aminmessi

شکارجانور قندهار/ به دام افتادن پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا RQ170

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

یک نکته جالب که تو بعضی سایت ها و فروم ها گفته این است که نوشته اند که این هواپیما در اطراف کاشمر هدف قرار گرفته است !!

حالا یا طرف نمیدانسته کاشمر یکی از شهرهای نسبتا غربی استان است و میشه داخل عمق خاک ایران !
یا حقیقت داره که در اطراف کاشمر هدف گرفته شده است !

اگر حقیقت داشته باشه نکته عجیبی در این خبر است !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ادعای ناتو تناقضات زیادی داره:
1- چطور هواپیمای به این پیشرفتگی با هدایت ماهواره ای، زمینی و اوتوپایلوت یه دفعه از کنترل خارج شده؟!
2- اگر واقعا این هواپیما دچار نقص فنی شده باشه یا از کنترل خارج شده، چرا از انهدام خودکار استفاده نکرده؟!
3- اگر این هواپیما در افغانستان سقوط کرده، ایران چطور هواپیمای به این گندگی رو زود تر از اونا برداشته برده؟!
4- حداقلش اینه که رادارگریزترین هواپیمای آمریکا(با توجه به جدید بودن) توسط ایران کشف شده![/quote]
...و عجیب نیست که از همچین پهبادی برای جاسوسی از طالبان بخوان استفاده کنن؟ از ترس رادارهای طالبان ازش استفاده می کردند؟ icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان به این سایت سر بزنن, عکسای جالبی از RQ170 داره.

[url]http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/551262[/url][/quote]

عکسای قشنگی بودن ممنون

جون میده به جای فراری با اینا یه عکس یادگاری بگیری بفرستی آمریکا icon_wink icon_question

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب واریور و باقی دوستان بحث کپی رو من مطرح نکردم و اصولا زیاد هم در نظر من اصلا کپی کردن مهم نیست اما موضوع فقط الکترونیک و پکهای اون نیست در این جنگنده ترکیب سوخت جنس بدنه و رنگ اون استراکچر هواگرد و جنس اون حتی نوع لاستیک و جنس اونها سیستم های هیدرولیگی و پنوماتیکی قطعات فیزیکی و مهمترین بخش موتور و ساختار داخلی اون از پمپ ها گرفته تا پیچ ها و جنس اونها فاصله و تلورانس اونها و هزاران قطعه دیگه هست که صرفا الکترونیکی نیستن و از همه مهمتر معماری داخلی این هواگرد که می تونه تجربه و اطلاعات فراوانی در اختیار ما بزاره .
در نظر بگیرین دوربین ها و سیستم های اپتیکی و حتی ماهوراه ای اونها هم هست و کلا خیلی چیزها که می تونه به گلوگاه های فنی و علمی ما کمک شایانی بکنه و مشکلات و گردنه هایی که قرار بود با سالها تحقیق رفع بشه و در شاید هزاران پایان نامه و رساله دکتر و سالها هزینه و زمان و نیروی انسانی حالا خیلی راحتتر و آسانتر به دست میاد.
گلوگاه هایی که به دلیل تحریم و هزار و یک دلیل دیگه به این راحتی توان رفع اونها رو در حالت عادی در زمان محدود نداریم.

مثلا ما در مورد موتور تازه دهه های پیش کار روی جی ۸۵ رو شروع کرده بودیم حالا با این موتور آیا واقعا بخش علمی ما جهش پیدا نمی کنه مطمئنا چرا خیلی .

کدگذاری دینامیک رو هم دوستان گفتن و من هم اطلاع داشتم ازش ولی نخواستم اشاره کنم چون مستلزم گفتن راه های کدگشایی اون توسط خودی ها هست که دیگه بیشتر از این نمیشه ادامه داد فکر می کنم تا همین جا که نحوه و روش های کنترل رو هم گفتم زیادی حرف زدم(بیش از کوپنم icon_wink ) اما واریور جان برای همین من اشاره کردم سیستم جی پی اس و مختل و القا اون محتمل تر هست و هم راحتتر و در عین حال شدنی تر برای ما.
هر چند باز عرض می کنم مثال نقض یعنی نقض و گرفتن اطلاعات دوربین های جاسوسی هواگردهای اسراییلی توسط حزب الله یعنی عملا کدگذاری رو هم کدگشایی کردن حالا شاید برای برخی شدنی به نظر نرسه ولی علم انسانی همین خاصیت رو داره و دیده های ما غیر از این رو بیان می کنه.

اما واریور جان اگر حتی سیستم کدگذاری هم هک نشده باشه و از سیستم القا جی پی اس استفاده شده باشه باز یعنی اول شناسایی صورت گرفته و این باز خودش خیلی هست چون اصل شناسایی هست وگرنه نابودی راحت هست.

فقط همین از قدرت بچه های کشف رمز ایران بگم دوستی می گفت خیلی سال پیش ما حتی الگوریتم های جی پی اس رو هک کردیم.فکر می کنم همین قدر کافی باشه.

دوست عزیزم امبدد یعنی اصلا سیستم عامل نداره و سیستم عامل هم نیست.فرض کنین که قرار هست بردی ساخته بشه که فرمانهای هواگرد رو صادر کنه این بخش فقط یه چیپ داره که فرمانها رو بلادرنگ(real time) گرفته و بلادرنگ هم اجرا می کنه و هیچ واسطه دیگه ای وجود نداره نه سیستم عامل نه بستر کد و... فقط یه مقدار دستور هست که اجرا میشه برای همین چون نه به اون شکل مثل کامپیوتر دارن نه حافظه و.... نمیشه اونها رو ویروسی و.... کرد مثل اینکه شما بخواین مثلا یه دستگاه دی وی دی پلیر رو ویروسی کنید که تقریبا ممکن نیست و یا یه ماشین لباسشویی رو که فقط یه چیپ کوچک دستوری داره مگر اینکه با گرفتن چیپ کل کد سورس داخلش رو دوباره بار کنین.

برای همین گفته میشه مثلا فلان بخش هواگرد فلان این قدر کد نویسی داشته یا خط برنامه مثلا میگن هواپیمای بی۵۲ برای بخش های تسلیحات و کنترلش ۶۰۰۰۰ هزار خط کد نوشته شده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوستان تاسوعا و پیشاپیش عاشورای حسینی را تسلیت عرض می کنم
تا حالا این طور شوک زده نشده بودم icon_wink سر مراسم ساعت11 شب بود که این خبر رو با موبایل تو سایت دیدم بی نظیر بود(آخرین شوک زدگی مربوط به رژه روز ارتش و s-300بود)
اما دوست عزیز فتح یا همون اوپرا icon_question
[quote]در ضمن فکر زدن با پدافند موشکی یا توپخانه ای و یا حتی هواگردهای خودی رو از سر بیرون کنین این هواگردها توی ارتفاع حدود ۱۵ کیلومتری پرواز می کنن و اگر دچار مشکل بشن سرعت اونها برابر رابطه زیر خواهد بود :
v=g t+v0 که در این معادله جی شتاب گرانش زمین برابر با ۹.۸ و تی زمان سقوط هست و وی صفر سرعت اولیه هر چقدر هم جرم جسم زیاد باشه سرعت بالاتر میره یعنی به شکلی شتاب بالاتر میره و با توجه به طول بال ۲۰ متری این هواگرد سرعت اون به قدری بالا میره که وقتی از ارتفاع حتی ۵ کیلومتری(که خیلی نا محتمل و مسخره به نظر میرسه برای این پهباد جاسوسی) به زمین بخوره تقریبا باید با خا انداز جمش کنین.[/quote]
با اجازه من این قسمت رو توضیح می دم :mrgreen:
این در هنگامی صادقه که اصطحکاک هوا نباشه(شرایط خلاء) اما نیروی اصطحکاک باعث میشه در هنگام سقوط شتاب جسم از9.82 کمتر و هنگام صعود بیشتر از9.82 هست همچنین ضریب اصطحکاک ثابت نیست هرچه سرعت بیشتر بشه ضریب اصطحکاک هم بیشتر میشه البته به ارتفاع ، دما هوا و باد نیز وابسته هست.این از منظر سینتیکی بود حالا دینامیکی:حالا تا زمانی ادامه داره این وضع تا جایی که نیروی وزن برابر نیروی اصطحکاک بشه ازاین لحظه به بعد [color=red]سرعت ثابته[/color] که به اون سرعت حد می گن و از هر ارتفاع بالاتری پرتاب بشه حداکثر به همون سرعت می رسه(دوباره میگم جسم بدون نیروی خارجی مثل موتور) همین عامل باعث میشه اگه موشک بالستیکی مثل شهاب3 ارتفاع اوجش چندبرابر بشه سرعت برخوردش تغییر نمی کنه!!!
پس اگه سقوط کنه کاملا نابود نمی شه چون حالت گلایدری پروازش رو ادامه می ده(به شرط ها و شروطه ها icon_question ) مثلا کشنده اسکانیا بدون کانتینر با وزن 10 تن سرعت حدش320کیلومتر بر ساعت هست
[color=blue](دوستان اگه کلمات قلمبه سلمبه استفاده می کنیم نخواستم دانسته هام رو به رخ شما بکشم خواستم وارد بحث بشم تا یه چیزی با هم یادبگیریم)[/color]
بازم از جناب فتح عذر خواهی می کنم :rose:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز فتح تفکر شما راجب سیستم های embedded اشتباه است که خیال می کنید این سیستم ها اصلا بستر نرم افزاری ندارن
الان دیگه صرفا از کد های real time استفاده نمیشه یعنی خیلی وقته برای اجرا چندین عمل با هم و کنترل راحتر بروز رسانی راحتر از سیستم عامل های embedded استفاده میشه که ساختار ساده تری دارن نسبت به سیستم عامل های معمولی ولی پایش همین است شما رو به این مقاله ویکی پدیا ارجا می دم
http://en.wikipedia.org/wiki/Embedded_operating_system

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_operating_systems#Embedded
و این یکی سیستم عامل real time FreeRTOS برای میکروکنترل ها استفاده میشه که سیستم عامل ولی real time هم است http://en.wikipedia.org/wiki/FreeRTOS
کنترل همچین وسیله های پیچیده ای با صدها عمل که هماهنگی زیادی لازم داره بدون همچین سیستم هایی عملا بسیار سخت
------------------------
جوکر عزیز من از شما چیز های زیادی یاد گرفتم
من در مورد اون دستگاه در سایت های فارسی جستجو کردم این دستگاه رمز گزاری DES باز می کنه خیلی سریع
ولی در یکی از این سایت ها نوشته بود حالا 3 بار پشت سر هم این رمزگزاری DES اجرا می کنن حالا با فوق پیشرفته ترین پردازنده ها هم 2 ملیارد سال طول می کشه !!!!!!!
حالا ارزش نداره در فناوری نظامی از همچین کاری استفاده کنن مثلا 6 بار این کارو بکنن
حالا جلبیش به اینه که گفته ما در سیستم بانکیمون هنوز از DES استفاده می کنیم !!!
اگه به راحتی باشه چین بدون درگیری می تونه آمریکا رو 2 روزه نابود کنه پس معلومه همیشه تدابیری وجود داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در اختیار داشتن اینچنین هواپیمای ساقط شده ای کلی پول و هزینه صرفه جوی در وقت و تحقیقات برای دانشمندان وزارت دفاع به ارمغان اورده مطمعن هستم جواب خیلی از سوالاتی که سد راه تحقیقات انها شده بود میدهد اهمیت علمی و فناوری ان از بعد نظام اش بیشتره اما چه خوبه که در این مورد تنها تحقیقات میکروسکوپی روی این پهباد صورت نگیرد بلکه از زمان شروع حوادث و عواملی که منجر به این مو فقیت شد نیز بادقت مطالعه شود و نتایج تحقیقات وتحلیل ها هم ثبت شود باید دانست در این چنین موارد رخدادهای تصادفی نقش خیلی کمی دارند.دستاورد این حادثه میلیاردی است.کشورهای مثل چین و روس با کلی جاسوس و کلک جاسوسی دنبال این اطلاعات توی دنیا میگردند قدر این تحدید تبدیل شده به فرصت در اطراف مرزهای کشورمان رابدانیم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش مشرق به نقل از فارس ، تحلیلگران اقتصادی معتقدند بهای نفت پس از اینکه ایران گفت یک هواپیمای بدون سرنشین ایالات متحده را به دام انداخته ، روند صعودی یافت.

تحلیلگران بازار نفت، برگزاری نشست فرانسه و آلمان برای نجات یورو را نیز عامل دیگر افزایش بهای نفت دانسته اند.

در بازارهای آسیایی روز دوشنبه بهای نفت خام سبک شیرین نیویورک با ۳۳ سنت افزایش به بشکه‌ای ۱۰۱ دلار و ۲۹ سنت رسید.

بهای نفت خام برنت دریای شمال نیز با ۴۸ سنت افزایش به بشکه‌ای ۱۱۰ دلار و ۴۲ سنت ارتقاء یافت.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/83213/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%E2%80%8C%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%E2%80%8C%D9%86%D9%81%D8%AA-%D9%BE%D8%B3-%E2%80%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%D9%BE%D9%87%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]پنتاگون بالاخره سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط ایران را تایید کرد
خبرگزاری فارس: یکی از مقامات عالیرتبه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اظهاراتی جدید سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط نیروهای مسلح ایران را تأیید کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "واشنگتن پست"، یکی از مقامات عالیرتبه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که خواست نامش فاش نشود، در اظهاراتی سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا در شرق ایران را تأیید کرد.

وی در این رابطه گفت: هنوز معلوم نیست که این هواپیما در یک اقدام خصمانه و عملیات نظامی سرنگون شده باشد.

اظهارات این مقام پنتاگون مهر تأییدی است بر سرنگونی این پهپاد جاسوسی آمریکا در ایران؛ رویدادی که تا این لحظه مقامات آمریکا از تأیید آن سر باز زده بودند.

خبرگزاری «ریانوستی» روسیه درباره این هواپیما نوشته است که این هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی، هواپیمایی است که به سختی قابل رویت است و آمریکا از این هواپیمای بدون سرنشین برای حمایت از فرماندهانی که در طول جنگ به اطلاعات نیاز دارند استفاده می کند و ایران این هواپیمای بدون سرنشین را با حداقل آسیب سرنگون کرده است.

خبرگزاری «آر. ای .تی» ایرلند هم درباره سرنگونی این هواپیمای جاسوسی آمریکا گفته است که تا سال 2009 کسی از وجود چنین هواپیمای شناسایی بدون سرنشینی در نیروهای هوایی آمریکا مطلع نبود تا اینکه در این سال متخصصان وجود این پرنده جاسوسی را در نیروی هوایی آمریکا لو دادند و آمریکا هم در سال 2010 وجود و استفاده از آن را تایید کرد؛ اینک ایران یکی از همین هواپیماها را سرنگون کرده است .

یک مقام آگاه نظامی ایران روز گذشته اعلام کرد: یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی از نوع "RQ170" توسط نیروهای مسلح ایران ساقط و با اندک خسارتی در اختیار ایران قرار گرفته است.
[/color]

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900914000186

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این یک بال پرنده است. و عملا یک کامپیوتر پرنده. بنا بر این تعادلش مجازی است و به محض این که از کار بیفته به هر نحو با پدافند یا غیره، احتمالا استال میشه و با حداکثر سرعت سقوط می کنه. لذا گلاید کردن بر خلاف مثلا پریدیتور و گلوبال هاک احتمالا منتفی است.
اما از اون جا که بال هست، کنترلش هم قاعدتا مثل بقیه ی پهبادها نیست. یعنی به احتمال زیاد تمام اتماتیکه. (البته فکر کنم بیشتر پهبادهای جدید همین طور باشه ولی اگر در اونا امکانی وجود داشته باشه که به صورت دستی تر بشه هدایتش کرد، در چهارپای قندهار بعیده)
======================================
همیشه در هک دنبال این نباشید که به صورت نرم افزاری عمل شده باشه. بعضی وقتا سرقت اتفاق می افته، گاهی جاسوسی میشه. یا از واسطه ها چیزی به دست می رسه. خوبیش این هست که آمریکایی ها حالا باید برن توی کف که این قضیه از کجا آب خورده! ما تکنولوزی خاصی داریم، جایی نفوذ کردیم یا ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موفقیت بسیار بزرگی است و چنین هواپیمای فوق پیشرفته ای کشف کردنش و هک کردنش بسیار مهمه
آمریکا دیگه رسما باید بره غاز بچرونه کم کم دیگه باید سری تو سرا بشیم
دیگه فکر کنم نه اسرائیل و نه آمریکا توان حمله هوایی به ایران رو نداشته باشن و حتی با پیشرفته ترین هواپیما هم تعرض کنند منهدم بشن کلا دیگه نمیتونن از لحاظ هوایی کار خاصی انجام بدن درسته؟
دوستان بنظرتون مهندسی معکوسش در ایران چقدر زمان میبرد؟ چند ساله دیگه میتونیم مثل خودش بسازیم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چقدر بامزه خواهد بود اگر بعد از سالها معلوم بشه این قضیه هم حکایت موشک های فوق پیشرفته و ضد راداری است که چمران برای انهدام پل ها درست کرده بود icon_wink

هیچ بعید نیست. اون وقت قیافه ی اون آمریکایی هایی که کلی وقت و انرژی صرف کردن تا علت رو پیدا کنن دیدن دارن.
خوبی جنگ اینه که فقط مهمه تو کار رو درست انجام بدی، حالا چه با تیرکمون چه با تفنگ لیزری
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از دوستان گفته بود که با دادن مختصات اشتباهی از طریق اخلالگر جی پی اس پهپاد رو مجبور کردند که ارتفاع خودش رو کاهش بده تا در معرض شلیک پدافند قرار بگیره ولی فکر نمی کنید که پرنده ای با این عظمت تنها با استفاده از یک روش ارتفاع پروازی خودش رو محاسبه و تثبیت نمی کنه؟! مطمعنآ سنسورهای ارتفاع سنج در این پرنده وجود داشته و هر لحظه داده های ماهواره ای جی پی اس رو با مقادیری که سنسورها نشون میده مقایسه میکنه حتی با از کار افتادن سنسورها و قطع ارتباط با ماهواره های جی پی اس میتونه از رادار یا لیزر یا انالیز تصاویر دریافتی از عوارض زمین ارتفاع و مختصات پروازی خودش رو بدست بیاره!

در کل در طراحی سیستم های نظامی تمامی احتمالات در نظر گرفته میشن و متناسب با نوع مشکل بخش های نرم افزاری یا سخت افزاری جدیدی به طرح نهایی اضافه میشه.

اگه اینطور بود که در زمان جنگ واقعی با نابودی ماهواره های جی پی اس بایستی تمامی پرنده ها و موشک های امریکایی در لحظه سرگردان شده و دستور خودانهدامی رو اجرا کنند!!!!!

امیدوارم که نحوه ربودن این جونور هیچوقت افشا نشه تا در زمان جنگ واقعی بتونیم دوباره اجراش کنیم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جای خوشحالی داره در هر حالتی
و با این تصور که اولین ردیابی و سرنگونی همچین بی سرنشینی
توسط ما انجام شده نه هیچ کشور دیگه ای که قدرتهای بالاتری
نصبت به پدافند و جنگ الکترونیک ما دارند. وهمچین بی سرنشینی
و بدست اوردن اون براشون میتونه خیلی گرانبها باشه و باید دید که
ما چه استفاده هایی از اون میتونیم بکنیم.
در مورد این عکس دوستان بگن که چه هواپیمایی هست وشباهت
زیادی به همین بی سرنشین داره
موفق و پیروز

http://www.image-share.com/ijpg-1105-206.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرنگار سی ان ان در پنتاگون اعلام کرد: م[color=red]قامات نظامی آمریکا معتقدند،هواپیمای rq170 که به دست ایران افتاده، حاوی اطلاعات بسیار طبقه بندی شده است.[/color]




خبرنگار سی ان ان در پنتاگون با ذکر این نکته که مقامات نظامی آمریکا معتقدند هواپیمای بدون سرنشین این کشور که در روزهای اخیر در افغانستان مفقود شده ، همان هواپیمایی است که ایران ادعا می کند در اختیار گرفته است، افزود : [color=red]این هواپیما حاوی اطلاعات و فناوری بسیار طبقه بندی شده ای بوده است.[/color]


باربارا استارز خبرنگار این شبکه در وزارت دفاع آمریکا با اشاره به اینکه مقامات نظامی آمریکا در افغانستان که در مقر ناتو فعالیت می کنند در بیانیه ای مفقود شدن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین را در هفته گذشته و در مرز بین افغانستان و ایران تایید کرده اند،افزود:این بیانیه بسیار خلاصه است و با توجه به اینکه مقامات نظامی آمریکا در افغانستان از ادعاهای ایرانیان آگاه بوده اند، هیچ مطلبی ذکر نشده است که این هواپیما سقوط کرده یا هدف قرار گرفته است.



اداره ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد کل نیروهای مسلح دیشب در اطلاعیه ای اعلام کرد : یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی در شرق کشور به دست نیروهای مسلح ایران سرنگون شد .


اداره ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد کل نیروهای مسلح در این اطلاعیه اعلام کرد : با کنترل مناسب فضای کشور و تسلط اطلاعاتی نیروهای مسلح ، واحدهای جنگ الکترونیکی و پدافند هوایی موفق شدند با اقدامات عملیاتی خود یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی از نوع "RQ170" را که به طور محدود به مناطق مرزی شرق کشور تجاوز کرده بود ، کشف و از کنترل متجاوزین خارج ساخته و آن را با اندک خسارتی کنترل کرده و در اختیار بگیرند.


کارشناسان نظامی معتقدند با توجه به فناوری پیچیده و انحصاری هواپیمای rq170 کشورهای رقیب آمریکا از جمله روسیه و چین، به دنبال لاشه این هواپیما، برای دست رسی به این فناورری منحصر به فرد هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.