Electro_officer

خشم اژدها(جنگ جهانی سوم)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تصویر
این مطلب از زبان من بیان نمیشه و من متن رو ترجمه کردم یه وقت سو تفاهم نشه!
Jeff Head عضو موسسه‌ی تحقیقاتی نیروی دریایی ایالات متحده است، وی دارای سابقه‌ی زیادی در ضمینه‌ی طرح‌های دفاعی و سیستم‌های کامپیوتری است. وی اکنون در با دولت فدرال در تایین سیاست‌های منطقه‌ای همکاری دارد. وی مولف کتاب جنجال‌برانگیز خشم اژدهاست. که احتمال بروز جنگ جهانی سوم را با توجه به اتفات اخیر تحلیل می‌کند.
اتحاد بین کشورهای آسیایی و نیروهای اسلامی می‌تواند باعث شکل‌گیری جنگی در آینده شود که آینده‌ی آزادی را به خطر می‌اندازد! چینی‌های قرمز(به نظر یه اصطلاحه) و متحدان آنها با تولید اژدر‌های سری پیشرفته و پرسرعت خود و همچنین مین‌های دریایی پیشرفته تهدیدی جدی برای مناطق تحت تسلط نیروی دریایی آمریکا خواهند بود. جف در این کتاب توضیح داده که جنگ آینده- جنگی که جنگ ما علیه تروریسم خواهد بود-(آره جون خودتون!) چگونه خواهد بود. این امر هرچند خوشایند نیست، اما احتمال رخ دادن آن وجود دارد.
مدت بیست سال است که ایلات متحده چین را زیر نظر گرفته‌است بر اساس برآورد‌های ما دولت کمونیست چین سیاست‌های اجتماعی خود را پنهان نموده و وانمود میکند یک نظام سرمایه‌داری آزاد- free market capitalists - ایجاد کرده است.
آنها به تکنولوژی بالایی دست یافته‌اند، این امر مخصوصا در دوره‌ی ریاست جمهودی کلینتون صورت گرفت. و آشکارا نیروی دریایی آبی(منظور نیروی دریایی چینه) را گسترش دادند تا تسلط نیروی دریایی آمریکا را بر اقیانوس آرام به چالش بکشانند. متاسفانه مدریت بوش نیز تاثیری معکوس داد و تنها عده‌ای نسبت به سیاست‌های دولت بی‌اعتماد شدند(مانند آنچه در شوروی اتفاق افتاد) و ایجاد تنش با چینی‌های قرمز اجتناب‌ناپذیر است.
خبر خوب اینکه دولت اعمالی پنهانی علیه دشمنانمان انجام داده است؛ و زیردریایی‌های ما دارای قدرت بیشتری هستند. اما چینی‌ها این امر را مشوقی برای خود دیده و با سرعت بیشتری تکنولوژی خود را ارتقا داده‌اند!
کتاب جف کتابی است بیانگر قهرمانی‌ها، فداکاری‌ها، دردها و رنج‌ها و موفقیت نهایی است. تحلیل ها و توضیحات وی بیانگر آینده است!
خوب خوندید من که کلی خندیدم تحرک چینیها داره مقامات کاخ سفید رو دیوونه میکنه!
کتاب فکر کنم پولی بود که من مطلبی در رابطه با کتاب و نویسنده براتون نوشتم.
منبع:
http://www.freewebs.com/jeffhead/dragonsfury/forward.htm
استفاده از مطلب بدون ذکر نام مترجم و سایت میلیتاری مجاز نیست.


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عمری است که از حضور او جا ماندیم
در غربت سرد خویش تنها ماندیم
او منتظر ماست که ما برگردیم
مائیم که در غربت کبری ماندیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Electrician خان ممنون از مطالب بسيار خوبتون بنده زبانم در حدي نيست كه بخوام يه متن رو ترجمه كنم وگر نه حتما اين كار مي كردم. icon_cheesygrin :mrgreen: خوب با درگير شدن امريكا با چين نه جنگ ها درگيري فكري يكم بار از دوش ما برداشته ميشه و احتمال جنگ پايين مياد من فكر كنم لحظات خطر گذرونديم و داريم يكم نفس راحت مي كشيم. icon_cheesygrin icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از خیلی وقت پیش جنگ جهانی سوم ، بین سه گروه اصلی پیش بینی شده است : ( بر خلاف جنگ جهانی دوم که بین دو گروه متحدین و متفقین به وقوع پیوسته است )

1) متحدان آمریکا

2) چین به تنهایی

3) اتحادیه خاور میانه

( البته جایگاه روسیه در این میان معلوم نیست . شاید چون گروه سوم از تسلیحات روسی بیشتر استفاده کنند، بتوان در این گروه جای داد ! )

این پیش بینی پایه ساخت برخی از بازیهای رایانه ای قرار گرفته است .( مانند جنرالز GENERALS خودمون ! )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهدی جان دستت درد نکنه. اگه کسی از دوستان اصل کتاب رو پیدا کنه خیلی عالی میشه. در بازی فرانت لاینز که چند ماه قبل به بازارهای جهانی آمد شاهد یک نوع آماده سازی افکار عمومی برای این جنگ هستیم. در این جنگ آمریکا و اروپا در برابر اتحادیه شانگهای از کره شمالی و چین و جنوب شرق آسیا تا روسیه قرار داشته و در نهایت با فتح مسکو توسط نیروهای آمریکایی و وادار کردن روسها به صلح جنگ به پایان میرسد. در این بازی نکات جالبی بود که نشانه های آنرا در دنیای واقعی امروز مشاهده میکنیم. اولین نکته مهم پدافند ضد بالستیک غرب بود که باعث شد از یک جنگ هسته ای جلوگیری شود! دومین نکته سطح پیشرفته تر فناوری غرب بود که آنها موفق به عقب زدن نیروهای روسی و چینی و فتح این دو کشور شدند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
babakim1 جالب بود من همش حرص مي خوردم كه چرا روسيه رو تو جنرال نساختن نگو داستان اينه در واقع جي ال اي همون روسيه خودمونه البته تجهيزات روسيه خودمونه فكر كنم جي ال اي دقيقا اطراف سوريه و لبنان باشه. icon_cheesygrin icon_cheesygrin :mrgreen: اقا سعید متاسفانه من اين بازي انجام ندادم يه بازي جديد هم اومده به اسم battle field : bad company که در این بازی دشمنمان روسیه هست و ما امریکاییم امیدوارم در حد کل کل بمونه و جنگی رخ نده . :oops: حالا خوبه call of duty 4 در مورد اتحاد روسیه و امریکا بود بر ضد تروریست یا همون مثلا ایران ولی در کل در این بازی زیاد سیاست محور نبود . icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خود اسرائیل و یهود می دونن که جنک اصلی و سرنوشت ساز در خاورمیانه و میان آنها و مسلمانان خواهد بود.... اللهم عجل لولیک الفرج

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگ جهاني سوم چيزي بيشتر از يك توهم پوچ و خالي نيست. به نظر من وسيع ترين جنگي كه ميتونه شكل بگيره بين ايران و اسراييل و آمريكا خواهد بود و همه ما شاهد كناره گيري چين و روسيه از دخالت در جنگ خواهيم بود و صد البته عربها.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از خیلی وقت پیش جنگ جهانی سوم ، بین سه گروه اصلی پیش بینی شده است : ( بر خلاف جنگ جهانی دوم که بین دو گروه متحدین و متفقین به وقوع پیوسته است )

1) متحدان آمریکا

2) چین به تنهایی

3) اتحادیه خاور میانه

( البته جایگاه روسیه در این میان معلوم نیست . شاید چون گروه سوم از تسلیحات روسی بیشتر استفاده کنند، بتوان در این گروه جای داد ! )

این پیش بینی پایه ساخت برخی از بازیهای رایانه ای قرار گرفته است .( مانند جنرالز GENERALS خودمون ! )


ممنون بابك عزيز.
ولي بايد به عرض شما برسونم كه

1- بحث جنگ جهاني سوم، هيچ‌گاه مطرح نبوده، بلكه در دكترين فوق استراتژيك جهاني، بحث جنگ جهاني چهارم مطرح بوده.
اين بحث، در دهه‌ي هشتاد مطرح شده كه پرداختن بهش، تاپيك مناسب‌تري رو مي‌طلبه.

2- در اين جنگ، چيزي به نام چين وجود نداره و صرفاً يك جنگ تماماً مذهبي، به سبك جنگ‌هاي صليبي هست.
اگه فيلم «مردي كه آينده را مي‌ديد» (نوستراداموس) كاري از اورسن ولز فقيد رو ملاحظه فرموده باشين، در نبرد آخرالزماني كه نشون داده مي‌شه، هواپيماهايي بلند مي‌شن كه علامت صليب زيرشون كشيده شده.

3- در بحث‌هاي نظامي - استراتژيك جهاني، چين هيچ‌گاه به تنهايي وزنه‌اي نبوده.
شما جنرالز رو مثال زدين. اگه به مطالب حقير در گذشته رجوع بفرمايين، در اين مورد توضيح بيشتري عرض كردم. ولي بطور خلاصه خدمتتون عارضم كه :
در جنرالز، سه ريسي كه پيش‌بيني شده، امريكا، چين و جي‌.ال.اي نيست.

امريكا، متشكل از ايالات متحده، اتحاديه پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو)* و نيروهاي ائتلاف سازمان ملل (UN) هست.
* - اينكه ايالات متحده جدا شده و جزو ناتو بيان نشده، صرفاً بحث هدايت جنگي هست.

چين، متشكل از جمهوري خلق چين، كره شمالي، روسيه و ساير كشورهاي بوجود آمده در شرق نهايي هست.
علت اينكه چين در اين بازي مطرح شده، صرفاً به دليل سال ساخت اين بازي و توان نظامي و سياسي بسيار پايين روسيه در آن زمان (زمان يلتسين) بود. البته اميدوارم نفرمايين اين بازي براي سال 2000 به بعد بود؛ چرا كه اصولاً‌ طرح بازي‌هاي Command & Conquer ريشه در جنگ سرد و پس از اون و بخصوص سال‌هاي مياني دهه‌ي 90 داره.

GLA نيروهاي آشوبگر خاورميانه هستن كه فارغ از حكومت‌ها به تخريب روي آوردن. در اين نمونه، نيروهاي نظامي جهاني ايران (مثل سپاه پاسداران - شاخه قدس)، القاعده، مبارزين شيعي و گروه‌هاي سلفي حضور دارن.


اين بازي، در حقيقت يك طرح گرافيكي از طرح جنگ جهاني چهارم و وقايع مابعد اون هست.
درمورد ساختار نظامي و حتي اقتصادي بازي هم شايد در فرصتي مناسب‌تر بشه توضيح داد.

ولي در همين حد عرض مي‌شه كه منابع مياني بازي (منابعي كه اقتصاد شما رو در اواسط بازي، وقتي كه منابع اوليه‌تون تموم مي‌شه) رو به خاطر بيارين :

امريكا : كمك‌هاي سازمان ملل

چين : استفاده از هكرها (استراتژي كره شمالي براي ساعات ابتدايي جنگ با ايالات متحده كه بعدها چين هم از اين استراتژي الگوبرداري كرد)

GLA : بازار سياه

---------------------------------------------------

راستي. دوستان اگه فكر مي‌كنن كه بنده درمورد حضور ايران در GLA تندروي و خيال‌پردازي كردم، بد نيست به نقشه‌هاي اين بازي نگاهي بندازن و ببينن كه يكي از پرنس‌ها (دموليشن يا استيلث؛ يادم نيست) از كدوم منطقه برمي‌خيزن! فكر كنم با يه نقشه‌ي ساده‌ي ايران و عراق متوجه شين كه مكان‌هاي نشان داده شده، به كجاها مربوط مي‌شه.

يه توضيح پاياني.
به نظر شما، در حال حاضر بيشترين توليد كننده‌ي آر.پي.جي 7، كدوم كشوره؟ راكت لانچرهاي جي.ال.اي چه سلاحي داشتن؟

----------------------------------------------------

خوب. از بحث بازي بيايم بيرون، بايد عرض شه كه؛
اين كتاب، سنديت خاصي نداره و صرفاً يك ايده‌ي تحريك آميز و يك تقليد احمقانه از سياست‌هاي جنگ سرد هست.
ستاره‌ي سرخ هم نماد كمونيسم هست.

فكر كنم زمان دو بلوك شدن دنيا، خيلي وقته كه گذشته.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
استاد mostafa_by عزیز :

از توضیحات بسیار بسیار کامل شما ممنونم . این اطلاعاتی که شما از GENERALS دادید ، هیچ جا ندیده بودم . خیلی استفاده کردم .ولی به نظر نمیاد این بازی برای سالهای میانی دهه 90 ساخته شده باشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان سلام

ولی به نظر نمیاد این بازی برای سالهای میانی دهه 90 ساخته شده باشه .

دوست عزیز این بازی برای دهه90ساخته نشده
اصول و مباین استراتژیک اون موقع توش به کار برده شده
البته من خیلی وقته که با بازی میانه ای ندارم و بازی نمی کنم و دنبال هم نمی کنم
در کل در این جنگ تقسیم به سه قسمت میشه
شرق و غرب و میانه
مانند متفقین و متحدین و بی طرفان که در این میان بی طرفان هم آسیب دیدن از جمله ایران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابك عزيز و گرامي؛
بنده هم عرض كردم كه :

البته اميدوارم نفرمايين اين بازي براي سال 2000 به بعد بود؛ چرا كه اصولاً‌ طرح بازي‌هاي Command & Conquer ريشه در جنگ سرد و پس از اون و بخصوص سال‌هاي مياني دهه‌ي 90 داره.

بازي جنرالز و نسخه‌ي اضافه شونده‌ي آن با نام Zero Hour در سال 2003 (به ترتيب در 10 فوريه و 22 سپتامبر) ارائه شد. ولي طرح اين سري‌ بازي‌ها و بالكل بازي‌هاي Command & Conquer، از جنگ سرد و طرح‌هاي مشابه آغاز شده.
فكر كنم شما بزرگوار با بازي معروف Red Alert كاملاً آشنايي داشته باشين. در اونجا كه رسماً بحث جنگ سرد و تقابل نظامي امريكا و شوروي بود. پس از جنگ سرد هم صرفاً ابرقدرت بالقوه‌اي مثل چين جايگزين شوروي شد و البته از اواسط دهه‌ي 90 ميلادي، با ظهور نئو تروريسم و از طرف ديگه ظهور قدرت چريكي شيعي به نام حزب الله كه جايگزين گروه‌هاي چريكي فراوان اما كم‌اثر فلسطيني شد، قدرت تخريبي بالقوه‌اي رو به جهان معرفي كرد كه همون‌طور كه عرض شد، در قالب يك طرح كلي آورده شد.

همون‌طور كه شما بزرگوار هم مي‌دونين، ساخت يك بازي در امريكا؛ بخصوص بازي‌هاي سياسي، محصول چند هفته و چند ماه نبوده؛ بلكه پيش از آن مطالعات بسيار وسيعي رو درموردش انجام مي‌دن و نهايتاً محصولي مي‌دن كه تمام انتظارات سياسي هم درش لحاظ شده باشه.
شما اگه بازي Rise of Nations رو ملاحظه بفرمايين، مي‌تونين اوج اين مطالعات و بررسي‌ها رو در قدرت‌ها، داشته‌ها، شهرها، پادشاهان و حتي روحيات و ظاهر و البسه اكثر قريب به اتفاق مليت‌ها ملاحظه بفرمايين.

----------------------------------------------------

اگه مايل به ادامه‌ي اين بحث و صحبت درخصوص اين بازي‌ و اصولاً بازي‌هاي سياسي بودين، مي‌تونيم در تاپيكي مناسب‌تر در اين مورد، به تفصيل بحث كنيم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من هم بهتره یه تاپیک برای بررسی بازیهای کامپیوتری که القائات سیاسی یا مخصوصاً آخرازّمانی دارن تشکیل بدیم.(نامرد ها یه دونه بازیشون رو هم بدون هدف کار روانی نمی سازن)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باشه ادامه بحث بمونه واسه یه تاپیک دیگه . با بازی هایی که اشاره شد ، آشنایی دارم . جواب شما هم منو قانع کرد . خیلی ممنون .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بازیه rise of nation ربطی به سیاست نداره. چون اکثر کشورها رو گذاشته با شکل و شمایل خودشون. تقسیم بندیه قدرتی نداره. ورژن جدیدش یعنی legend هم که تخیلیه. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.