death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

نکته تاسف بار اینه که غالب نیروهای مخالفین که در این دو منطقه علیه ارتش سوریه می جنگیدند، پناهندگان فلسطینی بودند.

رویترز به نقل از فعالان مخالفین 4 تیپ رو نام برده که غالبا از پناهندگان فلسطینی تشکیل شدند.

مملکت خودشونو ول کردن اومدن علیه کسانی می جنگن که بهشون پناه دادن، اینا همون اسرائیل حقشونه.

تو این خبر از قول یک فرمانده مخالفین اعلام شده که 45 نفر از نیروهای شیعیان در این درگیری ها در 24 ساعت گذشته کشته شدند و از قول یک فعال مخالف در این منطقه اعلام کرده که 70 نفر از مخالفین در این منطقه کشته شدند.

[url="http://www.reuters.com/article/2013/10/11/us-syria-crisis-damascus-idUSBRE99A0CZ20131011"]http://www.reuters.c...E99A0CZ20131011[/url] ویرایش شده در توسط M-ATF
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='M-ATF' timestamp='1381551717' post='344144']
نکته تاسف بار اینه که غالب نیروهای مخالفین که در این دو منطقه علیه ارتش سوریه می جنگیدند، پناهندگان فلسطینی بودند.

رویترز به نقل از فعالان مخالفین 4 تیپ رو نام برده که غالبا از پناهندگان فلسطینی تشکیل شدند.

مملکت خودشونو ول کردن اومدن علیه کسانی می جنگن که بهشون پناه دادن، اینا همون اسرائیل حقشونه.

تو این خبر از قول یک فرمانده مخالفین اعلام شده که 45 نفر از نیروهای شیعیان در این درگیری ها در 24 ساعت گذشته کشته شدند و از قول یک فعال مخالف در این منطقه اعلام کرده که 70 نفر از مخالفین در این منطقه کشته شدند.

[url="http://www.reuters.com/article/2013/10/11/us-syria-crisis-damascus-idUSBRE99A0CZ20131011"]http://www.reuters.c...E99A0CZ20131011[/url]
[/quote]
نمیدونم چرا نقد اینا کثافت تشریف دارند
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند وقت بود در رابطه با علویون سوریه برام سوال پیش آومده بود که اینا به چی اعتقاد دارند و چه فرقی با ما دارند از هر کی هم می پرسیدم یه چیزی می گفت که نه من می فهمیدم نه خودش در کل یه متنی از یه سایت که فکر کنم مربوط به حوزه علمیه باشه پیدا کردم که ممکنه سوال خیلیامون باشه:
[b]عقايد علويان،چيست؟[/b]
پاسخ:
پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
مذهب علويون در واقع انشعابي از مذهب شيعه اماميه است که تاريخ جدايي آن به دوران پس از غيبت صغري مي‌رسد.
پايگاه اين مذهب از آغاز انشعاب در شام (سوريه و لبنان) مي‌باشد. اخيرا در اثر تماس و نزديکي برخي علماي اماميه با علماي علوي سوريه و ايجاد تفاهم و دوستي دانشمندان اين مذهب اعلاميه‌اي رسمي صادر کردند که مبين اعلام عقايد و مواضع عقيدتي شان در اصول و فروع دين مي‌باشد که بخشي از آن ذيلا خواهد آمد.
1- هر فرد علوي مسلمان است، شهادتين را گفته و به آن ايمان دارد و ارکان پنج گانه اسلام را بر پا مي‌دارد.
2- علويون مسلمان و شيعه مذهب هستند ... علويون پيروان و ياران امام علي هستند. کتاب آسماني علويون قرآن کريم است، مذهب ما مذهب امام صادق (ع) مي‌باشد.
3- علويون در عبادت و معاملات و ديگر احکام داراي مذهب مستقلي نيستند. در همه اين موضوعات بر مذهب اماميه اعتماد و عمل مي‌کنند. مذهب جعفري ريشه مذهب علوي است و علويون فرع مذهب جعفري مي‌باشند.
عقايد مذهب علوي
1- اسلام: دين ما اسلام است، اسلام عبارت است از اقرار به شهادتين و ايمان و اعتقاد به آنچه پيامبر اسلام آورده است.
2- ايمان: اعتقاد راستين به خداوند و ملائکه و کتب آسماني و پيامبران با اقرار به شهادتين.
3- اصول دين: توحيد، عدل، نبوت، امامت، معاد.
4- توحيد: خداوند بي‌مثل و مانند و شريک است.
5- عدل: خداوند عادل است و به احدي ظلم نمي‌کند.
6- نبوت: خداوند به منظور لطف به بندگان پيامبراني را برگزيده است و آنان را با معجزات مدد کرده.
7- امامت: يک منصب الهي که خداوند براي مصالح بندگان لازم دانسته، ما اعتقاد داريم که لطف الهي اقتضا دارد که با نص قاطع و صريح امام را تعيين کند، معتقديم امام نيز مانند پيامبر بايد معصوم باشد و اشتباه و گناه از او سر نزند.
امامان در نظر ما دوازده نفر هستند که پيامبر به نام يکا يک آن ها تصريح کرده است. ( از امام علي تا امام دوازدهم حجت بن الحسن )
8-معاد: خداوند پس از مرگ بندگان آنان را زنده مي‌کند تا در قيامت به حساب اعمال آنان رسيدگي نمايد.
ادله احکام شرعي چهارتا است:
1- قرآن کريم.
2- سنت پيامبر.
3- اجماع.
4- عقل.
مرجع تقليد در نظر ما همان گونه است که امام زمان (ع) فرمود: آن کس از فقها که خويشتن‌دار باشد، دين خود را حفظ نمايد، مخالف هواي نفساني خود باشد و مطيع امر مولاي خويش باشد، مردم عامي بايد از او تقليد کنند.
فروع دين:
1- نماز واجب است.
2- اذان و اقامه مستحب است.
3- روزه يکي از ارکان دين است.
4- زکات يکي ديگر از ارکان دين است.
5- خمس.
6- جهاد.
7- حج.
8- امر به معروف و نهي از منکر.
9- تولي و تبري.
ما علويون در بقيه احکام و موضوعات اسلامي طبق فقه جعفري عمل مي‌کنيم . فقهاي ما به کتب اربعه شيعه اماميه کافي، تهذيب، استبصار و من لا يحضر الفقيه مراجعه مي‌کنند. عوام ما به رساله‌هاي عمليه مراجع تقليد رجوع مي‌نمايند.
همه اقارير را هشتاد نفر از علما در سوريه و لبنان امضا کرده‌اند. (1)
يکي از رده‌هاي علويان، محرم ناجي اورهال، چنين مي‌گويد:
علوي‌گري نه يک دين است و نه يک مذهب، و نه يک طريقت، بلکه علوي‌گري مجموعه اعتقاداتي است؛ همان دين اسلام و مذهب جعفري است. (2)
علوي‌گري در قسمت معنويات بيش تر رنگ تصوف دارد، آن ها در موضوع رسيدن به خدا و کمالات يک تعبير (چهار در، چهل مقام) دارند، اين موضوع در بيش تر کتاب هايي که در مورد علوي‌گري و بکتاشي‌گري نوشته شده و در سايت اينترنتي علويان و در مصاحبه‌هايي که با ده‌ها و علماي علويان انجام داديم آمده و توضيح داده شده،
اخلاق:
ريشه علوي‌گري آناتومي اسلام است، ولي منبعي که از آن رشد کرده، افکار حاج بکتاش ولي و مولوي و پير سلطان ابدال و خطايي و امثال اين ها است. در اين ميان بيش ترين تاثير را حاج بکتاش ولي گذاشته است. (3)
پي نوشت ها:
1. تاريخ اديان و مذاهب جهان، ج 3، ص 1355ترجمه علي کاظمي، ص 245 -260.
2. علويان ترکيه، نوري دونموز، پايگاه اطلاع رساني مطالعات شيعه شناسي، [url="http://www.shiastudies.com"]www.shiastudies.com[/url] .
[b]در کل من به این نتیجه رسیدم که این بندگان خدا از ما شیعه تر نباشن کمتر نیستند با این تفاوت که صوفیگری توشون بیشتره [/b]
http://www.pasokhgoo.ir/node/38219 ویرایش شده در توسط alen
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر این باشد که شیعه هستند.
مگر این که برخی مسائل را نگفته باشند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو این شب عیدی ، بعد چند روز سایت باز شد که عیدی خوبی برای همه بود حالا یکی از دوستان لطف کنه آخرین خبرارو بده که دلم لک زده برای کلی خبر خوش از ریف دمشق و کل سوریه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 255)]فیلم هایی که شما دیدی منم دیدم....هیچ گونه نشانی از درگیری گسترده برای تصرف جایی نبود...این ها مراقب وا میستن یه جایی تروریست ها حمله نکنن....از جریان الرسالی عراق هم هستن...مگه میشه با اون حجم درگیری یه شهید هم ندن؟...پس تو درگیری ها نبودن...شهدایی که الان داره اعلام میشه اکثرا از شیعیان حی الامین دمشق هستن و حزب الله...[/background][/right][/font][/color]
[/quote]
دقیقا اشاره ام به همین علت بود که بدونید کدوم پست رو از کدوم شخص میگم..!
درسته حالت نیرو ها حالت تهاجمی نداشتند..! بیشتر نقش نیرو های پشتیبانی رو داشتند..! ولی دلیل بر نفی نقش نیرو ها نبود..!
====================================================================
تکفیری ها بعد از دست دادن اون دو تا منطقه یک لیست 27 نفره منتشر کردند از شهدا ایرانی و عراقی و لبنانی..! ادعا کرده بودند که این شهدا در تصرف این دو منطقه شهید شدند...!
در صورتی که بسیاری از شهدا از جمله شهید علی اصغر شنائی یا شهید مهدی عزیزی ماهها قبل از درگیری به شهادت رسیده بودند..! دلیلشم واضحه..! سعی دارند زخمشون رو التیام بدهند..! مثل بعضی از خبرگذاری های داخلی همیشه ماله کش..!
دیروز یکی از خبرگذاری ها قابل اتکا!!!! خبر از پاکسازی غوطه شرقی تو ریف دمشق رو داده بود...!!!
امان از حماقت..!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد علوی ها ویکی پدیا مطالب دیگه ای رو نوشته که به واقعیت نزدیک تره گرچه قابل استناد نیست!

http://fa.wikipedia.org/wiki/علویان_(سوریه)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]عربستان، حزب الله را تهدید کرد[/b]

منابع خبری محلی در لبنان گزارش دادند، عربستان حزب الله را تهدید کرده است در صورت مشارکت در جنگ کوه‌های "قلمون" لبنان را از صیدا تا طرابلس به آتش خواهد کشید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، منابع خبری لبنانی اعلام کردند، حزب الله لبنان به تازگی نامه‌ای از عربستان دریافت کرده که در آن از شرکت کردن در جنگ احتمالی "قلمون" برحذر داشته شده است. عربستان در این نامه به وضوح حزب الله را تهدید کرده که در صورت شرکت در جنگ "قلمون" لبنان را به آتش خواهد کشید.

در این نامه ذکر شده است که در صورت مشارکت حزب الله در جنگ احتمالی قلمون عربستان، لبنان را از صیدا تا طرابلس به آتش خواهد کشید و با راه انداختن جنگ داخلی در لبنان، حزب الله را به‌مدت ده‌ها سال واردجنگ فرسایشی خواهدکرد که در اثر آن به صورت کامل از موازنه مقاومت در برابر اسرائیل خارج خواهد شد.

به گفته منابع آل سعود، حزب الله لبنان در حال آماده سازی خود برای همراهی ارتش سوریه در عملیات نظامی علیه تروریست‌ها در کوه‌های قلمون است.

تروریست‌های جبهه النصره و "داعش" که ارتش بندر بن سلطان رئیس سرویس امنیتی عربستان در سوریه محسوب می‌شود، در این کوه‌ها مخفی شده‌اند، براساس اعترافات یکی از فرماندهان جیش الاسلام، ده‌ها تروریست خارجی در این کوه‌ها مستقر شده‌اند.

همچنین منابع حزب المستقبل لبنان اعلام کردند، عربستان سعد حریری را مامور کرده است تا به برانگیختن احساست مردم و وادار کردن آنها برای شرکت در دوره‌های آموزش نظامی در عربستان طی دوسال آینده بپردازد. هدف از این امر محاصره کردن نیروهای حزب الله در جنوب لبنان و باز کردن یک خط امدادی از لبنان تا کوه‌های قلمون اعلام شده است.

لازم به ذکر است که تهدیدات عربستان به دلیل واهمه از سقوط کوه‌های قلمون به دست ارتش سوریه‌است. سقوط این مناطق به معنی قطع شدن خط امداد به تروریست‌های مستقر در حومه دمشق بوده و طبیعتا شکست نیروهای بندر بن سلطان در این منطقه و تسلط کامل ارتش سوریه برآن را در پی خواهد داشت.

از سوی دیگر حزب الله به خوبی میداند در صورتی که شکست ارتش سوریه در جنگ قلمون قدرت و نفوذ عربستان در مرز سوریه و لبنان افزایش خواهد داد، این امر به معنی مختل شدن شریان نظامی میان دو کشور می شود که این امر تهدیدی جدی برای حزب الله است.

http://jahannews.com/vdcfv1dmmw6dyva.igiw.html
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]منابع خبری محلی در لبنان گزارش دادند، عربستان حزب الله را تهدید کرده است در صورت مشارکت در جنگ کوه‌های "قلمون" لبنان را از صیدا تا طرابلس به آتش خواهد کشید.[/quote]

عربستان اگه همچین قدرتی داشت تا به حال صدباره این کار رو کرده بود و منتظر چنین بهانه هایی نمی موند!
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هدف بعدی مدافعان حرم و ارتش سوریه ...شهرک البویضه

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10226/Untitled~2.jpg[/img]


خود شهرک سیده زینب نصفش دست مخالفین هست.....مناطق قرمز رنگ دست مخالفین هست

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10226/1375990_437014133075028_522141441_n.jpg[/img]

منبع
[CODE]
https://www.facebook.com/ALsaydh.Zienab.Network
[/CODE]

شهر السفیره هم داره به مرور با خاک یکسان میشه...یه سری مخروط انفجاری هلیکوپترهای ارتش می ریزن رو السفیره...یکیش منفجر نشده...عکاس عکس گرفته...

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10226/1381525961.jpg[/img]


منبع:
[CODE]
https://www.facebook.com/SHahba.P.A
[/CODE]
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همون طور که قابل پیش بینی بود هدف بعدی ارتش و حزب اله در شمال سوریه شهر السفیره ست که دست ارتش ازاده.....ظاهرا بین السفیره تا شهر حلب هم دوتا روستا وجود داره که افتاده دست داعش بعبارتی وحوش غیر ازاد از بالا و پایین السفیره تحت فشارن ...... با پاکسازی سفیره و ایندوتا روستا عملا دست ارتش برا هجوم مستقیم به حلب فراهم میاد

فقط یه سوال : شهر السفیره به شمال حلب وصله یا جنوبش؟؟؟؟؟؟ .....اگر به شمال وصل باشه تقریبا فاتحه ارتش ازاد خودندس چون ظاهرا 40 درصد جنوب حلب دست ارتشه و با این اوصاف شمالش هم محاصره میشه از طرفی راه امداد و لجستیک هم نداره چون گذرگاه اعزاز که شاید مهم ترین معبر کمک رسانیشون بود توسط داعش به فنا رفت
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همین الان همه صفحاتشون خبر از آغاز درگیری ها به صورت گسترده از سمت غربی السفیره و جبل الواحه میدن...

تازه یه خبر پریروز گذاشته بودن من خودم تو صحتش شک کردم...گفته بودن کردها دارن تو روستای تل عابور روبروی تل عرن آموزش می بینن توسط حرس الثوری(سپاه پاسدارن) تا حمله کنن و این دو تا روستا رو پس بگیرن...برای همین داعش کمک نظامی ارسال کرده به این دوتا روستا

السفیره رو ارتش بگیره میشه گفت واقعا تو استان حلب یه پیروزی بزرگ اتفاق می افته...بعدش دیر حافیر و فرودگاه نظامی کویرس و شهر الباب...بعدشم سخت ترین قسمتش یعنی ریف شمالی حلب :applause:[size=4] [/size]
[size=4][img] http://gallery.military.ir/albums/userpics/10226/XX.jpg[/img][/size]
[size=4]منبع:[/size]
[size=4][CODE]
https://www.facebook.com/Alsefera.operations.room
[/CODE][/size]
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیروهای ارتش سوریه سه روستا ومنطقه برغوتية، الطيبة والعصافرة و در ریف شرقی شهر سلمیه در استان حماه رو پاکسازی کرده در مقابل افراد مسلح هم از تسلط بر دو پست نگهبانی ارتش در استان حماه خبر داده

[url="http://www.syriahr.com/index.php?option=com_news&nid=10173&Itemid=2&task=displaynews"]http://www.syriahr.c...ask=displaynews[/url]
[url="http://www.alhadathnews.net/archives/102335"]http://www.alhadathn...archives/102335[/url]

دیده بان حقوق بشر تروریستها از کشته شدن 22 نفر از جمله 14 فرد مسلح در دیروالزور خبر داد این رسانه همچنین از تسلط افراد مسلح بر یک بیمارستان نظامی در دیروالزور خبر داد. این شهر شاهد یک عملیات انتحاری بود همچنین یک تانک داعش در درگیری با اکراد منهدم شد

[url="http://www.syriahr.com/index.php?option=com_news&nid=10170&Itemid=2&task=displaynews"]http://www.syriahr.c...ask=displaynews[/url]
[url="http://www.syriahr.com/index.php?option=com_news&nid=10135&Itemid=2&task=displaynews"]http://www.syriahr.c...ask=displaynews[/url]
[url="http://www.syriahr.com/index.php?option=com_news&nid=10178&Itemid=2&task=displaynews"]http://www.syriahr.c...ask=displaynews[/url]

افراد مسلح از دیروز حملات شدیدی رو به زندان مرکزی شهر حلب که ماهاست که در محاصره است شروع کرده اند . تروریستها موج اول حمله رو با یک عامل انتحاری سوار بر نفربر بی ام پی 1 آغاز کرده اند . ارتش سوریه هم با سه حمله هوایی و آتش توپخانه به پشتیبانی از یگانهای محاصره شده پرداخت

[url="http://www.shahbapress.com/news/746/%D9%85%D8%B9_%D8%AA%D9%83%D8%A8%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D8%AA_%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%8A%D8%AF_%D8%B9%D9%85%D9%84%D9%8A%D8%A9_%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D9%8A%D8%A9_%D9%81%D9%8A_%D8%B3%D8%AC%D9%86_%D8%AD%D9%84%D8%A8_%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2%D9%8A.html"]http://www.shahbapre...لب_المركزي.html[/url]


تصاویر

ارتش سوریه موفق شد شهرک تلفیتا بخصوص محیط اطراف ان رو پاکسازی کند البته افراد مسلح شهرک تلفیتا رو دراختیار نداشتن (موقعیت شهرک در ریف دمشق منطقه القلمون + استقرار نیروهای ارتش در مناطق مرتفع منطقه مستقر شده اند)

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/9223.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_9223.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/20131015-122752_h507475.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_20131015-122752_h507475.jpg[/img][/url]

این هم مسلم چچنی است شایعه شده در ریف لاذقیه به درک واصل شده برخی از منابع از دست داشتن این شخص در سر بریدن صدها سوری خبر داده

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/_65213.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb__65213.jpg[/img][/url]

+18 تصاویر عامل انتحاری به درک واصل شده در نزدیکی ساختمان صدا وسیما سوریه .در یکی از این انفجار ها 200 کیلو گرم مواد منفجره استفاده شده است

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/damascus_sucide_13_10_2013.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_damascus_sucide_13_10_2013.jpg[/img][/url]


خودرو زرهی یا نفربر افراد مسلح . این در واقع خودرو زرهی BRDM2 (یا به احتمال کم بی تی آر) است که در گارگاه های کوچک دچار تغییراتی شده است .

[url="http://en.wikipedia.org/wiki/BRDM-2"]http://en.wikipedia.org/wiki/BRDM-2[/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/201661487.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_201661487.jpg[/img][/url]

حمله افراد مسلح به پالایشگاه حمص

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/52558864d4f8e.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_52558864d4f8e.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/20131010-200042.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_20131010-200042.jpg[/img][/url]

کشته شدن یکی از سرکردگان افراد مسلح در القلمون در ریف دمشق

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/alalam_635173011949506942_25f_4x3.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_alalam_635173011949506942_25f_4x3.jpg[/img][/url]

افراد مسلح هم با انتشار این عکس مدعی شدن این موشک های پسر کوچک یا مالیوتکا رو از ارتش به غنیمت گرفتن . با این نوع نگه داری مثل اینکه افراد مسلح اینها رو از روی زمین پیدا کردند (البته اگه از جعبه های مخصوص خارج نکرده باشن)

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/127879566.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_127879566.jpg[/img][/url]

به درک واصل شده در ریف ادلب شهرک کفرلاتا از سرکردگان

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/994287373.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_994287373.jpg[/img][/url] ویرایش شده در توسط aminor
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب ژیموسی چند درصد حلب دست ارتش و ارتش کدوم قسمت های حلب رو در اختیار داره (شمال جنوب شرق عرب ؟)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارتش سوریه در آستانه قطع راه‌های کمک‌رسانی به القاعده در حومه «لاذقیه»
ارتش سوریه با پیشروی در مناطق حومه شمالی «لاذقیه» در نبرد با افراد مسلح، در آستانه قطع کامل راه‌های امدادی و کمک‌رسانی به عناصر القاعده قرار گرفت.
[img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/01/24/13920124000810_PhotoA.jpg[/img]
به گزارش خبرنگار [url="http://www.farsnews.com"]خبرگزاری فارس[/url] در [b]دمشق[/b]، ارتش سوریه در نبرد با عناصر تروریستی القاعده در حومه «لاذقیه»، به پیشروی‌های خوبی در محور «بیت حلبیه» در حومه شمالی این شهر دست یافت و با احداث مرکزی برای استقرار نیروهای خود در روستای «الملک»، یک گام دیگر به پاکسازی کامل حومه لاذقیه نزدیک شد.
ارتش سوریه هم اکنون در یک قدمی قطع کامل راه‌های امدادی و کمک‌رسانی به عناصر جبهه النصره از گروهک‌های وابسته به القاعده، قرار گرفته است.
عناصر جبهه النصره هم اکنون در منطقه «ربیعه» متمرکز شده‌اند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920721000973
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.