zed

بمب هسته ای پارسی، برنامه هسته ای ایران قبل از انقلاب اسلامی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

همان سوخت کارخانه فرانسوی که 10 درصدش مال ایران است را هم به ایران ندادند و در زمان میتران یک شب اعلام کردند که درست است ایران از کارخانه سهم دارد اما ما اورانیومی به ایران نمی دهیم و به همین راحتی قضیه تمام شد!
عصرایران - نخستین و آخرین مرد هسته ای رژیم پهلوی، از سیاست های جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد برنامه هسته ای اش به شدت دفاع کرد.

به گزارش عصرایران، اکبر اعتماد ، نخستین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که در سالهای 1353 تا پیروزی انقلاب ریاست این سازمان را بر عهده داشته است در گفتگو با برنامه "به عبارت دیگر" شبکه بی بی سی به بیان دیدگاه های خود پرداخت.


مجری برنامه در نخستین سوال از اعتماد پرسید: برخی معتقدند که ایران دارای نفت است و نیازی به انرژی اتمی ندارد که اعتماد در پاسخ گفت: به آن ها ربطی ندارد!

وی افزود: انرژی هسته ای موضوعی داخلی است و فقط ایرانی ها می توانند درباره آن اظهار نظر کنند.

در ادامه مجری مدعی شد که برخی ایرانی ها هم این نظر را دارند که اعتماد در پاسخ یادآور شد: اگر ایرانی ها بگویند ایرادی ندارد اما پاسخ این است که نفت رو به اتمام است و به نظر من ایران حداکثر تا 15 سال دیگر می تواند نفت صادرکند.

مدیر هسته ای شاه تاکید کرد: اولین کسی که معتقد بود نباید نفت را به مصرف رساند شاه بود و راه مصرف نکردن نفت رفتن به طرف انرژی های جایگزین است.

مجری برنامه در اظهار نظری مضحک سوال کرد که چرا ایران به جای انرژی هسته ای از انرژی خورشیدی و بادی استفاده نمی کند؟! - و هرچند این را نگفت که چرا خود غربی ها به جای انرژی هسته ای از این نوع انرژی ها استفاده نمی کنند - اما اعتماد در پاسخ به او تصریح کرد: انرژی هسته ای متمرکز است در حالی که باد یک وقت هست و یک وقت نیست و خورشید هم گاهی هست و گاهی نیست در حالی که انرژی هسته ای همیشه وجود دارد؛ ضمن اینکه انرژی های خورشیدی و بادی پراکنده اند هرچند هر انرژی مصرف خاص خود را دارد.

مجری این برنامه در ادامه از رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در رژیم گذشته سوال کرد شما در گذشته ارتباطات و مذاکراتی با کشور های غربی داشته اید، درست است؟ که اعتماد در این باره بیان داشت: بله در آن دوران یک کارخانه تولید اورانیوم در فرانسه وجود داشت و من در مذاکره با فرانسوی ها 10 درصد سهام کارخانه را برای ایران گرفتم تا 10 درصد اورانیوم تولیدی آن به ایران تعلق گیرد.

مجری برنامه از اعتماد پرسید: چرا الان ایران قبول نمی کند که سوخت توسط خارجی ها به آن ها داده شود؟ و اعتماد صریح گفت: چون غربی ها دروغ می گویند.

وی اضافه کرد: همان سوخت کارخانه فرانسوی که 10 درصدش مال ایران است را هم به ایران ندادند و در زمان میتران یک شب اعلام کردند که درست است ایران از کارخانه سهم دارد اما ما اورانیومی به ایران نمی دهیم و به همین راحتی قضیه تمام شد!

مجری برنامه بار دیگر موضوع موافقت غرب با ارائه سوخت 20 درصد به ایران را به عنوان حسن نیت غرب پیش کشید که اعتماد بار دیگر گفت: آن موقع که باید می دادند 5درصدش را هم نمی دادند اما الان که می دانند ایران خودش می تواند سوخت 20 درصد غنی شده تولید کند می گویند ما به شما می دهیم، هرچند اصلا تضمینی وجو ندارد سر حرفشان بمانند.

مجری به مصاحبه های قبلی اعتماد اشاره کرد و گفت:قبلا گفته بودید که ایران باید از ان پی تی خارج شود درست است؟ و اعتماد در پاسخ گفت: بله اگر من سر کار بودم اجازه نمی دادم ایران به عضویت آن در بیاید و اگر من بودم از آن خارج می شدم.

این کارشناس مسائل هسته ای درباره دلایل خود گفت: اولا این پیمان غیرمنصفانه است و در ثانی خود کشورهای غربی به آن عمل نمی کنند و قراردادی که پایه آن ظلم به ضعیفان باشد پایدار نخواهد ماند.

مجری سوال کرد: یعنی می گویید ایران باید از ان پی تی خارج شود ؟ که اعتماد در پاسخ گفت: من اگر بودم نه تنها از ان پی تی بلکه از آژانس هم خارج می شدم چون این دو تاکنون هیچ نفعی برای ایران نداشته اند.

در این هنگام مجری سناریوی خود را وارد فاز جدیدی کرد تا به نوعی القا کند ایران به دنبال بمب اتمی است و از اعتماد پرسید " ته دلتان بمب اتمی می خواهید"؟ و اعتماد عنوان کرد: من موافق بمب اتمی نیستم اما می گویم حتی اگر هم ایران بمب اتمی داشته باشد اتفاقی نمی افتد چون ما یک کشور با فرهنگ و متمدن هستیم و حداقل در 200 سال گذشته با وجود تغییرات حکومت ها در ایران ما به هیچ کشوری حمله نکرده ایم در حالی که دیگران پدر ایران را در آوردند.

اکبر اعتماد در ادامه خاطرنشان کرد: البته همین الان 9 کشور بمب اتمی دارند؛مگر اتفاقی افتاده؟ مگر اسرائیل و پاکستان که بمب اتم دارند خیلی دولت ها با ثبات و کشور آرامی دارند؟

اعتماد در پایان سخنانش به مسوولان ایران توصیه کرد که ایران باید به جای مذاکره بر سر موضع هسته ای درباره مسائل کلان و اساسی خاورمیانه به گفتگو بنشیند و در این صورت موضوع هسته ای خودبه خود حل می شود.

لينك خبر : http://asriran.com/fa/pages/?cid=88628[/align]

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

باید گفت جالب در زمان شاه یه همچین آدمی با دیدی واقعی هم بوده. به هر حال ایشان فردی صاحب علم ودانش است و راهکاری هم که در پایان حرف های خود داده اند . همان راه کار مورد استفاده ایران است. ایران امروز به دنبال مطرح کردن مسائل خاورمیانه و بهره گیری دقیق تر از توانایی های راهبردی خود برای پیش بردن نظر خود در باره موضوع هسته ای می باشد .

اعتماد در پایان سخنانش به مسوولان ایران توصیه کرد که ایران باید به جای مذاکره بر سر موضع هسته ای درباره مسائل کلان و اساسی خاورمیانه به گفتگو بنشیند و در این صورت موضوع هسته ای خودبه خود حل می شود.

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اولين رييس سازمان انرژي اتمي ايران: کاملا روشن است که غرب در پيشنهاد جديد غني سازي اورانيوم دروغ مي گويد [/b]
اولين رييس سازمان انرژي اتمي ايران در دوره قبل از انقلاب با اشاره به پيشنهادهاي جديد غرب براي ايران در ارتباط با غني سازي اورانيوم در کشورهاي ديگر و ارسال آن به ايران گفت: دروغ مي گويند.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، بي.بي.سي در گفت و گو با اکبر اعتماد با اشاره به اينکه رهبران انقلابي ايران در سال هاي اول پس از انقلاب به اين نتيجه رسيده بودند که برنامه هاي هسته اي به درد نمي خورد و ايران احتياجي به آن ندارد و حتي صحبت از اين بود که نيروگاه هاي بوشهر را تبديل کنند به انبار گندم ولي حالا بعضي از منتقدان برنامه هاي امروز ايران معتقدند که اگر اين اتفاق افتاده بود، اين مشکلات امروز با غرب وجود نمي داشت نظر وي را در اين باره جويا شد که گفت: درست است اگر نبود اگر هم نمي خواستيم مي توانستيم کشاورزي کنيم. در هر صورت هر چه که شما صرف نظر کنيد راحت تر است ولي آن ابتدا که انقلاب شد برنامه ي هسته اي ايران يک جنبه ي عجيب غريبي داشت.
اعتماد در ادامه گفت: مساله‌ي انرژي مساله‌ي 5 سال و 3 سال و هفت سال نيست مساله‌ي چند دهه است شما نمي توانيد صبر کنيد سي سال ديگر وقتي نفت نداشتيد بخواهيد انرژي اتمي بياوريد انرژي اتمي يک روزه دست نمي دهد.
وي در ادامه افزود: هر انرژي يک مصرفي دارد مملکتي مي تواند از لحاظ انرژي موفق باشد که مخلوطي از انرژي هاي مختلف را داشته باشد که هرکدام را اگر گرفتاري پيدا کرد آن يکي باشد. ما نمي توانيم در عرض 5 سال ده سال بگوييم انرژي اتمي داريم چند دهه زمان لازم است.
وي در پاسخ سوال بي.بي.سي که آيا برنامه هاي هسته اي امروز ايران هم بر اين اساس کار درستي است و بايد ادامه داشته باشد ؟ گفت: به نظر من موقعيت ايران عوض نشده بلکه جمعيتش دو برابر شده و مصرف سرانه هم چند برابر شده نسبت به زمان شاه. فراموش نکنيم که الان مصرف سرانه انرژي به مراتب بسيار بالاتر از زمان شاه است و جمعيت هم که دوبرابر شده پس نياز به انرژي بيشتر دارد ضمنا حالا به هر علتي هست توليد نفت پايين آمده و مصرف نفت داخلي زياد شده بنابر اين ميزان صادرات ما از نفت فوق العاده پايين است و تا ده سال 15 سال ديگر بيشتر نمي تواند ادامه داشته باشد و بقيه اش مصرف داخلي خواهد داشت. سالي يک ميليون اتومبيل در ايران ساخته و به بازار وارد مي شود اينها نفت مي خواهد احتمالا حداکثر تا 15 سال ديگر ايران بتواند نفت صادر کند بنابر اين بايد برود دنبال انرژي هاي ديگر که مي تواند انرژي هسته اي و انرژي هاي ديگر باشد.
اولين رييس سازمان انرژي اتمي ايران در پاسخ به اين سوال که چرا ايران دنبال انرژي بادي يا خورشيدي نمي رود گفت: هيچکدام از اين انرژي ها در هيچ جاي دنيا هنوز قيمتش خيلي رقابتي نيست مثل قيمت گاز و نفت بنابر اين هرجا بروند دنبال باد يا خورشيد بايد سرمايه گذاري کنند براي آينده مثل اتم. ديگر اينکه باد و خورشيد اشکالشان اين است که پخش هستند و اينها نمي توانند انرژي متمرکز ايجاد کنند و هميشه نيستند يعني يک وقتي هستند يک وقتي نيستند پس شما منابع انرژي ديگري بايد داشته باشيد که آنها هميشه باشند. در کنار آن از انرژي باد و خورشيد هم بايد استفاده کنند آنها به تنهايي فايده ندارند.
وي در مورد صرفه اقتصادي نداشتن هزينه اي که الان براي انرژي هسته اي در ايران يا هر کشور ديگري مي شود گفت: اولش بايد خرج کنند. خرج تکنولوژي و زيربنا و غيره. بايد همه را ايجاد کرد تا به بهره برداري رسيد.
اعتماد در ادامه در پاسخ به اين سوال که بخشي از اين هزينه متوجه غني کردن اورانيوم است و در زماني که شما با کشورهاي غربي مذاکره مي کرديد صحبت بر اين بود که ايران در کشورهاي ديگر غربي براي غني سازي سرمايه گذاري کند و درصدي از اين سرمايه گذاري به عنوان اورانيوم غني شده به ايران بدهند و آيا چنين قراردادي قبلا نيز وجود داشت گفت: صحبت بر اين اساس نبود. ما بايد غني سازي اورانيوم را براي ايران تامين مي کرديم و آن وقت در فرانسه يک کارخانه بسيار بزرگ غني سازي که بزرگترين کارخانه دنيا بود مي ساختند و وقتي که ژاک شيراک آمد ايران براي بازديد، من يقه اش را چسبيدم و گفتم ما هم مي خواهيم شريک شويم چون آن کارخانه يک کنسرسيومي بود که بين فرانسه و ايتاليا و اسپانيا و بلژيک و بين المللي بود. من هم گفتم ما هم مي خواهيم شريک شويم و بالاخره شريک شديم. ده درصد سهام کارخانه "يوريديف" را بدست آورديم با اين تاکيد در قرار داد که ما ده درصد حق برداشت محصول کارخانه را داريم بنابر اين ده درصد محصول اين کارخانه ما را تا 20 سي سال ديگر تامين مي کرد که منابع غني سازي داشته باشيم و سوخت نيروگاه را تامين کنيم. در ضمن ما خودمان در آزمايشگاه ها تحقيق مي کرديم براي پيدا کردن تکنولوژي غني کردن اورانيوم که کار تحقيقاتي بود.
اعتماد در مورد پيشنهاد هاي جديد غرب براي ايران در ارتباط با غني سازي اورانيوم در کشورهاي ديگر و ارسال آن به ايران گفت: دروغ مي گويند. خيلي روشن است صد درصد دروغ مي گويند دليلش اين است که ايران تا همين پارسال عضو " يوروديف " بود همان کارخانه که ده درصد سهامش با ايران بود ولي وقتي آقاي فرانسوا ميتران رييس جمهور فرانسه پس از انقلاب شد، اعلام کرد که درست است که شما شريک اين کارخانه هستيد ولي خدمات غني سازي به شما نمي دهيم يعني غرب دروغ مي گويد و آنجايي که ايران سرمايه گذاري کرده است و حق داشت ده درصد محصولش را بردارد گفتند که نمي دهيم. آلماني ها هم که نيروگاه بوشهر را مي ساختند يک دفعه دولت آلمان گفت ما پروانه صدور تجهيزات را به ايران نمي دهيم. بنابر اين داستاني که الان سي سال است با بوشهر داريم و تمام شدني هم نيست و گرفتار روس‌ها شده ايم همه‌ي اينها را غربي ها به ما تحميل کردند حالا چطور شده راضي شده اند به ايران غني سازي بدهند تکنولوژي بدهند دروغ مي گويند. آن وقت که بايد مي دادند ندادند حالا براي اينکه ايران را در يک مسيري بياندازند که دستش بسته شود، مي گويند مي دهيم با چه اعتباري؟ آن وقت گفتند مي دهيم شريک شديم ندادند حالا هم مي گويند مي دهيم 5 سال ديگر نيروگاه را هم ساختيم آمدند گفتند سوخت نمي دهيم چکار کنيم.
وي در پاسخ به اعتراض مجري بي.بي.سي که با توجه به اينکه ايران اين پيشنهاد را در نظر دارد بپذيرد، شما چرا نمي پذيريد، گفت: اشکال مطبوعات غربي است که يک اتفاقي مي افتد هر کسي براي حفظ آبروي خودش يک شکل ديگري آن را مطرح مي کند. اصلا اين مساله با مساله غني سازي ارتباطي ندارد. با نيروگاه و آينده هم ارتباط ندارد. مساله اين است که يک رآکتور تحقيقاتي در تهران هست که آمريکا به ايران داده بود و اين رآکتور سوختش تمام شده است. يک دفعه هم رفته اند نمي دانم از کجا سوخت گرفته اند، حالا سوخت اين رآکتور که بسيار کوچک است تمام شده و سوخت غني شده ي بيست درصد مي خواهد. ايران اعلام کرد که ما سوخت بيست درصد لازم داريم براي اين رآکتور، سوال من اين است که چطور شد يک دفعه مي خواهند سوخت غني شده بيست درصد بدهند آنها که پنج درصدش را هم نمي دادند حالا يک دفعه بيست درصد ي اش را مي دهند. حالا که مي دانند ايران تکنولوژي غني کردن اورانيوم را دارد مي گويند بله مي دهيم ولي آن وقت که نداشت پنج درصدش را هم نمي دادند.
مجري بي.بي.سي با بيان اينکه چرا شما اينقدر بدبين هستيد، افزود: شما حدود يکسال پيش در جايي صحبت از اين کرده بوديد و به يک نشريه ي آمريکايي گفته بوديد که ايران نمي بايست در سال 1968 پيمان منع گسترش سلاح هاي اتمي را امضا مي کرد. چرا؟
اکبر اعتماد گفت: آن وقت که ايران امضا کرد من سر کار نبودم و گرنه نمي گذاشتم. براي اينکه اين قرار داد دو اشکال اساسي دارد يکي اينکه منصفانه نيست ديگر اينکه خارجي ها اصلا رعايت نمي کنند. اين قراردادي است بين ضعيف ها و قوي ها. قوي ها فکر مي کنند که اين قرار داد براي تحميل به ضعفا درست شده است و خودشان اجرا نمي کنند. اگر فرصت باشد مي گويم که چرا امضا نمي کنند. آمدند يقه‌ي ايران را چسبيدند که چرا تو دير گفتي زود گفتي فلان کار را کردي و... ولي خودشان نمي گويند که در آن قرارداد چهل سال پيش تعهد کرده اند براي حذف سلاح هسته اي در دنيا و هيچ کاري هم در اين زمينه نکرده اند.کشورهايي که انرژي هسته اي دارند با خودشان يک ليستي درست کردند که اين کيک زرد را به هيچ کشوري ندهند. اين قرارداد از اول منصفانه نبود.
وي در ادامه افزود: اگر من مسوول بودم از اين تعهد خارج مي شدم. نه تنها از آنجا خارج مي شد بلکه از آژانس هم خارج مي شدم. آژانس بين المللي انرژي اتمي براي ما چه نتيجه اي دارد.
مجري بي.بي.سي به اکبر اعتماد گفت شما ته دلتان بمب اتمي مي خواهد و با يک نشريه ي آمريکايي ديگر در ماه اوت سال گذشته گفت و گو کرديد و گفتيد که آمريکا افکار عمومي دنيا را طوري شکل داده که گويي ايران داراي سلاح هسته اي خطرناک است در حالي که خطرناک نيست و اين فقط براي حفظ امنيت خودش است نظرتان چيست و اعتماد گفت: نه. اين دليل نمي شود که من بمب اتمي مي خواهم. مي گويم حتي اگر داشته باشد. من توجيه نمي کنم. الان 9 کشور دنيا سلاح هسته اي دارند. ايران کشور خشني نيست. دويست سال است. من مي گويم که ايران به هيچ جا حمله نکرده نظام هم عوض شد شاه آمده و رفت و... حالا در عرض اين دويست سال بارها مورد حمله قرار گرفتيم و پدرمان درآمد ولي ايراني به هيچ کشور ديگري حمله نکرده حالا چطوري آمده اند مي گويند اگر ايران يک سلاح اتمي پيدا کند امنيت آمريکا هم به خطر مي افتد، دروغ مي گويند، اينها افسانه مي سازند براي اجراي سياستهايشان.
وي افزود: من با بمب اتمي موافق نيستم ولي معتقدم اگر ايران بمب اتم هم ساخت هيچ طوري نمي شود اسراييل ساخت طوري شد؟ پاکستان ساخت طوري شد؟ خيلي مملکت خوبي است؟ خيلي ثبات دارد؟ اسراييل خيلي ثبات دارد؟ اسراييل شصت سال است دارد با تمام همسايگانش مي جنگد پس منصفانه نيست و بيهوده مي گويند. اگر اعمال زور است پس چرا عدم گسترش سلاح هسته اي را بهانه کرده اند ايران هم هر کاري مي خواهد بکند به اينها ربطي ندارد. حالا هم آمده اند داستان قم را مطرح کرده اند. اين پايگاه در قم کشف که نشد، ايران خودش آن را اعلام کرد در قم يک کارخانه ي غني سازي دارد. در کنفرانسي که داستان گرم شدن زمين و جهان مطرح بود، کشورهاي آمريکا و فرانسه و انگليس يک دفعه درآمدند و به مساله ي پايگاه قم اشاره کردند. ايران هر جا که بخواهد مي تواند کارخانه غني سازي بزند. اين را کردند مساله ي جهاني براي اينکه بگويند در آن کنفرانس شکست خورد چون در آن کنفرانس هيچ نتيجه اي نگرفتند اين را مطرح کردند. ايران 35 روز قبل از کنفرانس اطلاع داده بود.
اعتماد در پاسخ به اينکه آيا در حال حاضر ارتباطي با برنامه هاي اتمي ايران داريد با توجه به اينکه دو بار به ايران در سال هاي 85 و 86 سفر کرده است و با برخي مقامات انرژي اتمي ايران هم صحبت کرده است، گفت: من هيچ همکاري ندارم. وقتي رفتم ايران، مقامات انرژي اتمي فهميدند که آمده ام به ايران خواستند من را ببينند اولش اظهار خوشحالي که شما آمده ايد به ايران، بعد از من نسبت به مذاکراتي که با غرب مي کنند نظر خواستند.
وي گفت: شما اگر براي اتم يا هر کار ديگري توجيه داشته باشيد بايد يک برنامه ي انرژي مدوني داشته باشيد و اين برنامه حساب شده باشد و آن را چاپ کنيد و در دنيا منتشر کنيد تا همه بخوانند و افکار عمومي دنيا بدانند که ايران به اين علت مي رود دنبال انرژي هسته اي، انرژي گاز يا هرچيز ديگر. آن وقت بنده که از ايران دفاع مي کنم يک چيزي در دست دارم که به آن استناد کنم.
وي در پاسخ به سوال بي.بي.سي مبني بر اينکه شما به عنوان رييس پيشين سازمان انرژي اتمي ايران چه توصيه اي مي کنيد به طرفين مذاکره و بايد به چه شکلي ادامه پيدا کند و به چه نتيجه اي برسد، گفت: من فکر مي کنم هرکس بخواهد مذاکرات ايران با غرب را فقط در اطراف اتم بچيند، اشتباه است ما با غرب مسايل مختلف داريم خصوصا ايران با آمريکا مسايل مختلفي در پيش دارند. يک لحظه شما تصور کنيد از سواحل مديترانه در لبنان تا کوه هاي هندوکش تا پاکستان تمام اين منطقه در حال جنگ است تقريبا همه در هم ريخته اند. ايران مهمترين مملکت اين بخش دنياست و سرنوشت ما اصلا به آن منطقه مربوط است و ما بايد با آمريکا در مورد مسايل خاورميانه گفت و گو کنيم اين اتم چيست که به آن چسبيده اند ( مسايل مهمتري وجود دارد که کشورهاي غربي بايد به آن بپردازند ).

http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=759122

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان ما که بحث درست در این تاپیک نداریم حداقل این ها را من دیدم و جالب بود 

در مورد علی اکبر اعتماد اولین رئیس انرژی اتمی ایران در زمان شاه که نکات جالبی را می گوید که خیلی از پیش فرض های ما را می شکند 

http://www.aparat.com/result/%D8%A7%DA%A9%D8%A8%D8%B1_%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF

 

http://www.mostazafin.tv/latest-video/video/1257_%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A8%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D9%88%D8%B9-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8

 

http://www.sorayatv.ir/content/tv/608/

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان ما که بحث درست در این تاپیک نداریم حداقل این ها را من دیدم و جالب بود 

در مورد علی اکبر اعتماد اولین رئیس انرژی اتمی ایران در زمان شاه که نکات جالبی را می گوید که خیلی از پیش فرض های ما را می شکند 

http://www.aparat.com/result/%D8%A7%DA%A9%D8%A8%D8%B1_%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF

 

http://www.mostazafin.tv/latest-video/video/1257_%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A8%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D9%88%D8%B9-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8

 

http://www.sorayatv.ir/content/tv/608/

 

 

این بنده خدا که به جمهوری اسلامی ربطی نداره ، ولی عقل داره و طرف مقابل رو می شناسه و وطن پرست هست ...
 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این بنده خدا که به جمهوری اسلامی ربطی نداره ، ولی عقل داره و طرف مقابل رو می شناسه و وطن پرست هست ...
 

 

دکتر اعتماد نکات بسیار مثبتی در کارنامه فنی خود دارد ولی از پستم دنبال این نبودم که وی چه کسی بود که آن خود یک تاپیک مجزا است 

بیشتر نکاتی است که در مورد روابط بین الملل و انرژی هسته ای می گوید

 

نقطه نظراتش دید بازتری نسبت به انرژی اتمی ارائه می دهد که بر مبنای واقعیت است 

اشاراتش به روابط بین الملل و رفتارهای کشورهایی نظیر فرانسه و آلمان و آمریکا بسیار جالب است 

و از آن سو عدم وجود برنامه و چشم انداز انرژی و مشخص نبودن سهم انرژی اتمی و دیگر انرژی ها در آینده نقدی بر برنامه هسته ای ماست

کلا مفید است 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 26 خرداد 1397 در 06:16 , arminheidari گفت:

 در زمان احمدي نژاد  يك بار رسانه اي شد و بعد غيب شد

خبري از به نتيجه رسيدن يا در مسير بودن هم ديگه مخابره نشد

سلام علیکم و رحمت ا..

این غنی سازی لیزری در ایران ، پیشینه اش به اواخر دهه هفتاد میلادی بر میگردد . در حدود سالهای 1977-1976 سازمان انرژی اتمی ایران ، یک قراردادی را با یک شرکت گمنام کالیفرنیایی منعقد کرد تاحداقل 4 دستگاه کامل غنی سازی لیزری اورانیوم که در آن زمان لبه فناوری صنعت هسته ای بود را  خریداری کند . شایعاتی هم هست که گفته میشود قبل از لغو مجوز این شرکت (بدلیل ورود لیبی به این ماجرا ) توسط کنگره ، یکسری تجهیزات ، با پرنده های 747 نیروی هوایی به کشور حمل شد ولی از آن زمان تا حال حاضر ، هیچ خبری در خصوص توانایی های جمهوری اسلامی در غنی سازی لیزری رصد نشده !!!!!

پی نوشت :

این مطلب در حدود 30 سال قبل در یکی از نشریات علمی داخلی چاپ شده بود ولی از صحت و سقم ان هیچ اطلاعی در دست نیست !!!!

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عطالله مهاجرانی ادعا کرده که اسحاق رابین و شیمون پرز قبل انقلاب به طور محرمانه به ایران مسافرت میکند. 

 

در این سفر یک قرار داد محرمانه 1/2 میلیارد دلاری بین ایران و اسرائیل بسته میشود که اسرائیل باید به ایران کلاهک هسته ای بفروشد. 

 

پول نفت را اسرائیلی ها میگیرند و سر شاه را کلاه میگذارند و هیچ وقت بمب اتمی را تحویل نمیدهند تا اینکه انقلاب میشود!

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
14 minutes قبل , mehdipersian گفت:

عطالله مهاجرانی ادعا کرده که اسحاق رابین و شیمون پرز قبل انقلاب به طور محرمانه به ایران مسافرت میکند. 

 

در این سفر یک قرار داد محرمانه 1/2 میلیارد دلاری بین ایران و اسرائیل بسته میشود که اسرائیل باید به ایران کلاهک هسته ای بفروشد. 

 

پول نفت را اسرائیلی ها میگیرند و سر شاه را کلاه میگذارند و هیچ وقت بمب اتمی را تحویل نمیدهند تا اینکه انقلاب میشود!

احتمالا منظورش پروژه "شکوفه"بوده که همکاری جهت تولید مشترک موشک دوربرد بود 

 

ویرایش شده در توسط scorpion57
  • Like 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, scorpion57 گفت:

احتمالا منظورش پروژه "شکوفه"بوده که همکاری جهت تولید مشترک موشک دوربرد بود 

 

خب پس به احتمال زیاد این پروژه ی شکوفه موشک جریکو 1 یا جریکو 2 هست که اتمی بوده. قرار بوده چند موشک با کلاهک را ایران بخرد که اسرائیلی ها تحویل نمیدهند. 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.