جهانيان را برانگيزد، علامت سوال‌هاي بي‌شماري در اذهان آن‌ها بوجود ‌آورد و همين تفاوت‌ها موجب گشت عراق در گرداب اختلافات و جنگ‌هاي شديد داخلي گرفتار آيد، به همين رو به نظر مي‌رسد، خروج آمريكا از عراق درپي خود نفوذ ايران از يك سو و عربستان از سوي ديگر را به دنبال داشته باشد و اگرچه نفوذ عربستان نمي‌تواند، خطر چنداني براي اسرائيل در عراق تلقي شود، چون اسرائيل بارها ثابت كرده كه به راحتي مي‌تواند، با عرب‌ها كنار بيايد، اما نفوذ ايران در كنار دستيابي آن به قدرت هسته‌اي بسيار نگران كننده است، بويژه آنكه سوريه نيز از اين نفوذ بي‌بهره نخواهد ماند.

• مردم آمريكا از به دوش كشيدن بار سنگين جنگ خسته شده‌اند

آميدور با اشاره به تلفات آمريكايي‌ها در دو جنگ عراق و افغانستان كه نه تنها دولت آمريكا كه ناتو را نيز خسته كرده و با استناد به خروج 1900 سرباز هلندي از افغانستان تاكيد ‌كرد: آمريكا امروز بار سنگين جنگ در دو كشور عراق و افغانستان را با گسيل نمودن حدود 100 هزار سرباز به اين دو كشور بر دوش مي‌كشد و اين باري است كه مردم آمريكا از به دوش كشيدن آن خسته شده‌اند، بويژه آنكه به نظر مي‌رسد، آمريكا آنگونه كه بايد نتوانسته اهداف خود را در اين دو جنگ محقق نمايد، به همين دليل آمريكا و هم‌پيمانانش جداي از سرخوردگي داخلي در بعد بين‌المللي نيز در‌يافته‌اند كه بسان گذشته جامعه بين‌المللي با آن‌ها در جنگ‌هايشان عليه تروريسم همدردي و همراهي نمي‌كند و در بعد داخلي نيز بويژه در مورد افغانستان، افغاني‌ها اعتماد خود را به آن‌ها و كارايي سربازانشان از دست داده‌اند.
اين تحليلگر نظامي معتقد است، شكست در افغانستان و عراق پيام بزرگي براي آمريكا و به دنبال آن اسرائيل و آينده آن‌ها درمنطقه به دنبال دارد كه در تشديد صبغه اسلامي منطقه نمود پيدا مي‌كند و اين بيش از آنكه خطري را متوجه آمريكا نمايد، متوجه اسرائيل و امنيت آن خواهد كرد، بويژه اگر در اين ميان اسرائيل بخواهد از كرانه باختري عقب‌نشيني كند كه بي‌شك بيش از همه اين امر تقويت بيش از پيش حماس را درپي خواهد داشت و اين به هيچ وجه خوشايند اسرائيل نيست.
آميدور در پايان تاكيد مي‌كند: بي‌شك عقب‌نشيني آمريكا از عراق تاثيري منفي بر امنيت داخلي و خارجي اسرائيل خواهد گذاشت، چون آمريكايي كه خواهان مقابله با القاعده نيست، چگونه مي‌تواند براي امنيت اسرائيل بجنگد، اينجا است كه بايد فقط بر ارتش اسرائيل تكيه و تا جايي كه در توان داشت آن را تقويت نمود، چون عصر عقب‌نشيني‌هاي بزرگ به اسرائيل ثابت خواهد كرد، بيش از پيش به نيروي نظامي نياز پيدا خواهد ‌كرد.
در ادامه اين مقاله به ديدگاه‌هاي "بن يشاي " تحليلگر نظامي پايگاه اطلاع رساني روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارونوت " مي‌پردازيم كه مي‌گويد:
به اعتقاد من عقب‌نشيني نيروهاي آمريكايي كه "باراك اوباما " رئيس جمهوري آمريكا از آن سخن گفته و اعلام كرده تا پايان ماه جاري آن را به اجرا خواهد گذاشت، آنگونه كه بيان شده يك فاجعه براي اسرائيل نيست، چون مقامات اسرائيل انتظار چنين اقدامي از سوي اوباما را داشتند و بايد تاكيد كرد كه اين اقدام بي‌شك مصداقيت اوباما را به عنوان رئيس جمهور آمريكا در ميان مردم اين كشور افزايش خواهد داد و او بدين وسيله به آن‌ها ثابت خواهد كرد، مستحق اعتماد آن‌ها بوده است.
بن يشاي در اين‌باره مي‌گويد: از ديدگاه صهيونيستي اقدام آمريكا تغييري در واقعيت‌هاي موجود ايجاد نمي‌كند، اما در بلند مدت مي‌تواند باعث تغيير و تحولات استراتژيك نگران كننده‌اي شود، اگر ايران بتواند به دليل اين عقب‌نشيني جاي پاي خود و هم‌پيمانانش را در عراق مستحكم نمايد، قدرت مي‌‌يابد تا نيروهاي نظامي خود را به سوي اسرائيل روان سازد و كمك به حزب‌الله براي اين كشور بسيار راحت‌تر از وضعيت كنوني خواهد شد.
وي مي‌افزايد: برنامه‌ريزي براي عقب‌نشيني عملا از سال گذشته در وزارت دفاع و ستاد فرماندهي نيروهاي آمريكا در عراق آغاز شد و در اين چارچوب 29 پايگاه اصلي نيروهاي آمريكايي در عراق تخليه گرديد و در حال حاضر تنها 23 پايگاه كوچك وجود دارد كه نيروهاي آمريكايي در آن‌ها حضور دارند كه آن‌ها نيز تخليه و نيروهايش به افغانستان منتقل خواهند شد، بر اين اساس بايد گفت ستاد فرماندهي نيروهاي آمريكايي در عراق همان كاري را انجام مي‌دهد كه ستاد فرماندهي جبهه شمالي در سال 2000 و در دوره زمامداري "ايهود باراك " دست به آن زد و بواسطه "گابي اشكنازي " اقدام به تخليه نيروهاي اسرائيلي از كمربند امنيتي جنوب لبنان نمود.
بن يشاي تاكيد مي‌كند: مي‌توان به راحتي دريافت كه مسئله تخليه عراق و درس‌هايي كه اشكنازي از تخليه كمربند امنيتي جنوب لبنان گرفته از جمله موضوعات مهم مورد بحث "گابي اشكنازي " رئيس وقت ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي با ژنرال "مايكل مولن " همتاي آمريكايي خود بوده و آمريكايي‌ها اكنون همان سياستي را پيش گرفته‌اند كه اسرائيل سال 2000 پيش گرفته بود و همچنان به تخليه عراق و عقب‌نشيني از اين كشور ادامه مي‌دهند و به نظر مي‌رسد، در 31 مي با خارج شدن هزاران سرباز آمريكايي از عراق عمليات تخليه به پايان برسد.
وي با اشاره به اقدام اوباما در اين باره معتقد است، دولت آمريكا با اين اقدام خود اهداف چندي را دنبال مي‌كند، از جمله اين كه تثبيت و تحكيم موقعيت و جايگاه اين كشور در حزب دموكرات در آستانه انتخابات ميان دوره‌اي كنگره و تحت فشار قرار دادن و به عبارتي اعتراف بغداد به عدم توانايي در كنترل امور تا بازگشت آمريكايي‌ها به اين كشور را به گونه‌اي ديگر موجب گردد، چون از انتخابات مارس سال‌جاري تاكنون هنوز احزاب و جناح‌ها و جريان‌هاي سياسي فعال در عراق هنوز موفق نشده‌اند، به توافقي در زمينه تركيب و ساختار دولت جديد برسند و اين زمينه را براي يك جنگ خانگي ديگر در عراق آماده مي‌كند.
بن يشاي با اشاره به اين نكته كه نه ايران و نه آمريكا و حتي سوريه و عربستان به دليل داشتن منافع بسيار در عراق خواستار بروز چنين جنگ خانگي نيستند، مي‌افزايد: تنها طرف سود برنده از اين شرايط سازمان القاعده است تا آتش جنگ‌هاي طايفه‌اي را در اين كشور دامن بزند.
وي تاكيد مي‌كند، شايد اوباما با خروج خود از عراق خواسته اين پيام را به افغان‌ها بدهد كه زمان خروج نيروهاي آمريكايي از افغانستان هم چندان دور نخواهد بود و شايد يك يا دو سال ديگر نوبت خروج از افغانستان هم برسد و بدين وسيله مقداري از نفرت افغان‌ها از نيروهاي امريكايي را بكاهد.
يشاي در پايان با اشاره به بازتاب دو پهلوي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق بر اسرائيل مي‌نويسد: اگر خروج نيروهاي آمريكايي از عراق با تشكيل و تثبيت اوضاع داخلي در عراق همراه باشد، بي‌شك جايگاه آمريكا در منطقه تقويت خواهد شد و اين به نفع اسرائيل است، اما اگر اين خروج با تشديد بحران‌ها و بروز يك جنگ خانگي ديگر در عراق همراه باشد، بايد منتظر زير سوال رفتن وجه آمريكا در منطقه و از دست رفتن جايگاه گذشته اين كشور در خاورميانه بود و آن وقت است كه مقامات اسرائيل بايد در انديشه چالش‌ها و خطراتي باشند كه موجوديت و امنيت اسرائيل را به شدت به خطر خواهند انداخت.
در انتهاي اين مقاله به بررسي ديدگاه‌هاي "زلمان شوفال " سفير پيشين رژيم صهيونيستي در آمريكا خواهيم پرداخت، وي در اين باره معتقد است: سخنان دراماتيك "باراك اوباما " رئيس جمهور آمريكا مبني بر خروج از عراق بيش از آنكه عراقي‌ها را مورد خطاب قرار دهد، شهروندان آمريكايي‌ را مورد خطاب قرار داد.
مشاوران سياسي و نه حرفه‌اي اوباما تصميم گرفتند تا به رئيس جمهور آمريكا پيشنهاد دهند، نيروهاي آمريكايي را پيش از انتخابات ميان دوره‌اي كنگره از عراق خارج كند تا به نظر آمريكايي‌ها اينگونه بنمايد كه به وعده خود وفادار بوده است و همانطور كه مي‌دانيد، آمريكا تنها كشوري نيست كه ملاحظات سياست داخلي بر ملاحظات سياسي ديگرش از جمله ملاحظات استراتژيك اولويت داشته باشد.
اما به اعتقاد شوفال آنچه نگران كننده مي‌نمايد، اوضاع آمريكا نيست، بلكه اوضاع داخلي عراق درپي اتخاذ اين تصميم است، وي در اين باره تاكيد مي‌كند: به محض خروج نيروهاي آمريكايي از عراق بي‌شك شاهد تشديد خشونت‌ها و اختلافات ميان طوايف و پيروان اديان مختلف اين كشور خواهيم بود، در آن زمان است كه بايد انتظار تشديد شكاف‌هاي داخلي در اين كشور را داشت: شيعه عليه شيعه، سني عليه سني، سني عليه شيعه و همه عليه كردها و بالعكس و در آن صورت است كه پنج هزار سرباز آمريكايي باقي مانده در عراق بيش از پيش در معرض حملات تروريستي قرار خواهند گرفت كه ره‌آورد مثبتي براي آمريكا در منطقه به همراه نخواهد داشت.
وي در اثبات ادعاي خود درباره تهديد جايگاه و موقعيت آمريكا در منطقه به سخنان يكي از مقامات بلند پايه پيشين آمريكايي استناد مي‌جويد كه پس از سخنراني اوباما در زمينه خروج از عراق گفته بود: "القاعده و طالبان هم به سخنراني اوباما گوش دادند " و تفسير آن‌ها از سخنان وي اين بوده كه اين هم يكي ديگر از نشانه‌هاي ضعف آمريكا است.
در حقيقت زلمان شوفال تلاش مي‌كند، بدين وسيله وضعيت آمريكا را به وضعيت اسرائيل پس از عقب‌نشيني‌ از جنوب لبنان و اسرائيل پس از قطع ارتباط يك‌جانبه با نوار غزه تشبيه كند و در اين‌باره مي‌گويد: همانگونه كه حزب‌الله ادعا كرد اسرائيل را از جنوب لبنان بيرون رانده و حماس مدعي شد، موجب عقب‌نشيني اسرائيل از غزه شده است، بي‌شك طرف‌هاي تروريستي در عراق نيز تصور خواهند كرد كه اين آن‌ها بوده‌اند كه آمريكا را وادار به خروج از عراق نموده‌اند و در اين موضوع نه واقعيت‌ها كه برداشت‌ها و تصورات هستند كه اهميت دارند و تنها سود برنده از اين شرايط ايران است.
سفير پيشين رژيم صهيونيستي در آمريكا با اشاره به اين كه خروج آمريكا از عراق پيام‌هايي براي مقامات اين رژيم نيز دارد، گفت: پيام اين خروج، آشكار و قابل تامل در دو كلمه است "جبهه شرقي " و اين طلب مي‌كند، مقامات رژيم صهيونيستي براي آينده در انديشه آمادگي‌ نظامي و امنيتي بسيار فراتري از آنچه اكنون در آن قرار دارند، باشند.
شوفال مي‌افزايد: در حال حاضر كشور اردن دورترين عمق استراتژيكي اسرائيل است و به نظر مي‌رسد، دره اردن آخرين خطي باشد كه اسرائيل با بهره‌گيري از آن مانع نفوذ شهادت طلبان به سرزمين‌هاي اشغالي شود، همين يك عامل و بدون توجه به عوامل ديگر كفايت مي‌كند كه در تمام مذاكرات سازش با فلسطيني‌ها مقامات صهيونيستي بر استيلا بر دره اردن پافشاري نمايند. اگرچه فلسطيني‌ها تمايل دارند، نيروهاي چند مليتي در اين منطقه مستقر شوند، اما تجربه عدم كارآيي اين نيروها را به ما ثابت كرده است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8906150452

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آنكارا - ستاد فرماندهي ارتش تركيه لحظاتي پيش اعلام كرد، در عمليات برون مرزي جنگنده هاي نيروي هوايي تركيه 60 هدف در شمال عراق بمباران شد و نيروي زميني ارتش تركيه نيز با توپخانه 168 هدف را در فراسوي مرز تركيه در اين منطقه زير آتش سنگين قرار داد.

به گزارش ايرنا، در اطلاعيه ستاد فرماندهي ارتش تركيه تاكيد شده است: عمليات ارتش تركيه عليه نقاط تجمع تروريست ها در شمال عراق ادامه خواهد داشت.
ارتش تركيه به دنبال حمله 'پ.ك.ك ' در جنوب شرق اين كشور به نيروهاي دولتي و كه به كشته شدن 10 تن از افسران، درجه داران و سربازان و زخمي شدن 14 تن ديگر از نظاميان اين كشور انجاميد، مقارن ساعت 20 به وقت محلي (30/21 به وقت تهران) عمليات برون مرزي عليه پايگاههاي 'پ.ك.ك' را شروع كرد.
در اطلاعيه ارتش تركيه آمده است، پيش از حمله هوايي جنگنده هاي ارتش تركيه، 168 هدف در منطقه زاپ، آواشين، باسيان و خاركوك، توسط توپخانه ارتش به شدت گلوله باران شد و پس از آن حمله هوايي جنگنده بمب افكن هاي اف 16 به منطقه شروع شد.
در اطلاعيه آمده است، ارتش تركيه با عزم راسخ براي پاكسازي عناصر 'پ.ك.ك' از منطقه و قطع راههاي ارتباطي آنان با داخل خاك تركيه به عمليات خود ادامه خواهد داد.
بنابر اين اطلاعيه، جنگنده بمب افكن هاي تركيه به دنبال عمليات موفق در كوه قنديل و ساير مراكز تجمع و اختفاي عناصر پ.ك.ك، سالم به پايگاههاي خود بازگشته اند.
خبرگزاري ها و شبكه هاي خبري نيز به نقل از منابع نظامي تركيه گزارش دادند، بمباران شمال عراق بيش از سه ساعت به طول انجاميد و جنگنده هاي تركيه سحرگاه امروز نيز عملياتي در منطقه انجام دادند.
صبح روز گذشته به هنگام عبور كاروان نظاميان از جاده ارتباطي حكاري - چكورجا در مثلت مرزهاي ايران، عراق و تركيه، چهار انفجار پي درپي ناشي از مين گذاري در جاده صورت گرفت و به دنبال آن تروريستهاي پ.ك.ك با خمپاره و سلاحهاي سنگين، نيروهاي تركيه را هدف قرار دادند كه در اين حمله 10 تن از نيروهاي ارتش تركيه كشته و 14 تن ديگر زخمي شدند.
به تازگي 'پ.ك.ك ' بر شدت حملات خود عليه نيروهاي دولتي تركيه افزوده است، به طوري كه هر روز گزارش هايي از درگيري هاي جديد در مناطق كردنشين تركيه منتشر مي شود.
افزايش تلفات نيروهاي دولتي واكنش هاي گسترده اي را در جامعه تركيه داشته است. تلفات يك ماهه ارتش تركيه بيش از 38 نفر اعلام شده است.
'رجب طيب اردوغان' نخست وزير تركيه امروز در واكنشي تند به تلفات سنگين نيروهاي دولتي تركيه گفت: ديگر كارد به استخوان رسيده و جايي براي سخن گفتن نمانده است.
اردوغان با اين سخنان خود اشاره اي به اتخاذ تدابير ساختار شكن عليه 'پ.ك.ك' داشت كه عمليات برون مرزي ارتش تركيه در واقع اولين گام اين كشور در اين مسير ارزيابي مي شود.


http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30525536

[b][color=red]ويرايش شد!

لطفآ از ارسال خبر بدون منبع پرهيز نمايد!!......نصير[/color][/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منبع برادر؟!

تازه حمله هم کرده باشه فایده ای ندارد! با حملات پراکنده کاری نمی شه از پیش برد! باید یک فکر درست و حسابی کرد! :mrgreen:

بنده یک سری ایده دارم ولی متاسفانه کسی که حرف مارو گوش نمی کنه!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش ايرنا، در اطلاعيه ستاد فرماندهي ارتش تركيه تاكيد شده است: عمليات ارتش تركيه عليه نقاط تجمع تروريست ها در شمال عراق ادامه خواهد داشت.
ارتش تركيه به دنبال حمله 'پ.ك.ك ' در جنوب شرق اين كشور به نيروهاي دولتي و كه به كشته شدن 10 تن از افسران، درجه داران و سربازان و زخمي شدن 14 تن ديگر از نظاميان اين كشور انجاميد، مقارن ساعت 20 به وقت محلي (30/21 به وقت تهران) عمليات برون مرزي عليه پايگاههاي 'پ.ك.ك' را شروع كرد.
در اطلاعيه ارتش تركيه آمده است، پيش از حمله هوايي جنگنده هاي ارتش تركيه، 168 هدف در منطقه زاپ، آواشين، باسيان و خاركوك، توسط توپخانه ارتش به شدت گلوله باران شد و پس از آن حمله هوايي جنگنده بمب افكن هاي اف 16 به منطقه شروع شد.
در اطلاعيه آمده است، ارتش تركيه با عزم راسخ براي پاكسازي عناصر 'پ.ك.ك' از منطقه و قطع راههاي ارتباطي آنان با داخل خاك تركيه به عمليات خود ادامه خواهد داد.
بنابر اين اطلاعيه، جنگنده بمب افكن هاي تركيه به دنبال عمليات موفق در كوه قنديل و ساير مراكز تجمع و اختفاي عناصر پ.ك.ك، سالم به پايگاههاي خود بازگشته اند.
خبرگزاري ها و شبكه هاي خبري نيز به نقل از منابع نظامي تركيه گزارش دادند، بمباران شمال عراق بيش از سه ساعت به طول انجاميد و جنگنده هاي تركيه سحرگاه امروز نيز عملياتي در منطقه انجام دادند.
صبح روز گذشته به هنگام عبور كاروان نظاميان از جاده ارتباطي حكاري - چكورجا در مثلت مرزهاي ايران، عراق و تركيه، چهار انفجار پي درپي ناشي از مين گذاري در جاده صورت گرفت و به دنبال آن تروريستهاي پ.ك.ك با خمپاره و سلاحهاي سنگين، نيروهاي تركيه را هدف قرار دادند كه در اين حمله 10 تن از نيروهاي ارتش تركيه كشته و 14 تن ديگر زخمي شدند.
به تازگي 'پ.ك.ك ' بر شدت حملات خود عليه نيروهاي دولتي تركيه افزوده است، به طوري كه هر روز گزارش هايي از درگيري هاي جديد در مناطق كردنشين تركيه منتشر مي شود.
افزايش تلفات نيروهاي دولتي واكنش هاي گسترده اي را در جامعه تركيه داشته است. تلفات يك ماهه ارتش تركيه بيش از 38 نفر اعلام شده است.
'رجب طيب اردوغان' نخست وزير تركيه امروز در واكنشي تند به تلفات سنگين نيروهاي دولتي تركيه گفت: ديگر كارد به استخوان رسيده و جايي براي سخن گفتن نمانده است.
اردوغان با اين سخنان خود اشاره اي به اتخاذ تدابير ساختار شكن عليه 'پ.ك.ك' داشت كه عمليات برون مرزي ارتش تركيه در واقع اولين گام اين كشور در اين مسير ارزيابي مي شود.
http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30525536

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در سیاست نظامی یک سری عملیات داریم که بهش می گن زمین سوخته! البته کاملا غیر انسانیه! و حتی اگر اینکارو بکنیم یعنی کلا دیگه در حال جنگ رسمی با کردستان عراق هستیم! زمین سوخته کلا به نابود کردن هرچیزی که دست دشمن ممکنه بهش برسه می گند! می خواد زمین زراعی باشه می خواهد منحرف کردن آب یک رودخانه باشه و...

البته در شرایط کنون بخاطر اینکه به مردم بیگناه اسیب نرسه فکر می کنم با شناسایی موقعیت پژاک و پ.پ.ک اگر از بمب های خوشه ای و ناپالم (!) استفاده کرد انسانی تره!! اگر منظور از توپخانه اون تصاویری که من توی اینترنت دیدم بود هیچ فایده ای نداره!!! اونها بیشتر شبیه خمپاره بود تا توپخانه! بمباران مداوم اهداف زمینی با بمب های 2000 پوندی و سقوط آزاد و ایجاد کردن رعب و وحشت در بین دشمن یکی از اهداف اصلی باید باشه! باید توجه داشت دشمن از شیوه پارتیزانی استفاده می کنه و روند کلاسیک زمینی برای مقابله مناسب نیست! همین کارو ترکیه داره می کنه و ماهانه 30 40 نفر کشته می ده!

بمباران باید اینقدر ادامه داشته باشه تا کوهستان قندیل کاملا صاف بشه!!! از عوامل جلوگیری می شه به مین گزاری و مجهز کردن مرزبانان به تجهیزات دید در شب هم اشاره کرد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من بهترین راه همون اعزام نیروهای تکاور و رنجر به اون منطقه با پشتیبانی مداوم بالگرهای هجومی ترابری و همینطور هواپیماهای بمب افکن و این کار باید توسط ایران عراق و ترکیه به صورت همزمان انجام بگیره که کارشون رو یک سره کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مع الصف گروههای تروریسنی پژاک و پ ک ک در کنف حمایت حکومتهای اقلیمی و محلی کردستان عراق دست به اقداماتی علیه امنیت ملی ایران و ترکیه میزنن !
ترکیه برای پاسخگویی به این اقدامات بیشتر متکی به ادوات و ابزار نظامی هست در حالی که ایران بر اقدامات اطلاعاتی و سپس پاسخگویی در محل مناسب به جهت تحریک نکردن احساسات اکراد وهمچنین اسیب نرسیدن به بیگناهان تکیه داره !
ترکیه برای تادیب موش !!! کاهدان رو به اتیش میکشه در حالی که ایران برای به دام انداختن اونها از تله و ... استفاده میکنه !
به قول شاعر :
خانه از پای بست ویران است ..... صاحبخانه در فکر نقش ایوان است!!
تا وقتی که خودشون نخوان باید شاهد این داستانها باشیم !
مقامات ارشد حکومت کردستان عراق باید انتخاب کنن !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه چیزی خدمت دوستان عرض کنم این گروهک با سیا و ام ای ۶ در ارتباط هستن و برای همین هم دولت اقلیم کردستان به اونها کمک می کنه.
با اقدامات اطلاعاتی ایران باید بگم از نظر سازماندهی و فرماندهی ایران ضربه سختی به اونها زده که هنوز اونها و اربابهای غربیشون دارن گیج می خورن و حمله ترکیه هم به نوعی به همین دلیل هست.
ولی این گروهک هیچ گاه از بین نمی ره چون منافع غربیها ایجاب می کنه این نوع گروهک ها همیشه باشن و اوضاع این سه چهار تا کشور خاورمیانه رو ملتهب نگه دارن .
عملا ترکیه سالهاست داره از این گروهک استفاده ابزاری می کنه و با تکیه بر همین خریت این گروه عملا کردها رو به حاشیه رونده در حالیکه اگر این گروه نبود شاید الان کردها در ترکیه بخشی از حاکمیت رو هم در اختیار داشتن و نقش سازنده ای داشتن ولی خوب حماقت این گروه و نادانی خود کردهای ترکیه باعث این اوضاع اسف بار شده.

برای ضربه زدن کاری به این گروهک هم باید همون ابتدای شروع عملیات توسط ایران با هم و هماهنگ این کار رو برای نابودی این گروهک انجام میدادن با این تفاوت که باید خطوط فرار اونها رو مسدود می کردن به این شکل که ابتدا باید با هماهنگی ترکیه از شمال به طرف جنوب و ایران از شرق به غرب و از جنوب قندل و ترکیه از غرب قندیل وارد کیشدن و یه منطقه بسته ایجاد می کردن توی این منطقه اون زمان میشد به راحتی تمام این افراد یاغی رو به راحتی از بین برد .
وگرنه الان هر چقدر هم حملات هوایی و توپخانه ای صورت بگیره نهایت این هست که سلاحاشون رو توی کوه رها و به شهرهای عراق میرن و بعد از آروم شدن اوضاع باز بر می گردن.
دوست عزیز امکان پشتیبانی با هلی کوپتر نیست چراکه اونها دارای سلاح های دوش پرتاب هستن وحتی توی مناطقی از ارومیه کشور خودمون سابقه زدن هلی کوپتر دارن برای همین یاباید از پشتیبانی هوایی توسط جنگنده استفاده کرد و یا راه بهتر و عالیتر استفاده از پهباد هست.
پهباد اگر حتی مسلح نباشه با جمع آوری اطلاعات آنلاین می تونه بزرگترین کم رو به نیروهای عملیات ویژه برای کمین و شناسایی اهداف توپخانه و .... بده و با این کار میشه در زمانی نه چندان دراز تلفات بالایی به این چریک ها زد.
البته اگر این پهبادها مجهز به دوربین های حرارتی و دید در شب هم باشن(و با توجه به تحرک این چریک ها معمولا در شب) میشه حلقه شناسایی و محاصره و تلفات رو بالاتر برد.

در طول خط مرزی هم باید اقدامات مهمی انجام داد مثل ساختن موانع مرزی و کار گذاشتن تله ها و دوربین های جدید و حتی تا حدودی استفاده از تاکتیک زمین مسلح .منتها یه مشکل داره و اون اینکه این مناطق پوشش دارن که باید از دوربین های همزمان حرارتی بصری استفاده کرد و در عین حال اگر من باشم یه چیزی در حدود ۱۰۰ متر از عرض پوشش رو از بین می برم و یه منطقه لخت برای شناسایی دستگاه ها درست می کنم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]
يك فروند بالگرد نظامي تركيه سقوط كرد [/size]

آنكارا - يك فروند بالگرد نظامي تركيه عصر پنجشنبه در بخش جنوب شرقي تركيه سقوط كرد و خلبان آن كشته و يك تن ديگر بشدت زخمي شد.
يك فروند بالگرد نظامي تركيه سقوط كرد
به گزارش ايرنا، هنوز علت سقوط اين بالگرد نظامي كه از نوع كبرا بوده، اعلام نشده است.
رسانه هاي تركيه كه اين خبر را با 'كد فوري' مخابره كردند، به ماموريت اين بالگرد نظامي كه همزمان با تشديد عمليات ارتش تركيه در مناطق شرق و جنوبشرق اين كشور عليه عناصر سازمان تروريستي 'پ.ك.ك' رخ داد، اشاره نكرده اند.
روز گذشته به دنبال حمله خونين 'پ.ك.ك ' به نيروهاي ارتش تركيه در منطقه حكاري واقع در مثلت مرزهاي تركيه با ايران و عراق، 12 تن از نيروهاي ارتش و محافظين روستا كشته و 14 تن نيز زخمي شدند.
به دنبال اين حملات، ارتش تركيه ديشب عمليات برون مرزي گسترده اي را در شمال عراق عليه پايگاههاي پ.ك.ك انجام داد.
از 14 جولاي به بعد كه 'پ.ك.ك' آتش بس يكطرفه خود را شكسته است، تاكنون 43 تن از نيروهاي ارتش تركيه در حملات عناصر اين سازمان تروريستي كشته شده اند.
ارتش تركيه نيز بعد از چند سال وقفه دست به عمليات برون مرزي زده و مناطقي در شمال عراق را به شدت بمباران كرده است.

http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30526228

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چی شده که بعد از اینکه ایران حمله رو کرد و تموم شد تازه ترک ها شروع کردن؟!در حالی که شایعه شده ایران نفر دوم(رهبر شاخه نظامی) این گروه تروریستی رو گرفته
البته تکذیب شد ولی خوب این اقای کاریلان (یا یه چیزی توی این مایه ها) در جشن تاریخی پ ک ک که دیروز بود به مناسبت شروع عملیات نظامی کرد ها شرکت نکرد
هنوزم فیلمی ازش نیومده
خوب اگر ازاده پس چرا هیچ فیلمی منتشر نمی کنه
چرا توی جشنی که همه روسا پیغام دادن ایشون نداد؟! چی شده که ترکیه ناگهان اینقدر حساس شد؟!
نکنه از چیزی خبردار شده یا ترسیده؟!؟!؟!؟ :mrgreen:
ما شا الله اینقدر این اطلاعاتی ها با سابقه ان که ادم فکرش به هزار جا میره
بزنم به تخته!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.