Recommended Posts

با سلام خدمت همه دوستان


چند سئوال از بزرگان دارم :

1- آیا قبول ندارید که همه تصمیم گیری کشورهای دیگر ( چه عرب ها و چه آمریکاییان و غیر آمریکاییان ) برپایه منافع ملی آنها است ؟

2- اگر خیر دلیل خود را بفرمایید با ذکر مثال

3- اگر پاسخ شما مثبت است.

4- آیا حمله به ایران به هر روشی ( تحریک ایران - حمله امارات به جزایر سه گانه - حمله اسراییل به تاسیسات نظامی و هسته ای و ... ) مطابق منافع ملی آنها است؟

پس فکر حمله آنها خیلی ضعیف است چون با منافع ملی آنها سازگار نیست و اقتصاد جهانی هم تحمل این حمله را ندارد.

-----------

1- اعراب موافق برقراری رابطه آمریکا و غرب با ما نیستند. چون از این به بعد با افزایش رابطه ایران با غرب و آمریکا نیاز ما به سرمایه گذاری در آن کشورها برای وارد کردن کالا و تکنولوژی صفر میشود . ( البته اگر کسانی در ایران پیدا نشوند که مانند داستان مالک کارخانه رانی - ایرانیان سرمایه گذار را به این ور و اونور دویاره کیش دهند ) ضمن آنکه باید تکنولوژی های غربی را از طریق ایران ( به تبع آن نفوذ هر چه بیشتر ایرانیان در آن کشورها ) وارد کنند. چون بازگشت سود به غربیها بدلیل پایین آمدن هزینه های آنها بیشتر میشود. کاری که غربیها سالها پیش در هنگ کنگ - تایوان و کره و چین برای تسخیر بازار های شرق دنیا کردند و می کنند.

2- ایران با برقراری رابطه سیاسی و اقتصادی با غرب به راحتی میتواند به مقابله با جریانهای افراطی ( وهابیون ) بپردازد چراکه دشمن جدید غرب بجای ایران میشود وهابی های پخش شده در میان کشورهای به ظاهر مسلمان و این دشمن تمام ناشدنی و خیلی بزرگ است. ( آنها همیشه به یک دشمن نیاز دارند )

3- ایران به جایگاه واقعی خود یعنی قدرت اول منطقه و یکی از قطب های قدرت جهانی ( جایگاهی که اعراب همیشه از آن می ترسند خواهد رسید )

-------------------

[size=18][color=red]دوست من آقای آرمانی عزیز شما که از تخریب رابطه دوستانه ایران و کشورهای عربی صحبت میفرمایید میشود فقط 4 مثال کوچک از این رابطه دوستانه بیان کنید.[/color][/size]

------------------

بقول شخصیت های سریال شبهای برره

منافع ملی ما ایرانیان یعنی چه ؟!!

------------------

موفق باشید

امپراتور

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امپرور جان در منافع ملی این کشورها هست اما همه میخوان اون یکی فدا بشه یا همشون با هم اقدام کنند که چنین چیزی از این اجماع بر نمیاد .
امریکا و اسراییل که نونشون توی جنگه . اعراب هم که اگر ایران نابود بشه کلی حال میکنند منتها صدامی نیست که دوباره اینکار رو بکنه اعراب میخوان اسراییل از طرفشون بره همجوره هم حمایت میکنند اما اسراییل میترسه موجودیت روی این قضیه از بین بره میخواد یه فنگی بندازه آمریکا بیاد جلو آمریکا هم که از سر و ته آینده کاری که میخواد بکنه با خبر نباشه نمیکنه مگر اینکه تمام غرب پشت سرش باشه که هر وقت یکیشون جور میشه اون یکی می لنگه و این ماجرا ادامه داره احتمالا تا 16 ساله دیگه هم ادامه داشته باشه اگر آمریکا و اسراییل دچار فروپاشی نشند یا روسیه یکدفعه به حمایت از یک میلیون روسی زبان اسراییلی دورمون نزنه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام خدمت سروران گرامی
چون نمی دونم چطوری میشه به صورت تکه تکه نقل قولها رو نوشت و جواب داد پس جوابها رو مینویسم و لطف کنید خودتون سوال اون دوست رو بخونید.

[color=red]ارشیا خان [/color]
علیرغمی که نام نبردید من به اسم جواب میدم.
معلومه که پستها رو کاملا نخوندید و فقط به طور سرسری نگاهی کردید. اول از همه چرا تاپیکی زدید که نمیدونید به انحراف کشیده میشه یا نه؟ قفل شدن تاپیک منوط به رعایت نکردن قوانین سایت هست. پس اگر فقط میخواستین که بدنبال تاپیکتون شعار بدیم در انتها درج میکردید و اینهمه بحث اضافه هم نمیشد. همه یکصدا بر علیه اعراب شعار میدادیم و اونها رو محکوم و شاید هم دادگاهی میکردیم.

تحلیل اخبار منتشره از منابع رسمی گمانه زنی نیست. همونطور که از اسمش برمیاد فقط یه تحلیل هست. شما این تحلیل رو قبول ندارید میتونید اونو با ادله رد کنید. اگر دقت کرده باشید گفتم در زمان خودش شاید مسولین کمی در جریان امر بودم و نگفتم بنده هم حضور داشتم.
فونت درشت در روزنامه نگاری به قول خودتان توجه به خبر هست و خبر منتشره ،در روزنامه اماراتی درج شده.پس نمیشه گفت در کشوری عربی همچون امارات روزنامه ها بدون هماهنگی با دولت خبری رو چاپ میکنن. هنوز هم من اعتقاد دارم که این خبر بسیار بی ارزشی بود که حتی لحن مسخره کننده ای نداشت. فقط نقد اختراع ایرانی بود. اگر حمل بر توهین باشه این روزنامه هم به ژاپن توهین کرده.
اگر بدنباله بحث فقط کمی دقت میکردید من بدنبال دستهایی بودم که دارن تشنج رو به منطقه تزریق میکنن و شاید ما هم به نوعی بی اراده کمک حالشون هم بشیم.
[color=blue](یه سوال : عنوان تاپیکت واقعا منحرف کننده بحث نبود؟ ایا تحریک کننده عجم علیه عرب نبود؟ این عنوان رو شما انتخاب کردید یا تابناک ؟ )[/color]

[color=red]جناب جواد جب [/color]

از کجای حرفهای من متوجه شدید که دوستان من به مسئولین درباره خطری هشدار دادن ؟
من اینجا منظورم یه مسئول و یه دوست بود. دوست خوبم امین و مسئول نامبرده اقا سعید بود.
اگر این دو از مسئولین رده بالای مملکت هستند حرف شما صحیح هست.
باز هم در پست بعدی تذکر دادم که اطلاعات بنده صرفا روزنامه های رسمی کشور هست و اخبار اونها. فقط کاری که من میکنم کنار هم قرار دادن این تکه های پازل هست تا به تصویر روشن و شفافی برسیم.

[color=red]جناب وریور [/color]

تهدید های جدی درزمان ریاست جمهوری بوش به چند بار رسیده که از طرق مختلف دفع گردید.
ولی این موضوع حمله اسرائیل به عقیده بنده درایت ریاست جمهوری و تیم خارجی ما بود که دفع شد. نه روسیه نه .... نه .... فقط خودمان. شاید گذر زمان چیزهایی رو روشن کنه.
قضیه برنامه اوباما یه وجه دیگه قضیه هست که شاید بهتر بود به پیشنهادت عمل میکردم و در تاپیک دیگه ای غیر از اینجا صحبت میکردیم.

[color=red]جناب امپرور [/color]

بهتر بود این سوال رو به این شکل میکردی که ایا تضعیف ایران بر پایه منافع ملی اعراب و خلاصه همسایگان ما هست یا خیر؟ ( به جای کلمه حمله تضعیف جامعتر هست .به عقیده این حقیر)
و جواب اون بله بود. ایران چند تکه ، ایران ضعیف البته خواسته همه کشورهای منطقه هست.

در مورد سه گزینه مورد اشاره شما و سوالتون منتظر تاپیکی هستم که اگر مایل بودید در اونجا بحث رو ادامه میدیم و اینجا رو برای شعارهای دریدن و غارت کردن خالی میزاریم.

متاسفانه دوستان به پست انتهایی بحث من که چه کسانی از دشمنی و اختلاف ما با همسایه سود میبرن توجهی نکردن. ایکاش جامعتر و با سرعت کمتری مطالب خودنده میشد تا یک نتیجه گیری کلی میکردیم.

حق نگه دار همه شما

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkred]اعراب در آرزوی حمله اسرائیل به ایران هستند[/color]

عصرایران - رئیس انستیتو خاور نزدیک آکادمی علوم روسیه با حمایت الز فروش سامانه موشکی اس - 300 به ایران گفت: کشورهای عربی به جز سوریه از خدا می خواهند که اسرائیل به ایران حمله کند.

به گزارش عصرایران به نقل از ریانووستی ، مقامات رسمی مسکو معتقدند که همکاری فنی و نظامی با ایران تاثیری مثبت بر ثبات در منطقه خواهد داشت. افزایش این گونه همکاری ها و تاثیر آن بر اوضاع در منطقه را "یوگنی ساتانوفسکی" رئیس انستیتو خاور نزدیک آکادمی علوم روسیه در مصاحبه ای با "روس بالت" تشریح کرد:

روسیه با عرضه سلاح به ایران تنها به فکر کسب درآمد است و یا همزمان با نفوذ آمریکا در منطقه مقابله می کند؟ همکاری فنی و نظامی با ایران چه تاثیری بر روابط روسیه و اسرائیل خواهد داشت؟

ایران، کشوری است که در رابطه با آن مباحث بسیاری وجود دارند. در روابط روسیه و ایران تا کنون مشکل تقسیم دریای خزر حل نشده است. در زمینه سیاست بین المللی، مقامات روسیه به کرات و آشکارا گفته اند که اعلامیه های رئیس جمهور ایران در رابطه با اسرائیل افراطی هستند. اما روسیه که به کسی بدهکار نیست؛ اگر قرارداد عرضه سلاح امضا شده باشد، روسیه به این قرارداد عمل می کند. ما به یک کشور سلاح صادر می کنیم و نه به دزدان دریایی سومالی.

باید گفت که سیاست "کنسرت جهانی" زمانی که همه یک چیز را هماهنگ می کنند و "همصدا می نوازند" پایان یافته است. این را آمریکا خراب کرد: سیاست ریچارد چینی (معاون جرج بوش)، اقدامات در گرجستان و در اوکراین. سیاست متجاوزانه ای که اصل "مال ما، مال ما، مال تو هم مال ما" را ملاک عمل قرار می دهد، مدت زیادی دوام نمی آورد. رویدادهای اخیر، بویژه بحران اقتصادی نشان داد که وقتی ما درباره هماهنگ سازی اقدامات با واشنگتن صحبت می کنیم، تا چه حد این هماهنگی متقابل است.

در رابطه با اسرائیلی ها نیز باید گفت که روسیه با آنها مشکلی ندارد. طی بحران قفقاز روابط نه چندان بدی با اسرائیل برقرار شد. اسرائیل به سیگنال دریافتی از مسکو درباره تلاش برای برانگیختن تل آویو به توسعه همکاری با رژیم ساآکاشویلی (رئیس جمهور گرجستان) واکنشی مشخص نشان داد.

علاوه بر این، روسیه یکی از کشورهایی است که بیش از همه خواستار موجودیت اسرائیل با بیش از یک میلیون جمعیت روسی زبان آن است.

جهان فقط سیاه و سفید نیست و امروز این مشکل بسیار بزرگی است که آیا اسرائیل یا آمریکا به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهند کرد یا خیر. آیا در حقیقت ایران اولین بمب اتمی را که بسازد (که من شکی ندارم که می سازد) روی سر اسرائیل منفجر می کند و یا این تنها تمایل غیر قابل اجرای افرادی است که دور رئیس جمهور ایران را گرفته اند؟

اگر برخورد نظامی بین اسرائیل با ایران کلاً ممکن باشد، تصمیم به این در یک و نیم ماه آینده، پیش از تحلیف ریاست جمهوری جدید آمریکا و انتخابات در اسرائیل اتخاذ خواهد شد. طی این مدت، با در نظر داشتن تعطیلات سال نو در روسیه، هیچگونه سیستم دفاعی به ایران عرضه نمی شود. از این رو صحبت درباره اینکه تسلیجات روسی عاملی بحرانی در مقابله ایران با اسرائیل، امریکا، اروپا و بقیه هستند، چرندیاتی بیش نیستند.

علاوه بر این، در نهایت باید گفت که روسیه مسئول نجات ایرانیان از پیامدهای ناشی از اظهارات رهبران سیاسی آنها نیست.

-خاور نزدیک، مسئله ای ظریف است. اگر کشورهای عربی هم به مناقشه بپیوندند...

-به کی بپیوندند؟ همه کشورهای عربی، بغیر از سوریه، از خداشان است که اسرائیلی ها به ایران حمله کنند. اوضاع بسیار شگفت انگیز است. من به شما اطمینان خاطر می دهم که مثلاً مقامات سیاسی و نظامی مصر اگر چنین حمله ای صورت گیرد، بسیار خوشحال می شوند. فقط نگاه کنید ببینید روابط مصر و ایران چگونه است: سال های بسیاری روابط دیپلماتیک کلاً وجود نداشت، و اکنون روابطی گرمتر از بعنوان مثال روابط اسرائیل و شوروی در سال 1967 وجود ندارد.

برای کشورهای حاشیه خلیج فارس، از جمله عربستان سعودی، اسرائیل تنها "پدری محافظ" است، زیرا برای آنها گسترش نفوذ ایران از جمله در عرصه سیاسی تهدیدی مهلک است. حتی سوریه که متفق ایران محسوب می شود، سعی دارد به ملایمت از مجادله ایران-اسرائیل-آمریکا فاصله بگیرد.

پس می بینید که اوضاع ساده نیست. شاید در نتیجه بازی نظامی-سیاسی که ما درباره آن صحبت می کنیم، اوضاع در خاور نزدیک ثبات بیابد.

-نظر شما درباره این چیست که روسیه رایگان بعنوان کمک به لبنان ده جنگنده جدید عرضه می کند؟

-در این صورت سایر کشورها اعتراضی نسبت به روسیه نخواهند داشت. کمک نظامی به ارتش لبنان، مشکلی برای حزب الله است. اکنون نمی توان از ارتش لبنان مطالبه کرد که شبه نظامیان را خلع سلاح کند، چرا که بسیار ضعیف تر از حزب الله است. آنها چیزی برای مبارزه با آنها ندارند. اما امروز می توان گفت که ارتش لبنان آخرین امید برای برقراری وحدت در کشور است. روسیه با کمک به ارتش لبنان به احیای وحدت کشور و حفظ استقلال آن کمک می کند.

بدین ترتیب اقدامات روسیه در خاور نزدیک را می توان حمایت از تعادل نامید. ایالات متحده، انگلیس و فرانسه نیز به همین کار مشغولند.

-و در صورتی که "مناقشه ای شعله ور شود"، آیا روسیه و آمریکا همه چیز را به روش های سیاسی حل خواهند کرد؟

-روسیه و آمریکا همه چیز را حتی در سال های 1956 و 1967 نیز سیاسی حل کردند. تنها اهداف ما متفاوت هستند. اما فکر می کنم اگر "مناقشه ای شعله ور شود"، در اثر آن بودجه روسیه تنها افزایش می یابد.

-این پیشبینی خوشبیانه ای است...

-این پیشبینی غم انگیزی است. اگر مقامات ایران می گفتند که بالاخره آماده این هستند که در وضعیت بازدارندگی متقابل با اسرائیل باشند، همانطور که شوروی و آمریکا در زمان بحران کارائیب بودند، یا همانند هند و پاکستان (از یکدیگر هرچه می خواهید متنفر باشید، اما نجنگید)، در آن صورت بیشتر می شد خوشبین بود. اما فعلاً مقامات ایران آماده چنین چیزی نیستند.

شرایطی را فرض کنید که شما همسایه ای دارید که با سماجت حسادت برانگیزی دائماً می گوید که به شما و همه خانواده شما تیراندازی می کند، در عین حال اسلحه هم بخرد، فشنگ هم حمل کند، خب مسلماً اعصاب شما تحمل چنین چیزی را ندارد. و اگر در عین حال در اداره پلیس نیز به شما بگویند که همسایه شوخی می کند، و اگر شوخی نکند بشدت مجازات می شود، چه؟ این چه فرقی به حال شما خواهد داشت؟ شما که دیگر در این دنیا نخواهید بود! مقابله ایران و اسرائیل یادآور تهدیدات همسایه است و آمریکا یادآور اداره پلیس. این قبیحانه است، اما امیدی به این نیست که "آمریکا پوشش دهد". آمریکا هیچگاه پوشش نداده و نخواهد داد.

در چنین شرایطی راه حل یک چیز است: تحت حمایت "ابرقدرت ها" توافقنامه عدم حمله ایران و اسرائیل منعقد شود. اما ایرانیان این را نمی خواهند. اوضاع غم انگیزی است.
---------------------------------
[color=red]با توجه به بحث های خوبی که در این تاپیک انجام شد اگر دوستان موافق باشند صحبت های اخیر دوستان از این تاپیک جدا شده و در یک تاپیک تحلیلی مرتبط ادغام شود.

[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقای ارمانی اگه میشه دلایلی که باعث خواهند شد امارات به جزایر ایرانی حمله کنه رو بگین

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]اين عرباي كثيف ديگه دارن شورشو درمي يارن اي كاش زود تر رهبر انقلاب حكم تار مار كردن اين مايه هاي ننگ اسلام رو بدن تا اون وقت يك شبه اون ماشيناي گرون قيمت خوشكلشون واون بانكهاي پر از پولشون رو غارت مي كرديم(مشكل بي كاري وبي پولي حل مي شد) و چوب تو........اين آشغالاي تو سري خور شهوت پرست مي كرديم[/quote]

دوست خوبم امیر خان سلام

ورودتونو تبریک میگم. احتمالا شما GTA رو زیاد بازی کردین . ولی از شوخی گذشته دوران غارت و این حرفها گذشته. حتی زمان امام راحلمون وقتی صدها تن از حجاج رو در حریم امن الهی شهید کردند امام فقط پیام داد و نذاشت تا دشمنان از این اختلاف استفاده کنن. بعد ها دیدید که روابط ما با عربستان رو به بهبودی گذاشت.
در جواب دوست جوانمون امین ساهنده بگم عربها غیر از خواب در حال کشیدن نقشه های اساسی هستند و اگر زمانی تصمیم به کاری بگیرن هزینه های گزاف هر جنگی رو پرداخت میکنن. من با این وطن پرستی بزرگ شدم ولی گاهی لازم خویشتنداری لازم رو داشته باشیم. گرفتن این سه جزیره با امکانات امارات کار شاقی نیست ولی بخاطر حمایتها و وجود نیروهای حمایت کننده اعراب در منطقه جواب دادن هم نیاز به اینده نگری داره.

[color=red]راستی کی از اختلافات ما با همسایه هایی که تا دیروز فقط اعلامیه میدادند و سکوت میکردن سود میبره؟؟؟[/color][/quote]

در اون زمان كه حضرت امام در مقابل اون كار فجيع عربستان سكوت كردند و اقدام نظامي نكردند به اين دليل بود كه ما در جبهه ديگري مشغول به جنگ بوديم و توان گشودن جبهه ديگري را نداشتيم ولي بيشك اگر ان اتفاق چند سال بعد روي ميداد و حضرت امام در قيد حيات بودند جواب هتك حرمت عربهاي نادون را شديدا ميدادند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عضو سیاسی حماس از جاسوسی تشكیلات خودگردان فلسطین برای رژیم صهیونیستی و آمریكا خبر داد.
به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرگزاری الجزیره؛ محمد نزال گفت: جنبش حماس مستنداتی در اختیار دارد كه نشان می دهد دستگاه امنیتی تشكیلات خودگردان فلسطین ضد شماری از كشورهای عربی و اسلامی همچون پاكستان ، عربستان ، یمن ، لیبی ، مغرب ، عمان ، قطر ، سودان ، جیبوتی و سومالی جاسوسی كرده است.

نزال تاكید كرد: دستگاه امنیتی تشكیلات خودگردان فلسطین همچون یك ببر كاغذی در باریکه غزه سقوط كرد و تنها میلیون ها مدرك به جای گذاشت كه حماس با انتقال آنها به مكان نامعلومی كمیته های مختلفی برای بررسی و طبقه بندی آنها تشكیل داده است.
منبع:شبکه خبر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 10 دی، خبرگزاری «ریا نووستی»/ در ایران برای ارائه کمک به مردم فلسطینی در نوار غزه که مورد حمله نیروی هوایی اسرائیل قرار گرفته اند، افراد داوطلب را بسیج می کنند.

به گزارش «ریا نووستی» از APA، بسیج سازی داوطلبان توسط سایت رسمی اتحاد روحانیون صورت می گیرد که در آن درخواست شده است به ملت فلسطین کمک معنوی و مادی ارائه شده و افراد داوطلب در جنگ اطلاعاتی و جنبش مقاومت شرکت کنند.

بسیح نیروها در پاسخ به اظهارات آیت الله علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران بود که تمامی جهان اسلام را به مبارزه علیه حمله اسرائیل فرا خوانده بود. در اولین روز، 7 هزار دانشجوی اصفهانی آمادگی خود برای اعزام شدن به جنگ علیه اسرائیل را اعلام کردند. علاوه بر این، طبق اطلاعات موجود ثبت نام داوطلبان ادامه دارد.

"محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور ایران نیز مطالبه کرده است که علیه مقامات اسرائیل بخاطر جنایات نظامی در نوار غزه به دادگاه بین المللی شکایت شود. شکایت رسمی در آینده نزدیک به دادگاه ارائه خواهد شد.

در عین حال ایران عرضه کمک های نوعدوستانه به نوار غزه از طریق دریا را نیز آغاز کرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 10 دی، خبرگزاری «ریا نووستی»/ در ماه سپتامبر سال جاری کنگره آمریکا به اسرائیل اجازه داد هزار بمب نوع GBU-39 خریداری کند که دقیقترین و تکامل یافته ترین بمب شمرده می شود.

به گزارش «ریا نووستی» از The Jerusalem Post این بمب 113 کیلوگرمی ویژه منفجر ساختن پایگاه هایی که در اعماق زمین قرار دارند، ساخته شده است. توان انفجاری این بمب برابر با بمبی 900 کیلوگرمی است، اما به مراتب ارزانتر است.

در زمان انعقاد قرارداد، کارشناسان معتقدند بودند که هدف احتمالی چنین سلاحی می تواند تاسیسات هسته ای ایران باشند.

اولین محموله GBU-39 اواسط ماه دسامبر به اسرائیل تحویل داده شد. اسرائیل از این بمب ها برای نابود کردن پایگاه هایی زیرزمینی استفاده می کند که دستگاه های پرتاب موشک های "القسام" در غزه، در آنها جاسازی شده اند.

بمب GBU-39 مراکز دارای دیوارهای بتونی و فلزی با ضخامتی تا 90 سانتیمتر را ویران می کند. سیستم نوین ردیابی و مقابله با باد اجازه می دهد که از این بمب در شرایط نامساعد آب و هوایی نیز استفاده کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]امريکا در اقدامي فريبکارانه اعلام کرد 85 ميليون دلار به فلسطينان کمک مي کند[/color]

در حالي که امريکا اشکارا از حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به نوار غزه و کشتار مردم بي دفاع فلسطين حمايت مي کند ، واشنگتن در اقدامي فريبکارانه اعلام کرد هشتاد و پنج ميليون دلار براي کمک به فلسطيني ها اختصاص مي دهد .
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن ، امريکا اعلام کرد اين ميزان کمک مالي طرف يک سال اينده به اوارگان فلسطيني در نوار غزه و کرانه باختري رود اردن اختصاص خواهد يافت.
وزارت امور خارجه امريکا در بيانيه اي اعلام کرد اين کمک مالي در اختيار اژانس سازمان ملل براي امداد و اشتغال فلسطينيان (انروا ) قرار خواهد گرفت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][size=18]در رثاي پدر و مادر؛[/size][/align]
[align=center][size=24]كودك فلسطيني: صهيونيست‌ها منتظر عمليات شهادت‌طلبانه من باشند[/size][/align]
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/A0436516.jpg[/img][/align]

خبرگزاري فارس: كودك هفت ساله فلسطيني با گريه در رثاي از دست دادن پدر و مادر خود مي‌گويد كه صهيونيست‌ها محبت و نوازش پدر و مادرم را از من گرفتند و منتظر آن روزي باشند كه عمليات شهادت‌طلبانه انجام دهم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در غزه، "من را از محبت پدر و مادرم محروم كردند و وقتي بزرگ شوم خود را در ميان آنها منفجر خواهم كرد". "لمي" كودك هفت ساله فلسطيني سخن خود را با اين جملات آغاز مي‌كند، كودكي كه پدر و مادر خود را در تجاوزگري صهيونيست‌ها به نوار غزه از دست داده و هم‌ اكنون تنها شده و از محبت و دست نوازش والدين خود محروم است.
وقتي دكتر "ماهر كحيل" پدر "لمي" به خانه يكي از بستگان رفته بود تا لمي و مادرش را با خود به خانه ببرد، يك فروند موشك به خودروي آنها اصابت كرد و تنها لمي از اين حمله نجات يافت و مادر و پدرش شهيد شدند.
"عامر" از نزديكان همسر ماهر كحيل مي‌گويد كه در سايه تجاوزگري ارتش رژيم صهيونيستي هيچ كس درامان نبود و همه مورد هدف قرار مي‌گرفتند و با فرا رسيدن شب ديگر كسي در خيابان‌ها حركت نمي‌كرد و خيابانها تنها محل عبور و مرور خودروهاي آمبولانس بود.
"فاطمه العويدات" ساكن منطقه "حجرالديك" در شرق اردوگاه البريج در مركز نوار غزه مي‌گويد كه همچنان از نهادهاي بين‌المللي مي‌خواهد تا به وي براي يافتن پيكر يكي از فرزندان خود در اين منطقه كمك كنند.
"عامر ابوشباب" روزنامه نگار و يكي از بستگان العويدات مي‌گويد: تفاوتي ميان حوادثي كه براي ساكنان منطقه حجرالديك و منطقه "عزبه" در بيت حانون كه وي و خانواده‌اش آنجا را ترك كرده‌اند با مناطق ديگر مرزي نظير شهرك "بيت لاهيا" يا منطقه "ابراج الندي" در شمال نوار غزه وجود ندارد زيرا ساكنان همه اين مناطق، محل سكونت خود را ترك كرده‌اند.
ابوشباب مي‌گويد كه بستگان وي پنج نفر از فرزندان خود را از دست داده‌اند و "فاطمه العويدات" خاله وي نيز يكي از كساني است كه فرزندان خود را از دست داده و از دو هفته پيش نتوانسته است فرزند خود را بيابد.
ابوشباب كه بعد از انهدام خانه وي و صدها خانه ديگر از سوي ماشين نظامي اشغالگران به همراه همسر و فرزندانش به منطقه "جباليا" پناه برده است، گفت كه دهها خانواده ساكن منطقه وي از سرنوشت فرزندان خود اطلاعي ندارند.
ابوشباب افزود: من از 10 روز پيش نمي‌دانستنم كه مادر و برادرانم بعد از ترك خانه خود چه وضعيتي داند تا اينكه آنها اخيرا به يكي از مدارس وابسته به آژانس امداد رساني به آوارگان فلسطيني "آنروا" پناه بردند.
وي تصريح كرد: خانواده‌هاي زيادي كه در منطقه "العطاطره" سكوت داشتند، هيچ گونه اطلاعي درباره سرنوشت فرزندان خود ندارند زيرا اين منطقه به طور ناگهاني هدف حملات ارتش رژيم صهيونيستي قرار گرفت و به كلي منهدم شد.
اما "فاطمه العطار" كه به همراه همسرش "محمد" براي دريافت پتو و پوشاك لازم به منظور گرم كردن كودكان خود در يكي از مدارس آنروا به منطقه "الرمال" آمد، گفت كه وي به همراه همسرش محمد خانه خود در منطقه العطاطره را ترك كردند، بدون اينكه بتوانند وسايلي ضروي را به همراه خود بياورند.
وي خاطرنشان كرد: شمار زيادي از بستگان وي همچنان جزء مفقودان در منطقه العطاطره هستند.
اين شهروند فلسطيني به نقل از شماري از كساني كه در منطقه العطاطره نجات يافته‌اند، گفت كه احتمالا بسياري از اين پيكرها به مروز زمان متلاشي شده يا سگ‌هاي نيروهاي اشغالگر آنها را دريده اند.

فارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پیشاپیش ارزوی توفیق الهی! و موفقیت در عملیات محیر القوقش رو دارم و امیدوارم 100 تا اسرائیلی رو بفرسته هوا

تنها باری که یادمه یه عملیات استشهادی بهم حال داد ماله 5 سال پیش بود که یه فلسطینی به تنهائی 100 تا رو یا کشته یا زخمی کرد

دمش گرم و روحشم شاد

ممنون ارشیا

یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين كه كودكان اينگونه براي عمليات استشهادي آماده باشند شايد براي غرب جالب نباشه و از اون به بدي و يك فرهنگ ناجور ياد بشه .اما بگزريم براي ما غرب و فرهنگ عقب مانده آنها مطرح نيست ...

اوج شور حسيني رو ميشه در اين نوجوانان ديد و اينها هميشه ياد فلسطين را زنده نگاه خواهند داشت پس مقاومت در دل نسلهاي آينده فلسطين نقش بسته است و شكست آن حتي با بمب اتم هم معني ندارد ...
اين پيروزي ياد آور آن شد كه ملت فلسطين زنده است و اميدوارانه به بازگشت به سرزمين خود مينگرد بزودي ...

[b]فلسطين فراموش نخواهد شد .....[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وارویور جان البته یه چیزی :

[quote]اوج شور حسيني [/quote]

فلسطین ها اکثرا سنی هستند هرچند سنی شافعی و نزدیک به شیعه اما خوب در کل اونام زیاد شور حسینی نمیگند یا من ندیدم بگن به جز جهاد اسلامی که شیعه است ....

قصد جسارت نداشتم

یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.