HHL

جدیدترین پیشنهاد به آمریکا: خط ارتباط ویژه مستقیم با ایران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

آمریکا پیشنهاد می‌دهد:
خط ارتباط ویژه مستقیم با ایران
روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" امروز در مقاله ای به پیشنهاد برقراری خط ارتباطی ویژه مستقیم با ایران می‌پردازد که از سوی برخی از مقامات نیروی دریایی و وزارت دفاع آمریکا مطرح شده است.
دیپلماسی ایرانی: بعد از برخی "تقابلات نزدیک" بین ایران و آمریکا در خلیج فارس مقامات آمریکایی به دنبال تعاملات نزدیک تر با ایران هستند. کشتی‌های تحت امر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌در خلال مانور نظامی‌خود در خلیج فارس حمله به یک کشتی را شبیه سازی کردند.
یک سری "تقابلات نزدیک" صورت گرفته بین نیروهای آمریکایی و ایرانی در خلیج فارس مقامات آمریکایی را درباره یک درگیری مرزی نگران کرده است که این مسئله منجر شده آنها به این ایده که یک خط ارتباط ویژه مستقیم نظامی‌با جمهوری اسلامی‌ایجاد شود بپردازند.

مقامات آمریکایی گفته اند که آنها به خصوص درباره یک دسته کشتی‌ها ی جنگی سریع السیر که احتمالا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌کنترل می‌شود نگران هستند. این قایق‌ها که دارای قدرت عمل فوق العاده هستند می‌توانند با موشک تجهیز شوند. این قایق‌ها می‌توانند ناوهای دریایی ایالات متحده و متحدانش را منظما به چالش بکشند.

در ماههای اخیر یک ناوشکن بریتانیایی به عنوان هشدار به سمت یکی از این قایق‌ها شلیک کرد. این اتفاق وقتی افتاد که این قایق به نظر رسید در حال آماده شدن برای نزدیک شدن و حمله به این کشتی بود. همچنین در ماههای اخیر یک هواپیمای ایرانی نیز کشتی‌های آمریکایی را به چالش کشیده بود. یک مقام آمریکایی که در مورد تاکتیک‌های نظامی‌ایران مطالعه می‌کند می‌گوید: «ایران به نظر می‌رسد به صورت تهاجمی‌دفاع می‌کند.»

مقامات آمریکایی که می‌ترسند یک سوء تفاهم ممکن است به یک درگیری گسترده تر منجر شود، در حال بررسی یک پیشنهاد رسمی‌برای تعاملات اضطراری هستند.

حداقل در وهله نخست، مقامات وزارت دفاع بسیار علاقه مند هستند که ارتباطات بین نیروهای دریایی با ایران افزایش یابد تا از محاسبه اشتباه جلوگیری شود. اما آنها در مورد هرگونه تعامل مستقیم با نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌محتاط هستند. این احتیاط به سبب ارتباطات عمیق سپاه با گروههای شبه نظامی‌در خاورمیانه نظیر حزب الله و حماس است که از سوی ایالات متحده به عنوان سازمان‌های تروریستی شناخته می‌شوند.

در همین حال مقامات آمریکایی تایید کرده اند که بیشتر این درگیری‌های نزدیک با ایران مربوط به سپاه پاسداران می‌شود.

مشخص نیست که پیشنهاد خط ارتباط ویژه مستقیم به طور رسمی‌به ایران ارائه شده است یا خیر. شاید از طریق عراق که رهبران آن به ایران نزدیک هستند این کار صورت گرفته باشد. رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران این هفته در نیویورک هستند تا در اجلاس سالانه مجمع عمومی‌سازمان ملل شرکت کنند. یکی از دیپلمات‌های ایرانی در سفارت ایران در سازمان ملل روز یکشنبه گفت که او نمی‌تواند در مورد این خط ارتباط ویژه مستقیم نظری دهد.

کاخ سفید نیز از هرگونه اظهار نظری خودداری کرده است. یکی از مقام برجسته در وزارت دفاع می‌گوید که بحث خط ارتباط ویژه مستقیم بین دو نیروی دریایی "بسیار زودهنگام" است و هیچ پیشنهاد رسمی‌به لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا یا باراک اوباما ارائه نشده است.

جورج لیتتل، معاون مطبوعاتی پنتاگون از ارائه هر گونه اظهار نظر مستقمی‌در مورد این خط ارتباط ویژه مستقیم خودداری کرد اما گفت ایالات متحده در مورد فعالیت‌ها و جاه طلبی‌های ایران که موجب ناامنی می‌شود نگران است.

او گفت ما به طور مداوم به ایران هشدار داده ایم که این کشور باید رفتارهای نا امن کننده خود را در خلیج فارس، عراق و هرجای دیگر متوقف کند .

تنش و درگیری بین ایران و ایالات متحده در خلیج فارس موضوعی است که ریشه آن به دهه 1980 باز می‌گردد. در خلال جنگ ایران و عراق، تهران کشتی‌های متحدان آمریکا که معتقد بود در حال تجهیز صدام هستند را غرق می‌کرد. در سال 1988 ناو هواپیمابر وینسنس آمریکا یک هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار د اد و منجر به کشته شدن 290 نفر سرنشینان و خدمه این هواپیما شد. این اتفاق وقتی رخ داد که این هواپیمای مسافر بری با یک هواپیمای جنگی F14 اشتباه گرفته شد. ایالات متحده از این اتفاق عذرخواهی کرد و غرامتی در حدود 62 میلیون دلار به ایران پرداخت کرد.

اما گسترده کردن تعاملات رسمی‌ایران و آمریکا پیچیده است. این دو کشور از سال 1980 روابط دیپلماتیک نداشته اند و ایالات متحده در راستای محدود کردن برنامه‌های هسته ای ایران تحریم‌های اقتصادی گسترده ای را در سالهای اخیر علیه ایران وضع کرده است .

با این وجود یکی از مقامات آمریکایی می‌ گوید ایالات متحده سابقه طولانی از گفتگو با دشمنان چه در زمان جنگ واقعی و چه در زمان جنگ لفظی دارد. ایالات متحده اخیرا از طریق یک فرماندهی نظامی‌به مدیریت سازمان ملل که در منطقه غیر نظامی‌شده بین دو کره مستقر شده است با کره ارتباط برقرار کرده است.

این مقام آمریکایی می‌گوید ما با شوروی در زمانی که سلاح‌های هسته ای را به سوی یکدیگر نشانه رفته بودیم گفتگو می‌کردیم .

این مقام آمریکایی می‌گوید یکی از پیشنهادها در مورد این خط ارتباط ویژه مستقیم، این است که این خطر تلفن بین ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین و نیروی نظامی‌ارتش ایران که فرماندهی مجزایی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌دارد برقرار شود. مقامات ناوگان پنجم از هرگونه اظهار نظری در مورد این طرح خودداری کرده اند.

اگرچه طرح اخیر صرفا به اتفاقات دریایی مربوط می‌شود بعضی از مقامات آمریکایی می‌گویند آنها معتقدند که اگر این خط ارتباط ویژه مفید واقع شود می‌تواند به یک خط ارتباط ویژه گسترده تر تبدیل شود که نه تنها برای جلوگیری از تقابل‌های دریایی بلکه برای دیگر درگیریهای بلقوه استفاده شود. این موضوع نیز در واحد برنامه ریزی وزارت خارجه آمریکا در حال مطالعه است.

وقتی باراک اوباما به ریاست جمهوری رسید تعامل با ایران را سنگ بنای سیاست خارجی خود در مقابل تهران قرار داد. او امید وار بود که مذاکره بتواند برنامه هسته ای ایرانو حمایت ایران از حزب الله و حماس و دیگر گروههای شبه نظامی‌که منافع آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازند متوقف کند.

دیپلمات‌های آمریکایی از سال 2009 تا کنون سه دور از گفتگوهای مستقیم را با مقامات ایرانی در مورد پرونده هسته ای این کشور برگزار کرده اند . باراک اوباما نیز دو نامه به آیت الله علی خامنه ای رهبر عالیقدر ایران فرستاده است. اما این تلاشها از سوی ایران بدون پاسخ مانده اند.

مقامات وزارت دفاع گفته اند که در ماههای اخیر ایران حمایت خود را از متحدانش در عراق، افغانستان و سوریه افزایش داده است. آنها می‌گویند که معتقدند که این اتفاق از نگرانی‌های ایران از موج اعتراضات دموکراتیک در خاورمیانه و شمال آفریقا که از ابتدای سال میلادی جاری آغاز شده است نشات می‌گیرد. آنها همچنین معتقدند که ایران می‌خواهد خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان که از سوی اوباما مطرح شده است هرچه سریع تر صورت گیرد.

نیروی دریایی ایالات متحده تعاملات سکو به سکو را با کشتی‌های ارتش ایران که در تنگه هرمزو جنوب خلیج فارس به عملیات می‌پردازند حفظ کرده است. این تعاملات برای شناسایی کشتی‌ها و ایجاد امکان عبور و مرور امن از طریق آبراههای بین المللی استفاده می‌شود.

این خط ارتباط ویژه یک سطح بالاتری از تعامل را، فراتر از سطح تماس‌های کشتی به کشتی پیشنهاد می‌کند. بعضی از مقامات آمریکایی می‌گویند آنها معتقدند که تهران احتمال دارد به این پیشنهاد با شک بنگرد. عناصر تندرو در حکومت، ممکن است این خط ارتباط ویژه مستقیم را به عنوان شکلی از همکاری و همدستی با دشمن بزرگ ایران تصور کنند.

پیچیدگی دیگر این موضوع این است که این تعامل آمریکا با ایران ممکن است روابط آمریکا با متحدان عربش در خلیج فارس نظیر عربستان سعودی و امارات متحده عربی را پیچیده سازد.

هر دو کشور ایالات متحده را تحت فشار قرار داده اند که موضع سختی در مقابل تهران اتخاذ کند تا به فعالیت‌های هسته ای اش خاتمه دهد. نگرانی‌های عربستان سعودی طی ماههای اخیر که جنبش دموکراسی خواهانه در سراسر منطقه گسترده شده است افزایش یافته است. ریاض نیروهای خود را در راستای سرکوب انقلاب سیاسی در بحرین به این کشور فرستاد. انقلابی که مقامات سعودی معتقد بودند از سوی تهران علیه خانواده حاکم خلیفه در این کشور سازماندهی شده است.

مقامات سعودی به طور خصوصی نگرانی‌های خود را بروز داده اند که ایالات متحده ممکن است به یک "معامله بزرگ" با ایران دست یابد که به زیان منافع عربستان سعودی باشد. پیش از انقلاب اسلامی‌ایران در سال 1979، تهران به عنوان یکی از نزدیک ترین متحدان آمریکا در منطقه نقش بازی می‌کرد و وابستگی‌های نظامی‌و اقتصادی گسترده ای با ایالات متحده داشت.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/news/61/bodyView/16375/خط.ارتباط.ویژه.مستقیم.با.ایران.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
در ماههای اخیر یک ناوشکن بریتانیایی به عنوان هشدار به سمت یکی از این قایق‌ها شلیک کرد. این اتفاق وقتی افتاد که این قایق به نظر رسید در حال آماده شدن برای نزدیک شدن و حمله به این کشتی بود. همچنین در ماههای اخیر یک هواپیمای ایرانی نیز کشتی‌های آمریکایی را به چالش کشیده بود. یک مقام آمریکایی که در مورد تاکتیک‌های نظامی‌ایران مطالعه می‌کند می‌گوید: «ایران به نظر می‌رسد به صورت تهاجمی‌دفاع می‌کند.» [/quote]

سلام
بی ارزش بودن این خبر وال استریت زورنال از همین بندش معلومه ... برو بچ تو همین سایت به راحتی هرچه تمام تر ته و توی قضیه رو در آوردن .. و یارو اصلا ایرانی نبود ... چه برسه به سپاهی ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در سال 1988 ناو هواپیمابر وینسنس آمریکا یک هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار د اد و منجر به کشته شدن 290 نفر سرنشینان و خدمه این هواپیما شد. این اتفاق وقتی رخ داد که این هواپیمای مسافر بری با یک هواپیمای جنگی F14 اشتباه گرفته شد. ایالات متحده از این اتفاق [size=18][color=red]عذرخواهی کرد [/color][/size]و غرامتی در حدود 62 میلیون دلار به ایران پرداخت کرد. [/quote]

نمیدونم چشمام اشتباهی میبینه یا...

تا اونجایی که بنده بارها و بارها از مقامات جمهوری اسلامی شنیدم ایالات متحده ی امریکا نه تنها غرامتی پرداخت نکرد بلکه از گفتن یه عذر خواهی ساده هم امتناع میورزه . در ضمن نمیدونم این جمله ی (با یک هواپیمای جنگی F14 اشتباه گرفته شد) از کجا اومده ، دوستانی که در حوضه های راداری فعالیت میکنند (حتی هواشناسی) بخوبی میدونن که پسوند جنگنده و هواپیمای مسافربری
روی نمایشگر رادار بلکل متفاوته و این مزخرفات فقط یه توجیحه . منبع این خبر دقیقا کجاست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان این نیاز به ارتباط برای جلوگیری از بروز یک درگیری طولانی هست همونطور که مقامات آمریکایی از اون نگرانی خودشون رو اعلام کردن ...

اما ! ... :
علت اصلی اعلام نیاز به چنین رابطه بر خلاف این گفته هست ! اونها میخوان بفهمن آیا مقامات بلند پایه ایران از بروز چنین درگیری هایی هراس دارند یا نه ! و اگر داشته باشند این میتونه منجر به یک پیمان (البته شفاهی) امنیتی ! و یک سری قول دادن ها از سوی ایران بشه . این یعنی وجود مشکل و ترس در ایران ! .

بر اساس اون آمریکا با دست زدن به یک سری تحریکات بخواد وارد این فاز بشه که ایران چقدر مشتاق درگیری هست و یا از اون گریزانه (که نشانه های ضعف و قوت ایران پس از 30 سال تحریم روشن بشه )
و به نسبت شرایط از اون به بعد ممکنه درگیری هایی کوچک و دامنه دار ایجاد بشه . با هدف اینکه یک سری اطلاعات کلی از واکنش های ایران و توان برخورد نظامیش بدست بیارند .
به هر حال آمریکا تا الان نتونسته عادت تهاجمات هوایی که به پاکستان داشته رو در دریا و یا هوا علیه ایران بدست بیاره و قطعا در آینده به دنبال چنین چیزی هست چرا که در یک جنگ طولانی مدت اما کوچک و کم برخورد مثل آنچه که در شمال پاکستان اتفاق میفته )که طرفین پس از درگیری بگن دیگه بسه بیخیال و باز ادامه پیدا کنه ! .. برای آمریکا بسیار مفید هست . و برای چنین کاری نیاز هست که رابطه ای وجود داشته باشه تا بتونند از طریق اون شرایط رو به ایران بفهمونند و در سایه رسانه با دراز کردن دست دوستی و در عمل با انجام اعمال تحریک آمیز ایران رو به جنگ بکشونند ..


_______________


توجه داشته باشید که گفته میشه برخورد قایق های تند روی ایران با ناوهای آمریکا.

این حرف خیلی سنگین هست و نباید به سادگی از کنار اون گذشت .

چرا که در صورت زدن چند تا قایق توسط آمریکایی ها ایران یا باید عقب بکشه یا باید با همون قایق های کوچک بزنه چند تا ناو شکن بزرگ غرق کنه !

و این یک تعارض عظیم در تلفات و فواید هست که آمریکا مجبور میشه در ازای زدن چند تا قایق خسارات سنگینی بده !

و از طرفی دیگر اگر آمریکا بخواد بعد از دادن چنین شکستی سکوت نکنه مجبور هست به تاسیسات دریایی ما و یا سواحل ما در دریا حمله کنه !

چنین جنگی منجر به یک درگیری بزرگ میشه با ابعاد کنترل نشده که سود و زیانش نا مشخص هست .

پس از این طرف هم به قضیه نگاه کنیم آمریکا مجبور هست که با رهبران ما در ارتباط باشه ! تا ازشون بخواد در صورت بروز چنین خطایی خونسردی نشون بدن و به شعار دادن بسنده کنند ! یا اینکه به مجامع بین المللی شکایت کنند ! که البته میسر نخواهد بود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمریکا اصلا غلط کرده اومده خلیج فارس واسه ما شاخ و شونه میکشه.به نظر من هر اقدامی باید بسیار قاطعانه پاسخ داده باشه.نباید به هیچ عنوان نقطه ضعف و ترس دستشون داد!
ترس برادر مرگه!اگه بخاد تاسیات مارو بعد از درگیری احتمالی هدف بگیره یه راست باید اسراییل رو هدف بگیریم. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خندم گرفت از حرف اون برادر كه گفت( خوشم اومد از امريكا خيلي از رفتاراش منطقيه) به نظرم اين برادر در خواب و خيال به سر ميبرن بهتره بيشتر رو حرفشون فكر كنن عشق امريكا . :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این درخواست آمریکا نشون دهنده توازن قوا در منطقه و بازدارندگی ایران هست . درغیر اینصورت آمریکا هیچ نیازی به خط ویژه تماس نداره

همونطور که در خیلی جاها حضور داره و احساس نیاز به ایجاد خط ویژه برای جلوگیری از ایجاد بحران و فاجعه در اثر درگیری و حوادث

احتمالی نداره چون خطر حادی احساس نمیکنه .

با برادر ابراهیم موافقم .درکل به نفع آمریکا هست تا ایران و بنوعی تضمین عدم برخورد از جانب ایران به آمریکایی ها محسوب میشه و راه رو برای

ماجراجویی های محدود آمریکایی ها و تجاوزات محدودشون باز میکنه .

برای ایران بهتر اینه که آمریکایی ها رو در ترس و واهمه دایمی نگه داره و امکان هر گونه ماجراجویی و حتی فکر کردن به اون رو از آمریکایی ها سلب کنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
برای ایران بهتر اینه که آمریکایی ها رو در ترس و واهمه دایمی نگه داره و امکان هر گونه ماجراجویی و حتی فکر کردن به اون رو از آمریکایی ها سلب کنه[/quote]
100% موافق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در سال 1988 ناو هواپیمابر وینسنس آمریکا یک هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار د اد و منجر به کشته شدن 290 نفر سرنشینان و خدمه این هواپیما شد. این اتفاق وقتی رخ داد که این هواپیمای مسافر بری با یک هواپیمای جنگی F14 اشتباه گرفته شد. ایالات متحده از این اتفاق عذرخواهی کرد و غرامتی در حدود 62 میلیون دلار به ایران پرداخت کرد.[/quote]
داداش ده سال پيش آمريكا غرامت تمام مسافران رو داد .
يكي از اونها فاميلهامون بود كه توي اون هواپيما بود .
اما چه فايده .
اون هواپيما از بندرعباس عازم امارات بود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]در سال 1988 ناو هواپیمابر وینسنس آمریکا یک هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار د اد و منجر به کشته شدن 290 نفر سرنشینان و خدمه این هواپیما شد. این اتفاق وقتی رخ داد که این هواپیمای مسافر بری با یک هواپیمای جنگی F14 اشتباه گرفته شد. ایالات متحده از این اتفاق عذرخواهی کرد و غرامتی در حدود 62 میلیون دلار به ایران پرداخت کرد.[/quote]
داداش ده سال پيش آمريكا غرامت تمام مسافران رو داد .
يكي از اونها فاميلهامون بود كه توي اون هواپيما بود .
اما چه فايده .
اون هواپيما از بندرعباس عازم امارات بود .[/quote]

بسیار خوب ، میتونی سندش رو نشون بدی ممنون میشم ؟

راستش بنده چندین بار از تلویزیون دیدم و در مقالات مختلف خوندم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایران داره برمیگرده به همون حالت 30 سال پیش که ژاندارم خلیجه همیشه فارس بود ولی این بار بدون وابستگی نظامی :mrgreen: که این هم واسه امریکا و همواسه عربا گرون تموم میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]خبر وال استریت ژورنال جنجالی شد
[b]واكنش مقام آمريكايي به ایجاد خط دریایی ارتباط ويژه با ايران[/b]
[/color]
[color=darkblue]پایگاه اینترنتی شبکه "ای بی سی" در خبری به نقل از یکی از مقامات عالیرتبه دفاعی آمریکا اعلام کرد که برخی در آمریکا از طرح ایجاد خط ارتباطی ویژه با ایران در منطقه خلیج فارس حمایت می کنند اما در حال حاضر این پیشنهاد وزیر دفاع و رئیس جمهوری آمریکا نیست.[/color]
به گزارش فارس، یکی از مقامات عالیرتبه دفاعی آمریکا که نامی از وی برده نشد، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "ای بی سی" اعلام کرد که گفت‌وگوها میان ایران و آمریکا در رابطه با ایجاد خط ویژه ارتباطی در مواقع ضروری در این مرحله تصمیمی شتابزده است.
وی افزود: ممکن است طرفدارانی برای ایجاد یک خط ارتباطی ویژه دریایی میان دو کشور در این مرحله از زمان وجود داشته باشد، اما گفت‌وگو درباره آن در این مرحله اقدامی شتابزده است. در حال حاضر هیچ پیشنهادی برای ایجاد چنین راه ارتباطی مقابل نه وزیر دفاع و نه رئیس جمهوری آمریکا مطرح نیست.


روزنامه "وال استریت ژورنال" روز گذشته در خبری اعلام کرد: دولت آمریکا در حال بررسی ایجاد یک خط ارتباط ویژه مستقیم نظامی با ایران پس از یک سری تقابلات نزدیک میان نیروهای ایران و آمریکا در خلیج فارس است.
برخی از مقامات آمریکایی که نامی از آنها برده نشده است، در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال اعلام کردند: آمریکا به طور خاص درباره یک ناوگان از قایق های تندرو در خلیج فارس که احتمالا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کنترل می شوند، نگران است.
این گزارش افزود: این قایق های پیشرفته که می‌توانند به موشک تجهیز شوند مرتبا ناوهای جنگی آمریکا و متحدان آن را در منطقه خلیج فارس که در حال عبور هستند به چالش می کشند.
بنا به نوشته "وال استریت ژورنال"، در ماه های اخیر یک ناوشکن انگلیسی به محض مشاهده یکی از این قایق ها که در حال نزدیک شدن به آن بود و به نظر می رسید قصد حمله به این ناو را دارد، چند تیرهوایی شلیک کرد.
این نشریه آمریکایی همچنین در گزارش خود مدعی شد: هواپیماهای ایرانی نیز ناوهای آمریکا را به چالش کشیده اند.
این گزارش افزود: مقامات آمریکایی که نگرانند مبادا این سوء تفاهمات به درگیری گسترده تری بیانجامد، در حال بررسی پیشنهادی رسمی برای برقراری ارتباطات در شرایط اضطراری هستند.
وال استریت ژورنال همچنین تأکید کرد: حداقل از ابتدا مقامات نظامی آمریکا تمایل بسیار زیادی درباره توسعه تماس ها و ارتباطات میان نیروهای دریایی آمریکا و ایران هستند تا از پیش بینی های غلط جلوگیری کنند. اما به دلیل ارتباطات عمیق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با حزب الله لبنان و گروه حماس در فلسطین، مقامات آمریکایی نگران تعامل مستقیم با نیروهای سپاه پاسداران هستند.
این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: هنوز مشخص نیست که آیا این پیشنهاد ایجاد خط ارتباط ویژه مستقیم با ایران به طور غیررسمی مطرح شده است یا خیر. البته احتمال هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این پیشنهاد از طریق عراق با ایران به طور غیر رسمی مطرح شده باشد.

[color=olive]90/06/29[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900628002297[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به شخصه به این نتیجه رسیدم از اقدامات آمریکا نباید یکجور برداشت کرد ،

گاهی ازت تعریف میکنه ولی از هزارتا تهدید بدتره ،

بعضی وقت‌ها هم تعریف میکنه ولی پشت قضیه میبینه میخوادیه راه ارتباطی برقرار کنه،

اما جدای این مباحث، چیزی که توی این خبر موج میزنه اقتدار ملی هست.

نیروی دریایی رو دست کم نگیریم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اينا يه كلكي تو كارشون هست . آمريكا جايي نميخوابه كه آب زيرش بيفته. اونم تو اين شلوغ پلوغيه خاورميانه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.