mahdavi3d

پايگاه تحليلي "پرزن پلنت": 5 گام كشورهاي غربي براي تسلط بر سوريه

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=justify][color=blue]يك پايگاه تحليلي آمريكايي در تحليلي از برنامه هاي غرب به رهبري آمريكا، مي نويسد كه كشورهاي عضو كشورهاي غربي براي تسلط بر سوريه ناتو 5 مرحله را در مورد ليبي تمرين كردند كه در نظر دارند كه اين تجربه را در سوريه شبيه سازي كنند.[/color]

به گزارش فارس، پايگاه خبري تحليلي "پرزن پلنت" به قلم "پاتريک هنينگسن" به بررسي دلايل اهميت سوريه در صحنه منطقه‌اي و تلاش آمريکا براي تغيير رژيم در اين کشور پرداخته است.
[b]
* برنامه‌ريزي بلند‌مدت غرب براي تسلط بر سوريه[/b]
غرب به رهبري "باراک اوباما" که سخنگوي روابط عمومي جهاني‌سازي به شمار مي‌رود بي شک مدت‌ها سوريه را تحت نظر داشته است. آن چه مخاطبين رسانه‌هاي غربي اکنون انتظار دارند اين است که اول رسانه‌ها در مورد "اسد" حکم کنند و سپس اقدامات تحريک‌آميز بيشتري در درون سوريه و با حمايت غرب صورت بگيرد تا نظرات جامعه بين‌الملل را به سمت موارد زير سوق دهد:

1- تحريم‌هاي بين‌المللي
2- قطعنامه سازمان ملل
3- اعلام منطقه پرواز ممنوع
4- بمباران بلند مدت منطقه توسط ناتو
5- "تغيير حکومت"

[b]* فرمول تسلط کشورهاي غربي بر کشورهاي ديگر[/b]
آمريکا، انگليس و متحدان "ائتلافي" آن‌ها اکنون از فرمول بالا براي تسلط بر کشورها استفاده مي‌کنند. پس از زياده‌روي آمريکا در عراق در سال 2003، اين تکنيک قابل قبول ديپلماتيک اکنون به اين شکل اجرا مي‌شود: آمريکا يا انگليس به سازمان ملل متحد فشار آورده و قطعنامه‌اي بدون سر و ته را تصويب مي‌کنند، سپس در منطقه‌اي که آن را "پرواز ممنوع" اعلام کرده‌اند از ناتو به عنوان بازوي شبه قانوني سازمان ملل استفاده مي‌کنند.

[b]* تأمين مالي و مديريت ناآرامي‌ها در سوريه توسط عوامل خارجي[/b]
اکنون ديگر اين داستان را مي‌شناسيم. تحليلگران برجسته‌اي تا کنون نتيجه گرفته‌اند که مانند ليبي، ناآرامي‌هاي اخير در سوريه نيز از ماه‌ها پيش برنامه‌ريزي شده است و از همان زمان نيز رسانه‌هاي غربي از اين ماجرا به سود خود استفاده کرده‌اند. تأمين مالي و مديريتي ناآرامي‌ها در سوريه نيز طبق معمول اغلب به عهده عوامل نفوذي در خارج از اين کشور است و نه افرادي که واقعاً خواهان اصلاحات هستند؛ هر چند اين چيزي است که در رسانه‌هاي جمعي غرب تبليغ مي‌شود.

[b]* تکنيک ماشين روابط عمومي جهاني‌سازي در سوريه خدشه‌دار کردن اعتبار "بشار اسد" است[/b]
همانند تکنيکي که در ليبي استفاده شد، در سوريه نيز ماشين روابط عمومي غرب اين داستان را منتشر خواهد کرد که نيروهاي "بشار اسد" به روي حاضران در "اعتراضات مسالمت‌آميز" آتش گشودند. سپس حکومت "اسد" را (در چشم مخاطبين رسانه‌هاي غربي) "نامشروع" جلوه مي‌دهند. اين فرمولي است که ظاهراً در ليبي و تا حدي در مصر و تونس جواب داده است. سپس اقدامات ديجيتالي نيز به کمک اين روند روابط عمومي مي‌آيند؛ اين اقدامات شامل استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي اينترنتي مانند "توييتر" است و اقدامات در زمينه تغيير رژيم نيز اکثراً در قالب زبان انگليسي منتشر مي‌شوند.

[b]* آمريکا، انگليس و ناتو که همگي در ليبي دخالت کردند، در صورت بروز جنگ در سوريه نيز دخالت خواهند کرد[/b]
همان طور که در مراحل آخر سقوط "قذافي" نيز ديديم، نه تنها آمريکا در زمينه اسلحه‌هاي سنگين و ناتو در مورد نيروي هوايي از معترضان حمايت مي‌کنند، همچنين در مراحل آخر جنگ داخلي، تيم‌هاي "ام 16" انگليس نيز در محل فعاليت‌هاي نظامي را مديريت مي‌کنند و به علاوه تروريست‌هاي مشهور نيز به کشورهاي غربي فرستاده مي‌شوند و در اختيار سازمان‌هاي جاسوسي قرار مي‌گيرند. اگر سوريه نيز درگير جنگ داخلي ساختگي شود، وقوع همين اتفاقات را در اين کشور نيز مي‌تواند انتظار داشت.
واضح است که "بشار اسد" هرگز از قدرت کناره‌گيري نخواهد کرد و همين موضوع هم تقابل ميان او و دشمنان غربي‌اش را به وجود مي‌آورد که دقيقاً خواسته رسانه‌هاي غرب است.

[b]* تقاضاي اوباما براي کناره‌گيري "اسد" از قدرت مقدمه اجراي فرمول تسلط بر اين کشور[/b]
بار ديگر، و طبق معمول، تقاضاي "باراک اوباما" براي تحريم سوريه و "کناره‌گيري" "بشار اسد"، رئيس‌جمهور اين کشور، از قدرت همگي بخشي از روند روابط عمومي و ديپلماتيکي است که هدف آن آماده کردن زمينه براي مداخله نظامي قريب‌الوقوع ناتو و يا يک گروه "ائتلافي" از کشورها در سوريه است.
آمريکا پيش‌تر نيروهاي نظامي‌اش را در اطراف سوريه جمع کرده و چند ماهي است که در قالب "عمليات نسيم دريا" در سال 2011 و عمليات‌هاي ديگر، مانورهايي را در اين منطقه اجرا مي‌کند.

[b]* روابط مثبت سوريه با ايران، روسيه و "حزب‌الله"[/b]
نمي‌توان اهميت استراتژيک سوريه را در صحنه جهاني انکار کرد. همسايه‌هاي اطراف آن اسرائيل، ترکيه، لبنان و در حال حاضر مهم‌تر از همه عراق هستند. مشخص است که همه اين همسايه‌ها، شايد به استثناي لبنان، در صورت عمليات آمريکا عليه سوريه با آمريکا همکاري خواهند کرد. اما سوريه طبيعتاً هم‌پيمان سياسي ايران، شريک تجاري روسيه و با آخرين گروه مستقل و تأثيرگذار در منطقه يعني "حزب‌الله"، مستقر در لبنان، شديداً هم عقيده است.

[b]* اهميت اقتصادي و سياسي سوريه اين کشور را در اولويت جهاني‌سازي غرب قرار داده است[/b]
شکست سوريه و آوردن آن زير چتر جهاني‌سازي مانند نگيني بر انگشتري طرفداران جهاني‌سازي در تلاش آنان براي تسلط بر تمام خاورميانه و آسياي ميانه محسوب مي‌شود. به علاوه، سوريه يکي از کشورهاي مستقل از لحاظ اقتصادي در منطقه و داراي ذخاير طبيعي ارزشمند است. اين کشور به همه دلايلي که گفته شد يک اولويت بسيار مهم در خصوصي‌سازي اقتصادي در قالب تئوري جهاني‌سازي است که حکومت کنوني آن بايد ساقط شود.

[b]* سهم اسرائيل در تغيير رژيم در سوريه به دست آوردن زمين‌هاي بيشتر براي اشغال است[/b]
سهم اسرائيل در تغيير رژيم در سوريه اولين و مهمترين سهم است: زمين. اگر سوريه در نهايت تسليم جهاني‌سازي شود و تحت کنترل اروپا و آمريکا قرار بگيرد، بلندي‌هاي جولان و مناطق ارزشمندي که قبلاً در قالب "جنوب لبنان" در اشغال اسرائيل بودند، دوباره کاملاً در دسترس اين رژيم قرار خواهند گرفت.

[b]* سوريه با يکي از بزرگ‌ترين و وفادارترين ارتش‌هاي منطقه مطمئناً مي‌تواند در مقابل تلاش آمريکا براي کودتا در اين کشور مقابله کند[/b]
بر خلاف "صدام حسين" در عراق و يا "قذافي" در ليبي، اعتقاد "بشار اسد" به توانايي سوريه در جلوگيري از کودتا به پشتياني آمريکا، يک خوش‌بيني اشتباه نيست. بر خلاف اهداف ديگر آمريکا در منطقه که اهداف آساني بودند، سوريه داراي يکي از بزرگ‌ترين، وفادارترين و کارآزموده‌ترين ارتش‌ها و نيروهاي هوايي منطقه است. اين کشور مجهز به مدرن‌ترين سيستم‌هاي دفاع ضد هوايي و يک شبکه خبره و بي‌نقص اطلاعاتي است؛ شبکه‌اي که دهه‌ها است بر سر راه نفوذ همسايه نزديک و دشمن سنتي سوريه يعني اسرائيل به اطلاعات اين کشور مشکلات بسياري را ايجاد کرده است.

[b]* "بشار اسد" هشدار داد که غرب در صورت مداخله نظامي در سوريه قادر به تحمل پيامدهاي آن نخواهد بود[/b]
در ادامه گزارش "يو اس اي تودي" آمده است: "اسد در مورد هر گونه دخالت نظامي مانند ليبي هشدار داد و اظهار کرد که "هر نوع اقدام نظامي عليه سوريه موجب پيامدهايي خواهد شد که (غرب) تحمل آن را ندارد." تا کنون هيچ برنامه بين‌المللي جدي براي اجراي چنين عملياتي مطرح نشده است؛ تا حدي به اين دليل که معترضين گفته‌اند که نمي‌خواهند کشورهاي غربي در سوريه دخالت کنند.
"اسد" روز چهارشنبه به "بان کي مون"، رئيس کل سازمان ملل، اعلام کرد که عمليات‌هاي نظامي و امنيتي در سوريه متوقف شده‌اند. علي‌رغم اين ادعاي "اسد"، اقدامات دولت همچنان ادامه دارد؛ هر چند با شدتي کمتر.
مي‌توان تخمين زد که تلاش کشورهاي غربي براي جذب سوريه در تئوري جهاني‌سازي و جايگزيني رژيمي که تسليم آمريکا، اروپا و اسرائيل باشد به جاي دولت "بشار اسد"، روندي طولاني، پر هزينه و بسيار دشوار خواهد بود. گذر زمان نيز به نفع کشورهاي غربي نيست. علي‌رغم پيروزي‌هاي اخير محور آمريکا - اروپا - اسرائيل در شمال آفريقا، توانايي آن‌ها در تحمل فشارهاي سياسي و اقتصادي داخلي زير سؤال است.

[b]* غرب احتمالاً در ماه‌هاي آينده اقدامات زيادي را در سوريه انجام خواهد داد[/b]
به دلايلي که ذکر شد، ماه‌هاي آينده احتمالاً شاهد اقدامات مرتب غرب خواهد بود؛ اقداماتي که طراحان در واشنگتن، لندن و تل‌آويو اميدوارند منجر به تسريع بي‌ثباتي در سوريه و در نتيجه تغيير رژيم در اين کشور شود. اين اقدامات ممکن است شامل عمليات‌هاي پيش‌گيرانه همانند "تلاش براي ترور" "بشار اسد"، رئيس‌جمهور سوريه، توسط عوامل جاسوسي غربي و يا اسرائيلي حاضر در منطقه باشد.

[color=olive]90/06/03[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900603151701
[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برخی کشورهای عربی که با سیاست آمریکا علیه سوریه هماهنگ شده‌اند، درصدد ارائه پیشنهاد تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب هستند تا پس از آن خواستار ایجاد منطقه پروازممنوع علیه این کشور شوند.

به گزارش فارس، یک دیپلمات عربی که هویت وی فاش نشد، اعلام کرد که برخی کشورهای عربی اکنون سرگرم ارائه پیشنهاد تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب هستند و در صددند از سازمان ملل درخواست کنند که مانند آنچه برای لیبی اتفاق افتاد، منطقه پروازممنوع برای سوریه ایجاد کنند.

روزنامه الخلیج امارات با بیان این خبر نوشت: قرار بود اتحادیه عرب برای بررسی وضعیت سوریه و لیبی در سطح نمایندگان امروز (پنجشنبه) نشستی برگزار کند ولی این نشست تا روز شنبه به تعویق افتاد در سطح وزاری خارجه کشورهای عربی عضو اتحادیه برگزار شود.

تشدید سیاست کشورهای عربی علیه سوریه در زمانی روی می‌دهد که منابع خبری از تشدید فشار آمریکا بر کشورهای عربی خبر می‌دهند و قرار است با وارد شدن کشورهای عربی به فضای رسانه‌ای-سیاسی علیه سوریه، اندک اندک فضا برای ورود سازمان ملل علیه سوریه فراهم شود تا به بهانه تحولات اخیر در سوریه، مقدمات دخالت در سوریه آماده شود.

سوریه از ماه مارس گذشته با ظهور گروهک‌های مسلح در شهرهای مرزی با ناامنی روبه‌رو است. گروهک‌هایی که در تحریک مردم به تظاهرات نقشی مهم ایفا کردند هر چند که با تشدید درگیری ارتش سوریه با این گروهک‌ها اندک اندک از شمار مردم تظاهرات‌کننده در بسیاری از شهرها کاسته شد.

روز گذشته چهار کشور عربی عربستان سعودی، اردن، کویت و بحرین، سیاست آمریکا و کشورهای اروپایی علیه سوریه را در شورای حقوق بشر همراهی کرند و به قطعنامه‌ای علیه سوریه رأی مثبت دادند.

الخلیج به نقل از این دیپلماتی عربی افزود: اکنون تعدادی از کشورهای عربی در صددند موضع سخت‌تری علیه سوریه اتخاذ کنند. برخی کشورهای خلیج [فارس] پیشنهادی آماده کرده‌اند که بر اساس آن عضویت سوریه در اتحادیه عرب مانند لیبی تعلیق شود و حتی پیشنهادی وجود دارد برای ایجاد منطقه‌پرواز ممنوع برای سوریه.

در همین خصوص، محمد مأمون نماینده سابق پارلمان سوریه خواستار دخالت خارجی در کشورش شد و درخواست کرد همان برخوردی که با لیبی شد نیز با سوریه نیز بشود.
[url=http://rajanews.com/detail.asp?id=99983]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داریم سوریه رو از دست میدیم و در این شرایط زمان از دست رفتن رو ایران تعیین میکنه که در کوتاه مدت باشه یا در یک پروژه بلند مدت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این پایگاه تحلیلی احتمالا خیلی خیار میل کرده بوده موقع نوشتن تحلیلش.


1- تحريم‌هاي بين‌المللي >>>>>>>>>>>>> این تحریمها چندان اثری ندارد. مگر ما که تحریم شدیم چه شد؟ روز به روز قویتر و پیشرفته تر

2- قطعنامه سازمان ملل >>>>>>>>>>>>> :( این قطعنامه باد هواست. غربی ها وقتی که دیگه کاری ازشون پیش نمیره و کم میارن میگن قطعنامه. حالا همونایی را که برای ما نوشتن انجام بدنند تا نوبت سوریه بشه

3- اعلام منطقه پرواز ممنوع>>>>>>>>>> کی قدرت اجرای این طرح رو دارو و از کدام جهت؟ اسراییل قدرتش را داره یا ترکیه؟

4- بمباران بلند مدت منطقه توسط ناتو >>>>>>>>>>> فقط همین شکلک برای این آیتم کافیه :mrgreen:

5- "تغيير حکومت" >>>>>>>>>>>> باش تا صبح دولتت بدمد. تا ایران حامی دولت سوریه است آن حکومت پابرجاست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]این پایگاه تحلیلی احتمالا خیلی خیار میل کرده بوده موقع نوشتن تحلیلش.


1- تحريم‌هاي بين‌المللي >>>>>>>>>>>>> این تحریمها چندان اثری ندارد. مگر ما که تحریم شدیم چه شد؟ روز به روز قویتر و پیشرفته تر

2- قطعنامه سازمان ملل >>>>>>>>>>>>> این قطعنامه باد هواست. غربی ها وقتی که دیگه کاری ازشون پیش نمیره و کم میارن میگن قطعنامه. حالا همونایی را که برای ما نوشتن انجام بدنند تا نوبت سوریه بشه

3- اعلام منطقه پرواز ممنوع>>>>>>>>>> کی قدرت اجرای این طرح رو دارو و از کدام جهت؟ اسراییل قدرتش را داره یا ترکیه؟

4- بمباران بلند مدت منطقه توسط ناتو >>>>>>>>>>> فقط همین شکلک برای این آیتم کافیه

5- "تغيير حکومت" >>>>>>>>>>>> باش تا صبح دولتت بدمد. تا ایران حامی دولت سوریه است آن حکومت پابرجاست.[/quote]

دوست عزیز این حرف شما من رو به یاد طارق عزیز ملعون میندازه (وزیر امور خارجه پیشین عراق)
1- یکی از اثرات مخرب تحریم ورشکستگی اقتصادی که ما هم در اثر تحریم ها الان به مشکلات گسترده اقتصادی گرفتار شدیم سوریه که تکلیفش مشخصه با اون اقتصاد
2-قطعنامه سازمان ملل شاید به نظر من وشما بی ارزش بیاد ولی خیلی مهم و تاثیر گذارن یعنی چراغ سبز برای شروع جنگ توسط کشور های غربی(نمونه اش هم عراق و لیبی و .... )
3-اسراییل و ترکیه چنانچه بخوان به کمک متحدان غربی خودشون این کار رو انجام میدن و توانایی اون رو دارن
4-حمایت ایران هم به تنهایی برای ثبات و باقی ماندن حکومت بشار اسد کافی نیست و همانطور که آقا سعید هم گفتن سوریه داره از دست میره حتی با حمایت ایران که بسیار مهمه ولی حرف آخر رو نمیزنه البته شاید یک معجزه ای شد !!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]داریم سوریه رو از دست میدیم و در این شرایط زمان از دست رفتن رو ایران تعیین میکنه که در کوتاه مدت باشه یا در یک پروژه بلند مدت.[/quote]

با [color=green]سلام[/color]
[color=brown]بله - به نكته بسيار مهمي اشاره داشتيد- متاسفانه بايد قبول كنيم كه اينطوره- به شكل عجيبي حوادث مخصوصا سال اخير (نيمه دوم 89 به بعد) منطبق با منابع روايي ما در مورد مقدمات ظهوره.
بر طبق روايات يكي از علائم حتميه پنجگانه ظهور - ظهور سفياني از سوريه است. و مقدمه ظههور اين شخص سقوط رژيم خاندان اسد هست . و اين نويدي خير در پس ظاهر شومش داره.

ان شا الله به زودي زود - همگي به صف منتقمين خاندان علي (ع) در ركاب حضرت مهدي (عج) ملحق بشيم.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]1- تحريم‌هاي بين‌المللي >>>>>>>>>>>>> این تحریمها چندان اثری ندارد. مگر ما که تحریم شدیم چه شد؟ روز به روز قویتر و پیشرفته تر [/quote]

ببخشید،ولی شما یا خیلی خوش خیالی یا زیادی به این شعار های مسئولان گوش میدی.الان اقتصاد کشور به خاطر همین تحریم ها رو به افول میره.نمی بینین داریم التماس چند تا شرکت درجه چندم خارجی می کنیم تا توی صنایع نفت و گازمون سرمایه گذاری کنن؟ نمی بینی روز به روز ارتباطمون با جهان کمتر میشه.در اینکه تحریم ها نا عادلانست شکی نیست.ولی اینکه تحریم ها تاثیری نداشته یه دروغه محضه.فعلا که به کمک همین تحریم ها اقتصاد کشور هایی مثل قطر،ترکیه و امارات رشد 16 درصدی دارن ما توی 2 درصد دست و پا می زنیم.

در مورد سوریه هم هر چند حمایت ایران رو داره،ولی حریف این همه فشار خارجی نخواهد شد.سقوط حکومت اسد باعث میشه دو گروه نفس راحت بکشن.بکی اسراییل و کشور های غربی.دیگری هم مردم سوریه.امیدوارم هرچی که به صلاح ماست پیش بیاد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]1- تحريم‌هاي بين‌المللي >>>>>>>>>>>>> این تحریمها چندان اثری ندارد. مگر ما که تحریم شدیم چه شد؟ روز به روز قویتر و پیشرفته تر [/quote]

ببخشید، شما یا خیلی خوش خیالی یا زیادی به این شعار های مسئولان گوش میدی.الان اقتصاد کشور به خاطر همین تحریم ها رو به افول میره.نمی بینین داریم التماس چند تا شرکت درجه چندم خارجی می کنیم تا توی صنایع نفت و پازمون سرمایه گذاری کنن؟ نمی بینی روز به روز ارتباطمون با جهان کمتر میشه.در اینکه تحریم ها نا عادلانست شکی نیست.ولی اینکه تحریم ها تاثیری نداشته یه دروغه محضه.فعلا که به کمک همین تحریم ها اقتصاد کشور هایی مثل قطر،ترکیه و امارات رشد 16 درصدی دارن ما توی 2 درصد دست و پا می زنیم.[/quote]

بعد از اتمام هدفنمندی یارانه های
پول کافی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله نفت رو خواهیم داشت
تحریم ها نمی تونن باعث سقوط یک نظام بشن اینو خود غربی ها هم قبول دارن انگاری شما کسه داغ تر از اشی!
در مورد سوریه چون این تحریم ها یک جانبه خواهد بود(روسیه و چین اجازه تصویب تحریم بین المللی رو نمی دن) اثری یک دهم اونچیزی که در ایران هست هم نخواهد بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بعد از اتمام هدفنمندی یارانه های
پول کافی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله نفت رو خواهیم داشت [/quote]
سرمایه گذاری ما تنها کافی نخواهد بود به سرمایگذاری خارجی هم نیازه تا ما اون دآمد از هدف مندی رو جمع کنیم کشور هایی که با اونها میدان مشترک گازی و نفتی داریم 20 فاز افتتاح کردن ما 5 فاز و تحریم ها نمیتونن باعث سقوط یک نظام بشن حرف شما کملا درسته ولی میتونن مردم یک کشور رو به خوردن نان خشک مجبور کنن و بدبخت مثل کره شمالی شما دقت کن ما چقدر مشکلات اقتصادی داریم و برامون ایجاد کردن همون تحریم های یک جانبه هم باعث خیلی مشکلات میشه در کشوری مثل سوریه که نه نفتی و نه گازی مثل ایران داره و مشکلات بسیار دیگه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]بعد از اتمام هدفنمندی یارانه های
پول کافی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله نفت رو خواهیم داشت [/quote]
سرمایه گذاری ما تنها کافی نخواهد بود به سرمایگذاری خارجی هم نیازه تا ما اون دآمد از هدف مندی رو جمع کنیم کشور هایی که با اونها میدان مشترک گازی و نفتی داریم 20 فاز افتتاح کردن ما 5 فاز و تحریم ها نمیتونن باعث سقوط یک نظام بشن حرف شما کملا درسته ولی میتونن مردم یک کشور رو به خوردن نان خشک مجبور کنن و بدبخت مثل کره شمالی شما دقت کن ما چقدر مشکلات اقتصادی داریم و برامون ایجاد کردن همون تحریم های یک جانبه هم باعث خیلی مشکلات میشه در کشوری مثل سوریه که نه نفتی و نه گازی مثل ایران داره و مشکلات بسیار دیگه[/quote]
فرض رو بر این میزارم که یک چیزایی رو نمی دونید و چیزایی رو که برام مهم بوده و در موردش تحقیق کردم رو بهتون میگم امیدوارم باعث ارامش بیشتر شما بشه و از بی قراری در بیایین

[quote]پول کافی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله نفت رو خواهیم داشت [/quote]
70 میلیارد دلار در سال هست دقت کنید نه یکبار بلکه هر سال


[quote]تا ما اون دآمد از هدف مندی رو جمع کنیم کشور هایی که با اونها میدان مشترک گازی و نفتی داریم 20 فاز افتتاح کردن ما 5 فاز[/quote]
هر فاز اگر توسط خارجی ها اجرا بشه در 55 ماه و با هزینه 5 میلیارد دلار هست
اگر توسط داخلی ها ساخته بشه ( مثله مپنا یا قرارگاه خاتم و ...) 35 ماه و 40 درصد هزینه کمتر!!!!!!!!
فکر کنم خودتون بتونید حساب کتاب کنید
البته بگم ما در 27 میدان نفت و گاز با اعراب مشترکیم که در همه اونها اعراب برداشت بیشتری دارند
[quote]
تحریم ها نمیتونن باعث سقوط یک نظام بشن حرف شما کملا درسته ولی میتونن مردم یک کشور رو به خوردن نان خشک مجبور کنن و بدبخت مثل کره شمالی شما دقت کن ما چقدر مشکلات اقتصادی داریم و برامون ایجاد کردن همون تحریم های یک جانبه هم باعث خیلی مشکلات میشه[/quote]
تحریم کره شمالی یکجانبه نبود
بین المللی بود و بسیار گسترده
همینطور تحریم ما
ولی در مورد سوریه عرض کردم روسیه و چین اجازه نخواهند داد


[quote]مثل سوریه که نه نفتی و نه گازی مثل ایران داره و مشکلات بسیار دیگه[/quote]
سوریه 400 هزار بشکه نفت در روز تولید می کنه و 20 ملیون نفر جمعیت داره
یارانه ای هم که میده به گسترده گی ایران نیست
یعنی دستش بازه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]امیدوارم باعث ارامش بیشتر شما بشه و از بی قراری در بیایین[/quote]
من در آرامش کامل هستم شما فکر میکنی بی قرارم
[quote] البته بگم ما در 27 میدان نفت و گاز با اعراب مشترکیم که در همه اونها اعراب برداشت بیشتری دارند [/quote]
با این صحبت جواب خودتون رو دادین

[quote]تحریم کره شمالی یکجانبه نبود
بین المللی بود و بسیار گسترده
همینطور تحریم ما
ولی در مورد سوریه عرض کردم روسیه و چین اجازه نخواهند داد [/quote]
بنده هم اطلاع دارم یکجانبه نبود من منظورم تاثیرات کلی تحریمه نه چندجانبه یا یکجانبه
[quote]سوریه 400 هزار بشکه نفت در روز تولید می کنه و 20 ملیون نفر جمعیت داره
یارانه ای هم که میده به گسترده گی ایران نیست
یعنی دستش بازه[/quote]
بنده هم نگفتم نفت نداره منظورم این بود که اندازه ایران نداره و کلا چندان ثروتمند هم نیستن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه سوریه باشه چه نباشه برای ما اتفاق خاصی نمی افته حداقل توی این موقعیت که همه بهم ریختن تعادل دشمن بهم ریخته که به فکر جنگه زود رس هست همین عجله دشمن باعث حماقت های زیادی میشه که باعث بر باد رفتنش میشه مطمئن باشید اگر به سوریه حمله کنند قبل از فروپاشی نظام سوریه اسرائیل فرو میپاشه خلاصه اینطور نیست که اوضاع برای ما سخت بشه سخت تر از همه برای خودشون اتفاق می افته!!!! :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام میبخشین ولی تحریم کشوری مثل سوریه باعث سقوط نظام اسد نمیشود شما این کشور رو با کره شمالی مقایسه نکنین تحریم های کره بخاطر موضوع هسته ای این کشور است که باعث به خطر افتادن امنیت هر کشوری میتونه باشه تحریم هم منطقی و مورد قبول خیلی از کشورها میتونه باشه ولی تحریم سوریه به خاطر به خطر افتادن امنیت کدام کشور میتونه باشه البته این تحریم ها جنبه تبلیغاتی وتاثیر منفی از حکومت اسد در ذهن مردم سوریه داره.احساسی حرف نزنیم حمله نظامی به سوریه همان قدر هزینه ومشکل داره که حمله به ایران دارد سوریه پشتیبان کم نداره نیروی نظامی ضعیفی هم نداره.حکومت اسد در یک صورت سقوط میکند فقط با جنگ داخلی که این هم باید اکثریت کشور مخالف باشد.قعطنامه هم خیالتون راحت باشه با وجود چین وروسیه منتفی میباشد البته اسد میتواند با مذاکره با این گروه ها و ایجاد تغییر در بدنه نظام کشور تا حدودی این مشکل رو بر طرف کنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه فرمت تصویری هست که اتفاقا برای دیدن یک کلیپی که بچه ها خودمون تو همین سایت گذاشته بودند باید یه مدیا مخصوص بهش رو دانلود میکردم اسم مدیاش WEBM هست که نسل جدید مدیاها بید !
خلاصه رفتم سرچ کردم با چی باید بیارمش بالا ! رفتم تو سایت مبدع که این فرمتو کاملا توضیح داده بعد لینک دانلود رو زدم دیدم ای داد بیداد ! زده برای کشور و منطقه شما راه نداره دانلودش! تا وقتیم از چیزشکن که از قضا از تو سرورهای امریکا رد میشه استفاده نکردم نتونستم دانلودش کنم !


امیدوارم دوستان متوجه حرفام شده باشند به دقت بخونید می فهمید !

سعید +1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
1- تحريم‌هاي بين‌المللي >>>>>>>>>>>>> این تحریمها چندان اثری ندارد. مگر ما که تحریم شدیم چه شد؟ روز به روز قویتر و پیشرفته تر

2- قطعنامه سازمان ملل >>>>>>>>>>>>> :( این قطعنامه باد هواست. غربی ها وقتی که دیگه کاری ازشون پیش نمیره و کم میارن میگن قطعنامه. حالا همونایی را که برای ما نوشتن انجام بدنند تا نوبت سوریه بشه

3- اعلام منطقه پرواز ممنوع>>>>>>>>>> کی قدرت اجرای این طرح رو دارو و از کدام جهت؟ اسراییل قدرتش را داره یا ترکیه؟

4- بمباران بلند مدت منطقه توسط ناتو >>>>>>>>>>> فقط همین شکلک برای این آیتم کافیه Laughing

5- "تغيير حکومت" >>>>>>>>>>>> باش تا صبح دولتت بدمد. تا ایران حامی دولت سوریه است آن حکومت پابرجاست.[/quote]


حالا چون تحريم ها مقابل اراده ملت ايران نتوانسته تاثير منفي بگذارد پس كبريت بي خطره؟
همين تحريم ها و قطعنامه هايي كه ضد ايران تصويب مي كردند آنقدر اجرايي است كه اگر ضد سوريه تصويب بشود مي تواند 10 بار حكومت سوريه را ساقط كند.مقاومت سوريه بيشتر از مقاومت صدام نيست.اگر ايران از سوريه حمايت نمي كرد 10 سال پيش حكومت اسد ساقط شده بود.

-------------------------------------------------------------------------------------

يك عرض برادرانه هم دارم خدمت دوستاني كه بعضا تحليل و تطبيق هايي راجع به علائم ظهور دارند, دوستان سعي كنند به هيچ عنوان اين مسائل را علني نكنند .
[b]اولاً[/b] بر فرض صحت تمام اين تطبيق ها كه راجع به ظهور بيان مي شود متاسفانه علني كردن آن خصوصا در رسانه ها موجب آگاهي بيش تر دشمنان اهل بيت خواهد شد كه در نهايت ممكن است بر زمان ظهور اثر منفي بگذارد.همانطور كه مي دانيد زمان ظهور امام زمان (عج) به هيچ عنوان قابل پيش بيني نيست علت هم اين است كه شرايط محيطي و رفتار مردم بر زمان ظهور تاثيرگذار است با دعا براي تعجيل, ظهور حضرت نزديك تر خواهد بود و با رفتار ها و اظهار نظراتي اين چنيني (خصوصا اقدام بعضي افراد ناآگاه در توزيع سي دي ظهور نزديك است) كه دشمن را هشيار خواهد كرد شرايط ظهور حضرت را به خطر خواهد انداخت.

[b]ثانياً[/b] در صورتي كه تطبيقات و پيش بيني ها به واقعيت بدل نشود سبب نااميدي منتظران خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.