inge

نیروی هوایی اسراییل (پیشینه ، روندها ، گزارش، تحلیل وخبر )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

10 minutes قبل , sasasasa گفت:

 

عراق در آن زمان از ضعف سیستم راداری ما استفاده کرد. در آن زمان ما نقاط کور راداری زیادی داشتیم.  اف 16 با این مخازن سوخت بزرگ و احتمالا بمب های بزرگ بخواد این مسیر نزدیک به 2000 کیلومتر رو طی کنه حتما شناسایی میشه و با توجه به سنگینی تبدیل به یک هدف آسان میشه

 

  2000 کیلومتر ؟؟؟

 

بر 13 فروردین 1399 در 16:39 , MR9 گفت:

بنابراین در مجموع ، سامانه های پنهانکار عملیاتی برای حمله به ایران ، می بایست با احتیاط مورد استفاده قرارگیرد . از سویی دیگر ، نیازمندی قابل توجه اف-35 به سوخت گیری هوایی برای دسترسی به عمق خاک ایران  ، نقطه ضعف دیگری برای مهاجمان به نظر می رسد . 

 

 

 

بر 14 اسفند 1398 در 12:00 , MR9 گفت:

بسم ا....

 

انعقاد قرار داد خرید 8 فروند تانکر KC-46  توسط نیروی هوایی اسراییل

پی نوشت :

ترکیب کی سی-46 ، اف-35 ، اف-15واف-16 از ان چیزی که تصور میشود خطرناک تر هست

 

بر 7 آبان 1399 در 13:15 , MR9 گفت:

روح پنهانکار عبری برفراز خلیج فارس

 

دنبال عادی سازی کامل روابط میان اسراییل و امارات متحده عربی که  شایعه همکاری نظامی- اطلاعاتی  میان این دو را بیش از پیش قوت بخشید ، برخی ناظران نظامی براین عقیده اند که این احتمالا" که درآینده ای نه چندان دور ، نیروی هوایی اسراییل بتواند جای پای محکمی در سواحل جنوبی خلیج فارس در کنار نیروهای هوایی شیخ نشین های این حوزه جغرافیایی  بدست  آورد ، دور از ذهن نخواهد بود .

 

با صرف نظر کردن مقامات تل آویو از مخالفت با فروش جتهای پنهانکار نسل پنجم اف-35 به امارات متحده عربی در هفته اخیر ( 26 اکتبر 2020) و تلاش دولت ترامپ برای فروش جنگ الکترونیک پیشرفته  EA-18G گراولر و همچنین پرنده های بدون سرنشین  ریپر به این کشور ، وضعیت به مراتب پیچیده تر از گذشته خواهد شد . تا پیش از این ، این نگرانی در میان مقامات تل آویو وجود داشت  که فروش سامانه های نظامی پیشرفته به امارات متحده عربی ، قابلیت به چالش کشیدن برتری نظامی کیفی ( qualitative military edge -QME) تل آویو را در مقایسه با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس کاهش دهد ، چیزی که برای چند دهه ، ایالات متحده متضمن اصلی آن بشمار می رفت ، با این حال ، اطمینان دولت فعلی مستقر در کاخ سفید به وزیر دفاع رژیم عبری ( بنی گاتز)  موجب گردید تا این نگرانی تا حدود زیادی فروکش نماید . با این وجود ، براساس برنامه ریزی صورت گرفته ، هرگونه فروش تسلیحات پیشرفته نظیر اف-35 به امارات متحده چیزی به 7 سال زمان نیاز دارد ، در حالی که به احتمال بسیار زیاد ، لایتینینگهای تحویلی به اسراییل  ( F-35I) پیچیده تر و پیشرفته از نمونه های تحویلی به اعراب و یا سایر کاربران این جنگنده  خواهد بود .در این میان ، نتانیاهو بشدت در تلاش است تا زمینه لازم  برای خرید جنگ افزار بیشتری را از ایالات متحده فراهم نماید .بدین ترتیب ، رضایت نسبی اسراییل از فروش سیستم های رزمی پیشرفته به اعراب را می توان نشانه ای از همکاری نزدیکتر با این کشورها و همچنین افزایش کیفی و کمی ایالات متحده به تل آویو دانست .علاوه براین ، درسالهای اخیر ، نیروی هوایی اسراییل و امارات ، تمرینات مشترکی را در رزمایش های برگزار شده در مدیترانه  انجام داده اند و با توجه به رسمی شدن مبادلات اقتصادی ، تبادل گردشگر و..... تعجب آور نخواهد بود  این همکاری در حوزه نظامی عمیق تر شده  و شامل تمرینات مشترک نیز گردد .در همین زمینه ، جتهای نیروی هوایی امارات می توانند برای شرکت در تمرینات مشترک ، حضور در پایگاه های هوایی اسراییل را تجربه کنند و این با توجه به برگزاری رزمایش های مشترک پرچم آبی که هر چند سال میزبان ایالات متحده و چند کشور دیگراست ، چندان عجیب نخواهد بود ، در حالی که متقابلا"  شکاری های اسراییلی نیز با حضور در پایگاه های هوایی شیخ نشین های جنوب خلیج فارس جبهه سومی را علیه ایران خواهد گشود .

از سویی دیگر ، درطول سالهای اخیر ، بخصوص پس از پررنگ شدن برنامه های هسته ای ایران ،بارها گزارش شده که درصورت حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران ، عربستان سعودی اجازه عبور آزادانه از حریم هوایی خود را به جتهای عبری خواهد داد که دراین صورت ، همکاری نظامی نزدیک اسراییل با امارات ، بلحاظ راهبردی می تواند یک سکوی پرتاب بسیار ارزشمند یا حداقل یک نقطه توقف برای نیروی هوایی اسراییل فراهم کند ،بویژه اینکه ابوظبی براین اعتقاد قرار گیرد که تهدید هسته  ای تهران ، قریب الوقوع استگر چه این ادعا بطور رسمی از سوی باکو رد شد  ، اما با این  وجود ، مقاله فوق خاطرنشان نموده بود که اگر چه آذربایجان اجازه تبدیل شدن خود به سکوی هر نوع حرکت نظامی علیه ایران را بخود نمی دهد ،

 

 

زدن شهید فخری زاده وسط تهران هم بعید بود !!!

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الان محتمل ترین مسیر، مسیر سرراست سوریه و عراق هست برای دسترسی به عمق کشور. پدافند که ندارند هیچ بلکه اسمان کاملا در اختیار پرنده هاشون هست که توسط پرنده های جنگ الکترونیک امریکایی هم تا حد زیادی امن شده و امکان هرگونه سوخت گیری و تماس رادیویی و حمایت پرنده های محافظ هم برخوردار هست. خطوط هوایی تجاری هم بهترین فضا برای عملیات فریب.

 

از طرفی شاید این راه ساده و محتمل برای غفلت ما از مسیرهای دیگه هم برجسته بشه. مثلا مسیر بسیار محتمل عربستان با همکاری کامل چند کشور عربی.

 

و البته هیچوقت از مسیرهای دیگه حتی از شمال غرب کشور و حتی شرق با تمهیداتی نباید غافل شد. تهدیدات کاملا 360 درجه است.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, alala گفت:

الان محتمل ترین مسیر، مسیر سرراست سوریه و عراق هست برای دسترسی به عمق کشور. پدافند که ندارند هیچ بلکه اسمان کاملا در اختیار پرنده هاشون هست که توسط پرنده های جنگ الکترونیک امریکایی هم تا حد زیادی امن شده و امکان هرگونه سوخت گیری و تماس رادیویی و حمایت پرنده های محافظ هم برخوردار هست. خطوط هوایی تجاری هم بهترین فضا برای عملیات فریب.

 

از طرفی شاید این راه ساده و محتمل برای غفلت ما از مسیرهای دیگه هم برجسته بشه. مثلا مسیر بسیار محتمل عربستان با همکاری کامل چند کشور عربی.

 

و البته هیچوقت از مسیرهای دیگه حتی از شمال غرب کشور و حتی شرق با تمهیداتی نباید غافل شد. تهدیدات کاملا 360 درجه است.

مسیر اردن عربستان عمان شمال اقیانوس هند. غرب پاکستان و ورود به کویر های مرکزی ایران در نتیجه دسترسی به اصفهان. قم . تهران ... محتمل هست چون در تمام این کشورهایی که اسم بردم پایگاه های امریکایی هواپیمای سوخت رسان و.. پشتیبانی همه جانبه حکومت ها وجود داره 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

احتمال حمله هوایی اسراییل به ما ضعیفه به دلایل زیر

1- فاصله بین مناطق مرکزی ما با اسراییل حدود 2000 کیلومتر است که طی کردن این مسافت خارج از دید رادارهای متعدد ما با اف 16 هایی که با مخازن بزرگ و بمب های بزرگ سنگین شده اند بسیار مشکل است.

2- کشورهای همسایه بعید است از ترس حملات انتقامجویانه موشکی ما به اسرا ییل امکانات و پایگاه های  لازم رو بدن حتی باکو نیز سر مناقشه اخیر حساب کار دست اش امد.

3-اف 35 هنوز کامل عمیاتی نشده. بعید است امریکا اجازه استفاده از این هواپیما را در حمله به ایران به اسراییل بدهد زیرا اگر یک اف 35 توسط ایران شکار شود ضربه هولناکی به پرستیژ امریکا و بازار فروش این هواپیما میخورد. این هواپیما فروخته شده ولی کاملا عملیاتی نشده و گاه به گاه به مشکلاتی میخورد که حل میشود. به نظر من تا حل این مشکلات و نهایی شدن قراردادهای فروش ان ریسک شرکت در یک عملیات پر خطر پذیرفته نمی شود.

4- مکان های اتمی ایران پر تعداد و بعضا زیر زمین هستند که نیاز به بمب های بزرگ سنگر شکن دارند که اصولا حمل انها با اف 16 شاید مقدور نباشد. و شایداسراییل فاقد چنین بمب هایی باشد.  

5- این مشکلات برای اسراییل وجود دارد در مقابل راکت ها و موشک های ایران در غزه، لبنان، سوریه و خود خاک ایران و حتی یمن اماده شلیک هستند. از لبنان و سوریه و غزه حتی با راکت هم می توان به اسراییل شلیک کرد. گنبد اهنین تا حدی می تواند این حملات را دفع کند ولی در سناریوی حملات پرتعداد به این کشور کوچک و کم عمق از این سامانه کاری بر نمی اید و کشور اسراییل دچار بحران بزرگی میشود

6- تهدیدات اخیر بازی سیاسی برای وادار کردن ایران به پذیرش شروط طرف مقابل است.   

  • Like 2
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
18 hours قبل , sasasasa گفت:

 

مخزن سوخت به این بزرگی؟ طبعا برای حمله به تاسیسات ما که عمدتا داخل عمقی از بتون هستن نیاز به بمب های بزرگ هم هست. حالا یک اف 16 با این بار سنگین هم سرعت هم قدرت مانورش به شدت کم میشه. rcs اون هم زیاد میشه. در واقع تبدیل به یک هدف اسان برای سیستم های پدافندی و یا موشک های هوا به هوا میشه.  چنین حمله ای کاملا غیرعملی است. فقط به هدف تهدید این رو نمایی ها صورت میگیره. اصلا فکر نکنم دیگه این هواپیما جا برای بمب داشته باشه. مگر تعدادی اف 16 نقش سوخت رسان به بقیه رو بازی کنن که باز هم بعیده

احتمالا اگر بخوان حمله کنند از همون مسیر حمله به اوسیراک استفاده میکنند در ارتفاع کم از جنوب اردن و عربستان و عراق چون مخازن بزرگشون بهشون اجازه پرواز طولانی مدت رو در ارتفاع کم میده و زمانی که به ایران برسن با رها کردن مخازن کاملا سبک و با مخازن داخلی جنگنده به راحتی به هر نقطه ای داخل خاک ما میرسن برای برگشت هم تانکرها خارج از مرزهای ما منتظرشون خواهند بود 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وایت "اکونومیست" از آماده سازی‌های نظامی اسرائیل علیه ایران

آیا زمان تقابل ایران و اسرائیل نزدیک است؟

 

«اسرائیل باید از فاصله بیش از ۱۵۰۰ کیلومتری از مرز‌های خود اقدام به حمله به تاسیسات اتمی ایران کند که این مساله، سوخت گیری جنگنده‌های آن را ضروری می‌سازد. امری که اگر بر فراز آسمان یک کشور همسایه ایران انجام شود، تبعات سنگینی را برای آن به دنبال خواهد داشت. درست به همین دلایل است که بسیاری بر این باورند نیتِ اسرائیل جهت حمله به ایران، ورای توانمندی‌های تل آویو است.»

 

https://fararu.com/fa/news/511600/آیا-زمان-تقابل-ایران-و-اسرائیل-نزدیک-است

====

نیازی به کپی همه متن نیست /MR9

 

 
  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا... 

 

این مساله بارها گفته شده ، وقتی قرار به حمله باشد ، مهاجم از تمامی ظرفیت تهاجمی خودش استفاده می کند ، همون طور که این ظرفیت در سوریه استفاده شد و مشاهده کردیم که به چه صورت تک به تک اهداف ایرانی ، در شرقی ترین نقطه سوریه هدف قرار گرفت ، در نتیجه دست کم گرفتن دشمنی که درشمال ایران ، مشغول ایجاد زیرساختهای لازم هست و در جنوب ایران به فاصله 80 کیلومتری از مرزهای آبی ما رسیده و با علم  این مساله که عراق قابلیت دفاع از آسمان خودش را ندارد ، و  هر گونه عملیات تهاجمی ، همان طوری که علیه اهداف حشد و انبارهای مهمات و پادگان های شناخته شده این گروه صورت گرفت ، در حال حاضر امکان پذیر هست و توجه به این مساله که نیروی مهاجم قطعا از ترکیب عملیات پنهانی (سایبری و فیزیکی در داخل ایران ) و حمله هوایی استفاده خواهد کرد ، استدلال قطعی در خصوص عدم حمله  ، چیزی شبیه به خودکشی است .. 

 

5af3ec6aa9c44f1b008b465c.jpg

 

13469.jpeg

 

تا 2018 نزدیک به 50 هدف مورد اصابت قرار گرفته و بطور قطع این رقم تا الان ( 2021 ) بیشتر هم شده 

 

 

 

حواس ها جمع تر از گذشته باید باشد ..

  • Like 3
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
17 minutes قبل , sasasasa گفت:
وایت "اکونومیست" از آماده سازی‌های نظامی اسرائیل علیه ایران

 

 

سلام ، حتی اگر تمام گفته های شما هم درست باشه ، بهتر نیست از حالا خودمون رو برای روزی که رژیم سگیونیستی میتونه بهمون حمله کنه اماده کنیم؟؟؟

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, Mamadistaism گفت:

سلام ، حتی اگر تمام گفته های شما هم درست باشه ، بهتر نیست از حالا خودمون رو برای روزی که رژیم سگیونیستی میتونه بهمون حمله کنه اماده کنیم؟؟؟

طبعا شرط عقل اینه. ولی پذیرش این تهدید به عنوان یک تهدید جدی هم عاملی برای تصمیم گیری در مورد مسایل هسته ای میشه. اصولا به نظر من هدف طرف مقابل هم تحت فشار قراردادن ما برای امتیاز گیری در مورد مسیله هسته ای است. در عین اینکه ما باید تدابیر لازم رو ببینیم باید در نظر داشته باشیم که این تهدید خیلی جدی نیست

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, javadjab گفت:

احتمالا اگر بخوان حمله کنند از همون مسیر حمله به اوسیراک استفاده میکنند در ارتفاع کم از جنوب اردن و عربستان و عراق چون مخازن بزرگشون بهشون اجازه پرواز طولانی مدت رو در ارتفاع کم میده و زمانی که به ایران برسن با رها کردن مخازن کاملا سبک و با مخازن داخلی جنگنده به راحتی به هر نقطه ای داخل خاک ما میرسن برای برگشت هم تانکرها خارج از مرزهای ما منتظرشون خواهند بود 

برد اف 16 حدود فکر میکنم 500 کیلومتر است که با مخزن سوخت اضافه بیشتر میشود ولی در صورت پرواز در ارتفاع پایین مصرف سوخت خیلی بالا می رود. در صورت در گیر شدن نیاز به استفاده از پس سوز است که مصرف را بیش از بیش بالا می برد. بار سنگین هم خودش بیشتر مصرف را بالا میبرد. رادارهای افق نگر قادر به شناسایی پرنده ها در ارتفاع پایین هستند. پدافند مکان های اتمی حساس ما بسیار لایه به لایه است. حتی در صورت رسیدن به انها عبور از خود پدافند این تاسیسات  مشکل است. بمب های بزرگ سنگر شکن معمولا باید از فاصله کم پرتاب شوند. مناطق مرزی ایران مسطح است و نقاط کور راداری ندارد. به هر حال خیلی کار عملی به نظر من نیست.  

 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , Mamadistaism گفت:

سلام ، حتی اگر تمام گفته های شما هم درست باشه ، بهتر نیست از حالا خودمون رو برای روزی که رژیم سگیونیستی میتونه بهمون حمله کنه اماده کنیم؟؟؟

 

بسم ا... 

 

مساله پذیرش تهدید ( اندامواره تهدید ) در سطوح مختلف و برنامه ریزی برای مقابله یا خنثی سازی ، یک روند منطقی هست ، در حالی که علیرغم تهدید های صورت گرفته ، آن را انکار کنیم یا دست کم بگیریم ، آن هم فرضاً به گفته نشریات خارجی که قطعاً براساس یک پلان کلی  وظیفه کانالیزه سازی تحلیلگران ، بخصوص مخاطب ایرانی را بعنوان مقصد این گونه حملات احتمالی دارند ، به هیچ عنوان قابلیت دست کم گرفتن را ندارد 

بر 10 شهریور 1399 در 14:27 , MR9 گفت:

 

سلام

یادتون هست در بحث معروف 72 ساعت پیش در بروزرسانی چه چیزی خدمت شما عرض شد ؟؟ رسما" از هشت جهت جغرافیایی علیه ما تهدید وجود دارد .. الان این تهدید از جنوب لبنان یعنی 1000 کیلومتر دورتر ، منتقل شده به فاصله 50 کیلومتری جنوب ایران

_102374735_hurmoz_air3d_top-nc~0.png

 

هر حرکتی ما در حوزه تست موشکی بزنیم یا شبکه پدافند را گسترش بدیم و یا حتی یک روزی خواستیم موشکهای خودمون آماده شلیک به سمت اسراییل کنیم ، فاصله زمانی کشف حمله برای اسراییل کوتاه تر شده ...

 

 

حالا سئوال این هست ، اگر بر خلاف تمامی این احتمالات ( اگر تاریخ را قابل تکرار بدونیم و تحلیل بنی صدر را مبنی بر عدم وجود احتمال حمله عراق به ایران در ماه های منتهی به شروع جنگ به یاد بیاریم که چقدر باعث خسران به ما شد )  این تحلیل جدی نبودن ، چقدر می تواند برای ما خسارت آمیز باشد ؟؟ 

انکار کنندگان می تونند پاسخ خسارت وارده  را بدند یا نه ؟!!!

 

پی نوشت

 

بحث بر سر نوع هواپیمای مهاجم  هم نیست ، در حالی که اطلاع داریم ، جتهای ایگل نیروی هوایی عبری در صورت پرواز از شمال یا جنوب ایران ، به مراتب قابلیت غافلگیرسازی بیشتری را نسبت به ما را پیدا می کنند ..

  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, sasasasa گفت:

طبعا شرط عقل اینه. ولی پذیرش این تهدید به عنوان یک تهدید جدی هم عاملی برای تصمیم گیری در مورد مسایل هسته ای میشه. 

اگر امروز این تهدید رو به حساب نیاریم و فردا وسط مذاکرات اجرایی بشه قطعا امتیازات بیشتر و بدتری رو باید بدیم ، از طرفی در موضوع مهمی مثل هسته ای باید هر تهدیدی رو درنظر بگیریم از زلزله ۱۰ریشتری تا حمله همه جانبه ی ناتو، روسیه و چین تا فرونشست زمین ......اگر امروز به این تهدیدات فکر نکنیم موقع وقوعشون برای فکر کردن وقت نداریم!   اگر امروز این تهدید رو برطرف کنیم دیگه مجبور نمیشیم به خاطرشون امتیاز بدیم 

 

1 ساعت پیش, MR9 گفت:

 

بسم ا... 

 

مساله پذیرش تهدید ( اندامواره تهدید ) در سطوح مختلف و برنامه ریزی برای مقابله یا خنثی سازی ، یک روند منطقی هست 

وقتی این مطلب شما رو خوندم یاد نبرد شمشیر قدس افتادم و خبری که رسانه های سگیونیست به طور هماهنگ در مورد شروع پیشروی زمینی ارتششون منتشر کردن و خداروشکر مقاومت توی تله نیافتاد ، ان شاء ا... فرماندهان ما هم دست از خوندن نشنال اینترست بردارن و توی تله نیفتن.به نظرم برای اینکه این تاپیک هم مثل تاپیک نبرد رسانه امید افرین و انگیزه زا بشه ، بهتره کارهایی که دشمن می تونه انجام بده و راه مقابله با اون ها رو بررسی کنیم. مثلا برای مقابله با حمله هوایی باید پدافند کوتاه برد اطراف مکان های مهم رو طوری که دشمن نفهمه تقویت کنیم ..............احساس میکنم دوستان به این نکته توجه نمی کنن که همه تاسیسات هسته ای ما زیر زمین نیستن و بعضی هاشون  درمقابل پرتابه های ضد زره هم ضعیف ان چه برسه به کروز های هوا پرتاب!  و البته که احتمالا تاخیر ما برای شروع مذاکره برای جبران خرابکاری های گذشته است.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , sasasasa گفت:

برد اف 16 حدود فکر میکنم 500 کیلومتر است که با مخزن سوخت اضافه بیشتر میشود ولی در صورت پرواز در ارتفاع پایین مصرف سوخت خیلی بالا می رود. در صورت در گیر شدن نیاز به استفاده از پس سوز است که مصرف را بیش از بیش بالا می برد. بار سنگین هم خودش بیشتر مصرف را بالا میبرد. رادارهای افق نگر قادر به شناسایی پرنده ها در ارتفاع پایین هستند. پدافند مکان های اتمی حساس ما بسیار لایه به لایه است. حتی در صورت رسیدن به انها عبور از خود پدافند این تاسیسات  مشکل است. بمب های بزرگ سنگر شکن معمولا باید از فاصله کم پرتاب شوند. مناطق مرزی ایران مسطح است و نقاط کور راداری ندارد. به هر حال خیلی کار عملی به نظر من نیست.  

 

مگر اف۱۶های اسراییل مخازن تطبیقی ندارند؟

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , Mamadistaism گفت:

اگر امروز این تهدید رو به حساب نیاریم و فردا وسط مذاکرات اجرایی بشه قطعا امتیازات بیشتر و بدتری رو باید بدیم ، از طرفی در موضوع مهمی مثل هسته ای باید هر تهدیدی رو درنظر بگیریم از زلزله ۱۰ریشتری تا حمله همه جانبه ی ناتو، روسیه و چین تا فرونشست زمین ......اگر امروز به این تهدیدات فکر نکنیم موقع وقوعشون برای فکر کردن وقت نداریم!   اگر امروز این تهدید رو برطرف کنیم دیگه مجبور نمیشیم به خاطرشون امتیاز بدیم 

 

وقتی این مطلب شما رو خوندم یاد نبرد شمشیر قدس افتادم و خبری که رسانه های سگیونیست به طور هماهنگ در مورد شروع پیشروی زمینی ارتششون منتشر کردن و خداروشکر مقاومت توی تله نیافتاد ، ان شاء ا... فرماندهان ما هم دست از خوندن نشنال اینترست بردارن و توی تله نیفتن.به نظرم برای اینکه این تاپیک هم مثل تاپیک نبرد رسانه امید افرین و انگیزه زا بشه ، بهتره کارهایی که دشمن می تونه انجام بده و راه مقابله با اون ها رو بررسی کنیم. مثلا برای مقابله با حمله هوایی باید پدافند کوتاه برد اطراف مکان های مهم رو طوری که دشمن نفهمه تقویت کنیم ..............احساس میکنم دوستان به این نکته توجه نمی کنن که همه تاسیسات هسته ای ما زیر زمین نیستن و بعضی هاشون  درمقابل پرتابه های ضد زره هم ضعیف ان چه برسه به کروز های هوا پرتاب!  و البته که احتمالا تاخیر ما برای شروع مذاکره برای جبران خرابکاری های گذشته است.

 

در کنار تدابیر پدافندی باید به فکر تقویت قدرت تهاجمی که خودش بازدارندگی محسوب میشه هم باشیم. الان مدتهاست ما موشک یا سلاح جدید در بعد هجومی رونمایی نکردیم. درسته تقویت حضور در سوریه و لبنان و عراق خودش بعدی از هجوم هست ولی نباید از باقی مسائل غافل بشیم.

 

همچنان یک سلاح ضد ماهواره و همچنین موشک های تاکتیکی ساده و ارزان ولی در برد سرزمین های اشغالی از خانواده فاتح و کروزهای جدید مواردی است که قابل دستیابی در کوتاه مدت و نیاز هست. در بعد بازدارندگی امنیتی هم باید فکرهای اساسی بشه.

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.