EBRAHIM

هواگرد پیش اخطارهوابرد بریف ای-50 مین استی ( Beriev A-50/Mainstay)

Recommended Posts

بسمه تعالی

 

مقدمه:
هواپيماي پيش اخطار A-50 موسوم به Mainstay در دهه هفتاد و به منظور جايگزيني هواپيماي قديمي و ناتوان Tu-126 Moss طراحي شد و اولين نمونه از آن در سال 1980 اولين پرواز خود را به انجام رساند و تا سال 1992 بطور کامل جايگزين Tu-126 هاي قديمي شد، اين هواپيما که به مراتب توانمند تر از Tu-126 مي باشد توسط شرکت بريو روسيه برپايه هواپيماي ترابري ايليوشين 76 طراحي شد، علت اينکه ايليوشين 76 بعنوان هواپيماي پايه براي انجام ماموريت پيش اخطار انتخاب شد اولا کاهش هزينه پروژه بود که نياز به طراحي هواپيماي جديد را برطرف مي ساخت (مانند E-3 Sentry) و همچنين از ميان هواپيماهاي آن زمان شوروي ايليوشين 76 بواسطه ويژگي هاي پروازي (نظير سرعت، برد، وزن محموله و...) مناسبترين گزينه بود.
جديدترين نمونه از A-50 با نام A-50U است که از سيستم راداري Schnel-M بهره مي برد که توانايي هاي گسترده تري به اين نوع از Mainstay مي دهد، نيروي هوايي روسيه قرار است طي برنامه اي تمام A-50 هاي خود را به اين استاندارد ارتقا دهد که باعث مي شود اين پيش اخطار ها بتوانند تا سال 2020 در خدمت باقي بمانند.

کارايي:
A-50 توانايي انجام ماموريت هاي گشتي در ارتفاع 5000 تا 10000 متر را دارا است، اين هواپيما مي تواند حدود هفت ساعت به پرواز ادامه دهد و با يک بار سوخت گيري هوايي مي تواند حدود چهار ساعت ديگر نيز به پرواز ادامه دهد. حد اکثر برد اين هواپيما حدود 5000 کيلومتر مي باشد و در مسيري بطول 2000 کيلومتر مي تواند به مدت يک ساعت و بيست و پنج دقيقه در حالت گشتي باقي بماند. خدمه هواپيما نيز پانزده نفر شامل پنج نفر خدمه پرواز و ده نفر خدمه عمليات مي باشد.


تصویر
 

سيستم هاي راداري:
عمده تفاوت A-50 و IL-76 حذف قسمت شيشه اي دماغه هواپيما و رادوم بزرگ بالاي بدنه است، اين رادوم در مدل هاي اوليه سيستم راداري Flat Jack و در مدل U سيستم Schnel-M ساخت وگا را در خود جاي داده است، اين سيستم شامل قسمت هاي زير مي باشد:
ايستگاه رادار
سيستم کاهش داده
سيستم انتقال مکالمات و انتقال علائم
مجموعه ديجيتال کامپيوتري
ابزار شناسايي دوست و دشمن
سيستم هدايت صوتي براي هدايت جنگنده ها
سيستم رمزگشايي ارتباطات
ابزار ارتباطي راديويي
ابزار مسافت ياب
ابزار ثبتي

برد اين سيستم 800 کيلومتر مي باشد و توانايي کشف و رديابي 50 تا 60 هدف را داشته و مي تواند 10 تا 12 جنگنده را بطور همزمان هدايت کند، گفته مي شود اين سيستم که توانايي کشف اهداف هوايي، زميني و دريايي را دارد از سيستم هاي بکار رفته در E-3 Sentry نيز قوي تر است، هرچند بسياري نيز با اين نظر مخالفند.

سيستم هاي عمل و ضد عمل الکترونيک:
A-50 مجهز به يک مجموعه کامل از سيستم هاي الکترونيکي است که مي تواند ضمن منحرف ساختن تسليحات هدايت شونده دشمن در برابر اقدامات الکترونيک آنها نيز مقاومت نموده و به انجام اقدامات الکترونيک بر عليه دشمن نيز بپردازد. سيستم هاي ارتباط راديويي بکار رفته نيز در برابر اقدامات الکترونيک دشمن کاملا قابل اعتماد اند و کمتر دچار مشکل مي شوند.
با اين وجود يکي از راه هاي حفاظت از آواکس نيز همراهي ديگر جنگنده ها است، چرا که هواپيماي بزرگي به مانند A-50 هر قدر هم که از سيستم هاي الکترونيکي پيشرفته اي بهره ببرد باز هم در برابر تجهيزات پيشرفته نمي تواند چندان مقاوم باشد.


تصویر
 

کنترل پرواز و ناوبري:
A-50 از سيستم ناوبري و کنترل پرواز NPK-T استفاده مي کند، اين سيستم امکان ناوبري هواپيما در تمام ساعات شبانه روز و در هر نقطه اي از جهان را فراهم مي کند. بعلاوه داده هاي اين سيستم توسط سيستم هاي عملياتي نيز قابل استفاده است.

با وجود تمام ويژگي هاي مناسب A-50U و سيستم Schnel-M دو کشور هند و چين که اميد مي رفت A-50 را بعنوان پيش اخطار هوابرد خود انتخاب کنند سيستم اسرائيلي Phalcon را ترجيح دادند، اين امر نشان مي دهد که دو کشور هند و چين سيستم اسرائيلي فالکن را بر سيستم هاي موجود در A-50U ترجيح داده و آن را مناسب تر دانستند، هند قراردادي را بطور رسمي به مبلغ 1/1 ميليارد دلار با اسرائيل به امضا رساند و طي آن قرار شد سه سيستم فالکن روي هواپيماي اليوشن 76 نصب شده و به نيروهاي هندي تحويل شوند، چين نيز پس از لغو برنامه توليد A-50I تحت فشار آمريکا، تکنولوژي هاي اين سيستم را تا حدودي از اسرائيل بدست آورد و در KJ-2000 بکار گرفت.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
منبع اصلي:www.army-technology.com
منبع كمكي:http://www.fas.org
منبع برداشت:انجمن هوا فضا نوشته alishahrag

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
براي دوستگرامي General

اين پست در مورد آواكس هاي روسيه هست .

سرنشینان : 15 نفر
طول : 49.59m
طول بال ها : 50.50 m
ارتفاع : 4.80 m
وزن بدون بار : 75,000 kg
وزن همراه با بار : 170,000 kg
سرعت : 800 km در ساعت
نیروی حرکت : 6,400 km بدون سوختگیری
تعداد : حدود 19 فروند از این هواپیما در خدمت هستند .
نمونه های مختلف این هوایپما البته در روسیه :
A-50M
A-50U
A-50I
A-50E/
KJ-2000
سیستم های راداری :
3D Pulse-Doppler radar
IFF system
سیستم های فرماندهی و هدایت تجهیزات
و .....

در روسی به این هواپیما ها Шмель می گویند که البته در سال 1984 وارد به خدمت در نیروی هوایی روسیه شد که البته در سال 1984 40 فروند به این ناوگان اضافه شد که بعد از گذر زمان و فرسودگی این هواپیما تعدادی از اون ها از رده خارج شدند .
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسمه تعالی
با سلام


تصویر
 


به نقل از يكي از كمپانيهاي الكترونيكي روسيه، روسيه كار تستهاي رسمي طرح مدرن سازي آواكسهاي A-50M خود را آغاز كرده است. A-50 هواپيماي هشدار و كنترل هوائي بر پايه هواپيماي ترابري Ilyushin Il-76 ميباشد. نيروي هوائي روسيه در سال 1984 هواپيماهاي فوق را وارد خدمت نمود و بنا به پاره گزارشات هم اكنون داراي 16 تا 20فروند ميباشد.

بنا به گفته Vladimir Verba، مدير Vega Radio Engineering Corp، تستهاي مربوط به مدرن سازي A-50 با موفقيت همراه بوده است. هم اكنون اين هواپيما در حاي سپري كردن تستهاي رسمي خود ميباشد و تا كنون قابليتهاي بسيار عالي را به نمايش گذاشته است. در پروژه مدرن سازي A-50M سيستمهاي آنالوگ و قديمي جاي خود را به سيستمهاي الكترونيكي خواهند داد.

Verba در گفتگو با نووستي اظهار داشت كه پردازش اطلاعات به نحو چشمگيري بهبود پيدا كرده و در عوض زمان پردازش اطلاعات بسيار كاهش يافته است. از جنبه هاي مختلفي A-50 با E-3 Sentry نيروي هوائي آمريكا قابل مقايسه ميباشد. A-50 قادر به شناسائي اهداف تا 400 كيلومتر (250 مايل) و مجهز به سيستم سوختگيري هوائي و سيستم جنگ الكترونيك است.

بازوي صادرات نظامي روسيه، , Rosoboronexport, روز دوشنبه اظهار داشت كه شركتهاي روسي خدمات پس از فروش 3 فروند A-50EI AEW فروخته شده به هند را تامين ميكنند. مدل صادراتي مجهز به رادار اسرائيلي Phalcon ميباشد.


منبع:بخش انگليسي rian.ru / محفوظ
20 شهریور 87

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
A-50M یک آواکس قدرتمند و مناسب برای هر کشوری است و با مدرنیزه شدن توانائیهای بهتری برای شرکت در میادین جنگی قرن 21 بدست خواهد آورد. اما این آواکس یک ایراد بزرگ دارد و آن کوچکتر بودن نسبت به E-3 و در نتیجه مداومت پروازی کمتر است که برای کشوری با اندازه روسیه این امر یک نقطه ضعف محسوب میشود. این آواکس بدون سوختگیری هوایی و با سرعت کروز تا 9 ساعت مداومت پروازی دارد. در شرایط رزمی و با یک پرواز و رفت و برگشت 1000 کیلومتری زمان حضور در منطقه نبرد به 4 الی 5 ساعت کاهش میابد. روسیه به آواکسی نیاز دارد که با یک بار سوختگیری هوایی تا 18 ساعت مداومت پروازی داشته باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

A-50M یک آواکس قدرتمند و مناسب برای هر کشوری است و با مدرنیزه شدن توانائیهای بهتری برای شرکت در میادین جنگی قرن 21 بدست خواهد آورد.

اما این آواکس یک ایراد بزرگ دارد و آن کوچکتر بودن نسبت به E-3 و در نتیجه مداومت پروازی کمتر است که برای کشوری با اندازه روسیه این امر یک نقطه ضعف محسوب میشود.

این آواکس بدون سوختگیری هوایی و با سرعت کروز تا 9 ساعت مداومت پروازی دارد.

در شرایط رزمی و با یک پرواز و رفت و برگشت 1000 کیلومتری زمان حضور در منطقه نبرد به 4 الی 5 ساعت کاهش میابد.

روسیه به آواکسی نیاز دارد که با یک بار سوختگیری هوایی تا 18 ساعت مداومت پروازی داشته باشد.

 


بسمه تعالی
با سلام

سعید جان توو متن خبر که اومده مجهزند به سیستم سوخت گیری هوایی و مشکلی از این بابت دیگه ندارن و علاوه بر اون سیستمهای جنگ الکترونیکشون هم ارتقا پیدا کرده.

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست گرامي najaf47 عزيز شما كه اين خبر را با كليه منابعش (به غير منبعي كه خبر رو از آن استفاده كرديد) ارسال كرديد زيبنده تر آن بود كه منبع اصلي رو كه سايت سنترال كلابز است رو هم ذكر ميكرديد. http://www.centralclubs.com/viewtopic.php?t=47197

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببينيم..چطور هواپيماهاي به اين بزرگي كه توي شرايط باري..توانايي حمل تانك هم دارند...نميتونند براي استفاده به صورت هواپيماهاي آواكس باك سوخت اونا رو بزرگ كنند كه بتونن 18 ساعت مداومت پروازي داشته باشند؟؟ يعني اين همه جاي بار اين هواپيماي غول پيكر صرف چي شده؟ دستگاههاي الكترونيكي ؟‌خب اونها كه اينهمه جا نميخواد .. يعني هيچ جايي براي باك سوخت بزرگتر باقي نميمونه؟! كسي هيچ عكسي از داخل اين هواپيماهاي آواكس داره؟ديده؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اسكاي ويو عزيز بنده اطلاعات كاملي ندارم ولي فكر ميكنم بيشتر فضاي يك اواكس را تجهيزات الكترونيكي در بر ميگيره و به خاطرهمينه كه يه اواكس ميتونه اين همه جا رو پوشش بده البته يه چيز ديگه هم هست و اون هم اينكه اواكس ها به علت حجم بزرگي كه دارن وزن زيادي هم دارن به همين خاطر نيازمند موتور هاي قدرتمندي هستند تا بتونه اين وزن رو از رو زمين بلند كنه و به همين علت سوخت زيادي هم مصرف ميكنن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در قسمت بار هواپیمای ترابری تبدیل شده به آواکس جایی برای نصب مخزن سوخت وجود ندارد و تمام آن پر شده است از دستگاههای کامپیوتری و الکترونیکی و خدمه ای که وظیفه کنترل آسمان و ناوبری هواپیماهای خودی را دارند. مثل یک برج مراقب زمینی. درباره سوختگیری هوا به هوا یک مشکل کوچک ولی بزرگ! وجود دارد و آن ایجاد توربولانسهای بسیار شدید حین سوختگیری در اطراف رادوم آواکس است که حتی ممکن است باعث از کار افتادن آن شود! این مشکل تاکنون حل نشده است و در عمل سوختگیری هوایی یک آواکس در تمام شرایط ممکن نیست مگر اینکه در هوای صاف و با سرعت کم سوختگیری کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون. پس فكر ميكنم با اين اوصاف هواپيماهاي سري بويينگ براي تبديل شدن به آواكس قابليت بهتري دارند چون جاي بيشتري ميتونن داشته باشند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مساله فضای داخل هواپیما نیست و یک آواکس در واقع همان هواپیمای عادی است با مقدار یکسانی سوخت که حتی ممکن است بخاطر نصب تجهیزات بیشتر از حجم مخازن سوخت کاسته شود! اما وجود یک آواکس غول پیکر با راداری قوی و مداومت پروازی زیاد در شرایط بحرانی نبرد به کار هر کشوری منجمله آمریکا و روسیه و چین خواهد آمد. فکر کنم هواپیمای An-22 گزینه بهتری برای این منظور باشد. البته از امکانات فنی این هواپیما و اینکه تبدیل آن به آواکس عملی است یا نه اطلاعی ندارم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هواپيماي پيش اخطار A-50 موسوم به Mainstay در دهه هفتاد و به منظور جايگزيني هواپيماي قديمي و ناتوان Tu-126 Moss طراحي شد و اولين نمونه از آن در سال 1980 اولين پرواز خود را به انجام رساند و تا سال 1992 بطور کامل جايگزين Tu-126 هاي قديمي شد، اين هواپيما که به مراتب توانمند تر از Tu-126 مي باشد توسط شرکت بريو روسيه برپايه هواپيماي ترابري ايليوشين 76 طراحي شد، علت اينکه ايليوشين 76 بعنوان هواپيماي پايه براي انجام ماموريت پيش اخطار انتخاب شد اولا کاهش هزينه پروژه بود که نياز به طراحي هواپيماي جديد را برطرف مي ساخت (مانند E-3 Sentry) و همچنين از ميان هواپيماهاي آن زمان شوروي ايليوشين 76 بواسطه ويژگي هاي پروازي (نظير سرعت، برد، وزن محموله و...) مناسبترين گزينه بود.

جديدترين نمونه از A-50 با نام A-50U است که از سيستم راداري Schnel-M بهره مي برد که توانايي هاي گسترده تري به اين نوع از Mainstay مي دهد، نيروي هوايي روسيه قرار است طي برنامه اي تمام A-50 هاي خود را به اين استاندارد ارتقا دهد که باعث مي شود اين پيش اخطار ها بتوانند تا سال 2020 در خدمت باقي بمانند.

کارايي:

A-50 توانايي انجام ماموريت هاي گشتي در ارتفاع 5000 تا 10000 متر را دارا است، اين هواپيما مي تواند حدود هفت ساعت به پرواز ادامه دهد و با يک بار سوخت گيري هوايي مي تواند حدود چهار ساعت ديگر نيز به پرواز ادامه دهد. حد اکثر برد اين هواپيما حدود 5000 کيلومتر مي باشد و در مسيري بطول 2000 کيلومتر مي تواند به مدت يک ساعت و بيست و پنج دقيقه در حالت گشتي باقي بماند. خدمه هواپيما نيز پانزده نفر شامل پنج نفر خدمه پرواز و ده نفر خدمه عمليات مي باشد.

A-50(1).jpg

سيستم هاي راداري:

عمده تفاوت A-50 و IL-76 حذف قسمت شيشه اي دماغه هواپيما و رادوم بزرگ بالاي بدنه است، اين رادوم در مدل هاي اوليه سيستم راداري Flat Jack و در مدل U سيستم Schnel-M ساخت وگا را در خود جاي داده است، اين سيستم شامل قسمت هاي زير مي باشد:

ايستگاه رادار

سيستم کاهش داده

سيستم انتقال مکالمات و انتقال علائم

مجموعه ديجيتال کامپيوتري

ابزار شناسايي دوست و دشمن

سيستم هدايت صوتي براي هدايت جنگنده ها

سيستم رمزگشايي ارتباطات

ابزار ارتباطي راديويي

ابزار مسافت ياب

ابزار ثبتي



برد اين سيستم 800 کيلومتر مي باشد و توانايي کشف و رديابي 50 تا 60 هدف را داشته و مي تواند 10 تا 12 جنگنده را بطور همزمان هدايت کند، گفته مي شود اين سيستم که توانايي کشف اهداف هوايي، زميني و دريايي را دارد از سيستم هاي بکار رفته در E-3 Sentry نيز قوي تر است، هرچند بسياري نيز با اين نظر مخالفند.



سيستم هاي عمل و ضد عمل الکترونيک:

A-50 مجهز به يک مجموعه کامل از سيستم هاي الکترونيکي است که مي تواند ضمن منحرف ساختن تسليحات هدايت شونده دشمن در برابر اقدامات الکترونيک آنها نيز مقاومت نموده و به انجام اقدامات الکترونيک بر عليه دشمن نيز بپردازد. سيستم هاي ارتباط راديويي بکار رفته نيز در برابر اقدامات الکترونيک دشمن کاملا قابل اعتماد اند و کمتر دچار مشکل مي شوند.

با اين وجود يکي از راه هاي حفاظت از آواکس نيز همراهي ديگر جنگنده ها است، چرا که هواپيماي بزرگي به مانند A-50 هر قدر هم که از سيستم هاي الکترونيکي پيشرفته اي بهره ببرد باز هم در برابر تجهيزات پيشرفته نمي تواند چندان مقاوم باشد.


A-50Mainstay.jpg
 

کنترل پرواز و ناوبري:

A-50 از سيستم ناوبري و کنترل پرواز NPK-T استفاده مي کند، اين سيستم امکان ناوبري هواپيما در تمام ساعات شبانه روز و در هر نقطه اي از جهان را فراهم مي کند. بعلاوه داده هاي اين سيستم توسط سيستم هاي عملياتي نيز قابل استفاده است.



با وجود تمام ويژگي هاي مناسب A-50U و سيستم Schnel-M دو کشور هند و چين که اميد مي رفت A-50 را بعنوان پيش اخطار هوابرد خود انتخاب کنند سيستم اسرائيلي Phalcon را ترجيح دادند، اين امر نشان مي دهد که دو کشور هند و چين سيستم اسرائيلي فالکن را بر سيستم هاي موجود در A-50U ترجيح داده و آن را مناسب تر دانستند، هند قراردادي را بطور رسمي به مبلغ 1/1 ميليارد دلار با اسرائيل به امضا رساند و طي آن قرار شد سه سيستم فالکن روي هواپيماي اليوشن 76 نصب شده و به نيروهاي هندي تحويل شوند، چين نيز پس از لغو برنامه توليد A-50I تحت فشار آمريکا، تکنولوژي هاي اين سيستم را تا حدودي از اسرائيل بدست آورد و در KJ-2000 بکار گرفت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

168297824.jpg

اولین فروند از آواکسهای ارتقا یافته ، موسوم به A-50U وارد خدمت در ارتش روسیه شد .

به گزارش خبرگزاری ریانوستی ، نیروی هوایی روسیه اعلام کرد اولین فروند از آواکس ارتقا یافته ی A-50U وارد خدمت شده است . این آواکس جدید دارای سیستم کامپیوتری جدید ، سیستم ارتباط ماهواره ای و سیستمهای راداری ارتقا یافته است که قادر هستند انواع اهداف ، از جمله هلیکوپترها ، موشکهای کروز و هواپیمای با سرعت چندین برابر صوت را کشف کند .

آواکس A-50 ساخت شوروی اولین بار 1978 پرواز کرد و در حال حاضر تمامی 24 فروند آواکس عملیاتی ناوگان ارتش روسیه به ارتقای A-50M (با قابلیت سوختگیری هوایی) مجهز هستند . طبق اطلاعات وبسایت Avia.ru ، کار روی توسعه ی دو ورژن بهبود یافته رادار برای نصب روی این آواکس ، موسوم به "زنبور عسل-2" و "زنبور عسل-ام" در حال جریان است که انتظار میرود دارای قابلیتهای کشف و ردیابی بیشتری نسبت به رادار مدل پایه A-50 باشند .

http://en.rian.ru/mlitary_news/20111031/168297656.html
http://www.avia.ru/news/?id=1312888153

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

A-50Mainstay.jpg

 

A-50 توانايي انجام ماموريت هاي گشتي در ارتفاع 5000 تا 10000 متر را دارا است، اين هواپيما مي تواند حدود هفت ساعت به پرواز ادامه دهد و با يک بار سوخت گيري هوايي مي تواند حدود چهار ساعت ديگر نيز به پرواز ادامه دهد. حد اکثر برد اين هواپيما حدود 5000 کيلومتر مي باشد و در مسيري بطول 2000 کيلومتر مي تواند به مدت يک ساعت و بيست و پنج دقيقه در حالت گشتي باقي بماند. خدمه هواپيما نيز پانزده نفر شامل پنج نفر خدمه پرواز و ده نفر خدمه عمليات مي باشد.

A-50 مجهز به يک مجموعه کامل از سيستم هاي الکترونيکي است که مي تواند ضمن منحرف ساختن تسليحات هدايت شونده دشمن در برابر اقدامات الکترونيک آنها نيز مقاومت نموده و به انجام اقدامات الکترونيک بر عليه دشمن نيز بپردازد. سيستم هاي ارتباط راديويي بکار رفته نيز در برابر اقدامات الکترونيک دشمن کاملا قابل اعتماد اند و کمتر دچار مشکل مي شوند.
با اين وجود يکي از راه هاي حفاظت از آواکس نيز همراهي ديگر جنگنده ها است، چرا که هواپيماي بزرگي به مانند
A-50 هر قدر هم که از سيستم هاي الکترونيکي پيشرفته اي بهره ببرد باز هم در برابر تجهيزات پيشرفته نمي تواند چندان مقاوم باشد.

با وجود تمام ويژگي هاي مناسب A-50U و سيستم Schnel-M دو کشور هند و چين که اميد مي رفت A-50 را بعنوان پيش اخطار هوابرد خود انتخاب کنند سيستم اسرائيلي Phalcon را ترجيح دادند، اين امر نشان مي دهد که دو کشور هند و چين سيستم اسرائيلي فالکن را بر سيستم هاي موجود در A-50U ترجيح داده و آن را مناسب تر دانستند، هند قراردادي را بطور رسمي به مبلغ 1/1 ميليارد دلار با اسرائيل به امضا رساند و طي آن قرار شد سه سيستم فالکن روي هواپيماي اليوشن 76 نصب شده و به نيروهاي هندي تحويل شوند، چين نيز پس از لغو برنامه توليد A-50I تحت فشار آمريکا، تکنولوژي هاي اين سيستم را تا حدودي از اسرائيل بدست آورد و در KJ-2000 بکار گرفت

 

A-5028129.jpg.

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.