sina12152000

طرح تشکیل ناتوی اسلامی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

كلا تايپيك از اسم اشتباس
و اگه منظور شما نيروي متحد چند كشوري مسلمان هست
به نظرم در شرايط كنوني اين كشور هاي ميتونن اينا باشن:
ايران-سوريه لبنان -
كشورهايي با تغيير سياسي و عضويت به قدرتمند شدن اين نيرو كمك ميكنن:
عراق-عربستان-مصر-امارات-كويت-قطر-بحرين-عمان-يمن-اندونزي-پاكستان
و اگه نخوايم كاملا اسلامي باشه
روسيه متحد خوبي براي ما خواهد بود
بعد از تشكيل اين نيرو سريعا بايد يه نيروي واكنش سريع از همه ي كشور ها درست كرد
و نيروهاي ديگه به صورت ذخيره در كشور هاي خودشون باشن
اصل وجود نيروي واكنش سريع خيلي مهمه
نيرويي كه سريعا بتونه تصميم بگيره و اونو اجرا كنه
مثلا بعد حمله اسراييل به اهدافي در سوريه نيروي واكنش سريع در 3 كشور عربستان -لبنان و سوريه جواب حمله بعد از حداكثر 2 ساعت بدن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين طرح، بيشتر از اينكه يه طرح نظامي درست و درموني باشه، بيشتر به يه آرزوي سياسي شبيه هست. آرزويي كه در قرون يازده و دوازده و سيزده ميلادي، شكل عملي به خود گرفت و بلاد اسلامي از لوث وجود صليبيون پاك شد. در اون زمان، عمادالدين‌ها و نورالدين‌ها و صلاح‌الدين‌ها بودن كه اين كار رو انجام دادن. در اون زمان هم چند دستگي فراواني بين مسلمانان وجود داشت و هر كدوم، اول سعي مي‌كردن كه مسلمون‌ها رو با هم متحد كنن. در اون زمان هم برخي از مسلمون‌ها، فقط براي اينكه تاج و تخت ايالت‌شون رو حفظ كنن، دست به دامان صليبيون‌ مي‌شدن. ولي قدرت اسلام و نيروهاي اسلامي، بسيار بيشتر از اين بود و وحدت مسلمون‌ها هم بيشتر از شرايط فعلي.

متأسفانه در حال حاضر، مسلمون‌ها سر اينكه كدوم يك به اربابان يهودي و مسيحي‌شون خوش خدمتي كنن؛ به خاطر چند دلار بشتر، رقابت بي‌سابقه‌اي براه انداختن!! وقتي ما عربستان، مصر، تركيه، كويت، بحرين، عمان، امارات، قطر، يمن، اردن و ساير كشورهاي عربي - اسلامي منطقه رو مي‌بينيم كه ادعاي هركدوم، گوش فلك رو كر مي‌كنه؛ ولي در عمل چكمه‌ليساني بيش نيستن رو در كنار اسم خودمون مياريم، يعني يا از وقايع روز دنيا بي‌خبريم، يا دوست داريم خودمون رو به بي‌خبري بزنيم؛ يا اينكه خبرا و طرح و نقشه‌هايي هست كه ... بماند.

اما اگه بخوايم واقع بينانه نگاه كنيم، كاربردي‌ترين و اجرايي‌ترين طرح؛ البته با تغييرات لازمه (بخصوص با انطباق بر قانون اساسي‌مون)، مي‌تونه طرحي باشه كه جناب newday بيان كردن. اين، يه پيمان نظامي درست و حسابي مي‌شه. پيماني كه اگه قوي‌تر از ناتو نباشه، چندان ضعيف‌تر هم نيست، مي‌تونه در معادلات قدرت تأثيرگذار باشه، مي‌تونه عامل بازدارنده‌ي خوبي، بخصوص براي جلوگيري از جنگ و ناامني بيشتر در منطقه‌ي آشوب‌زده‌ي خاورميانه باشه و نهايتاً مي‌تونه جهان رو از تك محوري و تك قطبي‌بودن نظامي رهايي ببخشه!

گويي كه اين امر هم در نوع خودش، فعلاً چيزي بيشتر از يه طرح نيست (همون‌طور كه جناب آرماني هم فرمودن).

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هم می دانم فعلا هیچکدام از این طرح ها عملی نیست
ولی دوستان امید تنها چیزی بود که شیطان نتوانست از انسان بگیرد
همانطور همیشه میگویم به همه در دنیای انسانها هر چیزی ممکن است
فقط به بزرگی خدا ایمان داشته باشید شاید در آینده نه خیلی دور ونه خیلی
نزدیک اتفاقی بهتر از این که ما می خواهیم بیفتد ایمان چیزی که نباید از یاد برد
بازم میگم در دنیای انسانها هر چیزی ممکن است icon_razz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسئله اصلی در وارد نشدن ایران به چنین پیمانهایی منع شرعی بعضی از اموره !!!
فرض کنید یکی از کشورهای این پیمان ورداشت حمله کرد به یک کشور دیگه بعد یه عده دیگه حمله کردن به اون کشور ! آیا شما در جنگی که اساسا برای قدرت و بدست آوردن منافع بوده شرکت میکنید ! آیا حاضرید در راه غیر خدا کشته شوید !!!

البته مسائل اینچنینی زیادی وجود دارد !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طرح اتحاد شرق هم به همین خاطر ایران در آن شرکت نکرد
موازین قانون اساسی و دین مبین اسلام
دور اندیشی دکتر بهشتی را سپاس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]"
البته اگر پايه هاي آن روي خرد و حكومتي عاقلانه و به دور از شيعه و سني گري و يا دينمداري در حوزه حكومت بنا بشه!
[/quote]

چشم داشت به خاک پاکستان و افغانستان و ازبکستان و حتی گرجستان و روسیه و عراق و ترکیه هیچ دستاوردی برای ما نداره و نخواهد داشت و به جز ایجاد و گسترش جو بدبینی و ایران هراسی و واکنش این کشورها چیزی برامون نداره( مگه این کشورها ببو هستند که ادعای تغییر مرز سیاسی بکنیم! و توی این فکر ها باشیم! حالا یه کاری بکنید که همشون بریزن سرمون!حریف همشون هم که نمیشیم مجبوریم خودتو دستگیر کنیم و تحویلشون بدیم! icon_razz )

بدون اسلام حتی حفظ همین ایران کنونی هم ممکن نیست! هر گونه پیوند و اتحاد و پیمان بین کشورهای منطقه از طریقی به جز اسلام به سرنوشت پان عربیسم و ... حرفای مفت مملی خودمون! دچار میشه! وقتی اساس اسلام باشه راه درسته و از راه درست و حق کسی زیانی نمی بینه.

اگر سالها پیش بجای سپردن افغانستان به دست کثیف وهابیت پاکستان و عربستان و انگلیس در افغانستان کاری کرده بودیم امروز حکومت های افغانستان و تاجیکستان رو هم علاوه بر اینهایی که با ما هستند در کنار خودمون داشتیم! ولی خوب! حالا نداریم! امیدوارم که اینده ی عراق رو مردم عراق رقم بزنند در این صورت مردم عراق هیچ دوست و متحدی بهتر از ایران پیدا نخواهند کرد.

اگر این حکومت هایی که در منطقه سرکارند- و وظیفه ای بجز خدمت به اربابان آنگلوساکسون خود ندارند - نباشند باور کنید هیچ مشکل جدی و اساسی که مانع از تشکیل یه پیمان مستحکم منطقه ای بشه وجود نداره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کی می خواد با ما ناتوی اسلامی رو تشکیل بده؟؟عربستان؟؟امارات؟؟بحرین؟؟عمان؟؟اردن؟؟مصر؟؟پاکستان؟؟افغانستان؟؟سوریه؟؟لبنان؟؟

فعلا اون کشورای بالا به جز لبنان و سوریه که با ما درگیرن!!امارات که سر شاخ بازی هاش مصر سر اختلافات قدیمی و سر مسئله غزه پاکستان که ماشالله روزی تا 2-3 نفر ایرانی نکشه بی خیال نمی شه!!افغانستان هم که خودش به اندازه ی کافی درگیری داره.عربستان هم که دستمون بهش برسه می ترکونیمش
اردن هم که تقریبا نخوده!بحرین هم که هوای رفیقای عربش رو داره.

می رسیم به سوریه و لبنان:

سوریه به نظرم نمی تونه و خودش هم خیلی تمایلی نداره!!لبنان هم که تا درست بشه خیلی کار داره!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24]واقعيات علاقه شخصي نيست ! [/size]

هيچ ناتويي تشكيل نميشه مگر در قدرت فراوان يك كشور مركزي ! آمريكا رو از غرب بگيري ناتوي وجود نخواهد داشت ! زمان جنگ عراق كه يادتونه از اون قبل تر افغانستان ! همه كشورها بزور و التماس آمريكا وارد شدند آنهم بسيار محدود براي اينكه متهم نشوند و از سود نفت هم چيزي گيرشان بيايد !

ناتوي ايران قراره چه بكنه ! اين ناتو چه ربطي به تغيير پرچم يا سرودملي داره ! كشورها يك مزدور ميخواهند كه برايشان بجنگد ! در صورت تقبل ايران و هزينه كردن تمام توان دولت و ملت در امور نظامي ميتوان ! چنين ناتويي درست كرد !


هم اكنون ناتوي حافظ اسلام وجوددارد با محوريت ايران حزب الله و حماس هر كه ميخواهد زنده بماند و به ورطه نوكري غرب نيفتد به ما بپيوندد...
اين ناتو هم بخوبي كار خودش رو انجام داد ! اگر ايران نبود كه غزه رو بمباران اتمي ميكردند و هر سال اعراب به اين مناسبت سبدهاي گل در آب رها ميكردند !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نخیر . متاسفانه این طرح به چندین دلیل قابل اجرا نیست .

1- مخالفت آمریکا و کشور های غربی
2 - چگونه می شه با کشوری مثل امارات که هم اکنون چشم بر سه جزایر سه گانه ما داره و همچنین خلیج همیشگی فارس رو خلیج عربی می نامه متحد شد .
3 - با وجود دوستی میان اعراب و آمریکا ، فکر نمی کنم اعراب راضی به این کار بشند و بخوان به خاطر اتحاد اسلامی از آمریکا جدا بشند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چشم داشت به خاک پاکستان و افغانستان و ازبکستان و حتی گرجستان و روسیه و عراق و ترکیه هیچ دستاوردی برای ما نداره و نخواهد داشت و به جز ایجاد و گسترش جو بدبینی و ایران هراسی و واکنش این کشورها چیزی برامون نداره( مگه این کشورها ببو هستند که ادعای تغییر مرز سیاسی بکنیم! و توی این فکر ها باشیم! حالا یه کاری بکنید که همشون بریزن سرمون!حریف همشون هم که نمیشیم مجبوریم خودتو دستگیر کنیم و تحویلشون بدیم![/quote]

چشم داشت نظامي و فرهنگي بسيار متفاوته
فقط كافيه همين كارهايي كه براي آزادي و استقلال مردم غزه انجام ميشه رو براي آزادي و استقلال و هويت خواهي فارسي زبانان تاجيكستان و افغانستان
- براي هويت خواه هاي كردستان (90٪ استقلال طلبان از تركيه و عراق و سوريه ميخواهند هويتي مستقل و كردي در اين سرزمين در دست بگيرند كه متاسفانه در عراق با كمك آمريكا اين امر به گونه اي دشمن پرورانه با برادران ايراني شان صورت ميگيرد)
- كمك به بلوچستان ايران و پاكستان و هويت بلوچي و زبان و خط و تاريخ آنان
- كمك به هويت خواهي فرهنگ و تاريخ و زبان اصيل آذري هاي ايران و آذربايجان در برابر پانتركيسم حتي در خود كشور آذربايجان كه در حال سركوب خاموشه!

من فكر ميكنم فقط كمك به هويت خواهي ديني و استقلال سرزميني عراقيان و حزب الله و حماس و ... جو فكري روشنفكران ميهن پرست را به سياست خارجي جمهوري اسلامي بدبين كرده باشد!

حالا اگر كسي تو كشور تركيه براي اينكه ايران پايگاه دموكراتيك هويت خواهي كردها شده اعتراضي كرد من خودم پاسخشان را ميدهم :? تحويلم داديد هم داديد icon_razz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسياري از حرف هاي نيودي قابل تامل هستند و بطور منطقي طرح شدند و اين ميطلبه كه تاپيك مجزا بدين منظور ايجاد بشه و البته انتقادهايي هم وارده كه ميشه بصورت كاملا دوستانه در موردشون بحث كرد و ميشه اميدوار بود كه هيچ كس براي تحميل نظر خودش عقايد ديگران را به سخره نگيره و يا جاهل مآبانه باهاشون برخورد نكنه.به هر حال بايد بپذيريم كه عقايد هر شخصي براي خودش محترم هست و نبايد صرف اينكه با اون عقايد مخالف هستيم-البته تا زماني كه اين عقايد در محدوده توهين و تحقير قرار نداشته باشند و نگيرند-جاروجنجال كنيم و بحث را به بيراهه بكشيم و البته اين موضوع شامل كنايه ها هم ميشه!!
ولي نكته كليدي در مورد اين بحث كه به نظر من از جانب نيودي حداقل در مباحث بالا ناديده گرفته شده و همچنان در اين چنين بحث هايي ناديده گرفته ميشه اينه كه وطن پرستي هيچ منافاتي با اسلام دوستي نداره!ميشه هم يك ايراني بود و هم يك مسلمان كه البته در اين چنين بحث هايي متاسفانه اين امر ناديده گرفته ميشه و طرفداران هر طيف سعي ميكنه يكي از اين دو وجه را پاك كنند!بحث هاي مفصلتر بماند براي تاپيك جديد و البته وقت آزاد بيشتر كه بعد از اين امتحانات آخر بدست خواهد آمد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.