IRGCAF

تاپیک جامع بررسی نسخه های رزمی هواگرد ایران-140 (ترابری تاکتیکی / ای وکس /گشت دریایی/ الینت)

Recommended Posts

به نظر دوستان آیا اگه چیز جالبی بود آیا رابطه شرکت آنتونف با ایران به علت تحریمها به خطر نمی افتاد؟؟؟؟
**دوستان اگه اون رونمایی موشک کره ای رو دنبال کرده باشن می دونند که چینیها به علت صادرات او کشنده ها دچار دردسر شده**

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به نظر دوستان آیا اگه چیز جالبی بود آیا رابطه شرکت آنتونف با ایران به علت تحریمها به خطر نمی افتاد؟؟؟؟
**دوستان اگه اون رونمایی موشک کره ای رو دنبال کرده باشن می دونند که چینیها به علت صادرات او کشنده ها دچار دردسر شده**[/quote]

اين سوال خود من هم هست!..و كسي تا الآن جوابي نداده!.....

در حالی که امریکا و اروپا به راحتی شرکت هایی که به ایران محصولات ممنوعه با کاربری دوگانه و نظامی می فروشن رو تحریم می کنند...چطوری با آنتونو کاری ندارن!!؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]به نظر دوستان آیا اگه چیز جالبی بود آیا رابطه شرکت آنتونف با ایران به علت تحریمها به خطر نمی افتاد؟؟؟؟
**دوستان اگه اون رونمایی موشک کره ای رو دنبال کرده باشن می دونند که چینیها به علت صادرات او کشنده ها دچار دردسر شده**[/quote]

اين سوال خود من هم هست!..و كسي تا الآن جوابي نداده!.....

در حالی که امریکا و اروپا به راحتی شرکت هایی که به ایران محصولات ممنوعه با کاربری دوگانه و نظامی می فروشن رو تحریم می کنند...چطوری با آنتونو کاری ندارن!!؟؟[/quote]

احتمالا انتونوف منافع و بازاری تو امریکا نداره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نویسنده مطلب که دبیر بخش خاورمیانه و آفریقای این نشریه است بر این استدلال(که از کارشناس دیگری آن را نقل کرده) تکیه نموده که نور منعکس شده روی بدنه سامانه و زاویه قرارگیری آن علامت روشنی بر کپی و پیست شدن تصویر دوربین روی تصویر هواپیما است!
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، هفته نامه انگلیسی معروف جینز دیفنس در یکی از شماره های اخیر خود در مطلبی ادعا کرده تصویر سامانه جلونگر فروسرخ(FLIR) روی ایران-140 گشت دریایی ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در مراسم اعطای گواهینامه به آن دیده شد فتوشاپی است.

نویسنده مطلب که دبیر بخش خاورمیانه و آفریقای این نشریه است بر این استدلال(که از کارشناس دیگری آن را نقل کرده) تکیه نموده که نور منعکس شده روی بدنه سامانه و زاویه قرارگیری آن علامت روشنی بر کپی و پیست شدن تصویر دوربین روی تصویر هواپیما است! همچنین گفته شده تصویر بخشی از هواپیما و ارابه فرود سمت مخالف باید در شیشه دوربین سامانه بازتاب می داشت که با توجه به نبود آن، تصویر منتشره غیر واقعی است.

این در حالیست که سایر تصاویر نشان دهنده نصب دوربین زیر بدنه هواپیما است. خصوصاً در تصاویر منتشره از داخل هواپیما که نمایشگر سامانه در آن دیده می شود نمای زیر هواپیما و محیط اطراف مشهود است.

بدیهی است این سامانه دارای قابلیت چرخش در سمت و بلندا است و زاویه قرارگیری آن می تواند تغییر کند. در دو تصویری که نمای گرفته شده توسط دوربین در حال نمایش در نمایشگر است نیز دو فضای مختلف آشیانه دیده می شود که نشان دهنده حرکت دادن به دوربین در مراسم مربوطه است.

با توجه به تصویر نمایشگر که ارابه فرود جلویی در آن دیده می شود محل نصب دوربین تقریباً در خط مرکزی زیر بدنه است و تصاویر دیگر نشان می دهد دوربین جلوتر از خط واصل دو ارابه فرود اصلی(عقبی) است. با توجه به اینکه چرخ های هواپیما موازی هم هستند و سطح لنز با چرخ موجود در تصویر مورد ادعا موازی نیست پس دوربین عمود بر خط طولی هواپیما نبوده و با توجه به برابر بودن زوایای تابش و بازتابش، در این وضعیت تصویر ارابه فرود چپ نمی تواند در شیشه منعکس شود و باید یک فضای باز در آن دیده شود که در آن عکس همینطور است.

در واقع دوربین باید بیش از این به سمت بال چپ بچرخد تا ارابه فرود و چرخ سمت چپ نیز در شیشه لنز منعکس گردد هر چند نهایتاً هم بخشی از آنها با توجه به فاصله کم، در شیشه لنز می تواند منعکس شود. همچنین آنچه روی بدنه سامانه منعکس شده از قضا، تصویر درب باز شده آشیانه محل استقرار هواپیما است که اشتباه بودن استدلال مطلب فوق را نشان می دهد.

در حالیکه از یک نشریه تخصصی انتظار چنین مطالبی نمی رود، برای زیر سؤال بردن و رد و انکار برخورداری ایران-140 دریایی از سامانه جلونگر فروسرخ به چنین استدلال هایی دست زده اند. البته در مورد ایران این مسئله مسبوق به سابقه است و در مورد پرونده پهپاد آر-کیو-170 نیز در یادداشت های مختلف اقدام به شبه افکنی در مطالب اعلام شده از سوی مقامات ایرانی از اصل گرفتار شدن آن پهپاد تا رمزگشایی از سامانه های آن نموده اند.

از طرفی نسخه ساده ای از فرمول شبکه دولتی بی بی سی نیز در روند خبر رسانی پیرامون ایران در مجله جینز به چشم می خورد به طوریکه با ارائه چند خبر بیطرفانه قبل و بعد از مطلب مورد نظر خود سعی در حفظ وجه تخصصی و القای بیطرفی خود دارد. در این مورد نیز خبر فتوشاپ بودن تصویر مذکور درست پس از خبر تعمیر اساسی زیردریایی طارق توسط متخصصان ایرانی و به قلم همان نویسنده درج شده است.

منبع: [url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/129685]مشرق[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوستان
داشتم آرشیو عکسامو مرور میکردم به عکسی جالب برخوردم عکسی از یک ایران 140 دریایی که گویادارای تجهیزاتی متفاوت از انچه تا به حال دیده شده میباشد گویا این یک نمونه کامل بوده و یک هواپیمایی گشت دریایی به معنای حقیی کلمه آماده است .

http://www.8pic.ir/images/dj7hh6pmjjtobd2ldyt.jpg

دوستان آیا در باره این عکس اطلاعات کاملی موجود است؟

آیا این عکس میتواند فتوشاپی باشد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='talash' timestamp='1346607528' post='268657']
سلام دوستان
داشتم آرشیو عکسامو مرور میکردم به عکسی جالب برخوردم عکسی از یک ایران 140 دریایی که گویادارای تجهیزاتی متفاوت از انچه تا به حال دیده شده میباشد گویا این یک نمونه کامل بوده و یک هواپیمایی گشت دریایی به معنای حقیی کلمه آماده است .

[url="http://www.8pic.ir/images/dj7hh6pmjjtobd2ldyt.jpg"]http://www.8pic.ir/i...jjtobd2ldyt.jpg[/url]

دوستان آیا در باره این عکس اطلاعات کاملی موجود است؟

آیا این عکس میتواند فتوشاپی باشد؟
[/quote]

پاد رادار و اژدر در زیر بال!!!!!!!!!
در فتو شاپ بودن عکس شک نکن دوست من.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='talash' timestamp='1346607528' post='268657']
سلام دوستان
داشتم آرشیو عکسامو مرور میکردم به عکسی جالب برخوردم عکسی از یک ایران 140 دریایی که گویادارای تجهیزاتی متفاوت از انچه تا به حال دیده شده میباشد گویا این یک نمونه کامل بوده و یک هواپیمایی گشت دریایی به معنای حقیی کلمه آماده است .

[url="http://www.8pic.ir/images/dj7hh6pmjjtobd2ldyt.jpg"]http://www.8pic.ir/i...jjtobd2ldyt.jpg[/url]

دوستان آیا در باره این عکس اطلاعات کاملی موجود است؟

آیا این عکس میتواند فتوشاپی باشد؟
[/quote]

این تصویر اگه اشتباه نکنم توی نمایشگاه هوایی کیش نشون داده شده و تصویر ساختگی از ایران-140 دریایی نوع 4 هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سینا جان ممنون

بسیار حرکت خوبیست و بیشتر سازمانهایی مثل حلال احمر باید به این سیستم ها روی بیاورند ولی یک مشکلی هست که تعداد تخت های این سیستم بسیار کمه علاوه بر اون امکانات پزشکی خاصی هم حتی در حد آمبولانس های جدید درونش دیده نمیشه!

سینا جان ایا خبر دارید این سیستم تابعه کدام ارگان است؟

کلا انتخاب ایده آلی نیست و بعید میدونم زیاد بکار بیاد نه اونقدر انعطاف پذیر هست که حوادث کوچیک رو موثر پوشش بده و نه توان پوشش یک حادثه بزرگ رو داره بهترین گزینه برای این موارد در هر شرایطی بالگردهای میل-17 اس اج هلال احمر هست!

ولی کلا بودنش بهتر از نبودنش هست...

مهم اینه که این تفکر در ما ایجاد شود که مجبوریم و باید به سمت کارهای جدید و حرفه ای در هر زمینه ای پیش بریم.

به نظر بنده ایکاش میشد هلال احمر بیشتر میل-17 هاشو تبدیل میکرد به یک آمبولانس پیشرفته هوایی با مدرنترین امکانات و از امکانات ارتش و و سپاه برای جنگولک بازی و حمل بار و اینجور چیزا استفاده میشد اینجوری هم در زمان صلح و هم در زمان جنگ خیلی خیلی بدردمون میخورد.

نمونه های خارجی :

thumb_AirAmbulance.jpg

thumb_ambulance_overview.jpg

thumb_King_Air_200_air_ambulance.JPG

thumb_11.jpg

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


کلا انتخاب ایده آلی نیست و بعید میدونم زیاد بکار بیاد نه اونقدر انعطاف پذیر هست که حوادث کوچیک رو موثر پوشش بده و نه توان پوشش یک حادثه بزرگ رو داره بهترین گزینه برای این موارد در هر شرایطی بالگردهای میل-17 اس اج هلال احمر هست!



البته چند فروند هواپیماهای Dassault Falcon 20 هم در نقش آمبولانس هوایی در ایران استفاده میشود که از قرار معلوم تجهیزات تثبیت وضعیت بیمار هم بطور مکفی در آن استفاده شده است.

thumb_12509495B15D.jpg

اما در کل نقش آمبولانس هوایی رو به هواپیماهای کوچک با انعطاف پذیری در فرود و برخاست از باندهای کوچک و خاکی میدهند که An-140 هر دوی این ویژگی ها را دارد (قابلیت فرود و برخاست از باند غیرآماده تا طول 1350 متر)
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اينكه بيان چندتا تخت توي يه هواپيما بذارن و بهش بگن آمبولانس هوايي كار جالبي نيست
12 تا تخت رو توي يه محيط محدود نصب كردن كه اگر يك بيمار نياز به يكسري وسايل درماني و مراقبتي داشته باشه بدليل محدوديت فضا نميتونه از اونها استفاده كنه شما توي عكس ها فرض كنيد مي خواهيد به يك بيمار اكسيژن بدهي نه مسير انتقال داره و نه امكان استفاده از كپسول حالا دستگاه هاي سنجش ضربان قلب و فشار خون و .... بماند
تازه در بهترين حالت از فرودگاه به فرودگاه ديگري ميتوان از آن استفاده كرد شما اگر حوادث طبيعي كه در ايران رخ ميدهد و اتفاقا بيشترين مجروحان و تلفات مرتبط با همين مسئله هست رو در نظر بگيري كلا اين وسيله چندان مناسب بنظر نمي رسه يكي بخاطر اينكه از صحنه حادثه احتمالا دور است دوم بخاطر ظرفيت محدود و در اينجور مواقع بيشتر از C-130 و شينوك استفاده مي كنن
بنظر من بهتره توان بيشتري براي تهيه هليكوپترهاي مناسب اينكار تخصيص بدن حال يا در داخل امكانات رو فراهم كنن براي ساخت يا به هر طريقي شده از خارج تهيه كنن چون قدرت مانور بيشتري در مناطق مختلف داره بخصوص مناطق حادثه ديده ویرایش شده در توسط Life
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دقیقا یاد مقایسه تجهیزات آمبولانس های ایرانی و آمبولانس های خارجی افتادم
تو آمبولانس های ایرانی هدف حمل مجروح در کمیت بالا است
در آمبولانس خارجی هدف حمل مجروح در کیفیت بالا است
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='arminheidari' timestamp='1374832127' post='324079']
دقیقا یاد مقایسه تجهیزات آمبولانس های ایرانی و آمبولانس های خارجی افتادم
تو آمبولانس های ایرانی هدف حمل مجروح در کمیت بالا است
در آمبولانس خارجی هدف حمل مجروح در کیفیت بالا است
[/quote]

بنظرم یه جورایی بیشتر برای تخلیه مجروحین در موقع حوادث یا درگیری جنگی آماده شده. مثل کاری که شینوک ها و سی 130 ها در زمان جنگ یا در موقع بلایای طبیعی انجام میدادن.
اگه هدف این باشه، امکانات مشابه آمبولانس برای اون درنظر نمیگیرن تا حد المقدور در فضای داخلی و وزن هواپیما صرفه جوبی بشه.
مثلا همین سی 130 چیزی جز برانکارد نداشت، اما تونست جون خیلی ها رو با انتقال سریع و به موقع نجات بده.

اما اگه قرار باشه بعنوان آمبولانس هوایی استفاده بشه، بیش از حد ضعیفه!
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این هواپیما آمبولانس تخصصی برای احیای بیماران از وضعیت وخیم نیست ... فقط میخواد تعدادی زیادی مجروح با شرایط غیر حاد رو سریعتر به بیمارستان برسونه ! برای کشوریکه بیمارستاناش وضعیت تجهیزاتی مطلوبی ندارن نمیشه انتظار داشت امبولانسهاش بیشتر از بیمارستانهاش مجهز باشه !

چرا اینقدر توی سر دستاوردهای این مملکت تحت تحریم بین المللی میزنید شما ! همین هواپیمارو تونستن سرهم کنن و مجروح برش کنن خودش کلیه !

اول کمیت بعد بالا بردن کیفیت ! اول پیکان رو درست برون بعد برو سراغ بنز ! :winking:

برای من خوشحال کننده بود .. امیدوارم روزی کشورهای دیگه ابهت و زیبایی و تکنولوژی بومی هواپیماهای تولید ایران رو ببینن فکشون بچسبه به کف اسفالت ! :mrgreen:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان چرا اینقدر بالهای این ایران 140 بالا نصب شده؟
اکثر هواپیماها خیلی پایین تر از این هستن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.