ali_64

تحلیل و پیگیری تحولات اسراییل

Recommended Posts

5 minutes قبل , RezaKiani گفت:

خدا رو شکر و نمردیم و معنی سند رو هم فهمیدیم.

برادر من وقتی داری از نتانیاهو نقل قول می کنی باید اصل جملاتش به زبان عبری رو به عنوان سند بیاری به همراه تاریخ دقیق سخنرانی ش یا آدرس دقیق مقاله ای که سخنرانی رو از اونجا استخراج کردی.

مشرق نیوز هم شد سند؟ نعوذبالله

در مورد نظر سنجی هم اگر نظر سنجی نکردید از کجا فهمیدید که آبروی اسرائیل رفته؟ همین طوری رو هوا؟

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

شما به بزرگواری خودت بی سوادی من را ببخشید . سند خواستی من هم چیزی که خوانده بودم را آوردم . شما قبول نداری به من ربطی ندارد . راست و دروغش گردن گوینده جناب آقای حسین جابری انصاری دیپلمات سابق وزارت امور خارجه . حداقل در زمینه سیاسی و ترجمه متون و تحلیل وقایع از من با سوادتر است . در خصوص آبروی اسرائیل هم من نگرانش نیستم که رفته یا نرفته . چون مجبورم سند از دفتر بسیج لندن و پاریس و واشنگتن و استرالیا بیاورم که شما قبول نمی کنید . شما می فرمایید نرفته باشد ما هم می گوییم نرفته .

  • Like 1
  • Upvote 5
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جنایت هولناک جدید تروریست های اسرائیلی در غزه


در پی بمباران وحشیانه مدرسه الفاخوره (وابسته سازمان آنروا) در شهر غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژيم صهیونیستی، بیش از ۲۰۰ نفر غیرنظامی پناهنده  از جمله دهها زن و کودک شهید و زخمی شدند.

  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
11 hours قبل , mehdipersian گفت:

جنایت هولناک جدید تروریست های اسرائیلی در غزه


در پی بمباران وحشیانه مدرسه الفاخوره (وابسته سازمان آنروا) در شهر غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژيم صهیونیستی، بیش از ۲۰۰ نفر غیرنظامی پناهنده  از جمله دهها زن و کودک شهید و زخمی شدند.

اینجا که دیگه تونل نبود اسیر اسراییلی نبود مرکز فرماندهی نبود ... اقایونی که فرمودند شفا را حماس زده اینجا را کی زده؟

  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دیگر حتی کمک رسان و آمبولانسی هم نیست... 

Screenshot_20231120_221845_ir_eitaa_mess

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 4
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رژیم منحوس کودک کش = رژیم منحوس اسرائیل

مقایس تلفات جنگ اوکراین و جنگ غزه مظلوم

https://cdnuploads.aa.com.tr/uploads/InfoGraphic/2023/11/07/815c8229cb0dedb7a2db1bec66b28693.jpg

 

بر 29 آبان 1402 در 22:20 , mehdipersian گفت:

دیگر حتی کمک رسان و آمبولانسی هم نیست... 

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 زمان آتش‌بس در نوار غزه اعلام شد

 موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس:

 

آتش بس در نوار غزه فردا از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود.

 

اکثر ۵۰ نفری که آزاد می‌شوند دارای تابعیت خارجی هستند.

 

رژیم صهیونیستی انسانیت ندارد و ما آن‌ها را مجبور کردیم که به کل نوار غزه کمک کنند.

 

به ازای هر زندانی که داریم ۳ اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

 

ما زندان نداریم و زندانیان ما در خانه‌های فلسطینی هستند و به همین دلیل اسرا در هنگام بمباران خانه‌ها کشته شدند.

 

به همه زندانیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی اطمینان می‌دهم که آزاد خواهند شد.

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
38 minutes قبل , aminor گفت:

وزرات خارجه آمریکا : از حوثی ها می خواهیم که کشتی توقیف شده و خدمه آن را ازاد کنند

 

thumb_nn4_28129.jpg

 

معاون اطلاع رسانی انصارالله : نه

 

thumb_nn4_28229.jpg

 

بسم ا...

این درخواست امریکایی ها ما رو یاد زمانی میندازه که پهپاد شون آرکیو 170 رو واسه جاسوسی به عمق کشورمون فرستادن و پس از نشوندنش وقیحانه گفتن پسش بدین... حالا هم تو این چند سال بعد از توقیف چندتا از کشتی های ما به مقصد یمن و جاهای دیگه ومصادره اموال کشتی  دوباره درخواست ازادی کشتی رو دادن.

یکی نیست بهشون بگه این به اون در ... از قدیم گفتن کوه به کوه نمیرسه ولی ادم به ادم میرسه .

حالا برن حالش رو ببرن

  • Like 5
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 27 آبان 1402 در 18:46 , MR9 گفت:

 

بسم ا... عجالتا " در پاسخ به فرموده شما در خصوص سند ،  اول حوزه مفهومی مدیا بک فایر یا شلیک معکوس رسانه ای یادآوری می کنم .. به شکل خلاصه ، شما هر اندازه بیش از یک حد مشخصی روی یک موضوعی تحلیل داشته باشید و درمورد آن مطلب ، عکس و .. قرار بدید ، حتی اگر این حوزه مفهومی ، مثبت ، خوب ، حق و ... باشد ، بستری را فراهم می فرمایید که درآن ، یک صدای متفاوت ، هر اندازه بی پایه و اساس ، نمود پیدا می کند و بولد می شود ، طرفدار هم زیاد پیدا می کند . این قضیه را یک بنده خدایی به اسم سوزان دی مولر در سال 1999 مطرح کرد و اسم آن را گذاشت ، خستگی ناشی از شفقت .. یا به اصطلاح compassion fatigue ... برای همین به دوستانی مثل شما که دغدغه فلسطین ، قدس و حتی ایران را دارند ، پیشنهاد می کنم حساب شده تر وارد این قضیه بشوید .. 

 

11-18-2023_6-35-36_PM.jpg

 

 

سلام

ممنونم به این موضوع خوب اشاره کردید.

در ایران عزیز به دلایل بسیار که برخیشون حاصل برخی اشتباهات ساختاری بوده و برخی هم نیت بدی نداشته ولی رخ دادند برای برخی مسائل این رخ داده و رسانه های فارسی زبان و افراد پیرو دقیقا از همین مفهوم بهره بردند و میبرند برای اصطلاحا همون بک فایر رسانه ای. خصوصا در رابطه با نسل جوان.

مثال به روزش همین ماجرای فلسطین هست. به شکل طبیعی وقتی روی موضوع فلسطین متمرکز بودیم در کشور و در سال هایی که رسانه ها در ایران تنها بیشتر یک جناح بصری داشتند ( ماهواره ها که لس انجلس نشین ها سرگرمی بود حتی سیاسی ها و انگلیسی ها هم که دیده و شنیده نمیشد ) موضوع فلسطین یکی از موضوعاتی بود که طبیعتا زیاد بهش پرداخته شده بود. سر بی دقتی ها و از سر اینکه لزوم دقت در روایت حس نمیشد این طور موضوع مطرح شده بود یا برداشت مردم و عوام این بود که فلسطین کشوری بوده که اشغال شده و همین الان موجب بک فایر رسانه ای است. مخاطبی که استدلال های زیادی در این مورد شنیده حالا تنها با زیر سوال رفتن یک موضوع که دچار کژتابی بوده ( خلط سرزمین و کشور ) حالا شده مدعی زیر سوال بردن همه مفاهیم. که بله سال ها به من دروغ گفته شده و حتما پس همه روایت طرف مقابل صحیح هست. اصلا این سرزمین صاحب نداشته و یا دولت نداشته و البته دیگه منتظر پاسخ ها و استدلال ها هم با گرفتن گوش هاش نمیمونه و بلند بلند فقط چیزی که میشنوه را تکرار میکنه چون حالتی عصیان گونه هم داره و چه بهانه ای بهتر از این. حالا جالب هست همین اتفاق الان در موضوع فلسطین در شبکه های اجتماعی آزادتر ( مثل تیک تاک) داره اونور رخ میده ولی نه به شکل بک فایر دروغین و هدفمند و رسمی، چون اونجا رسانه دولت ساخت و بودجه بگیری که فقط یک طرف ماجرا را اون هم هدفدار و با کذب و دروغ تحریف کنه وجود نداره در این ماجرا،  بلکه اونور همه چیز کاملا مردمی و در فضای افکار عمومی مردمی عرب و انگلیسی و فرانسوی که حالا به لطف شبکه های اجتماعی روایت غالب و ثابت شبکه های جریان را دور زده داره رخ میده و چیزی که وجود داره حقیقت محض با فکت و سندی است که منجر به قضاوت افکار عمومی شده و میشه. برای همین یکی میاد میگه فلان سال که من را از امریکا، اسراییل برداشت برد به اسم لندویزیت ( اسمش را فراموش کردم این نبود ولی همین مایه ها بود که یک سفر تبلیغاتی برای جوان های امریکایی (در اینکه فقط یهودی ها بودند یا باقی را نمیدونم) است که مجانی از سرزمین های اشغالی بازدید کنند و خیلی هم مرسوم و مشهور هست. حالا دوستانی که در جریان هستند میتونند کمک کنند در مورد جزییاتش ) ماجراش چی بوده و در طول این سفر چطور مخ ما را پر کردند و اینطور شده بود که ما به اسراییل عشق میورزیدیم و برامون مقدس بود حالا تازه فهمیدیم ماجرا چی بوده.

 

برای همین رویدادی که نصفه و نیمه ( به خاطر اینکه غرب نمیاد فیلتر کنه جایی را که با ده ها ابزار و البته با یک "حتما خبری هست که فیلتر شده" قابل دور زدن هست بلکه خیلی سریع و قاطع و جدی حذف و تهدید میکنه و حتی به پلتفرمی مثل X با اون قدرت  حجم خدمات مالکش به کشور آمریکا هشدار صریح میده و کلی ضربه اقتصادی میزنه تا بیشتر از کاری که داره انجام میده در جهت سرکوب حقایق عمل کنه. ) هم داره رسانه های جریان اصلی را دور میزنه عمیق تر هست تا روایت های دروغین و هدفمند بودجه بگیری که سعی داره از همین مفاهیم در کشورهایی چون ایران به هدف برسه.

 

 

خلاصه اینکه وقتی با چنین مفاهیمی آشنا باشیم طبیعتا ماجرایی که اصطلاحا ما پشتش ایستادیم چنان با فکت و سند و واقعیت و حقیقت محض و عریان پیش چشم و در دسترس هست که اصلا نیازی نیست وارد مغلطه ها و سفسطه هایی از جنس اجناس صهیونیست ساخت بریم. آبروی ارتش و سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی چنیان بر باد رفته که روزی نیست یک کلیپ با سخنگویان ارتش و فلان نهاد سیاسی و اطلاعاتی توسط جوان های آمریکایی و عربی تولید نشه که دارند مسخرشون میکنند. از این یک تقویمه! تا اینجا تونله حماسه!!  یا اون افتضاح پرستار (بازیگر) بیمارستان شفا ( واقعا عجیب هست. اون اسطوره تبلیغاتی طوری به هم بریزه که سربازش را با دوربین سی ان ان بفرسته داخل ساختمان و در پخش زنده افسر صهیونیستی اشاره کنه به تقویم روی دیوار و خیلی هم با اعتماد به نفس بگه اینجا به عربی نوشته ( اون هم از چپ به راست) این لیست افراد حماس هست که در طول روز از گروگان ها نگه داری میکردند! ( شامل گروهبان شنبه! ستوان یکشنبه! سرهنگ جمعه که خشن ترینشون بوده بین همه شون! و البته پنج شنبه که معلوم نیست واقعا چرا هیچ وقت سر پستش نبوده! )

 

 

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 3
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

استراتژی چندجانبه ایران در برابر اسرائیل

 

پس از " آرامش بین جنگها " به زودی ممکن است باز جنگ شروع شود .

 

یک مقاله تقریبا قدیمی متعلق به حدود پنج ماه قبل 

 

اسم اصلی : Iran’s Multifront Strategy Against Israel

 

نویسنده : Jonathan Schanzer   تاریخ انتشار : JUNE 2023

 

قسمت دوم  :

 

در اوایل سال جاری ، در تعطیلات ماه رمضان در ماه آوریل ،همان زمانی که تشدید تنش ها اتفاق افتاد ، حماس بیش از 30 راکت به سمت اسرائیل شلیک کرد و سه نفر را مجروح کرد . به صورت متفابل ارتش اسرائیل مواضعی را که موشک ها از آنجا شلیک شده بودند را با توپخانه هدف قرار داد ، آن زمان درگیری ها در همانجا متوقف شد . مسلماً اگر هدف حماس کشاندن اسرائیل به یک جنگ در دو جبهه بود ، آنها به هدفشان نرسیدند اما برخی از سازمانهای امنیتی اسرائیل از اینکه نخست‌وزیر اسرائیل ، بنیامین نتانیاهو، نتوانست در این زمینه حزب‌الله را پاسخگو کند ، از وی ، ناامید شدند .

 

چند روز بعد ، در 9 آوریل ، رهبران حماس و حزب الله در بیروت دیدار کردند تا درباره استراتژی مشترک خود علیه اسرائیل گفتگو کنند . تصاویری از جلسات آنها منتشر شد که مکالماتشان را در زیرعکس‌های نصب شده [ آیت الله] روح‌الله خمینی رهبر سابق ایران و  [ آیت الله] علی خامنه‌ای رهبر کنونی ایران نشان می داد . پیام این جلسه غیرقابل انکار بود : محور تحت رهبری ایران در حال آماده شدن برای جنگ چند جبهه ای با اسرائیل است.

 

انتشار این تصاویر پیامی جسورانه برای اسرائیلی‌ها بود که سابقه‌ای چشمگیر در حذف عوامل تهدید از میدان نبرد دارند . البته انتشار این تصاویر هدف عمیق تری داشت ؛ با این کار این خبر که تهدید نیابتی ایران تکامل یافته است ، برای اسراییل تایید شد . چندین سال بود که گزارش های پراکنده به وجود یک " مرکز عصبی" (مرکز فرماندهی ) ( nerve center ) در بیروت اشاره می کردند. اعضای این مرکز شامل شخصیت‌های ارشد سپاه از ایران (Islamic Revolutionary Guard Corps) (IRGC)  و همچنین حزب‌الله ، حماس ، جهاد اسلامی فلسطین وتعدادی از سایر گروه‌ها بودند . بنا بر گزارش‌ها ، این مرکز برای هماهنگ کردن فعالیت‌های گروه‌های مورد حمایت ایران و هدف قرار دادن کارآمدتر اسرائیل طراحی شده است .

 

FtQohB6WAAMzp7n-e1681031932365.jpg

 

برای اولین بار نشانه هایی از وجود این مرکز ، در طول جنگ موشکی سال 2021 بین اسرائیل و حماس ، آشکار شد . تنش به طور همزمان در چندین شهر عربی-اسرائیلی رخ داد که نشان دهنده مقداری هماهنگی بود.  پس از پایان درگیری ، مقامات اسرائیلی به افزایش خشونتها در کرانه باختری اشاره کردند . گروه های جدیدی ، به عنوان مثال یکی به نام لانه شیرها (Lions’ Den) ناگهان اعلام وجود کردند .  همزمان ، تنش و قانون شکنی در نواحی مختلف کرانه باختری ، از جمله شهرهای بزرگی مانند جنین و نابلس ، در حال افزایش بود . نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین نتوانستند کنترل خود را به دست بیاورند و این کار ارتش اسرائیل را مجبور به دخالت مستقیم و انجام عملیات بیشتری کرد.

 

ترکیبی از ناکارآمدی تشکیلات خودگردان و بی قانونی حاکم بر کرانه باختری ، اسرائیل را در وضعیت دو سرباخت قرار می‌دهد . اگر نیروهای اسرائیلی در این مناطق عملیات نکنند ، تهدید گسترش خواهد یافت. از سوی دیگر حضور نیروهای اسرائیلی در این مکان‌ها موجب بروز افراط ‌گرایی بیشتر در میان عموم جمعیت فلسطینی‌ها می شود . بر اساس داده های جمع آوری شده توسط بنیاد دفاع از دموکراسی ها ( Foundation for Defense of Democracies ) ، از مارس سال گذشته بیش از 1500 حمله ، اسرائیلی ها را در کرانه باختری و بر فراز خط سبز ، هدف قرار داده است .

 

سرویس‌های امنیتی اسرائیل بر این باورند که حزب‌الله ( توسط ایران ) منبع اصلی تسلیحات در کرانه باختری است . ولی ممکن است دیگران هم در این کار دست داشته باشند . در ماه آوریل ، یک نماینده پارلمان اردن در پل آلنبی، بین اردن و کرانه باختری ، با مقدار زیادی سلاح و همراه با بیش از 6 میلیون دلار طلا ، دستگیر شد . در سال‌های اخیر پادشاهی هاشمی مستقر در اردن ، یکی از منابع ضد اسرائیلی بوده است آنها حتی مخالف پیمان ابراهیم هم هستند ، البته بعید است که امان از چنین تلاش جسورانه‌ای برای مسلح کردن فلسطینی‌ها حمایت کند.

 

نوار غزه از زمانی که گروه تحت حمایت ایران ، حماس آن را با اتکا به زور در جنگ داخلی فلسطین در سال 2007 تصرف کرد ، سواحل تحت محاصره مدیترانه شاهد درگیری های متناوب و سختی بین حماس و اسراییل در سالهای 2008 ، 2012، 2014 و 2021 بوده است . هر چند درطی دو سال گذشته حماس خویشتنداری غیر قابل انتظاری از خود نشان داده است .

 

مقامات امنیتی اسرائیل در اکتبر 2022 گفتند که این آرامش نسبی نتیجه استراتژی جدید حماس است . این گروه به جای ادامه درگیری های منظم خود با اسرائیل در سرزمین خودش به دنبال صدور خشونت به کرانه باختری است . این یک راهبرد منطقی است . استفاده از کرانه باختری به این شیوه ، تشکیلات خودگردان فلسطین را به عنوان رقیب سیاسی حماس ، تضعیف می کند و در عین حال اسرائیل را هم دچار بی ثباتی می کند.  این تحلیل توضیح می دهد که چرا فقط چند ده راکت در ماه رمضان امسال به خارج از غزه شلیک شد .

 

F230406FA002.jpg

 

با این حال، اشتباه است که حماس را خیلی واقع گرا بدانیم . یکی این که به وضوح از سکوت به عنوان فرصتی برای بازسازی دارایی های نظامی خود بعد از جنگ 2021 و جنگ های قبلی استفاده می کند . علاوه بر این ، همانطور که گفتیم ، این گروه مورد حمایت ایران اکنون دارایی هایی هم در کرانه باختری و لبنان دارد . بنابراین با توجه به این ها ، می تواند هر زمان که خواست یک درگیری در سه جبهه را آغاز کند . در این سناریو، حزب‌الله هم از لبنان به نبرد می‌پیوندد ، شبه‌نظامیان شیعه هم می‌توانند از سوریه به نبرد اضافه شوند و ایران می‌تواند موشک‌های خود را از فاصله دور شلیک کند .

 

اکنون حماس به عنوان گروهی که زمانی فقط به عنوان یک تهدید تاکتیکی برای اسرائیل به شمار می آمد ، به یک تهدید فراملی تبدیل شده است . این کار بدون جمهوری اسلامی ایران نمی توانست اتفاق بیفتد . در واقع ، رهبران حماس به صورت خود خواسته به ابزارهابی در برنامه ایران برای جنگ با اسرائیل تبدیل شده اند . به احتمال قوی تعدادی از آنها به زودی هزینه این کار را به صورت اساسی خواهند داد .

 

 

 

ادامه دارد ... .

 

 

ویرایش شده در توسط oldmagina
اضافه کردن تصویر
  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.