Electro_officer 13,797 گزارش پست ارسال شده در تیر 88 واقعا تاسف باره...... خصوصا كه نوجوانهاي جودوكار هم تو جمع حضور داشتند.... به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
Skyhawk 16,540 گزارش پست ارسال شده در تیر 88 مسکو، 24 تیر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ دفتر مطبوعاتی کرملین اطلاع داد که "دمیتری مدویدیف" رییس جمهور روسیه به خاطر سانحه هوایی توپولف-154 کمپانی هوایی کاسپین که در مسیر تهران-ایروان در حال پرواز بود و بر اثر سقوط 168 سرنشین آن جان باختند را به "محمود احمدی نژاد" رییس جمهور ایران تسلیت گفت. در گوشه ای از این پیام گفته می شود: خبر سانحه هوایی در نزدیکی قزوین که قربانیان بسیاری به همراه داشت، روسیه را در اندوه فرو برد. به خاطر این حادثه غم انگیز به شما تسلیت می گویم. از جانب من به خویشان و بازماندگان این سانحه دردناک تسلیت عرض کرده و برای ایشان آرزوی صبر در این لحظات دشوار را دارم. منبع : http://pe.rian.ru/society/havades/20090715/122350712.html به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
Ernesto_Rommel 11,417 گزارش پست ارسال شده در تیر 88 اره دوستان 154 بوده .... حالا من نوشته های بچه های سنترال رو دیدم گفتن این هواپیما سال قبل هم یه مشکل داشته: به خاطر سنگینی بیش از حد تو اصفهان تور انتهای باند گیر کرده و به مشکل برخورده .... مدلش EP-CPG هست (http://www.iran-newspaper.com/1387/870328/html/casual.htm#s862626) یه تصویر از این هواپیما ماله 12 ساعت قبل حادثه ...در ایرلاینرز http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/small/7/7/4/1553477.jpg با تشکر از بر و بچس سنترال ...! به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
nasirirani 4,492 گزارش پست ارسال شده در تیر 88 [b]خبرگزاري فارس: هيچ جنازهاي و يا حتي قطعهاي از بدن سرنشينان هواپيما كه در مزارع سقوط كرده باقي نمانده است.[/b] به گزارش خبرنگار فارس از قزوين، نيروهاي پليس و امدادي پس از شنيدن خبر سقوط هواپيماي مسافربري براي نجات مجروحان به مزارع اطراف قزوين در منطقه فارسيان اعزام شدند. اما از آنجا كه هواپيما تنها 16 دقيقه بيشتر پرواز نكرده بوده و سوخت بسياري در باك هواپيما براي ادامه پرواز تا ايروان وجود داشته، آتش ايجاد شده پيش از سقوط هواپيما به شدت و عمق حادثه افزوده شود و هيچ اثري از سرنشينان اين هواپيما جز قطعات كوچك انگشت و پوست سوخته يافت نميشود. هواپيما در برخورد با زمين مساحتي به بزرگي حدود 10 متر در 30 متر را به عمقي بيش از هفت متر ايجاد كرده است و يافتن همه قطعات با استفاده از خودروهاي راهسازي چون لودر امكان پذير است. در حالي كه قطعههاي بدن سرنشينان در فاصلهاي حتي در 500 متري يافت ميشود، ولي تاكنون هيچ يك از امدادگران موفق به يافتن قطعهاي كامل از بدن جان باختگان چون يك دست يا يك پا نشدهاند. در اين ميان امدادگران با كيسههاي خاصي كه از سوي هلال احمر به آنها داده شده بود، قطعههاي مختلف بدن سرنشينان چون انگشت، پوست سوخته شده و در يكي دو مورد روده انسانهايي را يافتند كه در كيسههاي مزبور جمع آوري كرده بودند. امدادگران و نيروهاي پليس در شرايطي در حال انجام خدمات خود بودند كه بوي ناشي از پوست و گوشت سوخته شده در فضاي هواپيماي ساقط شده منتشر شده است و قطعات بدن سرنشينان به دليل كوچكي به سختي يافت ميشود. البته قطعات هواپيما نيز نشان دهنده عمق فاجعه است چراكه تنها سه تكه بزرگ در اين حادثه مشاهده ميشود، يكي از اين قطعات تنها اسكلت موتور هواپيماست، قطعه دوم مربوط به بدنه انتهاي هواپيماست كه طول آن به دو متر ميرسد و قطعه سوم مربوط به قسمتي از بدنه هواپيماست كه آن هم يك متر مربع نميشود. از مابقي قطعات و بدنه اين هواپيماي مسافربري چيز بيشتر از قطعاتي به اندازه يك كتاب نمييابيد و قطعات تا مسافتي بيش از يك كيلومتر ديده ميشود. و با توجه به اينكه هواپيما در عمق زمين فرو رفته و سقوط كرده پيدا شدن جعبه سياه هواپيما بعيد به نظر ميرسد. http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8804241284 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
SAEID 2,830 گزارش پست ارسال شده در تیر 88 ای خدا ... به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
VenomSnake 8,254 گزارش پست ارسال شده در تیر 88 به همه ي بازماندگان تسليت عرض ميكنم. خدا همه رو رحمت كنه. به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
SAEID 2,830 گزارش پست ارسال شده در تیر 88 به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از اداره اخبار و رسانههاي گروهي مجلس در پيام علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي آمده است: وقوع حادثه جانگداز و دلخراش سقوط هواپيماي مسافربري مسير تهران - ايروان كه باعث درگذشت جمعي از هموطنان عزيزمان شد، موجب تاسف و تاثر گرديد. اينجانب ضمن عرض تسليت از سوي خود و ساير نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به مقام معظم رهبري، خانوادههاي محترم مصيبت ديده و مردم خداجوي كشورمان، از خداوند رحمان براي بازماندگان صبر و شكيبايي و براي درگذشتگان رحمت و غفران الهي را طلب مينمايم. همچنين لازم است، مسوولان مربوطه با بررسي ابعاد مختلف اين سانحه، علل بروز آنرا به اطلاع مردم شريف ايران برسانند. به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
sglaalpour 15 گزارش پست ارسال شده در تیر 88 با عرض تسليت اينم از دوستان روس به توپولوف ها شون قبر هوايين اينا به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
call-of-duty 245 گزارش پست ارسال شده در تیر 88 بابا جان مادرتون بس کنین اینقد خبر نذارین که نه جنازه ای مونده نه چیزی خدا رحمتشون کنه! انشا الله اخرین حادثه ای باشه که بر اثر فرسودگی پیش میاد. مسئولینی که اجازه پرواز این هواپیماهارو میدن به امید خدا یه روز خودشون...... به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
arshya4171 42 گزارش پست ارسال شده در تیر 88 [quote]در اين ميان امدادگران با كيسههاي خاصي كه از سوي هلال احمر به آنها داده شده بود، قطعههاي مختلف بدن سرنشينان چون انگشت، پوست سوخته شده و در يكي دو مورد روده انسانهايي را يافتند كه در كيسههاي مزبور جمع آوري كرده بودند. امدادگران و نيروهاي پليس در شرايطي در حال انجام خدمات خود بودند كه بوي ناشي از پوست و گوشت سوخته شده در فضاي هواپيماي ساقط شده منتشر شده است و قطعات بدن سرنشينان به دليل كوچكي به سختي يافت ميشود.[/quote] برادر همكار من هم تو اون هواپيما بوده به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
hamid007 9 گزارش پست ارسال شده در تیر 88 باز هم سانحه، باز هم سرپوش گذاري بر حقايق امروز باز هم حادثه اي هوايي رخ داد كه صرفنظر از اينكه رخداد اين حادثه باعث تاسف بابت از دست رفتن هموطنان ما شد تاسف ديگري ايجاد كرد: عدم اطلاع رساني مانند هميشه صدا و سيما ايران از ارايه اطلاعات كافي خودداري كرد در بخش خبري ساعت 21 امشب مطالب جالبي نهفته بود كه دانستن آن خالي از لطف نيست 1-نوع هواپيما كه توپولف 154 روسي بود اعلام نشد چرا؟ براي اينكه در حال حاضر حدود 40 فروند از اين نوع هواپيما در حال حمل و نقل مسافر هستند و نبايد حقايق اعلام شود 2-در بحث بر وي ارسال جعبه سياه به كشور سازنده نامي از روسيه به ميان نيامد 3- دماي هوا در مقصدي كه هواپيما هرگز نرسيد اعلام شد !!! اما سن هواپيما اعلام نشد 4-طبق معمول يك كميته پيگيري و سمبلكاري تشكيل شد 5-طوري در مورد حادثه دو ماه پيش ايرباس ايرفرانس صحبت شد كه بيننده گمان مي كند اين هواپيما هم ايرباس بوده است اما حقايق هواپيماي توپولف 154 ام هواپيمايي كاسپين با شماره دم EP-CPG در سال 1987 در شوروري سابق ساخته شده بود. در اوريل 1987 اين هواپيما تحويل هواپيمايي افغانستان (افغان باختر ايرلاين) گرديد در سال 1988 با ورشكستگي افغان باختر ايرلاين اين هواپيما تحويل آريانا افغان ايرلاين گرديد اين هواپيما تا سال 1998 در افغانستان مشغول به كار بود پس از پايان عمر مفيد پروازي اين هواپيما به قيمت 6 ميليون دلار به هواپيمايي كاسپين واگذار گرديد. از آن زمان تاكنون اين هواپيما كه يكي از 4 توپولف 154 شركت هواپيمايي كاسپين بود تحت برنامه هاي سنگين داخلي و خارجي بوده است بدون اين كه در مواعد مقرر برنامه هاي تعمير و نگهداري منظم و مناسبي صورت گرفته باشد جالبتر اينكه كنترل هوايي فرودگاه امام به فرودگاه زوارتنوت ايروان اطلاع مي دهد كه هواپيما مدتي قبل از فرودگاه برخاسته است و حدود 5 دقيقه ديگر وارد حريم هوايي ارمنستان مي شود درحاليكه اين هواپيما از 15 دقيقه پس از پرواز تماسي با برج مراقبت نداشته است با توجه به امكانات راداري و وجود ترانسپوندر در انواع هواپيماهاي مسافربري اين مطلب خيلي عجيب و غيرقابل باور بوده است به طوريكه كنترل زميني ايروان بين اين مطلب و حادثه دچار تضاد مي شود علل احتمالي حادثه اگر بتوان به آنچه در خصوص عدم اعلام اشكال توسط خلبان قبل از حادثه مخابره شده است اعتماد كنيم موارد ذيل محتمل است 1-برخورد با يك هواپيماي ديگر در ارتفاع بالا و آسيب ديدن دم و موتورهاي هواپيما 2-از دست رفتن هيدروليك كنترل دم و يا سكان افقي هواپيما در اثر آتش سوزي موتور و هل دادن دماغه به سمت پايين 3-خرابكاري و يا بمبگذاري به خصوص در دستشويي هواپيما و يا بخش بار 4-فعال شدن خطاگونه رانش معكوس موتور در حين پرواز كه نادر است 5-شليك اشتباهي دفاع هوايي به اميد روزي كه ايرلاينهايي منظم و ايده ال داشته باشيم به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
mostafa_by 5,724 گزارش پست ارسال شده در تیر 88 دوست عزيز! لطفاً شايعهسازي نكن! چه تو اخبار و چه تو سايتهاي خبري مختلف، نوع هواپيما اعلام شده است. مسلماً فرانسه، توپولف نميسازه!! ضمناً اگه شما فروشندهي هواپيماي نو سراغ داشتي، يه سر به هيأت دولت بزن. به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
call-of-duty 245 گزارش پست ارسال شده در تیر 88 علت که مشخصه! شاهدان عینی هم که اعلام کردن دیدن از موتور آتیش بیرون اومده. بخش گفتگوی ویژه همه جزئیات رو اعلام کرد به نشانه ی احترام به خانواده این عزیزان که شهید شدن آواتار خودم رو مشکی میزارم. به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
armani 2,666 گزارش پست ارسال شده در تیر 88 اين مصيبت بزرگ رو به خانواده هاي داغدار عزيزان تسليت ميگم و از خداوند رحمت را براي اين عزيزان خواستارم. به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
mostafa_by 5,724 گزارش پست ارسال شده در تیر 88 ولي من يه چيزي برام خيلي عجيبه! هر زمان كه منافقين (داخلي يا خارجي)، شكست بزرگي ميخورن، يه سانحهي هوايي تو كشور شاهد هستيم. اين اتفاق، از زمان شكست حصر آبادان بوده تا به امروز. تنها يك روز پس از عمليات ثامنالائمه (ع) (شكست حصر آبادان)، تني چند از فرماندهان ارتش و سپاه، به منظور برگزاري جلسه با حضرت امام (ره)، راهي تهران شدند كه هواپيماي ايشان در نزديكي كهريزك، دچار سانحه شده و سقوط ميكند. نام و مسئوليت اين شهداي بزرگوار، در ذيل آمده است : - سرلشكر شهید ولیالله فلاحی (رئیس ستاد مشترك ارتش) - سرتیپ شهید سید موسی نامجوی (وزیر دفاع) - سرتیپ شهید جواد فكوری (فرمانده نیروی هوایی) - پاسدار شهید یوسف كلاهدوز (قائممقام سپاه پاسداران) - محمد جهانآرا (فرزمانده سپاه پاسداران خرمشهر) يادمون نره كه تو سانحههاي هوايي، چه بزرگواراني رو از دست داديم! آخرين اونها، شهيد بزرگوار احمد كاظمي، فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود! حالا خدا ميدونه ربط اين ماجراها بهم چي هست و چرا بطور اتفاقي، اين وقايع با ترتيب زماني مشخصي اتفاق ميافتن! به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر