mostafa_by

تاپیک جامع تهاجم به جمهوری اسلامی ایران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بر 4 شهریور 1398 در 22:26 , FBI گفت:

 

 

ارتش شوروی پس از شهریور بیست هم یک بار دیگر به خاک ایران حمله کرده، آن هم همین سی و هفت سال پیش. اما بر خلاف شهریور بیست، این بار ارتش ایران درگیر شده وارتش اشغالگر سرخ را بیرون کرده است!
داستان از این قرار بوده که خبر می رسد مجاهدین افغان شماری راکت انداز قابل حمل با نفر از نوع استرلا (به معنی پیکان، نسخه روسی استینگر امریکایی که برای شلیک به هلیکوپتر و هواپیما در ارتفاع پایین به کار می رود) در جایی در روستای متروکه رباط جلیل، نزدیک مثلث مرزی با ایران و پاکستان انبار کرده اند. ارتش شوروی عملیاتی به نام جنوب برای حمله به این انبار و ضبط استرلاها طراحی می کند. 
بامداد شانزدهم فروردین ۱۳۶۱ عملیات آغاز می شود. ابتدا جنگنده های سوخوی باید اطراف هدف را با بمبهای آتشزای نشانه گذار بمباران می کردند تا هلیکوپترهای حامل نیروهای کماندو بر اساس این نشانه ها، هدف را شناسایی و نیرو پیاده کنند. اما بعدا مشخص می شود که بمبها در جاهای پراکنده ای افتاده اند، نزدیکترینشان، صدها متر دورتر از هدف اصابت کرده و حتی باد شدید، بعضی از بمبها را بسیار دورتر و پشت مرز ایران برده است. هلیکوپترها حتی همین بمبهای به خطا رفته را پیدا نمی کنند و کمی بعد، ناوبر هلیکوپتر فرماندهی گزارش می دهد که مسیر را خطا رفته، وارد آسمان ایران شده و دوازده کیلومتر هم از مرز گذشته اند. اما سرهنگ فرمانده عملیات دستور می دهد به مسیر ادامه دهند. هلیکوپترها از بالای جاده آسفالته ای می گذرند که تیرهای برق کنار جاده بروشنی نشان می داده که به هیچ وجه نمی تواند در افغانستان باشد، بویژه تیرهای چوبی تلگراف چون در افغانستان همه این تیرهای چوبی را روستاییان کنده و فروخته بودند. حتی یک اتوبوس هم از جاده می گذرد که به هیلکوپترهای بالای سر هیچ واکنشی نشان نمی دهد و به مسیرش با آرامش ادامه می دهد. در این بین ناوبر متوجه محلی می شود که مشخصات آن کاملا با هدفی که شناسایی کرده بودند، همخوانی دارد و حتی یک برجک دیده بانی هم کنارش هست. سرهنگ فرمانده دستور آغاز عملیات را می دهد. کماندوها پیاده می شوند و محل را زیر آتش خمپاره می گیرند اما وقتی به هدف می رسند درمی یابند به یک کارخانه آسفالت حمله کرده اند. 
ژنرال فرمانده مافوق که سوار بر هواپیمای آنتونوف ۳۰ (دوموتوره ملخی) عملیات را از آسمان افغانستان هدایت می کرده پس از اینکه مدتی ارتباطش با یگان عملیاتی قطع بوده، موفق با تماس با سرهنگ فرمانده می شود و دستور می دهد بلافاصله محل را ترک کنند. اما ناگهان دو فانتوم ایرانی می رسند و یکی شان دو راکت بسوی هلیکوپترهایی شلیک می کند که روی زمین نشسته بودند. یکی از راکتها به خطا می رود و دیگری هم بدون اینکه عمل کند روی زمین می افتد (در عکس این راکت را در دست سرباز شوروی می بینید). اشتباه خلبان فانتوم این بوده که به هلیکوپترهایی که روی زمین نشسته و موتورشان خاموش بوده، راکت گرمایاب شلیک می کند. زمین داغ کویر هم راکت گرمایاب را به خطا می اندازد. (عکس اول فانتوم ایرانی را بر فراز هلیکوپترها نشان می دهد و زیر آن جای گلوله را روی یکی از هلیکوپترها).
فانتومها دور می شوند اما بلافاصله دو فانتوم دیگر جایشان می آیند و این بار با مسلسل، هیلکوپترها و کماندوها را زیر رگبار می گیرند. کماندوها با هرچه در دستشان بوده، تفنگ و مسلسل و حتی خمپاره انداز به فانتومها شلیک می کنند. یکی از فانتومها صدمه می بیند و بر می گردد اما فانتومها موفق می شوند دو هلیکوپتر را منهدم کنند. شکاریهای میگ شوروی از ترکمنستان خودشان را می رسانند اما بدون اجازه مستقیم از مسکو حق شلیک نداشتند و چنین اجازه ای هم داده نمی شود. 
در این بین نیروی زمینی ارتش ایران از راه می رسد و محل را محاصره می کند اما به جای اینکه کماندوها را اسیر کند آنها را به خارج از خاک ایران اسکورت می کند. عملیات ساعت هفت صبح آغاز و درگیری سه ساعت طول می کشد. تا ساعت دوازده و نیم ظهر همه نیروهای شوروی خاک ایران را ترک می کنند. محل درگیری در نزدیکی روستای حرمک زاهدان بوده است. در این درگیری دو نگهبان کارخانه آسفالت کشته می شوند. هنوز ساعت کاری کارخانه آسفالت شروع نشده و کارگران نرسیده بودند و کارخانه تقریبا خالی بوده، اما چند نفری حضور داشتند که کماندوهای شوروی پس از ورود به کارخانه اسیرشان می کنند. 
دولت شوروی برای این رخداد از دولت ایران عذرخواهی رسمی می کند، خسارت کارخانه آسفالت و خونبهای دو نگهبان جانباخته را می پردازد. سرهنگ فرمانده عملیات هم به شوروی فراخوانده و محاکمه نظامی می شود. ماجرا کلا محرمانه می ماند و برای نخستین بار هشت سال پیش در رسانه های روسیه انتشار می یابد. در منابع ایرانی من هیچگاه حتی اشاره ای به این رخداد ندیده ام اما دیشب خیلی اتفاقی به ویدیویی به زبان روسی در یوتیوب برخوردم که روایتی از ماجرا را در بر داشت. با جستجو در سایتهای روسی اطلاعات بیشتری یافتم که چکیده اش همین است که خواندید. در این گزارشها درباره تلفات جانی شورویها اطلاعات درخور اعتمادی نیست.

منبع فیسبوک مهرداد فرهمند

 

من اکانت گالری ندارم کسی داره عکس ها را منتقل کند

thumb_69420633_10214968384586485_9083883

thumb_69317810_10214968384506483_3747985

thumb_69499622_10214968384826491_1909921

 

 

عکس های خارج از گالری فقط بصورت لینک

لینک های... فقط درون کد


https://youtu.be/OHdjuPPg3ss

https://youtu.be/OHdjuPPg3ss

 

 

 

 

 

۱۷ فروردین ۶۱ در خاطرات آیت‌الله رفسنجانی: سفیر شوروی‌ از تجاوز هلیکوپترهای‌ روسی‌ از مرز افغانستان به‌ روستاهای‌ مرزی‌ سیستان‌ عذرخواهی‌ کرد و از ما ممنون‌ بود که‌ خبر آن را پخش‌ نکردیم‌. ما شش‌ شهید و بیست‌ زخمی‌ داده‌ایم‌. مدعی بود اشتباها تجاوز کرده‌اند.

https://twitter.com/HaniyehMovahed/status/1511780136684769284

 

 

امروز در دی ماه 1402 باردیگر استان سیستان و بلوچستان هدف حمله دولت خارجی قرار گرفت. بله این بار دومی بود که این استان هدف حمله دولت خارجی قرار گرفته بود و بد نیست مروری به حمله قبلی داشته باشیم.

 

  • Like 3
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
15 hours قبل , MR9 گفت:

در روزهای پس از حمله به فرمانده وقت سپاه قدس ایران درسال 2020 ، حملات تلافی جویانه ایران به کشته شدن کسی منجر نشد ( ارواح  عمه جنابعالی ! ) و ناگهان این حملات پایان یافتند.

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

نیروهای سپاه پاسداران ظاهرا به تکنولوژی دست یافته اند که نمی کشد ولی طرف را دچار ضربه مغزی ملایم می کند . مشکل این تکنولوژی فقط این است مقدار مصرف مدال های قلب بنفش را برای وزارت جنگ آمریکا افزایش می دهد که به دلیل افزایش هزینه و بودجه لازم به اقتصاد آمریکا ضربه وارد می کند . بعد هم جنازه ها در مکان مورد حمله ناپدید شده و در جاهای دیگر و کشورهای دیگر پیدا می شوند در حالی که طی حادثه های غیر رزمی دچار فوت شده اند . گاهی هم که امکان حادثه غیر رزمی نیست اصلا ناپدید می شوند و پیدا هم نمی شوند . 

  • Like 2
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
16 hours قبل , MR9 گفت:

توجه شود که این مقاله از دریچه دید تحلیلگران آمریکایی برگردان شده و نظرات آنان را بازتاب می دهد در نتیجه  متن را از افق دید طرف مقابل مطالعه کنید .

تلاش میکنم ولی قول یوختی 

16 hours قبل , MR9 گفت:

بخشی از جامعه اطلاعاتی ایالات متحده ، مصرانه براین باورند که  درگیری بزرگ با ایران ، به نفع هیچ کس نیست ولی بلحاظ تاریخی چنین ادعایی چندان نباید صحت داشته باشد

:D شخصی فوت کرده بود گفتن مرحوم وصیت کرده در مراسم تدفین و ترحیم  لباس مشکی نپوشید اون وسط یکی داد زد مرحوم غلط کرد !!!! ما میپوشیم --- حالا این مِستِر بخشی ;) از اعضای جامعه اطلاعاتی امریکا هرچی وصیت میکنه با ایران درگیر نشید اینا قبول نمیکنن 

16 hours قبل , MR9 گفت:

در روزهای پس از حمله به فرمانده وقت سپاه قدس ایران درسال 2020 ، حملات تلافی جویانه ایران به کشته شدن کسی منجر نشد ( ارواح  عمه جنابعالی ! ) و ناگهان این حملات پایان یافتند.

مخاطبین محترم شما شاهد باشید اولین کاتیوشا توسط جناب MR9 شلیک شد  از این به بعد در انجمن میلیتاری عمه اینها در امان نیست :P 

17 hours قبل , MR9 گفت:

پایگاه هایی که کوچکتر و اسیب پذیر تر هستند باید جمع آوری شوند ( این یکی از اهداف تهران هست ، پس این کار را حتماً انجام بدید .م )

به حرف جناب MR9 گوش کنید و تجهیزات و نفرات را در چند پایگاه بزرگ و گرانقیمت متمرکز نمایید  ناو هواپیمابر و گروه همراه را هم در خلیج فارس متمرکز کنید به طور کلی تلاش کنید در بُرد موشکهای ایرانی مستقر باشید 

17 hours قبل , MR9 گفت:

بخش دشوارتر آن است که  اقدامات نظامی متقابل چگونه باید صورت گیرد . چنین اقداماتی می تواند شامل هدف قرار دادن رهبران ارشد سپاه قدس در خارج از ایران باشد ،اما در دریا نیز باید اتفاقاتی رخ دهد جایی که یک عملیات آخوندک مدرن به مانند آنچه درسال 1988 رخ داد باید تکرار گردد.

با این حساب قیمت جهانی نفت و گاز و سهام صنایع تابوت سازی آمریکا خیلی افزایش خواهد یافت البته شایع شده دوران رئیس جیب بُر سابق آمریکا و ماجرای به اصطلاح صلح ابراهیم مرتجعین منطقه درخواست حمله به ایران توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی را مطرح کردند که در جواب پاسخ دادند ما ژاندارم منطقه نیستیم قرار نیست برای شما بجنگیم و... ( نماینده صهاینه :pig: بهشون گفت شام و پذیرایی نخواستیم اینجا واسمون داستان درست نکنید ) النهایه بهشون گفتید بروید با ایران رفاقت کنید و بهشون لبخند بزنید و...  حالا دیگه هرجوری خودتون  صلاح میدونید :24:

 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , MF44 گفت:

اعضای جامعه اطلاعاتی امریکا هرچی وصیت میکنه با ایران درگیر نشید اینا قبول نمیکنن

 

1 hour قبل , zed گفت:

گاهی هم که امکان حادثه غیر رزمی نیست اصلا ناپدید می شوند و پیدا هم نمی شوند . 

 

سلام علیکم

جدای از مزاح ، آمریکایی ها به عادت مالوف ، معمولاً قبل از تغییر رفتار در حوزه های خاصی ، مسائل را تئوریزه می کنند تا پیش زمینه لازم را حداقل در بخش نخبگان خودشون فراهم کنند ، ژنرال سان زی معتقد بود که وقتی قوی هستی ، خودت را ضعیف نشان بده و برعکس وقتی ضعیف هستی ، به دشمن نشان بده که  ابزارهای قدرت را برای استفاده در اختیار داری ... درگیری ما در هرسطحی با ایالات متحده ، کاملاً به نفع تندروهای دست راستی حاکم برتل آویو هست .. صرف نظر از بحث های رسانه ای ، باید حواس ها جمع باشد.. نتانیاهو ، در حدود دو دهه هست که خواب جنگ ایالات متحده و ایران را دارد می بیند ... توی پلان آنها نباید بازی کرد .

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این سر و صدای صبح امروز علیات فریبی است بیشتر به نظر. نیمه شب دیروز اسراییل تمام خبرنگارانش را از خواب بیدار کرد و به صف تا خبرسازی کنند. از ظرفیت چند رسانه مشهور امریکایی شامل سی بی اس و ای بی سی نیوز برای تولید منبع موثق مورد استناد خبرنگارانش استفاده کرد.

 

عملیات برای ما غریب نبود. تا به حال احتمالا چندین بار در ایران اتافق افتاده و حتی خسارات و تلفاتی هم داشته. ( از اون حادثه اول پارچین و انفجار مخازن گاز که به نظر میرسه اولین مورد جدی تست کوادها در ایران توسط مزدورانش بود تا بعدها صنایع موشکی نزدیک تهران، چند بار سوله های هسته ای و دفاعی اصفهان و تهران و ... )

 

نکته اینجاست ولی الان در حال یک بازی روانی هستند. این قطعا عملیات اصلی دشمن نیست ولی در چند سطح یک عملیات ترکیبی را قبل از حمله اصلی داره اجرا میکنه:

 

شرطی سازی و حساسیت زدایی از نیروهای پدافندی کشور

شناسایی واکنش پدافند توسط اقدامات مزدوران داخلی

خبرسازی و حساسیت زدایی از پیام های مقامات نظامی و سیاسی مبنی بر پاسخ به حمله ( با بی اعتبار سازی این سخنان توسط حملات ایذایی اینچنینی )

در صورت امکان و موفقیت این خرابکاری ها هدف قرار دادن و اجبار به تغییر موقعیت پدافندهای برد بلند مستقر در اصفهان و حتی هدف قرار دادنشون قبل از حمله اصلی

پوششی فریب آمیز با مشغول کردن اذهان برای حمله اصلی

و ...

 

نکته اینجاست هر چیزی باشه این یک حمله نبوده و نخواهد بود و باید اتفاقا مراقبت ها را بیشتر کرد. الان کاربران ایرانی مشغول توصیف و تمسخر این عملیات به عنوان حمله اصلی ( با خط دهی مستقیم خبرنگاران و رسانه های عبری/امریکایی ) هستند در حالیکه این رژیم احتمالا اینطور میخواد حمله اصلی خودش را برجسته تر کنه.

 

 

با امت اسراییل داخل ایران باید همان کرد که با خائنین در میدان نظامی میکنند. این سطح از خیانت و کثافت اینطور آشکار به نفع دشمنی که همین حالا باهاش در جنگ هستی در داخل کشور توسط این اذناب بی جیره و مواجب شدتی در حد خیانتی نیاز داره که داره میکنند.

 

گشت های حفاظتی در اطراف و داخل شهرها و ایست بازرسی ها باید به شدت افزایش پیدا بکنه. سوله ها و ویلاها و خانه باغ های خالی باید چند بار در طول هفته چک بشند در نزدیکی مقرهای نظامی و دفاعی و استراتژیک ( نیسان آبی یکی از وسایل نقلیه پرکاربرد و محبوب این رژیم بوده در تمام ترورها و خرابکاری های این چند سال، از ترور شهید فخری زاده تا خرابکاری تروریست های تجزیه طلب در اصفهان در دو مقطع و ... )

 

توجه کنیم رژیم با جنبش هرزه ها و فواحش که سال پیش شکل داد قدم به قدم از برخی ارزش های ملی اعتبار زدایی کرد تا بتونه به اصطلاح قبح خیانت ها را بریزه: از قبح شویی تجزیه طلبی تا خیانت به کشور و همکاری با دشمن.

 

صهیونیست ها در چند روز اخیر آگهی های استخدام مزدور و خرابکارشون را شدیدتر در استوری های اینستاگرام هم حتی کشوندند. با عنوان: اگر در مراکز استراتژیک و حیاتی ( انقدر قبح خیانت را شل کرده توسط عملیات رسانه ای پیوستش که برایزیرساختهای حیاتی یک کشور برای خیانت و خرابکاری راحت اگهی میده ) کار میکنید به ما پیام بدید.

 

عملیات اصلی صهیونیستها یک عملیات چند وجهی با سردمداری مزدوران داخلی خودش خواهد بود. خرابکاری های فنی و انسانی و جاسوسی و ابزاری و حتی اجتماعی با پیوست حمله اصلی.

 

اطلاعیه امنیت سایبری برای اطلاع دادن هرگونه فعالیت حمایت آمیز از دشمن صهیونیستی ( مزدوران بالقوه ) به نهادهای مربوطه در راستای خنثی سازی چنین تهدیدهایی است.

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا...

 

همزمان به حمله ریزپهپادی ارتش عبری ، یک کروز ناشناس در عراق سقوط کرده یا ساقط شده ... منبع شلیک هنوز مشخص نیست ، تعداد شلیک شده هم معلوم نشده ... 

 

photo_2024-04-19_12-08-24.jpg

 

photo_2024-04-19_12-40-34.jpg

 

photo_2024-04-19_12-40-27.jpg photo_2024-04-19_12-39-57.jpg

 

photo_2024-04-19_12-39-43.jpg photo_2024-04-19_12-08-38.jpg

 

photo_2024-04-19_12-38-44.jpg

 

 

photo_2024-04-19_12-08-19.jpg photo_2024-04-19_12-08-29.jpg

 

photo_2024-04-19_12-08-48.jpg photo_2024-04-19_12-40-09.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا...

 

به احتمال زیاد موشک دوم ..

 

photo_2024-04-19_13-31-00.jpg

 

photo_2024-04-19_13-31-01.jpg

 

photo_2024-04-19_13-30-58.jpg photo_2024-04-19_13-30-55.jpg

 

photo_2024-04-19_13-30-49.jpg photo_2024-04-19_13-30-52.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیلی مشکوکه.

 

توجه داشته باشیم دیشب به نظر در عملیات اصلی سایتهای پدافندی جنوب سوریه مورد هدف قرار گرفتند. به چه منظور؟ هموار کردن مسیر حمله از جنوب سوریه به سمت عراق و ایران؟

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
51 minutes قبل , MR9 گفت:

بسم ا...

 

به احتمال زیاد موشک دوم ..

 

 

 

این نگاه بدبینانه و با ارفاق به دشمن هست:

 

رسانه های عبری بقایای یافت شده در عراق را یک پرتابه جدید عنوان میکنند که تا حالا استفاده نشده. در حقیقت یک حامل که بعد از پرتاب از هواپیما، پرتابه ی کوچکتری از خود را پس از مدتی رها میکنه و به هدف میرسه.

 

حالا رویدادهای دیشب را کنار هم بزاری. زدن پدافند جنوب سوریه، شنیده شدن صداهایی در آسمان عراق و بعد درگیری پدافند اصفهان.

 

اگر تحلیل یک سویه ای بخواهیم داشته باشیم صهیونیستها عملا یک تیر هشدار شلیک کردند با یک سلاح جدید و از اونجا که این پرتابه ار پدافند غرب کشور ( شاید مسیر بسیار متفاوت تر و پیچیده تر بوده. فرضا صدای تبریز را هم در نظر بگیریم یک مسیر پیچیده از یک پرتابه یا دو پرتابه ) عبور کرده و به مرکز کشور رسیده یعنی دشمن هشداری مبنی بر این امر داده که توان حملات دورایستای موثر به سایتهای هسته ای حتی مرکز کشور را بدون در خطر انداختن پرنده هاش داره با سلاحی ناشناخته.

 

این فرضیه را باید جدی گرفت. البته همچنان عامل بازدارنده پاسخ متقابل بوده که دست دشمن را میبنده والا پدافند طبیعی است که در هر حمله ای درصدی موفقیت میتونه کسب کنه ولی در این مورد عبور از حلقه های پدافندی به راحتی و در امان بودن جنگنده های دشمن یک قدرتنمایی هشدارآمیز هست که نیازه سلاح جدید شناخته بشه و تحلیل بشه که چه مشخصاتی داره و طی چه عملیاتی پرتاب شده شاید بشه براش راه حلی پیدا کرد.

 

پ ن: در کل این زد و خودر برای ما خیر هست. ما داریم مچ دشمنی را بازمیکنیم که سال ها در حال برنامه ریزی حمله غافلگیرانه به مرکز کشور خصوصا هست.

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, alala گفت:

یعنی دشمن هشداری مبنی بر این امر داده که توان حملات دورایستای موثر به سایتهای هسته ای حتی مرکز کشور را بدون در خطر انداختن پرنده هاش داره با سلاحی ناشناخته.

 

بسم ا..

این را از حدود یک هفته قبل در بروزرسانی به دوستان هشدار داده بودیم ( در پاسخ به این مساله که طرف مقابل گزینه های محدودی دارد ) . خطر پذیری ورود جتهای رزمی دشمن به داخل بسیار بالاست درنتیجه از گزینه کم خطرتری مثل حملات دورایستا استفاده می کند ... ولی اینکه چرا این موشکهای نرسیدند یا اصلا این موشکها به قصد ما شلیک شده و اینکه چرا سرنگون شدند و آیا تعداد بیشتری هست که در خاک ما ساقط شده باشند هنوز اطلاعات دقیقی نداریم ولی به نظر یک تلاش مشترک بین عوامل داخلی و اسراییل باشدبدون اینکه مستنداتی برای  ارائه وجود داشته باشد .

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

موشک‌هایی که هرگز به هدف نرسیدند

تحولات جهان اسلام 

Israel-missile-attack-FA-1536x778.jpg

بررسی‌تصاویر منتشر شده از بقایای دو موشک در منطقه العزیزیه در استان واسط و بقایای یک موشک دیگر در منطقه اللطیفیه در اطراف بغداد نشان می‌دهد که موشکهای مذکور یا از نوع موشک‌های اسرائیلی بالستیک هواپرتاب راکس (ROCKS ALBM) و یا موشکی شبیه به آن مانند موشک بالستیک بلک اسپارو (Black Sparrow) هستند و یا بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها و نبود سرجنگی در تصاویر و وجود بوستر موشکها این احتمال تقویت میشود که از موشک بلو اسپارو (Blue Sparrow) استفاده شده است.

موشک راکس نوع جدیدی از موشکهای هوا به سطح اسرائیلی است که در طراحی بدنه و مشخصات، مشابهت زیادی به موشک بلک اسپارو اسرائیلی دارد و از تکنولوژی به‌کار رفته در بمبهای هواپرتاب سری اسپایس (SPICE) نیز بهره میبرد. موشک بلو اسپارو هم یکی از موشکهای شبیه ساز بالستیک سری موشکهای اسپارو است که در صورت نیاز میتواند به کلاهک جنگی مجهز شود.

بر اساس اطلاعات موجود، برد موشک راکس بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. جنگنده های F15 و یا F16 اسرائیلی قابلیت حمل این موشک را دارا هستند. اطلاعاتی در خصوص میزان برد بلو اسپارو وجود ندارد ولی میتواند بردی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را برای آن تخمین زد.

Sparrow-missiles.jpg

 

( بر اساس اطلاعات فعلی مقاله جالبی است در لینک ذیل مطالعه فرمایید )

https://iswnews.com/117200/موشکهایی-که-هرگز-به-هدف-نرسیدند؛-شب-گ/

 

  • Like 2
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا...

 

نمونه استاندارد یک سایت اس-300 ایرانی 

tehran_s-300.jpg

 

اگر مبناء عکس فوق باشد ، شیوه چینش دو رادار و لانچرها را میشود بررسی کرد 

 

4-20-2024_5-36-32_PM.jpg 4-20-2024_5-36-52_PM.jpg

 

تصویر بعد و قبل ( راست به چپ )  ادعایی از هدف قرار دادن موضع رادار 

 

 

4-20-2024_5-37-28_PM.jpg 4-20-2024_5-37-13_PM.jpg

 

تصویر بعد و قبل از موضع استقرار لانچر 

 

https://aparat.com/v/6kySK

 

پی نوشت :  دوستان اگر تغییری را تشخیص می دند با این کیفیت متعجب کننده ، آن تشریح کنند 

 با توجه به سابقه ای که از اکانتهای غربی در ارائه تصاویر با کیفیت خوب در جنگ اوکراین برای تایید اصابت کروزهای اوکراینی به سامانه های دفاع هوایی ارتش روسیه داریم ، این نوع ارائه سند برای تایید چنین مساله ای یک مقداری تعجب برانگیز هست .. 

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
39 minutes قبل , MR9 گفت:

4-20-2024_5-36-32_PM.jpg 4-20-2024_5-36-52_PM.jpg

 

تصویر بعد و قبل ( راست به چپ )  ادعایی از هدف قرار دادن موضع رادار 

 

 

39 minutes قبل , MR9 گفت:

  دوستان اگر تغییری را تشخیص می دند با این کیفیت متعجب کننده ، آن تشریح کنند 

 با توجه به سابقه ای که از اکانتهای غربی در ارائه تصاویر با کیفیت خوب در جنگ اوکراین برای تایید اصابت کروزهای اوکراینی به سامانه های دفاع هوایی ارتش روسیه داریم ، این نوع ارائه سند برای تایید چنین مساله ای یک مقداری تعجب برانگیز هست .. 

سلام -وضوح تصاویر به صورت عمدی کاهش پیدا کرده تا واقعیت در ابهام قرار بگیرد و ضعف خودشان آشکار نشود اگر این تصویر واقعی باشد و بر فرض اصابتی هم صورت گرفته باشد رادار آسیب مختصری  در حد و اندازه اصابت یک کوادانتحاری دیده است اگر این فرضیات درست باشد و کواد انتحاری تا این اندازه توانسته نفوذ کند باید یک رینگ امنیتی جدید و بزرگتر برای پایگاهها و تجهیزات پدافندی تعریف کرد یا در صورت امکان یک چیزی مثل چتر ژنرال روسها روی تجهیزات قرار دادکه مانع از برخورد اینچنین شود 

ویرایش شده در توسط MF44
  • Like 2
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.