kaftar

بدون سرنشین فطرس ( IAIO Fotros)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

لانچ ریز پهپاد که نکته ای نداره .... چه بسا ساده تر از لانچ موشک باشه توان بازیابی یه چیز فضاییه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشید.ارتباط ماهوارهای با کدوم ماهواره؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='sedmammad' timestamp='1389632120' post='359102']
لانچ ریز پهپاد که نکته ای نداره .... چه بسا ساده تر از لانچ موشک باشه توان بازیابی یه چیز فضاییه !
[/quote]

نکته که داره ولی فکر نکنم مخاطب این سایت ها امثال ما باشیم

آمریکایی ها هم برای پخش کردن ریز پهپاد روی منطقه طرح دارن. البته خطرناکش ریزپهپادهایی در اندازه یک حشره متوسطه که از نوع بالزن هست و قابلیت شناسایی خودکار هدف و اجرای عملیات انتحاری رو داره. البته میتونه روی لبه های کوچیک بشینه و فضای منطقه ای رو که بهش سپردن رصد کنه. فیلمش رو اگه پیدا کردم تو آرشیوم ، تصاویری ازش میزارم انشاالله
البته اینکه عملیاتی بشه الله اعلم!

ضمنا به نظرم این سایت ها برای مردم عام و خاص که بهره ای از دانش عمومی و تخصصی در زمینه نظامی ندارن می نویسن به احتمال بالا نه برای ما.
کل برو بچه های پیگیر انجمن های تخصصی چند صد نفر میشن؟ اما این سایت های خبری اصلی روزی چند ده هزار کلیک خور داره هر مطلب اینجوریشون

[quote name='MILAD110' timestamp='1389630735' post='359097']
برد 4000 کیلومتری را تا حالا رسما اعلام نکرده بودن؛ ستکام هم تایید شد؛ راجع به وزن محموله باز هم چیزی گفته نشد؛ فکر کنم اگر موتور جت نصب بشه تولید این مدل توجیه نداشته باشه مگر اینکه با نصب موتور جت برد و یا مداومت پروازی در این سطح نمونه و دو مدل جت و پیستونی با هم توسعه داده بشن.
[/quote]

برد 4000، برد عبوری هست نه رفت و برگشت. ضمناً یکی از مزیت های اصلی موتور جت امکان دستیابی به سقف پروازی بالا هست. موتورهای ملخی امکان رسیدن به ارتفاع های بالا رو اصلا ندارن، ضمن اینکه هزینه تولید و هزینه دوره عمر هواپیمای موتور جت بالاتر از هواپیمای موتور ملخی هست بنا بر این برای یک شناسایی ارزان تر که نیازی به سرعت و سقف پرواز بالا نداره، نیازی به موتور جت در رده توربوفن نیست و برای افزایش سقف پروازی پهپادهایی مثل شاهد129 و فطرس، استفاده از موتور توربوپراپ جوابگو هست همونطور که در ریپر نسبت به پریدیتور دیده میشه که ریپر موتور توربوپراپ و پریدیتور پیستونی داره. ویرایش شده در توسط sokuteasemuni

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='sokuteasemuni' timestamp='1389775130' post='359500']
برد 4000، برد عبوری هست نه رفت و برگشت.
[/quote]
بله در متن هم گفته که شعاع عملیاتی (رفت و برگشت) 2000 کیلومتر است و برد 4000 کیلومتر.
دلیل این که دوباره روی 4000 تاکید کردم این بود که هنگام رونمایی فطرس برای برخی این ابهام وجود داشت که برد 2000 است نه شعاع عملیاتی که با اعلام برد و شعاع عملیاتی این ابهام برطرف شد.
البته بدون اعلام آن باز هم با توجه به مداومت پروازی و سرعت که اعلام شده بودن میشد بطور تقریبی برد را حساب کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مرور چند نکته هم خالی از لطف نیست:
در پهپادهایی مانند پریدیتور که دارای پیکربندی بدنه کشیده و دم در انتها هستن درصد بالایی از سوخت در داخل بدنه حمل میشه اما با توجه به بدنه کوتاه فطرس و استفاده از پیکربندی دم دوگانه به نظر میرسه بخش زیادی از سوخت قابل حمل در بالها خصوصاً در نزدیکی ریشه بال ذخیره بشه. وجود دریچه هایی روی همین ناحیه بال که مشابه محل اتصال سامانه سوخت رسانی زمینی هست میتونه این احتمال رو تقویت کنه.
از طرفی با توجه به اینکه پهپادهای با مداومت پروازی بالا مقادیر قابل توجهی سوخت حمل می کنن جا دادن بیشترین میزان سوخت در بال ها که نزدیکترین فاصله رو هم به محل مرکز جرم دارن که جلوتر از ارابه های فرود اصلی هست یکی از راه های کمینه کردن و مدیریت تأثیرات ناشی از تغییرات مرکز جرم پهپاد در اثر مصرف سوخت در مدت طولانی پرواز نیز می تونه باشه چون مصرف شدن سوخت باعث تغییر در مرکز جرم هواپیما میشه که تأثیر مستقیم روی پایداری وسیله پرنده داره.
همچنین موشک های هوا به هوا حداقل در رده موشک های دوش پرتاب در صورت افزوده شدن به تسلیحات فطرس اون رو به عنوان یک ابزار در کمک به پدافند هوایی کشور توانمند می کنه. در این صورت شاید پهپاد سریر به نفع توسعه عملیاتی فطرس کنار گذاشته بشه. مگر اینکه توانمندی های تخیلی اعلام شده برای سریر واقعا نیاز عملیاتی داشته باشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.